Rowerek biegowy - dwa pytania

Data: 2012-03-18 07:58:22
Autor: chesteroni
Rowerek biegowy - dwa pytania
Witam!

Przymierzam się do zakupu rowerka biegowego dla córki.
No i mam kilka dylematów:

1. Jaka rama? Stalowa czy drewniana? Widziałem w necie rowerki i takie, i takie. Normalnie wybrałbym stalową, ale...
drewniany jest pewnie lżejszy, mniej bolesne jest uderzenie.
Ale stalowy trwalszy... Sam nie wiem

2. Hamulec? Widziałem rowerki z hamulcem bębnowym w tylnej piaście.
Na początku jest to na pewno zbędny gadżet, ale nie wiem, czy jak młoda opanuje już jakieś dzikie manewry i sposoby na rozpędzenie, czy taki hamulec nie będzie przydatny?
Niby hamowanie stopami uczy ostrożności, ale...

No, to w sumie tyle bo reszta w tym temacie jest raczej jasna :-)

pozdrawiam,
chester

Data: 2012-03-18 09:32:42
Autor: INEAD
[...]

Moja córka miała stalowy z Rossmana za stówę. Raczej był OK

[...]

Tak hampli brakowało, nie ze względu na prędkości - chociaż może trochę był potrzebny jak z górki zjeżdżała ale ze względu na brak nauczenia odruchu hamowania np. przed przejsciem dla pierwszych, potem już na prawdzwiwym rowerze ciężko było jej się nauczyć. Także jakbym teraz kupował to tylko z hamulcem.

Data: 2012-03-18 14:42:18
Autor: ToMasz
W dniu 18.03.2012 07:58, chesteroni pisze:
Witam!

Przymierzam się do zakupu rowerka biegowego dla córki.
No i mam kilka dylematów:
będzie na nim biegać sama? Bo jak Ty za nią to szybko klękniesz. To ma być sposób do nauki jazdy? Jeśli tak, to kup rower i wyjmij mechanizm korbowy - zaoszczędzisz w ten sposób kupę kasy!
ToMasz

Data: 2012-03-18 15:40:41
Autor: P.B.
On Sun, 18 Mar 2012 14:42:18 +0100, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:

[...]

Potwierdzam! Mój młody (3,5 roku) był najpierw ciężko oburzony i pierwszego dnia pół godziny ryczał z żalu za bocznymi kółkami i pedałami, później łaskawie drugie pół godziny biegał odpychając się nogami. Drugiego dnia ćwiczył coraz dłuższe slizgi, a trzeciego zażądał pedałów i po pięciu minutach jeździ jak szalony. Faza ćwiczeń bez pedałów i bocznych kółek trwała max półtorej godziny - zdecydowanie lepiej jest na chwilę rozmontować posiadany rower, niż kupować specjalny sprzęt do nauki. --
Przemek

--
Pozdrawiam, Przemek

Data: 2012-03-18 17:29:56
Autor: Jacek Maciejewski
Rowerek biegowy - dwa pytania
Dnia Sun, 18 Mar 2012 15:40:41 +0100, P.B. napisa³(a):

Faza æwiczeñ bez peda³ów i bocznych kó³ek trwa³a max pó³torej godziny

Zdecydowanie lepiej jest wystrugaæ kijek zatkniêty za sztyc± i pobiegaæ ze
smarkiem parêna¶cie minut. Ja swojego nauczy³em od zera do samodzielnej
jazdy w 15 min. Pcha³em go na placyku po asfalcie. Po 3 czy 4  kó³kach
zapyta³ ile jeszcze ta lekcja potrwa a ja mu na to: A wiedzia³e¶ ¿e
ostatnie kó³ko zrobi³e¶ sam? :)... Nie chcia³ wierzyæ :)
--
Jacek

Data: 2012-03-19 09:10:00
Autor: Jacek Maciejewski
Rowerek biegowy - dwa pytania
Dnia Sun, 18 Mar 2012 20:08:30 +0100, INEAD napisa³(a):

Geniu¶ normalnie...

Sk±d¿e. Po prostu dzieci ucz± siê niewiarygodnie szybko. My ju¿
zapomnieli¶my jak to by³o i trzeba od czasu do czasu przypomnieæ.
--
Jacek

Data: 2012-03-19 10:51:46
Autor: ziemo
W dniu 2012-03-18 15:40, P.B. pisze:
[...]

Nie widzę problemu kupić, wykorzystać, sprzedać, wszelkie dziecinne sprzęty to dosyć chodliwy towar.

--
Ziemo

Data: 2012-03-19 11:10:40
Autor: s_13
Rowerek biegowy - dwa pytania
Nie widzę problemu kupić, wykorzystać, sprzedać, wszelkie dziecinne sprzęty to dosyć chodliwy towar.

zgadza się... choć rowerek biegowy nie jest popularną metodą nauki jazdy w naszych stronach, więc na chodliwość bym nie liczył (podobnie jak fotelik samochodowy tyłem do kierunku jazdy dla starszych dzieci)
cena jak zwykłego rowerka, albo jeszcze lepiej... ja dla swojego kupię solidny metalowy bez łamliwych plastików z pedałami, chętnie używany, które da się łatwo zdemontować... ale najpierw niech się porządnie chodzić nauczy...:-)

pozdrawiam
s_13

Data: 2012-03-19 16:53:11
Autor: Michał Stępień
Rowerek biegowy - dwa pytania
s_13 <s_13@interia.pl> wrote:

Nie widzê problemu kupiæ, wykorzystaæ, sprzedaæ, wszelkie dziecinne sprzêty to dosyæ chodliwy towar.

zgadza siê... choæ rowerek biegowy nie jest popularn± metod± nauki jazdy w naszych stronach, wiêc na chodliwo¶æ bym nie liczy³ (podobnie jak fotelik samochodowy ty³em do kierunku jazdy dla starszych dzieci)
cena jak zwyk³ego rowerka, albo jeszcze lepiej... ja dla swojego kupiê solidny metalowy bez ³amliwych plastików z peda³ami, chêtnie u¿ywany, które da siê ³atwo zdemontowaæ... ale najpierw niech siê porz±dnie chodziæ nauczy...:-)

No nie wiem, tarcza na paj±ku tyle kosztuje:
http://allegro.pl/rower-rowerek-biegowy-rowery-drewniane-2-kolory-i2199278886.html

Data: 2012-03-20 06:25:07
Autor: chesteroni
On 18.03.2012 15:40, P.B. wrote:
[...]

Nie ma takiej opcji - ona nie ma dwóch lat. Na pedałowanie jest po prostu za mała

chester

Data: 2012-03-19 11:05:32
Autor: g-jaro
Rowerek biegowy - dwa pytania
chesteroni <chesteroniS@Ppoczta.Agazeta.Mpl> napisa³(a):
[...]

A córka jest w wieku ? Bo nasza ma 2,5 roku i ¶miga na drewnianym. Smiga tak, ze zastanawia³em sie nad metalowym jako "lepszym" ale to juz koledzy ni¿ej pisz±, ¿e jako wprawkê do normalnego roweru dla dziecka starszego (3-4 lata) to nie warto kupowaæ, natomiast jako pojazd g³ówny dla malucha 1,5-3 lata to drewniany - jest lekki latwy i ³atwy do ogarniêcia. A opchn±æ zawsze komus pó¼niej mo¿na.

[...]

Je³si to dla zupelnego maluch to nei potrzebny bo i ta nie pozwolisz zapylaæ z wielkie góry a nogi do hamowania ¶wietnie sie sprawdzaj±. Jak dl starszaka to wracamy do pytania i odpowiedzi, ze lepiej rower od razu.

Pzdr,
g-jaro

Data: 2012-03-19 12:16:22
Autor: s_13
Rowerek biegowy - dwa pytania
A córka jest w wieku ? Bo nasza ma 2,5 roku i ¶miga na drewnianym

o kurcze... czym wy j± karmicie...:-)
mój ch³opak 3,5 jeszcze potrafi siê potkn±æ o w³asn± nogê, na rowerek go wsadzam, taki trójko³owy i owszem siedzi, ale o peda³owaniu, czy te¿ innym sposobie na samodzielne poruszanie siê zapomnij...

pozdrawiam
s_13

Data: 2012-03-19 11:34:14
Autor: g-jaro
Rowerek biegowy - dwa pytania
s_13 <s_13@interia.pl> napisa³(a):
> A córka jest w wieku ? Bo nasza ma 2,5 roku i ¶miga na drewnianym

o kurcze... czym wy j± karmicie...:-)

miêsem :-D

a efekt jest taki

http://www.youtube.com/watch?v=A1H8fr_R5MQ Pzdr,
g-jaro

Data: 2012-03-20 06:28:24
Autor: chesteroni
On 19.03.2012 12:34,  g-jaro wrote:
s_13<s_13@interia.pl>  napisa³(a):

A córka jest w wieku ? Bo nasza ma 2,5 roku i ¶miga na drewnianym

o kurcze... czym wy j± karmicie...:-)

miêsem :-D

a efekt jest taki

http://www.youtube.com/watch?v=A1H8fr_R5MQ

¦wietny film :-)

Zastanawia mnie tylko ten kask... energie na rowerku biegowym s± w³a¶ciwie takie jak przy bieganiu... Po co kask?
Ca³kiem powa¿nie pytam - ja nie widzê sensu.

chester

Data: 2012-03-20 09:27:28
Autor: kawoN
W dniu 12-03-20 06:28, chesteroni pisze:

Zastanawia mnie tylko ten kask... energie na rowerku biegowym s±
w³a¶ciwie takie jak przy bieganiu... Po co kask?
Ca³kiem powa¿nie pytam - ja nie widzê sensu.

Chyba, ¿e trafi siê górka a rowerek nie ma hamulca :)
W tym roku moja m³odsza kontynuuje biegacza (pod koniec
sezonu zamierzam ju¿ przej¶æ na peda³y chocia¿ nie wiem
czy doro¶nie bo trochê ma³a jest) - ale ju¿ widzê, ¿e
brak hamulca to spory problem.
Niestety hamowanie nogami jej nie wychodzi tzn.
buty nie ¶lizgaj± siê, tylko robi ona najgorsze z mo¿liwych
czyli staje na nogi podnosz±c pupê z siode³ka.
Co prawda jeszcze nie wywali³a siê w ten sposób
ale te¿ jeszcze nie rozwinê³a skrzyde³ z górki, a widzê
¿e potencja³ jest...

A kasku nie ma bo jeden rozmiar ju¿ za ma³y, a kolejny
ledwo siê trzyma na g³owie wiêc i tak nie ma sensu.

--
kawoN
-

Data: 2012-03-20 15:29:42
Autor: biodarek
W dniu 2012-03-20 06:28, chesteroni pisze:
[...]

Odpowied¼ na pytanie o kask:
http://www.youtube.com/watch?v=7uYSctSJ8KA

--
biodarek

Data: 2012-03-20 17:05:15
Autor: g-jaro
[...]

Odpowied¼ brzmi "te¿ chcê w takim kasku jak tatu¶ ma" :-)

A w dodatku jak "skorupka za m³odu nasi±knie" to potem nie bêdzie problemu z kaskiem jak ju¿ bêdzie potrzebny.

Pzdr,
gjaro

Data: 2012-03-19 15:03:03
Autor: Lagod
W dniu 2012-03-18 07:58, chesteroni pisze:
Przymierzam się do zakupu rowerka biegowego dla córki.
No i mam kilka dylematów:
1. Jaka rama? Stalowa czy drewniana? Widziałem w necie rowerki i takie,

Tylko alu-chromo-supersilwer-kosmoxowa rama daje radÄ™.

Co Was ludziska popier... z tymi rowerami biegowymi? Kupujesz normalny rower i odkręcasz pedały.
Nauka trwa dzień, no może 2-3.

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2012-03-19 14:17:59
Autor: g-jaro
Rowerek biegowy - dwa pytania
Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl> napisa³(a):
> [...]

Co Was ludziska popier... z tymi rowerami biegowymi? Kupujesz normalny rower i odkręcasz pedały.
 Nic sie nie czuje popier... 1,5-2 latka te¿ chcesz uczyc na "normalnym " rowerku ? Czemu traktujesz "biegaczek" tylko jako wstêp do normalnego roweru, a nie jako pe³noprawny sprzêt dla trochê m³odszych dzieciaków, które na rower sa jeszcze za ma³e ?

Pzdr,
g-jaro

Data: 2012-03-20 06:29:55
Autor: chesteroni
Rowerek biegowy - dwa pytania
On 19.03.2012 15:17,  g-jaro wrote:
Lagod<niespamowaclagoda@listkropkapl>  napisaÅ‚(a):

W dniu 2012-03-18 07:58, chesteroni pisze:
Przymierzam si� do zakupu rowerka biegowego dla córki.
No i mam kilka dylematĂłw:
1. Jaka rama? Stalowa czy drewniana? Widzia�em w necie rowerki i takie,

Tylko alu-chromo-supersilwer-kosmoxowa rama daje rad�.

Co Was ludziska popier... z tymi rowerami biegowymi? Kupujesz normalny
rower i odkr�casz peda�y.
Nauka trwa dzie�, no moşe 2-3.

Nic sie nie czuje popier... 1,5-2 latka też chcesz uczyc na "normalnym "
rowerku ? Czemu traktujesz "biegaczek" tylko jako wstęp do normalnego
roweru, a nie jako pełnoprawny sprzęt dla trochę młodszych dzieciaków, które
na rower sa jeszcze za małe ?

No właśnie ja mam tak - mała dopiero na dzień dziecka będzie miała ~1.5 roku i wtedy planujemy jej sprezentować rowerek :-)
Za rok pewnie będziemy rozważać taki z pedałami, ale teraz jest po prostu za wcześnie.

chester

Data: 2012-03-21 09:50:36
Autor: Lagod
W dniu 2012-03-20 06:29, chesteroni pisze:
[...]

No to maluch rzeczywiście mały :-) Może jakieś większe wrotki ;-)

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2012-03-20 12:43:29
Autor: Lagod
W dniu 2012-03-19 15:17,  g-jaro pisze:
Czemu traktujesz "biegaczek" tylko jako wstêp do normalnego
roweru,

1) Bo to jest grupa dyskusyjna p.r.ROWERY a nie p.r.WSZYSTKOCOMADWAKO£A
2) Bo jak odkrêcisz dwa peda³y to masz rower biegowy
3) Bo trudno za³o¿yæ ¿e dziecko które opanuje odpychanie nie skorzysta z peda³ów

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2012-03-20 17:11:48
Autor: g-jaro
> [...]
> roweru,

1) Bo to jest grupa dyskusyjna p.r.ROWERY a nie p.r.WSZYSTKOCOMADWAKO£A

Ooooo... Szef usenetu. To pewnie dlatego baron Drais tu nie pisuje ;-), boi sie opieprzu.

2) Bo jak odkrêcisz dwa peda³y to masz rower biegowy

To wtedy ju¿ móg³bym o nim tu pisaæ, czy nie ?

A i wa¿y³e¶ obie opcje jak rozumiem i spokojnie 1,5 rocznemu dziecku wyt³umaczysz, ¿e pó³ albo i ca³e kilo nie ma znaczenia. Jak lubisz...
Ja lubie jak moje dziecko jest zadowolone - na przyk³ad z jazdy na "biegaczku"

3) Bo trudno za³o¿yæ ¿e dziecko które opanuje odpychanie nie skorzysta z peda³ów

Nie zak³adam. Ja korzystam. My¶lê, ¿e moje dziecko tez skorzysta jak przyjdzie czas. --

Data: 2012-03-20 20:55:15
Autor: ToMasz
Rowerek biegowy - dwa pytania
ciach
Pytanie najwa¿niejsze: czy kolega ma zamiar uczyæ dziecko je¼dziæ na rowerze, a "biegowy" jest narzêdziem? Czy opcja dwa - dziecko ma "lataæ" (nie istotne dlaczego) na dwóch kó³kach?
W pierwszym wypadku ka¿da kwota jest generowaniem problemów i marnotrawstwem pieniêdzy. W drugim - o gustach siê nie dyskutuje i cieszmy siê ¿e ka¿dy z nas ma prawo wyboru i ¶rodki aby spe³niaæ swoje zachcianki. Mam jednak pro¶bê. Nazwijmy to po imieniu i nikt nie bêdzie rzuca³ (g³upich) uwag
ToMasz

Data: 2012-03-21 00:03:23
Autor: chesteroni
On 20.03.2012 20:55, ToMasz wrote:
ciach
Pytanie najwa¿niejsze: czy kolega ma zamiar uczyæ dziecko je¼dziæ na
rowerze, a "biegowy" jest narzêdziem? Czy opcja dwa - dziecko ma "lataæ"
(nie istotne dlaczego) na dwóch kó³kach?

Opcja numer 1 ale dopiero wtedy, jak córka podro¶nie, czyli pewnie 2.5-3 latka.

W pierwszym wypadku ka¿da kwota jest generowaniem problemów i
marnotrawstwem pieniêdzy.

Dobra, to znajd¼ lekki rower dla dziecka 17-to miesiêcznego (wysoko¶æ siode³ka na ok. 30cm, ale max 33 - nie pamiêtam ile zmierzy³em ale na pewno niewiele to by³o...) i daj namiary.
Ja sobie nie wyobra¿am na obecnym etapie rozwoju motoryki jazdy na rowerze, ale córka robi czêsto rzeczy typowe dla dzieci znacznie starszych (równowaga, wie¿e klocków, rysunki) - mo¿e faktycznie warto to rozwa¿yæ?
Tylko, ¿e ja takich rowerów klasycznych nie widzia³em, nawet biegowe ciê¿ko dostaæ w takim rozmiarze.

[...]

Ale po co cokolwiek nazywaæ?
Pytam o rowerki biegowe. Po co mi taki - zasadniczo wiadomo.
Cel jest jasny: dziecko pomykaj±ce na rowerku :-)
Dorabianie ideologii, filozofii i innych takich to strata czasu.

chester

Data: 2012-03-20 20:43:35
Autor: kawoN
W dniu 12-03-20 12:43, Lagod pisze:

1) Bo to jest grupa dyskusyjna p.r.ROWERY a nie p.r.WSZYSTKOCOMADWAKO£A

Pierwsze rowery na ¶wiecie to by³y maszyny do biegania...

2) Bo jak odkrêcisz dwa peda³y to masz rower biegowy
3) Bo trudno za³o¿yæ ¿e dziecko które opanuje odpychanie nie skorzysta z
peda³ów

Tak - ale ju¿ to wspominane by³o ze 3 razy: pod warunkiem,
¿e dziecko jest na tyle du¿e, ¿e znajdzie siê klasyczny
rowerek na tyle ma³y, ¿eby dziecko swobodnie dostawa³o
nogami do ziemi.
Dla zilustrowania krótki filmik a na nim dziecko 1 rok i 10 miesiêcy,
które dopiero w tym wieku doros³o do najmniejszego rowerka jaki
znalaz³em na rynku (30cm najmniejsza wysoko¶æ z siode³ka do
ziemi, ¶rednica kó³ek ok. 21 cm (ok. 8 cali)):

http://www.youtube.com/watch?v=xjza8DQlm8E

--
kawoN
-

Data: 2012-03-20 23:55:34
Autor: chesteroni
On 20.03.2012 12:43, Lagod wrote:
W dniu 2012-03-19 15:17, g-jaro pisze:
Czemu traktujesz "biegaczek" tylko jako wstêp do normalnego
roweru,

Wiem, nie karmiæ... Ale ja dawno ju¿ nie karmi³em wiêc trochê pokarmiê ;-)

1) Bo to jest grupa dyskusyjna p.r.ROWERY a nie p.r.WSZYSTKOCOMADWAKO£A

Pouczanie sobie daruj, wiem jaka jest tematyka grupy pewnie znacznie lepiej, ni¿ ty - ³adnych parê lat tu spêdzi³em :-)
Rower mo¿e mieæ peda³ów ilo¶æ ca³kiem ró¿n±, ja widzia³em takie z 0, 2, 4 i raz nawet taki z 6 peda³ami (i nie jest to ¿adna "aluzja" - chodzi o tandemy i d³u¿sze). Nie chcesz mi chyba powiedzieæ, ¿e tandem te¿ siê nie mie¶ci w tematyce grupy?

2) Bo jak odkrêcisz dwa peda³y to masz rower biegowy

Mi³ego biegania na sprzêcie z ³añcuchem i o¶k± supportu.
Aaaa - znaczy chcia³e¶ napisaæ o odkrêceniu ca³ego napêdu?
Zêbatka z ty³u wcale nie bêdzie ryzykowna.

Dobra, przecie¿ tego punktu nie napisa³eæ, bo to bez sensu, prawda?

3) Bo trudno za³o¿yæ ¿e dziecko które opanuje odpychanie nie skorzysta z
peda³ów

Nie, to akurat bardzo proste. Dzieci w pewnym wieku nie maj± jeszcze odpowiedniej koordynacji ruchów. Trzylatek zwykle sobie z tym radzi, a dziecko 18-to miesiêczne raczej ma znikome szanse.

A tak w ogóle, jak ci tak bardzo ten w±tek przeszkadza - czemu go nie dodasz do ignorowanych? Polecam :-)

chester

Data: 2012-03-21 09:48:09
Autor: Lagod
W dniu 2012-03-20 23:55, chesteroni pisze:
A tak w ogóle, jak ci tak bardzo ten w±tek przeszkadza - czemu go nie
dodasz do ignorowanych? Polecam :-)

Kpisz sobie, zamiast normalnie rozmawiaæ-nie wiem po co.
g-jaro zapyta³ sk±d moje za³o¿enia i wnioski to mu odpowiadam.
Temat mnie ciekawi dlaczego ludzie generuj± niepotrzebne wydatki. kawoN (i nie tylko) sensownie wyja¶ni³, ¿e chodzi o wysoko¶æ monta¿u siode³ka dla bardzo ma³ego bobasa. Ale w wiêkszo¶ci wypadków to jest jednak moda, bo ludzie kupuj± takie urz±dzenia dla dzieciaków które ju¿ dawno powinny je¼dziæ, choæby na 14" bTwinie z dekatlonu

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2012-03-21 10:25:55
Autor: Fabian
On 21.03.2012 09:48, Lagod wrote:
W dniu 2012-03-20 23:55, chesteroni pisze:
A tak w ogóle, jak ci tak bardzo ten w±tek przeszkadza - czemu go nie
dodasz do ignorowanych? Polecam :-)

Kpisz sobie, zamiast normalnie rozmawiaæ-nie wiem po co.
[ciach]
je¼dziæ, choæby na 14" bTwinie z dekatlonu

Bo czepiasz siê cz³owieka, który kupuje rowerek biegowy dla ma³ego dziecka, które jeszcze d³ugo nie bêdzie peda³owaæ, a nie takiego co powinno ¶migaæ na 14" btwinie z dekatlonu. Mo¿e siê czepiaj takiego, co?

Fabian.

Data: 2012-03-21 13:23:59
Autor: Lagod
W dniu 2012-03-21 10:25, Fabian pisze:
Bo czepiasz siê cz³owieka, który kupuje rowerek biegowy dla ma³ego
dziecka, które jeszcze d³ugo nie bêdzie peda³owaæ, a nie takiego co
powinno ¶migaæ na 14" btwinie z dekatlonu. Mo¿e siê czepiaj takiego, co?

