Data: 2011-04-20 14:39:38 | |
Autor: johnkelly | |
Rowerowe zmiany w PORD | |
Wzięte z linka http://polskanarowery.sport.pl/msrowery/1,105126,9437928,Nowe_przepisy_rowerowe___przewodnik_dla_poczatkujacych.html
10. Jazda drogą rowerową tylko w naszym kierunku. Nie bardzo rozumiem co autor miał na myśli. Mógłby mi ktoś podrzucić paragrafy z nowego PORD, które stanowią o tej zmianie? Pozdrawiam Maciej Różalski -- ... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu .. ...................... blog: www.maciejrozalski.eu ...................... ................. blog o go: www.maciejrozalski.cal.pl .................. ... publikuję również na www.studioopinii.pl oraz johnkelly.salon24.pl .. |
|
Data: 2011-04-20 14:42:45 | |
Autor: Marcin Hyła | |
Rowerowe zmiany w PORD | |
On 2011-04-20 14:39, johnkelly wrote:
Nie bardzo rozumiem co autor miał na myśli. Mógłby mi ktoś podrzucić art. 33 ust. 1 http://orka.sejm.gov.pl/proc6.nsf/opisy/2771.htm http://orka.sejm.gov.pl/opinie6.nsf/nazwa/2771_u/$file/2771_u.pdf "Kierujący rowerem jest obowiązany korzystać z drogi dla rowerów lub pasa ruchu dla rowerów, ______jeśli są one wyznaczone dla kierunku, w którym się porusza lub zamierza skręcić_______." Chodzi też o to, że jeśli mamy pas ruchu dla rowerów po LEWEJ stronie jezdni (pod prąd) albo drogę rowerową po LEWEJ stronie - to nas nie obowiązuje. Co zresztą wynika z rozporządzenia w sprawie znaków i sygnałów drogowych. marcin ha -- Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl |
|
Data: 2011-04-20 14:49:26 | |
Autor: johnkelly | |
Rowerowe zmiany w PORD | |
W dniu 2011-04-20 14:42, Marcin Hyła pisze:
On 2011-04-20 14:39, johnkelly wrote: Czyli, jeśli dobrze rozumiem, jeśli jezdnia prowadzi z p.A do p.B, po jej prawej stronie jest DDR, która z połowie między A i B odbija w kierunku C to nie muszę jechać taką DDR po całej jej długości? Chodzi też o to, że jeśli mamy pas ruchu dla rowerów po LEWEJ stronie Ale będzie jazda zanim pojmie to Policja, zarządcy dróg a zwłaszcza kierowcy :). W praktyce oznacza to, że oznakowanie DDR będącej po lewej stronie powinno zostać zdjęte (dla "lewego" kierunku)? marcin ha Pozdrawiam Maciej Różalski -- ... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu .. ...................... blog: www.maciejrozalski.eu ...................... ................. blog o go: www.maciejrozalski.cal.pl .................. ... publikuję również na www.studioopinii.pl oraz johnkelly.salon24.pl .. |
|
Data: 2011-04-20 14:55:03 | |
Autor: Marcin Hyła | |
Rowerowe zmiany w PORD | |
On 2011-04-20 14:49, johnkelly wrote:
"Kierujący rowerem jest obowiązany korzystać z drogi dla rowerów lub Jeśli znaki inaczej nie stanowią - tak. Podobnie w przypadku, kiedy masz jezdnię, skrzyżowanie i pas rowerowy prowadzi tylko na wprost, znajduje się między pasem do prawoskrętu a pasem do jazdy w lewo/na wprost, a ty akurat planujesz skręcić w prawo lub lewo - to nie musisz z niego korzystać, tylko jechać na zasadach ogólnych, pasami ruchu ogólnego. Ale będzie jazda zanim pojmie to Policja, zarządcy dróg a zwłaszcza W praktyce nie będzie żadnej zmiany, to tylko doprecyzowanie przepisów. Bo droga rowerowa wynika z OZNAKOWANIA a oznakowanie stosuje się zgodnie z art. 2 rozporządzenia - znaki stawia się po prawej stronie jezdni, a nie po lewej. Mnie jako kierującego żaden znak po lewej nie obowiązuje, chyba