Rower trekkingowy z przerzutką w piaście

Data: 2011-06-08 19:44:55
Autor: Grzegorz
Rower trekkingowy z przerzutką w piaście
Witam,

chcę kupić rower trekkingowy z przerzutką w piaście na kołach 28 ''. CZy
ktoś posiada takowy i może doradzic?

Od tego sezonu mam takowy, kupiłem używany na Allegro z piastą Rohloff.

Co do piast z przekładniami planetarnymi - niedawno był o tym spory i ciekawy wątek. W skrócie - nie wszystkie są dobre do intensywnego używania. Za wyjątkiem Rohloffa, ale to spory wydatek - nawet używana. Nie napisałeś jednak, jakie trasy masz zamiar pokonywać.

Moje wnioski - nie żałuję, ale pogadamy za parę tysięcy km. W porównaniu do typowej przerzutki jest wiele zalet, ale są też i wady.

Niestety nowy taki rower, to spory wydatek. I wydaje mi się, że poniżej 400% między najniższym i najwyższym przełożeniem nie ma sensu, chyba że ktoś unika stromych podjazdów. Ja już wszystkie 14 biegów i te 500% wykorzystałem. Ale 1-kę tylko raz, natomiast 3-kę wiele razy.

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2011-06-08 19:49:11
Autor: Grzegorz
Rower trekkingowy z przerzutką w piaście
Zobacz 3 lutego 2010 :  piasta z biegami - pytanie

25.11.2010 Przerzutka w piaście - jak się sprawuje

i najważniejszy 04.05.2011 : Czy warto kupić rower z przerzutką w piaście?

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2011-06-08 20:02:34
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "Grzegorz" <bzdura@tuniemamaila.pl> napisał w wiadomości news:isoceo$2om$1news.onet.pl...

[...]

Jak dla mnie to wniosek był taki, że dobrze by było aby kupujący miał świadomość wszystkich plusów i minusów takiego rozwiązania oraz zdawał sobie sprawę z tego, że piasty planetarne też się serwisuje ;)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-08 20:15:20
Autor: Grzegorz
Rower trekkingowy z przerzutką w piaście
Hello kamil/Endurorider.pl !:

[...]

Zdecydowanie tak, jak napisałeś. Wymiana oleju raz na rok lub 5000 km, koszt kilkanaście Euro, w PL +50%. Poza tym + 1 kg wagi roweru, ale ... zależy do czego ten rower ma być. Ja na razie przejechałem jakieś 700 km, tylko :-(.

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2011-06-08 20:18:52
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "Grzegorz" <bzdura@tuniemamaila.pl> napisał w wiadomości news:isoe7p$9oc$1news.onet.pl...

[...]

Boli ten ekstra 1kg, ale ja i tak będę coś takiego miał :)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-08 20:40:38
Autor: ToMasz
kamil/Endurorider.pl pisze:

[...]

minus- kaseta zębatek, przerzutka tylna, przerzutka przenia, dwie
zębatki z przodu, hamulec vbrake, manetka przerzutki przedniej,klamka.

ToMasz

PS
Dla wątkotwórcy: na miasto wystarczy 3, 7 - nie zauważysz niektórych
biegów. na górki - zawsze będzie mało.

Data: 2011-06-09 07:38:04
Autor: Grzegorz
Rower trekkingowy z przerzutką w piaście
Hello ToMasz !:

[...]

Jak na razie - polecam ;-) !

minus- kaseta zębatek, przerzutka tylna, przerzutka przenia, dwie
zębatki z przodu, hamulec vbrake, manetka przerzutki przedniej,klamka.

No niezupełnie :

piasta waży 1,7 kg. Odejmij standardową piastę z wielotrybem, 2 zębatki z przodu, 2 konwencjonalne przerzutki ... i masz ten kilogram.

A Rohloff NIE na hamulca, jak mają Nexusy. Ale dzięki temu ma lepszą trwałość - nie am pozostałości po tarciu hamulca.

