Rower za 20.000zł

Data: 2011-06-10 15:55:16
Autor: Hokan Ashir
Rower za 20.000zł

Użytkownik "kołcz" <kol@cz.com> napisał w wiadomości news:ist494$cpp$1usenet.news.interia.pl...
Prawdopodobnie nigdy nie będzie mnie stać na taki sprzęt, ale możecie mi
powiedzieć, czym taki rower jest lepszy od takiego za np 2000zł? Sam
jedzie? Jeździ się na nim jak po łóżku wodnym, czy co? Manetki są ze
złota? Jeździ/ł ktoś może na takim rumaku w cenie samochodu?

Tak się składa, że mam niewątpliwą przyjemność ujeżdżać sprzęt o zbliżonej wartości do kwoty, którą przytoczyłeś, więc postaram się odpowiedzieć (pomimo wyczuwalnego sarkazmu w drugiej części Twojego posta :)).

Zacznę od ramy, full suspension z jednym z najlepszych rozwiązan tylnego zawieszenia jakie do tej pory wymyślono (VPP).
Pomimo karbonu użytego do produkcji ramy, nie ma ona limitu wagowego jeźdźca, do tego rama FS waży mniej niż niektóre HT.
Sztywność na najwyższym poziomie, odporność na zadrapania od np. kamyków, gałązek świetna.
Lekkie, sztywne koła ze świetną tylną piastą (120 pkt. zazębienia), co na technicznych podjazdach lub tam gdzie trzeba szybko się rozpędzić daje mega fajny efekt.
Amorek to RS SID, jak to ktoś kiedys powiedział "najbardziej utytułowany widelec świata" :), mi jego sportowa charakterystyka bardzo odpowiada, możliwości regulacji ma bardzo duże.
Do tego wytrzymały, a jednocześnie lekki osprzęt, który dopełnia obraz roweru na którym śmiga się naprawdę fajnie.
Pomaga w tym też niska masa całości < 10kg, co w połączeniu z kołami i napędem daje sporo frajdy.
Zakup i modernizacja kosztowały mnie sporo wyrzeczeń na innych polach bo na kasie nie leżę, ale nie żałuję.
W porównaniu z innymi rowerami wypada dużo lepiej, rożnica jest dostrzegalna praktycznie na każdym kroku, co zgodnie podkreślają ci, którzy mieli już okazję na nim pojeździć bo wtedy każdy kilometr na nim spędzony daje więcej niż 1000 zdań.

Pozdrawiam
HA

Data: 2011-06-10 15:46:16
Autor: Jan Srzednicki
Rower za 20.000zł
On 2011-06-10, Hokan Ashir wrote:
[..]
Lekkie, sztywne koła ze świetną tylną piastą (120 pkt. zazębienia), co na technicznych podjazdach lub tam gdzie trzeba szybko się rozpędzić daje mega fajny efekt.

Z ciekawości, co to za piasta?

Data: 2011-06-10 09:14:39
Autor: Jedrus
Rower za 20.000zł
On 10 Cze, 17:46, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
On 2011-06-10, Hokan Ashir wrote:
[..]

> Lekkie, sztywne koła ze świetną tylną piastą (120 pkt. zazębienia), co na
> technicznych podjazdach lub tam gdzie trzeba szybko się rozpędzić daje mega
> fajny efekt.

Z ciekawości, co to za piasta?

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet ::http://wrzask.pl/

Hmm... CK?

Pozdr,
A.

Data: 2011-06-11 09:57:38
Autor: Jan Srzednicki
Rower za 20.000zł
On 2011-06-10, Hokan Ashir wrote:
[..]

> Lekkie, sztywne koła ze świetną tylną piastą (120 pkt. zazębienia), co na
> technicznych podjazdach lub tam gdzie trzeba szybko się rozpędzić daje mega
> fajny efekt.

Z ciekawości, co to za piasta?

Hmm... CK?

CK twierdzi na stronie, Ĺźe ma 72.

Data: 2011-06-11 13:43:10
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rower za 20.000zł

On 2011-06-10, Hokan Ashir wrote:
[..]

> [...]
> technicznych podjazdach lub tam gdzie trzeba szybko się rozpędzić daje > mega

Te 120 punktów wydaje się być dziwnie dużą wartością. Nie kojarze takiej piasty.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-11 13:59:42
Autor: Mike
Rower za 20.000zł
Te 120 punktów wydaje się być dziwnie dużą wartością. Nie kojarze takiej
piasty.

Są takie dziwne piasty, np. Boplight takie robi. Jak następnym razem rozbiorę piastę, to zrobię foto. Wygląda to mniej więcej tak, że zapadki są normalnych rozmiarów, ale to nie one same stawiają opór, tylko na każdej zapadce jest z 8-10 ząbków, takich mikro mikro, może z 1,5-2mm wysokości. Po wewnętrznej stronie piasty są też takie mini nacięcia. Cóż na pierwszy rzut oka wydawało mi się to dość niebezpieczne, no ale przyżyło już trochę sztywnych podjazdów i jak na razie żyje i nie przeskakuje.
Takie piasty w prosty sposób można rozróżnić "na słuch" bo zamiast głośnego terkotania jak np w dt 240 czy gt hadley jest ciche bzyczenie z dużo większą częstotliwością.

Mike
[WRO][M.T.Fuji]
[GG:1303401] mikemtb małpa o2 pl
http://mikemtb.org

Data: 2011-06-11 14:05:10
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rower za 20.000zł

Użytkownik "Mike" <mikemtb@mail.patrz.w.sigu> napisał w wiadomości news:isvluj$hr8$1mx1.internetia.pl...
[...]

O, to poproszę o foto przy okazji :)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-15 21:37:28
Autor: Mike
Rower za 20.000zł
O, to poproszę o foto przy okazji :)

Okazja się nadarzyła, więc proszę bardzo:
Bębenek:
http://img822.imageshack.us/img822/3605/21481027.jpg

Piasta:
http://img30.imageshack.us/img30/169/43714232.jpg

Data: 2011-06-16 08:08:42
Autor: Mariusz Kruk
Rower za 20.000zł
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Mike"
[...]

Wygląda zabawnie. Ciekaw jestem jednakowoż jak z trwałością takiego
rozwiązania.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,38804171
| http://epsilon.eu.org/ |
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2011-06-16 08:24:52
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rower za 20.000zł

Użytkownik "Mike" <mikemtb@mail.patrz.w.sigu> napisał w wiadomości news:itb28g$lfp$2mx1.internetia.pl...
[...]

Dzięki :)  Długo na tym jeĹşdzisz no i druga waĹźniejsza kwestia: są do tego jakiekolwiek części czy tylko zestaw naprawczy pt :nowa piasta?

