Rower trzeszczy/chrobocze podczas pedaowania

Data: 2013-10-16 07:51:06
Autor: piecia aka dracorp
Rower trzeszczy/chrobocze podczas pedaowania
Witam
Za bardzo nie mam pomysłu jak dociec co trzeszczy w moim rowerze podczas pedałowania, wyraźnie czuć i słychać chrobotanie. Jednak wczoraj rozkręciłem rower i przyjrzałem się elementom które mogłyby trzeszczeć. Wkład suportu(Accent BB-EX) nowy. Łożyska w kołach wymieniane latem, zresztą wszystkie łożyska maszynowe kręcą wyczuwalnie bez trudu.

Jedyne co zaobserwowałem nietypowego to połączenie kasety z bębenkiem. Po odkręceniu nakrętki kaseta nie chciała zejść. Musiałem ją postukać. Na bębenku było pełno wgnieceń od nacięć wewnętrznych kasety.

Czy takie niespasowane połączenie bębenek-kaseta może powodować odczuwalno-słyszalny chrobot?

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-10-16 10:05:46
Autor: MadMan
Rower trzeszczy/chrobocze podczas pedaowania
Dnia Wed, 16 Oct 2013 07:51:06 +0000 (UTC), piecia aka dracorp
napisa(a):

Witam
Za bardzo nie mam pomysu jak dociec co trzeszczy w moim rowerze podczas pedaowania, wyranie czu i sycha chrobotanie. Jednak wczoraj rozkrciem rower i przyjrzaem sielementom ktre mogyby trzeszcze. Wkad suportu(Accent BB-EX) nowy. oyska w koach wymieniane latem, zreszt wszystkie oyska maszynowe krc wyczuwalnie bez trudu.

Jedyne co zaobserwowaem nietypowego to poczenie kasety z bbenkiem. Po odkrceniu nakrtki kaseta nie chciaa zej. Musiaem j postuka. Na bbenku byo peno wgniece od naci wewntrznych kasety.

Czy takie niespasowane poczenie bbenek-kaseta moe powodowa odczuwalno-syszalny chrobot?

IMO tak. Sprawd jeszcze czy kierownica w mostku ci si nie obluzowaa :) U mnie
za sabo dokrcone ruby na mostku powodoway skrzypienie przy
pedaowaniu...

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2013-10-16 08:10:40
Autor: AZ
Rower trzeszczy/chrobocze podczas pedałowania
On 2013-10-16, MadMan <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:
Witam
[...]

IMO tak. Sprawdź jeszcze czy kierownica w mostku ci się nie obluzowała :) U mnie
za słabo dokręcone śruby na mostku powodowały skrzypienie przy
pedałowaniu...

No i dodatkowo sztyca podsiodlowa - czesto jak jest tam syf to trzeszczy.

--
Artur

Data: 2013-10-16 08:40:12
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Wed, 16 Oct 2013 08:10:40 +0000, AZ napisał(a):

[...]

To znaczy to jest chrobot, jak np. występował jeśli konusy były źle skręcone. Ale że konusów nie mam a łożyska są w porządku. Sam stalowy bębenek paujący do piasty Novatec D712SB:
http://novatecusa.net/project/d712sb-aa-d702sb-aa/ jest do dostania? --
piecia aka dracorp

Data: 2013-10-16 11:56:18
Autor: piecia aka dracorp
Rower trzeszczy/chrobocze podczas pedaowania
Dnia Wed, 16 Oct 2013 12:38:34 +0200, z napisał(a):

Ja pier... :-) Przecież to łatwo można namierzyć. Stawiam na korbę :-)

No właśnie nie jest łatwo. Bo w samej korbie co ma chrobotać? Tym bardziej że na początku myślałem że to pedały, bo miały luzy ale wymieniłem na inne z drugiego roweru. Suport w porządku.

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-10-16 14:23:27
Autor: z
Rower trzeszczy/chrobocze podczas pedaowania
W dniu 2013-10-16 13:56, piecia aka dracorp pisze:
No wanie nie jest atwo. Bo w samej korbie co ma chrobota? Tym
bardziej e na pocztku mylaem e to peday, bo miay luzy ale
wymieniem na inne z drugiego roweru. Suport w porzdku.

