Rowerek dla dwulatka

Data: 2020-03-03 07:58:01
Autor: ToMasz
Rowerek dla dwulatka
W dniu 14.02.2020 o 12:41, Budzik pisze:
Dziadkowie chcą dwulatkowi na urodziny zakupić rowerek.
Co powinno się kupic dla takiego malucha?
Jakis trójkołowiec czy moze tzw rowerek biegowy bez napedu?

Maluch nosi ciuszki na 98cm lub rozmiar wieksze.

biegacz, jeśli to nie problem finansowy - jak najlżejszy. Wspomnianymi przez kolegów "niewygodami" się nie przejmuj. Podobnie fakt czy "rowerek" jest nowy czy używany - bez znaczenia. Jeśli maluch zobaczy obok siebie starsze dziecko które używa biegacza, będzie nowym prezentem bardziej zainteresowany i szybciej sie nauczy "jeździć". Instynkt stadny, o którym rodzice nie pamiętają
ToMasz

Data: 2020-03-03 16:32:04
Autor: ąćęłńóśźż
Rowerek dla dwulatka
Generalnie dzieci bardzo szybko z kolejnych rowerków wyrastają, nawet po pół roku.
No i każde jest inaczej odważne i uczy się w innym tempie.
Dla dwulatka to rowerek raczej czterokołowy (dwa kółka z przodu i dwa z tyłu jest taki Puky polecam - nie spotkałem fajnych trójkołowców), ale jak ma zacięcie do nauki równowagi to i biegowy może być.
Najlżejszy biegowy jaki spotkałem to Chicco (Red Bullet i podobne), polecam choć to model bez hamulca (więc raczej się nie nada na tereny pagórkowate, bo dziecko nie zahamuje z górki), i co ciekawe bardzo tani.
Rowerek biegowy częściej niesie rodzic niż dziecko jedzie ;-)
Warto, żeby rowerek dał się jakoś załadować do wózka - pod spód do kosza czy zawiesić na ramie spacerówki.
Najlepiej w danym okresie gdyby dziecko miało dwa rowerki, np. i biegówkę i z bocznymi kółkami, to sobie danego dnia wybierze na czym chce jechać lub zależnie od dystansu.
Na początku biegówka mniej męczy, ale jak się nauczy kręcić pedałami to rowerek z bocznymi kółkami mniej męczy.
Naśladownictwo starszych to oczywiście podstawa rozmnażania :-))
Dwulatka już można przymierzać do rowerka Islabikes Cnoc 14'' Small, podobne są Woom 2 (też 14'') choć jak dla mnie bardziej dziewczęce.
Jest jeszcze kilka podobnych 14-calówek jak Frog, KUbikes, EarlyRider - różnią się nieco wagą i pochyleniem pozycji do przodu.
Na kółkach 14'' jeździ się sporo lżej niż na kółkach 12''.
Ze zdjętymi pedałami (korby zostają) i mocno opuszczonym siodełkiem służą jako biegówki do nauki równowagi.

-- -- -

Data: 2020-03-03 22:15:19
Autor: ToMasz
Rowerek dla dwulatka
Dla dwulatka to rowerek raczej czterokołowy (dwa kółka z przodu i dwa z tyłu jest taki Puky polecam -
cena, waga i dla czego polecasz "quada" zamiast roweru

Najlżejszy biegowy jaki spotkałem to Chicco (Red Bullet i podobne), polecam
cena, waga. sprawdziłem - 128zł. brak łożysk steru, plastikowe koła opony z pianki. POLECASZ? na serio? ja wiem ze to dla 2 latka, ale jak zacznie sam jeździć, naśladując tatę na góralu - będzie można chicco zaliczyć do produktów niebezpiecznych dla życia i zdrowia

[...]
Sory, ale chyba Ci się grupa dyskusyjna pomyliła z forum pudelka. JAkie boczne kółka? To jest grupa rowerowa, gdzie dzieci większości z nas szybciej uczą sie zmieniać dętki niż wiązać sznurówki. i tak ma być. Tylko biegacz, samodzielny transport (bez przesady oczywiście) i pamiętanie na placu zabaw o sprzęcie.

Naśladownictwo starszych to oczywiście podstawa rozmnażania :-))
Dwulatka już można przymierzać do rowerka Islabikes Cnoc 14'' Small, podobne są Woom 2 (teżEarlyRider 14'') choć jak dla mnie bardziej dziewczęce.
Jest jeszcze kilka podobnych 14-calówek jak Frog, KUbikes, EarlyRider - różnią się nieco wagą i pochyleniem

pochyleniem? CENĄ się różnią. od 800zł do 3200zł.
Przepraszam, ale nie mogłem wytrzymać. Radzimy  coś, dokładamy argument, wskazówkę z własnego życia, czy piszemy żeby pisać?

ToMasz

Data: 2020-03-04 13:08:16
Autor: ąćęłńóśźż
Rowerek dla dwulatka
Dwójkę przeżyło i jeszcze kolejną dwójkę przeżyje.
Brak łożysk nie ma znaczenia, choć wolałbym nieco większą średnicę kół i może hamulec, ale na płaskim mniej potrzebny.
Dostęp do śrub regulacji siodełka mógłby być lepszy.
Niestety kupiłem też popularny biegowy drewniak, to dopiero gówno jest (wszyscy robią to samo g... pod różnymi nazwami i kolorami).

-- -- -

Data: 2020-03-04 13:09:02
Autor: ąćęłńóśźż
Rowerek dla dwulatka
Ja te rowerki mam, a Ty na obrazku.

-- -- -
Radzimy  coś, dokładamy argument, wskazówkę z własnego życia, czy piszemy żeby pisać?

Data: 2020-03-04 13:16:43
Autor: ąćęłńóśźż
Rowerek dla dwulatka
Moje jeździło półtora roku z bocznymi na trzech kolejnych rowerkach i korona nie spadła.
Ale za to *codziennie* cała zimę po śniegu (było niedawno takie zjawisko pogodowe, patrz Wikipedia ;-))
Dwa razy dziennie, w jedną stronę 1,5 km.
Smacznego na biegówce, szczególnie pod lekkie wzniesienia.
Na ten rok kupiłem okolcowane 16''  (i czekamy na śnieg ;)), bo na knobach (już bez kółek) od razu fiknęło na lodzie.

-- -- -
Jakie boczne kółka?
To jest grupa rowerowa, gdzie dzieci większości z nas szybciej uczą sie zmieniać dętki niż wiązać sznurówki.
Tylko biegacz, samodzielny transport i pamiętanie na placu zabaw o sprzęcie.

Data: 2020-03-03 22:59:15
Autor: radekp@konto.pl
Rowerek dla dwulatka
Tue, 3 Mar 2020 16:32:04 +0100, w <5e5e7875$0$517$65785112@news.neostrada.pl>,
ąćęłńóśźż <a@e.pl> napisał(-a):

[...]

Same bzdury.
Nawet cytować nie potrafisz.

Data: 2020-03-05 10:51:58
Autor: Jan Cytawa
Rowerek dla dwulatka
radekp@konto.pl pisze:

Na kółkach 14'' jeździ się sporo lżej niż na kółkach 12''. Ze
zdjętymi pedałami (korby zostają) i mocno opuszczonym siodełkiem
służą jako biegówki do nauki równowagi.

Same bzdury. Nawet cytować nie potrafisz.

To akurat prawda wiec nie przesadzaj z tym 'same'.

Jan Cytawa

Data: 2020-03-07 23:32:13
Autor: radekp@konto.pl
Rowerek dla dwulatka
Thu, 05 Mar 2020 10:51:58 +0100, w
<5e60cbbf$0$17365$65785112@news.neostrada.pl>, Jan Cytawa
<cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> napisał(-a):

radekp@konto.pl pisze:

> Same bzdury. Nawet cytować nie potrafisz.

To akurat prawda wiec nie przesadzaj z tym 'same'.

Biorąc pod uwagę, że miał na myśli 14" ze zdjętymi pedałami vs typowy 12"
biegowiec to wątpię :)

Rowerek dla dwulatka