Rower w pociągu w Hiszpanii

Data: 2009-04-20 22:05:46
Autor: chester
Rower w pociągu w Hiszpanii
Witam!

Chciałbym się Was zapytać, jak to _obecnie_ jest z przewożeniem rowerów w Hiszpańskich pociągach.
Mnie interesuje konkretny pociąg (o którym niżej), ale w sumie ciekawie byłoby wiedzieć, jak to jest w innych pociągach.

Pociąg, którym chciałbym jechać na trasie Cadiz - Sevilla jest oznaczony albo jako R. EXPRESS 13017 (wyszukiwarka hiszpańskojęzyczna), albo też jako 13017 ANDALUCIA EXPRES (wyszukiwarka anglojęzyczna (link: http://tinyurl.com/d47gab)

- czy w ogóle wolno takim pociągiem ?
- ile to kosztuje ?
- jak taki transport wygląda ?

Informacje, do jakich dotarły są nieco stare i nie wiem, czy są aktualne.

Z góry dziękuję za odpowiedzi :-)

chester

Data: 2009-04-20 22:58:58
Autor: Baro
Rower w pociągu w Hiszpanii
Z tego co widze, Andalucia Express zestawiony jest z jednostek
obsługujących normalnie RENFE Media Distacia.

W pociągach tego typu są wieszaki na rowery, tuż obok półek na bagaż...
zdaje się że w trzecim czy czwartym członie.

Przewóz rowerów jest (przynajmniej był miesiąc temu :) darmowy.

Pozdrawiam z Almerii
Hasta Luego!!

Data: 2009-04-20 23:12:35
Autor: chester
Rower w pociągu w Hiszpanii
Baro pisze:
Z tego co widze, Andalucia Express zestawiony jest z jednostek
obsługujących normalnie RENFE Media Distacia.
Mistrzu!
A zdradź mi, błądzącemu, po czym poznać ten rodzaj jednostek :-)
Planuję tylko jedną 'podwózkę', ale w razie co dobrze by było umieć czytać rozkład :-)

W pociągach tego typu są wieszaki na rowery, tuż obok półek na bagaż...
zdaje się że w trzecim czy czwartym członie.
Przewóz rowerów jest (przynajmniej był miesiąc temu :) darmowy.

Lepszej nowiny przeczytać nie mogłem :-)

chester

Data: 2009-04-20 23:28:03
Autor: Baro
Rower w pociągu w Hiszpanii
Dnia Mon, 20 Apr 2009 23:12:35 +0200, chester napisał(a):

Baro pisze:
[...]

Odpaliłem guglownicę i poszukałem z jakich jednostek jest zestawiony
Andalucia Express.

Ze zdjęć wynika, że to te same, którymi jeżdżę normalnie do Granady czy
Sewilli, i którymi kolega wiózł miesiac temu rower.

Co do tego, że za darmo, to sam byłem ciekawy, ile płaci się w Hispzanii za
rower, i okazało się, że jest to tutaj tak niepopularny ładunek, że się nic
nie płaci :-)

Zresztą, przejdę się jutro na dworzec (mam 100 metrów od domu) i popytam
dokładnie, żebyś miał pewność.

Pozdrawiam

Data: 2009-04-21 00:14:28
Autor: chester
Rower w pociągu w Hiszpanii

Baro pisze:
[...]

Dziwne. Myślałem, że Hiszpania to dość rowerowy kraj...

Zresztą, przejdę się jutro na dworzec (mam 100 metrów od domu) i popytam
dokładnie, żebyś miał pewność.
byłoby super :-)
I jeszcze jedno pytanko mam przy okazji - jak poznać wagon właściwy do przewozu rowerów? Mają je jakoś wyraźnie oznakowane czy też jest jakiś zwyczaj? Np. w naszych 'kiblach' (zwanych 'żółtkami') to jest przedział dla podróżnych z większym bagażem. Cudzoziemiec nie ma szans go rozpoznać ale za to wiadomo że jest taki przedział na końcu jednostki.

chester

Data: 2009-04-20 23:50:07
Autor: Baro
Rower w pociągu w Hiszpanii

Baro pisze:
[...]

Potwierdzenie fotograficzne:
http://farm3.static.flickr.com/2080/2489034376_23793ee5be.jpg?v=0
http://platabicicordoba.wordpress.com/2008/08/

Jutro upewnię się co do ceny (wg moich danych == 0 euro). Ogólnie rower
jest na tyle niepopularnym środkiem transportu w Hiszpanii (w Andaluzji
szczególnie), że każdy konduktor potraktuje cię jak lekkiego dziwaka i
nawet gdyby jakieś opłaty za rower były, to nie będzie o nich wiedział ;-)

Pozdrawiam słonecznie i południowo ;-)

Data: 2009-04-21 16:05:47
Autor: Baro
Rower w pociągu w Hiszpanii
Dnia Mon, 20 Apr 2009 22:05:46 +0200, chester napisał(a):

Tak jak mówiłem, przeszedłem się na dworzec dzisiaj. Zapytałem w
informacji. W pociągu Andalucia Express jedzie jednostka przystosowana do
porzewozu rowerów. Jednostka jest tego typu:

http://img261.imageshack.us/img261/6632/95285806.jpg

Przedział dla rowerów jest odpowiednio oznaczony:

http://img266.imageshack.us/img266/2958/86749866.jpg
(rowery jadą w wagonie nr 3)

W środku sa takie wieszaki:
http://img185.imageshack.us/img185/1217/66120098.jpg

Dla zainteresowanych rozkłady liniowe Cadiz - Sevilla:
http://img210.imageshack.us/img210/8310/95067181.jpg
http://img11.imageshack.us/img11/7601/32525955.jpg

A może komuś się przyda Almeria(moje miasto;) - Sevilla:
http://img11.imageshack.us/img11/2271/47835230.jpg
http://img147.imageshack.us/img147/2734/69845326.jpg

Co do ceny przejazdu, to tak jak mówiłem, przewóz rowerów w pociągach RENFE
jest darmowa. Gościu na stacji był zdziwiony, że pytam o coś takiego jak
bilet na rower ;-)

Pozdrawiam słonecznie

Data: 2009-04-21 20:00:48
Autor: chester
Rower w pociągu w Hiszpanii
Baro pisze:
[...]
(...)
> [...]
jest darmowa. Gościu na stacji był zdziwiony, że pytam o coś takiego jak

I to się nazywa odpowiedź idealna :-)

Niestety, Almeria leży zbyt daleko od naszej planowanej trasy więc się piwem nie odwdzięczymy, ale jakbyś przez Toruń kiedyś przejeżdżał, to zapraszam :-)

chester

Rower w pociągu w Hiszpanii