Rowerem górskim w okolice Wałbrzycha

Data: 2009-09-25 08:42:48
Autor: Radek N.
Rowerem górskim w okolice Wałbrzycha
Witam,

Na weekend planuję jakiś wypad w okolice Wałbrzycha z rowerkami (górskie XC/enduro). Znam w tym rejonie tylko górę Chełmiec (kibicowałem kiedyś na jakiś zawodach DH).
Którą część górek warto tam odwiedzić? Góry Wałbrzyskie, Kamienne, ... ? Ma ktoś jakieś ciekawe trasy objeżdżone w tym rejonie?
Preferuję łatwo (ubitą drogą) w górę i pieszym kamienistym szlakiem w dół :)

Dziękuję i pozdrawiam!

--
Radek N.

Data: 2009-09-25 10:24:58
Autor: click
Radek N. pisze:
[...]

caly Walbrzych mozna objechac
od chelmca na pn-zach masz Trojgarb - popatrz na trasy maratonow w tych okolicach
na pd-wsch mozesz od Boguszowa dojechac gorami do Sokolowska - po drodze masz Dzikowiec, na ktorym tez dziala trasa DH

Wokol Sokolowska masz tez fajne tereny do jazdy - lubi tam byc blotniscie

no jest gdzie jezdzic
--
c l i c k 'n' r i d e   | kto nie pije, ten nie jedzie
"Who wants to pedal bike uphill?

Data: 2009-09-25 10:39:35
Autor: Radek N.
click pisze:
Radek N. pisze:
[...]

No to potwierdzasz moją wczorajszą analizę mapy :) Chełmiec zrobiłem tylko z buta i zawsze chciałem tam pozjeżdżać. O Trójgarbie nie myślałem, ale jest sensowny. Rejon Sokołowska wygląda świetnie na widoku terenu Google Mapsa :) i podobnie wczoraj zaciekawił mnie palcem na mapie.

No to chyba mam już jakieś wstępne cele - tylko jeszcze nie wiem ile będę w stanie przejechać (muszę kilometry przeliczyć).

Dziękuję!

--
Radek N.

Data: 2009-09-25 10:46:01
Autor: click
Radek N. pisze:
click pisze:
Radek N. pisze:
[...]

przeszukaj mapy maratonow
tam masz wyznaczone trasy w km
z Boguszowa przez Dzikowiec, Sokolowsko na Andrzejowke bedzie OIDP c.a. 40 km (w zaleznosci od kluczenia)
Chelmiec, Trojgarb, Ksiaz to tez cos kolo tego

fajna (szybka) jest tez trasa z Walbrzycha (start kolo Palmiarni w strone wapiennikow) przez Zagorze do Walbrzycha - jak zerkniesz na mape to sie polapiesz, tam prowadza oznakowane szlaki piesze

Data: 2009-09-25 11:29:09
Autor: Radek N.
click pisze:
Radek N. pisze:
[...]

Dziękuję - jak widzę jesteś moim stałym wsparciem (niedawno pytałem na grupie o Bardo i też pomogłeś)! Więcej niż 40km nie chcę robić, bo wybieram się z moją kobitką ;) Ale to już na spokojnie z nosem w mapie opracujemy coś.

--
Radek N.

Data: 2009-09-25 15:07:19
Autor: MaciekS
Użytkownik "Radek N." <naradek@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h9i2h7$26e$1inews.gazeta.pl...
click pisze:
Radek N. pisze:
[...]

Aaa jak z kobieta, to moze zahaczycie o Plamiarnie (okolice KSiaza) - tam bowiem kilka dni temu zakwitla agawai byc moze jeszcze uda się obejrzec to dosc efemeryczne zjawisko.

--
Pozdrawiam, MaciekS

Data: 2009-09-25 15:13:47
Autor: Radek N.
MaciekS pisze:
Aaa jak z kobieta, to moze zahaczycie o Plamiarnie (okolice KSiaza) - tam bowiem kilka dni temu zakwitla agawai byc moze jeszcze uda się obejrzec to dosc efemeryczne zjawisko.

A tak - jak click wspomniał o Palmiarni, to z automatu sprawdziłem gdzie to jest i jakie są godziny otwarcia. Biorę to pod uwagę :] Domyślam się,    że znajdę tam też jakiś parking na auto.

--
Radek N.

