Rowerowa niewierność - bieganie

Data: 2018-12-21 22:20:10
Autor: Szuwarek
Rowerowa niewierność - bieganie
> Ale nie byłoby to możliwe bez specjalistycznego obuwia - od dawna korcił mnie
> zakup butów, które niemal "same biegną". Poszedłem więc drogą rowerową (opony
> to odpowiednik obuwia) i tak jak w przypadku roweru kupiłem buty w wersji
> zwijanej, zapewniające doskonałą amortyzację przez stopy. Buty sprawiają, że
> stopy niczym Bomber-rulez "wybierają liście", no może to lekka przesada, ale
> już nierówności na ułożeniu kostki niefazowanej są przez stopy wykrywane i
> tłumione.
A tak konkretnie to o jakich butach mówisz?
Przymierzam się do butów minimalistycznych i jak do tej pory wypróbowałem NB - buty minimalistyczne i sandały Xero Shoes.
Pozdrawiam

Data: 2018-12-22 03:51:43
Autor: Rowerex
W dniu piątek, 21 grudnia 2018 22:20:17 UTC+1 użytkownik Szuwarek napisał:
> [...]
Przymierzam się do butów minimalistycznych i jak do tej pory wypróbowałem NB - buty minimalistyczne i sandały Xero Shoes.

Wykazałem się patriotyzmem - wg źródeł i zapewnień producentów buty są szyte w Polsce - znalazłem dwie firmy:

- droższa: Magical Shoes: https://magicalshoes24.com/
(mają też sandały: https://tinyurl.com/y7m7lype)

- tańsza: Tadeevo: https://tadeevo.com/pl/index

Obie firmy mają ze sobą coś wspólnego, na pewno korzystają z tej samej podeszwy.

Kupiłem w tańszej firmie buty leciutko ocieplone:
https://tadeevo.com/pl/p/Tadeevo-T-buty-minimalistyczne-czarne/51

Przy grubej skarpecie i +1stC pojęcie "zimna" dla stóp w zasadzie nie istniało - stopa intensywnie pracuje od palców po kostki więc sama się rozgrzewa.

Po wczorajszym biegu spodziewałem się dolegliwości i takowe pojawiły się zaraz po powrocie - czuję, że bardzo mocno pracowały wszystkie mięśnie, ścięgna i stawy odpowiedzialne za pracę stopy, amortyzację i stabilizację od palców stóp po kolana i wyżej, czyli wszytko to co "normalne" obuwie niemal "wyłącza" podczas chodzenia, nie mówiąc o jeździe rowerem na całkowicie sztywnej podeszwie. Przy normalnym chodzeniu niewiele odczuwam, ale już przy chodzeniu po schodach lekkie dolegliwości są, niemniej z godziny na godzinę powoli ustępują.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2018-12-22 04:20:13
Autor: Rowerex
Rowerowa niewierność - bieganie
W dniu sobota, 22 grudnia 2018 13:10:02 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

Kiedyś robiono minimalistyczne buty za minimalistyczną cenę. Trampki się
nazywały :)

Trampki nie są minimalistyczne.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2018-12-22 04:34:52
Autor: Rowerex
W dniu sobota, 22 grudnia 2018 13:08:43 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
Dnia Sat, 22 Dec 2018 03:51:43 -0800 (PST), Rowerex napisał(a):

> - tańsza: Tadeevo: https://tadeevo.com/pl/index

Jak na minimalistyczne buty to cena raczej nie jest minimalistyczna :)

Mówisz o "przebitce cenowej" na grupie dla rowerzystów kupujących kawałek powyginanej i powycinanej blachy, zwany korbą, przerzutką, czy kasetą kosztujący 10, 100, 1000 razy więcej niż koszt materiału i robocizny?

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2018-12-22 13:11:35
Autor: Jacek Maciejewski
[...]

No, ale nie sztuka sprzedać trampki tanio  - sztuka sprzedać je 10 razy
drożej :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-12-22 04:24:56
Autor: Rowerex
W dniu sobota, 22 grudnia 2018 13:11:37 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
> [...]

nazywały :)
No, ale nie sztuka sprzedać trampki tanio  - sztuka sprzedać je 10 razy

Masz rację - jestem totalnym idiotą, przepłaciłem, uświadomiłeś mi to, szczęka mi opadła, padłem na podłogę, leżę i kwiczę, nawet nie mogę pisać posta, błagam o wybaczenie! Kończ Waść! WSTYDU oszczędź! :p

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2018-12-22 14:11:13
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Sat, 22 Dec 2018 04:24:56 -0800 (PST), Rowerex napisał(a):

Masz rację - jestem totalnym idiotą, przepłaciłem, uświadomiłeś mi to, szczęka mi opadła, padłem na podłogę, leżę i kwiczę, nawet nie mogę pisać posta, błagam o wybaczenie! Kończ Waść! WSTYDU oszczędź! :p

Nie ma sprawy. Chętnie służę pomocą :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-12-22 05:38:27
Autor: Rowerex
W dniu sobota, 22 grudnia 2018 14:11:14 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
> [...]

> Masz rację - jestem totalnym idiotą, przepłaciłem, uświadomiłeś mi to, szczęka > mi opadła, padłem na podłogę, leżę i kwiczę, nawet nie mogę pisać posta, błagam > o wybaczenie! Kończ Waść! WSTYDU oszczędź! :p

No to do dzieła! Dalej mam leżeć? ;-)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2018-12-22 22:40:23
Autor: Szuwarek
W dniu 2018-12-22 o 14:38, Rowerex pisze:
[...]

Najlepiej Go wykończ metodą "polowania uporczywego".
Będzie widać czy buty były warte swojej ceny.
Pozdrawiam ;-)

Data: 2018-12-23 11:29:52
Autor: Piotr Rogoza
W dniu Sat, 22 Dec 2018 03:51:43 -0800, uzytkownik Rowerex napisal:

Wykazałem się patriotyzmem - wg źródeł i zapewnień producentów buty są
szyte w Polsce - znalazłem dwie firmy:

- droższa: Magical Shoes: https://magicalshoes24.com/
(mają też sandały: https://tinyurl.com/y7m7lype)
Mają "dobry" marketing, buty magiczne, zdrowotne itp.

Ja tam preferuję tylko Hoka Speedgoat.

--
piecia aka dracorp
pisz na: imie.r.public at gmail dot com

Data: 2018-12-23 06:47:15
Autor: Rowerex
W dniu niedziela, 23 grudnia 2018 12:29:54 UTC+1 użytkownik Piotr Rogoza napisał:
W dniu Sat, 22 Dec 2018 03:51:43 -0800, uzytkownik Rowerex napisal:

> Wykazałem się patriotyzmem - wg źródeł i zapewnień producentów buty są
> [...]

Azaliż to jawne naruszenie "Ustawy o przeciwdziałaniu bezpodstawnemu marketingowi", która w paragrafie 44 mówi jasno, że: "zabrania się używania w nazwach handlowych słów: magia lub magiczne", a w paragrafie 43 mówi, że: "nazwa handlowa towaru, kolekcji towarów i modeli musi wyłącznie odzwierciedlać główne cechy towaru"

Zatem dopuszczalna jest wyłącznie nazwa typu: "buty do biegania, czerwone, bez spadku stopa-palce", albo "samochód VW, czarny, średniej wielkości", np nazwa pojazdu "VW Golf" jest zabroniona, ponieważ samochód ten nie służy do gry w golfa, ale nazwa "Maluch" lub "duży Fiat" były prawidłowe, bo pierwszy samochód był mały, a drugi jak na ówczesne czasy był duży.

Przypominam, że wspomniana ustawa wchodzi w życie z Nowym Rokiem ;-)

zdrowotne itp.

To nie jest to wyssane z palca. Gdybym parę lat temu nie przeczytał na temat skutków, bynajmniej nie zawsze pozytywnych, stosowania amortyzacji w obuwiu, tudzież podwyższana pięty, nawet o kilka mm, i nie zaczął bardziej "drążyć tematu", to bym się nie zainteresował bieganiem zbliżonym do bosego.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2018-12-25 22:45:30
Autor: Piotr Rogoza
W dniu Sun, 23 Dec 2018 06:47:15 -0800, uzytkownik Rowerex napisal:

[...]
Też przez to przechodziłem ale życie to wszystko zweryfikowało. Aktualnie nawet już nie biegam :(

Data: 2018-12-23 14:03:43
Autor: ń
Rowerowa niewierność - bieganie
Moja ewentualna trasa to byłaby ścieżka wysypana ostrym tłuczonym/łamanym żwirem, który niemiłosiernie tnie (opony roweru, podeszwy butów).
Tyle, że buty dobre do chodzenia po tym (rodzaj lekkiego przewiewnego obuwa trekingowego z mocną karbowaną podeszwą) niezbyt się sprawdzały przy bieganiu z uwagi na brak "profesjonalnej" amortyzacji drgań przenoszących się na kolana i kręgosłup.

Data: 2018-12-23 16:18:49
Autor: qrt
Piotr Rogoza <imie.r.public@gmail.com> Wrote in message:
[...]

Zupełne przeciwieństwo minimalizmu :)

Ja to jednak wolę buty amortyzowane aczkolwiek z grupy tych
 prostych, płaskich i bez żadnych bajerów.
 Np. Nike free
w butach zupełnie minimalistycznych jak fivefingrsy czy Merrell
 barefood mogę biegać aczkolwiek przy dłuższych trasach jak się
 człowiek zmęczy  to mimo wszystko zaczyna tłuc piętami o grunt  i
 to nie jest zbyt fajne. --

Data: 2018-12-25 22:42:51
Autor: Piotr Rogoza
W dniu Sun, 23 Dec 2018 16:18:49 +0100, uzytkownik qrt napisal:

[...]
Musisz mieć super łydki.

Data: 2018-12-26 00:16:57
Autor: Lisciasty
W dniu wtorek, 25 grudnia 2018 23:42:53 UTC+1 użytkownik Piotr Rogoza napisał:
>  zmęczy  to mimo wszystko zaczyna tłuc piętami o grunt  i to nie jest
>  zbyt fajne.
Musisz mieć super łydki.

To nie jest tak że się lata z piętą w powietrzu. Cała stopa pracuje
razem z piętą, ale śródstopie przejmuje przynajmniej 80% "uderzenia".

L.

Data: 2018-12-26 21:00:52
Autor: qrt
[...]

Trzeba po prostu biec (względnie) szybko. Wówczas faktycznie
 piętami ziemi się nie dotyka. Przy truchcie to już raczej
 ciężko...

Data: 2019-01-02 13:33:47
Autor: ń
Rowerowa niewierność - bieganie
Lub po wodzie.

-- -- -
Trzeba po prostu biec szybko.
Wówczas faktycznie piętami ziemi się nie dotyka.

Data: 2019-01-05 14:13:53
Autor: Piotr Rogoza
Rowerowa niewierność - bieganie
W dniu Wed, 02 Jan 2019 13:33:47 +0100, uzytkownik ń napisal:

Lub po wodzie.

Chyba że Jezus masz na drugie.

Data: 2019-01-06 10:37:36
Autor: ń
Rowerowa niewierność - bieganie
A dlaczego na drugie?

-- -- -
Chyba że Jezus masz na drugie.

Data: 2019-01-07 17:03:31
Autor: Piotr Rogoza
Rowerowa niewierność - bieganie
W dniu Sun, 06 Jan 2019 10:37:36 +0100, uzytkownik ń napisal:

A dlaczego na drugie?

-- -- -
Chyba że Jezus masz na drugie.

Domyśl się :)