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-16 21:26:19
Autor: Mike
Rower za 20.000zł
> Wygląda zabawnie. Ciekaw jestem jednakowoż jak z trwałością takiego
> rozwiązania.

Dzięki :) Długo na tym jeździsz no i druga ważniejsza kwestia: są do
tego jakiekolwiek części czy tylko zestaw naprawczy pt :nowa piasta?

Nie jeĹźdżę długo, moĹźe z 2kkm. Piasta raczej z przypadku niĹź z wyboru. Wgląda  dość "zabawkowo", no ale działa, tzn jeszcze ani razu nie przeskoczyła, mam nadzieję tylko, Ĺźe w miarę upływu czasu te ząbki się nie wytrą :). Trochę podjazdĂłw ma za sobą, wprawdzie jestem juĹź na kolarskiej emeryturze ;) no ale siły coś tam mi moĹźe zostało, a piasta wytrzymała na sztywnych podjazdach wiec chyba lepiej być nie moĹźe, no chyba, Ĺźe faktycznie będzie się wycierać.

Co do zestawów naprawczych, to na razie nie było potrzeby się rozglądać, ale wątpię, szczególnie jak się pozrywają ząbki wewnątrz piasty, bo to ciężko naprawić ;)

Data: 2011-06-16 22:00:08
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rower za 20.000zł

Użytkownik "Mike" <mikemtb@mail.patrz.w.sigu> napisał w wiadomości news:itdlvq$rv2$1mx1.internetia.pl...

Co do zestawów naprawczych, to na razie nie było potrzeby się rozglądać, ale wątpię, szczególnie jak się pozrywają ząbki wewnątrz piasty, bo to ciężko naprawić ;)

Mam nadzieję, że kiedyś się przejadę na takiej piaście bo jestem strasznie ciekaw tego momentalnego zazębiania :)

Data: 2011-06-21 18:07:32
Autor: Hokan Ashir
Rower za 20.000zł

Użytkownik "kamil/Endurorider.pl" <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomości news:itdnc7$erv$1inews.gazeta.pl...

[...]

Serdecznie ci tego życzę, ale zanim tego posmakujesz, to trzymaj w skarpecie troszkę grosza, bo nie będziesz chciał wrócić do "starego" rozwiązania (coś o tym wiem :)).
Wydawało mi się, że od premiery SID-a, niewiele jest mnie w stanie zaskoczyć jeśli chodzi o koncepcję/działanie jakiegokolwiek elementu roweru, ale się myliłem.
Nie żałuję złotówki wydanej na te koła, są tego warte, howgh! :)

Pozdrawiam
HA

Data: 2011-06-21 20:04:03
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rower za 20.000zł

Użytkownik "Hokan Ashir" <hokan.ashir@gmail.com> napisał w wiadomości news:4e00c1c5$0$2503$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Nie są, Owszem doznania mogą/zapewnie są bardzo dobre ale to jest nadal zwykły napęd zewnętrzny za koszmarne pieniądze, którego cena dobija do Rohloffa więc dla mnie wybór jest oczywisty na korzyść tego drugiego :>

Data: 2011-06-11 15:26:55
Autor: Hokan Ashir
Rower za 20.000zł

On 2011-06-10, Hokan Ashir wrote:
[..]
Lekkie, sztywne koła ze świetną tylną piastą (120 pkt. zazębienia), co na technicznych podjazdach lub tam gdzie trzeba szybko się rozpędzić daje mega fajny efekt.

Z ciekawości, co to za piasta?

Piasta to produkt Industry 9, tutaj:http://tiny.pl/hf1n7 i
http://tiny.pl/hf1nt masz troszkę więcej danych.
W rzeczywistości wrażenie jest niesamowite.

Pozdrawiam
HA

Data: 2011-06-11 15:44:02
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rower za 20.000zł

Użytkownik "Hokan Ashir" <hokan.ashirWYTNIJTO@gmail.com> napisał w wiadomości

Z ciekawości, co to za piasta?

Piasta to produkt Industry 9, tutaj:http://tiny.pl/hf1n7 i
http://tiny.pl/hf1nt masz troszkę więcej danych.
W rzeczywistości wrażenie jest niesamowite.

Najbardziej jestem zaskoczony tym, że oni jeszcze żyją :) Byłem przekonany, że ta marka to jest "dawno temu i nie prawda"

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-11 16:36:16
Autor: kosik
Rower za 20.000zł
W dniu 2011-06-11 15:44, kamil/Endurorider.pl pisze:
Najbardziej jestem zaskoczony tym, że oni jeszcze żyją :) Byłem
przekonany, że ta marka to jest "dawno temu i nie prawda"

Mało tego - mają dystrybutora w PL od tego roku :)

kosik

Data: 2011-06-11 21:43:02
Autor: Mariusz Kruk
Rower za 20.000zł
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Hokan Ashir"
Zacznę od ramy, full suspension z jednym z najlepszych rozwiązan tylnego zawieszenia jakie do tej pory wymyślono (VPP).

No i? Co to daje poza świadomością posiadania "jednego z najlepszych
rozwiązań"?

Pomimo karbonu użytego do produkcji ramy, nie ma ona limitu wagowego jeźdźca, do tego rama FS waży mniej niż niektóre HT.

No ok, ale co to daje w praktyce?

Sztywność na najwyższym poziomie, odporność na zadrapania od np. kamyków, gałązek świetna.

E, to mi wystarczy moje wiekowe alu. Niech się drapie, nie szkodzi mu.

Lekkie, sztywne koła ze świetną tylną piastą (120 pkt. zazębienia),

Te 120 punktów zazębienia zaczyna niebezpiecznie brzmieć jak
audiofilia...

co na technicznych podjazdach lub tam gdzie trzeba szybko się rozpędzić daje mega fajny efekt.

Ę? Co ma "techniczny podjazd", albo szybkie rozpędzanie do punktów
zazębienia? I co to jest "mega fajny efekt"?

Pomaga w tym też niska masa całości < 10kg, co w połączeniu z kołami i napędem daje sporo frajdy.

Ha. Sporo frajdy potrafi dać także rower za 250zł.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-06-11 21:54:17
Autor: Mike
Rower za 20.000zł
A co Ty tak wszystko negujesz :) Chłopak prawdę piszę w większości

No i? Co to daje poza świadomością posiadania "jednego z najlepszych
rozwiązań"?

Komfort jazdy, bezpieczeństwo poprzez zwiększenie czasu kontaktu koła z podłożem przy nierównościach, możliwość dopedałowywania na zjazdach bez obawy o snejka.

No ok, ale co to daje w praktyce?