że jest to zakaz postoju, parkowania lub inny do którego jest specjalny przepis - albo POWTÓRZENIE znaku po prawej. Czerwona Książeczka wprost wymaga stawiania znaku B-9 po prawej, jeśli znak C-13 mógłby być niewidoczny dla kierującego rowerem (czyli np. umieszczony własnie po lewej stronie jezdni, bo będzie niewidoczny). Tu jest więcej do zmiany/doprecyzowania (np. drogowskazy/znaki wskazujące organizację ruchu i to umieszczane PRZED skrzyżowaniem a nie za nim), nie bedę na razie rozwijał. marcin ha -- Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl |
|
Data: 2011-04-20 20:53:18 | |
Autor: johnkelly | |
Rowerowe zmiany w PORD | |
W dniu 2011-04-20 14:55, Marcin Hyła pisze:
On 2011-04-20 14:49, johnkelly wrote: Jakie znaki musiałyby tak stanowić? Ale będzie jazda zanim pojmie to Policja, zarządcy dróg a zwłaszcza Podkręć jasność wypowiedzi :). DDR jest po lewej: - czy ona mnie obowiązuje? - czy ona mnie obowiązuje jeśli jest B9? Czy DDRiP po lewej stronie jezdni (bez zachowania skrajni) dotyczy mnie czy nie dotyczy? Pytam bo jakoś tego nie czuję. To, że nie będzie żadnej zmiany w przepisach tylko ich doprecyzowanie to jedno. Jest jeszcze inna planeta zamieszkana przez liczną rzeszę stworów zwanych projektantami, zarządcami dróg, Policją. marcin ha Pozdrawiam Maciej Różalski -- ... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu .. ...................... blog: www.maciejrozalski.eu ...................... ................. blog o go: www.maciejrozalski.cal.pl .................. ... publikuję również na www.studioopinii.pl oraz johnkelly.salon24.pl .. |
|
Data: 2011-04-20 21:22:36 | |
Autor: Marcin Hyła | |
Rowerowe zmiany w PORD | |
On 2011-04-20 20:53, johnkelly wrote:
Jeśli znaki inaczej nie stanowią - tak. C-13 po _prawej_ stronie jezdni w którą zamierzasz jechać lub w którą zamierzasz skręcić lub B-9 (zakaz ruchu rowerów) po tejże prawej stronie. Jak ddr przechodzi z jednej strony jezdni na drugą, to żaden przepis nie zabrania Ci opuścić przejazdu rowerowego w prawo bądź w lewo - O ILE właśnie znaki nie stanowią inaczej. Skręcasz w prawo a po prawej masz B-9 - nie wolno. Skręcasz w lewo i po swojej prawej masz B-9 albo C-13 - też nie wolno. Ale jeśli ich nie ma - spox. Podkręć jasność wypowiedzi :). Nie. - czy ona mnie obowiązuje jeśli jest B9? Jeśli po prawej stronie jezdni jest B9 to _nie_wolno_ ci na nią wjechać/przejechać za znak. Nie musisz jechać drogą rowerową, możesz zawrócić (sprawdzić, czy nie ma zakazu zawracania/linii ciągłej :-)) Czy DDRiP po lewej stronie jezdni (bez zachowania skrajni) dotyczy mnie Skrajnia nie ma nic do rzeczy. Skrajnia jest przedmiotem prawa budowlanego a nie prawa o ruchu drogowym. Istotny jest ZNAK DROGOWY. To, że nie będzie żadnej zmiany w przepisach tylko ich doprecyzowanie to No, na razie filmy promujące zmiany w PoRD utkwiły w Ministerstwie, bo pięciu dziadków w tym jeden policjant dopatrzyli się w nich naruszenia obowiązujących przepisów. Na pytanie o podstawę prawną zamilkli i szykują pewnie jakąś metaegzegezę ;-) Zobaczymy, co powiedzą jutro. Filmiki są gotowe od dwóch tygodni i leżą w MI, bo minster obiecał posłom i senatorom że od 1 kwietnia rusza kampania promocyjna, ale jak widać ma w firmie speców od trzymania za nogi. Tak więc tę planetę dobrze znamy :-) marcin ha -- Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl |
|