Data: 2009-09-25 17:41:23
Autor: Radek N.
click pisze:
fajna (szybka) jest tez trasa z Walbrzycha (start kolo Palmiarni w strone wapiennikow) przez Zagorze do Walbrzycha - jak zerkniesz na mape to sie polapiesz, tam prowadza oznakowane szlaki piesze

Domyślam się, że może to być np. zielony Szlak Zamków Piastowskich. Zachęcający jest ten Park + Palmiarnia, tylko trochę płasko mi się wydaje... zmieszany jestem.

--
Radek N.

Data: 2009-09-25 20:29:23
Autor: click
Radek N. pisze:
click pisze:
[...]

plasko moze byc na poczatku, faktycznie 9pisalem, ze szybki ;o)
ale potem robia sie fajne zjazdy ;)

--
c l i c k ' n ' r i d e | MSPANC
Cigarettes and coffee, man, that's a combination

Data: 2009-09-25 11:20:35
Autor: MaciekS
Użytkownik "Radek N." <naradek@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h9hopb$ogc$1inews.gazeta.pl...
[...]

Uwazaj, bo w niedziele sa Mistrzostwa Polski w maratonie MTB i pewnie czesc tras w okolicy Swiebodzic, Chelmca, Trojgarba bedzie niedostepna, albo dostep bedzie utrudniony.
Osobiscie polecalbym trase szlakami rowerowymi (do znalezienia na stronach Wcha) z Walbrzycha Miasto na Borowa, a potem w kierunku Andrzejowki i Sokolowska - po wichurach piekne widoki zapewnione.

Data: 2009-09-25 11:31:18
Autor: Radek N.
MaciekS pisze:
[...]

Do przeglądu więc strony internetowe :) Robi się trudne logistycznie, ale jako, że wypad jest rekreacyjny, to maraton może nawet być ciekawą atrakcją (o ile faktycznie nie pokrzyżuje nam planu trasy).

Dzięki.

--
Radek N.

Data: 2009-09-25 11:41:59
Autor: artek
Radek N. wrote:
MaciekS pisze:
[...]

zacznij od tego:

http://mtb.walbrzych.pl/trasy-rowerowe/

i tu:
http://um.walbrzych.pl/walbrzych-mojemiasto/strony/wydawnictwa_promo.php

a dokładniej ten link:
http://um.walbrzych.pl/walbrzych-mojemiasto/images/wydawnictwa/trasy_rowerowe.pdf

--
artek

Data: 2009-09-25 12:22:41
Autor: Radek N.
artek pisze:
[...]

We Wrocławiu walka z przejazdem prezydenta po tandetnych ścieżkach i rynku... a widzę Wałbrzych wybrał lepszą drogę -> MTB ;) Oj widzę, że końcówkę sezonu spędzę w tym regionie. Z Wrocka zwykle wybierałem się w Sowie, Masyw Ślęży, Bardo i dalej w Kotlinę Kłodzką lub Karkonosze ... a tak zaniedbałem rejon wokół Wałbrzycha!

THX

--
Radek N.

Data: 2009-09-25 14:09:50
Autor: artek
Radek N. wrote:
[...]

to dokładnie tak jak ja. do książa z rowerem zajrzałem dopiero miesiąc temu - ale tak mi sie w parku krajobrazowym spodobało, że już nie wystarczyło sił na wjechanie na sowę :( za to z całkiem bliska widziałem muflona.
przyznam, że korci mnie szlak naokoło wałbrzycha, ale cóż, czasu brak, w ubiegłym tygodniu było 5 dni wożenia się w szklarskiej, a na październik mam zaplanowane całe mnóstwo służbowych wyjazdów.

--
artek

Data: 2009-09-30 19:00:30
Autor: Cipioor
Radek N. wrote:
> [...]
Lokalne atrakcje w okolicach Zagórza albo wypad w okolice Andrzejówki z Panią
nie będą Ciężkim przeżyciem.
Ostatnio z Wrocka do Wałbrzycha pociągiem potem przez Andrzejówkę do Teplic nad
Metuji a powrót przez Broumow i Ruprechtice.
Między Broumowem a Ruprechticami mała ucieczka przed bykami/ okolice /Raj/.
Łącznie dało to na 2 dni 130km i piękne widoki Czeskich Gór Stołowych w
okolicach Teplic.
Nocleg w Teplicach 195 koron za dobę od osoby z pościelą.
Przelicznik korona do plna bandycki 5:1 ale warto było...

Data: 2009-09-25 18:04:10
Autor: szpinaq
Rowerem górskim w okolice Wałbrzycha

Ma ktoś jakieś ciekawe trasy objeżdżone w tym rejonie?

Witam,
polecam stronę:
http://walbikers.prv.pl/
Pewnie znajdziesz coś dla siebie.