Rower za 20.000zł

Data: 2011-06-10 14:55:55
Autor: kołcz
Rower za 20.000zł
Prawdopodobnie nigdy nie będzie mnie stać na taki sprzęt, ale możecie mi
powiedzieć, czym taki rower jest lepszy od takiego za np 2000zł? Sam
jedzie? Jeździ się na nim jak po łóżku wodnym, czy co? Manetki są ze
złota? Jeździ/ł ktoś może na takim rumaku w cenie samochodu?

Data: 2011-06-10 14:03:39
Autor: piotrpo
Rower za 20.000zł
kołcz <kol@cz.com> napisał(a):
[...]

Odrobinę lepiej przyśpiesza, odrobinę lepiej hamuje, odrobinę lepiej amortyzuje nierówności, odrobinę lepiej chodzące przerzutki, odrobinę bardziej niezawodny (chociaż z tym jest różnie) - ot masa drobnych szczegółów, które w sporcie pozwolą urwać kilka(naście) sekund z wyniku.

Data: 2011-06-10 14:58:30
Autor: Mariusz Kruk
Rower za 20.000zł
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "kołcz"
Prawdopodobnie nigdy nie będzie mnie stać na taki sprzęt,

Etam. Zależy co rozumiesz przez "stać", ale czemu nie...

ale możecie mi
powiedzieć, czym taki rower jest lepszy od takiego za np 2000zł?

Zależy od tego czego potrzebujesz i do czego.

Sam
jedzie?

O ile to zjazdówka ;-)

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,38804171
| http://epsilon.eu.org/ |
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2011-06-10 15:03:18
Autor: ArekM
Rower za 20.000zł
W dniu 2011-06-10 14:55, kołcz pisze:
[...]

Mozesz kupic nowego citroena C3 za 30 kPLN (??), ale i audi A1 za 4 razy tle :) Jedno i drugie jezdzi ...

--
Pzdr

Data: 2011-06-10 15:17:25
Autor: Mariusz Kruk
Rower za 20.000zł
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "ArekM"
[...]

Przy czym, żeby być całkiem uczciwym, należy stwierdzić, że czasem
zauważalna różnica między rowerami za 2e3 zł, a 2e4 zł będzie taka, jak pomiędzy
Dacią Logan, a Fodem Mondeo, ale czasem będzie taka, jak między Suzuki
SX4, a Fiatem Sedici.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-06-10 13:25:54
Autor: Olgierd
Rower za 20.000zł
Dnia Fri, 10 Jun 2011 15:17:25 +0200, Mariusz Kruk napisał(a):

jak
pomiędzy Dacią Logan, a Fodem Mondeo,

Raczej Dacią 1300. Między Loganem a Mondeo chyba nie ma aż takiej różnicy ;-)

--
:-) Olgierd
Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

Data: 2011-06-10 06:55:26
Autor: Jedrus
Rower za 20.000zł
To nie jest kwestia "stania", bo mnie rower za 22k kosztował realnie
niecałe 5. W czym jest lepszy? Hmm, nie mam pojęcia, już dawno nie
miałem roweru za 2k, ale na moim jeździ się całkiem spoko ;)

Pozdr,
A.

Data: 2011-06-18 23:10:50
Autor: Bero
Rower za 20.000zł
W dniu 2011-06-10 15:55, Jedrus pisze:
[...]

17 lat temu przesiadłem się z roweru komunijnego (kompletny SIS, rama żelazo, hamulce plastikowe, manetki nieindeksowane itd.)  na rower małej włoskiej manufaktury (rama chro-mo,  osprzęt kompletny LX).  Rożnica była niewyobrażalna, jak między  polonezem a  lancią thema.  Wszystko jest względne, łącznie z czasem. To było 17 lat temu.

Data: 2011-06-10 20:45:53
Autor: kamil/Endurorider.pl
[OT]

Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał w wiadomości news:pan.2011.06.10.13.25.51rudak.org...
Dnia Fri, 10 Jun 2011 15:17:25 +0200, Mariusz Kruk napisał(a):

jak
pomiędzy Dacią Logan, a Fodem Mondeo,

Raczej Dacią 1300. Między Loganem a Mondeo chyba nie ma aż takiej
róşnicy ;-)

Między loganem a mondeo nie ma różnicy. Jest PRZEPAŚĆ. Na korzyść mondeo.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-12 23:58:12
Autor: ToMasz
Rower za 20.000zł
[...]
nie wdając sie w kwestie "lepszości" aut, uważam ze to całkiem trafne
porównanie.
Rower kosztuje 500zł. rower z akceptowalnym osprzętem mógłby kosztować
1000zł ale juz jest droższy, bo naklejka kosztuje. Kolejny przeskok
cenowy to waga, ale ten parametr jest brany pod uwagę przez niewielką
ilość klientów. Potem osprzęt staje sie lepszy, ale nie trwalszy,
kolejny skok to trwałość. ile RAZY podniosło to cene? ile jest w tym
marketingu? myśle ze spoko 50%
JA sobie poskładałem trochę lepszy niż akceptowalny rower i waży 12 kg
wyszło mnie 800zł. najtańszy nowy rower z kompozytów ważący coś ok 9 kg
jaki miałem w ręce kosztował 2600zł. gdzie te 20 tyś? w naklejkach
panowie! Dlaczego? bo są klienci którzy za to zapłacą.
ToMasz

Data: 2011-06-12 15:05:38
Autor: krzysiek-d
Rower za 20.000zł
On 12 Cze, 23:58, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:
> [...]

jaki miałem w ręce kosztował 2600zł. gdzie te 20 tyś? w naklejkach
panowie! Dlaczego? bo są klienci którzy za to zapłacą.

Oj ToMasz,
każdemu wedle potrzeb, ale za bardzo spłyciłes temat.
coś mi się wydaje że chyba nie bardzo znasz się na rowerach.
pzdr,
k.

Data: 2011-06-13 08:20:50
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rower za 20.000zł
krzysiek-d wrote:

[...]

Też odniosłem pododbne wrażenie ;/

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-13 09:08:29
Autor: piotrpo
Rower za 20.000zł
kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):
krzysiek-d wrote:

> Oj ToMasz,
> każdemu wedle potrzeb, ale za bardzo spłyciłes temat.
> coś mi się wydaje że chyba nie bardzo znasz się na rowerach.

Też odniosłem pododbne wrażenie ;/

A wg. mnie trochę racji ma :) Oczywiście wiadomo, że rower to nie tylko waga, jednak jak patrzę na ceny sprzętu to widzę duuuuże przegięcie w wielu wypadkach, jeżeli patrzy się na koszt produkcji i cenę detaliczną. Dziwnym trafem coś co dzisiaj jest standardowym rozwiązaniem w Alivio, kilka lat temu było rewolucyjną zmianą wprowadzoną w XTR i kosztowało 10x więcej. Część osprzętu w niższych grupach wydaje się być psuta na siłę, żeby tylko XT było lepsze od SLX i gorsze od XTR. Niestety rynek osprzętu został podzielony przez 2 duże firmy (a i tak jest lepiej niż w przypadku praktycznego monopolu sprzed kilku lat), które wychodzą z założenia, że akurat ceną nie muszą ze sobą konkurować i utrzymują absurdalne ceny niektórych elementów.

Data: 2011-06-13 04:56:08
Autor: krzysiek-d
Rower za 20.000zł
On 13 Cze, 11:08, "piotrpo " <piotrpo-gro...@gazeta.SKASUJ-TO.pl>
wrote:

> [...]

kilku lat), które wychodzą z założenia, że akurat ceną nie muszą ze sobą
konkurować i utrzymują absurdalne ceny niektórych elementów.

Tyle, że wiele osób sprowadza porównanie roweru do porównania tylko i
wyłacznie grup osprzętu.
Co więcej z naciskiem na przerzutkę i manetki, moze korbę, czasem
hamulec.
A to w moim przekonaniu jest błąd.
Jest jeszcze sporo rzeczy które moga kosztować i w które warto
zainwestować i które mają decydujący wpływ na odczucie z jazdy..
Doceni to jednak ktoś, kto jezdzi więcej.
Ale zeby wiedziec o co chodzi trzeba na takim rowerze przejechać pare
kilometrów, a nie tylko pomacać i dostrzec różnice w wadze.
pzdr,
k.

Data: 2011-06-13 14:02:19
Autor: Mariusz Kruk
Rower za 20.000zł
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "krzysiek-d"
[...]

Czy ja tu gdzieś obok przypadkiem nie pisałem, że mi audiofilią trąci?

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-06-13 11:26:42
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rower za 20.000zł

Użytkownik "piotrpo " <piotrpo-groups@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

A wg. mnie trochę racji ma :)

Trochę ma, ale generalnie to nie zgadzam się z tym co napisał w takiej formie.

[...]

A co w tym dziwnego, że "technologia" schodzi coraz niżej? Mi to odpowiada bo dzieki temu mogę mieć cięższe elixiry z taką samą klamką jak wyższe modele czyli więcej wagi, ale takie samo działanie.

[...]

Mówisz o cenach w PL czy cenach w ogóle bo według mnie to są dwa różne światy.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-13 11:17:36
Autor: piotrpo
Rower za 20.000zł
> [...]

A co w tym dziwnego, że "technologia" schodzi coraz niżej? Mi to odpowiada bo dzieki temu mogę mieć cięższe elixiry z taką samą klamką jak wyższe modele czyli więcej wagi, ale takie samo działanie.

Kategoria dziwności jest dość dziwna ;) Po prostu koszty wyprodukowania tych hamulców są (prawie) identyczne w obu przypadkach, cena sprzedaży już niekoniecznie.

Mówisz o cenach w PL czy cenach w ogóle bo według mnie to są dwa różne światy.
Mówię ogólnie - ceny części do roweru są absurdalnie wysokie - guzik do widelca RS to OIDP jakieś 200zł - kawałek obrączki pozwalającej zamontować klamkę, manetkę i rzeczony guzik to następne 100zł. Manetki XTR 500+zł A mówimy tutaj o banalnie prostych elementach mechanicznych.
Ceny w PL to inna sprawa, ale generalnie to już kwestia handlu i częściowo naszych podatków. Bardziej mi przeszkadza traktowanie klienta jak złodzieja, żenujące braki w dostępności towaru i mierna jakość usług.

Data: 2011-06-13 13:27:06
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rower za 20.000zł

[...]

Weryfikowałeś kiedykolwiek te dane? Moim zdaniem to nie jest prawda.

[...]

Manetka RF to jest banalnie prosty element mechaniczny? Mój drogi mam dla Ciebie propozycje, zacznij produkować takie części w niższych cenach a z radością dam Ci zarobić.

Ceny w PL to inna sprawa, ale generalnie to już kwestia handlu i częściowo
naszych podatków. Bardziej mi przeszkadza traktowanie klienta jak złodzieja,
żenujące braki w dostępności towaru i mierna jakość usług.

Moim zdaniem to przede wszystkim kwestia podejścia ludzi do całego tego interesu. O usługach etc. nie wypowiadam się, ale jakkolwiek nie jest dobrze to jest lepiej niż było.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-13 12:51:11
Autor: piotrpo
Rower za 20.000zł
> [...]

> niekoniecznie.

Weryfikowałeś kiedykolwiek te dane? Moim zdaniem to nie jest prawda.
Nie, ale widzę jak to jest zrobione i nie jestem w stanie wyobrazić sobie co wpływa na aż tak duże różnice w koszcie produkcji.

Manetka RF to jest banalnie prosty element mechaniczny? Mój drogi mam dla Ciebie propozycje, zacznij produkować takie części w niższych cenach a z radością dam Ci zarobić.
Daruj sobie ten protekcjonalny ton. Sorry, ale nie jestem w stanie dostrzec w kilku zapadkach jakiegoś geniuszu mechaniki. No i skoro da się zrobić jakieś tam acera za 1/10 ceny XTR to chyba coś tu jest nie tak.

Data: 2011-06-13 15:25:11
Autor: kosik
Rower za 20.000zł
W dniu 2011-06-13 14:51, piotrpo pisze:
Daruj sobie ten protekcjonalny ton. Sorry, ale nie jestem w stanie dostrzec w
kilku zapadkach jakiegoś geniuszu mechaniki. No i skoro da się zrobić jakieś
tam acera za 1/10 ceny XTR to chyba coś tu jest nie tak.

Ale to nie chodzi tylko o koszt produkcji, ale jeszcze zaprojektowania żeby ważył mnie niż Acera i działał dużo bardziej precyzyjnie. Oczywiście spora część to dorabianie ideologii żeby zarobić kase, no ale czyn społeczny to chyba nie w tym ustroju...

kosik

Data: 2011-06-13 13:51:02
Autor: piotrpo
Rower za 20.000zł
kosik <kosik77@interiabezsyfu.pl> napisał(a):
Ale to nie chodzi tylko o koszt produkcji, ale jeszcze zaprojektowania żeby ważył mnie niż Acera i działał dużo bardziej precyzyjnie.