Jak siê "czepia³em" to nie wiadomo oby³o o jak ma³e "co¶" chodzi.

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2012-03-21 09:18:08
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
W dniu 2012-03-20 12:43, Lagod pisze:
W dniu 2012-03-19 15:17, g-jaro pisze:
Czemu traktujesz "biegaczek" tylko jako wstêp do normalnego
roweru,

1) Bo to jest grupa dyskusyjna p.r.ROWERY a nie p.r.WSZYSTKOCOMADWAKO£A

I dlatego pytaj±cy pyta o rowerek biegowy.
Poza tym Pradziad roweru klasycznego, by³ rowerkiem biegowym. Znaczy chyba siê czepiasz :->

2) Bo jak odkrêcisz dwa peda³y to masz rower biegowy

Mój m³ody ma dwa lata. Chcia³em kupiæ mu klasyczny rowerek do wykrêcenia peda³ów, korby itd. Ale siê okazuje, ¿e te rowerki klasyczne, które widzia³em maj± za wysoko siode³ko. I nie da siê ni¿ej. Rowerek biegowy Tup Tup Limo ma najni¿sze ustawienie siode³ka na 32 cm.

Skoro jeste¶ taki zorientowany, to zaproponuj proszê klasyczny rowerek z siode³kiem mo¿liwym do opuszczenia na minimum 32 cm. Bêdê wdziêczny.

Poza tym drewniany rowerek biegowy jest bardzo lekki, czego nie mo¿na powiedzieæ o rowerkach klasycznych, stalowych lub alu. A to dla dwulatka istotne.

3) Bo trudno za³o¿yæ ¿e dziecko które opanuje odpychanie nie skorzysta z
peda³ów

Dwulatek powinien ju¿ ogarniaæ peda³owanie. Jak m³ody mia³ 1,5 roku gania³ na czteroko³owym autku, odpycha³ siê nó¿kami, opanowa³ krêcenie kierownic± itd.

Ale na razie nie widzia³em odpowiednio ma³ego rowerka klasycznego. Jak nie znajdê, kupiê biegowego np. Tup Tup Limo aby m³ody móg³ sobie poszaleæ wiosennie i w lecie. Jak podro¶nie z pewno¶ci± kupimy mu klasyczny rowerek. No chyba ¿e od razu znajdê rowerek z siod³em nie wy¿ej ni¿ 32 cm.

Pozdrawiam

Seco

Data: 2012-03-21 09:51:41
Autor: Lagod
W dniu 2012-03-21 09:18, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
[...]

To mnie przekonuje.

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2012-03-22 10:34:01
Autor: cytawa
  Lagod pisze:

Co Was ludziska popier... z tymi rowerami biegowymi? Kupujesz normalny
rower i odkręcasz pedały.
Nauka trwa dzień, no może 2-3.

Wtrace sie do dyskusji w tym miejscu i przedstawie swoje spostrzezenia na ten temat.

1. Rowerek biegowy jest po prostu genialny dla dzieci od ok. 3 lat. Sadze, ze mlodsze nie bardzo jeszcze wiedza jak to uzywac i dla mlodszych lepsze sa lekkie trojkolowce, ktore mozna popychac.

2. Rowerek biegowy jest lekki i ma nisko umieszczone siodelko i dziecko spokojnie sobie opiera nozki o ziemie i bardzo szybko chwyta rownowage. Nie jest to mozliwe na rowerku z pedalami. Za duzo czynnikow na raz. Ponadto czesto dziecko nie jest w stanie krecic pedalami, chyba ze ma rowerek  typu OK.

3. Obserwowalem to na swojej rodzinie jak szybko dziecko zazywa radosci np. jadac z niewielkiej gorki. (Rowniez z takim mobilnym dzieckiem mozliwe sa dalsze spacery.)
Jak juz opanuje rownowage, to praktycznie z marszu przesiada sie w wieku 4-6 na normalny rower.

4. Niestety obserwuje trend, ze rowery dla dzieci sa coraz bardziej wypasione i ciezkie. Jest paranoja, ze taki rowerek wazy ponad 10 kg. To taka proporcja jakby dla doroslego rower wazyl ze 30-40 kg. Wielokrotnie widzialem na pobliskich sobie placach jak dzieci placzem reaguja na proby nauki jazdy na takim wielkim i ciezkim rowerku.

Jan Cytawa

Data: 2012-03-22 10:56:38
Autor: kawoN
W dniu 12-03-22 10:34, cytawa pisze:

1. Rowerek biegowy jest po prostu genialny dla dzieci od ok. 3 lat.
Sadze, ze mlodsze nie bardzo jeszcze wiedza jak to uzywac i dla
mlodszych lepsze sa lekkie trojkolowce, ktore mozna popychac.

Może nie dla wszystkich dzieci ale nie zgodzę się.
3 latek może już jeździć samodzielnie na 2-ch kółkach,
3,5 latek na pewno już powinien.

Z rowerkami biegowymi spokojnie radzą sobie dzieci poniżej 2 lat.

Trójkołowce w zasadzie nic nie uczą - podobno nawet szkodzą
jak się za dużo jeździ.

Oczywiście - nie oczekujmy, że dziecko, które wiek "chodzenia"
spędziło w całości w wózku nagle ożyje na rowerze. Takie "wózkowe"
dzieci prawdopodobnie będą miały problemy z rowerem i w wieku 4 lat.
Co prawda - nie mam doświadczenia z takimi dziećmi, bo moje
obydwie córy były zdecydowanie antywózkowe i wyrywały się do chodzenia
oraz pokonywania coraz trudniejszych przeszkód. Dla mnie oczywistym
było że muszę je uczyć jeździć na rowerze jak najszybciej :)

4. Niestety obserwuje trend, ze rowery dla dzieci sa coraz bardziej
wypasione i ciezkie. Jest paranoja, ze taki rowerek wazy ponad 10 kg.

To fakt, rower 5-latki waży dokładnie tyle samo
co moja szosówka :) (czyli ok. 10 kg)

--
kawoN
-

Data: 2012-03-22 11:17:24
Autor: cytawa
kawoN pisze:

Może nie dla wszystkich dzieci ale nie zgodzę się.
3 latek może już jeździć samodzielnie na 2-ch kółkach,
3,5 latek na pewno już powinien.

Z rowerkami biegowymi spokojnie radzą sobie dzieci poniżej 2 lat.

Nie wiem, moze moje dzieci nie byly takie genialne.
Nigdy mi sie nie udalo nauczyc dziecka ponizej 4 lat jazdy na rowerze. Troche tych dzieci w moim zyciu sie przewinelo.  Nie bardzo sobie tez wyobrazam jak uczyc dziecko ponizej 2 lat takich trudnych rzeczy. Moje w tym wieku jeszcze w ogole nie mowily.

Jan Cytawa

Data: 2012-03-22 12:27:34
Autor: kawoN
W dniu 12-03-22 11:17, cytawa pisze:

Nie wiem, moze moje dzieci nie byly takie genialne.
Nigdy mi sie nie udalo nauczyc dziecka ponizej 4 lat jazdy na rowerze.

Ale może nie próbowałeś? Duża część rodziców nie wpada na pomysł,
że można spróbować. Mnie przekonał syn kolegi, który przed
ukończeniem 3 lat jeździł na średnim poziomie 5 latka.

Nie bardzo sobie tez
wyobrazam jak uczyc dziecko ponizej 2 lat takich trudnych rzeczy. Moje w
tym wieku jeszcze w ogole nie mowily.

Mówimy wyłącznie o biegowym.
Moja młodsza poruszająca się na biegowym
przed ukończeniem 2 lat jak najbardziej nie mówiła. W zasadzie
to teraz mając już 2,5 roku wciąż prawie nie mówi.
Mam plan żeby pod koniec lata przenieść ją na rower z pedałami
chociaż są dwa powody z powodu, których może się to nie udać:
1. Nie dorośnie - ogólnie jest mniejsza niż średnia dla jej wieku
2. Nie będzie się sprawnie komunikować - co prawda ona świetnie wszystko
rozumie i nawet wiele mówi - podejrzewamy nawet, że są to całkiem
zaawansowane konstrukcje - tyle, że nikt tego nie rozumie :)
A jakoś nie bardzo sobie wyobrażam naukę bez informacji
zwrotnej od ucznia :) (chociażby nawet tej, że nie umiem
uczyć - co usłyszałem od mojej starszej 3,5 latki podczas
- przyznaję trudnych początków dnia pierwszego :)

--
kawoN
-

Data: 2012-03-22 22:46:02
Autor: ToMasz
[...]
ECH.... ja byłem małym geniuszem, a rower na 2 kołach to był dopiero pelikan, czyli tak 5 lat. natomiast moja obecna żona śmigała na rowerku 11 calowym, ruskim w wieku 3 lat. niema reguły. tzn jest jedna. im dalej od wynalezienia roweru - tym wyższy wiek dzieci które zaczynają jeździć. W wielu przypadkach dopiero koło 24 jest granicą nie do przejścia.
Więc uparcie będę pytał: po jasną cholerę te malutkie hulajnogi i rowery biegowe? dla sportu samego w sobie? ile taki rower będzie miał przebiegu? 2km w życiu? nie lepiej dziecko posadzić na mexlerku i pobiegać z nim te 2km? Jak to było kiedyś na demotywatorach: jak z drogi dziecka pousuwasz wszystkie kamienie, to za 20 lat ziarnko piasku stanie się dla niego głazem. Za rok Wam powiem czy da się nauczyć dziecko mniejsze niż 2 lata jazdy na 2 kołach.

ToMasz

Data: 2012-03-23 09:04:32
Autor: kawoN
W dniu 12-03-22 22:46, ToMasz pisze:

Więc uparcie będę pytał: po jasną cholerę te malutkie hulajnogi i rowery
biegowe?

Hmm to ja uparcie: bo dla małych dzieci nie ma odpowiednio
małych rowerków klasycznych.

ile taki rower będzie miał przebiegu? 2km w życiu?

No nie wiem czy to dla Ciebie zdziwienie ale moja młodsza
2 km robi w czasie spaceru (na odległy plac zabaw i z powrotem)
i jeszcze trzeba ją na siłę do domu zaganiać bo by pojeździła.
Zakładając, że w tym sezonie będzie jeździć to jeśli uda nam się
3 razy w tygodniu wyjść na rowerek (dziadek też z nią wychodzi)
a sezon obliczymy na połowę roku czyli 26 tygodni wyjdzie nam:
26 x 3 x 2km = 156km :)

No nie jest to oczywiście przebieg do amortyzacji zakupu
ale bardziej przeliczyłbym to na godziny szczęścia:
średnia prędkość oscyluje (na razie) wokół 5 km/h
co nam daje ok 31h czystej jazdy.
Przeliczając to na dorosłego - przyjmując średnią 25km/h
otrzymujemy przebieg odniesienia na poziomie 775km.
To już brzmi lepiej chociaż do amortyzacji daleko :)

nie lepiej dziecko posadzić na mexlerku i
pobiegać z nim te 2km? Jak to było kiedyś na demotywatorach: jak z drogi
dziecka pousuwasz wszystkie kamienie

Hmm masz na myśli zwykły rower?
Primo: jak było wyżej na 2 latka nie ma takich
Secundo: pobiegać i tak pobiegam jak córkę przesadzę
na dwukołowca bo nie będę jej ufał a wolę żeby buźkę
miała jednak ładną :)
Tertio: kamienie raczej teraz jej wrzucam, biegowy
uczy więcej niż trzykołowy, główka musi pracować :)

Za rok Wam powiem czy da się nauczyć dziecko
mniejsze niż 2 lata jazdy na 2 kołach.

Jestem ciekaw - niestety moja była zbyt mała
żeby próbować z pedałami.

--
kawoN
-

Data: 2012-03-24 01:58:22
Autor: garym
Rowerek biegowy - dwa pytania
W dniu 2012-03-18 07:58, chesteroni pisze:
Witam!

Przymierzam się do zakupu rowerka biegowego dla córki.
No i mam kilka dylematów:

pozwolę się podzielić swoim doświadczeniem, jako, że z rowerka biegowego skorzystało już dwoje moich dzieci i oboje zaczęły jeździć z pedałkami w wieku 3 lat. W tym roku czeka kolejna pociecha :)

Pomysł z odkręcaniem korb i wyjmowaniem supportu jest nawet ok, ale trzeba pamiętać, że rowerki biegowe mają ciut inną konstrukcję, np. węższe siodełko. Dziecko może też uderzać się kostkami, o dolną część ramy. Zaletą takiego rozwiązania, jest ta sama geometria roweru na którym biega i jeździ z pedałkami. To przy nauce jeżdżenia jest bardzo istotne.

Są też specjalne rowery biegowe do których można doczepić pedały:
http://scoolbike.de/index.php/en/products-en/running-en
Wspomniana dwójka moich dzieci, właśnie na nich uczyła się jeździć. Ponieważ jednak rower ten jest dosyć wysoki (koła 14 cali) to nie nadaje się dla dzieci poniżej 2 lat - w opisie jest od 85 cm.

Samo bieganie daje już dużo frajdy dzieciom. Dzieci bardzo szybko i bezpiecznie uczą się trzymać równowagę na takim rowerze. nie traktowałbym tylko jako przygotowania pod normalne jeżdżenie, ale na fajną formę spędzania czasu na powietrzu.

pozdr

Michał

Data: 2012-03-24 19:25:22
Autor: kawoN
W dniu 12-03-24 01:58, garym pisze:
 nie
traktowałbym tylko jako przygotowania pod normalne jeżdżenie, ale na
fajną formę spędzania czasu na powietrzu.

Błąd. Sam wiem ile namęczyłem się przy mojej starszej
żeby wyplenić fatalne nawyki z czterech kółek przy nauce
na dwóch. A ponieważ jak to baba - ciężko się z nią dyskutowało
na tematy logiczne ;) przy drugiej młodszej zdecydowałem
siÄ™ na inwestycjÄ™ w "biegacza" :) Na razie widzÄ™,
że na pewno wie co to równowaga, ale jak to się przełoży
na przejście na normalny rower - zobaczymy na jesieni.

--
kawoN
-

Rowerek biegowy - dwa pytania