Rower w pociągu w Portugalii

Data: 2009-05-03 20:04:35
Autor: chester
Rower w pociągu w Portugalii
Witam!

Wątek podobny do tego (M-ID: gsikis$951$1@inews.gazeta.pl ), ale kraj nieco inny. Musimy od południa wjechać do Lizbony. Jedyna droga to Most 25 Kwietnia, ale to jest mega-autostrada, bez chodnika (tak wynika z fotek w Google Earth), a za to ciągnąca się estakadą nad miastem co jest nieco hardcorowe ;-).
W związku z powyższym zacząłem szukać alternatywy (raczej nie chcę kombinować/ryzykować mandatu/wypadku) i wyczaiłem, że można by tę przeszkodę terenową pokonać pociągiem.
Jest taki ze stacji Pragal do stacji Sete Rios za € 6,50 , ale:

1) Kompletnie nie wiem, jak wygląda kwestia przewozu roweru w pociągach portugalskich. Czy jest tak samo różowo, jak w Hiszpanii ?
Czy w ogóle wolno przewozić rowery (rowery niezłożone), czy są odpowiednie przedziały itp.

2) Pociąg kursuje dość rzadko - co 2-3 godziny, co mnie dziwi - w Polsce połączenia by były pewnie co 15-20 minut między stacjami. Czy jest jakaś inna opcja transportu dwojga sakwiarzy za rozsądne pieniądze i bez konieczności demontowania wszystkiego ?
Sprawdzałem rozkład na stronie http://venda.cp.pt .

pozdrawiam,
chester

PS. Uwaga na crosspost i FUT :-)

Data: 2009-05-04 08:26:40
Autor: ggajewski
Rower w pociągu w Portugalii
On 3 Maj, 19:04, chester <chester...@poczta.gazeta.pl> wrote:
Witam!

Wątek podobny do tego (M-ID: gsikis$95...@inews.gazeta.pl ), ale kraj
[...]
Jest taki ze stacji Pragal do stacji Sete Rios za EURO 6,50 , ale:

[...]

Czesc
Tym mostem jezdzi jeszcze co 30 minut Fertagus
http://www.fertagus.pt/Artigo_Generico.aspx?sid=83b37e5f-f5af-42ec-8339-6a5991a81ed6&cntx=D%2F%2BpKsPLXa%2B81wqR%2FyTMmiv3rMBoUd8yiNdAJBTEabf9AZDV%2BRekku1oKvd4au61
Bilet kosztuje 1.65 euro od osoby, rowerek za darmo (mozna przewozic
poza godzinami szczytu ktore sa os 7 rano do 10). Mozna takze
skorzystac z kilku promow http://www.transporlis.sapo.pt/h_barcos1.asp?l=pt
GG

Data: 2009-05-05 19:07:40
Autor: chester
ggajewski@hotmail.co.uk pisze:
[...]

A gdzie się toto zatrzymuje? Nie wiem, czym jest fertagus :-/ To jakaś druga linia kolejowa, a stacje te same, czy jak to jest ?
Jeśli jest tak, jak myślę, to jak się tam kupuje bilety? Wchodzę na stację Pragal, znajduję kasę fertagusa (a może w każdej kasie?) i po prostu kupuję bilet(y) do Sete Rios ?

Mozna takze
skorzystac z kilku promow http://www.transporlis.sapo.pt/h_barcos1.asp?l=pt

No, te promy to świetna sprawa, zwłaszcza ten:
http://www.transporlis.sapo.pt/h_barcos2.asp?l=pt&op=TT&id=9&carreira=Trafaria%20-%20Bel%E9m&codgis=9&codoper=4&clock=10:20&data=5-5-2009&j=0
na trasie Trafaria-Belem i ten:
http://www.transporlis.sapo.pt/h_barcos2.asp?l=pt&op=TT&id=7&clock=18:07&carreira=Cacilhas%20-%20Cais%20do%20Sodr%E9&codgis=7&codoper=4
na trasie Cacilhas - Cais do Sodré
Do tego co pół godziny startuje, kosztuje 0,85 i rower gratis :-)

Serdeczne dzięki za linki, mam teraz jakieś punkty zaczepienia :-)

chester

Data: 2009-05-08 04:10:32
Autor: ggajewski
On 5 Maj, 18:07, chester <chester...@poczta.gazeta.pl> wrote:
ggajew...@hotmail.co.uk pisze:

> [...]

Do tego co pół godziny startuje, kosztuje 0,85 i rower gratis :-)

Serdeczne dzięki za linki, mam teraz jakieś punkty zaczepienia :-)

Fertagus to firma ktora jezdzi pomiedzy Lizbona a Setubalem,na dworcu
w  Pragal(ta sama stacja dla CP- odpowiednik naszego PKP i dla
Fertagusa) bilety kupuje sie w automacie Fertagusa, zdaje sie ze sa
kasy ale na 100% nie pamietam bo zawsze kupowalem w automatach
(obecnie wprowadzili biletu elektroniczne wielokrotnego uzytku nazywa
sie to chyba Sete Colinas wiec do ceny musisz jeszcze doliczyc chyba
0.5 euro za ten bilet, ktory mozna potem ladowac wielokrotnie i uzywac
w metrze, Fertagusie i autobusach miejskich. Ale to raczej cie nie
bedzie interesowac niestety juz nie mozna kupic normalnych biletow
jednorazowych).
Sam rowerem nie jezdzilem po Lizbonie ale generalnie sciezek
rowerowych jest bardzo malo i zdaje sie ze Portugalia nie jest zbyt
mila dla rowerzystow. Jesli bedziesz jechal do Lizbony od poludnia
wzdluz oceanu, polecam Serra de Arrabida http://www.azeitao.net/arrabida/pna/
nad oceanem pomiedzy Setubalem a Sessimbra. Male (okolo 300m npm)
ale dosc strome gorki z fajnymi widoczkami z grzbietu,
Milego pobytu
GG

Rower w pociągu w Portugalii