Rower z piastą wielobiegową.

Data: 2018-11-15 15:00:13
Autor: MK
Rower z piastą wielobiegową.

3. Przy mechaniźmie zmiany biegów przy piaście na zewnątrz ramy jest
jakaś śrubka do regulacji. Co się nią reguluje?

Ta śrubka mocuje clickbox do piasty, pod nią jest nakrętka piasty a reguluje się naciągiem pancerza.
Pdr. M

-- -

Data: 2018-11-16 00:28:55
Autor: andrzej.ozieblo
W dniu czwartek, 15 listopada 2018 15:00:15 UTC+1 użytkownik MK napisał:

> 3. Przy mechaniźmie zmiany biegów przy piaście na zewnątrz ramy jest
> jakaś śrubka do regulacji. Co się nią reguluje?

Ta śrubka mocuje clickbox do piasty, pod nią jest nakrętka piasty a reguluje się naciągiem pancerza.

Właśnie tak. I trzeba na nią uważać bo łatwo przekręcić gwint. Ciekaw jestem Jacku jak się będzie spisywać ta piasta. O ile mój 3-biegowy Sachs jest podobno nie do zajechania i stosunkowo łatwy w serwisowaniu to ten 7-biegowy (a o ile wiem, SRAM7 to SACHS7) już nie. I ewentualna naprawa nie jest łatwa.

Mój 3-biegowy tez warto by rozkręcić, bo zmiana z 3 biegu na 2 jest wolna (przez moment nie łapie), ale mi się nie chce, bo w sumie nieźle działa.

Rower z piastą wielobiegową.