Koszty projektowania - chyba są identyczne dla XTR i Tourney, materiały - ok, droższe, obróbka pewnie różne, ale ok. Całość zamyka się w powiedzmy 2x wyższych kosztach jednostkowych, czyli jeśli kiepska przerzutka kosztuje 30zł to XTR mogło by kosztować 60zł w detalu. Tyle, że znaczek XTR to jeszcze kupa marketingu i "lansu" co przekłada się na kolejne 500zł premii dla producenta / sprzedawcy.
Klient specjalnie wyboru nie ma, bo jakimś tam dziwnym trafem konkurencja ogranicza się do XTR'a i XX'a (za jeszcze większą kasę). Podobnie jest w przypadku większości produktów - posługując się analogią samochodową - jest sobie Skoda, która kosztuje tyle ile wynika z realnych kosztów produkcji, jest VW czyli takie nasze SLX, o którym sam producent nie jest w stanie powiedzieć więcej niż "das auto", ale za tę solidność już odpowiednio kasuje no i jest Bugatti, gdzie pierwsze &#8364;1e6 płacisz za to, że to fajny samochód, a następne &#8364;2*1e6 za to, że nazywa się Bugatti.

Oczywiście spora część to dorabianie ideologii żeby zarobić kase, no ale czyn społeczny to chyba nie w tym ustroju...
Nigdzie w tym wątku nie napisałem, że to źle - producent jest od tego, żeby zarabiać kasę i to jest normalne.

Data: 2011-06-13 17:16:08
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rower za 20.000zł

[...]

A czy widzisz różnice w wykonaniu danej rzeczy oraz w jej działaniu?

[...]

Coraz bardziej nabieram przekonania, że nie jesteś w stanie dostrzec wielu rzeczy a Twoje sądy w tym wątku trącą populizmem. Skoro jesteśmy w temacie manetek to chciałbym zobaczyć jak składasz z woreczka części jedną sprawną manetką RF np XTR.

Twoje opinie są typowe dla osób, które nigdy nie miały do czynienia z procesem projektowania czegokolwiek a już na pewno nie zdają sobie sprawy z tego jak się wykonuje takie produkty i co się z tym wiąże.

Nie chcę usprawiedliwać żadnego producenta, a już na pewno żadnego polskiego dystrybutora, ale od kiedy zobaczyłem jak to wygląda z drugiej strony (producenta) to dało mi do myślenia.

Zgadzam się z Tobą w kwestii tego, że sporo gratów jest za drogich w detalu, ale to jest jedyny spójny punkt naszej rozmowy. W pozostałych punktach nie podzielam Twojej opinii.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-13 16:04:27
Autor: piotrpo
Rower za 20.000zł
kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):
A czy widzisz różnice w wykonaniu danej rzeczy oraz w jej działaniu?
Tak, chociaż nie rozumiem w jaki sposób ma się to do kosztów produkcji.

Coraz bardziej nabieram przekonania, że nie jesteś w stanie dostrzec wielu rzeczy a Twoje sądy w tym wątku trącą populizmem.
Czy aby jesteś pewien co oznacza słowo populizm? Ja nie twierdzę, że coś tam jest za drogie. Ja twierdzę, że stosunek kosztu wytworzenia i ceny sprzedaży zmienia się drastycznie. Np. marża producenta ze sprzedaży niskiej klasy osprzętu to powiedzmy 10%, to w przypadku takiego XTR'a jest to już bliższe 50% a w przypadku jeszcze bardziej kultowego Yumeya pewnie dochodzi do 90%. Chyba, że zrobienie śrubki z tytanu faktycznie jest jakimś wielkim mechanicznym Mount Everestem.

Twoje opinie są typowe dla osób, które nigdy nie miały do czynienia z procesem projektowania czegokolwiek a już na pewno nie zdają sobie sprawy z tego jak się wykonuje takie produkty i co się z tym wiąże.
No faktycznie - nie wiem jak się produkuje manetki.

Nie chcę usprawiedliwać żadnego producenta, a już na pewno żadnego polskiego dystrybutora.
Nie wiem czy zauważyłeś, ale ja nie mam pretensji do producenta, że coś kosztuje ileś tam. Do dystrybutorów pretensje mam już większe, ale ich akurat jestem w stanie bez problemu ominąć.

Zgadzam się z Tobą w kwestii tego, że sporo gratów jest za drogich w detalu, ale to jest jedyny spójny punkt naszej rozmowy. W pozostałych punktach nie podzielam Twojej opinii.
W detalu akurat one kosztują tyle, ile się da wyciągnąć i jest to normalne. To nie jest np. stal gdzie producentów jest od groma, parametry jasno określone i konieczne jest konkurowanie ceną. Jest 2 producentów, z czego jeden dominujący. Wejście w rynek tanich komponentów jest trudne, bo Shimano w tej grupie od dawna tnie koszty i osiągnęło skalę skutecznie blokującą wejście konkurencji - milion przerzutek wyprodukujesz taniej jednostkowo niż tysiąc. Konkurencję mamy "jakąś" dopiero w średnim segmencie i oczywiście premium. Tyle, że nadal to jest poziom konkurencyjności poniżej np. naszego rynku telekomunikacyjnego.

Data: 2011-06-13 19:26:31
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rower za 20.000zł

Użytkownik "piotrpo " <piotrpo-groups@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:it5ceb$cp5$1inews.gazeta.pl...
kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):

A czy widzisz różnice w wykonaniu danej rzeczy oraz w jej działaniu?
Tak, chociaż nie rozumiem w jaki sposób ma się to do kosztów produkcji.

I wszystko jasne.

[...]

A informacje o marży na dane grupy osprzętu masz z wiarygodnego źródła?

[...]

Czy wiesz jak się produkuje cokolwiek na skalę przemysłową?

[...]

Kupujesz części bezpośrednio od Shimano? Jak Ty to robisz?

[...]

Gdyby SR Suntour miał wolę walki z Shimano to mielibyśmy ich produkty w tanich rowerach. Moim zdaniem brak "konkurencji" nie wynika z supremacji jednego producenta tylko tego, że im wszystkim jest dobrze tak jak jest czyli w fabryce X robią sie podzespoły dla Y chociaż X mógłby robić pod swoją własną marką.

Miło, że zdajesz sobie sprawę iż masowa produkcja ogranicza koszt jednostkowy.

Świat nie uważa rynku komponentów rowerowych za coś w co "warto wchodzić", gbyby było inaczej to mielibyśmy kilku potentnatów a nie dwóch.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-13 18:09:05
Autor: piotrpo
Rower za 20.000zł
kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):
A informacje o marży na dane grupy osprzętu masz z wiarygodnego źródła?
Szacuję - jeżeli rama z włókien węglowych kosztuje ~2000zł, a wózek przerzutki ~500zł to śmiem twierdzić, że w tym drugim przypadku ktoś sobie zgarnął całkiem niezły kawałek tej ceny do kieszeni, bo i materiału mniej i wykonanie prostsze. Tylko ramy robi kilkudziesięciu(?) producentów, przerzutki trochę mniejsza ilość.

Czy wiesz jak się produkuje cokolwiek na skalę przemysłową?
Wyobraź sobie, że wiem.

Kupujesz części bezpośrednio od Shimano? Jak Ty to robisz?
Staram się pomijać naszych krajowych dystrybutorów w miarę swoich skromnych możliwości
[...]
Niestety dla nas, taki model występuje w bardzo małym stopniu. Gdyby ktoś zaczął produkować precyzyjną mechanikę do rowerów w wersji OEM, była by nadzieja :)

Świat nie uważa rynku komponentów rowerowych za coś w co "warto wchodzić", gbyby było inaczej to mielibyśmy kilku potentnatów a nie dwóch.
Rowery to rynek niszowy, zwłaszcza rowery powyżej ~2500zł ryzyko wejścia spore, a potencjalne zyski takie sobie. Lepiej wrzucać kasę w coś mniej ryzykowanego i/lub potencjalnie bardziej zyskownego. A my dalej będziemy finansować oligopol.

Data: 2011-06-13 20:14:19
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rower za 20.000zł

Użytkownik "piotrpo " <piotrpo-groups@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:it5jo1$b27

[...]

Szacuj dalej.

Czy wiesz jak się produkuje cokolwiek na skalę przemysłową?
Wyobraź sobie, że wiem.

Nie wygląda żeby to była wiedza inna niż wyniesiona z kolejnego odcinka Galileo.

Kupujesz części bezpośrednio od Shimano? Jak Ty to robisz?
Staram się pomijać naszych krajowych dystrybutorów w miarę swoich skromnych
możliwości

Czyli nadal kupujesz od dystrybutora a nie od producenta.

Niestety dla nas, taki model występuje w bardzo małym stopniu. Gdyby ktoś
zaczął produkować precyzyjną mechanikę do rowerów w wersji OEM, była by
nadzieja :)

Rozumiem, że w tej chwili mamy nieprecyzyjne OEMy?

[...]

Jesteśmy w tej cudownej sytuacji, że monopolista czy też firma wiodąca produkuje _DOBRE_ i _DZIAŁAJĄCE_ komponenty. Gdyby było inaczej to byłby dramat dopiero.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-13 18:23:04
Autor: piotrpo
Rower za 20.000zł
kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a): (...)
W kilku poprzednich postach ignorowałem twoje docinki i koncentrowałem się na argumentach merytorycznych - tutaj niestety takich nie znalazłem

Jesteśmy w tej cudownej sytuacji, że monopolista czy też firma wiodąca produkuje _DOBRE_ i _DZIAŁAJĄCE_ komponenty. Gdyby było inaczej to byłby dramat dopiero.
Wolał bym być w sytuacji szczęśliwszej i płacić za te dobre i działające komponenty np 50% obecnej ceny.
A dramatu by nie było - dalej byśmy poginali na stalowych rowerach z nieindeksowanym 2x5. Z braku wiedzy, że może być lepiej byli byśmy szczęśliwi :)

Data: 2011-06-13 20:28:41
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rower za 20.000zł

Użytkownik "piotrpo " <piotrpo-groups@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:it5ki8$e2r$1inews.gazeta.pl...
kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):

(...)
W kilku poprzednich postach ignorowałem twoje docinki i koncentrowałem się na
argumentach merytorycznych - tutaj niestety takich nie znalazłem

O, rly?

[...]

Nigdy nie jest tak dobrze, żeby nie mogło być lepiej ale pomimo wiecznej tęsknoty za "starymi dobrymi komponentami" trzeba jasno powiedzieć, że te współczesne z niskich grup też działają i to całkiem dobrze. Wątpie aby stało się coś takiego, żeby obecne ceny (gdziekolwiek na świecie) spadły o 50%

A dramatu by nie było - dalej byśmy poginali na stalowych rowerach z
nieindeksowanym 2x5. Z braku wiedzy, że może być lepiej byli byśmy szczęśliwi :)

Tęsknisz do poprzedniego ustroju i niewiedzy o tym, że może być lepiej? Mi się taki motyw nie zbyt podoba mówiąc szczerze.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-13 18:42:30
Autor: piotrpo
Rower za 20.000zł
> [...]
> W kilku poprzednich postach ignorowałem twoje docinki i koncentrowałem się > na
> argumentach merytorycznych - tutaj niestety takich nie znalazłem

Serio serio...

[...]
Też nie przewiduję takiej sytuacji, chyba, że rynek rowerów zacznie rosnąć w tempie kilkuset procent. Nie tęsknię do starych komponentów, a nowe faktycznie działają całkiem ok. o ile producent nie umieścił w swoim rowerze za kilkaset złotych kilku starych rozwiązań technicznych, w których ocenie jesteśmy z tego co wiem zgodni.

Tęsknisz do poprzedniego ustroju i niewiedzy o tym, że może być lepiej? Mi się taki motyw nie zbyt podoba mówiąc szczerze.
"Starego" ustroju miałem możliwość skosztować zaledwie przez "świadomych" kilka lat - to co widziałem wystarcza mi, żeby nie tęsknić. Postaraj się powstrzymać swoją nadinterpretację moich wypowiedzi.

Data: 2011-06-13 20:56:29
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rower za 20.000zł

Użytkownik "piotrpo " <piotrpo-groups@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

Też nie przewiduję takiej sytuacji, chyba, że rynek rowerów zacznie rosnąć w
tempie kilkuset procent.

Po zamknięciu Świętokrzyskiej (wAw) może być taki wzrost, chwilowy ale zawsze :P

[...]

