Rower z piastą wielobiegową.

Data: 2018-11-08 05:30:21
Autor: P. Sperling
Rower z piastą wielobiegową.
[ciach]
1. takie przekładnie są zasadniczo bezobsługowe. Mój Fichtel und Sachs chodził przez ponad 20 lat bez rozkręcania aż smar zgęstniał do konsystencji masła i wtedy dałem do serwisu. Samemu nie rozkręcaj bo rozłożenie i złożenie takiej przekładni do prostych nie należy.
2. tak ma być, biegi zmienia się nie naciskając na pedały. Na postoju też :-)
3. użytkownik nawet nie musi o tym wiedzieć...
4. nie wiem jak jest w SRAMie (to chyba system taki jak w Sturmey Archer). W moim F. und S. jest tylko ta nakrętka

Data: 2018-11-08 14:43:11
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Thu, 8 Nov 2018 05:30:21 -0800 (PST), P. Sperling napisał(a):

[...]

Dzięki za szybką i rzeczową odpowiedź. Rzadkość dziś... :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-11-08 19:09:44
Autor: ToMasz
Rower z piastą wielobiegową.
2. tak ma być, biegi zmienia się nie naciskając na pedały. Na postoju też :-)

Dzięki za szybką i rzeczową odpowiedź. Rzadkość dziś... :)

jeszcze większą rzadkością  są użytkownicy czytający instrukcje obsługi

Data: 2018-11-08 18:37:31
Autor: Piotr Rogoza
W dniu Thu, 08 Nov 2018 19:09:44 +0100, uzytkownik ToMasz napisal:

jeszcze większą rzadkością  są użytkownicy czytający instrukcje obsługi
No ale kto w dzisiejszych czasach czyta instrukcję obsługi. Wszystko jest intuicyjne.

--
piecia aka dracorp
pisz na: imie.r.public at gmail dot com

Data: 2018-11-08 11:41:54
Autor: zbrochaty
Rower z piastą wielobiegową.
> jeszcze większą rzadkością  są użytkownicy czytający instrukcje obsługi
No ale kto w dzisiejszych czasach czyta instrukcję obsługi. Wszystko jest intuicyjne.

Przynajmniej powinno być.
Dawno, dawno temu, na poczatku lat dziewiecdziesiatych pewien zacny Szwed z firmy telekomunikacyjnej powiedzial mi, ze urzadzenie powinno byc zaprojektowane tak, aby bylo intuicyjne. Ewentualnie powinno miec instrukcje obslugi (laczne z rysunkami) zapisana na stronie A4. W przypadku bardziej skomplikowanych urzadzen - do trzech stron A4. Jesli jest wiecej, to znaczy, ze "projektanci spier.dolili robote". Cytat doslowny.

Data: 2018-11-08 22:32:22
Autor: ToMasz
W dniu 08.11.2018 o 20:41, zbrochaty@gmail.com pisze:
jeszcze większą rzadkością  są użytkownicy czytający instrukcje obsługi
No ale kto w dzisiejszych czasach czyta instrukcję obsługi. Wszystko jest
intuicyjne.

Przynajmniej powinno być.
ale tak nie jest i nie będzie. producenci rowerów muszą dosyłać erratę do instrukcji obsługi. w erracie jest infomracja że jeśli na bagażniku jest towar, to rower może się zachowywać inaczej niż bez towaru a w szczególności może sie wydłużyć droga hamowania. jeśli ktoś ma czytać takie bzdety na 24 stonach - w zasadzie sie nie dziwie ze nie czyta

ToMasz

Data: 2018-11-08 21:06:02
Autor: Jacek G.
W dniu 2018-11-08 o 19:37, Piotr Rogoza pisze:
[...]

Jedno z praw Murphiego mówiło: "Kiedy wszystko inne zawiedzie, przeczytaj instrukcję". :)
Poza tym mam wrażenie, że niektóre instrukcje obsługi są tłumaczone przez tłumacza google. Ostatnio sięgnąłem do instrukcji amplitunera bo coś mi się w nim poprzestawiało i na prawdę trudno było coś zrozumieć z bełkotu jakim była ona napisana.
--
Jacek G.

Rower z piastą wielobiegową.