Data: 2011-04-21 09:18:11 | |
Autor: johnkelly | |
Rowerowe zmiany w PORD | |
W dniu 2011-04-20 21:22, Marcin Hyła pisze:
Podkręć jasność wypowiedzi :). Obawiam się, że ten przepis w swej istocie doprowadzi potencjalnie do dwóch rzeczy: 1. Inflacja B9. Będzie toto na każdej wiejskiej drodze przy której będzie kawałek imitacji DDR lub DDRiP. 2. Sądy będą miały co robić bo przepis wydaje się być dość uznaniowy. Czy DDRiP po lewej stronie jezdni (bez zachowania skrajni) dotyczy mnie Ma o tyle do rzeczy, że DDR może być po prawej, może być oznakowana, ale wjazd na nią wymaga pokonania pasa dzielącego jezdnię i DDR. To, że nie będzie żadnej zmiany w przepisach tylko ich doprecyzowanie to Normalka. marcin ha Pozdrawiam Maciej Różalski -- ... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu .. ...................... blog: www.maciejrozalski.eu ...................... ................. blog o go: www.maciejrozalski.cal.pl .................. ... publikuję również na www.studioopinii.pl oraz johnkelly.salon24.pl .. |
|
Data: 2011-04-21 10:31:42 | |
Autor: BoDro | |
Rowerowe zmiany w PORD | |
johnkelly pisze:
Skrajnia nie ma nic do rzeczy. Skrajnia jest przedmiotem prawa Ma o tyle do rzeczy, ¿e DDR mo¿e byæ po prawej, mo¿e byæ oznakowana, ale wjazd na ni± wymaga pokonania pasa dziel±cego jezdniê i DDR. Swoj± drog± zmuszanie rowerzysty do przeprowadzania/przenoszenia itd. roweru (by znale¼æ siê na DDR) ³amie równo¶æ wobec prawa - oczywi¶cie w kontek¶cie definicji zawartej w PoRD. Nikt o zdrowych zmys³ach nie projektuje/organizuje ruchu tak, by kierowcy motocykli czy aut musieli je w jakim¶ miejscu przepychaæ :-) -- Bogdan 53.659956 N, 17.347842 E bodro_malpa_wp.pl |
|
Data: 2011-04-21 10:33:23 | |
Autor: Liwiusz | |
Rowerowe zmiany w PORD | |
W dniu 2011-04-21 10:31, BoDro pisze:
johnkelly pisze: Gdzie jest ta równo¶æ zapisana w PoRD? -- Liwiusz |
|
Data: 2011-04-21 10:42:19 | |
Autor: Marcin Hy³a | |
Rowerowe zmiany w PORD | |
On 2011-04-21 10:33, Liwiusz wrote:
Gdzie jest ta równo¶æ zapisana w PoRD? To raczej jest zasada konstytucyjna :) Ale w praktyce je¶li siê nie da wjechaæ to siê nie da wjechaæ. Koniec i kropka. Zw³aszcza je¶li ¶cie¿ka jest, ale ZNAKU (pionowego) nie ma. Kieruj±cy pojazdem nie ma obowi±zku sprawdzaæ w googlach czy wzd³u¿ ulicy fefsiñskiej biegnie droga rowerowa czy nie, ma siê stosowaæ do znaków drogowych które widaæ. Oczywi¶cie, rzecz mo¿e wymagaæ stanowczego upierania siê w rozmowie z policj±, ale tak w³a¶nie jest. marcin ha -- Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl |
|
Data: 2011-04-21 10:46:53 | |
Autor: Liwiusz | |
Rowerowe zmiany w PORD | |
W dniu 2011-04-21 10:42, Marcin Hy³a pisze:
On 2011-04-21 10:33, Liwiusz wrote: Kiedy¶ czyta³em o sprawie s±dowej, gdzie sêdzia mia³ jednak inne zdanie ("rowerzysta ma wiedzieæ, ¿e jest DDR, a jak nie wie, to jego strata"). -- Liwiusz |
|
Data: 2011-04-21 10:50:20 | |
Autor: johnkelly | |
Rowerowe zmiany w PORD | |
W dniu 2011-04-21 10:46, Liwiusz pisze:
To raczej jest zasada konstytucyjna :) Ale w praktyce je¶li siê nie da Nie pamiêtam kto to by³, ale bodaj¿e, pierdo³a, siê nie odwo³a³ w terminie. Pozdrawiam Maciej Ró¿alski -- ... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu .. ...................... blog: www.maciejrozalski.eu ...................... ................. blog o go: www.maciejrozalski.cal.pl .................. ... publikujê równie¿ na www.studioopinii.pl oraz johnkelly.salon24.pl .. |