No tak ciężko zrozumieć?:) Lżejsza= mniej cięższa ;). No dobra- mniej musimy dźwigać- czy to wnosząc po schodach czy to zakładając na samochód czy to robiąc podjazd 800m w pionie :)

Te 120 punktów zazębienia zaczyna niebezpiecznie brzmieć jak
audiofilia...

Wręcz przeciwnie- przyczaj te piasty są cichsze niż z mniejszą liczbą zazębień.

Ę? Co ma "techniczny podjazd", albo szybkie rozpędzanie do punktów
zazębienia? I co to jest "mega fajny efekt"?

To ma, że za technicznym podjeździe nie siedzi się tylko na siodełku i napiera pełnymi obrotami, tylko czasem trzeba przestać przeładować żeby wyprostować korby i przesmyknąć się np. pomiędzy dużymi kamieniami, a potem znów zaczynając pedałować od razu mamy przełożenie na łańcuch a nie 10* luzu zanim złapie zapadka. To samo się tyczy rozpędzania i to właśnie jest ten "mega fajny efekt". Niuans, ale jednak.

Ha. Sporo frajdy potrafi dać także rower za 250zł.

A i tu się zgodzę, aczkolwiek frajda ta może dość szybko się skończyć wraz z awariami, albo po pierwszym kamienistym zjeździe po którym odpadną nam nadgarstki z braku tłumienia :)

Data: 2011-06-11 23:52:59
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rower za 20.000zł

Użytkownik "Mike" <mikemtb@mail.patrz.w.sigu> napisał w wiadomości news:it0hnh$36v$1mx1.internetia.pl...

[...]

Przepraszam, ale coś Ci się pomersrało jeżeli uważasz iż system zawieszenia ma cokolwiek wspólnego ze złapaniem bądź nie złapaniem snejka.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-12 08:31:00
Autor: Mike
Rower za 20.000zł
Przepraszam, ale coś Ci się pomersrało jeżeli uważasz iż system
zawieszenia ma cokolwiek wspólnego ze złapaniem bądź nie złapaniem snejka.

Jeżeli porównujemy HT z amortyzacją z tyłu, to w momencie gdy siedzimy na zjeździe na siodełku(bo tylko tak jest sens dopedałowywać), to zaryzykuję stwierdzenie, że szanse na węża są mniejsze na amortyzowanym- w końcu zamiast opona ugiąć się do końca na kamolu ugnie się troszkę zawieszenie.

Data: 2011-06-12 08:55:54
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rower za 20.000zł

Użytkownik "Mike" <mikemtb@mail.patrz.w.sigu> napisał w wiadomości news:it1n0i$m4h$1mx1.internetia.pl...
[...]

To teraz porównujemy FS z HT? :>

Szanse na snejka są wprost proporcjonalne do za małej ilości powietrza w oponie. Jak masz złapać snejka to i tak go złapiesz bo bez względu na ugięcie zawieszenia, które nie jest nieskończone, w końcu dobijesz obręczą do "dna" opony. Gdyby wierzyć temu co napisałeś to nagle okazałoby się iż ludzie jeżdzący na FS nie łapią snejków podczas gdy łapią ze powodzeniem.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-12 01:47:44
Autor: krzysiek-d
Rower za 20.000zł
On 12 Cze, 08:55, "kamil/Endurorider.pl" <flyS...@gaOzeFta.lp> wrote:

Szanse na snejka s wprost proporcjonalne do za ma ej ilo ci powietrza w
oponie. Jak masz z apa snejka to i tak go z apiesz bo bez wzgl du na
ugi cie zawieszenia, kt re nie jest niesko czone, w ko cu dobijesz obr cz
do "dna" opony. Gdyby wierzy temu co napisa e to nagle okaza oby si i
ludzie je dz cy na FS nie api snejk w podczas gdy api ze powodzeniem.

No nie do końca się zgodzę. W moim przekonaniu można mieć oponę nabitą
na maxa i nie uchroni to przed złapaniem snejka.
Jest tylko kwestią prędkości a więc i siły uderzenia w przeszkodę.
Jeżeli masz sztywniaka to prawdopodobieństwo snejka jest większe niż w
fs w którym masz szanse że jednak zawieszenie się ugnie.
np. jak jade na ht podskakuje pod każdy kraweznik, a na fs tylko pod
niektóre.
pozdrawiam,
k.

Data: 2011-06-12 11:04:20
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rower za 20.000zł
krzysiek-d wrote:
[...]

Według mnie opona nabita na maksa uchroni. Dobcie gumy napompowanej do 4,5 bar jest bez porównania trudniejsze niż przy 2.0 bar.

[...]

Bez względu na wartość skoku w ramie FS też można dobić obręczą oponę. Zawieszenie nie ugina się nie skończoność a kiedy skok się kończy sytuacja robi się taka sama jak w ramie HT.

Podstawową i elementarną kwestią jest czy opona ma odpowiednią ilość gumy na ściankach bocznych czy jest to jakieś dziadostwo bądź ultra lekka wersja, gdzie widać przez nią patrząc pod słońce.

Przy zbyt niskim ciśnieniu oraz cienkin gumie nawet VPP nie pomoże.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-12 14:19:50
Autor: krzysiek-d
Rower za 20.000zł

Przy zbyt niskim ciśnieniu oraz cienkin gumie nawet VPP nie pomoże.

 Z ciśnieniem i guma to się zgodzę, ale co ma do tego VPP?
pzdr,
k.

Data: 2011-06-13 08:18:47
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rower za 20.000zł

Użytkownik "krzysiek-d" <602410310@wp.pl> napisał w wiadomości news:e8b00503-1ab6-433c-b514-8acde03bcb4528g2000yqu.googlegroups.com...

Przy zbyt niskim ciśnieniu oraz cienkin gumie nawet VPP nie pomoże.

 Z ciśnieniem i guma to się zgodzę, ale co ma do tego VPP?
pzdr,
k.

-- -

Nie łaska przeczytać wcześniejsze posty :> ?

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-13 06:43:02
Autor: Ryszard Mikke
Rower za 20.000zł

Mylisz się bardzo http://42.pl/u/2ACJ Pompuję do 5atm.

> [...]

Bez względu na wartość skoku w ramie FS też można dobić obręczą oponę. Zawieszenie nie ugina się nie skończoność a kiedy skok się kończy sytuacja robi się taka sama jak w ramie HT.

Niby tak, ale mnie by akurat uchroniło ;)

[...]

