Data: 2012-03-31 13:47:26 | |
Autor: Flower of Scotland | |
Rowerek z podwójną amortyzacją | |
Vince <wujek_dobra_rada@o2.pl> napisał(a):
Witam! Zależy co rozumiemy pod "trochę pojeździć". Dla niewymagających coś się znajdzie. Giant ma swoje Yukony za 3100 - 4zawias bez horsta http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/yukon.fx.2/9164/49290/ W velo są wyprzedaże Authorów z lat poprzednich w cenach 3 -4 tyś http://www.velo.com.pl/rowery/wyprzedaz/?id=415 -- |
|
Data: 2012-03-31 21:18:26 | |
Autor: kosik | |
Rowerek z podwójną amortyzacją | |
W dniu 2012-03-31 15:47, Flower of Scotland pisze:
Zależy co rozumiemy pod "trochę pojeździć". Dla niewymagających coś się znajdzie. 1. Nie ma czegoś takiego jak 4 zawias bez horsta, jak 4 zawias to musi być horst. 2. Yukon to klasyczny jednozawias tylko jest dodatkowa dźwignia przekazująca siłę na damper. -- Pozdrawiam kosik |
|
Data: 2012-03-31 21:43:08 | |
Autor: Wojciech Waga | |
Rowerek z podwójną amortyzacją | |
On 03/31/2012 09:18 PM, kosik wrote:
W dniu 2012-03-31 15:47, Flower of Scotland pisze: Może być, chociaż sprawa jak dla mnie jest chyba lekko przereklamowana. kąt między tymi rurkami zmienia się bardzo nieznacznie, więc to do której z nich jest przyczepiony hamulec i ośka nie powinno robić dużej różnicy. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/7c/MtbFrameGeometry_FSR.png/800px-MtbFrameGeometry_FSR.png http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/45/MtbFrameGeometry_FourBarLinkage.png/800px-MtbFrameGeometry_FourBarLinkage.png 2. Yukon to klasyczny jednozawias tylko jest dodatkowa dźwignia Dlaczego uważasz, że to jednozawias? http://crev.vo.llnwd.net/o42/mtbreview/images/products/large/product_418175_6528.jpg Jeden zawias ma podany wcześniej Author: http://www.velo.com.pl/img/rowery/A_ray_10_2009_nieb.jpg pozdr. w. |
|
Data: 2012-03-31 17:19:33 | |
Autor: Dawid | |
Rowerek z podwójną amortyzacją | |
Dlaczego uważasz, że to jednozawias? pozdr. bo jest tylko jedna oś obrotu dla tylnego koła, nie zależnie od ilości dodatkowych osi obrotu dla amortyzatora pozdr |
|
Data: 2012-03-31 21:50:02 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Rowerek z podwójną amortyzacją | |
W dniu 2012-03-31 21:43, Wojciech Waga pisze:
2. Yukon to klasyczny jednozawias tylko jest dodatkowa dźwignia Bo zawias najbliższy osi tylnego koła nie jest ogniwem horsta. Innymi słowy - powinien być na dolnych widełkach, nie na górnych. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2012-04-01 14:02:38 | |
Autor: INEAD | |
Rowerek z podwójną amortyzacją | |
W dniu 2012-03-31 21:50, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2012-03-31 21:43, Wojciech Waga pisze: Zapewniam Was moi drodzy, że w rowerze o wymienionym budżecie, żaden z Was nie zauważy różnicy między Horstem, wirtualem, czy jednozawiasem, czy czterozawiasem bez horsta. Nie oczekujcie że budżetowy full będzie się zachowywał jak jakiś Fuel z górnej półki. |
|
Data: 2012-04-01 16:02:44 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Rowerek z podwójną amortyzacją | |
Użytkownik "INEAD" <a.frost@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jl9g4v$sho$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2012-03-31 21:50, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: Kupa prawda. Różnice są i to dramatyczne dodatkowo pogłębiane przez przypadkowe dampery. Mam poisona i zawias działa naprawdę fajnie, ale tył jest cholernie wiotki. Miałem jednozawiasy i URT - każdy jeździł inaczej. Niestety nawet za 5 tys trzeba iść gdzieś na kompromis. Praktycznie każda rama ma jakieś istotne wady i gdzies trzeba odpuścić. -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 28/03/2012 znowu sypnęło makrokeszem |
|
Data: 2012-04-01 16:09:48 | |
Autor: | |
Rowerek z podwójną amortyzacją | |
kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):
Kupa prawda. Różnice są i to dramatyczne dodatkowo pogłębiane przez przypadkowe dampery.wiotki. Miałem jednozawiasy i URT - każdy jeździł inaczej. A mógłbyś podać która z tych konstrukcji jest najbardziej trała i bezawaryjna na tle innych-jeżeli oczywiście da się to wskazać. Ignac -- |
|
Data: 2012-04-01 21:23:11 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Rowerek z podwójną amortyzacją | |
Użytkownik <ignac88@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jl9ukc$sv8$1inews.gazeta.pl...
kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a): Generalnie im mniej zawiasów tym jest trwalej ;) Niestety nie zawsze jest to regułą... Każdy system ma swoje wady i zalety a na koniec dochodzi kwestia dampera. Nowa generacja w/w ma platformę zapobiegające bujaniu i z dobrym damperem nawet prosty jednozawias jeździ bardzo fajnie a kiedyś to było nie do pomyślenia. Gdybym teraz miał kupować ramę to pierwszą rzeczą jaką bym sprawdził to cena zestawu łożysk do wahacza. Producenci są "fajni" i często gęsto mają swoje wyjątkowe łożyska, które można kupić tylko w ASO i potrafi to kosztować kilkaset złotych (któryś giant OIDP). To samo tyczy się wszelkich ruchomych i podlegających zużyciu elementów zawieszenia. Druga kwestia to sztywność układu. Owszem poison jeździ naprawdę miło, ale gnie się jak głupi we wszystkie strony i to jest naprawdę wkurw.... Wybór systemu jako takiego to jest dobra zagwostka. Ludzie piszą różne rzeczy i ciężko jest trafić na kogoś kto wypowiada się obiektywnie i napisze prawdę - większość wali kocopały i zachwala coś na co wydała kupę kasy nawet nie dopuszczając do siebie myśli, że można było kupić coś lepszego. Niestety bardzo ciężko jest przetestować zawieszenie bez kupowania roweru ;/ Jeżdzenie po sklepie nic nie daje bo taki rower powinno się sprawdzać w górach. Jedynym, relatywnie, bezkosztowym rozwiązaniem jest naczytanie się do wyrzygania wszelkich testów i opinii. Potem trzeba to spokojnie i dokładnie przeanalizować a na koniec wyciągnąć wnioski i po ponownym bardzo dokładnym przeanalizowaniu tego co zostało robić zakupy. -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 28/03/2012 znowu sypnęło makrokeszem |
|
Data: 2012-04-02 08:09:58 | |
Autor: Ignac | |
Rowerek z podwójną amortyzacją | |
kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):
Kupa prawda. Różnice są i to dramatyczne dodatkowo pogłębiane przezwiotki. Generalnie im mniej zawiasów tym jest trwalej ;) Niestety nie zawsze jest to regułą... Każdy system ma swoje wady i zalety a na koniec dochodzi kwestia dampera. Nowa generacja w/w ma platformę zapobiegające bujaniu i z dobrym damperem nawet prosty jednozawias jeździ bardzo fajnie a kiedyś to było nie do pomyślenia. Gdybym teraz miał kupować ramę to pierwszą rzeczą jaką bym sprawdził to cena zestawu łożysk do wahacza. Producenci są "fajni" i często gęsto mają swoje wyjątkowe łożyska, które można kupić tylko w ASO i potrafi to kosztować kilkaset złotych (któryś giant OIDP). To samo tyczy się wszelkich ruchomych i podlegających zużyciu elementów zawieszenia. Druga kwestia to sztywność układu. Owszem poison jeździ naprawdę miło, ale gnie się jak głupi we wszystkie strony i to jest naprawdę wkurw.... Wybór systemu jako takiego to jest dobra zagwostka. Ludzie piszą różne rzeczy i ciężko jest trafić na kogoś kto wypowiada się obiektywnie i napisze prawdę - większość wali kocopały i zachwala coś na co wydała kupę kasy nawet nie dopuszczając do siebie myśli, że można było kupić coś lepszego. Niestety bardzo ciężko jest przetestować zawieszenie bez kupowania roweru ;/ Jeżdzenie po sklepie nic nie daje bo taki rower powinno się sprawdzać w górach. Jedynym, relatywnie, bezkosztowym rozwiązaniem jest naczytanie się do wyrzygania wszelkich testów i opinii. Potem trzeba to spokojnie i dokładnie przeanalizować a na koniec wyciągnąć wnioski i po ponownym bardzo dokładnym przeanalizowaniu tego co zostało robić zakupy. Stanowi to niewątpliwie jakiś algorytm postępowania przy wyborze sprzętu. Ignac -- |
|
Data: 2012-04-02 11:43:32 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Rowerek z podwĂłjnÄ amortyzacjÄ | |
On Sun, 01 Apr 2012 14:02:38 +0200
INEAD <a.frost@gazeta.pl> wrote: W dniu 2012-03-31 21:50, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: Przepraszam, ale siÄ wetnÄ i sprĂłbujÄ poĹźerowaÄ na Waszej wiedzy â nie znacie moĹźe jakiejĹ dobrej strony ze schematami i zbiorczym porĂłwnaniem tych róşnych systemĂłw zawieszenia, tak Ĺźeby zupeĹny noob mĂłgĹ nabyÄ choÄ trochÄ orientacji, z czym to siÄ je? Wprawdzie do fulla zupeĹnie mnie nie ciÄ gnie, ale trochÄ wstyd tak zupeĹnie nie kumaÄ â czytam te mÄ dre rzeczy, o ktĂłrych tu piszecie i rozumiem gĹĂłwnie spĂłjniki. -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2012-04-02 19:09:57 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Rowerek z podwĂłjnÄ amortyzacjÄ | |
UĹźytkownik "Tomasz Minkiewicz" <tommink@gmail.com> napisaĹ w wiadomoĹci news:20120402114332.14fe1ada.tomminkgmail.com...
