Rowerek biegowy - dwa pytania

Data: 2012-03-19 15:03:03
Autor: Lagod
Rowerek biegowy - dwa pytania
W dniu 2012-03-18 07:58, chesteroni pisze:
Przymierzam siÄ™ do zakupu rowerka biegowego dla cĂłrki.
No i mam kilka dylematĂłw:
1. Jaka rama? Stalowa czy drewniana? Widziałem w necie rowerki i takie,

Tylko alu-chromo-supersilwer-kosmoxowa rama daje radÄ™.

Co Was ludziska popier... z tymi rowerami biegowymi? Kupujesz normalny rower i odkręcasz pedały.
Nauka trwa dzień, no może 2-3.

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2012-03-19 14:17:59
Autor: g-jaro
Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl> napisał(a):
> [...]

Co Was ludziska popier... z tymi rowerami biegowymi? Kupujesz normalny rower i odkręcasz pedały.
 Nic sie nie czuje popier... 1,5-2 latka też chcesz uczyc na "normalnym " rowerku ? Czemu traktujesz "biegaczek" tylko jako wstęp do normalnego roweru, a nie jako pełnoprawny sprzęt dla trochę młodszych dzieciaków, które na rower sa jeszcze za małe ?

Pzdr,
g-jaro

Data: 2012-03-20 06:29:55
Autor: chesteroni
Rowerek biegowy - dwa pytania
On 19.03.2012 15:17,  g-jaro wrote:
Lagod<niespamowaclagoda@listkropkapl>  napisaĹ‚(a):

W dniu 2012-03-18 07:58, chesteroni pisze:
Przymierzam si� do zakupu rowerka biegowego dla córki.
No i mam kilka dylematĂłw:
1. Jaka rama? Stalowa czy drewniana? Widzia�em w necie rowerki i takie,

Tylko alu-chromo-supersilwer-kosmoxowa rama daje rad�.

Co Was ludziska popier... z tymi rowerami biegowymi? Kupujesz normalny
rower i odkr�casz peda�y.
Nauka trwa dzie�, no moşe 2-3.

Nic sie nie czuje popier... 1,5-2 latka teĹĽ chcesz uczyc na "normalnym "
rowerku ? Czemu traktujesz "biegaczek" tylko jako wstęp do normalnego
roweru, a nie jako pełnoprawny sprzęt dla trochę młodszych dzieciaków, które
na rower sa jeszcze za małe ?

No właśnie ja mam tak - mała dopiero na dzień dziecka będzie miała ~1.5 roku i wtedy planujemy jej sprezentować rowerek :-)
Za rok pewnie będziemy rozważać taki z pedałami, ale teraz jest po prostu za wcześnie.

chester

Data: 2012-03-21 09:50:36
Autor: Lagod
W dniu 2012-03-20 06:29, chesteroni pisze:
[...]

No to maluch rzeczywiście mały :-) Może jakieś większe wrotki ;-)

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2012-03-20 12:43:29
Autor: Lagod
W dniu 2012-03-19 15:17,  g-jaro pisze:
Czemu traktujesz "biegaczek" tylko jako wstęp do normalnego
roweru,

1) Bo to jest grupa dyskusyjna p.r.ROWERY a nie p.r.WSZYSTKOCOMADWAKOŁA
2) Bo jak odkręcisz dwa pedały to masz rower biegowy
3) Bo trudno założyć że dziecko które opanuje odpychanie nie skorzysta z pedałów

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2012-03-20 17:11:48
Autor: g-jaro
> [...]
> roweru,

1) Bo to jest grupa dyskusyjna p.r.ROWERY a nie p.r.WSZYSTKOCOMADWAKOŁA

Ooooo... Szef usenetu. To pewnie dlatego baron Drais tu nie pisuje ;-), boi sie opieprzu.

2) Bo jak odkręcisz dwa pedały to masz rower biegowy

To wtedy już mógłbym o nim tu pisać, czy nie ?