|
Data: 2011-04-21 10:52:37 | |
Autor: Marcin Hy³a | |
Rowerowe zmiany w PORD | |
On 2011-04-21 10:46, Liwiusz wrote:
Oczywi¶cie, rzecz mo¿e wymagaæ stanowczego upierania siê w rozmowie z Znajomo¶æ prawa (o ruchu drogowym) w¶ród sêdziów nie jest taka znowu wielka. Dlatego jest _instancyjno¶æ_ s±dów. Prawdopodobnie piszesz o sprawie Mocniaka, ale on zawali³ sprawê i nie odwo³ywa³ siê, bo mu zawiadomienie przysz³o kiedy by³ na wakacjach czy jako¶ tak. S±d pierwszej instancji istotnie wyda³ podobny, idiotyczny wyrok. Ale w PL nie ma precedensu, inny - sensowny - s±d musi wydaæ wyrok zgodny z powy¿szym rozumowaniem. Choæby dlatego, ¿e kieruj±cy maj± obowi±zek stosowaæ siê do znaków drogowych, a nie je¼dziæ na pamiêæ. Gdyby kto¶ powa¿nie podszed³ do wyroku o którym piszesz to by móg³ dostaæ mandat za jazdê po chodniku! No i wreszcie jest argument koronny: w nocy, bez dodatkowego o¶wietlenia ulicznego, rowerzysta widzi tylko to, co mu o¶wietli lampka 5 metrów przed nim. Znaków poza jezni±, zw³ascza po lewej - nie. Czyli PoRD obowi±zywa³by tylko w ci±gu dnia? :-) marcin ha -- Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl |
|
Data: 2011-04-21 10:54:24 | |
Autor: BoDro | |
Rowerowe zmiany w PORD | |
Liwiusz pisze:
Oczywi¶cie, rzecz mo¿e wymagaæ stanowczego upierania siê w rozmowie z Kiedy¶ czyta³em o sprawie s±dowej, gdzie sêdzia mia³ jednak inne zdanie ("rowerzysta ma wiedzieæ, ¿e jest DDR, a jak nie wie, to jego strata"). Sêdziowie czasami przechodz± samych siebie :-) -- Bogdan 53.659956 N, 17.347842 E bodro_malpa_wp.pl |
|
Data: 2011-04-21 10:58:06 | |
Autor: johnkelly | |
Rowerowe zmiany w PORD | |
W dniu 2011-04-21 10:54, BoDro pisze:
Liwiusz pisze: Samego siebie to przeszed³ sêdzia orzekaj±cy, i¿ zabity rowerzysta przyczyni³ siê do wypadku bo nie mia³ kamizelki i nie jecha³ nieistniej±cym poboczem. Trafi³ go wariat wyprzedzaj±cy na skrzy¿owaniu po lewej stronie wysepki, przekraczaj±cy prêdko¶æ. Pozdrawiam Maciej Ró¿alski -- ... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu .. ...................... blog: www.maciejrozalski.eu ...................... ................. blog o go: www.maciejrozalski.cal.pl .................. ... publikujê równie¿ na www.studioopinii.pl oraz johnkelly.salon24.pl .. |
|
Data: 2011-04-21 10:58:46 | |
Autor: BoDro | |
Rowerowe zmiany w PORD | |
Marcin Hy³a pisze:
Oczywi¶cie, rzecz mo¿e wymagaæ stanowczego upierania siê w rozmowie z policj±, ale tak w³a¶nie jest. jak do tej pory mia³em okazjê upieraæ siê tylko w rozmowach z kierownictwem - je¶li przekrzykiwanie siê przez okno auta mo¿na nazwaæ wymian± pogl±dów :-). Ostatnio jeden pan klaksonem chcia³ mnie przekonaæ, ¿e mam jechaæ po placu budowy - czyli ¶mieszk± na etapie uk³adania kostki :-) -- Bogdan 53.659956 N, 17.347842 E bodro_malpa_wp.pl |
|
Data: 2011-04-21 11:08:15 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
Rowerowe zmiany w PORD | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Marcin Hy³a"
