"Rowerki biegowe" dla dzieci

Data: 2011-06-30 09:51:55
Autor: kawoN
"Rowerki biegowe" dla dzieci
W dniu 11-06-29 22:58, Kosu pisze:

Od jakiegoś czasu widzę wzrost popularności takich "tworów" zwanych
czasem rowerkami biegowymi. Przykład:
http://www.komukomu.pl/skin/img_wyprzedaze/236/zdjecieWyprzedazy.jpg
Ktoś zna genezę powstania?

Można powiedzieć, że od tego zaczęło się rowerowanie - o ile się nie
mylę pierwszy rower nazywał się "maszyną do biegania".
Link Dżejma poniżej pokazuje o co chodziło.

Czy to ma wyrabiać u dzieci równowagę i
nawyki na przyszłość?

Tak.

Szczerze mówiąc: kiedy patrzę jak używają tego
maluchy w Warszawie, to boję się, że bardziej im to szkodzi niż pomaga
(w perspektywie pedałowania za kilka lat).

Chyba nie - osobiście będę miał porównanie za około rok, test
przeprowadzę na młodszej córce - starsza poszła klasycznym torem.

Widziałem mało przypadków na żywo ale już widziałem naprawdę bardzo
dobrego radzenia sobie z jazdą na takim rowerku. To że widać dużo
dzieci "idących" to podobno naturalne w początkowej fazie (w sumie
jak widzisz dziecko "idące" to nie wiesz ile już "wykręciło" godzin
jazdy. Ale może są egzemplarze odporne :)

Dlaczego dla młodszej kupiłem taki rowerek mimo że starsza nauczyła
się klasycznie dość szybko?

1. Jazda na 4 kółkach jest niebezpieczna. Mówię tu o jeździe z jajem
a nie majestatycznym powłóczeniu noga za nogą. Niebezpieczeństwo
czai się podczas pokonywania zakrętów.
2. Jazda na 4 kółkach wyrabia bardzo zły nawyk układania sylwetki
na zakrętach - podczas nauki na 2 kółkach był z tym dość duży problem
aczkolwiek szybko zdiagnozowany
3. Jazda na 4 kółkach jest mocno utrudniona na nierównych nawierzchniach
i bynajmniej nie mam na myśli terenu (chociaż zdarzało się) ale nierówne
kostkowane chodniki (po prostu tylne koło się zawiesza)

Na plus klasycznego 4-kołowca zaliczyłbym:

1. Naukę pedałowania - jeśli rower jest z wolnobiegiem i hamulcami
klamkowymi to już od pierwszego rowerka dziecko uczy się poprawnie
pedałować i hamować (chociaż są rowerki biegowe z hamulcami)

Podsumowując: klasycznie da się nauczyć
(inaczej nas by tutaj nie było :) ) a i koszt niższy bo ten
sam rowerek służy do nauki na 4 kółkach jak i 2-ch.
Prawdopodobnie będę się musiał mniej nabiegać :) (chociaż akurat
to mi się podobało bo miałem okazję do ruchu :)

--
kawoN
-

"Rowerki biegowe" dla dzieci