Piszesz tak, że wolę się dopytać czy to mialeś na myśli :>

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-14 10:52:49
Autor: Coaster
Rower za 20.000zł
On 6/13/11 8:28 PM, kamil/Endurorider.pl wrote:
Tęsknisz do poprzedniego ustroju i niewiedzy o tym, że może być lepiej?

Jestes w bledzie co do 'niewiedzy'. Kto Ci takich bajek naopowiadal?!

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-06-14 10:51:31
Autor: Coaster
Rower za 20.000zł
On 6/13/11 8:23 PM, piotrpo wrote:
dalej byśmy poginali na stalowych rowerach z
nieindeksowanym 2x5. Z braku wiedzy, że może być lepiej byli byśmy szczęśliwi:)

LOL, a ktoz zabrania byc _teraz_ szczesliwym na stalowym rowerze 2x5, 2x6 bez indeksacji? "It Is All in Your Head" :-P

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-06-14 10:49:30
Autor: Ryszard Mikke
Rower za 20.000zł
Coaster <manypeny@mac.com> napisał(a):
On 6/13/11 8:23 PM, piotrpo wrote:
> dalej byśmy poginali na stalowych rowerach z
> nieindeksowanym 2x5. Z braku wiedzy, że może być lepiej byli byśmy szczęśliwi
:)

LOL, a ktoz zabrania byc _teraz_ szczesliwym na stalowym rowerze 2x5, 2x6 bez indeksacji? "It Is All in Your Head" :-P

A, tak jakos trudniej byc szczesliwym, kiedy sie wie, ze wszedzie dookola jest
lepiej, niz tu, gdzie jestesmy... Ale to sa obszary dyskusji, gdzie lepiej sie
czlowiek porusza po paru piwach ;)

rmikke

Data: 2011-06-14 13:07:20
Autor: Coaster
Rower za 20.000zł
On 6/14/11 12:49 PM, Ryszard Mikke wrote:
[...]

Szerzysz defetyzm i nieprawde. Masz depresje? ;-)

Ale to sa obszary dyskusji, gdzie lepiej sie
czlowiek porusza po paru piwach ;)

A co z abstynentami?

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-06-14 11:17:42
Autor: Ryszard Mikke
Rower za 20.000zł [zupelny OT]
Coaster <manypeny@mac.com> napisał(a):

> A, tak jakos trudniej byc szczesliwym, kiedy sie wie, ze _wszedzie_dookola_je
st_lepiej,_ niz tu, gdzie jestesmy...

Szerzysz defetyzm

Doswiadczenie.

i nieprawde.

Prove me wrong :P

Masz depresje? ;-)

Wprost przeciwnie. :D

> Ale to sa obszary dyskusji, gdzie lepiej sie
> czlowiek porusza po paru piwach ;)

A co z abstynentami?

Maja problem...
Ale podobno mozna sie najarac i osiagnac podobny efekt

rmikke

Data: 2011-06-14 09:28:33
Autor: Mariusz Kruk
Rower za 20.000zł
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "kamil/Endurorider.pl"
Jesteśmy w tej cudownej sytuacji, że monopolista czy też firma wiodąca produkuje _DOBRE_ i _DZIAŁAJĄCE_ komponenty.

I jesteśmy w tej mocno niecudownej sytuacji, że wiodący producent
sprzedaje znacząco powyżej tego, co mielibyśmy przy sensownej
konkurencji.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-06-14 09:45:11
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rower za 20.000zł

Użytkownik "Mariusz Kruk" <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał w wiadomości news:slrnive3d1.1md.Mariusz.Krukepsilon.rdc.pl...
[...]

No to zakładaj firmę i rozwijaj konkurencję :)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-14 00:55:37
Autor: krzysiek-d
Rower za 20.000zł
On 14 Cze, 09:45, "kamil/Endurorider.pl" <flyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
> I jesteśmy w tej mocno niecudownej sytuacji, że wiodący producent
> sprzedaje znacząco powyżej tego, co mielibyśmy przy sensownej
> konkurencji.

No to zakładaj firmę i rozwijaj konkurencję :)

No i dokładnie to samo mam do zaproponowania.
Jak shimano jest dla Was samym złem to pokażcie że potraficie lepiej i
taniej.
Jak już Wam super pójdzie to możecie zabrać się za samochody.
Chciałbym coś co jeździ jak porszak, było równie wygodne jak jakiś
wielki mietek.
W moim przekonaniu obie firmy przesadzaja z ceną, napewno można zrobić
to taniej.
pozdrawiam,
k.

Data: 2011-06-15 13:25:25
Autor: piotrpo
Rower za 20.000zł
krzysiek-d <602410310@wp.pl> napisał(a):
> No to zak=B3adaj firm=EA i rozwijaj konkurencj=EA :)

No i dok=B3adnie to samo mam do zaproponowania.
Jak shimano jest dla Was samym z=B3em to poka=BFcie =BFe potraficie lepiej =
taniej.
Nikt w tym wątku nie twierdził, że Shimano to zło. Firma wyrobiła sobie markę, opanowała prawie cały rynek rowerowy, zostawiając jedynie niewielkie nisze w które nie opłacało jej się wchodzić, lub zanim się zorientowali, że coś jest na rzeczy, to ktoś inny zwinął im ciastko sprzed nosa.
Wypracowali sobie taką pozycję, to teraz odbierają rentą za bycie monopolistą - gdyby tego nie robili, byli by frajerami.
Oczywiście wiem, niewidzialna ręka rynku, konkurencja itd. tyle, że w praktyce nie jest to takie proste. Z jakiś tam powodów, nikt się nie śpieszy do wejścia na ten rynek.

W moim przekonaniu obie firmy przesadzaja z cen=B1, napewno mo=BFna zrobi=
=E6
to taniej.

SRAM kiedyś próbował konkurować cenowo - dość szybko zrezygnował z tej praktyki, wprowadził o ile pamiętam grupę x.0 i wycenił ją powyżej XTR'a, bo przecież wiadomo, że przerzutka za 700zł jest o niebo lepsza od tej za 500zł.

Data: 2011-06-14 09:53:05
Autor: Mariusz Kruk
Rower za 20.000zł

http://pl.wikipedia.org/wiki/Bariery_wej%C5%9Bcia

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-06-14 09:58:36
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rower za 20.000zł

Użytkownik "Mariusz Kruk" <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał w wiadomości news:slrnive4r1.1md.Mariusz.Krukepsilon.rdc.pl...
[...]

E, tam dasz radę!

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-14 10:02:14
Autor: Mariusz Kruk
Rower za 20.000zł
[...]

Oczywiście. Chwilę po tym, jak zostaniesz operatorem ogólnopolskiej
infrastruktury kolejowej. Albo wyprodukujesz desktopowy system
operacyjny.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-06-14 08:16:25
Autor: piotrpo
Rower za 20.000zł
Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał(a):
Oczywiście. Chwilę po tym, jak zostaniesz operatorem ogólnopolskiej
infrastruktury kolejowej. Albo wyprodukujesz desktopowy system
operacyjny.
Akurat zdobycie środków produkcji i zaprojektowanie komponentów były by w kategorii mniejszych problemów. Trudniejsze było by raczej przekonanie kogoś, żeby te dobre i tanie produkty kupił i zamontował w swoim rowerze.

Data: 2011-06-14 11:40:04
Autor: Fabian
Rower za 20.000zł
On 14.06.2011 10:16, piotrpo wrote:
[...]

Taki duży problem? Jeżeli sprzęt działa, a rozmawiamy chyba o produkowaniu zamienników topowych sprzętów na poziomie XT więc musi działać. W takim wypadku zostajemy sponsorem jakiegoś teamu mtb. Wysyłamy kilka próbek sprzętu do pism rowerowych + jakiś poczytnych serwisów, ewentualnie losujemy pomiędzy czytelnikami pl.rec.rowery. Jestem przekonany, że jeżeli sprzęt się obroni to w takiej sytuacji znajdzie nabywców.

Myślę, że zrobienie dobrego sprzętu nie jest proste. Do tego dochodzą patenty, które nie pozwalają po prostu skopiować czyjegoś rozwiązania.

I pamiętajcie, że w Polsce trudno jest znaleźć serwis, który podejmie się rozłożenia i złożenia z powrotem klamkomanetki shimano wyższych grup! To o czymś świadczy.

Fabian.

Data: 2011-06-14 10:38:32
Autor: piotrpo
Rower za 20.000zł
Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał(a):

> [...]

Taki duży problem? Jeżeli sprzęt działa, a rozmawiamy chyba o produkowaniu zamienników topowych sprzętów na poziomie XT więc musi działać. W takim wypadku zostajemy sponsorem jakiegoś teamu mtb. Wysyłamy kilka próbek sprzętu do pism rowerowych + jakiś poczytnych serwisów, ewentualnie losujemy pomiędzy czytelnikami pl.rec.rowery. Jestem przekonany, że jeżeli sprzęt się obroni to w takiej sytuacji znajdzie nabywców.
SRAM poszedł tą drogą i już po kilkunastu latach zdobył jakieś ~5% rynku.

Data: 2011-06-14 12:51:24
Autor: Fabian
Rower za 20.000zł
On 14.06.2011 12:38, piotrpo wrote:
[...]

Ale to nie tylko SRAM ma problem. Jest Microshift i Campagnolo. Są producenci, którzy robią tylko piasty wielobiegowe. Widać albo rynek jest tak mały lub Shimano robi to co robi tak dobrze, że trudno jest konkurować.

Nie wiem jak jest na świecie, ale w Polsce rynek droższych rowerów i osprzętu praktycznie nie istnieje. Jak kupujesz coś droższego to tak jak byś kupował okazy kolekcjonerskie. XT czy XTR to jeszcze, ale jakieś dobre komponenty szosowe? Kilka tygodni się na nie czeka.

Fabian.

Data: 2011-06-14 11:22:04
Autor: Ryszard Mikke
Rower za 20.000zł
[...]

No to uruchomiles lawine narzekan :D

Jak sobie wymyslilem dynamopiaste 3W pod hamulec rolkowy do zimowki,
to w Polsce przez cala zime nie do nabycia i nikt nie umial powiedziec, czy
mosci Pawlak sprowadza. W lutym pojechalem na pare dni do Niemiec (Brunszwik,
nie jakas wielka metropolia) i w dwa dni mi sciagneli komplet.

rmikke

Data: 2011-06-14 13:34:27
Autor: Fabian
Rower za 20.000zł
[...]

Skąd ta liczba?

Fabian.

Data: 2011-06-15 13:09:47
Autor: piotrpo
Rower za 20.000zł
Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał(a):
> SRAM poszedł tą drogą i już po kilkunastu latach zdobył jakieś ~5% rynku.

Skąd ta liczba?
Przejrzałem katalogi z rowerami i zobaczyłem ile modeli ma przerzutki wykonane przez SRAM. Następnie pomnożyłem wynik razy 5, żeby nikt się nie przywalił. Widać nie wystarczyło :)

Data: 2011-06-15 17:15:08
Autor: Fabian
Rower za 20.000zł
On 15.06.2011 15:09, piotrpo wrote:
[...]

;) No nie, sam po Twoim poście zacząłem szukać takich informacji i w sumie nic ciekawego (aktualnego) nie znalazłem.

Fabian.

Data: 2011-06-16 18:34:27
Autor: Gotfryd Smolik news
Rower za 20.000zł
On Wed, 15 Jun 2011, piotrpo  wrote:

[...]

  Ale to tak nie działa.
  Dobrze wiesz, że jest grupa rowerzystów która głównie "ma rower".
  Tenże rower wytrzyma do śmierci moralnej. Od nieużywania :)
  I rzeczywiście, w TEJ grupie nie można szukać tłumu nie-Shimano,
przynajmniej w "lepszych" modelach.
  Ale to jednak "zmieniacze" zarzynają kompletną kasetę w sezon :>
  No, może nie komplet, ale co robić skoro "średnich mniejszych"
koronek (powiedzmy 16-19 zębów w 8-biegowym) praktycznie nie
uświadczysz na rynku, bo "wyjeżdżone".
<OT>
BTW: jak ktoś wie, gdzie można kupić po niezabijającej cenie
  to poproszę o namiar! 11-13 i 23-28 mnie nie interesują, zaś
  samotne 14 i 21 też nie ma sensu (z braku 16 do 17 i 18 do 19/20)
<\OT>

  I w *TEJ* grupie SRAM może mieć znacznie większy udział.
  Nie, nie wiem jaki :), np. istotna większość moich zużytych kaset
to rzeczywiście Shimano, ale na wymianę czeka akurat SRAM..