A i ważyłe¶ obie opcje jak rozumiem i spokojnie 1,5 rocznemu dziecku wytłumaczysz, że pół albo i całe kilo nie ma znaczenia. Jak lubisz...
Ja lubie jak moje dziecko jest zadowolone - na przykład z jazdy na "biegaczku"

3) Bo trudno założyć że dziecko które opanuje odpychanie nie skorzysta z pedałów

Nie zakładam. Ja korzystam. My¶lę, że moje dziecko tez skorzysta jak przyjdzie czas. --

Data: 2012-03-20 20:55:15
Autor: ToMasz
Rowerek biegowy - dwa pytania
ciach
Pytanie najważniejsze: czy kolega ma zamiar uczyć dziecko jeĽdzić na rowerze, a "biegowy" jest narzędziem? Czy opcja dwa - dziecko ma "latać" (nie istotne dlaczego) na dwóch kółkach?
W pierwszym wypadku każda kwota jest generowaniem problemów i marnotrawstwem pieniędzy. W drugim - o gustach się nie dyskutuje i cieszmy się że każdy z nas ma prawo wyboru i ¶rodki aby spełniać swoje zachcianki. Mam jednak pro¶bę. Nazwijmy to po imieniu i nikt nie będzie rzucał (głupich) uwag
ToMasz

Data: 2012-03-21 00:03:23
Autor: chesteroni
On 20.03.2012 20:55, ToMasz wrote:
ciach
Pytanie najważniejsze: czy kolega ma zamiar uczyć dziecko jeĽdzić na
rowerze, a "biegowy" jest narzędziem? Czy opcja dwa - dziecko ma "latać"
(nie istotne dlaczego) na dwóch kółkach?

Opcja numer 1 ale dopiero wtedy, jak córka podro¶nie, czyli pewnie 2.5-3 latka.

W pierwszym wypadku każda kwota jest generowaniem problemów i
marnotrawstwem pieniędzy.

Dobra, to znajdĽ lekki rower dla dziecka 17-to miesięcznego (wysoko¶ć siodełka na ok. 30cm, ale max 33 - nie pamiętam ile zmierzyłem ale na pewno niewiele to było...) i daj namiary.
Ja sobie nie wyobrażam na obecnym etapie rozwoju motoryki jazdy na rowerze, ale córka robi często rzeczy typowe dla dzieci znacznie starszych (równowaga, wieże klocków, rysunki) - może faktycznie warto to rozważyć?
Tylko, że ja takich rowerów klasycznych nie widziałem, nawet biegowe ciężko dostać w takim rozmiarze.

[...]

Ale po co cokolwiek nazywać?
Pytam o rowerki biegowe. Po co mi taki - zasadniczo wiadomo.
Cel jest jasny: dziecko pomykaj±ce na rowerku :-)
Dorabianie ideologii, filozofii i innych takich to strata czasu.

chester

Data: 2012-03-20 20:43:35
Autor: kawoN
W dniu 12-03-20 12:43, Lagod pisze:

1) Bo to jest grupa dyskusyjna p.r.ROWERY a nie p.r.WSZYSTKOCOMADWAKOŁA

Pierwsze rowery na ¶wiecie to były maszyny do biegania...

2) Bo jak odkręcisz dwa pedały to masz rower biegowy
3) Bo trudno założyć że dziecko które opanuje odpychanie nie skorzysta z
pedałów

Tak - ale już to wspominane było ze 3 razy: pod warunkiem,
że dziecko jest na tyle duże, że znajdzie się klasyczny
rowerek na tyle mały, żeby dziecko swobodnie dostawało
nogami do ziemi.
Dla zilustrowania krótki filmik a na nim dziecko 1 rok i 10 miesięcy,
które dopiero w tym wieku dorosło do najmniejszego rowerka jaki
znalazłem na rynku (30cm najmniejsza wysoko¶ć z siodełka do
ziemi, ¶rednica kółek ok. 21 cm (ok. 8 cali)):

http://www.youtube.com/watch?v=xjza8DQlm8E

--
kawoN
-

Data: 2012-03-20 23:55:34
Autor: chesteroni
On 20.03.2012 12:43, Lagod wrote:
W dniu 2012-03-19 15:17, g-jaro pisze:
Czemu traktujesz "biegaczek" tylko jako wstęp do normalnego
roweru,

Wiem, nie karmić... Ale ja dawno już nie karmiłem więc trochę pokarmię ;-)

1) Bo to jest grupa dyskusyjna p.r.ROWERY a nie p.r.WSZYSTKOCOMADWAKOŁA

Pouczanie sobie daruj, wiem jaka jest tematyka grupy pewnie znacznie lepiej, niż ty - ładnych parę lat tu spędziłem :-)
Rower może mieć pedałów ilo¶ć całkiem różn±, ja widziałem takie z 0, 2, 4 i raz nawet taki z 6 pedałami (i nie jest to żadna "aluzja" - chodzi o tandemy i dłuższe). Nie chcesz mi chyba powiedzieć, że tandem też się nie mie¶ci w tematyce grupy?

2) Bo jak odkręcisz dwa pedały to masz rower biegowy

Miłego biegania na sprzęcie z łańcuchem i o¶k± supportu.
Aaaa - znaczy chciałe¶ napisać o odkręceniu całego napędu?
Zębatka z tyłu wcale nie będzie ryzykowna.

Dobra, przecież tego punktu nie napisałeć, bo to bez sensu, prawda?

3) Bo trudno założyć że dziecko które opanuje odpychanie nie skorzysta z
pedałów

Nie, to akurat bardzo proste. Dzieci w pewnym wieku nie maj± jeszcze odpowiedniej koordynacji ruchów. Trzylatek zwykle sobie z tym radzi, a dziecko 18-to miesięczne raczej ma znikome szanse.

A tak w ogóle, jak ci tak bardzo ten w±tek przeszkadza - czemu go nie dodasz do ignorowanych? Polecam :-)

chester

Data: 2012-03-21 09:48:09
Autor: Lagod
W dniu 2012-03-20 23:55, chesteroni pisze:
A tak w ogóle, jak ci tak bardzo ten w±tek przeszkadza - czemu go nie
dodasz do ignorowanych? Polecam :-)

Kpisz sobie, zamiast normalnie rozmawiać-nie wiem po co.
g-jaro zapytał sk±d moje założenia i wnioski to mu odpowiadam.
Temat mnie ciekawi dlaczego ludzie generuj± niepotrzebne wydatki. kawoN (i nie tylko) sensownie wyja¶nił, że chodzi o wysoko¶ć montażu siodełka dla bardzo małego bobasa. Ale w większo¶ci wypadków to jest jednak moda, bo ludzie kupuj± takie urz±dzenia dla dzieciaków które już dawno powinny jeĽdzić, choćby na 14" bTwinie z dekatlonu

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2012-03-21 10:25:55
Autor: Fabian
On 21.03.2012 09:48, Lagod wrote:
W dniu 2012-03-20 23:55, chesteroni pisze:
A tak w ogóle, jak ci tak bardzo ten w±tek przeszkadza - czemu go nie
dodasz do ignorowanych? Polecam :-)

Kpisz sobie, zamiast normalnie rozmawiać-nie wiem po co.
[ciach]
jeĽdzić, choćby na 14" bTwinie z dekatlonu

Bo czepiasz się człowieka, który kupuje rowerek biegowy dla małego dziecka, które jeszcze długo nie będzie pedałować, a nie takiego co powinno ¶migać na 14" btwinie z dekatlonu. Może się czepiaj takiego, co?

Fabian.

Data: 2012-03-21 13:23:59
Autor: Lagod
W dniu 2012-03-21 10:25, Fabian pisze:
Bo czepiasz się człowieka, który kupuje rowerek biegowy dla małego
dziecka, które jeszcze długo nie będzie pedałować, a nie takiego co
powinno ¶migać na 14" btwinie z dekatlonu. Może się czepiaj takiego, co?

Jak się "czepiałem" to nie wiadomo obyło o jak małe "co¶" chodzi.

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2012-03-21 09:18:08
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
W dniu 2012-03-20 12:43, Lagod pisze:
W dniu 2012-03-19 15:17, g-jaro pisze:
Czemu traktujesz "biegaczek" tylko jako wstęp do normalnego
roweru,

1) Bo to jest grupa dyskusyjna p.r.ROWERY a nie p.r.WSZYSTKOCOMADWAKOŁA

I dlatego pytaj±cy pyta o rowerek biegowy.
Poza tym Pradziad roweru klasycznego, był rowerkiem biegowym. Znaczy chyba się czepiasz :->

2) Bo jak odkręcisz dwa pedały to masz rower biegowy

Mój młody ma dwa lata. Chciałem kupić mu klasyczny rowerek do wykręcenia pedałów, korby itd. Ale się okazuje, że te rowerki klasyczne, które widziałem maj± za wysoko siodełko. I nie da się niżej. Rowerek biegowy Tup Tup Limo ma najniższe ustawienie siodełka na 32 cm.

Skoro jeste¶ taki zorientowany, to zaproponuj proszę klasyczny rowerek z siodełkiem możliwym do opuszczenia na minimum 32 cm. Będę wdzięczny.

Poza tym drewniany rowerek biegowy jest bardzo lekki, czego nie można powiedzieć o rowerkach klasycznych, stalowych lub alu. A to dla dwulatka istotne.

3) Bo trudno założyć że dziecko które opanuje odpychanie nie skorzysta z
pedałów

Dwulatek powinien już ogarniać pedałowanie. Jak młody miał 1,5 roku ganiał na czterokołowym autku, odpychał się nóżkami, opanował kręcenie kierownic± itd.

Ale na razie nie widziałem odpowiednio małego rowerka klasycznego. Jak nie znajdę, kupię biegowego np. Tup Tup Limo aby młody mógł sobie poszaleć wiosennie i w lecie. Jak podro¶nie z pewno¶ci± kupimy mu klasyczny rowerek. No chyba że od razu znajdę rowerek z siodłem nie wyżej niż 32 cm.

Pozdrawiam

Seco

Data: 2012-03-21 09:51:41
Autor: Lagod
W dniu 2012-03-21 09:18, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
[...]

To mnie przekonuje.

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2012-03-22 10:34:01
Autor: cytawa
  Lagod pisze:

Co Was ludziska popier... z tymi rowerami biegowymi? Kupujesz normalny
rower i odkręcasz pedały.
Nauka trwa dzień, no może 2-3.

Wtrace sie do dyskusji w tym miejscu i przedstawie swoje spostrzezenia na ten temat.

1. Rowerek biegowy jest po prostu genialny dla dzieci od ok. 3 lat. Sadze, ze mlodsze nie bardzo jeszcze wiedza jak to uzywac i dla mlodszych lepsze sa lekkie trojkolowce, ktore mozna popychac.

2. Rowerek biegowy jest lekki i ma nisko umieszczone siodelko i dziecko spokojnie sobie opiera nozki o ziemie i bardzo szybko chwyta rownowage. Nie jest to mozliwe na rowerku z pedalami. Za duzo czynnikow na raz. Ponadto czesto dziecko nie jest w stanie krecic pedalami, chyba ze ma rowerek  typu OK.

3. Obserwowalem to na swojej rodzinie jak szybko dziecko zazywa radosci np. jadac z niewielkiej gorki. (Rowniez z takim mobilnym dzieckiem mozliwe sa dalsze spacery.)
Jak juz opanuje rownowage, to praktycznie z marszu przesiada sie w wieku 4-6 na normalny rower.

4. Niestety obserwuje trend, ze rowery dla dzieci sa coraz bardziej wypasione i ciezkie. Jest paranoja, ze taki rowerek wazy ponad 10 kg. To taka proporcja jakby dla doroslego rower wazyl ze 30-40 kg. Wielokrotnie widzialem na pobliskich sobie placach jak dzieci placzem reaguja na proby nauki jazdy na takim wielkim i ciezkim rowerku.

Jan Cytawa

Data: 2012-03-22 10:56:38
Autor: kawoN
W dniu 12-03-22 10:34, cytawa pisze:

1. Rowerek biegowy jest po prostu genialny dla dzieci od ok. 3 lat.
Sadze, ze mlodsze nie bardzo jeszcze wiedza jak to uzywac i dla
mlodszych lepsze sa lekkie trojkolowce, ktore mozna popychac.

MoĹĽe nie dla wszystkich dzieci ale nie zgodzÄ™ siÄ™.
3 latek może już jeździć samodzielnie na 2-ch kółkach,
3,5 latek na pewno juĹĽ powinien.

Z rowerkami biegowymi spokojnie radzÄ… sobie dzieci poniĹĽej 2 lat.

Trójkołowce w zasadzie nic nie uczą - podobno nawet szkodzą
jak siÄ™ za duĹĽo jeĹşdzi.

Oczywiście - nie oczekujmy, że dziecko, które wiek "chodzenia"
spędziło w całości w wózku nagle ożyje na rowerze. Takie "wózkowe"
dzieci prawdopodobnie będą miały problemy z rowerem i w wieku 4 lat.
Co prawda - nie mam doświadczenia z takimi dziećmi, bo moje
obydwie córy były zdecydowanie antywózkowe i wyrywały się do chodzenia
oraz pokonywania coraz trudniejszych przeszkĂłd. Dla mnie oczywistym
było że muszę je uczyć jeździć na rowerze jak najszybciej :)

4. Niestety obserwuje trend, ze rowery dla dzieci sa coraz bardziej
wypasione i ciezkie. Jest paranoja, ze taki rowerek wazy ponad 10 kg.

To fakt, rower 5-latki waży dokładnie tyle samo
co moja szosĂłwka :) (czyli ok. 10 kg)

--
kawoN
-

Data: 2012-03-22 11:17:24
Autor: cytawa
kawoN pisze:

MoĹĽe nie dla wszystkich dzieci ale nie zgodzÄ™ siÄ™.
3 latek może już jeździć samodzielnie na 2-ch kółkach,
3,5 latek na pewno juĹĽ powinien.

Z rowerkami biegowymi spokojnie radzÄ… sobie dzieci poniĹĽej 2 lat.

Nie wiem, moze moje dzieci nie byly takie genialne.
Nigdy mi sie nie udalo nauczyc dziecka ponizej 4 lat jazdy na rowerze. Troche tych dzieci w moim zyciu sie przewinelo.  Nie bardzo sobie tez wyobrazam jak uczyc dziecko ponizej 2 lat takich trudnych rzeczy. Moje w tym wieku jeszcze w ogole nie mowily.

Jan Cytawa

Data: 2012-03-22 12:27:34
Autor: kawoN
W dniu 12-03-22 11:17, cytawa pisze:

Nie wiem, moze moje dzieci nie byly takie genialne.
Nigdy mi sie nie udalo nauczyc dziecka ponizej 4 lat jazdy na rowerze.

Ale może nie próbowałeś? Duża część rodziców nie wpada na pomysł,
że można spróbować. Mnie przekonał syn kolegi, który przed
ukończeniem 3 lat jeździł na średnim poziomie 5 latka.

Nie bardzo sobie tez
wyobrazam jak uczyc dziecko ponizej 2 lat takich trudnych rzeczy. Moje w
tym wieku jeszcze w ogole nie mowily.

Mówimy wyłącznie o biegowym.
Moja młodsza poruszająca się na biegowym
przed ukończeniem 2 lat jak najbardziej nie mówiła. W zasadzie
to teraz majÄ…c juĹĽ 2,5 roku wciÄ…ĹĽ prawie nie mĂłwi.
Mam plan żeby pod koniec lata przenieść ją na rower z pedałami
chociaż są dwa powody z powodu, których może się to nie udać:
1. Nie dorośnie - ogólnie jest mniejsza niż średnia dla jej wieku
2. Nie będzie się sprawnie komunikować - co prawda ona świetnie wszystko
rozumie i nawet wiele mówi - podejrzewamy nawet, że są to całkiem
zaawansowane konstrukcje - tyle, ĹĽe nikt tego nie rozumie :)
A jakoĹ› nie bardzo sobie wyobraĹĽam naukÄ™ bez informacji
zwrotnej od ucznia :) (chociaĹĽby nawet tej, ĹĽe nie umiem
uczyć - co usłyszałem od mojej starszej 3,5 latki podczas
- przyznajÄ™ trudnych poczÄ…tkĂłw dnia pierwszego :)

--
kawoN
-

Data: 2012-03-22 22:46:02
Autor: ToMasz
[...]
ECH.... ja byłem małym geniuszem, a rower na 2 kołach to był dopiero pelikan, czyli tak 5 lat. natomiast moja obecna żona śmigała na rowerku 11 calowym, ruskim w wieku 3 lat. niema reguły. tzn jest jedna. im dalej od wynalezienia roweru - tym wyższy wiek dzieci które zaczynają jeździć. W wielu przypadkach dopiero koło 24 jest granicą nie do przejścia.
Więc uparcie będę pytał: po jasną cholerę te malutkie hulajnogi i rowery biegowe? dla sportu samego w sobie? ile taki rower będzie miał przebiegu? 2km w życiu? nie lepiej dziecko posadzić na mexlerku i pobiegać z nim te 2km? Jak to było kiedyś na demotywatorach: jak z drogi dziecka pousuwasz wszystkie kamienie, to za 20 lat ziarnko piasku stanie się dla niego głazem. Za rok Wam powiem czy da się nauczyć dziecko mniejsze niż 2 lata jazdy na 2 kołach.

ToMasz

Data: 2012-03-23 09:04:32
Autor: kawoN
W dniu 12-03-22 22:46, ToMasz pisze:

Więc uparcie będę pytał: po jasną cholerę te malutkie hulajnogi i rowery
biegowe?

Hmm to ja uparcie: bo dla małych dzieci nie ma odpowiednio
małych rowerków klasycznych.

ile taki rower będzie miał przebiegu? 2km w życiu?

No nie wiem czy to dla Ciebie zdziwienie ale moja młodsza
2 km robi w czasie spaceru (na odległy plac zabaw i z powrotem)
i jeszcze trzeba ją na siłę do domu zaganiać bo by pojeździła.
Zakładając, że w tym sezonie będzie jeździć to jeśli uda nam się
3 razy w tygodniu wyjść na rowerek (dziadek też z nią wychodzi)
a sezon obliczymy na połowę roku czyli 26 tygodni wyjdzie nam:
26 x 3 x 2km = 156km :)

No nie jest to oczywiście przebieg do amortyzacji zakupu
ale bardziej przeliczyłbym to na godziny szczęścia:
średnia prędkość oscyluje (na razie) wokół 5 km/h
co nam daje ok 31h czystej jazdy.
Przeliczając to na dorosłego - przyjmując średnią 25km/h
otrzymujemy przebieg odniesienia na poziomie 775km.
To juĹĽ brzmi lepiej chociaĹĽ do amortyzacji daleko :)

nie lepiej dziecko posadzić na mexlerku i
pobiegać z nim te 2km? Jak to było kiedyś na demotywatorach: jak z drogi
dziecka pousuwasz wszystkie kamienie

Hmm masz na myśli zwykły rower?
Primo: jak było wyżej na 2 latka nie ma takich
Secundo: pobiegać i tak pobiegam jak córkę przesadzę
na dwukołowca bo nie będę jej ufał a wolę żeby buźkę
miała jednak ładną :)
Tertio: kamienie raczej teraz jej wrzucam, biegowy
uczy więcej niż trzykołowy, główka musi pracować :)

Za rok Wam powiem czy da się nauczyć dziecko
mniejsze niż 2 lata jazdy na 2 kołach.

Jestem ciekaw - niestety moja była zbyt mała
żeby próbować z pedałami.

--
kawoN
-