Rowerek biegowy - dwa pytania

Data: 2012-03-24 01:58:22
Autor: garym
Rowerek biegowy - dwa pytania
W dniu 2012-03-18 07:58, chesteroni pisze:
Witam!

Przymierzam się do zakupu rowerka biegowego dla córki.
No i mam kilka dylematów:

pozwolę się podzielić swoim doświadczeniem, jako, że z rowerka biegowego skorzystało już dwoje moich dzieci i oboje zaczęły jeździć z pedałkami w wieku 3 lat. W tym roku czeka kolejna pociecha :)

Pomysł z odkręcaniem korb i wyjmowaniem supportu jest nawet ok, ale trzeba pamiętać, że rowerki biegowe mają ciut inną konstrukcję, np. węższe siodełko. Dziecko może też uderzać się kostkami, o dolną część ramy. Zaletą takiego rozwiązania, jest ta sama geometria roweru na którym biega i jeździ z pedałkami. To przy nauce jeżdżenia jest bardzo istotne.

Są też specjalne rowery biegowe do których można doczepić pedały:
http://scoolbike.de/index.php/en/products-en/running-en
Wspomniana dwójka moich dzieci, właśnie na nich uczyła się jeździć. Ponieważ jednak rower ten jest dosyć wysoki (koła 14 cali) to nie nadaje się dla dzieci poniżej 2 lat - w opisie jest od 85 cm.

Samo bieganie daje już dużo frajdy dzieciom. Dzieci bardzo szybko i bezpiecznie uczą się trzymać równowagę na takim rowerze. nie traktowałbym tylko jako przygotowania pod normalne jeżdżenie, ale na fajną formę spędzania czasu na powietrzu.

pozdr

Michał

Data: 2012-03-24 19:25:22
Autor: kawoN
W dniu 12-03-24 01:58, garym pisze:
 nie
traktowałbym tylko jako przygotowania pod normalne jeżdżenie, ale na
fajną formę spędzania czasu na powietrzu.

Błąd. Sam wiem ile namęczyłem się przy mojej starszej
żeby wyplenić fatalne nawyki z czterech kółek przy nauce
na dwóch. A ponieważ jak to baba - ciężko się z nią dyskutowało
na tematy logiczne ;) przy drugiej młodszej zdecydowałem
siÄ™ na inwestycjÄ™ w "biegacza" :) Na razie widzÄ™,
że na pewno wie co to równowaga, ale jak to się przełoży
na przejście na normalny rower - zobaczymy na jesieni.

--
kawoN
-

Rowerek biegowy - dwa pytania