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-06-16 20:28:18
Autor: piotrpo
Rower za 20.000zł
Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> napisał(a):
[...]
Ludzie zmieniający osprzęt, wybierający coś tam itd. to moim zdaniem bardzo niszowa sekta. Większość sprzętu sprzedaje się jako części już zamontowane do roweru (nowego) - gdzieś obiła mi się o oczy wartość 97% jako udział Shimano w rynku OEM. Ludzi decydujących się na przejście z napędem np. na SRAM jest znikoma ilość, a będzie jeszcze mniejsza, przez cyrki związane z kompatybilnością napędów. Naklejka Shimano na tylnej przerzutce makrokesza to wciąż odznaka modelu "premium" w tej kategorii. Można się z tego nabijać, ale patrząc na ścieżki, takie firmowe inaczej pojazdy, to większość sprzedawanych u nas (a sądzę, że nie jesteśmy wyjątkiem).
Szukając jakiś danych na temat ten firmy natknąłem się na wartość ~1 miliarda USD rocznie. Jak na światowego monopolistę jest to wartość żałosna - 2 razy więcej wyciąga średni polski telkom.

Data: 2011-06-17 09:28:01
Autor: Mariusz Kruk
Rower za 20.000zł
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "piotrpo"
Szukając jakiś danych na temat ten firmy natknąłem się na wartość ~1 miliarda USD rocznie. Jak na światowego monopolistę jest to wartość żałosna - 2 razy więcej wyciąga średni polski telkom.

Ciekawe porównanie. Zwłaszcza, że nie wiadomo czy chodzi o przychód, czy
zysk, czy cokolwiek innego.
BTW, sprawozdanie finansowe dość łatwo znaleźć i nie trzeba się
"natykać".

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-06-14 11:56:42
Autor: Mariusz Kruk
Rower za 20.000zł
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Fabian"
[...]
Taki duży problem?

Owszem. To może być problem. Zgadnij dlaczego nie dał rady na rynku np.
VW Phaeton.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-06-14 10:41:47
Autor: piotrpo
Rower za 20.000zł
,
>Taki duży problem?

Owszem. To może być problem. Zgadnij dlaczego nie dał rady na rynku np.
VW Phaeton.
Bo potencjalnym klientom nie uśmiechało się wydawać kupy szmalu na "Das Auto", nie zależnie od tego jak zajebiste by ono nie było.

Data: 2011-06-14 12:30:36
Autor: Fabian
Rower za 20.000zł
On 14.06.2011 11:56, Mariusz Kruk wrote:
[...]

Tzn. jak nie dał? Nie znam się na rynku motoryzacyjnym, ale wg Wikipedii nie przebił BMW czy Mercedesa, jednak sprzedaż dużo nie odbiegała od w.w. Więc nie był klapą, nie przebił tylko wcześniej obecnych na rynku, bardziej znanych i poważanych graczy.

Fabian.

Data: 2011-06-14 12:35:04
Autor: Mariusz Kruk
Rower za 20.000zł
[...]

To chyba inną wikipedię masz.
"The German luxury sedan sector continued to be dominated by the
Mercedes Benz S-Class and BMW 7 series; however, both models achieved
more than twice the sales volume of the Phaeton in 2008."

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-06-14 10:12:17
Autor: Alfer_z_pracy
Rower za 20.000zł
Mariusz Kruk napisał:
wyprodukujesz desktopowy system operacyjny

Desktopowy? Takie słowo w _Twoich_ ustach?! A może chciałeś napisać "topowy"? :-)))

A.

Data: 2011-06-14 10:39:44
Autor: Mariusz Kruk
Rower za 20.000zł
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Alfer_z_pracy"
wyprodukujesz desktopowy system operacyjny
Desktopowy? Takie słowo w _Twoich_ ustach?!

Owszem. Nie znam, niestety, dobrej alternatywy. "Biurkowy" raczej nie
oddaje sensu.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-06-14 11:35:30
Autor: Fabian
Rower za 20.000zł
On 14.06.2011 10:39, Mariusz Kruk wrote:
[...]

System operacyjny do obsługi komputera osobistego?

Fabian.

Data: 2011-06-14 11:37:00
Autor: Mariusz Kruk
Rower za 20.000zł
[...]

Nie do końca, bo komputer osobisty może jak najbardziej robić za serwer
i wtedy wymagania są cokolwiek inne.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-06-14 11:44:33
Autor: Fabian
Rower za 20.000zł
On 14.06.2011 11:37, Mariusz Kruk wrote:
[...]

Może służyć też za młotek, wtedy oprogramowanie nie jest ważne, ale jeżeli będzie używany jako komputer osobisty to wymaga określonego oprogramowania. Jeżeli będzie robił za skaner, to już nie będzie komputerem osobistym tylko elementem automatyki skanera czy coś w tym stylu. Komputer osobisty to funkcja sprzętu, a nie definicja budowy.

Fabian.

Data: 2011-06-14 12:17:31
Autor: Coaster
Rower za 20.000zł
On 6/14/11 11:35 AM, Fabian wrote:
[...]

Chociaz bys tego tasiemca skrocil -> SODOKO ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-06-13 13:27:28
Autor: Fabian
Rower za 20.000zł
On 13.06.2011 13:17, piotrpo wrote:
[...]

Ja wychodzę z założenia, że gdyby ktoś mógł sprzedawać coś taniej i na tym zarobić, to by to robił.

Fabian.

Data: 2011-06-13 13:30:50
Autor: Mariusz Kruk
Rower za 20.000zł
[...]

No to wychodzisz ze złego założenia. Tak byłoby, owszem, na rynku
doskonale konkurencyjnym. Ten rynek jednak takim nie jest.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-06-13 14:22:05
Autor: Coaster
Rower za 20.000zł
On 6/13/11 1:27 PM, Fabian wrote:
[...]

Zrobil. Tyle, ze okazalo sie, iz moze sprzedac to, co zrobil drozej, zamiast taniej (i tak kupia), wiec zamiast sprzedawac taniej - sprzedaje drozej ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-06-13 13:09:17
Autor: piotrpo
Rower za 20.000zł
Coaster <manypeny@mac.com> napisał(a):
Zrobil. Tyle, ze okazalo sie, iz moze sprzedac to, co zrobil drozej, zamiast taniej (i tak kupia), wiec zamiast sprzedawac taniej - sprzedaje drozej ;-)
Zaryzykował bym nawet stwierdzenie, że gdyby było taniej, to by było trudniej sprzedać - przecież wiadomo, że np. perfumy za 300zł są "dobre" a za 30zł "kiepskie". Podobnie jest z częściami z górnej półki - gdyby XTR kosztowało 2x tyle co jakieś tam Tourney, to nikt by tego nie kupował, "bo za taką cenę nie da się zrobić dobrych części"

Data: 2011-06-13 15:51:41
Autor: Mariusz Kruk
Rower za 20.000zł
[...]

Nie. Nie byłoby "trudniej sprzedać". Tyle, że wzrost popytu nie
zrównoważyłby pewnie spadku zysku krańcowego.

Podobnie jest z częściami z górnej półki - gdyby XTR kosztowało 2x tyle co jakieś tam Tourney, to nikt by tego nie kupował, "bo za taką cenę nie da się zrobić dobrych części"

Gdyby była konkurencja na rynku, nie miałbyś racji.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-06-13 15:24:29
Autor: piotrpo
Rower za 20.000zł
Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał(a):
Nie. Nie byłoby "trudniej sprzedać". Tyle, że wzrost popytu nie
zrównoważyłby pewnie spadku zysku krańcowego.
Drugie stwierdzenie na pewno prawdziwe, pierwsze - dyskusyjne. Sam zauważyłeś pewne lecące audiofilią podejście do sprzętu. Tania XTR nie tylko była by znacznie mniej "cooltowa" ale mogła by znacznie mniej soczyście zrzucać biegi i zdecydowanie zbyt aksamitnie je wrzucać ;)

Gdyby była konkurencja na rynku, nie miałbyś racji.

Gdyby ziemia była kulista, przeliczanie odległości pomiędzy punktami geograficznymi było by zdecydowanie łatwiejsze.

Data: 2011-06-18 23:14:13
Autor: Bero
Rower za 20.000zł
W dniu 2011-06-12 23:58, ToMasz pisze:
JA sobie poskładałem trochę lepszy niż akceptowalny rower i waży 12 kg
wyszło mnie 800zł. najtańszy nowy rower z kompozytów ważący coś ok 9 kg
jaki miałem w ręce kosztował 2600zł.

Daj link do tego cudownego miejsca, gdzie można kupić (zamówić) rower kompozytowy za 2600 PLN, ważący 9 kg.

Data: 2011-06-10 15:55:16
Autor: Hokan Ashir
Rower za 20.000zł

Użytkownik "kołcz" <kol@cz.com> napisał w wiadomości news:ist494$cpp$1usenet.news.interia.pl...
[...]

Tak się składa, że mam niewątpliwą przyjemność ujeżdżać sprzęt o zbliżonej wartości do kwoty, którą przytoczyłeś, więc postaram się odpowiedzieć (pomimo wyczuwalnego sarkazmu w drugiej części Twojego posta :)).

Zacznę od ramy, full suspension z jednym z najlepszych rozwiązan tylnego zawieszenia jakie do tej pory wymyślono (VPP).
Pomimo karbonu użytego do produkcji ramy, nie ma ona limitu wagowego jeźdźca, do tego rama FS waży mniej niż niektóre HT.
Sztywność na najwyższym poziomie, odporność na zadrapania od np. kamyków, gałązek świetna.
Lekkie, sztywne koła ze świetną tylną piastą (120 pkt. zazębienia), co na technicznych podjazdach lub tam gdzie trzeba szybko się rozpędzić daje mega fajny efekt.
Amorek to RS SID, jak to ktoś kiedys powiedział "najbardziej utytułowany widelec świata" :), mi jego sportowa charakterystyka bardzo odpowiada, możliwości regulacji ma bardzo duże.
Do tego wytrzymały, a jednocześnie lekki osprzęt, który dopełnia obraz roweru na którym śmiga się naprawdę fajnie.
Pomaga w tym też niska masa całości < 10kg, co w połączeniu z kołami i napędem daje sporo frajdy.
Zakup i modernizacja kosztowały mnie sporo wyrzeczeń na innych polach bo na kasie nie leżę, ale nie żałuję.
W porównaniu z innymi rowerami wypada dużo lepiej, rożnica jest dostrzegalna praktycznie na każdym kroku, co zgodnie podkreślają ci, którzy mieli już okazję na nim pojeździć bo wtedy każdy kilometr na nim spędzony daje więcej niż 1000 zdań.

Pozdrawiam
HA

Data: 2011-06-10 15:46:16
Autor: Jan Srzednicki
Rower za 20.000zł
On 2011-06-10, Hokan Ashir wrote:
[..]
Lekkie, sztywne koła ze świetną tylną piastą (120 pkt. zazębienia), co na technicznych podjazdach lub tam gdzie trzeba szybko się rozpędzić daje mega fajny efekt.

Z ciekawości, co to za piasta?

Data: 2011-06-10 09:14:39
Autor: Jedrus
Rower za 20.000zł
On 10 Cze, 17:46, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
On 2011-06-10, Hokan Ashir wrote:
[..]

> Lekkie, sztywne koła ze świetną tylną piastą (120 pkt. zazębienia), co na
> technicznych podjazdach lub tam gdzie trzeba szybko się rozpędzić daje mega
> fajny efekt.

Z ciekawości, co to za piasta?

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet ::http://wrzask.pl/

Hmm... CK?

Pozdr,
A.

Data: 2011-06-11 09:57:38
Autor: Jan Srzednicki
Rower za 20.000zł
On 2011-06-10, Hokan Ashir wrote:
[..]

> Lekkie, sztywne koła ze świetną tylną piastą (120 pkt. zazębienia), co na
> technicznych podjazdach lub tam gdzie trzeba szybko się rozpędzić daje mega
> fajny efekt.

Z ciekawości, co to za piasta?

Hmm... CK?

CK twierdzi na stronie, Ĺźe ma 72.

Data: 2011-06-11 13:43:10
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rower za 20.000zł

On 2011-06-10, Hokan Ashir wrote:
[..]

> [...]
> technicznych podjazdach lub tam gdzie trzeba szybko się rozpędzić daje > mega

Te 120 punktów wydaje się być dziwnie dużą wartością. Nie kojarze takiej piasty.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-11 13:59:42
Autor: Mike
Rower za 20.000zł
Te 120 punktów wydaje się być dziwnie dużą wartością. Nie kojarze takiej
piasty.

Są takie dziwne piasty, np. Boplight takie robi. Jak następnym razem rozbiorę piastę, to zrobię foto. Wygląda to mniej więcej tak, że zapadki są normalnych rozmiarów, ale to nie one same stawiają opór, tylko na każdej zapadce jest z 8-10 ząbków, takich mikro mikro, może z 1,5-2mm wysokości. Po wewnętrznej stronie piasty są też takie mini nacięcia. Cóż na pierwszy rzut oka wydawało mi się to dość niebezpieczne, no ale przyżyło już trochę sztywnych podjazdów i jak na razie żyje i nie przeskakuje.
Takie piasty w prosty sposób można rozróżnić "na słuch" bo zamiast głośnego terkotania jak np w dt 240 czy gt hadley jest ciche bzyczenie z dużo większą częstotliwością.

Mike
[WRO][M.T.Fuji]
[GG:1303401] mikemtb małpa o2 pl
http://mikemtb.org

Data: 2011-06-11 14:05:10
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rower za 20.000zł

Użytkownik "Mike" <mikemtb@mail.patrz.w.sigu> napisał w wiadomości news:isvluj$hr8$1mx1.internetia.pl...
[...]

O, to poproszę o foto przy okazji :)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-15 21:37:28
Autor: Mike
Rower za 20.000zł
O, to poproszę o foto przy okazji :)

Okazja się nadarzyła, więc proszę bardzo:
Bębenek:
http://img822.imageshack.us/img822/3605/21481027.jpg

Piasta:
http://img30.imageshack.us/img30/169/43714232.jpg

Data: 2011-06-16 08:08:42
Autor: Mariusz Kruk
Rower za 20.000zł
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Mike"
[...]

Wygląda zabawnie. Ciekaw jestem jednakowoż jak z trwałością takiego
rozwiązania.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-06-16 08:24:52
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rower za 20.000zł

Użytkownik "Mike" <mikemtb@mail.patrz.w.sigu> napisał w wiadomości news:itb28g$lfp$2mx1.internetia.pl...
[...]

Dzięki :)  Długo na tym jeĹşdzisz no i druga waĹźniejsza kwestia: są do tego jakiekolwiek części czy tylko zestaw naprawczy pt :nowa piasta?

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-16 21:26:19
Autor: Mike
Rower za 20.000zł
> Wygląda zabawnie. Ciekaw jestem jednakowoż jak z trwałością takiego
> rozwiązania.

Dzięki :) Długo na tym jeździsz no i druga ważniejsza kwestia: są do
tego jakiekolwiek części czy tylko zestaw naprawczy pt :nowa piasta?

Nie jeĹźdżę długo, moĹźe z 2kkm. Piasta raczej z przypadku niĹź z wyboru. Wgląda  dość "zabawkowo", no ale działa, tzn jeszcze ani razu nie przeskoczyła, mam nadzieję tylko, Ĺźe w miarę upływu czasu te ząbki się nie wytrą :). Trochę podjazdĂłw ma za sobą, wprawdzie jestem juĹź na kolarskiej emeryturze ;) no ale siły coś tam mi moĹźe zostało, a piasta wytrzymała na sztywnych podjazdach wiec chyba lepiej być nie moĹźe, no chyba, Ĺźe faktycznie będzie się wycierać.

Co do zestawów naprawczych, to na razie nie było potrzeby się rozglądać, ale wątpię, szczególnie jak się pozrywają ząbki wewnątrz piasty, bo to ciężko naprawić ;)

Data: 2011-06-16 22:00:08
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rower za 20.000zł

Użytkownik "Mike" <mikemtb@mail.patrz.w.sigu> napisał w wiadomości news:itdlvq$rv2$1mx1.internetia.pl...

Co do zestawów naprawczych, to na razie nie było potrzeby się rozglądać, ale wątpię, szczególnie jak się pozrywają ząbki wewnątrz piasty, bo to ciężko naprawić ;)

Mam nadzieję, że kiedyś się przejadę na takiej piaście bo jestem strasznie ciekaw tego momentalnego zazębiania :)

Data: 2011-06-21 18:07:32
Autor: Hokan Ashir
Rower za 20.000zł

Użytkownik "kamil/Endurorider.pl" <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomości news:itdnc7$erv$1inews.gazeta.pl...

[...]

Serdecznie ci tego życzę, ale zanim tego posmakujesz, to trzymaj w skarpecie troszkę grosza, bo nie będziesz chciał wrócić do "starego" rozwiązania (coś o tym wiem :)).
Wydawało mi się, że od premiery SID-a, niewiele jest mnie w stanie zaskoczyć jeśli chodzi o koncepcję/działanie jakiegokolwiek elementu roweru, ale się myliłem.
Nie żałuję złotówki wydanej na te koła, są tego warte, howgh! :)

Pozdrawiam
HA

Data: 2011-06-21 20:04:03
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rower za 20.000zł

Użytkownik "Hokan Ashir" <hokan.ashir@gmail.com> napisał w wiadomości news:4e00c1c5$0$2503$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Nie są, Owszem doznania mogą/zapewnie są bardzo dobre ale to jest nadal zwykły napęd zewnętrzny za koszmarne pieniądze, którego cena dobija do Rohloffa więc dla mnie wybór jest oczywisty na korzyść tego drugiego :>

Data: 2011-06-11 15:26:55
Autor: Hokan Ashir
Rower za 20.000zł

On 2011-06-10, Hokan Ashir wrote:
[..]
Lekkie, sztywne koła ze świetną tylną piastą (120 pkt. zazębienia), co na technicznych podjazdach lub tam gdzie trzeba szybko się rozpędzić daje mega fajny efekt.

Z ciekawości, co to za piasta?

Piasta to produkt Industry 9, tutaj:http://tiny.pl/hf1n7 i
http://tiny.pl/hf1nt masz troszkę więcej danych.
W rzeczywistości wrażenie jest niesamowite.

Pozdrawiam
HA

Data: 2011-06-11 15:44:02
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rower za 20.000zł

Użytkownik "Hokan Ashir" <hokan.ashirWYTNIJTO@gmail.com> napisał w wiadomości

Z ciekawości, co to za piasta?

Piasta to produkt Industry 9, tutaj:http://tiny.pl/hf1n7 i
http://tiny.pl/hf1nt masz troszkę więcej danych.
W rzeczywistości wrażenie jest niesamowite.

Najbardziej jestem zaskoczony tym, że oni jeszcze żyją :) Byłem przekonany, że ta marka to jest "dawno temu i nie prawda"

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-11 16:36:16
Autor: kosik
Rower za 20.000zł
W dniu 2011-06-11 15:44, kamil/Endurorider.pl pisze:
Najbardziej jestem zaskoczony tym, że oni jeszcze żyją :) Byłem
przekonany, że ta marka to jest "dawno temu i nie prawda"

Mało tego - mają dystrybutora w PL od tego roku :)

kosik

Data: 2011-06-11 21:43:02
Autor: Mariusz Kruk
Rower za 20.000zł
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Hokan Ashir"
Zacznę od ramy, full suspension z jednym z najlepszych rozwiązan tylnego zawieszenia jakie do tej pory wymyślono (VPP).

No i? Co to daje poza świadomością posiadania "jednego z najlepszych
rozwiązań"?

Pomimo karbonu użytego do produkcji ramy, nie ma ona limitu wagowego jeźdźca, do tego rama FS waży mniej niż niektóre HT.

No ok, ale co to daje w praktyce?

Sztywność na najwyższym poziomie, odporność na zadrapania od np. kamyków, gałązek świetna.

E, to mi wystarczy moje wiekowe alu. Niech się drapie, nie szkodzi mu.

Lekkie, sztywne koła ze świetną tylną piastą (120 pkt. zazębienia),

Te 120 punktów zazębienia zaczyna niebezpiecznie brzmieć jak
audiofilia...

co na technicznych podjazdach lub tam gdzie trzeba szybko się rozpędzić daje mega fajny efekt.

Ę? Co ma "techniczny podjazd", albo szybkie rozpędzanie do punktów
zazębienia? I co to jest "mega fajny efekt"?

Pomaga w tym też niska masa całości < 10kg, co w połączeniu z kołami i napędem daje sporo frajdy.

Ha. Sporo frajdy potrafi dać także rower za 250zł.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-06-11 21:54:17
Autor: Mike
Rower za 20.000zł
A co Ty tak wszystko negujesz :) Chłopak prawdę piszę w większości

No i? Co to daje poza świadomością posiadania "jednego z najlepszych
rozwiązań"?

Komfort jazdy, bezpieczeństwo poprzez zwiększenie czasu kontaktu koła z podłożem przy nierównościach, możliwość dopedałowywania na zjazdach bez obawy o snejka.

No ok, ale co to daje w praktyce?

No tak ciężko zrozumieć?:) Lżejsza= mniej cięższa ;). No dobra- mniej musimy dźwigać- czy to wnosząc po schodach czy to zakładając na samochód czy to robiąc podjazd 800m w pionie :)

Te 120 punktów zazębienia zaczyna niebezpiecznie brzmieć jak
audiofilia...

Wręcz przeciwnie- przyczaj te piasty są cichsze niż z mniejszą liczbą zazębień.

Ę? Co ma "techniczny podjazd", albo szybkie rozpędzanie do punktów
zazębienia? I co to jest "mega fajny efekt"?

To ma, że za technicznym podjeździe nie siedzi się tylko na siodełku i napiera pełnymi obrotami, tylko czasem trzeba przestać przeładować żeby wyprostować korby i przesmyknąć się np. pomiędzy dużymi kamieniami, a potem znów zaczynając pedałować od razu mamy przełożenie na łańcuch a nie 10* luzu zanim złapie zapadka. To samo się tyczy rozpędzania i to właśnie jest ten "mega fajny efekt". Niuans, ale jednak.

Ha. Sporo frajdy potrafi dać także rower za 250zł.

A i tu się zgodzę, aczkolwiek frajda ta może dość szybko się skończyć wraz z awariami, albo po pierwszym kamienistym zjeździe po którym odpadną nam nadgarstki z braku tłumienia :)

Data: 2011-06-11 23:52:59
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rower za 20.000zł

Użytkownik "Mike" <mikemtb@mail.patrz.w.sigu> napisał w wiadomości news:it0hnh$36v$1mx1.internetia.pl...

[...]

Przepraszam, ale coś Ci się pomersrało jeżeli uważasz iż system zawieszenia ma cokolwiek wspólnego ze złapaniem bądź nie złapaniem snejka.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-12 08:31:00
Autor: Mike
Rower za 20.000zł
Przepraszam, ale coś Ci się pomersrało jeżeli uważasz iż system
zawieszenia ma cokolwiek wspólnego ze złapaniem bądź nie złapaniem snejka.

Jeżeli porównujemy HT z amortyzacją z tyłu, to w momencie gdy siedzimy na zjeździe na siodełku(bo tylko tak jest sens dopedałowywać), to zaryzykuję stwierdzenie, że szanse na węża są mniejsze na amortyzowanym- w końcu zamiast opona ugiąć się do końca na kamolu ugnie się troszkę zawieszenie.

Data: 2011-06-12 08:55:54
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rower za 20.000zł

Użytkownik "Mike" <mikemtb@mail.patrz.w.sigu> napisał w wiadomości news:it1n0i$m4h$1mx1.internetia.pl...
[...]

To teraz porównujemy FS z HT? :>

Szanse na snejka są wprost proporcjonalne do za małej ilości powietrza w oponie. Jak masz złapać snejka to i tak go złapiesz bo bez względu na ugięcie zawieszenia, które nie jest nieskończone, w końcu dobijesz obręczą do "dna" opony. Gdyby wierzyć temu co napisałeś to nagle okazałoby się iż ludzie jeżdzący na FS nie łapią snejków podczas gdy łapią ze powodzeniem.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-12 01:47:44
Autor: krzysiek-d
Rower za 20.000zł
On 12 Cze, 08:55, "kamil/Endurorider.pl" <flyS...@gaOzeFta.lp> wrote:

Szanse na snejka s wprost proporcjonalne do za ma ej ilo ci powietrza w
oponie. Jak masz z apa snejka to i tak go z apiesz bo bez wzgl du na
ugi cie zawieszenia, kt re nie jest niesko czone, w ko cu dobijesz obr cz
do "dna" opony. Gdyby wierzy temu co napisa e to nagle okaza oby si i
ludzie je dz cy na FS nie api snejk w podczas gdy api ze powodzeniem.

No nie do końca się zgodzę. W moim przekonaniu można mieć oponę nabitą
na maxa i nie uchroni to przed złapaniem snejka.
Jest tylko kwestią prędkości a więc i siły uderzenia w przeszkodę.
Jeżeli masz sztywniaka to prawdopodobieństwo snejka jest większe niż w
fs w którym masz szanse że jednak zawieszenie się ugnie.
np. jak jade na ht podskakuje pod każdy kraweznik, a na fs tylko pod
niektóre.
pozdrawiam,
k.

Data: 2011-06-12 11:04:20
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rower za 20.000zł
krzysiek-d wrote:
[...]

Według mnie opona nabita na maksa uchroni. Dobcie gumy napompowanej do 4,5 bar jest bez porównania trudniejsze niż przy 2.0 bar.

[...]

Bez względu na wartość skoku w ramie FS też można dobić obręczą oponę. Zawieszenie nie ugina się nie skończoność a kiedy skok się kończy sytuacja robi się taka sama jak w ramie HT.

Podstawową i elementarną kwestią jest czy opona ma odpowiednią ilość gumy na ściankach bocznych czy jest to jakieś dziadostwo bądź ultra lekka wersja, gdzie widać przez nią patrząc pod słońce.

Przy zbyt niskim ciśnieniu oraz cienkin gumie nawet VPP nie pomoże.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-12 14:19:50
Autor: krzysiek-d
Rower za 20.000zł

Przy zbyt niskim ciśnieniu oraz cienkin gumie nawet VPP nie pomoże.

 Z ciśnieniem i guma to się zgodzę, ale co ma do tego VPP?
pzdr,
k.

Data: 2011-06-13 08:18:47
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rower za 20.000zł

Użytkownik "krzysiek-d" <602410310@wp.pl> napisał w wiadomości news:e8b00503-1ab6-433c-b514-8acde03bcb4528g2000yqu.googlegroups.com...

Przy zbyt niskim ciśnieniu oraz cienkin gumie nawet VPP nie pomoże.

 Z ciśnieniem i guma to się zgodzę, ale co ma do tego VPP?
pzdr,
k.

-- -

Nie łaska przeczytać wcześniejsze posty :> ?

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-13 06:43:02
Autor: Ryszard Mikke
Rower za 20.000zł

Mylisz się bardzo http://42.pl/u/2ACJ Pompuję do 5atm.

> [...]

Bez względu na wartość skoku w ramie FS też można dobić obręczą oponę. Zawieszenie nie ugina się nie skończoność a kiedy skok się kończy sytuacja robi się taka sama jak w ramie HT.

Niby tak, ale mnie by akurat uchroniło ;)

[...]

Moje opony maja kupe gumy wszedzie (Schwalbe Marathon Plus). Nie pomogło nawet
z piecioma (no dobra, moze bylo juz tylko 4.5) atmosferami w srodku.

rmikke

Data: 2011-06-13 09:10:29
Autor: Fabian
Rower za 20.000zł
On 13.06.2011 08:43, Ryszard Mikke wrote:
[...]

W Gdańsku zrobili w jednym miejscu, na przejeździe, takie ładne chyba granitowe krawężniki wystające bardzo nieznacznie, gdzieś 1-1,5cm i na tym krawężniku złapałem węża na oponkach 700x23c przy ciśnieniu 7-8 atm. Bardzo ładny ostry kant miały. A wystarczyło lekko ściąć brzeg. Teraz to pewnie już naturalnie się zrobiło.

Fabian.

Data: 2011-06-13 09:42:41
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rower za 20.000zł
Ryszard Mikke wrote:

Mylisz się bardzo http://42.pl/u/2ACJ
Pompuję do 5atm.

Nie, nie myle się - więcej powietrza = mniej snjeków.

[...]

Na pewno?

Moje opony maja kupe gumy wszedzie (Schwalbe Marathon Plus). Nie
pomogło nawet z piecioma (no dobra, moze bylo juz tylko 4.5)
atmosferami w srodku.

To teraz w ramach eksperymentu pojeździć na 2,5 atm i powiedz czy czujesz jakąś różnicę w ilości snajków ;)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-13 07:51:34
Autor: Ryszard Mikke
Rower za 20.000zł
Ryszard Mikke wrote:

> Mylisz się bardzo http://42.pl/u/2ACJ
> Pompuję do 5atm.

Nie, nie myle się - więcej powietrza = mniej snjeków.

Chodzi o drobna roznice miedzy "mniej" a "uchroni" :D

> Niby tak, ale mnie by akurat uchroniło ;)

Na pewno?

Jestem gleboko przekonany.
Zanim bym dobil damper, juz bym pokonal kraweznik...

> [...]
> atmosferami w srodku.

To teraz w ramach eksperymentu pojeździć na 2,5 atm i powiedz czy czujesz jakąś różnicę w ilości snajków ;)

Staram sie nie jezdzic ponizej tego, co Schwalbe podaje jako minimum dla opony
(3.5atm w tym wypadku). Choc incydentalnie to i 1.6 sie zdarzalo...

I snejka przy tym 1.6 nigdy nie zlapalem :P
(prawdopodobnie tylko dlatego, ze jak sie polapalem, to doczolgalem sie od
razu do pobliskiego kompresora ;) ).

rmikke

Data: 2011-06-13 10:16:44
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rower za 20.000zł

Ryszard Mikke wrote:

> Mylisz się bardzo http://42.pl/u/2ACJ
> Pompuję do 5atm.

Nie, nie myle się - więcej powietrza = mniej snjeków.

Chodzi o drobna roznice miedzy "mniej" a "uchroni" :D

Nadal podtrzymuję, że uchroni :)

Na pewno?

Jestem gleboko przekonany.
Zanim bym dobil damper, juz bym pokonal kraweznik...

Być może, być może ;) Jestem teraz ciekaw czy w przypadku mocnego uderzenia w krawężnik najpierw dobije się oponę czy będzie ugięcie dampera zanim obręcz dotknie dna opony. Osobiście stawiam, że najpierw dobiję oponę.

[...]

Zatem ilość powietrza jest bardzo ważna ;P

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-13 08:49:20
Autor: Ryszard Mikke
Rower za 20.000zł
kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):

> Chodzi o drobna roznice miedzy "mniej" a "uchroni" :D

Nadal podtrzymuję, że uchroni :)

I tu wlasnie bardzo sie mylisz - nie uchronilo.

> [...]

Być może, być może ;) Jestem teraz ciekaw czy w przypadku mocnego uderzenia w krawężnik najpierw dobije się oponę czy będzie ugięcie dampera zanim obręcz dotknie dna opony. Osobiście stawiam, że najpierw dobiję oponę.

Ale taka nabita do 5 atmosfer?

> [...]
> razu do pobliskiego kompresora ;) ).

Zatem ilość powietrza jest bardzo ważna ;P

Ach, ale co do tego nie bylo zadnych watpliwosci...

rmikke

Data: 2011-06-13 11:03:24
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rower za 20.000zł

Użytkownik "Ryszard Mikke" <rmikke@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:it4iug$8c2

> Chodzi o drobna roznice miedzy "mniej" a "uchroni" :D

Nadal podtrzymuję, że uchroni :)

I tu wlasnie bardzo sie mylisz - nie uchronilo.

Dobra, ile razy miałeś snejka przy 5 atm a ile razy przy 2 atm? W wolnej chwili sprawdź i daj znać jak Ci to wyszło.

[...]

Też.

Zatem ilość powietrza jest bardzo ważna ;P

Ach, ale co do tego nie bylo zadnych watpliwosci...

Sądząc po Twoich wypowiedziach to były, bo negujesz że większe ciśnienie chroni przed snejkiem.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-13 09:25:02
Autor: Ryszard Mikke
Rower za 20.000zł
kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):

> I tu wlasnie bardzo sie mylisz - nie uchronilo.

Dobra, ile razy miałeś snejka przy 5 atm

Raz.

a ile razy przy 2 atm?

Ani razu.

W wolnej chwili sprawdź i daj znać jak Ci to wyszło.

Jak wyzej.
Z tym, ze mysle, ze statystyka nie ma tu sensu.
Jasnym jest, że na nizszym cisnieniu latwiej zlapiesz snejka.
Protestuje tylko przeciw twierdzeniu, ze wysokie cisnienie uchroni,
poniewaz niekoniecznie uchroni. O czym sie przekonalem.

"Uwazaj na nisko przelatujace kwantyfikatory". I tyle.

> Ale taka nabita do 5 atmosfer?

Też.

A to akurat chetnie bym sprawdzil.

Dysponuje odpowiednim kolem, jezdzcem i kraweznikiem.
Potrzebuje tylko jakiegos fulla...

> Ach, ale co do tego nie bylo zadnych watpliwosci...

Sądząc po Twoich wypowiedziach to były, bo negujesz że większe ciśnienie chroni przed snejkiem.

_Moze_ uchronic. Jestem nawet sklonny sie zgodzic, ze z wiekszym
prawdopodobienstwem, niz kask uchroni jezdzca w razie wypadku ;).

Ale kwantyfikator jest kwantyfikator - a w tym miejscu nie ma nan miejsca.

rmikke

Data: 2011-06-13 11:51:06
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rower za 20.000zł

[...]

A ile razy jeździłeś przy 2 atm, wyłączając przypadkowe krótkie odcinki :P

[...]

Czy uchroni znaczy dla Ciebie wyeliminuje?

Data: 2011-06-13 11:30:39
Autor: Ryszard Mikke
Rower za 20.000zł
kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):

> Raz.

> Ani razu.

A ile razy jeździłeś przy 2 atm, wyłączając przypadkowe krótkie odcinki :P

Raz, kilkadziesiat kilometrow po slicznym asfalcie (plus minus kot przywalony
galezia, przejechalem po tym wszystkim i zrozumialem, ze CatEye 130 to NIE
jest lampka, ktora by cokolwiek OSWIETLALA).

> [...]
> poniewaz niekoniecznie uchroni. O czym sie przekonalem.

Czy uchroni znaczy dla Ciebie wyeliminuje?

"Facet buchnal nam kase, wez go uchron"...
Nie, dla mnie Twoj tekst zawieral kwantyfikator. Ze w kazdym wypadku uchroni.\
No wiec, nie w kazdym.

Data: 2011-06-13 13:33:10
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rower za 20.000zł
Ryszard Mikke wrote:

Czy uchroni znaczy dla Ciebie wyeliminuje?

"Facet buchnal nam kase, wez go uchron"...
Nie, dla mnie Twoj tekst zawieral kwantyfikator. Ze w kazdym wypadku
uchroni.\ No wiec, nie w kazdym.

Czuję tutaj wyśmienity materiał na flame'a :), ale dopiszę iż mówiąc "uchroni" nie miałem na myśli wyeliminuje tylko "ograniczy w znacznym stopniu".

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-13 11:36:33
Autor: Ryszard Mikke
Rower za 20.000zł
Ryszard Mikke wrote:

> [...]

Czuję tutaj wyśmienity materiał na flame'a :), ale dopiszę iż mówiąc "uchroni" nie miałem na myśli wyeliminuje tylko "ograniczy w znacznym stopniu".

Jak dla mnie, wlasnie zamknales flejma, ale pozyjemy - zobaczymy :D

rmikke

Data: 2011-06-13 14:16:49
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rower za 20.000zł

Ryszard Mikke wrote:

[...]

Bo ja tak naprawdę to nie chciałem flejma :P Uznałem, że jest moja wina ponieważ nie wyraziłem sie dostatecznie jasno.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-13 11:42:02
Autor: Coaster
Rower za 20.000zł

Ryszard Mikke wrote:

> [...]

uderzenia w krawężnik najpierw dobije się oponę czy będzie ugięcie
dampera zanim obręcz dotknie dna opony. Osobiście stawiam, że najpierw

Zalezy, przy jakiej predkosci. Pzry wiekszej raczej na pewno.

Predkosc tez. ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-06-13 11:34:54
Autor: Coaster
Rower za 20.000zł
On 6/13/11 9:51 AM, Ryszard Mikke wrote:
Jestem gleboko przekonany.
Zanim bym dobil damper, juz bym pokonal kraweznik...

Kompletna abstrakcja jest dla mnie 'walenie' prosto na kraweznik bez 'podrzucania' roweru tylko dlatego, ze ma sie zawieszenie.  Autem i motocyklem tez tak pokonujesz krawezniki (pojazdy te posiadaja pelne zawieszenie, czesto o bardzo duzym skoku {motocykle} ale wjezdzanie na chama w krawezniki nawet na nieduzej predkosci to proszenie sie o klopoty)?

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-06-13 12:56:10
Autor: Mariusz Kruk
Rower za 20.000zł
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Coaster"
[...]

- Jaki samochód jest w stanie podjechać pod dwudziestocentymetrowy
  krawężnik z prędkością 30km/h?
- Służbowy.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-06-13 14:18:04
Autor: Coaster
Rower za 20.000zł
On 6/13/11 12:56 PM, Mariusz Kruk wrote:
[...]

Alez nie - mylisz sie - w przypadku sluzbowego gorna granica to pol metra. ;-) A dodatkowym 'bonusem' w eksploatacji samochodu sluzbowego jest mozliwosc jazdy ze stale palaca sie kontroka cisnienia oleju... ;-)

P.S. Sugerujesz, ze RM korzysta ze sluzbowego roweru? ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-06-13 14:32:16
Autor: MichałG
Rower za 20.000zł
W dniu 2011-06-13 14:18, Coaster pisze:
[...]

mysle Ĺźe 1 metr moĹźe byc ... ;)
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?f=39&t=14724

A dodatkowym 'bonusem' w eksploatacji samochodu sluzbowego
jest mozliwosc jazdy ze stale palaca sie kontroka cisnienia oleju... ;-)

za to potracaja z premii... ;)

Michał

Data: 2011-06-13 11:21:58
Autor: Coaster
Rower za 20.000zł

krzysiek-d wrote:
[...]

Moze jezdzisz 'w pelnym siadzie' - za bardzo 'siedzisz w siodle'?

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-06-13 09:29:14
Autor: Ryszard Mikke
Rower za 20.000zł
Coaster <manypeny@mac.com> napisał(a):
On 6/13/11 8:43 AM, Ryszard Mikke wrote:
[...]
> Mylisz się bardzo http://42.pl/u/2ACJ
> Pompuję do 5atm.

[...]
Moze jezdzisz 'w pelnym siadzie' - za bardzo 'siedzisz w siodle'?

Nie, zupelnie bez sensu skakalem na ten kraweznik. Wszystko jest w linku.

rmikke

Data: 2011-06-13 11:54:21
Autor: Coaster
Rower za 20.000zł
On 6/13/11 11:29 AM, Ryszard Mikke wrote:
[...]

No tak, czyli to byl 'kapec na zadanie' ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-06-13 11:33:12
Autor: Ryszard Mikke
Rower za 20.000zł
> [...]
>
> Nie, zupelnie bez sensu skakalem na ten kraweznik. Wszystko jest w linku.

No tak, czyli to byl 'kapec na zadanie' ;-)

Nawet nie bede probowal zaprzeczac...

rmikke

Data: 2011-06-13 14:24:14
Autor: Coaster
Rower za 20.000zł
On 6/13/11 1:33 PM, Ryszard Mikke wrote:
[...]

To sie chwali. ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-06-12 08:42:47
Autor: Mariusz Kruk
Rower za 20.000zł
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Mike"
A co Ty tak wszystko negujesz :) Chłopak prawdę piszę w większości

Nie neguję, tylko wątpię. A to różnica.

[...]

Mówisz, że na prostszych zawieszeniach nie można pedałować? Nie ma
komfortu jazdy?

No ok, ale co to daje w praktyce?
No tak ciężko zrozumieć?:) Lżejsza= mniej cięższa ;). No dobra- mniej musimy dźwigać- czy to wnosząc po schodach czy to zakładając na samochód

Faktycznie, warte kilkanaście tysięcy?

czy to robiąc podjazd 800m w pionie :)

Patrz wyżej.

Te 120 punktów zazębienia zaczyna niebezpiecznie brzmieć jak
audiofilia...
Wręcz przeciwnie- przyczaj te piasty są cichsze niż z mniejszą liczbą zazębień.

Nie zrozumiałeś.

[...]

OK. To jest jakiś argument. Pytanie czy faktycznie ta różnica jest tak
znacząca względem trochę "gorszej", a kilkukrotnie tańszej piasty.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-06-13 18:18:09
Autor: Hokan Ashir
Rower za 20.000zł
Dnia Sat, 11 Jun 2011 21:43:02 +0200, Mariusz Kruk napisaů(a):

Zacznć od tego, ýe mam wraýenie Mariuszu iý chyba nie do końca zrozumiaůeú
wydęwićk mojego posta i stŕd ten dosyă napastliwy ton odpowiedzi.
Kolega, który zaůoýyů topik pytaů w specyficzny sposób o róýnice mićdzy
rowerami z róýnych póůek, wićc staraůem sić wskazaă skŕd moýe wynikaă tak
wysoki koszt roweru.
Po lekturze Twojego posta poczuůem sić jak synek bogatego tatusia, który o
rowerach ma pojćcie marne i wpadů sić pochwaliă na grupć. Otóý nie, jak
wspomniaůem wczeúniej zakup kosztownego roweru kosztowaů mnie wiele
wyrzeczeń, a dlaczego mimo to sić zdecydowaůem?
Cóý, 40-ka juý blisko i po kilku latach ujeýdýania fajnych rowerków  z
przedziaůu od 2k-8k wiedziaůem czego mi potrzeba i czego mi w nich
brakowaůo.
Decyzja o wyborze tego ĽjedynegoĄ do pewnego momentu nie byůa ůatwa, potem
poszůo z górki.
NIE uwaýam sić za kogoú lepszego tylko dlatego ýe mam kosztowny rower, ba,
wielu zapaleńców leje mnie na szlakach jak dziecko. Úcigantem nigdy nie
byůem, za to mam to co chciaůem czyli rower po zejúciu z którego nie mam
sić do czego przyczepiă, bardziej irytujŕ mnie moje ograniczenia.
A teraz do rzeczy :).

Zacznć od ramy, full suspension z jednym z najlepszych rozwiŕzan tylnego zawieszenia jakie do tej pory wymyúlono (VPP).

No i? Co to daje poza úwiadomoúciŕ posiadania "jednego z najlepszych
rozwiŕzań"?

Cóý, pewnie to, ýe to naprawdć jedna z najlepszych zawiech w FS. Kiedyú mi
sić wydawaůo, ýe full to gůównie zjazd, a poza tym to same kůopoty.
Szybko sić przekonaůem jak bardzo dobre zawieszenie pomaga na podjazdach.
Jechaliúmy sobie kiedyú z kumplem krćtŕ úcieýkŕ, rozcićtŕ deszczowymi
koleinami oraz pokrytŕ korzeniami i róýnej wielkoúci kamieniami. Mimo ýe
byůem w wyraęnie gorszej formie od niego (prawdć mówiŕc w kiepskiej) to ja
bez problemu parůem naprzód, a on z tyůu ĽkurwiůĄ niemoýebnie kiedy koůa
traciůy przyczepnoúă na kolejnych upierdliwych przeszkodach.  Kiedy
stanŕůem na pedaůach byůem niemalýe pewny ýe zůapić uúlizg, a mimo cićýkiej
walki z wůasnŕ sůaboúciŕ, nic takiego sić nie staůo.
 Na zjazdach równieý czujć sić bezpieczniej, rower robi to co do niego
naleýy, przy hamowaniu zawieszenie jest aktywne, cytujŕc klasyka Ľlodzio,
miodzioĄ :).
Nie wspomnć o tak prozaicznej rzeczy jak szybka jazda po mocno nierównej
trasie gdzie duýo ůatwiej utrzymaă swoje tempo niý na HT lub fullu z
kiepskim zawieszeniem.

Pomimo karbonu uýytego do produkcji ramy, nie ma ona limitu wagowego jeędęca, do tego rama FS waýy mniej niý niektóre HT.

No ok, ale co to daje w praktyce?

Najwaýniejsza rzecz to oczywiúcie niýsza waga roweru, wićc dziwi mnie
troszkć Twoje pytanie.
Po drugie cićýsi rowerzyúci przestajŕ sić baă karbonu, bo widzŕ obok ýe to
dziaůa.

Sztywnoúă na najwyýszym poziomie, odpornoúă na zadrapania od np. kamyków, gaůŕzek úwietna.

E, to mi wystarczy moje wiekowe alu. Niech sić drapie, nie szkodzi mu.

Wygodnie pominŕůeú waýniejszy fragment mojej wypowiedzi, ten o sztywnoúci,
a szkoda. Oczywiúcie, odpornoúă ramy na drobne uszkodzenia to nie jest
powód do stawiania jej pomników, ale raczej miůy dodatek radujŕcy oko.

Lekkie, sztywne koůa ze úwietnŕ tylnŕ piastŕ (120 pkt. zazćbienia),

Te 120 punktów zazćbienia zaczyna niebezpiecznie brzmieă jak
audiofilia...

Mi tak nie brzmiaůo, zanim sić zdecydowaůem, to jŕ przetestowaůem i z
czystym sumieniem mogć poleciă.
co na technicznych podjazdach lub tam gdzie trzeba szybko sić rozpćdziă daje mega fajny efekt.

Ć? Co ma "techniczny podjazd", albo szybkie rozpćdzanie do punktów
zazćbienia? I co to jest "mega fajny efekt"?

Nigdy nie miaůeú sytuacji podjeýdýajŕc trudnym odcinkiem kiedy po gůowie
zakoůataůo Ľkurcze, uůamek obrotu i bym pokonaů ten korzeń, zakrćt albo po
prostu szybciej przejechaů ten odcinek?Ą Zapytaj speców od DH czy nie
chcieliby mieă maksymalnego przeůoýenia ich pary w nogach na szybkoúă z
jakŕ mogŕ rozpćdziă (lub póęniej popćdziă) rower?
Gdy testowaůem te koůa, to staraůem sić porównaă jakie ma przeůoýenie
praca, którŕ wykonujć na podjeędzie na szybkoúă i satysfakcjć z wůaúnie
pokonanego odcinka.
Widzisz, róýnica mićdzy nami jest taka, ýe kiedyú jeędziůem na mega
cićýkich Rigidach, potem coraz fajniejszych koůach i teraz na I9 i mam
rzeczywiste porównanie, Ty zaú (bez obrazy) teoretyzujesz sugerujŕc ýe to
snobizm bez znaczenia, co nie jest prawdŕ. Gdybyú to sprawdziů, to pewnie
napisaůbyú to samo ,ale tylko wtedy gdybyú miaů ochotć na prowokacjć, w
przeciwnym razie byůbyú mile zaskoczony jak to fajnie dziaůa.

Pomaga w tym teý niska masa caůoúci < 10kg, co w poůŕczeniu z koůami i napćdem daje sporo frajdy.

Ha. Sporo frajdy potrafi daă takýe rower za 250zů.

Prawda, podobnie jak dziaůajŕcy biaůo-czarny telewizor w 81˙, co nie znaczy
ýe oglŕdaůem na nim wczorajsze GP Kanady.

Pozdrawiam
HA

Data: 2011-06-14 09:18:43
Autor: Mariusz Kruk
Rower za 20.000zł
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Hokan Ashir"
Zacznę od tego, że mam wrażenie Mariuszu iż chyba nie do końca zrozumiałeś
wydźwięk mojego posta i stąd ten dosyć napastliwy ton odpowiedzi.

Od razu tam napastliwy.

Po lekturze Twojego posta poczułem się jak synek bogatego tatusia, który o
rowerach ma pojęcie marne i wpadł się pochwalić na grupę.

Za to jak się poczułeś nie odpowiadam.
Otóż nie, jak
wspomniałem wcześniej zakup kosztownego roweru kosztował mnie wiele
wyrzeczeń,

Tym bardziej masz motywację (choćby nawet nieuświadomioną) żeby
racjonalizować ten wydatek.

[...]
Cóż, pewnie to, że to naprawdę jedna z najlepszych zawiech w FS. Kiedyś mi
się wydawało, że full to głównie zjazd, a poza tym to same kłopoty.
Szybko się przekonałem jak bardzo dobre zawieszenie pomaga na podjazdach.
Jechaliśmy sobie kiedyś z kumplem krętą ścieżką, rozciętą deszczowymi
koleinami oraz pokrytą korzeniami i różnej wielkości kamieniami. Mimo że
byłem w wyraźnie gorszej formie od niego (prawdę mówiąc w kiepskiej) to ja
bez problemu parłem naprzód, a on z tyłu ?kurwił? niemożebnie kiedy koła
traciły przyczepność na kolejnych upierdliwych przeszkodach.  Kiedy
stanąłem na pedałach byłem niemalże pewny że złapię uślizg, a mimo ciężkiej
walki z własną słabością, nic takiego się nie stało.

Tyle, że do tego nie potrzeba w ogóle zawieszenia; wystarczy inna geometria.
Ponadto, mogła być różnica w technice, oponach i wielu innych rzeczach.
No i dobre pytanie na ile w praktyce jest różnica pomiędzy
"jakąkolwiek" (ok, marketowe fulle zostawmy w spokoju) amortyzowaną
ramą, a "jednym z najlepszych rozwiązań".

Nie wspomnę o tak prozaicznej rzeczy jak szybka jazda po mocno nierównej
trasie gdzie dużo łatwiej utrzymać swoje tempo niż na HT lub fullu z
kiepskim zawieszeniem.

Oczywiście. Tyle, że dalece nie każdy potrzebuje np. Trophy Trucka.
Wielu wystarczy Nissan Navarra (a większość nie zjedzie nim nawet
z asfaltu).

Pomimo karbonu użytego do produkcji ramy, nie ma ona limitu wagowego jeźdźca, do tego rama FS waży mniej niż niektóre HT.
No ok, ale co to daje w praktyce?
Najważniejsza rzecz to oczywiście niższa waga roweru, więc dziwi mnie
troszkę Twoje pytanie.

Tyle, że ta niższa waga roweru:
1) Często nie ma aż takiego znaczenia.
2) Jest bezpodstawnie droga.

Sztywność na najwyższym poziomie, odporność na zadrapania od np. kamyków, gałązek świetna.
E, to mi wystarczy moje wiekowe alu. Niech się drapie, nie szkodzi mu.
Wygodnie pominąłeś ważniejszy fragment mojej wypowiedzi, ten o sztywności,
a szkoda.

Dziękuję, nie narzekam.

Lekkie, sztywne koła ze świetną tylną piastą (120 pkt. zazębienia),
Te 120 punktów zazębienia zaczyna niebezpiecznie brzmieć jak
audiofilia...
Mi tak nie brzmiało, zanim się zdecydowałem, to ją przetestowałem i z
czystym sumieniem mogę polecić.

No tu niestety ciężko byłoby zrobić podwójnie ślepą próbę. A szkoda.

co na technicznych podjazdach lub tam gdzie trzeba szybko się rozpędzić daje mega fajny efekt.
Ę? Co ma "techniczny podjazd", albo szybkie rozpędzanie do punktów
zazębienia? I co to jest "mega fajny efekt"?
Nigdy nie miałeś sytuacji podjeżdżając trudnym odcinkiem kiedy po głowie
zakołatało ?kurcze, ułamek obrotu i bym pokonał ten korzeń, zakręt albo po
prostu szybciej przejechał ten odcinek??

Nie.

Zapytaj speców od DH czy nie
chcieliby mieć maksymalnego przełożenia ich pary w nogach na szybkość z
jaką mogą rozpędzić (lub później popędzić) rower?

Po pierwsze - to chcesz żebym zapytał, czy pytasz mnie o coś?
A po drugie, zapytaj audiofili czy nie chcieliby mieć maksymalnego przełożenia
tego, co nagrane na płycie na to, co wychodzi z głośników.

Gdy testowałem te koła, to starałem się porównać jakie ma przełożenie
praca, którą wykonuję na podjeździe na szybkość

O. Podaj metodę pomiarów.

i satysfakcję z właśnie
pokonanego odcinka.

"Piękno odsłuchu".

Widzisz, różnica między nami jest taka, że kiedyś jeździłem na mega
ciężkich Rigidach, potem coraz fajniejszych kołach i teraz na I9 i mam
rzeczywiste porównanie, Ty zaś (bez obrazy) teoretyzujesz sugerując że to
snobizm bez znaczenia, co nie jest prawdą.

Nie. Ja sugeruję, że różnica, która może i nawet jest, jest _głównie_
samopoczuciowa. Dla znaczącej większości populacji.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-06-15 10:09:11
Autor: Jan Srzednicki
Rower za 20.000zł
On 2011-06-14, Mariusz Kruk wrote:
[...]

Tyle, Ĺźe do tego nie potrzeba w ogĂłle zawieszenia; wystarczy inna geometria.
[...]

To trochę nie tak. Testowałem sobie niedawno parę rowerów i różnice w
pracy zawieszeń są. Tyle, że nie ma moim zdaniem (i nie tylko moim)
zawieszenia idealnego - te różne charakterystyki mają silne i mocne
punkty, niektĂłrym przeszkadza to, niektĂłrym siamto i tyle.

[...]

Thank you, Captain Obvious.

Niemniej, wejście w obszar, kiedy się zaczyna doceniać fajne
zawieszenie, wcale nie jest takie trudne. I to raczej zdecydowanie
bardziej popularny i tańszy (jak by nie patrzeć) sport niż przedzieranie
się samochodami przez bagna.

Najważniejsza rzecz to oczywiście niższa waga roweru, więc dziwi mnie
troszkę Twoje pytanie.

Tyle, Ĺźe ta niĹźsza waga roweru:
1) Często nie ma aż takiego znaczenia.

Nieprawda. Waga roweru w górach zawsze ma znaczenie. Możesz się
przyzwyczaić do cięższego roweru - ale cięższy rower zawsze będzie
dzięższy i dołoży te ileśtam kalorii do ogólnego wysiłku na identycznej
trasie.

2) Jest bezpodstawnie droga.

A to niestety prawda.

[...]

Na 120 ząbkach nigdy nie jeździłem. Ale przy moim marnym 18 zdarza mi
się bluznąć na jałowy obrót korbą, od czasu do czasu - mimo, że i tak
jest lepiej w porównaniu z poprzednią piastą.

Nie mam pojęcia, czy w tym przypadku "wystarczająco dobrze" to będzie
36, 72 czy 120, bo nie mam porĂłwnania.

Data: 2011-06-15 13:21:05
Autor: Mariusz Kruk
Rower za 20.000zł
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jan Srzednicki"
[...]

Ale to jest akurat bardzo istotne. Kupowanie Sparka RC do jeżdżenia po
bułki po prostu nie ma sensu.

[...]

Dlaczego jesteś kolejną osobą, która dorzuca "w górach"? Rowery
wykorzystuje się dalece nie tylko tam.

[...]

36, 72 czy 120, bo nie mam porównania.

No właśnie dlatego piszę, że to wydaje się zatrącać o audiofilię.
http://graphs.headphone.com/graphCompare.php?graphType=0&graphID[]=1363&graphID[]=853&graphID[]=863
Róznica pomiędzy Kossami, a Senkami 650 będzie wyraźnie słyszalna.
Różnica pomiędzy 650, a 800 będzie pewnie też jakoś słyszalna (dla
wprawnego ucha na), ale czy usprawiedliwia różnicę w cenie?
A to są tylko parametry mierzalne. Do tego dochodzi kwestia wszelkich,
dziwnym trafem nieznajdujących potwierdzenia w żadnych pomiarach, odczuć
subiektywnych typu "panorama", "separacja", "piękno odsłuchu" i temu
podobne brednie.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-06-15 15:00:47
Autor: Hokan Ashir
Rower za 20.000zł

Użytkownik "Mariusz Kruk" <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał w wiadomości news:slrnive2qj.1md.Mariusz.Krukepsilon.rdc.pl...

ciach...

Nie. Ja sugeruję, że różnica, która może i nawet jest, jest _głównie_
samopoczuciowa. Dla znaczącej większości populacji.

Ok, pozostańmy przy tym, że ludzie jeżdżący na droższych rowerach dostają dokładnie to samo albo "troszeczkę" więcej niż w rowerze za 2k, a wydają kasę tylko dla lepszego samopoczucia.
Nie dogadamy się, bo mam wrażenie, że o większości rożnic piszesz "z wyobraźni", ja natomiast o tych, które przetestowałem i porównałem, co spotyka się ze sprzeciwem z Twojej strony i zaowalowaną sugestią, że ściemniam.
Nie mam zamiaru udowadniać, że nie jestem wielbłądem, ładna pogoda dzisiaj więc po pracy pojadę sobie poprawić samopoczucie :).

Pozdrawiam
HA

Data: 2011-06-15 15:11:45
Autor: Mariusz Kruk
Rower za 20.000zł
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Hokan Ashir"
Nie dogadamy się, bo mam wrażenie, że o większości rożnic piszesz "z wyobraźni",

Zabawne, że ja akurat nie piszę o żadnych różnicach.

ja natomiast o tych, które przetestowałem i porównałem, co spotyka się ze sprzeciwem z Twojej strony i zaowalowaną sugestią, że ściemniam.

Po prostu wiem, że efekt placebo potrafi być bardzo silny.
I tyle.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-06-19 00:01:20
Autor: Bero
Rower za 20.000zů
W dniu 2011-06-13 18:18, Hokan Ashir pisze:
Po drugie cićýsi rowerzyúci przestajŕ sić baă karbonu, bo widzŕ obok ýe to
dziaůa.
U mnie do czasu. Wůaúnie wczoraj zůamaůem karbonowŕ sztycć podsiodůowŕ. Waýć 80 kg (co  chyba normalne przy wzroúcie 182 cm), sztyca poszůa w .... mieúcie, na úcieýce rowerowej. Zjazd w Warszawie ul. Belwederskŕ (40 km/godz), na samym dole przy wjeędzie do Ambasady Rosji zwykle dobija, co wyůapuje amortyzacja, no ale  tym razem  coú okropnie trzasnćůo i siodeůko zaczćůo sić bujaă. Pćkůa tu gdzie byůa zapićta.  Poskŕpiůem (700 zů) na drogŕ sztycć i kupiůem taniŕ (200 zů). Zapićta w ramie byůa prawidůowo, w poůowie indeksu (6,5) dopuszczalnej wartoúci (13,0) Amoeba SCUD jej byůo na imić, ýyůa 2 miesiŕce, czeúă jej taiwańskiej pamićci. :)

Data: 2011-06-21 18:11:49
Autor: Hokan Ashir
Rower za 20.000zů

Uýytkownik "Bero" <waldeknospam@astercity.net> napisaů w wiadomoúci news:itj77i$1dc3$1newsread.aster.pl...
[...]

Mam nadziejć ýe nie skończyůo sić kontuzjŕ. W kwestii karbonu jestem zero-jedynkowy, kupujć tylko markowe i sprawdzone czćúci od ramy poczŕwszy na drobiazgach skończywszy, albo nie wchodzć w wćgiel jeúli mam wŕtpliwoúci.
Podobnie robiůem z aluminium, bo jednak zdrówko waýniejsze od urwanych gramów.

Pozdrawiam

Data: 2011-06-11 11:59:12
Autor: Dominik Mirowski
Rower za 20.000zł
kołcz wyklepał(a) :
[...]

Szybko przyspiesza, szybko zwalnia, do samochodu wrzucasz jedną ręką, wbiegnięcie po schodach z rowerem nie stanowi najmniejszego problemu ;). Eksploatacja jest bywa dosyć droga ale to tak samo jak z samochodami - jeśli masz bardzo nietypowe części to płacisz - jeśli cię stać i rozsądnie wybierzesz sobie bardzo dobre lekkie i trwałe części wtedy koszty eksploatacji mogą być znacznie niższe niż przy tanich rowerkach.

Np. suport klasa XT/deore 90 zł - przy intensywnym użytkowaniu starcza na rok - Across ceramiczny (10 lat gwarancji) koszt zakupu ok 400 zł jak na razie mam go 4 lata i tylko raz na jakiś czas przecieram uszczelki kontaktowe.

Koła - DT240/XC717 -> koszt zakupu ok 1500 pln - 5 lat bez centrowania, bez serwisowania, w zeszłym roku trzeba było wymienić alu nyple (30zł) bo stare się spracowały.

Przykłady można mnożyć... Serwisowanie roweru za 2k to często jest droższe od tego za 20k ;). Ludzie wymieniaja, ulepszają, ulepszają, wymieniają - zamiast zrobić to raz a dobrze :D.
--
Dominik Mirowski
www.light-test.info

Data: 2011-06-19 00:09:58
Autor: Bero
Rower za 20.000zł
W dniu 2011-06-11 11:59, Dominik Mirowski pisze:
Koła - DT240/XC717 -> koszt zakupu ok 1500 pln

Po przejściu  lata temu ze zwykłych szprych na DT nie wiem co to jest centrowanie kół. Takie szprychy nie są przesadnie drogie, ale jednakowoż droższe od zwykłych, tym  nie mniej nie wiem jak drogi musi być rower, by zamontowali w nim szprychy DT.  Szprychy  pozbawione są logo, więc marketingowo to się nie opłaca.

Data: 2011-06-19 08:41:58
Autor: Fabian
Rower za 20.000zł
On 19.06.2011 00:09, Bero wrote:
[...]

Nie powinno jednak być przypadkiem logo DT na łebku szprychy? ;)

Fabian.

Data: 2011-06-11 20:44:58
Autor: Michał Rękowicz
Rower za 20.000zł

[...]

a ja sobie kupilem bo zawsze chcialem taki miec , a jak juz mnie bylo stac to sie nie zastanawialem wcale
jezdzi sie lepiej i wygodniej a poza tym spelnilem swoje marzenie i juz
a to ze teraz nie mam czasu na nim jezdzic to ch..j,  stoi sobie i cieszy moje oko

Data: 2011-06-11 21:38:23
Autor: smiechu
Rower za 20.000zł
Kiedyś miałem okazję przejechać trasę maratonu na dwóch rowerkach dzień po dniu:
- pierwszy raz - na moim, zwykłym, nie kosztował nawet 2000 zł
- na drugi dzień tę samą trasę na specu.
Powiem tylko tyle:
Tam gdzie poprzedniego dnia walczyłem o życie na epicu po prostu lajcik.
Dodam tylko że na moim wcześniejszym rowerku (jakiś giant z ramą cromo i skoku amora 4 cm) pewnie bym się w tym miejscu zabił.

Progres jakiś jest i to zauważalny.
Ten epic kosztował coś koło 13 k (ponoć, nie sprawdzałem)
pozdr
smiechu

Rower za 20.000zł