Rowerek biegowy dla dziecka ;)

Data: 2010-07-23 00:21:53
Autor: Piotrpo
Rowerek biegowy dla dziecka ;)
On 22 Lip, 20:43, "Rafał \"SP\" Gil" <use...@motopower.pl> wrote:
Witam preclową grupę ...

Jako, że nie mam pojęcia  gdzie zapytać, stwierdziłem, że ta
grupa będzie najstosowniejsza.

Cel: zakup rowerka biegowego (co to jest ???)

W rodzinie ktoś upatrzył takie coś. Możecie wypowiedzieć się w
kwestii "NIE, TYLKO NIE TEN" ... lub "NIE MA PRZECIWWSKAZAŃ" ?

Ja na rowerach się kompletnie nie znam. Wiem też, że jednak o
troszkę innych rowerach tu dyskutujecie, ale strzelam, że może
ktoś z was wszczepiał już potomstwu bakcyla :)

Wg. mnie sens zależy od wieku - dla 2-3 latka może być zamiast
jeździka. Jazda rowerem składa się z 2 elementów - pedałowanie i
równowaga. Rower na 4 kółkach ćwiczy pedałowanie, footsie (czy jak to
się nazywa) równowagę. Mój młody zaczął się uczyć na klasycznym 16" z
bocznymi kółkami. Nauka łapania równowagi po odkręceniu pocznych kółek
trwała ok. tygodnia. Polegała na jeździe z obniżonym siodełkiem i
jeździe odpychając się od gruntu nogami, a później połączeniu
trzymania równowagi z nabytą wcześniej umiejętnością pedałowania.
Najtrudniej było nauczyć go hamowania z użyciem hamulców a nie butów -
ale tej umiejętności, z czasem życie go nauczyło :)

Data: 2010-07-23 09:43:27
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Dnia Fri, 23 Jul 2010 00:21:53 -0700 (PDT), Piotrpo napisał(a):

Najtrudniej było nauczyć go hamowania z użyciem hamulców a nie butów -
ale tej umiejętności, z czasem życie go nauczyło :)

A widzisz, dla tego kolejność powinna być taka: rower biegowy -> ostre koło
-> coś z torpedem i klamką -> dowolne, co pasuje

Ostre koło uczy, że zaprzestanie kręcenia pedałami powoduje zatrzymanie,
torpedo pokazuje że niekoniecznie, ale wystarczy zakręcić do tyłu i się
zatrzyma (ale z klamki też warto korzystać), a potem to już taki dzieć
potrafi korzystać z każdego rodzaju hamulca.
Chociaż ja wiem? z torepdem albo na OK chyba bym się teraz zabił ;)

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2010-07-23 00:57:11
Autor: Piotrpo
On 23 Lip, 09:43, Marek 'Qrczak' Potocki <b...@maila.pl> wrote:
> [...]

potrafi korzystać z każdego rodzaju hamulca.
Chociaż ja wiem? z torepdem albo na OK chyba bym się teraz zabił ;)
E... smutne momenty to chłopak miał po przesiadce na 20" - większe
przełożenie, mniejsze opory i waga a drzewa nie chciały uskakiwać na
boki. Teraz już ćwiczy power slide'y i kwadraturę tylnego koła w
ramach podwórkowej młodzieżówki hells angels.
BTW...

Pani zapytała Jasia kim chce zostać jako dorosły:
- Harlejowcem
- A czym się zajmują harlejowcy?
- Mają harleje, piją piwo i pukają panienki
- a ty co robisz?
- mam rower, piję soczek i walę konia

Rowerek biegowy dla dziecka ;)