Data: 2009-09-18 18:29:44 | |
Autor: Marcin Hyła | |
Rowerami pod prąd - SPROSTOWANIE | |
SHP wrote:
http://www.rp.pl/artykul/364741_Rowerami_pod_prad.html Rzepa się pomyliła, oni tam po prostu mają ruch lewostronny! :-P Decyzje o wprowadzeniu nowego przepisu w życie pozostawił lokalnym samorządom. A na poważnie - Rzepa puściła babola, bo kontrapasy (contraflow lanes) były stosowane w UK od lat, są nawet oficjalne technical papers DFT jak je budować i bardzo dużo ulic jednokierunkowych na wyspach jest dla rowerów dwukierunkowe. Chodzi o to, że dopuszcza się ruch pod prąd BEZ wyznaczania kontrapasa, samym oznakowaniem pionowym (co stosuje się od lat m.in. w Belgii, gdzie wszystkie jednokierunkowe ulice o szerokości ponad 3,0 m MUSZĄ być dwukierunkowe dla rowerzystów) i skraca procedure administracyjną dla takiego działania. Więcej tutaj: http://nds.coi.gov.uk/content/detail.aspx?NewsAreaId=2&ReleaseID=406741&SubjectId=2 marcin ha -- Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl |
|
Data: 2009-09-18 16:30:57 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Rowerami pod prÄ d - SPROSTOWANIE | |
On 2009-09-18, Marcin HyĹa wrote:
Czy sÄ jakieĹ szanse, Ĺźeby to zawitaĹo jakoĹ u nas? -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-09-18 18:38:09 | |
Autor: Marcin HyĹa | |
Rowerami pod prÄ d - SPROSTOWANIE | |
Jan Srzednicki wrote:
On 2009-09-18, Marcin HyĹa wrote: Tak - to jest w naszych postulatach, choÄ nieco okrÄĹźnÄ drogÄ . Nie byĹo jeszcze technicznej dyskusji na ten temat, wiÄc nie wiem, jakie jest stanowisko MI. marcin ha -- Miasta dla rowerĂłw http://www.rowery.org.pl |
|
Data: 2009-09-18 23:00:58 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Rowerami pod prąd - SPROSTOWANIE | |
On Fri, 18 Sep 2009, Marcin Hyła wrote:
Chodzi o to, że dopuszcza się ruch pod prąd BEZ wyznaczania kontrapasa, O, to to miałem na myśli w którymś poprzednim poście. Zakonotować sobie muszę: tym razem Belgia (a nie "rowerowa" Holandia i nie liberalna Anglia z prawem przełażenia na czerwonym). Przecież taki wniosek wydaje się być oczywisty - o ile rowerzysta ma obowiązek ustąpienia pierwszeństwa. Przydałoby się jeszcze prawo do jazdy w takich warunkach po *lewej* stronie, o ile po tej stronie dopuszczony jest postój pojazdów (łatwiej ustąpić pierwszeństwa przez "schowanie się" miedzy pojazdami, nawet tylko częściowe, niż wykonywać wygibasy lub wskakiwać na chodnik będąc przy prawej stronie, zaś samochodowi z przeciwka nie jest tak łatwo "zazygzakować" jak rowerem). Żeby nie było: przemyśliwałem sobie tę konstrukcję w trakcie jazdy pod prąd :P, ale to samo wyszło mi na w miarę ciasnych uliczkach, z ruchem dwukierunkowym, ale postojem po jednej stronie (znaczy ciasne one się stają obstawione łańcuszkiem pojazdów). Część kierówców zajarza "młynka w prawo" (ręką przed sobą poziomo) i odbija w (swoje) lewo, ale nie wszyscy, jakby przepis pozwalał to by mieli jasność (w tej chwili *nie ma zakazu* - po prostu wyłączam się z ruchu po lewej stronie jezdni, tylko kierowca nie zawsze dowierza :P) pzdr, Gotfryd |