Data: 2011-06-10 15:55:16 | |
Autor: Hokan Ashir | |
Rower za 20.000zł | |
Użytkownik "kołcz" <kol@cz.com> napisał w wiadomości news:ist494$cpp$1usenet.news.interia.pl... Prawdopodobnie nigdy nie będzie mnie stać na taki sprzęt, ale możecie mi Tak się składa, że mam niewątpliwą przyjemność ujeżdżać sprzęt o zbliżonej wartości do kwoty, którą przytoczyłeś, więc postaram się odpowiedzieć (pomimo wyczuwalnego sarkazmu w drugiej części Twojego posta :)). Zacznę od ramy, full suspension z jednym z najlepszych rozwiązan tylnego zawieszenia jakie do tej pory wymyślono (VPP). Pomimo karbonu użytego do produkcji ramy, nie ma ona limitu wagowego jeźdźca, do tego rama FS waży mniej niż niektóre HT. Sztywność na najwyższym poziomie, odporność na zadrapania od np. kamyków, gałązek świetna. Lekkie, sztywne koła ze świetną tylną piastą (120 pkt. zazębienia), co na technicznych podjazdach lub tam gdzie trzeba szybko się rozpędzić daje mega fajny efekt. Amorek to RS SID, jak to ktoś kiedys powiedział "najbardziej utytułowany widelec świata" :), mi jego sportowa charakterystyka bardzo odpowiada, możliwości regulacji ma bardzo duże. Do tego wytrzymały, a jednocześnie lekki osprzęt, który dopełnia obraz roweru na którym śmiga się naprawdę fajnie. Pomaga w tym też niska masa całości < 10kg, co w połączeniu z kołami i napędem daje sporo frajdy. Zakup i modernizacja kosztowały mnie sporo wyrzeczeń na innych polach bo na kasie nie leżę, ale nie żałuję. W porównaniu z innymi rowerami wypada dużo lepiej, rożnica jest dostrzegalna praktycznie na każdym kroku, co zgodnie podkreślają ci, którzy mieli już okazję na nim pojeździć bo wtedy każdy kilometr na nim spędzony daje więcej niż 1000 zdań. Pozdrawiam HA |
|
Data: 2011-06-10 15:46:16 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Rower za 20.000zĹ | |
On 2011-06-10, Hokan Ashir wrote:
[..] Lekkie, sztywne koĹa ze ĹwietnÄ tylnÄ piastÄ (120 pkt. zazÄbienia), co na technicznych podjazdach lub tam gdzie trzeba szybko siÄ rozpÄdziÄ daje mega fajny efekt. Z ciekawoĹci, co to za piasta? -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2011-06-10 09:14:39 | |
Autor: Jedrus | |
Rower za 20.000zł | |
On 10 Cze, 17:46, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote: On 2011-06-10, Hokan Ashir wrote: Hmm... CK? Pozdr, A. |
|
Data: 2011-06-11 09:57:38 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Rower za 20.000zĹ | |
On 2011-06-10, Jedrus wrote:
On 10 Cze, 17:46, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid> CK twierdzi na stronie, Ĺźe ma 72. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2011-06-11 13:43:10 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Rower za 20.000zĹ | |
UĹźytkownik "Jan Srzednicki" <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> napisaĹ w wiadomoĹci news:slrniv6f0i.22c8.w_at_wrzask_dot_ploak.pl... On 2011-06-10, Jedrus wrote: Te 120 punktĂłw wydaje siÄ byÄ dziwnie duĹźÄ wartoĹciÄ . Nie kojarze takiej piasty. -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 08/06/2011 Ghetto tubeless |
|
Data: 2011-06-11 13:59:42 | |
Autor: Mike | |
Rower za 20.000zĹ | |
Te 120 punktĂłw wydaje siÄ byÄ dziwnie duĹźÄ wartoĹciÄ . Nie kojarze takiej SÄ takie dziwne piasty, np. Boplight takie robi. Jak nastÄpnym razem rozbiorÄ piastÄ, to zrobiÄ foto. WyglÄ da to mniej wiÄcej tak, Ĺźe zapadki sÄ normalnych rozmiarĂłw, ale to nie one same stawiajÄ opĂłr, tylko na kaĹźdej zapadce jest z 8-10 zÄ bkĂłw, takich mikro mikro, moĹźe z 1,5-2mm wysokoĹci. Po wewnÄtrznej stronie piasty sÄ teĹź takie mini naciÄcia. Cóş na pierwszy rzut oka wydawaĹo mi siÄ to doĹÄ niebezpieczne, no ale przyĹźyĹo juĹź trochÄ sztywnych podjazdĂłw i jak na razie Ĺźyje i nie przeskakuje. Takie piasty w prosty sposĂłb moĹźna rozróşniÄ "na sĹuch" bo zamiast gĹoĹnego terkotania jak np w dt 240 czy gt hadley jest ciche bzyczenie z duĹźo wiÄkszÄ czÄstotliwoĹciÄ . -- pozdrawiam Mike [WRO][M.T.Fuji] [GG:1303401] mikemtb maĹpa o2 pl http://mikemtb.org |
|
Data: 2011-06-11 14:05:10 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Rower za 20.000zĹ | |
UĹźytkownik "Mike" <mikemtb@mail.patrz.w.sigu> napisaĹ w wiadomoĹci news:isvluj$hr8$1mx1.internetia.pl... Te 120 punktĂłw wydaje siÄ byÄ dziwnie duĹźÄ wartoĹciÄ . Nie kojarze takiej O, to poproszÄ o foto przy okazji :) -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 08/06/2011 Ghetto tubeless |
|
Data: 2011-06-15 21:37:28 | |
Autor: Mike | |
Rower za 20.000zĹ | |
O, to poproszÄ o foto przy okazji :) Okazja siÄ nadarzyĹa, wiÄc proszÄ bardzo: BÄbenek: http://img822.imageshack.us/img822/3605/21481027.jpg Piasta: http://img30.imageshack.us/img30/169/43714232.jpg -- pozdrawiam Mike [WRO][M.T.Fuji] [GG:1303401] mikemtb maĹpa o2 pl http://mikemtb.org |
|
Data: 2011-06-16 08:08:42 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
Rower za 20.000zĹ | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Mike"
O, to poproszę o foto przy okazji :) Wygląda zabawnie. Ciekaw jestem jednakowoż jak z trwałością takiego rozwiązania. -- \-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / | Kruk@epsilon.eu.org | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,38804171 | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \ |
|
Data: 2011-06-16 08:24:52 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Rower za 20.000zĹ | |
UĹźytkownik "Mike" <mikemtb@mail.patrz.w.sigu> napisaĹ w wiadomoĹci news:itb28g$lfp$2mx1.internetia.pl... O, to poproszÄ o foto przy okazji :) DziÄki :) DĹugo na tym jeĹşdzisz no i druga waĹźniejsza kwestia: sÄ do tego jakiekolwiek czÄĹci czy tylko zestaw naprawczy pt :nowa piasta? -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 15/06/2011 Ghetto tubeless duct tape |
|
Data: 2011-06-16 21:26:19 | |
Autor: Mike | |
Rower za 20.000zĹ | |
> WyglÄ
da zabawnie. Ciekaw jestem jednakowoĹź jak z trwaĹoĹciÄ
takiego
> rozwiÄ zania. DziÄki :) DĹugo na tym jeĹşdzisz no i druga waĹźniejsza kwestia: sÄ do Nie jeĹźdĹźÄ dĹugo, moĹźe z 2kkm. Piasta raczej z przypadku niĹź z wyboru. WglÄ da doĹÄ "zabawkowo", no ale dziaĹa, tzn jeszcze ani razu nie przeskoczyĹa, mam nadziejÄ tylko, Ĺźe w miarÄ upĹywu czasu te zÄ bki siÄ nie wytrÄ :). TrochÄ podjazdĂłw ma za sobÄ , wprawdzie jestem juĹź na kolarskiej emeryturze ;) no ale siĹy coĹ tam mi moĹźe zostaĹo, a piasta wytrzymaĹa na sztywnych podjazdach wiec chyba lepiej byÄ nie moĹźe, no chyba, Ĺźe faktycznie bÄdzie siÄ wycieraÄ. Co do zestawĂłw naprawczych, to na razie nie byĹo potrzeby siÄ rozglÄ daÄ, ale wÄ tpiÄ, szczegĂłlnie jak siÄ pozrywajÄ zÄ bki wewnÄ trz piasty, bo to ciÄĹźko naprawiÄ ;) -- pozdrawiam Mike [WRO][M.T.Fuji] [GG:1303401] mikemtb maĹpa o2 pl http://mikemtb.org |
|
Data: 2011-06-16 22:00:08 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Rower za 20.000zĹ | |
UĹźytkownik "Mike" <mikemtb@mail.patrz.w.sigu> napisaĹ w wiadomoĹci news:itdlvq$rv2$1mx1.internetia.pl... Co do zestawĂłw naprawczych, to na razie nie byĹo potrzeby siÄ rozglÄ daÄ, ale wÄ tpiÄ, szczegĂłlnie jak siÄ pozrywajÄ zÄ bki wewnÄ trz piasty, bo to ciÄĹźko naprawiÄ ;) Mam nadziejÄ, Ĺźe kiedyĹ siÄ przejadÄ na takiej piaĹcie bo jestem strasznie ciekaw tego momentalnego zazÄbiania :) -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 15/06/2011 Ghetto tubeless duct tape |
|
Data: 2011-06-21 18:07:32 | |
Autor: Hokan Ashir | |
Rower za 20.000zĹ | |
UĹźytkownik "kamil/Endurorider.pl" <flySteX@gaOzeFta.lp> napisaĹ w wiadomoĹci news:itdnc7$erv$1inews.gazeta.pl...
Serdecznie ci tego ĹźyczÄ, ale zanim tego posmakujesz, to trzymaj w skarpecie troszkÄ grosza, bo nie bÄdziesz chciaĹ wrĂłciÄ do "starego" rozwiÄ zania (coĹ o tym wiem :)). WydawaĹo mi siÄ, Ĺźe od premiery SID-a, niewiele jest mnie w stanie zaskoczyÄ jeĹli chodzi o koncepcjÄ/dziaĹanie jakiegokolwiek elementu roweru, ale siÄ myliĹem. Nie ĹźaĹujÄ zĹotĂłwki wydanej na te koĹa, sÄ tego warte, howgh! :) Pozdrawiam HA |
|
Data: 2011-06-21 20:04:03 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Rower za 20.000zĹ | |
UĹźytkownik "Hokan Ashir" <hokan.ashir@gmail.com> napisaĹ w wiadomoĹci news:4e00c1c5$0$2503$65785112news.neostrada.pl... Serdecznie ci tego ĹźyczÄ, ale zanim tego posmakujesz, to trzymaj w skarpecie troszkÄ grosza, bo nie bÄdziesz chciaĹ wrĂłciÄ do "starego" rozwiÄ zania (coĹ o tym wiem :)). Nie sÄ , Owszem doznania mogÄ /zapewnie sÄ bardzo dobre ale to jest nadal zwykĹy napÄd zewnÄtrzny za koszmarne pieniÄ dze, ktĂłrego cena dobija do Rohloffa wiÄc dla mnie wybĂłr jest oczywisty na korzyĹÄ tego drugiego :> -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 15/06/2011 Ghetto tubeless duct tape |
|
Data: 2011-06-11 15:26:55 | |
Autor: Hokan Ashir | |
Rower za 20.000zĹ | |
Dnia Fri, 10 Jun 2011 15:46:16 +0000 (UTC), Jan Srzednicki napisał(a):
On 2011-06-10, Hokan Ashir wrote: Piasta to produkt Industry 9, tutaj:http://tiny.pl/hf1n7 i http://tiny.pl/hf1nt masz troszkę więcej danych. W rzeczywistości wrażenie jest niesamowite. Pozdrawiam HA |
|
Data: 2011-06-11 15:44:02 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Rower za 20.000zł | |
Użytkownik "Hokan Ashir" <hokan.ashirWYTNIJTO@gmail.com> napisał w wiadomości Z ciekawości, co to za piasta? Najbardziej jestem zaskoczony tym, że oni jeszcze żyją :) Byłem przekonany, że ta marka to jest "dawno temu i nie prawda" -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 08/06/2011 Ghetto tubeless |
|
Data: 2011-06-11 16:36:16 | |
Autor: kosik | |
Rower za 20.000zł | |
W dniu 2011-06-11 15:44, kamil/Endurorider.pl pisze:
Najbardziej jestem zaskoczony tym, że oni jeszcze żyją :) Byłem Mało tego - mają dystrybutora w PL od tego roku :) -- Pozdrawiam kosik |
|
Data: 2011-06-11 21:43:02 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
Rower za 20.000zĹ | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Hokan Ashir"
Zacznę od ramy, full suspension z jednym z najlepszych rozwiązan tylnego zawieszenia jakie do tej pory wymyślono (VPP). No i? Co to daje poza świadomością posiadania "jednego z najlepszych rozwiązań"? Pomimo karbonu użytego do produkcji ramy, nie ma ona limitu wagowego jeźdźca, do tego rama FS waży mniej niż niektóre HT. No ok, ale co to daje w praktyce? Sztywność na najwyższym poziomie, odporność na zadrapania od np. kamyków, gałązek świetna. E, to mi wystarczy moje wiekowe alu. Niech się drapie, nie szkodzi mu. Lekkie, sztywne koła ze świetną tylną piastą (120 pkt. zazębienia), Te 120 punktów zazębienia zaczyna niebezpiecznie brzmieć jak audiofilia... co na technicznych podjazdach lub tam gdzie trzeba szybko się rozpędzić daje mega fajny efekt. Ę? Co ma "techniczny podjazd", albo szybkie rozpędzanie do punktów zazębienia? I co to jest "mega fajny efekt"? Pomaga w tym też niska masa całości < 10kg, co w połączeniu z kołami i napędem daje sporo frajdy. Ha. Sporo frajdy potrafi dać także rower za 250zł. -- \-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / | Kruk@epsilon.eu.org | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,38804171 | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \ |
|
Data: 2011-06-11 21:54:17 | |
Autor: Mike | |
Rower za 20.000zł | |
A co Ty tak wszystko negujesz :) Chłopak prawdę piszę w większości
No i? Co to daje poza świadomością posiadania "jednego z najlepszych Komfort jazdy, bezpieczeństwo poprzez zwiększenie czasu kontaktu koła z podłożem przy nierównościach, możliwość dopedałowywania na zjazdach bez obawy o snejka. No ok, ale co to daje w praktyce? No tak ciężko zrozumieć?:) Lżejsza= mniej cięższa ;). No dobra- mniej musimy dźwigać- czy to wnosząc po schodach czy to zakładając na samochód czy to robiąc podjazd 800m w pionie :) Te 120 punktów zazębienia zaczyna niebezpiecznie brzmieć jak Wręcz przeciwnie- przyczaj te piasty są cichsze niż z mniejszą liczbą zazębień. Ę? Co ma "techniczny podjazd", albo szybkie rozpędzanie do punktów To ma, że za technicznym podjeździe nie siedzi się tylko na siodełku i napiera pełnymi obrotami, tylko czasem trzeba przestać przeładować żeby wyprostować korby i przesmyknąć się np. pomiędzy dużymi kamieniami, a potem znów zaczynając pedałować od razu mamy przełożenie na łańcuch a nie 10* luzu zanim złapie zapadka. To samo się tyczy rozpędzania i to właśnie jest ten "mega fajny efekt". Niuans, ale jednak. Ha. Sporo frajdy potrafi dać także rower za 250zł. A i tu się zgodzę, aczkolwiek frajda ta może dość szybko się skończyć wraz z awariami, albo po pierwszym kamienistym zjeździe po którym odpadną nam nadgarstki z braku tłumienia :) -- pozdrawiam Mike [WRO][M.T.Fuji] [GG:1303401] mikemtb małpa o2 pl http://mikemtb.org |
|
Data: 2011-06-11 23:52:59 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Rower za 20.000zł | |
Użytkownik "Mike" <mikemtb@mail.patrz.w.sigu> napisał w wiadomości news:it0hnh$36v$1mx1.internetia.pl... No i? Co to daje poza świadomością posiadania "jednego z najlepszych Przepraszam, ale coś Ci się pomersrało jeżeli uważasz iż system zawieszenia ma cokolwiek wspólnego ze złapaniem bądź nie złapaniem snejka. -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 08/06/2011 Ghetto tubeless |
|
Data: 2011-06-12 08:31:00 | |
Autor: Mike | |
Rower za 20.000zł | |
Przepraszam, ale coś Ci się pomersrało jeżeli uważasz iż system Jeżeli porównujemy HT z amortyzacją z tyłu, to w momencie gdy siedzimy na zjeździe na siodełku(bo tylko tak jest sens dopedałowywać), to zaryzykuję stwierdzenie, że szanse na węża są mniejsze na amortyzowanym- w końcu zamiast opona ugiąć się do końca na kamolu ugnie się troszkę zawieszenie. -- pozdrawiam Mike [WRO][M.T.Fuji] [GG:1303401] mikemtb małpa o2 pl http://mikemtb.org |
|
Data: 2011-06-12 08:55:54 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Rower za 20.000zł | |
Użytkownik "Mike" <mikemtb@mail.patrz.w.sigu> napisał w wiadomości news:it1n0i$m4h$1mx1.internetia.pl... Przepraszam, ale coś Ci się pomersrało jeżeli uważasz iż system To teraz porównujemy FS z HT? :> Szanse na snejka są wprost proporcjonalne do za małej ilości powietrza w oponie. Jak masz złapać snejka to i tak go złapiesz bo bez względu na ugięcie zawieszenia, które nie jest nieskończone, w końcu dobijesz obręczą do "dna" opony. Gdyby wierzyć temu co napisałeś to nagle okazałoby się iż ludzie jeżdzący na FS nie łapią snejków podczas gdy łapią ze powodzeniem. -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 08/06/2011 Ghetto tubeless |
|
Data: 2011-06-12 01:47:44 | |
Autor: krzysiek-d | |
Rower za 20.000zł | |
On 12 Cze, 08:55, "kamil/Endurorider.pl" <flyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
Szanse na snejka s wprost proporcjonalne do za ma ej ilo ci powietrza w No nie do końca się zgodzę. W moim przekonaniu można mieć oponę nabitą na maxa i nie uchroni to przed złapaniem snejka. Jest tylko kwestią prędkości a więc i siły uderzenia w przeszkodę. Jeżeli masz sztywniaka to prawdopodobieństwo snejka jest większe niż w fs w którym masz szanse że jednak zawieszenie się ugnie. np. jak jade na ht podskakuje pod każdy kraweznik, a na fs tylko pod niektóre. pozdrawiam, k. |
|
Data: 2011-06-12 11:04:20 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Rower za 20.000zł | |
krzysiek-d wrote:
Szanse na snejka s wprost proporcjonalne do za ma ej ilo ci Według mnie opona nabita na maksa uchroni. Dobcie gumy napompowanej do 4,5 bar jest bez porównania trudniejsze niż przy 2.0 bar. Jest tylko kwestią prędkości a więc i siły uderzenia w przeszkodę. Bez względu na wartość skoku w ramie FS też można dobić obręczą oponę. Zawieszenie nie ugina się nie skończoność a kiedy skok się kończy sytuacja robi się taka sama jak w ramie HT. Podstawową i elementarną kwestią jest czy opona ma odpowiednią ilość gumy na ściankach bocznych czy jest to jakieś dziadostwo bądź ultra lekka wersja, gdzie widać przez nią patrząc pod słońce. Przy zbyt niskim ciśnieniu oraz cienkin gumie nawet VPP nie pomoże. -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 08/06/2011 Ghetto tubeless |
|
Data: 2011-06-12 14:19:50 | |
Autor: krzysiek-d | |
Rower za 20.000zł | |
Przy zbyt niskim ciśnieniu oraz cienkin gumie nawet VPP nie pomoże.Z ciśnieniem i guma to się zgodzę, ale co ma do tego VPP? pzdr, k. |
|
Data: 2011-06-13 08:18:47 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Rower za 20.000zł | |
Użytkownik "krzysiek-d" <602410310@wp.pl> napisał w wiadomości news:e8b00503-1ab6-433c-b514-8acde03bcb4528g2000yqu.googlegroups.com... Przy zbyt niskim ciśnieniu oraz cienkin gumie nawet VPP nie pomoże.Z ciśnieniem i guma to się zgodzę, ale co ma do tego VPP? pzdr, k. -- - Nie łaska przeczytać wcześniejsze posty :> ? -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 08/06/2011 Ghetto tubeless |
|
Data: 2011-06-13 06:43:02 | |
Autor: Ryszard Mikke | |
Rower za 20.000zł | |
kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):
krzysiek-d wrote: Mylisz się bardzo http://42.pl/u/2ACJ Pompuję do 5atm. > Jest tylko kwestią prędkości a więc i siły uderzenia w przeszkodę. Niby tak, ale mnie by akurat uchroniło ;) Podstawową i elementarną kwestią jest czy opona ma odpowiednią ilość gumy na ściankach bocznych czy jest to jakieś dziadostwo bądź ultra lekka wersja, gdzie widać przez nią patrząc pod słońce. Moje opony maja kupe gumy wszedzie (Schwalbe Marathon Plus). Nie pomogło nawet z piecioma (no dobra, moze bylo juz tylko 4.5) atmosferami w srodku. rmikke -- |
|
Data: 2011-06-13 09:10:29 | |
Autor: Fabian | |
Rower za 20.000zł | |
On 13.06.2011 08:43, Ryszard Mikke wrote:
kamil/Endurorider.pl<flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a): W Gdańsku zrobili w jednym miejscu, na przejeździe, takie ładne chyba granitowe krawężniki wystające bardzo nieznacznie, gdzieś 1-1,5cm i na tym krawężniku złapałem węża na oponkach 700x23c przy ciśnieniu 7-8 atm. Bardzo ładny ostry kant miały. A wystarczyło lekko ściąć brzeg. Teraz to pewnie już naturalnie się zrobiło. Fabian. |
|
Data: 2011-06-13 09:42:41 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Rower za 20.000zł | |
Ryszard Mikke wrote:
Mylisz się bardzo http://42.pl/u/2ACJ Nie, nie myle się - więcej powietrza = mniej snjeków. Bez względu na wartość skoku w ramie FS też można dobić obręczą Na pewno? Moje opony maja kupe gumy wszedzie (Schwalbe Marathon Plus). Nie To teraz w ramach eksperymentu pojeździć na 2,5 atm i powiedz czy czujesz jakąś różnicę w ilości snajków ;) -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 08/06/2011 Ghetto tubeless |
|
Data: 2011-06-13 07:51:34 | |
Autor: Ryszard Mikke | |
Rower za 20.000zł | |
kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):
Ryszard Mikke wrote: Chodzi o drobna roznice miedzy "mniej" a "uchroni" :D >> Bez względu na wartość skoku w ramie FS też można dobić obręczą Jestem gleboko przekonany. Zanim bym dobil damper, juz bym pokonal kraweznik... > Moje opony maja kupe gumy wszedzie (Schwalbe Marathon Plus). Nie Staram sie nie jezdzic ponizej tego, co Schwalbe podaje jako minimum dla opony (3.5atm w tym wypadku). Choc incydentalnie to i 1.6 sie zdarzalo... I snejka przy tym 1.6 nigdy nie zlapalem :P (prawdopodobnie tylko dlatego, ze jak sie polapalem, to doczolgalem sie od razu do pobliskiego kompresora ;) ). rmikke -- |
|
Data: 2011-06-13 10:16:44 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Rower za 20.000zł | |
Użytkownik "Ryszard Mikke" <rmikke@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:it4fi6$plg$1inews.gazeta.pl... kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a): Nadal podtrzymuję, że uchroni :) Na pewno? Być może, być może ;) Jestem teraz ciekaw czy w przypadku mocnego uderzenia w krawężnik najpierw dobije się oponę czy będzie ugięcie dampera zanim obręcz dotknie dna opony. Osobiście stawiam, że najpierw dobiję oponę. To teraz w ramach eksperymentu pojeździć na 2,5 atm i powiedz czy czujesz Zatem ilość powietrza jest bardzo ważna ;P -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 08/06/2011 Ghetto tubeless |
|
Data: 2011-06-13 08:49:20 | |
Autor: Ryszard Mikke | |
Rower za 20.000zł | |
kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):
I tu wlasnie bardzo sie mylisz - nie uchronilo. >> Na pewno? Ale taka nabita do 5 atmosfer? >> To teraz w ramach eksperymentu pojeździć na 2,5 atm i powiedz czy czujesz Ach, ale co do tego nie bylo zadnych watpliwosci... rmikke -- |
|
Data: 2011-06-13 11:03:24 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Rower za 20.000zł | |
Użytkownik "Ryszard Mikke" <rmikke@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:it4iug$8c2 > Chodzi o drobna roznice miedzy "mniej" a "uchroni" :D Dobra, ile razy miałeś snejka przy 5 atm a ile razy przy 2 atm? W wolnej chwili sprawdź i daj znać jak Ci to wyszło. Być może, być może ;) Jestem teraz ciekaw czy w przypadku mocnego uderzenia Też. Zatem ilość powietrza jest bardzo ważna ;P Sądząc po Twoich wypowiedziach to były, bo negujesz że większe ciśnienie chroni przed snejkiem. -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 08/06/2011 Ghetto tubeless |
|
Data: 2011-06-13 09:25:02 | |
Autor: Ryszard Mikke | |
Rower za 20.000zł | |
kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):
Raz. a ile razy przy 2 atm? Ani razu. W wolnej chwili sprawdź i daj znać jak Ci to wyszło. Jak wyzej. Z tym, ze mysle, ze statystyka nie ma tu sensu. Jasnym jest, że na nizszym cisnieniu latwiej zlapiesz snejka. Protestuje tylko przeciw twierdzeniu, ze wysokie cisnienie uchroni, poniewaz niekoniecznie uchroni. O czym sie przekonalem. "Uwazaj na nisko przelatujace kwantyfikatory". I tyle. >> Być może, być może ;) Jestem teraz ciekaw czy w przypadku mocnego >> uderzenia A to akurat chetnie bym sprawdzil. Dysponuje odpowiednim kolem, jezdzcem i kraweznikiem. Potrzebuje tylko jakiegos fulla... >> Zatem ilość powietrza jest bardzo ważna ;P _Moze_ uchronic. Jestem nawet sklonny sie zgodzic, ze z wiekszym prawdopodobienstwem, niz kask uchroni jezdzca w razie wypadku ;). Ale kwantyfikator jest kwantyfikator - a w tym miejscu nie ma nan miejsca. rmikke -- |
|
Data: 2011-06-13 11:51:06 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Rower za 20.000zł | |
Użytkownik "Ryszard Mikke" <rmikke@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości Dobra, ile razy miałeś snejka przy 5 atm A ile razy jeździłeś przy 2 atm, wyłączając przypadkowe krótkie odcinki :P W wolnej Czy uchroni znaczy dla Ciebie wyeliminuje? Sądząc po Twoich wypowiedziach to były, bo negujesz że większe ciśnienie Czy uchroni znaczy dla Ciebie wyeliminuje? -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 08/06/2011 Ghetto tubeless |
|
Data: 2011-06-13 11:30:39 | |
Autor: Ryszard Mikke | |
Rower za 20.000zł | |
kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):
Raz, kilkadziesiat kilometrow po slicznym asfalcie (plus minus kot przywalony galezia, przejechalem po tym wszystkim i zrozumialem, ze CatEye 130 to NIE jest lampka, ktora by cokolwiek OSWIETLALA). >> W wolnej "Facet buchnal nam kase, wez go uchron"... Nie, dla mnie Twoj tekst zawieral kwantyfikator. Ze w kazdym wypadku uchroni.\ No wiec, nie w kazdym. >> Sądząc po Twoich wypowiedziach to były, bo negujesz że większe ciśnienie "Facet buchnal nam kase, wez go uchron"... Nie, dla mnie Twoj tekst zawieral kwantyfikator. Ze w kazdym wypadku uchroni.\ No wiec, nie w kazdym. rmikke -- |
|
Data: 2011-06-13 13:33:10 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Rower za 20.000zł | |
Ryszard Mikke wrote:
Czy uchroni znaczy dla Ciebie wyeliminuje? Czuję tutaj wyśmienity materiał na flame'a :), ale dopiszę iż mówiąc "uchroni" nie miałem na myśli wyeliminuje tylko "ograniczy w znacznym stopniu". -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 08/06/2011 Ghetto tubeless |
|
Data: 2011-06-13 11:36:33 | |
Autor: Ryszard Mikke | |
Rower za 20.000zł | |
kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):
Ryszard Mikke wrote: Jak dla mnie, wlasnie zamknales flejma, ale pozyjemy - zobaczymy :D rmikke -- |
|
Data: 2011-06-13 14:16:49 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Rower za 20.000zł | |
Ryszard Mikke wrote:
kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a): Bo ja tak naprawdę to nie chciałem flejma :P Uznałem, że jest moja wina ponieważ nie wyraziłem sie dostatecznie jasno. -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 08/06/2011 Ghetto tubeless |
|
Data: 2011-06-13 11:42:02 | |
Autor: Coaster | |
Rower za 20.000zł | |
On 6/13/11 10:16 AM, kamil/Endurorider.pl wrote:
Zalezy, przy jakiej predkosci. Pzry wiekszej raczej na pewno.
Predkosc tez. ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2011-06-13 11:34:54 | |
Autor: Coaster | |
Rower za 20.000zł | |
On 6/13/11 9:51 AM, Ryszard Mikke wrote:
Jestem gleboko przekonany. Kompletna abstrakcja jest dla mnie 'walenie' prosto na kraweznik bez 'podrzucania' roweru tylko dlatego, ze ma sie zawieszenie. Autem i motocyklem tez tak pokonujesz krawezniki (pojazdy te posiadaja pelne zawieszenie, czesto o bardzo duzym skoku {motocykle} ale wjezdzanie na chama w krawezniki nawet na nieduzej predkosci to proszenie sie o klopoty)? -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2011-06-13 12:56:10 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
Rower za 20.000zĹ | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Coaster"
Kompletna abstrakcja jest dla mnie 'walenie' prosto na kraweznik bez 'podrzucania' roweru tylko dlatego, ze ma sie zawieszenie. Autem i motocyklem tez tak pokonujesz krawezniki (pojazdy te posiadaja pelne zawieszenie, czesto o bardzo duzym skoku {motocykle} ale wjezdzanie na chama w krawezniki nawet na nieduzej predkosci to proszenie sie o klopoty)? - Jaki samochód jest w stanie podjechać pod dwudziestocentymetrowy krawężnik z prędkością 30km/h? - Służbowy. -- \-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / | Kruk@epsilon.eu.org | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,38804171 | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \ |
|
Data: 2011-06-13 14:18:04 | |
Autor: Coaster | |
Rower za 20.000zł | |
On 6/13/11 12:56 PM, Mariusz Kruk wrote:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done< "Coaster"Alez nie - mylisz sie - w przypadku sluzbowego gorna granica to pol metra. ;-) A dodatkowym 'bonusem' w eksploatacji samochodu sluzbowego jest mozliwosc jazdy ze stale palaca sie kontroka cisnienia oleju... ;-) P.S. Sugerujesz, ze RM korzysta ze sluzbowego roweru? ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2011-06-13 14:32:16 | |
Autor: MichaĹG | |
Rower za 20.000zĹ | |
W dniu 2011-06-13 14:18, Coaster pisze:
On 6/13/11 12:56 PM, Mariusz Kruk wrote: mysle Ĺźe 1 metr moĹźe byc ... ;) http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?f=39&t=14724 A dodatkowym 'bonusem' w eksploatacji samochodu sluzbowego jest mozliwosc jazdy ze stale palaca sie kontroka cisnienia oleju... ;-) za to potracaja z premii... ;) -- Pozdrawiam MichaĹ |
|
Data: 2011-06-13 11:21:58 | |
Autor: Coaster | |
Rower za 20.000zł | |
On 6/13/11 8:43 AM, Ryszard Mikke wrote:
kamil/Endurorider.pl<flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a): Moze jezdzisz 'w pelnym siadzie' - za bardzo 'siedzisz w siodle'? -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2011-06-13 09:29:14 | |
Autor: Ryszard Mikke | |
Rower za 20.000zł | |
Coaster <manypeny@mac.com> napisał(a):
On 6/13/11 8:43 AM, Ryszard Mikke wrote:[...] > Mylisz się bardzo http://42.pl/u/2ACJ[...] Moze jezdzisz 'w pelnym siadzie' - za bardzo 'siedzisz w siodle'? Nie, zupelnie bez sensu skakalem na ten kraweznik. Wszystko jest w linku. rmikke -- |
|
Data: 2011-06-13 11:54:21 | |
Autor: Coaster | |
Rower za 20.000zł | |
On 6/13/11 11:29 AM, Ryszard Mikke wrote:
Coaster<manypeny@mac.com> napisał(a): No tak, czyli to byl 'kapec na zadanie' ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2011-06-13 11:33:12 | |
Autor: Ryszard Mikke | |
Rower za 20.000zł | |
Coaster <manypeny@mac.com> napisał(a):
On 6/13/11 11:29 AM, Ryszard Mikke wrote: Nawet nie bede probowal zaprzeczac... rmikke -- |
|
Data: 2011-06-13 14:24:14 | |
Autor: Coaster | |
Rower za 20.000zł | |
On 6/13/11 1:33 PM, Ryszard Mikke wrote:
Coaster<manypeny@mac.com> napisał(a): To sie chwali. ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2011-06-12 08:42:47 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
Rower za 20.000zĹ | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Mike"
A co Ty tak wszystko negujesz :) Chłopak prawdę piszę w większości Nie neguję, tylko wątpię. A to różnica. No i? Co to daje poza świadomością posiadania "jednego z najlepszychKomfort jazdy, bezpieczeństwo poprzez zwiększenie czasu kontaktu koła z podłożem przy nierównościach, możliwość dopedałowywania na zjazdach bez obawy o snejka. Mówisz, że na prostszych zawieszeniach nie można pedałować? Nie ma komfortu jazdy? No ok, ale co to daje w praktyce?No tak ciężko zrozumieć?:) Lżejsza= mniej cięższa ;). No dobra- mniej musimy dźwigać- czy to wnosząc po schodach czy to zakładając na samochód Faktycznie, warte kilkanaście tysięcy? czy to robiąc podjazd 800m w pionie :) Patrz wyżej. Te 120 punktów zazębienia zaczyna niebezpiecznie brzmieć jakWręcz przeciwnie- przyczaj te piasty są cichsze niż z mniejszą liczbą zazębień. Nie zrozumiałeś. Ę? Co ma "techniczny podjazd", albo szybkie rozpędzanie do punktówTo ma, że za technicznym podjeździe nie siedzi się tylko na siodełku i napiera pełnymi obrotami, tylko czasem trzeba przestać przeładować żeby wyprostować korby i przesmyknąć się np. pomiędzy dużymi kamieniami, a potem znów zaczynając pedałować od razu mamy przełożenie na łańcuch a nie 10* luzu zanim złapie zapadka. OK. To jest jakiś argument. Pytanie czy faktycznie ta różnica jest tak znacząca względem trochę "gorszej", a kilkukrotnie tańszej piasty. -- \-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / | Kruk@epsilon.eu.org | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,38804171 | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \ |
|
Data: 2011-06-13 18:18:09 | |
Autor: Hokan Ashir | |
Rower za 20.000zĹ | |
Dnia Sat, 11 Jun 2011 21:43:02 +0200, Mariusz Kruk napisaů(a):
Zacznć od tego, ýe mam wraýenie Mariuszu iý chyba nie do końca zrozumiaůeú wydęwićk mojego posta i stŕd ten dosyă napastliwy ton odpowiedzi. Kolega, który zaůoýyů topik pytaů w specyficzny sposób o róýnice mićdzy rowerami z róýnych póůek, wićc staraůem sić wskazaă skŕd moýe wynikaă tak wysoki koszt roweru. Po lekturze Twojego posta poczuůem sić jak synek bogatego tatusia, który o rowerach ma pojćcie marne i wpadů sić pochwaliă na grupć. Otóý nie, jak wspomniaůem wczeúniej zakup kosztownego roweru kosztowaů mnie wiele wyrzeczeń, a dlaczego mimo to sić zdecydowaůem? Cóý, 40-ka juý blisko i po kilku latach ujeýdýania fajnych rowerków z przedziaůu od 2k-8k wiedziaůem czego mi potrzeba i czego mi w nich brakowaůo. Decyzja o wyborze tego ĽjedynegoĄ do pewnego momentu nie byůa ůatwa, potem poszůo z górki. NIE uwaýam sić za kogoú lepszego tylko dlatego ýe mam kosztowny rower, ba, wielu zapaleńców leje mnie na szlakach jak dziecko. Úcigantem nigdy nie byůem, za to mam to co chciaůem czyli rower po zejúciu z którego nie mam sić do czego przyczepiă, bardziej irytujŕ mnie moje ograniczenia. A teraz do rzeczy :). Zacznć od ramy, full suspension z jednym z najlepszych rozwiŕzan tylnego zawieszenia jakie do tej pory wymyúlono (VPP). Cóý, pewnie to, ýe to naprawdć jedna z najlepszych zawiech w FS. Kiedyú mi sić wydawaůo, ýe full to gůównie zjazd, a poza tym to same kůopoty. Szybko sić przekonaůem jak bardzo dobre zawieszenie pomaga na podjazdach. Jechaliúmy sobie kiedyú z kumplem krćtŕ úcieýkŕ, rozcićtŕ deszczowymi koleinami oraz pokrytŕ korzeniami i róýnej wielkoúci kamieniami. Mimo ýe byůem w wyraęnie gorszej formie od niego (prawdć mówiŕc w kiepskiej) to ja bez problemu parůem naprzód, a on z tyůu ĽkurwiůĄ niemoýebnie kiedy koůa traciůy przyczepnoúă na kolejnych upierdliwych przeszkodach. Kiedy stanŕůem na pedaůach byůem niemalýe pewny ýe zůapić uúlizg, a mimo cićýkiej walki z wůasnŕ sůaboúciŕ, nic takiego sić nie staůo. Na zjazdach równieý czujć sić bezpieczniej, rower robi to co do niego naleýy, przy hamowaniu zawieszenie jest aktywne, cytujŕc klasyka Ľlodzio, miodzioĄ :). Nie wspomnć o tak prozaicznej rzeczy jak szybka jazda po mocno nierównej trasie gdzie duýo ůatwiej utrzymaă swoje tempo niý na HT lub fullu z kiepskim zawieszeniem. Pomimo karbonu uýytego do produkcji ramy, nie ma ona limitu wagowego jeędęca, do tego rama FS waýy mniej niý niektóre HT. Najwaýniejsza rzecz to oczywiúcie niýsza waga roweru, wićc dziwi mnie troszkć Twoje pytanie. Po drugie cićýsi rowerzyúci przestajŕ sić baă karbonu, bo widzŕ obok ýe to dziaůa. Sztywnoúă na najwyýszym poziomie, odpornoúă na zadrapania od np. kamyków, gaůŕzek úwietna. Wygodnie pominŕůeú waýniejszy fragment mojej wypowiedzi, ten o sztywnoúci, a szkoda. Oczywiúcie, odpornoúă ramy na drobne uszkodzenia to nie jest powód do stawiania jej pomników, ale raczej miůy dodatek radujŕcy oko. Lekkie, sztywne koůa ze úwietnŕ tylnŕ piastŕ (120 pkt. zazćbienia), Mi tak nie brzmiaůo, zanim sić zdecydowaůem, to jŕ przetestowaůem i z czystym sumieniem mogć poleciă. co na technicznych podjazdach lub tam gdzie trzeba szybko sić rozpćdziă daje mega fajny efekt. Nigdy nie miaůeú sytuacji podjeýdýajŕc trudnym odcinkiem kiedy po gůowie zakoůataůo Ľkurcze, uůamek obrotu i bym pokonaů ten korzeń, zakrćt albo po prostu szybciej przejechaů ten odcinek?Ą Zapytaj speców od DH czy nie chcieliby mieă maksymalnego przeůoýenia ich pary w nogach na szybkoúă z jakŕ mogŕ rozpćdziă (lub póęniej popćdziă) rower? Gdy testowaůem te koůa, to staraůem sić porównaă jakie ma przeůoýenie praca, którŕ wykonujć na podjeędzie na szybkoúă i satysfakcjć z wůaúnie pokonanego odcinka. Widzisz, róýnica mićdzy nami jest taka, ýe kiedyú jeędziůem na mega cićýkich Rigidach, potem coraz fajniejszych koůach i teraz na I9 i mam rzeczywiste porównanie, Ty zaú (bez obrazy) teoretyzujesz sugerujŕc ýe to snobizm bez znaczenia, co nie jest prawdŕ. Gdybyú to sprawdziů, to pewnie napisaůbyú to samo ,ale tylko wtedy gdybyú miaů ochotć na prowokacjć, w przeciwnym razie byůbyú mile zaskoczony jak to fajnie dziaůa. Pomaga w tym teý niska masa caůoúci < 10kg, co w poůŕczeniu z koůami i napćdem daje sporo frajdy. Prawda, podobnie jak dziaůajŕcy biaůo-czarny telewizor w 81˙, co nie znaczy ýe oglŕdaůem na nim wczorajsze GP Kanady. Pozdrawiam HA |
|
Data: 2011-06-14 09:18:43 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
Rower za 20.000zĹ | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Hokan Ashir"
Zacznę od tego, że mam wrażenie Mariuszu iż chyba nie do końca zrozumiałeś Od razu tam napastliwy. Po lekturze Twojego posta poczułem się jak synek bogatego tatusia, który o Za to jak się poczułeś nie odpowiadam. Otóż nie, jak Tym bardziej masz motywację (choćby nawet nieuświadomioną) żeby racjonalizować ten wydatek. Cóż, pewnie to, że to naprawdę jedna z najlepszych zawiech w FS. Kiedyś miZacznę od ramy, full suspension z jednym z najlepszych rozwiązan tylnego zawieszenia jakie do tej pory wymyślono (VPP).No i? Co to daje poza świadomością posiadania "jednego z najlepszych Tyle, że do tego nie potrzeba w ogóle zawieszenia; wystarczy inna geometria. Ponadto, mogła być różnica w technice, oponach i wielu innych rzeczach. No i dobre pytanie na ile w praktyce jest różnica pomiędzy "jakąkolwiek" (ok, marketowe fulle zostawmy w spokoju) amortyzowaną ramą, a "jednym z najlepszych rozwiązań". Nie wspomnę o tak prozaicznej rzeczy jak szybka jazda po mocno nierównej Oczywiście. Tyle, że dalece nie każdy potrzebuje np. Trophy Trucka. Wielu wystarczy Nissan Navarra (a większość nie zjedzie nim nawet z asfaltu). Najważniejsza rzecz to oczywiście niższa waga roweru, więc dziwi mniePomimo karbonu użytego do produkcji ramy, nie ma ona limitu wagowego jeźdźca, do tego rama FS waży mniej niż niektóre HT.No ok, ale co to daje w praktyce? Tyle, że ta niższa waga roweru: 1) Często nie ma aż takiego znaczenia. 2) Jest bezpodstawnie droga. Wygodnie pominąłeś ważniejszy fragment mojej wypowiedzi, ten o sztywności,Sztywność na najwyższym poziomie, odporność na zadrapania od np. kamyków, gałązek świetna.E, to mi wystarczy moje wiekowe alu. Niech się drapie, nie szkodzi mu. Dziękuję, nie narzekam. Mi tak nie brzmiało, zanim się zdecydowałem, to ją przetestowałem i zLekkie, sztywne koła ze świetną tylną piastą (120 pkt. zazębienia),Te 120 punktów zazębienia zaczyna niebezpiecznie brzmieć jak No tu niestety ciężko byłoby zrobić podwójnie ślepą próbę. A szkoda. Nigdy nie miałeś sytuacji podjeżdżając trudnym odcinkiem kiedy po głowieco na technicznych podjazdach lub tam gdzie trzeba szybko się rozpędzić daje mega fajny efekt.Ę? Co ma "techniczny podjazd", albo szybkie rozpędzanie do punktów Nie. Zapytaj speców od DH czy nie Po pierwsze - to chcesz żebym zapytał, czy pytasz mnie o coś? A po drugie, zapytaj audiofili czy nie chcieliby mieć maksymalnego przełożenia tego, co nagrane na płycie na to, co wychodzi z głośników. Gdy testowałem te koła, to starałem się porównać jakie ma przełożenie O. Podaj metodę pomiarów. i satysfakcję z właśnie "Piękno odsłuchu". Widzisz, różnica między nami jest taka, że kiedyś jeździłem na mega Nie. Ja sugeruję, że różnica, która może i nawet jest, jest _głównie_ samopoczuciowa. Dla znaczącej większości populacji. -- \-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / | Kruk@epsilon.eu.org | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,38804171 | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \ |
|
Data: 2011-06-15 10:09:11 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Rower za 20.000zĹ | |
On 2011-06-14, Mariusz Kruk wrote:
Cóş, pewnie to, Ĺźe to naprawdÄ jedna z najlepszych zawiech w FS. KiedyĹ mi To trochÄ nie tak. TestowaĹem sobie niedawno parÄ rowerĂłw i róşnice w pracy zawieszeĹ sÄ . Tyle, Ĺźe nie ma moim zdaniem (i nie tylko moim) zawieszenia idealnego - te róşne charakterystyki majÄ silne i mocne punkty, niektĂłrym przeszkadza to, niektĂłrym siamto i tyle. Nie wspomnÄ o tak prozaicznej rzeczy jak szybka jazda po mocno nierĂłwnej Thank you, Captain Obvious. Niemniej, wejĹcie w obszar, kiedy siÄ zaczyna doceniaÄ fajne zawieszenie, wcale nie jest takie trudne. I to raczej zdecydowanie bardziej popularny i taĹszy (jak by nie patrzeÄ) sport niĹź przedzieranie siÄ samochodami przez bagna. NajwaĹźniejsza rzecz to oczywiĹcie niĹźsza waga roweru, wiÄc dziwi mnie Nieprawda. Waga roweru w gĂłrach zawsze ma znaczenie. MoĹźesz siÄ przyzwyczaiÄ do ciÄĹźszego roweru - ale ciÄĹźszy rower zawsze bÄdzie dziÄĹźszy i doĹoĹźy te ileĹtam kalorii do ogĂłlnego wysiĹku na identycznej trasie. 2) Jest bezpodstawnie droga. A to niestety prawda. Mi tak nie brzmiaĹo, zanim siÄ zdecydowaĹem, to jÄ przetestowaĹem i zLekkie, sztywne koĹa ze ĹwietnÄ tylnÄ piastÄ (120 pkt. zazÄbienia),Te 120 punktĂłw zazÄbienia zaczyna niebezpiecznie brzmieÄ jak Na 120 zÄ bkach nigdy nie jeĹşdziĹem. Ale przy moim marnym 18 zdarza mi siÄ bluznÄ Ä na jaĹowy obrĂłt korbÄ , od czasu do czasu - mimo, Ĺźe i tak jest lepiej w porĂłwnaniu z poprzedniÄ piastÄ . Nie mam pojÄcia, czy w tym przypadku "wystarczajÄ co dobrze" to bÄdzie 36, 72 czy 120, bo nie mam porĂłwnania. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2011-06-15 13:21:05 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
Rower za 20.000zĹ | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jan Srzednicki"
Thank you, Captain Obvious.Nie wspomnę o tak prozaicznej rzeczy jak szybka jazda po mocno nierównejOczywiście. Tyle, że dalece nie każdy potrzebuje np. Trophy Trucka. Ale to jest akurat bardzo istotne. Kupowanie Sparka RC do jeżdżenia po bułki po prostu nie ma sensu. Nieprawda. Waga roweru w górach zawsze ma znaczenie.Najważniejsza rzecz to oczywiście niższa waga roweru, więc dziwi mnieTyle, że ta niższa waga roweru: Dlaczego jesteś kolejną osobą, która dorzuca "w górach"? Rowery wykorzystuje się dalece nie tylko tam. Na 120 ząbkach nigdy nie jeździłem. Ale przy moim marnym 18 zdarza miNo tu niestety ciężko byłoby zrobić podwójnie ślepą próbę. A szkoda.Mi tak nie brzmiało, zanim się zdecydowałem, to ją przetestowałem i zLekkie, sztywne koła ze świetną tylną piastą (120 pkt. zazębienia),Te 120 punktów zazębienia zaczyna niebezpiecznie brzmieć jak No właśnie dlatego piszę, że to wydaje się zatrącać o audiofilię. http://graphs.headphone.com/graphCompare.php?graphType=0&graphID[]=1363&graphID[]=853&graphID[]=863 Róznica pomiędzy Kossami, a Senkami 650 będzie wyraźnie słyszalna. Różnica pomiędzy 650, a 800 będzie pewnie też jakoś słyszalna (dla wprawnego ucha na), ale czy usprawiedliwia różnicę w cenie? A to są tylko parametry mierzalne. Do tego dochodzi kwestia wszelkich, dziwnym trafem nieznajdujących potwierdzenia w żadnych pomiarach, odczuć subiektywnych typu "panorama", "separacja", "piękno odsłuchu" i temu podobne brednie. -- \-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / | Kruk@epsilon.eu.org | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,38804171 | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \ |
|
Data: 2011-06-15 15:00:47 | |
Autor: Hokan Ashir | |
Rower za 20.000zł | |
Użytkownik "Mariusz Kruk" <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał w wiadomości news:slrnive2qj.1md.Mariusz.Krukepsilon.rdc.pl... ciach...
Ok, pozostańmy przy tym, że ludzie jeżdżący na droższych rowerach dostają dokładnie to samo albo "troszeczkę" więcej niż w rowerze za 2k, a wydają kasę tylko dla lepszego samopoczucia. Nie dogadamy się, bo mam wrażenie, że o większości rożnic piszesz "z wyobraźni", ja natomiast o tych, które przetestowałem i porównałem, co spotyka się ze sprzeciwem z Twojej strony i zaowalowaną sugestią, że ściemniam. Nie mam zamiaru udowadniać, że nie jestem wielbłądem, ładna pogoda dzisiaj więc po pracy pojadę sobie poprawić samopoczucie :). Pozdrawiam HA |
|
Data: 2011-06-15 15:11:45 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
Rower za 20.000zĹ | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Hokan Ashir"
Nie dogadamy się, bo mam wrażenie, że o większości rożnic piszesz "z wyobraźni", Zabawne, że ja akurat nie piszę o żadnych różnicach. ja natomiast o tych, które przetestowałem i porównałem, co spotyka się ze sprzeciwem z Twojej strony i zaowalowaną sugestią, że ściemniam. Po prostu wiem, że efekt placebo potrafi być bardzo silny. I tyle. -- \-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / | Kruk@epsilon.eu.org | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,38804171 | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \ |
|
Data: 2011-06-19 00:01:20 | |
Autor: Bero | |
Rower za 20.000zů | |
W dniu 2011-06-13 18:18, Hokan Ashir pisze:
Po drugie cićýsi rowerzyúci przestajŕ sić baă karbonu, bo widzŕ obok ýe toU mnie do czasu. Wůaúnie wczoraj zůamaůem karbonowŕ sztycć podsiodůowŕ. Waýć 80 kg (co chyba normalne przy wzroúcie 182 cm), sztyca poszůa w .... mieúcie, na úcieýce rowerowej. Zjazd w Warszawie ul. Belwederskŕ (40 km/godz), na samym dole przy wjeędzie do Ambasady Rosji zwykle dobija, co wyůapuje amortyzacja, no ale tym razem coú okropnie trzasnćůo i siodeůko zaczćůo sić bujaă. Pćkůa tu gdzie byůa zapićta. Poskŕpiůem (700 zů) na drogŕ sztycć i kupiůem taniŕ (200 zů). Zapićta w ramie byůa prawidůowo, w poůowie indeksu (6,5) dopuszczalnej wartoúci (13,0) Amoeba SCUD jej byůo na imić, ýyůa 2 miesiŕce, czeúă jej taiwańskiej pamićci. :) |
|
Data: 2011-06-21 18:11:49 | |
Autor: Hokan Ashir | |
Rower za 20.000zů | |
Uýytkownik "Bero" <waldeknospam@astercity.net> napisaů w wiadomoúci news:itj77i$1dc3$1newsread.aster.pl... W dniu 2011-06-13 18:18, Hokan Ashir pisze: Mam nadziejć ýe nie skończyůo sić kontuzjŕ. W kwestii karbonu jestem zero-jedynkowy, kupujć tylko markowe i sprawdzone czćúci od ramy poczŕwszy na drobiazgach skończywszy, albo nie wchodzć w wćgiel jeúli mam wŕtpliwoúci. Podobnie robiůem z aluminium, bo jednak zdrówko waýniejsze od urwanych gramów. Pozdrawiam |
|