Rowerami pod prąd - SPROSTOWANIE

Data: 2009-09-18 18:29:44
Autor: Marcin Hyła
Rowerami pod prąd - SPROSTOWANIE
SHP wrote:
http://www.rp.pl/artykul/364741_Rowerami_pod_prad.html

"W Wielkiej Brytanii rząd zezwolił na jazdę rowerami pod prąd na ulicach jednokierunkowych, aby ułatwić rowerzystom poruszanie się po drogach.

Rzepa się pomyliła, oni tam po prostu mają ruch lewostronny! :-P

Decyzje o wprowadzeniu nowego przepisu w życie pozostawił lokalnym samorządom.

A na poważnie - Rzepa puściła babola, bo kontrapasy (contraflow lanes)
były stosowane w UK od lat, są nawet oficjalne technical papers DFT jak
je budować i bardzo dużo ulic jednokierunkowych na wyspach jest dla
rowerów dwukierunkowe.

Chodzi o to, że dopuszcza się ruch pod prąd BEZ wyznaczania kontrapasa,
samym oznakowaniem pionowym (co stosuje się od lat m.in. w Belgii, gdzie
wszystkie jednokierunkowe ulice o szerokości ponad 3,0 m MUSZĄ być
dwukierunkowe dla rowerzystów) i skraca procedure administracyjną dla
takiego działania.

Więcej tutaj:
http://nds.coi.gov.uk/content/detail.aspx?NewsAreaId=2&ReleaseID=406741&SubjectId=2

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2009-09-18 16:30:57
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-09-18, Marcin Hyła wrote:

[...]

Czy są jakieś szanse, żeby to zawitało jakoś u nas?

Data: 2009-09-18 18:38:09
Autor: Marcin Hyła
Jan Srzednicki wrote:
On 2009-09-18, Marcin Hyła wrote:
[...]

Tak -  to jest w naszych postulatach, choć nieco okrężną drogą. Nie było jeszcze technicznej dyskusji na ten temat, więc nie wiem, jakie jest stanowisko MI.

marcin ha
--
Miasta dla rowerĂłw http://www.rowery.org.pl

Data: 2009-09-18 23:00:58
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 18 Sep 2009, Marcin Hyła wrote:

Chodzi o to, że dopuszcza się ruch pod prąd BEZ wyznaczania kontrapasa,
samym oznakowaniem pionowym (co stosuje się od lat m.in. w Belgii,

  O, to to miałem na myśli w którymś poprzednim poście.
  Zakonotować sobie muszę: tym razem Belgia (a nie "rowerowa" Holandia
i nie liberalna Anglia z prawem przełażenia na czerwonym).

  Przecież taki wniosek wydaje się być oczywisty - o ile rowerzysta
ma obowiązek ustąpienia pierwszeństwa. Przydałoby się jeszcze prawo
do jazdy w takich warunkach po *lewej* stronie, o ile po tej
stronie dopuszczony jest postój pojazdów (łatwiej ustąpić
pierwszeństwa przez "schowanie się" miedzy pojazdami, nawet
tylko częściowe, niż wykonywać wygibasy lub wskakiwać na chodnik
będąc przy prawej stronie, zaś samochodowi z przeciwka nie jest
tak łatwo "zazygzakować" jak rowerem).

  Żeby nie było: przemyśliwałem sobie tę konstrukcję w trakcie
jazdy pod prąd :P, ale to samo wyszło mi na w miarę ciasnych
uliczkach, z ruchem dwukierunkowym, ale postojem po jednej
stronie (znaczy ciasne one się stają obstawione łańcuszkiem
pojazdów). Część kierówców zajarza "młynka w prawo" (ręką
przed sobą poziomo) i odbija w (swoje) lewo, ale nie wszyscy,
jakby przepis pozwalał to by mieli jasność (w tej chwili
*nie ma zakazu* - po prostu wyłączam się z ruchu po lewej
stronie jezdni, tylko kierowca nie zawsze dowierza :P)

pzdr, Gotfryd

Rowerami pod prąd - SPROSTOWANIE