Gdzie jest ta równo¶æ zapisana w PoRD?To raczej jest zasada konstytucyjna :) Ludzie! Nie mieszajcie! Równo¶æ obywateli wobec prawa ma sie nijak do ró¿nego traktowania ró¿nych ¶rodków transportu. Tak samo, jak czêsto pope³nianym b³êdem jest przywo³ywanie zasady domniemania niewinno¶ci przy sprawach cywilnych. Oczywi¶cie, rzecz mo¿e wymagaæ stanowczego upierania siê w rozmowie z policj±, ale tak w³a¶nie jest. A potem siê koñczy jak mocniak ;-) -- \-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / | Kruk@epsilon.eu.org | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,58342761 | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \ |
|
Data: 2011-04-21 10:48:25 | |
Autor: BoDro | |
Rowerowe zmiany w PORD | |
Liwiusz pisze:
Gdzie jest ta równo¶æ zapisana w PoRD? Definicja z PoRD: rower = pojazd. Równo¶æ pojêta ogólnie, konstytucyjnie. Przepychanie pojazdu w ruchu drogowym mo¿e byæ wyborem, nie obowi±zkiem (pomijam np. awariê auta). -- Bogdan 53.659956 N, 17.347842 E bodro_malpa_wp.pl |
|
Data: 2011-04-21 11:10:09 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
Rowerowe zmiany w PORD | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "BoDro"
Gdzie jest ta równo¶æ zapisana w PoRD?Definicja z PoRD: rower = pojazd. I dlatego w³a¶nie powinni¶my wpu¶ciæ autobusy na DDR. Równo¶æ pojêta ogólnie, konstytucyjnie. Powiem krótko - bredzisz. -- \-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / | Kruk@epsilon.eu.org | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,58342761 | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \ |
|
Data: 2011-04-21 10:45:55 | |
Autor: johnkelly | |
Rowerowe zmiany w PORD | |
W dniu 2011-04-21 10:31, BoDro pisze:
johnkelly pisze: Teoretycznie roweru te¿ nie musisz przenosiæ czy przepychaæ. Po prostu masz do pokonania krawê¿nik 15-20cm, 0,5m trawnika i kolejny krawê¿nik, tym razem kilku centymetrowy :). Pozdrawiam Maciej Ró¿alski -- ... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu .. ...................... blog: www.maciejrozalski.eu ...................... ................. blog o go: www.maciejrozalski.cal.pl .................. ... publikujê równie¿ na www.studioopinii.pl oraz johnkelly.salon24.pl .. |
|
Data: 2011-04-21 08:47:44 | |
Autor: cytawa | |
Rowerowe zmiany w PORD | |
Marcin Hyła pisze:
"Kierujący rowerem jest obowiązany korzystać z drogi dla rowerów lub Powiedz mi Marcinie jak nalezy sie zachowywac w sytuacji gdy owszem istnieje DDR po prawej stronie drogi, po ktorej jade ale nie ma do niej logicznego wjazdu. Musze przeskoczyc przez barierke lub przejsc przez trawnik. W Lublinie jest troche takich miejsc. Wolno mi jechac po jezdni czy mam stanac i plakac? Jan Cytawa |
|
Data: 2011-04-20 19:17:57 | |
Autor: Ludek Vasta | |
Rowerowe zmiany w PORD | |
On 20/04/2011 14:49, johnkelly wrote:
Ale bêdzie jazda zanim pojmie to Policja, zarz±dcy dróg a zw³aszcza Dlaczego zdjête? Ono tam jest np. dla pieszych, ¿e z naprzeciwka mog± pojawiæ siê rowery. Ludek |
|
Data: 2011-04-20 20:53:20 | |
Autor: johnkelly | |
Rowerowe zmiany w PORD | |
W dniu 2011-04-20 19:17, Ludek Vasta pisze:
On 20/04/2011 14:49, johnkelly wrote: Nie, ono tak jest bo zawsze stawia siê je na pocz±tku. Pozdrawiam Maciej Ró¿alski -- ... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu .. ...................... blog: www.maciejrozalski.eu ...................... ................. blog o go: www.maciejrozalski.cal.pl .................. ... publikujê równie¿ na www.studioopinii.pl oraz johnkelly.salon24.pl .. |
|
Data: 2011-04-20 23:49:57 | |
Autor: Ludek Vasta | |
Rowerowe zmiany w PORD | |
On 20/04/2011 20:53, johnkelly wrote:
