Rowerek biegowy - dwa pytania

Data: 2012-03-19 11:05:32
Autor: g-jaro
Rowerek biegowy - dwa pytania
chesteroni <chesteroniS@Ppoczta.Agazeta.Mpl> napisał(a):
Witam!

Przymierzam się do zakupu rowerka biegowego dla córki.
No i mam kilka dylematĂłw:

1. Jaka rama? Stalowa czy drewniana? Widziałem w necie rowerki i takie, i takie. Normalnie wybrałbym stalową, ale...
drewniany jest pewnie lĹźejszy, mniej bolesne jest uderzenie.
Ale stalowy trwalszy... Sam nie wiem

A córka jest w wieku ? Bo nasza ma 2,5 roku i śmiga na drewnianym. Smiga tak, ze zastanawiałem sie nad metalowym jako "lepszym" ale to juz koledzy niżej piszą, że jako wprawkę do normalnego roweru dla dziecka starszego (3-4 lata) to nie warto kupować, natomiast jako pojazd główny dla malucha 1,5-3 lata to drewniany - jest lekki latwy i łatwy do ogarnięcia. A opchnąć zawsze komus później można.

2. Hamulec? Widziałem rowerki z hamulcem bębnowym w tylnej piaście.
Na początku jest to na pewno zbędny gadżet, ale nie wiem, czy jak młoda opanuje już jakieś dzikie manewry i sposoby na rozpędzenie, czy taki hamulec nie będzie przydatny?
Niby hamowanie stopami uczy ostrożności, ale...

Jełsi to dla zupelnego maluch to nei potrzebny bo i ta nie pozwolisz zapylać z wielkie góry a nogi do hamowania świetnie sie sprawdzają. Jak dl starszaka to wracamy do pytania i odpowiedzi, ze lepiej rower od razu.

Pzdr,
g-jaro

Data: 2012-03-19 12:16:22
Autor: s_13
Rowerek biegowy - dwa pytania
A córka jest w wieku ? Bo nasza ma 2,5 roku i śmiga na drewnianym

o kurcze... czym wy ją karmicie...:-)
mój chłopak 3,5 jeszcze potrafi się potknąć o własną nogę, na rowerek go wsadzam, taki trójkołowy i owszem siedzi, ale o pedałowaniu, czy też innym sposobie na samodzielne poruszanie się zapomnij...

pozdrawiam
s_13

Data: 2012-03-19 11:34:14
Autor: g-jaro
s_13 <s_13@interia.pl> napisał(a):
> A córka jest w wieku ? Bo nasza ma 2,5 roku i śmiga na drewnianym

o kurcze... czym wy ją karmicie...:-)

mięsem :-D

a efekt jest taki

http://www.youtube.com/watch?v=A1H8fr_R5MQ Pzdr,
g-jaro

Data: 2012-03-20 06:28:24
Autor: chesteroni
On 19.03.2012 12:34,  g-jaro wrote:
s_13<s_13@interia.pl>  napisał(a):

A córka jest w wieku ? Bo nasza ma 2,5 roku i śmiga na drewnianym

o kurcze... czym wy ją karmicie...:-)

mięsem :-D

a efekt jest taki

http://www.youtube.com/watch?v=A1H8fr_R5MQ

Świetny film :-)

Zastanawia mnie tylko ten kask... energie na rowerku biegowym są właściwie takie jak przy bieganiu... Po co kask?
Całkiem poważnie pytam - ja nie widzę sensu.

chester

Data: 2012-03-20 09:27:28
Autor: kawoN
W dniu 12-03-20 06:28, chesteroni pisze:

Zastanawia mnie tylko ten kask... energie na rowerku biegowym są
właściwie takie jak przy bieganiu... Po co kask?
Całkiem poważnie pytam - ja nie widzę sensu.

Chyba, że trafi się górka a rowerek nie ma hamulca :)
W tym roku moja młodsza kontynuuje biegacza (pod koniec
sezonu zamierzam już przejść na pedały chociaż nie wiem
czy dorośnie bo trochę mała jest) - ale już widzę, że
brak hamulca to spory problem.
Niestety hamowanie nogami jej nie wychodzi tzn.
buty nie ślizgają się, tylko robi ona najgorsze z możliwych
czyli staje na nogi podnosząc pupę z siodełka.
Co prawda jeszcze nie wywaliła się w ten sposób
ale też jeszcze nie rozwinęła skrzydeł z górki, a widzę
że potencjał jest...

A kasku nie ma bo jeden rozmiar już za mały, a kolejny
ledwo się trzyma na głowie więc i tak nie ma sensu.

--
kawoN
-

Data: 2012-03-20 15:29:42
Autor: biodarek
W dniu 2012-03-20 06:28, chesteroni pisze:
[...]

Odpowiedź na pytanie o kask:
http://www.youtube.com/watch?v=7uYSctSJ8KA

--
biodarek

Data: 2012-03-20 17:05:15
Autor: g-jaro
[...]

Odpowiedź brzmi "też chcę w takim kasku jak tatuś ma" :-)

A w dodatku jak "skorupka za młodu nasiąknie" to potem nie będzie problemu z kaskiem jak już będzie potrzebny.

Pzdr,
gjaro

--

Rowerek biegowy - dwa pytania