Moje opony maja kupe gumy wszedzie (Schwalbe Marathon Plus). Nie pomogło nawet
z piecioma (no dobra, moze bylo juz tylko 4.5) atmosferami w srodku.

rmikke

Data: 2011-06-13 09:10:29
Autor: Fabian
Rower za 20.000zł
On 13.06.2011 08:43, Ryszard Mikke wrote:
[...]

W Gdańsku zrobili w jednym miejscu, na przejeździe, takie ładne chyba granitowe krawężniki wystające bardzo nieznacznie, gdzieś 1-1,5cm i na tym krawężniku złapałem węża na oponkach 700x23c przy ciśnieniu 7-8 atm. Bardzo ładny ostry kant miały. A wystarczyło lekko ściąć brzeg. Teraz to pewnie już naturalnie się zrobiło.

Fabian.

Data: 2011-06-13 09:42:41
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rower za 20.000zł
Ryszard Mikke wrote:

Mylisz się bardzo http://42.pl/u/2ACJ
Pompuję do 5atm.

Nie, nie myle się - więcej powietrza = mniej snjeków.

[...]

Na pewno?

Moje opony maja kupe gumy wszedzie (Schwalbe Marathon Plus). Nie
pomogło nawet z piecioma (no dobra, moze bylo juz tylko 4.5)
atmosferami w srodku.

To teraz w ramach eksperymentu pojeździć na 2,5 atm i powiedz czy czujesz jakąś różnicę w ilości snajków ;)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-13 07:51:34
Autor: Ryszard Mikke
Rower za 20.000zł
Ryszard Mikke wrote:

> Mylisz się bardzo http://42.pl/u/2ACJ
> Pompuję do 5atm.

Nie, nie myle się - więcej powietrza = mniej snjeków.

Chodzi o drobna roznice miedzy "mniej" a "uchroni" :D

> Niby tak, ale mnie by akurat uchroniło ;)

Na pewno?

Jestem gleboko przekonany.
Zanim bym dobil damper, juz bym pokonal kraweznik...

> [...]
> atmosferami w srodku.

To teraz w ramach eksperymentu pojeździć na 2,5 atm i powiedz czy czujesz jakąś różnicę w ilości snajków ;)

Staram sie nie jezdzic ponizej tego, co Schwalbe podaje jako minimum dla opony
(3.5atm w tym wypadku). Choc incydentalnie to i 1.6 sie zdarzalo...

I snejka przy tym 1.6 nigdy nie zlapalem :P
(prawdopodobnie tylko dlatego, ze jak sie polapalem, to doczolgalem sie od
razu do pobliskiego kompresora ;) ).

rmikke

Data: 2011-06-13 10:16:44
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rower za 20.000zł

Ryszard Mikke wrote:

> Mylisz się bardzo http://42.pl/u/2ACJ
> Pompuję do 5atm.

Nie, nie myle się - więcej powietrza = mniej snjeków.

Chodzi o drobna roznice miedzy "mniej" a "uchroni" :D

Nadal podtrzymuję, że uchroni :)

Na pewno?

Jestem gleboko przekonany.
Zanim bym dobil damper, juz bym pokonal kraweznik...

Być może, być może ;) Jestem teraz ciekaw czy w przypadku mocnego uderzenia w krawężnik najpierw dobije się oponę czy będzie ugięcie dampera zanim obręcz dotknie dna opony. Osobiście stawiam, że najpierw dobiję oponę.

[...]

Zatem ilość powietrza jest bardzo ważna ;P

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-13 08:49:20
Autor: Ryszard Mikke
Rower za 20.000zł
kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):

> Chodzi o drobna roznice miedzy "mniej" a "uchroni" :D

Nadal podtrzymuję, że uchroni :)

I tu wlasnie bardzo sie mylisz - nie uchronilo.

> [...]

Być może, być może ;) Jestem teraz ciekaw czy w przypadku mocnego uderzenia w krawężnik najpierw dobije się oponę czy będzie ugięcie dampera zanim obręcz dotknie dna opony. Osobiście stawiam, że najpierw dobiję oponę.

Ale taka nabita do 5 atmosfer?

> [...]
> razu do pobliskiego kompresora ;) ).

Zatem ilość powietrza jest bardzo ważna ;P

Ach, ale co do tego nie bylo zadnych watpliwosci...

rmikke

Data: 2011-06-13 11:03:24
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rower za 20.000zł

Użytkownik "Ryszard Mikke" <rmikke@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:it4iug$8c2

> Chodzi o drobna roznice miedzy "mniej" a "uchroni" :D

Nadal podtrzymuję, że uchroni :)

I tu wlasnie bardzo sie mylisz - nie uchronilo.

Dobra, ile razy miałeś snejka przy 5 atm a ile razy przy 2 atm? W wolnej chwili sprawdź i daj znać jak Ci to wyszło.

[...]

Też.

Zatem ilość powietrza jest bardzo ważna ;P

Ach, ale co do tego nie bylo zadnych watpliwosci...

Sądząc po Twoich wypowiedziach to były, bo negujesz że większe ciśnienie chroni przed snejkiem.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-13 09:25:02
Autor: Ryszard Mikke
Rower za 20.000zł
kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):

> I tu wlasnie bardzo sie mylisz - nie uchronilo.

Dobra, ile razy miałeś snejka przy 5 atm

Raz.

a ile razy przy 2 atm?

Ani razu.

W wolnej chwili sprawdź i daj znać jak Ci to wyszło.

Jak wyzej.
Z tym, ze mysle, ze statystyka nie ma tu sensu.
Jasnym jest, że na nizszym cisnieniu latwiej zlapiesz snejka.
Protestuje tylko przeciw twierdzeniu, ze wysokie cisnienie uchroni,
poniewaz niekoniecznie uchroni. O czym sie przekonalem.

"Uwazaj na nisko przelatujace kwantyfikatory". I tyle.

> Ale taka nabita do 5 atmosfer?

Też.

A to akurat chetnie bym sprawdzil.

Dysponuje odpowiednim kolem, jezdzcem i kraweznikiem.
Potrzebuje tylko jakiegos fulla...

> Ach, ale co do tego nie bylo zadnych watpliwosci...

Sądząc po Twoich wypowiedziach to były, bo negujesz że większe ciśnienie chroni przed snejkiem.

_Moze_ uchronic. Jestem nawet sklonny sie zgodzic, ze z wiekszym
prawdopodobienstwem, niz kask uchroni jezdzca w razie wypadku ;).

Ale kwantyfikator jest kwantyfikator - a w tym miejscu nie ma nan miejsca.

rmikke

Data: 2011-06-13 11:51:06
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rower za 20.000zł

[...]

A ile razy jeździłeś przy 2 atm, wyłączając przypadkowe krótkie odcinki :P

[...]

Czy uchroni znaczy dla Ciebie wyeliminuje?

Data: 2011-06-13 11:30:39
Autor: Ryszard Mikke
Rower za 20.000zł
kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):

> Raz.

> Ani razu.

A ile razy jeździłeś przy 2 atm, wyłączając przypadkowe krótkie odcinki :P

Raz, kilkadziesiat kilometrow po slicznym asfalcie (plus minus kot przywalony
galezia, przejechalem po tym wszystkim i zrozumialem, ze CatEye 130 to NIE
jest lampka, ktora by cokolwiek OSWIETLALA).

> [...]
> poniewaz niekoniecznie uchroni. O czym sie przekonalem.

Czy uchroni znaczy dla Ciebie wyeliminuje?

"Facet buchnal nam kase, wez go uchron"...
Nie, dla mnie Twoj tekst zawieral kwantyfikator. Ze w kazdym wypadku uchroni.\
No wiec, nie w kazdym.

Data: 2011-06-13 13:33:10
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rower za 20.000zł
Ryszard Mikke wrote:

Czy uchroni znaczy dla Ciebie wyeliminuje?

"Facet buchnal nam kase, wez go uchron"...
Nie, dla mnie Twoj tekst zawieral kwantyfikator. Ze w kazdym wypadku
uchroni.\ No wiec, nie w kazdym.

Czuję tutaj wyśmienity materiał na flame'a :), ale dopiszę iż mówiąc "uchroni" nie miałem na myśli wyeliminuje tylko "ograniczy w znacznym stopniu".

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-13 11:36:33
Autor: Ryszard Mikke
Rower za 20.000zł
Ryszard Mikke wrote:

> [...]

Czuję tutaj wyśmienity materiał na flame'a :), ale dopiszę iż mówiąc "uchroni" nie miałem na myśli wyeliminuje tylko "ograniczy w znacznym stopniu".

Jak dla mnie, wlasnie zamknales flejma, ale pozyjemy - zobaczymy :D

rmikke

Data: 2011-06-13 14:16:49
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rower za 20.000zł

Ryszard Mikke wrote:

[...]

Bo ja tak naprawdę to nie chciałem flejma :P Uznałem, że jest moja wina ponieważ nie wyraziłem sie dostatecznie jasno.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-13 11:42:02
Autor: Coaster
Rower za 20.000zł

Ryszard Mikke wrote:

> [...]

uderzenia w krawężnik najpierw dobije się oponę czy będzie ugięcie
dampera zanim obręcz dotknie dna opony. Osobiście stawiam, że najpierw

Zalezy, przy jakiej predkosci. Pzry wiekszej raczej na pewno.

Predkosc tez. ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-06-13 11:34:54
Autor: Coaster
Rower za 20.000zł
On 6/13/11 9:51 AM, Ryszard Mikke wrote:
Jestem gleboko przekonany.
Zanim bym dobil damper, juz bym pokonal kraweznik...

Kompletna abstrakcja jest dla mnie 'walenie' prosto na kraweznik bez 'podrzucania' roweru tylko dlatego, ze ma sie zawieszenie.  Autem i motocyklem tez tak pokonujesz krawezniki (pojazdy te posiadaja pelne zawieszenie, czesto o bardzo duzym skoku {motocykle} ale wjezdzanie na chama w krawezniki nawet na nieduzej predkosci to proszenie sie o klopoty)?

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-06-13 12:56:10
Autor: Mariusz Kruk
Rower za 20.000zł
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Coaster"
[...]

- Jaki samochód jest w stanie podjechać pod dwudziestocentymetrowy
  krawężnik z prędkością 30km/h?
- Służbowy.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-06-13 14:18:04
Autor: Coaster
Rower za 20.000zł
On 6/13/11 12:56 PM, Mariusz Kruk wrote:
[...]

Alez nie - mylisz sie - w przypadku sluzbowego gorna granica to pol metra. ;-) A dodatkowym 'bonusem' w eksploatacji samochodu sluzbowego jest mozliwosc jazdy ze stale palaca sie kontroka cisnienia oleju... ;-)

P.S. Sugerujesz, ze RM korzysta ze sluzbowego roweru? ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-06-13 14:32:16
Autor: MichałG
Rower za 20.000zł
W dniu 2011-06-13 14:18, Coaster pisze:
[...]

mysle Ĺźe 1 metr moĹźe byc ... ;)
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?f=39&t=14724

A dodatkowym 'bonusem' w eksploatacji samochodu sluzbowego
jest mozliwosc jazdy ze stale palaca sie kontroka cisnienia oleju... ;-)

za to potracaja z premii... ;)

Michał

Data: 2011-06-13 11:21:58
Autor: Coaster
Rower za 20.000zł

krzysiek-d wrote:
[...]

Moze jezdzisz 'w pelnym siadzie' - za bardzo 'siedzisz w siodle'?

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-06-13 09:29:14
Autor: Ryszard Mikke
Rower za 20.000zł
Coaster <manypeny@mac.com> napisał(a):
On 6/13/11 8:43 AM, Ryszard Mikke wrote:
[...]
> Mylisz się bardzo http://42.pl/u/2ACJ
> Pompuję do 5atm.

[...]
Moze jezdzisz 'w pelnym siadzie' - za bardzo 'siedzisz w siodle'?

Nie, zupelnie bez sensu skakalem na ten kraweznik. Wszystko jest w linku.

rmikke

Data: 2011-06-13 11:54:21
Autor: Coaster
Rower za 20.000zł
On 6/13/11 11:29 AM, Ryszard Mikke wrote:
[...]

No tak, czyli to byl 'kapec na zadanie' ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-06-13 11:33:12
Autor: Ryszard Mikke
Rower za 20.000zł
> [...]
>
> Nie, zupelnie bez sensu skakalem na ten kraweznik. Wszystko jest w linku.

No tak, czyli to byl 'kapec na zadanie' ;-)

Nawet nie bede probowal zaprzeczac...

rmikke

Data: 2011-06-13 14:24:14
Autor: Coaster
Rower za 20.000zł
On 6/13/11 1:33 PM, Ryszard Mikke wrote:
[...]

To sie chwali. ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-06-12 08:42:47
Autor: Mariusz Kruk
Rower za 20.000zł
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Mike"
A co Ty tak wszystko negujesz :) Chłopak prawdę piszę w większości

Nie neguję, tylko wątpię. A to różnica.

[...]

Mówisz, że na prostszych zawieszeniach nie można pedałować? Nie ma
komfortu jazdy?

No ok, ale co to daje w praktyce?
No tak ciężko zrozumieć?:) Lżejsza= mniej cięższa ;). No dobra- mniej musimy dźwigać- czy to wnosząc po schodach czy to zakładając na samochód

Faktycznie, warte kilkanaście tysięcy?

czy to robiąc podjazd 800m w pionie :)

Patrz wyżej.

Te 120 punktów zazębienia zaczyna niebezpiecznie brzmieć jak
audiofilia...
Wręcz przeciwnie- przyczaj te piasty są cichsze niż z mniejszą liczbą zazębień.

Nie zrozumiałeś.

[...]

OK. To jest jakiś argument. Pytanie czy faktycznie ta różnica jest tak
znacząca względem trochę "gorszej", a kilkukrotnie tańszej piasty.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-06-13 18:18:09
Autor: Hokan Ashir
Rower za 20.000zł
Dnia Sat, 11 Jun 2011 21:43:02 +0200, Mariusz Kruk napisaů(a):

Zacznć od tego, ýe mam wraýenie Mariuszu iý chyba nie do końca zrozumiaůeú
wydęwićk mojego posta i stŕd ten dosyă napastliwy ton odpowiedzi.
Kolega, który zaůoýyů topik pytaů w specyficzny sposób o róýnice mićdzy
rowerami z róýnych póůek, wićc staraůem sić wskazaă skŕd moýe wynikaă tak
wysoki koszt roweru.
Po lekturze Twojego posta poczuůem sić jak synek bogatego tatusia, który o
rowerach ma pojćcie marne i wpadů sić pochwaliă na grupć. Otóý nie, jak
wspomniaůem wczeúniej zakup kosztownego roweru kosztowaů mnie wiele
wyrzeczeń, a dlaczego mimo to sić zdecydowaůem?
Cóý, 40-ka juý blisko i po kilku latach ujeýdýania fajnych rowerków  z
przedziaůu od 2k-8k wiedziaůem czego mi potrzeba i czego mi w nich
brakowaůo.
Decyzja o wyborze tego ĽjedynegoĄ do pewnego momentu nie byůa ůatwa, potem
poszůo z górki.
NIE uwaýam sić za kogoú lepszego tylko dlatego ýe mam kosztowny rower, ba,
wielu zapaleńców leje mnie na szlakach jak dziecko. Úcigantem nigdy nie
byůem, za to mam to co chciaůem czyli rower po zejúciu z którego nie mam
sić do czego przyczepiă, bardziej irytujŕ mnie moje ograniczenia.
A teraz do rzeczy :).

Zacznć od ramy, full suspension z jednym z najlepszych rozwiŕzan tylnego zawieszenia jakie do tej pory wymyúlono (VPP).

No i? Co to daje poza úwiadomoúciŕ posiadania "jednego z najlepszych
rozwiŕzań"?

Cóý, pewnie to, ýe to naprawdć jedna z najlepszych zawiech w FS. Kiedyú mi
sić wydawaůo, ýe full to gůównie zjazd, a poza tym to same kůopoty.
Szybko sić przekonaůem jak bardzo dobre zawieszenie pomaga na podjazdach.
Jechaliúmy sobie kiedyú z kumplem krćtŕ úcieýkŕ, rozcićtŕ deszczowymi
koleinami oraz pokrytŕ korzeniami i róýnej wielkoúci kamieniami. Mimo ýe
byůem w wyraęnie gorszej formie od niego (prawdć mówiŕc w kiepskiej) to ja
bez problemu parůem naprzód, a on z tyůu ĽkurwiůĄ niemoýebnie kiedy koůa
traciůy przyczepnoúă na kolejnych upierdliwych przeszkodach.  Kiedy
stanŕůem na pedaůach byůem niemalýe pewny ýe zůapić uúlizg, a mimo cićýkiej
walki z wůasnŕ sůaboúciŕ, nic takiego sić nie staůo.
 Na zjazdach równieý czujć sić bezpieczniej, rower robi to co do niego
naleýy, przy hamowaniu zawieszenie jest aktywne, cytujŕc klasyka Ľlodzio,
miodzioĄ :).
Nie wspomnć o tak prozaicznej rzeczy jak szybka jazda po mocno nierównej
trasie gdzie duýo ůatwiej utrzymaă swoje tempo niý na HT lub fullu z
kiepskim zawieszeniem.

Pomimo karbonu uýytego do produkcji ramy, nie ma ona limitu wagowego jeędęca, do tego rama FS waýy mniej niý niektóre HT.

No ok, ale co to daje w praktyce?

Najwaýniejsza rzecz to oczywiúcie niýsza waga roweru, wićc dziwi mnie
troszkć Twoje pytanie.
Po drugie cićýsi rowerzyúci przestajŕ sić baă karbonu, bo widzŕ obok ýe to
dziaůa.

Sztywnoúă na najwyýszym poziomie, odpornoúă na zadrapania od np. kamyków, gaůŕzek úwietna.

E, to mi wystarczy moje wiekowe alu. Niech sić drapie, nie szkodzi mu.

Wygodnie pominŕůeú waýniejszy fragment mojej wypowiedzi, ten o sztywnoúci,
a szkoda. Oczywiúcie, odpornoúă ramy na drobne uszkodzenia to nie jest
powód do stawiania jej pomników, ale raczej miůy dodatek radujŕcy oko.

Lekkie, sztywne koůa ze úwietnŕ tylnŕ piastŕ (120 pkt. zazćbienia),

Te 120 punktów zazćbienia zaczyna niebezpiecznie brzmieă jak
audiofilia...

Mi tak nie brzmiaůo, zanim sić zdecydowaůem, to jŕ przetestowaůem i z
czystym sumieniem mogć poleciă.
co na technicznych podjazdach lub tam gdzie trzeba szybko sić rozpćdziă daje mega fajny efekt.

Ć? Co ma "techniczny podjazd", albo szybkie rozpćdzanie do punktów
zazćbienia? I co to jest "mega fajny efekt"?

Nigdy nie miaůeú sytuacji podjeýdýajŕc trudnym odcinkiem kiedy po gůowie
zakoůataůo Ľkurcze, uůamek obrotu i bym pokonaů ten korzeń, zakrćt albo po
prostu szybciej przejechaů ten odcinek?Ą Zapytaj speców od DH czy nie
chcieliby mieă maksymalnego przeůoýenia ich pary w nogach na szybkoúă z
jakŕ mogŕ rozpćdziă (lub póęniej popćdziă) rower?
Gdy testowaůem te koůa, to staraůem sić porównaă jakie ma przeůoýenie
praca, którŕ wykonujć na podjeędzie na szybkoúă i satysfakcjć z wůaúnie
pokonanego odcinka.
Widzisz, róýnica mićdzy nami jest taka, ýe kiedyú jeędziůem na mega
cićýkich Rigidach, potem coraz fajniejszych koůach i teraz na I9 i mam
rzeczywiste porównanie, Ty zaú (bez obrazy) teoretyzujesz sugerujŕc ýe to
snobizm bez znaczenia, co nie jest prawdŕ. Gdybyú to sprawdziů, to pewnie
napisaůbyú to samo ,ale tylko wtedy gdybyú miaů ochotć na prowokacjć, w
przeciwnym razie byůbyú mile zaskoczony jak to fajnie dziaůa.

Pomaga w tym teý niska masa caůoúci < 10kg, co w poůŕczeniu z koůami i napćdem daje sporo frajdy.

Ha. Sporo frajdy potrafi daă takýe rower za 250zů.

Prawda, podobnie jak dziaůajŕcy biaůo-czarny telewizor w 81˙, co nie znaczy
ýe oglŕdaůem na nim wczorajsze GP Kanady.

Pozdrawiam
HA

Data: 2011-06-14 09:18:43
Autor: Mariusz Kruk
Rower za 20.000zł
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Hokan Ashir"
Zacznę od tego, że mam wrażenie Mariuszu iż chyba nie do końca zrozumiałeś
wydźwięk mojego posta i stąd ten dosyć napastliwy ton odpowiedzi.

Od razu tam napastliwy.

Po lekturze Twojego posta poczułem się jak synek bogatego tatusia, który o
rowerach ma pojęcie marne i wpadł się pochwalić na grupę.

Za to jak się poczułeś nie odpowiadam.
Otóż nie, jak
wspomniałem wcześniej zakup kosztownego roweru kosztował mnie wiele
wyrzeczeń,

Tym bardziej masz motywację (choćby nawet nieuświadomioną) żeby
racjonalizować ten wydatek.

[...]
Cóż, pewnie to, że to naprawdę jedna z najlepszych zawiech w FS. Kiedyś mi
się wydawało, że full to głównie zjazd, a poza tym to same kłopoty.
Szybko się przekonałem jak bardzo dobre zawieszenie pomaga na podjazdach.
Jechaliśmy sobie kiedyś z kumplem krętą ścieżką, rozciętą deszczowymi
koleinami oraz pokrytą korzeniami i różnej wielkości kamieniami. Mimo że
byłem w wyraźnie gorszej formie od niego (prawdę mówiąc w kiepskiej) to ja
bez problemu parłem naprzód, a on z tyłu ?kurwił? niemożebnie kiedy koła
traciły przyczepność na kolejnych upierdliwych przeszkodach.  Kiedy
stanąłem na pedałach byłem niemalże pewny że złapię uślizg, a mimo ciężkiej
walki z własną słabością, nic takiego się nie stało.

Tyle, że do tego nie potrzeba w ogóle zawieszenia; wystarczy inna geometria.
Ponadto, mogła być różnica w technice, oponach i wielu innych rzeczach.
No i dobre pytanie na ile w praktyce jest różnica pomiędzy
"jakąkolwiek" (ok, marketowe fulle zostawmy w spokoju) amortyzowaną
ramą, a "jednym z najlepszych rozwiązań".

Nie wspomnę o tak prozaicznej rzeczy jak szybka jazda po mocno nierównej
trasie gdzie dużo łatwiej utrzymać swoje tempo niż na HT lub fullu z
kiepskim zawieszeniem.

Oczywiście. Tyle, że dalece nie każdy potrzebuje np. Trophy Trucka.
Wielu wystarczy Nissan Navarra (a większość nie zjedzie nim nawet
z asfaltu).

Pomimo karbonu użytego do produkcji ramy, nie ma ona limitu wagowego jeźdźca, do tego rama FS waży mniej niż niektóre HT.
No ok, ale co to daje w praktyce?
Najważniejsza rzecz to oczywiście niższa waga roweru, więc dziwi mnie
troszkę Twoje pytanie.

Tyle, że ta niższa waga roweru:
1) Często nie ma aż takiego znaczenia.
2) Jest bezpodstawnie droga.

Sztywność na najwyższym poziomie, odporność na zadrapania od np. kamyków, gałązek świetna.
E, to mi wystarczy moje wiekowe alu. Niech się drapie, nie szkodzi mu.
Wygodnie pominąłeś ważniejszy fragment mojej wypowiedzi, ten o sztywności,
a szkoda.

Dziękuję, nie narzekam.

Lekkie, sztywne koła ze świetną tylną piastą (120 pkt. zazębienia),
Te 120 punktów zazębienia zaczyna niebezpiecznie brzmieć jak
audiofilia...
Mi tak nie brzmiało, zanim się zdecydowałem, to ją przetestowałem i z
czystym sumieniem mogę polecić.

No tu niestety ciężko byłoby zrobić podwójnie ślepą próbę. A szkoda.

co na technicznych podjazdach lub tam gdzie trzeba szybko się rozpędzić daje mega fajny efekt.
Ę? Co ma "techniczny podjazd", albo szybkie rozpędzanie do punktów
zazębienia? I co to jest "mega fajny efekt"?
Nigdy nie miałeś sytuacji podjeżdżając trudnym odcinkiem kiedy po głowie
zakołatało ?kurcze, ułamek obrotu i bym pokonał ten korzeń, zakręt albo po
prostu szybciej przejechał ten odcinek??

Nie.

Zapytaj speców od DH czy nie
chcieliby mieć maksymalnego przełożenia ich pary w nogach na szybkość z
jaką mogą rozpędzić (lub później popędzić) rower?

Po pierwsze - to chcesz żebym zapytał, czy pytasz mnie o coś?
A po drugie, zapytaj audiofili czy nie chcieliby mieć maksymalnego przełożenia
tego, co nagrane na płycie na to, co wychodzi z głośników.

Gdy testowałem te koła, to starałem się porównać jakie ma przełożenie
praca, którą wykonuję na podjeździe na szybkość

O. Podaj metodę pomiarów.

i satysfakcję z właśnie
pokonanego odcinka.

"Piękno odsłuchu".

Widzisz, różnica między nami jest taka, że kiedyś jeździłem na mega
ciężkich Rigidach, potem coraz fajniejszych kołach i teraz na I9 i mam
rzeczywiste porównanie, Ty zaś (bez obrazy) teoretyzujesz sugerując że to
snobizm bez znaczenia, co nie jest prawdą.

Nie. Ja sugeruję, że różnica, która może i nawet jest, jest _głównie_
samopoczuciowa. Dla znaczącej większości populacji.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-06-15 10:09:11
Autor: Jan Srzednicki
Rower za 20.000zł
On 2011-06-14, Mariusz Kruk wrote:
[...]

Tyle, Ĺźe do tego nie potrzeba w ogĂłle zawieszenia; wystarczy inna geometria.
[...]

To trochę nie tak. Testowałem sobie niedawno parę rowerów i różnice w
pracy zawieszeń są. Tyle, że nie ma moim zdaniem (i nie tylko moim)
zawieszenia idealnego - te różne charakterystyki mają silne i mocne
punkty, niektĂłrym przeszkadza to, niektĂłrym siamto i tyle.

[...]

Thank you, Captain Obvious.

Niemniej, wejście w obszar, kiedy się zaczyna doceniać fajne
zawieszenie, wcale nie jest takie trudne. I to raczej zdecydowanie
bardziej popularny i tańszy (jak by nie patrzeć) sport niż przedzieranie
się samochodami przez bagna.

Najważniejsza rzecz to oczywiście niższa waga roweru, więc dziwi mnie
troszkę Twoje pytanie.

Tyle, Ĺźe ta niĹźsza waga roweru:
1) Często nie ma aż takiego znaczenia.

Nieprawda. Waga roweru w górach zawsze ma znaczenie. Możesz się
przyzwyczaić do cięższego roweru - ale cięższy rower zawsze będzie
dzięższy i dołoży te ileśtam kalorii do ogólnego wysiłku na identycznej
trasie.

2) Jest bezpodstawnie droga.

A to niestety prawda.

[...]

Na 120 ząbkach nigdy nie jeździłem. Ale przy moim marnym 18 zdarza mi
się bluznąć na jałowy obrót korbą, od czasu do czasu - mimo, że i tak
jest lepiej w porównaniu z poprzednią piastą.

Nie mam pojęcia, czy w tym przypadku "wystarczająco dobrze" to będzie
36, 72 czy 120, bo nie mam porĂłwnania.

Data: 2011-06-15 13:21:05
Autor: Mariusz Kruk
Rower za 20.000zł
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jan Srzednicki"
[...]

Ale to jest akurat bardzo istotne. Kupowanie Sparka RC do jeżdżenia po
bułki po prostu nie ma sensu.

[...]

Dlaczego jesteś kolejną osobą, która dorzuca "w górach"? Rowery
wykorzystuje się dalece nie tylko tam.

[...]

36, 72 czy 120, bo nie mam porównania.

No właśnie dlatego piszę, że to wydaje się zatrącać o audiofilię.
http://graphs.headphone.com/graphCompare.php?graphType=0&graphID[]=1363&graphID[]=853&graphID[]=863
Róznica pomiędzy Kossami, a Senkami 650 będzie wyraźnie słyszalna.
Różnica pomiędzy 650, a 800 będzie pewnie też jakoś słyszalna (dla
wprawnego ucha na), ale czy usprawiedliwia różnicę w cenie?
A to są tylko parametry mierzalne. Do tego dochodzi kwestia wszelkich,
dziwnym trafem nieznajdujących potwierdzenia w żadnych pomiarach, odczuć
subiektywnych typu "panorama", "separacja", "piękno odsłuchu" i temu
podobne brednie.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-06-15 15:00:47
Autor: Hokan Ashir
Rower za 20.000zł

Użytkownik "Mariusz Kruk" <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał w wiadomości news:slrnive2qj.1md.Mariusz.Krukepsilon.rdc.pl...

ciach...

Nie. Ja sugeruję, że różnica, która może i nawet jest, jest _głównie_
samopoczuciowa. Dla znaczącej większości populacji.

Ok, pozostańmy przy tym, że ludzie jeżdżący na droższych rowerach dostają dokładnie to samo albo "troszeczkę" więcej niż w rowerze za 2k, a wydają kasę tylko dla lepszego samopoczucia.
Nie dogadamy się, bo mam wrażenie, że o większości rożnic piszesz "z wyobraźni", ja natomiast o tych, które przetestowałem i porównałem, co spotyka się ze sprzeciwem z Twojej strony i zaowalowaną sugestią, że ściemniam.
Nie mam zamiaru udowadniać, że nie jestem wielbłądem, ładna pogoda dzisiaj więc po pracy pojadę sobie poprawić samopoczucie :).

Pozdrawiam
HA

Data: 2011-06-15 15:11:45
Autor: Mariusz Kruk
Rower za 20.000zł
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Hokan Ashir"
Nie dogadamy się, bo mam wrażenie, że o większości rożnic piszesz "z wyobraźni",

Zabawne, że ja akurat nie piszę o żadnych różnicach.

ja natomiast o tych, które przetestowałem i porównałem, co spotyka się ze sprzeciwem z Twojej strony i zaowalowaną sugestią, że ściemniam.

Po prostu wiem, że efekt placebo potrafi być bardzo silny.
I tyle.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-06-19 00:01:20
Autor: Bero
Rower za 20.000zů
W dniu 2011-06-13 18:18, Hokan Ashir pisze:
Po drugie cićýsi rowerzyúci przestajŕ sić baă karbonu, bo widzŕ obok ýe to
dziaůa.
U mnie do czasu. Wůaúnie wczoraj zůamaůem karbonowŕ sztycć podsiodůowŕ. Waýć 80 kg (co  chyba normalne przy wzroúcie 182 cm), sztyca poszůa w .... mieúcie, na úcieýce rowerowej. Zjazd w Warszawie ul. Belwederskŕ (40 km/godz), na samym dole przy wjeędzie do Ambasady Rosji zwykle dobija, co wyůapuje amortyzacja, no ale  tym razem  coú okropnie trzasnćůo i siodeůko zaczćůo sić bujaă. Pćkůa tu gdzie byůa zapićta.  Poskŕpiůem (700 zů) na drogŕ sztycć i kupiůem taniŕ (200 zů). Zapićta w ramie byůa prawidůowo, w poůowie indeksu (6,5) dopuszczalnej wartoúci (13,0) Amoeba SCUD jej byůo na imić, ýyůa 2 miesiŕce, czeúă jej taiwańskiej pamićci. :)

Data: 2011-06-21 18:11:49
Autor: Hokan Ashir
Rower za 20.000zů

Uýytkownik "Bero" <waldeknospam@astercity.net> napisaů w wiadomoúci news:itj77i$1dc3$1newsread.aster.pl...
[...]

Mam nadziejć ýe nie skończyůo sić kontuzjŕ. W kwestii karbonu jestem zero-jedynkowy, kupujć tylko markowe i sprawdzone czćúci od ramy poczŕwszy na drobiazgach skończywszy, albo nie wchodzć w wćgiel jeúli mam wŕtpliwoúci.
Podobnie robiůem z aluminium, bo jednak zdrówko waýniejsze od urwanych gramów.

Pozdrawiam

Rower za 20.000zł