Delikatnie posmaruj z i porzdnie dokr korb. Daj zna czy pomogo :-)

Data: 2013-10-16 12:33:16
Autor: piecia aka dracorp
Rower trzeszczy/chrobocze podczas pedaowania
Dnia Wed, 16 Oct 2013 14:23:27 +0200, z napisał(a):

Delikatnie posmaruj złóż i porządnie dokręć korbę. Daj znać czy pomogło
:-)
Już to robiłem. Nawet dla pewności dwa razy, fakt że nie od razu pod rząd. Tzn dwa razy już rozkręcałem korbę. Zresztą postaram się pod wieczór znów rozkręcić i cyknę fotkę żeby pokazać jak wygląda bębenek i inne części. --
piecia aka dracorp

Data: 2013-10-17 21:23:07
Autor: z
Rower trzeszczy/chrobocze podczas pedaowania
W dniu 2013-10-16 14:33, piecia aka dracorp pisze:
Ju to robiem. Nawet dla pewnoci dwa razy, fakt e nie od razu pod rzd.
Tzn dwa razy ju rozkrcaem korb. Zreszt postaram si pod wieczr znw
rozkrci i cykn fotk eby pokaza jak wyglda bbenek i inne czci.

Jam mam tak upierdliw korb e dzisiaj znowu zacza "trzeszcze" Jak si naprawd _mocno_ przykrci to przez kilka tygodni jest spokj :-)

Data: 2013-10-16 12:38:34
Autor: z
W dniu 2013-10-16 10:05, MadMan pisze:
Sprawd jeszcze czy kierownica w mostku ci si nie obluzowaa :) U mnie
za sabo dokrcone ruby na mostku powodoway skrzypienie przy
pedaowaniu...

Ja pier... :-) Przecie to atwo mona namierzy. Stawiam na korb :-)

Data: 2013-10-16 13:38:49
Autor: bkr
On 16/10/13 08:51, piecia aka dracorp wrote:
w moim rowerze podczas pedałowania, wyraźnie czuć i słychać chrobotanie

zmienia sie jak pedalujesz "na stojaka" i na siodelku? czy caly czas tak
samo? zmienia sie jak przycisniesz mocniej?

--
bkr

Data: 2013-10-16 14:54:15
Autor: cytawa
piecia aka dracorp pisze:

[...]

szukaj:

1. Niedokrecone miski suportowe
2. Wyrobione przez lozyska aluminiowe miski suportowe
3. niedokrecone korby na osi suportowej
4. niedokrecone pedaly
5. niedokrecone tarcze w korbie
6. niedokrecona kaseta do bebenka w piascie
7. aluminiowy wspornik siodla w rurze siodlowej
8. alumiowe jarzmo siodla.
9. peknieta gdzies rama (alumniowa w szczegolnosci)

Data: 2013-10-16 19:48:52
Autor: JDX
On 2013-10-16 09:51, piecia aka dracorp wrote:
Witam
Za bardzo nie mam pomysłu jak dociec co trzeszczy w moim rowerze podczas pedałowania, wyraźnie czuć i słychać chrobotanie.
A łańcucha ostatnio nie zdejmowałeś? Mówiąc inaczej, masz dobrze
poprowadzony łańcuch w wózku? Bo mi jakiś czas temu zdarzyło się źle
poprowadzić łańcuch przy dolnym kółku przerzutki M591 czego objawem było
właśnie chrobotanie. :-D Aby było ciekawiej, biegi można było zmieniać
bez problemów. :-D

Data: 2013-10-19 09:45:26
Autor: piecia aka dracorp
Rower trzeszczy/chrobocze podczas pedaowania
Dnia Wed, 16 Oct 2013 07:51:06 +0000, piecia aka dracorp napisał(a):

O jednej rzeczy zapomniałem: łańcuch i zęby tarcz. Zęby mam już nieźle wyrobione. Nie wiem na ile jest łańcuch jest wyrobiony. Zaraz sprawdzę rozciągnięcie i ewentualnie drugi łańcuch. Nowy zestaw raczej po zimie. --
piecia aka dracorp

Data: 2013-10-22 12:11:14
Autor: piecia aka dracorp
Rower trzeszczy/chrobocze podczas pedaowania
Dnia Sat, 19 Oct 2013 09:45:26 +0000, piecia aka dracorp napisał(a):

Teraz powinienem sobie jakąś karę przyznać za niedopatrzenie. W końcu sprawdziłem rower po zmianie łańcucha i chrobot znikł.

Nigdy tak jeszcze nie miałem, po prostu jak się łańcuch zużywał to zazwyczaj wszystko przeskakiwało a nie jak teraz chrobotało.

Najgorsze, że we wszystkich łańcuchach przegapiłem moment zbytniego rozciągnięcia. I teraz po zmianie idealnie do końca nie działa. Ale jest lepiej.

--
piecia aka dracorp

Rower trzeszczy/chrobocze podczas pedaowania