Rower w samochodzie - prawo

Data: 2009-08-06 10:42:25
Autor: maciek
Rower w samochodzie - prawo
Czy ma ktoś z Was wiedzę na temat tego czy wolno przewozić rower/rowery w środku samochodu? Mam Citroena Berlingo i po złożeniu siedzeń do środka swobodnie miszczą się dwa rowery. Rowery dodatkowo mocuje taśmami tak by nie latały po aucie i w razie wydzwonienia nie wypadły przez przednią szybę ;).

Czy Policja może się do mnie oto przyczepić? W samochodzie nie mam kratki.
W Austrii podobno nie wolno przewozić nart w środku w samochodzie. Wybieram się właśnie na Słowację i też nie wiem czy nie bać się tamtejszej Policji, która podobno lubi kontrolować Polaków i wlepiać im mandaty w euro. :)

maciek --

Data: 2009-08-06 03:24:08
Autor: kantele
Rower w samochodzie - prawo
heja
my mamy Forda Focusa C-max i do niego dokupiliśmy wewnętrzne uchwyty
na rowery, które się mocuje na zaczepach od tylnego fotela. Do
zamocowania roweru trzeba tylko zdjąć przednie koło a na uchwycie
mocuje się dokładnie tak samo jak na kole (tj. zakłada się na to haki
przedniego widelca + dokręcenie samozamykacza/nakrętki). Są
przymocowane na mur beton. Zjeździliśmy z dwoma rowerami pół Europy w
zeszłym roku (3 tygodnie, Francja, Szwajcaria, Włochy, Chorwacja,
Węgry, Słowacja) i nikt się do nas nie przyczepił. Niestety, chyba
tylko do C-maxa lub S-maxa można te uchwyty kupić.

Data: 2009-08-06 13:59:39
Autor: Przemek M
Rower w samochodzie - prawo

Użytkownik "kantele" <marta.arciszewska@gmail.com> napisał w wiadomości news:39b4f6c3-bc45-4af1-aac6-f6a472eb773fs15g2000yqs.googlegroups.com...
[...]

Z ciekawosci jakis link do takiego uchwytu ?

Data: 2009-08-09 07:31:24
Autor: kantele
Rower w samochodzie - prawo
On 6 Sie, 13:59, "Przemek M" <przemyslaw.michalc...@adams.com.pl>
wrote:
Użytkownik "kantele" <marta.arciszew...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:39b4f6c3-bc45-4af1-aac6-f6a472eb773fs15g2000yqs.googlegroups.com....
heja
my mamy Forda Focusa C-max i do niego dokupiliśmy wewnętrzne uchwyty

Z ciekawosci jakis link do takiego uchwytu ?

niestety, nie udało mi się znaleźć tego na necie. było natomiast w
broszurze informacyjnej Cmaxa z zeszłego roku. myślę, że w dowolnym
salonie powinni to móc pokazać
bardzo fajna sprawa - proste w montażu i demontażu, wygodne do
zamocowania rowerów. tylko tylny fotel trzeba wyjąć

Data: 2009-08-06 10:55:30
Autor: SHP
Rower w samochodzie - prawo
maciek <hophophop@op.pl> napisał(a):
[...]

W Austrii policja chyba lubi zatrzymywać Polaków (swoją drogą się nie dziwię) - byłem ostatnio w Wiedniu na wyprawie i widzieliśmy, jak kontrolowano samochód na polskich blachach. W Niemczech statystycznie najwięcej samochodów kradną m.in. Polacy - w Austrii może być podobnie, stąd pewnie i te częstsze kontrole. Nie wiem, jak jest natomiast z przewożeniem rowerów w samochodzie..

Data: 2009-08-06 13:58:34
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Rower w samochodzie - prawo
Dnia 06.08.2009 12:55 użytkownik SHP napisał :
[...]

I kradną te na polskich blachach czy mają na czole polską flagę i orzełka?

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-08-06 11:26:01
Autor: Ramein
Rower w samochodzie - prawo

> [...]
> kontrole.

I kradną te na polskich blachach czy mają na czole polską flagę i orzełka?

-- http://miki.menek.one.plm...@menek.one.pl
Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Zgadzam się. Statystycznie każdy Niemiec to esesman i morderca Żydów -
idąc Twoim tokiem rozumowania.
Każdy Czech to pijak, a Austriak ma genetyczne skłonności do bycia
komendantem w obozie koncentracyjnym.
Najlepiej jako Polak sam potnij się żyletką, to spadnie liczba
złodziei aut w Niemczech - do tego właśnie ogranicza się Twój tok
myślenia, z którym muszę się nie zgodzić.

Data: 2009-08-09 00:20:36
Autor: SHP
[ot]Re: Rower w samochodzie - prawo
Ramein wrote:

Najlepiej jako Polak sam potnij się żyletką, to spadnie liczba
złodziei aut w Niemczech - do tego właśnie ogranicza się Twój tok
myślenia, z którym muszę sę nie zgodzić.

Co ja zrobię, że paru debili wyrabia naszemu krajowi taką, a nie inną 'markę'?
Pewne rzeczy są niejako wpisane w dany naród. I tak, jak wjeżdżając rowerem np. na teren Austrii odczuwam swoistą sielankę na drogach, tak wracając na teren Czech, Słowacji,czy Polski odczuwam zwiększoną presję i chęć wykurzenia mnie z drogi. Podobnie jest w innych dziedzinach...

Wjeżdżam do Bratysławy na teren jednego campingu, dojeżdżamy na pole namiotowe, kilkanaście metrów obok filują na mnie i na moją dziewczynę łyse twarze z tatuażami. Mówię do dziewczyny - Polacy? Kilka chwil później zdania wielokrotnie 'kurwione', potwierdzają moje przypuszczenia.. Obok nas są też Francuzi, Holendrzy.. Jak przez całą wyprawę od Pragi, przez Wiedeń mieliśmy do rowerów doczepione polskie flagi, tak tutaj decydujemy się na ich schowanie.. Ze wstydu.. Oczywiście, że dużo tu stereotypów, ale w tym momencie nie chcieliśmy się po prostu identyfikować z ludźmi, którzy byli obok nas..

Pozdr
Tomek
--
http://rowerowy.szczecin.pl

Data: 2009-08-09 00:23:37
Autor: SHP
Rower w samochodzie - prawo
"Mikołaj \"Miki\" Menke" wrote:

I kradną te na polskich blachach czy mają na czole polską flagę i
orzełka?

Źle napisałem. Chodzi o to, że Niemiec wyjeżdżający za granicę,w krajach, które odwiedza, ma dużą szansę stracić samochód właśnie u nas.

http://www.dw-world.de/dw/function/0,,82232_cid_4538473,00.html

Data: 2009-08-06 14:01:18
Autor: Rem
Rower w samochodzie - prawo
Remek wymodził:
[...]
Statystycznie to w co drugą kradzież zamieszany jest Niemiec
(odszkodowanie z ubezpieczenia)

Data: 2009-08-06 12:28:08
Autor: Piotr Biernawski
Rower w samochodzie - prawo

Użytkownik "maciek" <hophophop@op.pl> napisał w wiadomości news:0560.00000e9f.4a7a9771newsgate.onet.pl...
[...]

w austrii nie wiem, tam moze byc roznie, ale na slowacji na bank nikt sie nie przyczepi. nas zhaltowali ostatnio, a rowery mielismy w 'czesciach' w mondeo, w przestrzeni powstalej po zlozeniu tylnych foteli razem z bagaznikiem, przygladali sie temu, ale ani slowem sie nie odezwali.

swoja droga mandaty na slowacji sa okrutne, naprawde trzeba uwazac, za szybkosc moze byc nawet 650 euro (!!!).

pozdrawiam
piotrek

Data: 2009-08-06 13:42:39
Autor: KuFeL
Rower w samochodzie - prawo
Piotr Biernawski pisze:
[...]

nie mam nic przeciw zeby po wejsciu do UE w Polsce zmienic tylko walute a stawki zostawic czyli 500 pln = 500 eur :) od razu by sie wielu powstrzymalo od gnania w terenie zabudowanym chociazby. a i budzety gmin by sie podreperowaly - pod warunkiem sadowego sciagania z wynagrodzenia przez pracodawce. ale to juz OT.

Pzdr,
KuFeL
--
gg:71218 / http://kufel.bloog.pl
http://www.zachody.pl / skype:kufel78

Data: 2009-08-06 13:48:46
Autor: WOJO
Rower w samochodzie - prawo
[...]
Nie mam nic przeciwko temu, zebym np. do Gdanska mógl pojechac 160km/h autostrada, a wtedy obiecuje, ze jak dojade, to po Gdansku bede jechal 50km/h.
A do tego czasu jezdzimy, jak jezdzimy i srednia wychodzi taka sama :)
Pozdrawiam !
WOJO

Data: 2009-08-06 17:28:49
Autor: JaromirD
Rower w samochodzie - prawo
WOJO wrote:

Nie mam nic przeciwko temu, zebym np. do Gdanska m�gl pojechac 160km/h
autostrada, a wtedy obiecuje, ze jak dojade, to po Gdansku bede jechal
50km/h.
Jedno absolutnie nie ma związku z drugim.

JaromirD

Data: 2009-08-06 18:18:25
Autor: WOJO
Rower w samochodzie - prawo
Jedno absolutnie nie ma związku z drugim.

To popatrz na Niemców i wyciągnij wnioski...
Pozdrawiam !
WOJO

Data: 2009-08-06 19:03:04
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Rower w samochodzie - prawo
WOJO pisze:
Jedno absolutnie nie ma związku z drugim.

To popatrz na Niemców i wyciągnij wnioski...
Pozdrawiam !
WOJO

Niemcy zapierdalają po autostradach a jada wolno w mieście.

Norwegowie nie mają autostrad więc nie zapierdalają, jadą 80-90 poza miastem i 50 w mieście.

Jakie wnioski? :-)

Seco

--
Szukam pracy i to pilnie! http://www.goldenline.pl/bartosz-suchecki
Konferencje, eventy, integracja, turystyka.

Data: 2009-08-06 19:19:42
Autor: MichałG
Rower w samochodzie - prawo
Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
WOJO pisze:
[...]

ze mają cholernie rzadko te miasta?

Pozdr.
Michał

Data: 2009-08-06 19:26:22
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Rower w samochodzie - prawo
WOJO pisze:
[...]

O tak, zasnąć można. Nuda. :-)

Seco

Data: 2009-08-06 19:20:43
Autor: WOJO
Rower w samochodzie - prawo
Norwegowie nie mają autostrad więc nie zapierdalają, jadą 80-90 poza miastem i 50 w mieście.

Jakie wnioski? :-)

Takie, że na biegunie też nie mają autostrad i też musza jeździć wolno ? :)
Poproszę inny przykład z Europy środkowej.
Pozdrawiam !
WOJO

Data: 2009-08-06 20:53:00
Autor: KuFeL
Rower w samochodzie - prawo
WOJO pisze:
[...]

na Litwie maja jedna autostrade, a poza tym drogi w limicie 70-90 i tyle jezdza.

Na Lotwie autostrad nie maja, ale przepisow tez na drogach przestrzegaja.

Slowacy tez sa dosc surowi w temacie.

Pzdr,
KuFeL

Data: 2009-08-06 22:26:36
Autor: Wojtek
Rower w samochodzie - prawo
KuFeL pisze:

Na Lotwie autostrad nie maja, ale przepisow tez na drogach przestrzegaja.

Slowacy tez sa dosc surowi w temacie.

Panowie wynieście się z tą szczeniacką dyskusją na pl rec motoryzacja czy jak to się tam nazywa

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie

Data: 2009-08-06 23:28:41
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Rower w samochodzie - prawo
Wojtek pisze:
KuFeL pisze:

Na Lotwie autostrad nie maja, ale przepisow tez na drogach przestrzegaja.

Slowacy tez sa dosc surowi w temacie.

Panowie wynieście się z tą szczeniacką dyskusją na pl rec motoryzacja czy jak to się tam nazywa

Faktycznie rozmowa robi się OT, bardziej pasuje na pl.misc.samochody. Ale taki urok grup dyskusyjnych, skoro grupowicze chcą na ten temat pogadać, niech gadają. Inni mogą nie czytać ;-)

A szczeniacka dyskusja zawiera zwroty: "tfoja stara jeĹşdzi wolno" ;-)

Data: 2009-08-07 00:09:09
Autor: click
Rower w samochodzie - prawo
Wojtek pisze:
KuFeL pisze:

Na Lotwie autostrad nie maja, ale przepisow tez na drogach przestrzegaja.

Slowacy tez sa dosc surowi w temacie.

Panowie wynie�cie si� z t� szczeniack� dyskusj� na pl rec motoryzacja czy jak to si� tam nazywa

Faktycznie rozmowa robi si� OT, bardziej pasuje na pl.misc.samochody. Ale taki urok grup dyskusyjnych, skoro grupowicze chc� na ten temat pogada�, niech gadaj�. Inni mog� nie czyta� ;-)

A szczeniacka dyskusja zawiera zwroty: "tfoja stara jeĹşdzi wolno" ;-)

"tfoja stara syrena" sie pisze

--
c l i c k ' n ' r i d e | MSPANC
Cigarettes and coffee, man, that's a combination

Data: 2009-08-08 15:23:31
Autor: Rafał Grzelak
Rower w samochodzie - prawo
Dnia Thu, 06 Aug 2009 20:53:00 +0200, KuFeL napisał(a):

na Litwie maja jedna autostrade, a poza tym drogi w limicie 70-90 i tyle jezdza.

65tys km^2

Na Lotwie autostrad nie maja, ale przepisow tez na drogach przestrzegaja.

65tys km^2

Slowacy tez sa dosc surowi w temacie.

49tys km^2

Polska:
323tys km^2

My potrzebujemy szybkich autostrad bardziej, niz Litwa, Lotwa i Estonia. A
ta jedna autostrada na Litwie pozwala przejechac caly kraj zgodnie z
przepisami w mniej jak 3h.
--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2009-08-08 15:24:39
Autor: Rafał Grzelak
Rower w samochodzie - prawo
My potrzebujemy szybkich autostrad bardziej, niz Litwa, Lotwa i Estonia.

Wroc - mialem na mysli Slowacje, nie Estonie.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2009-08-08 15:14:09
Autor: Rafał Grzelak
Rower w samochodzie - prawo
Dnia Thu, 06 Aug 2009 19:03:04 +0200, Bartosz 'Seco' Suchecki napisał(a):

Niemcy zapierdalają po autostradach a jada wolno w mieście.

Norwegowie nie mają autostrad więc nie zapierdalają, jadą 80-90 poza miastem i 50 w mieście.

Jakie wnioski? :-)

W Norwegii mandaty sa naliczane na podstawie dochodow zatrzymanego (?)

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2009-08-06 12:45:42
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Rower w samochodzie - prawo
Dnia 06.08.2009 10:42 użytkownik maciek napisał :
[...]

W Polsce na pewno nie ma zakazu przewozu rowerów w aucie. Co do nart weź pod uwagę, że w czasie wypadku czy gwałtownego hamowania masz w kabinie kilka ostrych i ciężkich mieczy, stąd ewentualny zakaz byłby uzasadniony.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-08-06 13:49:45
Autor: Wojtek
Rower w samochodzie - prawo
Mikołaj "Miki" Menke pisze:

Co do nart weź pod uwagę, że w czasie wypadku czy gwałtownego hamowania masz w kabinie kilka ostrych i ciężkich mieczy, stąd ewentualny zakaz byłby uzasadniony.

Taki zakaz obowiązuje np w Austrii

Data: 2009-08-06 17:41:41
Autor: hophophop
Rower w samochodzie - prawo

Co do nart weź pod uwagę, że w czasie wypadku czy gwałtownego hamowania masz w kabinie kilka ostrych i ciężkich mieczy, stąd ewentualny zakaz byłby uzasadniony.

Wiesz, rowery też nie są z tektury i przy czołowym zderzeniu myśle, że kierownica spokonie może zrobić dziurę w czaszce. :)

Dzięki wszytskim za wypowiedzi, będe chyba trochę spokojniej jechać przez Słowację. Swoją drogą to wymyśliłem jeszcze taki myk z myślą o ewentualnie Polskich patrolach, które miały by jakiś wąt. Czy jeżeli ściągne koła z roweru to czy jest to jeszcze rower czy już tylko części rowerowe? Bo nawet gdyby był artykuł o tym, że rowerów nie wolno w środku przewozić to chyba nie ma artykułu, że nie wolno przewozić części - po jakąś cholerę te bagażniki w autach są. :)

Data: 2009-08-06 18:19:16
Autor: Wooyek
Rower w samochodzie - prawo
Swoją drogą to wymyśliłem jeszcze taki myk z myślą o
ewentualnie Polskich patrolach, które miały by jakiś wąt.

Polskie patrole nie mogą mieć "wąt", bo nie ma żadnych przepisów zakazujących wożenia rowerów (czy też nart, lodówek i węży ogrodowych). Praktyka to potwierdza.

Data: 2009-08-06 18:25:38
Autor: MichałG
Rower w samochodzie - prawo
hophophop@op.pl pisze:
[...]

w bagażniku to możesz i moto- rower ;) jak sie zmiesci.... Awstryjcy i inni zakazują w przewozu przedmiotów niebezpiecznych w_kabinie samochodu.
Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-08-10 10:51:38
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Rower w samochodzie - prawo
Dnia 06.08.2009 17:41 użytkownik hophophop@op.pl napisał :
[...]

Ale odpowiednio zapakowany rower nie ma prawa się przemieszczać. Narty dużo trudniej w ten sposób przewieźć.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-08-06 13:50:34
Autor: Wojtek
Rower w samochodzie - prawo
maciek pisze:
[...]

Nie mam zielonego pojęcia. Niemniej sam na dalsze dystanse (Austria) tak pakuję autko :)
Jeszcze nikt nie zrobił awantury

Data: 2009-08-06 16:12:57
Autor: AL
Rower w samochodzie - prawo
maciek pisze:
[...]

dokup uchwyty wewnetrzne na rowery

Skoro sa do Picasso - to do Berlinngo rowniez powinny byc

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-08-06 18:05:22
Autor: Wooyek
Rower w samochodzie - prawo
W Austrii podobno nie wolno przewozić nart w środku w samochodzie.

Zgadza się. Natomiast rowery najwyraźniej można, bo raz jechaliśmy z kumplem z dwoma rowerami w środku i policjant się ich nie czepiał (a zatrzymał nas i oglądał rowery, pytał czy nowe).

Rower w samochodzie - prawo