PS
Dla wątkotwórcy: na miasto wystarczy 3, 7 - nie zauważysz niektórych
biegów. na górki - zawsze będzie mało.

Nie zgodzę się - córce włożyłem Nexusa 7 - i przydają się wszystkie biegi. Jedynie na płaskie trasy jak w Holandii - może 3 wystarczą. A 14 wystarcza jak dla mnie na wszystkie warunki - ale liczy się stosunek max do min - i te 526% jest idealne. Ale na łatwe trasy jak pisałem 300% też nie jest złe.

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2011-06-08 21:03:13
Autor: Titus Atomicus
Rower trekkingowy z przerzutk± w pia¶ci e
In article <isoceo$2om$1@news.onet.pl>,
 Grzegorz <bzdura@tuniemamaila.pl> wrote:

Witam,

> chcê kupiæ rower trekkingowy z przerzutk± w pia¶cie na ko³ach 28 ''. CZy
> kto¶ posiada takowy i mo¿e doradzic?

Od tego sezonu mam takowy, kupi³em u¿ywany na Allegro z piast± Rohloff.

A ile za to dales?
I pokaz fotke.
Bo na allegro same kola z piasta Rohloffa kosztuja 2500zl.

TA

Data: 2011-06-08 21:04:36
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rower trekkingowy z przerzutk± w pia¶cie

U¿ytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisa³ w wiadomo¶ci news:Titus_Atomicus-

A ile za to dales?
I pokaz fotke.
Bo na allegro same kola z piasta Rohloffa kosztuja 2500zl.

W lato tyle kosztuj±, w zimê znacznie mniej :D

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-08 21:08:25
Autor: Titus Atomicus
Rower trekkingowy z przerzutk± w pia¶ci e

Znczy, ile?

TA

Data: 2011-06-08 22:08:45
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rower trekkingowy z przerzutk± w pia¶cie

U¿ytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisa³ w wiadomo¶ci news:Titus_Atomicus-

W lato tyle kosztuj±, w zimê znacznie mniej :D

Znczy, ile?

Sprawd¼ w archiwum, Grzegorz poda³ nazwy w±tków w których pisa³ równie¿ i o tym.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-09 07:47:04
Autor: Grzegorz
Rower trekkingowy z przerzutk± w pia¶cie
Hello Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world !:

Od tego sezonu mam takowy, kupi³em u¿ywany na Allegro z piast± Rohloff.

A ile za to dales?

1900 + w³asny transport 200 km przy okazji innego wyjazdu.

I pokaz fotke.

Te z Allegro ju¿ w archiwum. Rower to Velo de Ville, 28" i du¿a rama, XL. Na mnie trochê za du¿a, choæ jedzie siê wygodnie, za wyj±tkiem trudniejszego terenu. Do tego Magura HS11 ....

Bo na allegro same kola z piasta Rohloffa kosztuja 2500zl.

Ja kupi³em na pocz±tku grudnia - na Allegro NIE posz³o za te 1900 !!! Sam ma³o z krzes³a nie spad³em ...

Z minusów : jak zawsze u¿ywane znaczy kot w worku. £añcuch wymieniony (czyli wiadomo oko³o ¿e parê tys km ma, Rohloff z koñca 2003), ale ma³a zêbatka ju¿ nie. Zu¿ycie by³o widoczne, ja j± wymieni³em. Poza tym za krótki ³añcuch na 16-tkê, ale na 15-tce ju¿ OK. No i piasta prawie bez oleju, chyba kto¶ przez tych parê lat nie wymienia³. Felgi alu 3-komorowe (marki nie pamiêtam), niezbyt wytarte, rowek jeszcze wyra¼ny.

Fachowcy stwierdzili, ¿e za t± cenê to by³a okazja. Piasta dzia³a jak na razie bez zarzutu (ok. 700 km przejechane) i oby tak zosta³o.

pzdrw.
--
Grzegorz

Rower trekkingowy z przerzutką w piaście