Data: 2018-11-08 12:49:00 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Rower z piastą wielobiegową. | |
Kupiłęm żonie używaną damkę z piastą wielobiegową SRAM7. Nie mam
doświadczenia z czymś takim więc chciałem zapytać o 4 sprawy: 1. Damka jest dosyć stara i piasta zapewne nigdy nie była przeglądana/konserwowana. Czy ją się używa bezprzeglądowo czy raczej należy zlecić do warsztatu przegląd? 2. Przejechałem kawałek zmieniając biegi. Zauważyłem że niechętnie przeskakują pod obciążeniem, wtedy kiedy pedałuję. Żeby bieg się zmienił muszę conajmniej przestać cisnąć pedały na chwilę. Tak ma być czy raczej powinny się zmieniać również podczas naciskania pedałów? 3. Przy mechaniźmie zmiany biegów przy piaście na zewnątrz ramy jest jakaś śrubka do regulacji. Co się nią reguluje? 4. Nakrętka do mocowania piasty do ramy jest tylko z lewej strony. Czy to mocowanie się zwalnia odkręcając tylko tą nakrętkę czy trzeba coś jeszcze zrobić? -- Jacek I hate haters. |
|
Data: 2018-11-08 05:30:21 | |
Autor: P. Sperling | |
Rower z piastą wielobiegową. | |
[ciach]
1. takie przekładnie są zasadniczo bezobsługowe. Mój Fichtel und Sachs chodził przez ponad 20 lat bez rozkręcania aż smar zgęstniał do konsystencji masła i wtedy dałem do serwisu. Samemu nie rozkręcaj bo rozłożenie i złożenie takiej przekładni do prostych nie należy. 2. tak ma być, biegi zmienia się nie naciskając na pedały. Na postoju też :-) 3. użytkownik nawet nie musi o tym wiedzieć... 4. nie wiem jak jest w SRAMie (to chyba system taki jak w Sturmey Archer). W moim F. und S. jest tylko ta nakrętka |
|
Data: 2018-11-08 14:43:11 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Rower z piastą wielobiegową. | |
Dnia Thu, 8 Nov 2018 05:30:21 -0800 (PST), P. Sperling napisał(a):
[ciach] Dzięki za szybką i rzeczową odpowiedź. Rzadkość dziś... :) -- Jacek I hate haters. |
|
Data: 2018-11-08 19:09:44 | |
Autor: ToMasz | |
Rower z piastą wielobiegową. | |
2. tak ma być, biegi zmienia się nie naciskając na pedały. Na postoju też :-) Dzięki za szybką i rzeczową odpowiedź. Rzadkość dziś... :)jeszcze większą rzadkością są użytkownicy czytający instrukcje obsługi |
|
Data: 2018-11-08 18:37:31 | |
Autor: Piotr Rogoza | |
Rower z piastą wielobiegową. | |
W dniu Thu, 08 Nov 2018 19:09:44 +0100, uzytkownik ToMasz napisal:
jeszcze większą rzadkością są użytkownicy czytający instrukcje obsługiNo ale kto w dzisiejszych czasach czyta instrukcję obsługi. Wszystko jest intuicyjne. -- piecia aka dracorp pisz na: imie.r.public at gmail dot com |
|
Data: 2018-11-08 11:41:54 | |
Autor: zbrochaty | |
Rower z piastą wielobiegową. | |
> jeszcze większą rzadkością są użytkownicy czytający instrukcje obsługi Przynajmniej powinno być. Dawno, dawno temu, na poczatku lat dziewiecdziesiatych pewien zacny Szwed z firmy telekomunikacyjnej powiedzial mi, ze urzadzenie powinno byc zaprojektowane tak, aby bylo intuicyjne. Ewentualnie powinno miec instrukcje obslugi (laczne z rysunkami) zapisana na stronie A4. W przypadku bardziej skomplikowanych urzadzen - do trzech stron A4. Jesli jest wiecej, to znaczy, ze "projektanci spier.dolili robote". Cytat doslowny. |
|
Data: 2018-11-08 22:32:22 | |
Autor: ToMasz | |
Rower z piastą wielobiegową. | |
W dniu 08.11.2018 o 20:41, zbrochaty@gmail.com pisze:
ale tak nie jest i nie będzie. producenci rowerów muszą dosyłać erratę do instrukcji obsługi. w erracie jest infomracja że jeśli na bagażniku jest towar, to rower może się zachowywać inaczej niż bez towaru a w szczególności może sie wydłużyć droga hamowania. jeśli ktoś ma czytać takie bzdety na 24 stonach - w zasadzie sie nie dziwie ze nie czytajeszcze większą rzadkością są użytkownicy czytający instrukcje obsługiNo ale kto w dzisiejszych czasach czyta instrukcję obsługi. Wszystko jest ToMasz |
|
Data: 2018-11-08 21:06:02 | |
Autor: Jacek G. | |
Rower z piastą wielobiegową. | |
W dniu 2018-11-08 o 19:37, Piotr Rogoza pisze:
W dniu Thu, 08 Nov 2018 19:09:44 +0100, uzytkownik ToMasz napisal:Jedno z praw Murphiego mówiło: "Kiedy wszystko inne zawiedzie, przeczytaj instrukcję". :) Poza tym mam wrażenie, że niektóre instrukcje obsługi są tłumaczone przez tłumacza google. Ostatnio sięgnąłem do instrukcji amplitunera bo coś mi się w nim poprzestawiało i na prawdę trudno było coś zrozumieć z bełkotu jakim była ona napisana. -- Jacek G. |
|
Data: 2018-11-15 15:00:13 | |
Autor: MK | |
Rower z piastą wielobiegową. | |
W dniu 2018-11-08 o 12:49, Jacek Maciejewski pisze:
3. Przy mechaniźmie zmiany biegów przy piaście na zewnątrz ramy jest Ta śrubka mocuje clickbox do piasty, pod nią jest nakrętka piasty a reguluje się naciągiem pancerza. Pdr. M -- - Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast. https://www.avast.com/antivirus |
|
Data: 2018-11-16 00:28:55 | |
Autor: andrzej.ozieblo | |
Rower z piastą wielobiegową. | |
W dniu czwartek, 15 listopada 2018 15:00:15 UTC+1 użytkownik MK napisał:
> 3. Przy mechaniźmie zmiany biegów przy piaście na zewnątrz ramy jest Właśnie tak. I trzeba na nią uważać bo łatwo przekręcić gwint. Ciekaw jestem Jacku jak się będzie spisywać ta piasta. O ile mój 3-biegowy Sachs jest podobno nie do zajechania i stosunkowo łatwy w serwisowaniu to ten 7-biegowy (a o ile wiem, SRAM7 to SACHS7) już nie. I ewentualna naprawa nie jest łatwa. Mój 3-biegowy tez warto by rozkręcić, bo zmiana z 3 biegu na 2 jest wolna (przez moment nie łapie), ale mi się nie chce, bo w sumie nieźle działa. |
|