Rowerek biegowy - dwa pytania

Data: 2012-03-18 09:32:42
Autor: INEAD
Rowerek biegowy - dwa pytania

1. Jaka rama? Stalowa czy drewniana? Widziałem w necie rowerki i takie,
i takie. Normalnie wybrałbym stalową, ale...
drewniany jest pewnie lżejszy, mniej bolesne jest uderzenie.
Ale stalowy trwalszy... Sam nie wiem

Moja córka miała stalowy z Rossmana za stówę. Raczej był OK

2. Hamulec? Widziałem rowerki z hamulcem bębnowym w tylnej piaście.
Na początku jest to na pewno zbędny gadżet, ale nie wiem, czy jak młoda
opanuje już jakieś dzikie manewry i sposoby na rozpędzenie, czy taki
hamulec nie będzie przydatny?
Niby hamowanie stopami uczy ostrożności, ale...

Tak hampli brakowało, nie ze względu na prędkości - chociaż może trochę był potrzebny jak z górki zjeżdżała ale ze względu na brak nauczenia odruchu hamowania np. przed przejsciem dla pierwszych, potem już na prawdzwiwym rowerze ciężko było jej się nauczyć. Także jakbym teraz kupował to tylko z hamulcem.

Rowerek biegowy - dwa pytania