W dniu 2011-04-20 19:17, Ludek Vasta pisze: Nie wiem, czy ja rozumiem Ciebie lub czy Ty rozumiesz mnie. Jak jest DDR wzd³u¿ ulicy, to oznakowanie imho musi byæ z obu stron, ¿eby piesi (którzy te¿ chodz± w obu kierunkach) wiedzieli, ¿e dana komunikacja to nie chodnik, tylko DDR (lub ci±g pieszo-rowerowy). Je¿eli DDR prowadzi z punktu A do punktu B, to oznakowanie musi byæ z obu stron, bo z obu stron (z punktu A i z punktu B) mog± na DDR wej¶æ piesi. Wiêc równie¿ pieszych nale¿y informowaæ, ¿e to co¶, na co stawiaj± stopy, to nie chodnik, tylko DDR. Ludek |
|
Data: 2011-04-21 07:52:12 | |
Autor: artek | |
Rowerowe zmiany w PORD | |
W dniu 2011-04-20 23:49, Ludek Vasta pisze:
Ale będzie jazda zanim pojmie to Policja, zarządcy dróg a zwłaszcza c-13 z obu stron ddr oznacza, że ddr jest dwukierunkowa. c-13 tylko z jednej strony, oznacza ddr jednokierunkową. zatem, gdyby c-13 był tylko z jednej strony, to z tej drugiej - zgodnie z oznakowaniem (czy dokładniej rzecz biorąc jego brakiem) - rower nie mógłby wjechać. i nie a to nic wspólnego z pieszymi - czy z samochodami, które nota bene również na ddr wjechać czy parkować nie mogą. swoją drogą - czy nie jest to swojego rodzaju dziura prawna? czy oznakowanie poziome w takich sytuacjach wystarcza? -- artek |
|
Data: 2011-04-21 07:58:38 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
Rowerowe zmiany w PORD | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "artek"
c-13 z obu stron ddr oznacza, ¿e ddr jest dwukierunkowa. c-13 tylko z jednej strony, oznacza ddr jednokierunkow±. Ale to ma jak±¶ podstawê, czy tak sobie wymy¶lasz? -- \-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / | Kruk@epsilon.eu.org | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,58342761 | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \ |
|
Data: 2011-04-21 08:55:03 | |
Autor: Kazimierz Uromski | |
Rowerowe zmiany w PORD | |
On 21.04.2011 07:58, Mariusz Kruk wrote:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done< "artek" Jeśli coś nie jest oznakowane jako DDR to nią nie jest, ale by ten jadący od strony oznakowanej mógł uznać DDR za jednokierunkową musi tam być też znak informujący o jednokierunkowości. Z przeciwnej strony wypadałoby dodać zakaz wjazdu, gdyż w przeciwnym wypadku np. motocyklista może to uznać za zwykłą jezdnię (jezdnia "ogólna" nie jest oznakowana) i nią sobie zapylać. Czyli jednokierunkową DDR oznaczamy takoż jak jednokierunkową jezdnię, z dodatkiem C-13. |
|
Data: 2011-04-21 08:59:38 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
Rowerowe zmiany w PORD | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Kazimierz Uromski"
Je¶li co¶ nie jest oznakowane jako DDR to ni± nie jest, ale by ten jad±cy od strony oznakowanej móg³ uznaæ DDR za jednokierunkow± musi tam byæ te¿ znak informuj±cy o jednokierunkowo¶ci. Tak by podpowiada³a logika. Ale ¿e u nas wiele ciekawych rzeczy mo¿na spotkaæ, chcia³em siê dowiedzieæ, czy mo¿e jednak czego¶ nie przegapi³em. -- \-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / | Kruk@epsilon.eu.org | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,58342761 | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \ |
|
Data: 2011-04-21 10:18:48 | |
Autor: artek | |
Rowerowe zmiany w PORD | |
W dniu 2011-04-21 08:55, Kazimierz Uromski pisze:
On 21.04.2011 07:58, Mariusz Kruk wrote: tak być powinno. ale we wrocławiu niestety albo w ogóle nie oznakowuje się tego drugiego wjazdu (co powoduje daleko idące konsekwencje bo czerwona brukowana nawierzchnia działa jak magnes niezależnie od oznakowania), albo w sporadycznych przypadkach zamiast zakazu wjazdu b-2, stawia się b-1 czyli zakaz ruchu albo częściej b-9 zakaz wjazdu rowerów (taki przykład był już parę lat temu przedstawiany na preclu): http://rowery.eko.org.pl/UserFiles/Image/strony/slup/slup_AK.jpg (wrocław, al. armii krajowej) cóż, w zdium i wim mamy genialnych inżynierów ruchu ... -- artek |
|
Data: 2011-04-21 09:11:26 | |
Autor: johnkelly | |
Rowerowe zmiany w PORD | |
W dniu 2011-04-21 07:58, Mariusz Kruk pisze:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done< "artek" Logikê. Ma za podstawê logikê. W przepisie jest, ¿e siê toto umieszcza przy wje¼dzie, a nie, ¿e na zje¼dzie by piesi wiedzieli. Do tego C13 jest znakiem nakazu informuj±cym o obowi±zku okre¶lonych u¿ytkowników drogi. Ma siê to nijak do ostrzegawczej roli umieszczenia go na koñcu DDRiP. Z konstrukcji przepisu o C13 i C13a teoretycznie wynika, i¿ za pomoc± tych dwóch znaków mo¿na oznakowaæ jednokierunkow± DDR. Co ciekawe z zapisów dotycz±cych C13a wynika³oby, ¿e je¶li nie mo¿na wyznaczyæ przejazdu to stawiamy c13a a przez drogê poprzeczn± jest obowi±zek wyznaczenia przej¶cia dla pieszych. Pozdrawiam Maciej Ró¿alski -- ... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu .. ...................... blog: www.maciejrozalski.eu ...................... ................. blog o go: www.maciejrozalski.cal.pl .................. ... publikujê równie¿ na www.studioopinii.pl oraz johnkelly.salon24.pl .. |
|
Data: 2011-04-21 09:13:55 | |
Autor: johnkelly | |
Rowerowe zmiany w PORD | |
W dniu 2011-04-20 23:49, Ludek Vasta pisze:
Nie, ono tak jest bo zawsze stawia siê je na pocz±tku. Znak C13 jest znakiem nakazu a nie ostrzegawczym. Do ostrzegania pieszych mo¿e s³u¿yæ A24. Ludek Pozdrawiam Maciej Ró¿alski -- ... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu .. ...................... blog: www.maciejrozalski.eu ...................... ................. blog o go: www.maciejrozalski.cal.pl .................. ... publikujê równie¿ na www.studioopinii.pl oraz johnkelly.salon24.pl .. |
|
Data: 2011-04-21 10:46:56 | |
Autor: Marcin Hy³a | |
Rowerowe zmiany w PORD | |
On 2011-04-21 09:13, johnkelly wrote:
Znak C13 jest znakiem nakazu a nie ostrzegawczym. Do ostrzegania W tym konkretnym przypadku - jednokierunkowej drogi rowerowej - IMHO od ¶lepego wlotu wystarczy znak B-2. marcin ha -- Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl |
|
Data: 2011-04-21 11:06:19 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
Rowerowe zmiany w PORD | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Marcin Hy³a"
Znak C13 jest znakiem nakazu a nie ostrzegawczym. Do ostrzeganiaW tym konkretnym przypadku - jednokierunkowej drogi rowerowej - IMHO od ¶lepego wlotu wystarczy znak B-2. Hmm... Co implikowa³by B-2 dla pieszych na czym¶, co wygl±da na chodnik? -- \-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / | Kruk@epsilon.eu.org | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,58342761 | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \ |
|
Data: 2011-04-21 16:10:11 | |
Autor: Fabian | |
Rowerowe zmiany w PORD | |
W dniu 21.04.2011 11:06, Mariusz Kruk pisze:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Marcin Hy³a" B-2 dotyczy pojazdów, poganiaczy i kolumny pieszych wiêc piesi mog± zignorowaæ. Fabian. |
|
Data: 2011-04-25 14:40:27 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
Rowerowe zmiany w PORD | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Fabian"
B-2 dotyczy pojazdów, poganiaczy i kolumny pieszych wiêc piesi mog±Hmm... Co implikowa³by B-2 dla pieszych na czym¶, co wygl±da na chodnik?Znak C13 jest znakiem nakazu a nie ostrzegawczym. Do ostrzeganiaW tym konkretnym przypadku - jednokierunkowej drogi rowerowej - IMHO od ¶lepego wlotu wystarczy znak B-2. Czyli piesi mogliby jak najbardziej uwa¿aæ, ¿e id± po chodniku, a nie jednokierunkowej DDR. -- \-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / | Kruk@epsilon.eu.org | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,58342761 | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \ |
|
Data: 2011-04-28 16:51:57 | |
Autor: Fabian | |
Rowerowe zmiany w PORD | |
W dniu 25.04.2011 14:40, Mariusz Kruk pisze:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Fabian" Problemem jest u nas, ¿e DDR mo¿e zakoñczyæ i zacz±æ siê bez ¿±dnego wjazdu czy zjazdu na jezdnie. Mo¿e siê nagle zaczynaæ lub koñczyæ. Je¿eli by³y by wykonane w sposób przemy¶lany i konsekwentny to by³o by widaæ, ¿e DDR to DDR. Jezdni ani chodnika nie oznacza siê w sposób szczególny nawet gdy pomiêdzy tymi nie ma ró¿nicy wysoko¶ci (krawê¿nika). Fabian. |
|
Data: 2011-04-28 17:06:19 | |
Autor: johnkelly | |
Rowerowe zmiany w PORD | |
W dniu 2011-04-28 16:51, Fabian pisze:
Problemem jest u nas, ¿e DDR mo¿e zakoñczyæ i zacz±æ siê bez ¿±dnego Tyle, ¿e to jest wy³±cznie wina zarz±dców dróg, którzy dopuszczaj± do takich sytuacji. A na to nieco pomo¿e jedna z wprowadzanych zmian w PoRD. Fabian. Pozdrawiam Maciej Ró¿alski -- ... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu .. ...................... blog: www.maciejrozalski.eu ...................... ................. blog o go: www.maciejrozalski.cal.pl .................. ... publikujê równie¿ na www.studioopinii.pl oraz johnkelly.salon24.pl .. |
|
Data: 2011-04-28 18:04:36 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
Rowerowe zmiany w PORD | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Fabian"
Problemem jest u nas, ¿e DDR mo¿e zakoñczyæ i zacz±æ siê bez ¿±dnegoCzyli piesi mogliby jak najbardziej uwa¿aæ, ¿e id± po chodniku, a nieB-2 dotyczy pojazdów, poganiaczy i kolumny pieszych wiêc piesi mog±Hmm... Co implikowa³by B-2 dla pieszych na czym¶, co wygl±da na chodnik?Znak C13 jest znakiem nakazu a nie ostrzegawczym. Do ostrzeganiaW tym konkretnym przypadku - jednokierunkowej drogi rowerowej - IMHO od ¶lepego wlotu wystarczy znak B-2. No niestety. Swojego czasu np. takim uroczym miejscem by³a Pu³awska w Warszawie miêdzy Dworcem Po³udniowym (dla m³odzie¿y - Metrem Wilanowska), a Idzikowskiego. Po prostu w pewnym miejscu DDR (albo DDRiP, nieistotne) po prostu koñczy³a siê znakiem C-13a, po czym rowerzy¶cie pozostawa³o teleportowanie siê na jezdniê (bo nawet wymy¶laj±cy to oznakowanie nie móg³ zak³adaæ, ¿e rowerzy¶ci pojad± w innym kierunku, bo tam po prostu nie by³o ¿adnej innej mo¿liwo¶ci). -- \-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / | Kruk@epsilon.eu.org | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,58342761 | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \ |