Data: 2009-08-02 21:38:11 | |
Autor: LEPEK | |
[1/2 NTG] Rower z silnikiem 80 cm3 - czy to już motor? | |
kowal pisze:
1, Czy taki pojazd w świetle przepisów jest jeszcze rowerem, czy też należy go już traktować jako motorower? Silnik ma pojemność 80 cm3, więc - o ile nic się ostatnio nie zmieniło, że prawo jazdy jest wymagane dla pojazdów z silnikiem Wg. przepisów to IMO jest już motocykl. Motorower ma mieć poniżej 50 cm3 i rozwijać do 45 km/h. W związku z tym: 2. Czy taki rower trzeba rejestrować?Tak 3. Czy trzeba płacić składki OC?Tak 4. Czy trzeba go wyposażać w jakiś dodatkowy osprzęt (np. kierunkowskazy, klakson)?Tak Oraz światła, oświetlenie tablicy rejestracyjnej, homologowany prędkościomierz, sygnalizator tychże kierunków, stacyjka i masa innych rzeczy, które motocykl musi posiadać. Dodatkowo - coroczny przegląd. Ale najtrudniejszy byłby pkt 2 - zarejestrować toto (pojazd rejestrowany albo musi mieć fabryczną homologację, albo spełniać wymagania techniczne dla danej kategorii pojazdów, których ten nie spełni). Chyba się skuszę na taki silnik, bo nie chce mi się pedałować co dzień 7 km do roboty, ale chcę wiedzieć co i jak na wypadek spotkania z drogówką. To ja ci radzę - kup skuter - motorower. Będzie o niebo wygodniejszy, legalny, przegląd dożywotnio, OC poniżej 100 zł / rok. Poza tym mam wątpliwości, co do bezpieczeństwa - jeśli toto (ważące pewnie z 20 kg, albo i więcej) rozpędzi rower do 70 km/h, to trzeba to jakoś zatrzymać, a zwykle hamulce rowerowe się do tego nie nadają... Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Toyota Corolla 1.3 sedan '97 Hyundai Atos 0.9 nanovan '00 |
|