Przepraszam, ale siÄ wetnÄ i sprĂłbujÄ poĹźerowaÄ na Waszej wiedzy â nie Niestety, ale trzeba czytaÄ z róşnych ĹşrĂłdeĹ - inaczej moĹźe byc nÄdznie :( W sieci jest peĹno beĹkotu i jeszcze wiÄcej ludzi ktĂłrzy w to wierzÄ ... -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 02/04/2012 co jest w paczce? :) |
|
Data: 2012-04-02 02:51:46 | |
Autor: MateuszK. | |
Rowerek z podwójną amortyzacją | |
On 31 Mar, 21:43, Wojciech Waga <n...@drzewo.pl> wrote:
Może być, chociaż sprawa jak dla mnie jest chyba lekko przereklamowana. to jest teoretyczny wywód, czy tez możne zjeżdżałeś np. z Turbacza, Radziejowej, czy chociażby Św. Krzyża na każdym z tych systemów? różnica jest w jezdzie duza, np. przy hamowaniu jednozawias ma tendencje do usztywniania sie (czyli wtedy, kiedy najbardziej potrzebujemy przyczepnosci), a 4-zawias (Horst) wrecz przeciwnie, trochę sie obniża + jest wrazenie, ze zaczyna sie wtedy lepic do ziemi. Poza tym horst jest wygodny dla firm europejskich: patent Specjalizeda nie dziala w Europie, wiec jezeli sprzedajesz rowery tylko w EU, to masz gratis dobry system zawieszenia, bez wyrzucania majątku na R&D :) > 2. Yukon to klasyczny jednozawias tylko jest dodatkowa dźwignia kinematycznie jest to jednozawias - kolo porusza sie po luku, dodatkowe dzwignie moga zwiekszac/zmniejszac progresje skoku, ale dalej jest to jednozawias. ze swoimi wadami i zaletami. A wracajac do tematu: za 4k da sie kupic przyzwoitego fulla w postaci Deacthlona. Jezdzilem na poprzedniej wersji i poza problemami ze sztywnoscia byla ok. W Bb czytalem test nowej wersji i wg nich juz nie ma problemu ze sztywnoscia. Obecnie jezdze na Poisonie (polecam), i bardzo odpowiada mi jego zawieszenie(Horst), ale jak juz tu ktos napisal, w ciezkiej jezdzie enduro tyl sie gnie. Jezeli widzac skalny ogrodek: - rzucasz sie na niego, nie baczac, ze metal sie gnie, to bedzie cie max denerwowac kazdy milimetr wygiecia - poszukaj czegos innego, - a jezeli zwalniasz w obawie, ze cie wytrzesie/przewrocisz sie albo sie rama/korby zarysuja - to wtedy jest ok i bierz Poisona, i tak nie zauwarzysz, ze sie gnie :) Wada jednozawiasu jest to, ze jest jednozawiasem :) Wada Horsta sa problemy ze sztywnoscia - sa dlugie ramiona pomiedzy poszczegolnymi lozyskami. MZ najlepsze jest rozwiazanie typu VPP/Maestro, raz ze fajnie to dziala, to tylny trojkat jest monolitem (sztywnosc) polaczonym z rama krotkimi lacznikami. Nastepny bedzie jakis Giant Reign/Trance. -- MateuszK. |
|
Data: 2012-04-05 16:02:58 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Rowerek z podwĂłjnÄ amortyzacjÄ | |
On 2012-03-31, kosik wrote:
W dniu 2012-03-31 15:47, Flower of Scotland pisze: VPP, dw-link, Maestro, quad-link, split pivot itd. to wszystko czterozawiasy bez Horsta. :P -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |