Rower ze wspomaganiem elektrycznym - jak z przepisami

Data: 2009-04-24 03:29:02
Autor: Michał Wolff
Rower ze wspomaganiem elektrycznym - jak z przepisami
On 24 Kwi, 11:41, Jan Kotletty <j.kazmier...@wp.pl> wrote:

Jeśli problem już tutaj poruszano, proszę o
wskazówkę, gdzie znaleźć jakiś przepis co do
ruchu takich rowerów po drogach.

Rowerem to raczej ciężko nazwać :))
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-04-24 13:42:08
Autor: Titus Atomicus
Rower ze wspomaganiem elektrycznym - jak z przepisami

Dlaczego?
Wg PORD to zdaje sie jest wciaz rower.

TA

Data: 2009-04-24 05:53:01
Autor: Michał Wolff
On 24 Kwi, 13:42, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:

Dlaczego?
Wg PORD to zdaje sie jest wciaz rower.

Primo - uśmiechu nie zauważyłeś? Rower z silnikiem to całkowite
zaprzeczenie jego idei

Secundo - nie nie jest rowerem. W myśl PoRD cyt."rower - pojazd
jednośladowy lub wielośladowy poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym
pojazdem". Ten pseudo rower nie podchodzi pod tą definicję, więc nie
może poruszać się po ścieżkach, nie podchodzi też pod żadną inną bo
motorower to pojazd z silnikiem spalinowym poniżej 50cm sześć, o
silnikach elektrycznych nie ma mowy
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-04-24 06:10:30
Autor: przypadek
On 24 Kwi, 14:53, Michał Wolff <m-wo...@wp.pl> wrote:
> [...]

może poruszać się po ścieżkach, nie podchodzi też pod żadną inną bo
motorower to pojazd z silnikiem spalinowym poniżej 50cm sześć, o

Podchodzi pod motocykl oraz jeśli nie rozwija prędkości wyższej niż 25
km/h pojazd wolnobieżny.

Data: 2009-04-24 08:26:53
Autor: Michał Wolff
Rower ze wspomaganiem elektrycznym - jak z przepisami
On 24 Kwi, 15:10, przypadek <przypa...@gazeta.pl> wrote:

Podchodzi pod motocykl

Nie nie podchodzi bo motocykl to pojazd samochodowy, a takim rower z
silnikiem elektrycznym na pewno nie jest

oraz jeśli nie rozwija prędkości wyższej niż 25
km/h pojazd wolnobieżny.

Ale rozwija prędkość większą niż 25km/h, więc i pod tą definicję nie
podchodzi.
Taki pojazd w myśl PORD po prostu nie istnieje - i co za tym idzie wg
prawa po drogach nim jeździć nie można
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-04-26 13:47:11
Autor: przypadek
On 24 Kwi, 17:26, Michał Wolff <m-wo...@wp.pl> wrote:
On 24 Kwi, 15:10, przypadek <przypa...@gazeta.pl> wrote:

> Podchodzi pod motocykl

Nie nie podchodzi bo motocykl to pojazd samochodowy, a takim rower z
silnikiem elektrycznym na pewno nie jest

A czemóż by nie?
  33)  pojazd samochodowy - pojazd silnikowy, którego konstrukcja
umożliwia jazdę z prędkością przekraczającą 25 km/h; określenie to nie
obejmuje ciągnika rolniczego,
  32)  pojazd silnikowy - pojazd wyposażony w silnik, z wyjątkiem
motoroweru i pojazdu szynowego,

Poprzednio się sypnąłem. Albo jest to motocykl (te które pojadą więcej
niż 25 km/h) albo pojazd wolnobieżny (te pdo 25 km/h).

Data: 2009-04-27 06:15:29
Autor: Michał Wolff
On 26 Kwi, 22:47, przypadek <przypa...@gazeta.pl> wrote:

[...]

Przeczytaj co zacytowałeś - a później się zastanów :))

Motocykl jest pojazdem samochodowym, bo jeździ ponad 25km/h, ma silnik
nie jest ciągnikiem, motorowerem i pojazdem szynowym
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-04-27 20:04:50
Autor: Krzysztof Rudnik
Michał Wolff wrote:

On 26 Kwi, 22:47, przypadek <przypa...@gazeta.pl> wrote:

A czemóş by nie?
33)  pojazd samochodowy - pojazd silnikowy, ktĂłrego konstrukcja
umożliwia jazdę z prędkością przekraczającą 25 km/h; określenie to nie
obejmuje ciągnika rolniczego,
32)  pojazd silnikowy - pojazd wyposaĹźony w silnik, z wyjątkiem
motoroweru i pojazdu szynowego,

Przeczytaj co zacytowałeś - a później się zastanów :))

Motocykl jest pojazdem samochodowym, bo jeĹşdzi ponad 25km/h, ma silnik
nie jest ciągnikiem, motorowerem i pojazdem szynowym

No i w czym 'rower' z dostatecznie mocnym silnikiem elektrycznym rozmija się z definicją motocykla?

Krzysiek Rudnik

Data: 2009-04-27 11:26:50
Autor: Michał Wolff
On 27 Kwi, 20:04, Krzysztof Rudnik <rud...@kki.net.pl> wrote:

No i w czym 'rower' z dostatecznie mocnym silnikiem elektrycznym rozmija się z definicją motocykla?

Nie ma silników elektrycznych do rowerów umożliwiających stałą jazdę
powyżej 25km/h, szczególnie np. pod górę. Motocyklem wolno jeździć po
autostradach, jak to sobie wyobrażasz z takim rowerkiem?
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-04-27 21:10:51
Autor: Krzysztof Rudnik
Michał Wolff wrote:

[...]

Spokojnie są. Ekonapędy chyba mają ponad 500W i ograniczenie na 35 km/h.

autostradach, jak to sobie wyobra/Ĺźasz z takim rowerkiem?

Autostrady to inna bajka, mają chyba Vmin=40km/h, ale nie chce mi się teraz sprawdzać.
Początkowe pytanie nie dotyczyło autostrad, tylko jako do jakiej kategorii należy zakwalifikować 'rower' z mocnym silnikiem elektrycznym. Ktoś zasugerował, że jako motocykl (bo motorower musi mieć silnik spalinowy), a Ty zaprzeczyłeś.
Podaj więc, którego z punktów kodeksowej definicji motocykla takie coś nie spełnia.

Krzysiek Rudnik

Rower ze wspomaganiem elektrycznym - jak z przepisami