Rowerowo w Lidlu

Data: 2015-04-20 00:50:34
Autor: Krystek
Rowerowo w Lidlu
Akcesoria rowerowe od dzisiaj dostępne w Lidlu w ofercie tymczasowej (nowa gazetka) -
<http://www.lidl.pl/pl/oferta.htm?id=632&gclid=CLWAz8v6-8QCFWrqcgod-okAgw>

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2015-04-20 13:01:51
Autor: Gotfryd Smolik news
Rowerowo w Lidlu
On Mon, 20 Apr 2015, Krystek wrote:

Akcesoria rowerowe od dzisiaj dostępne w Lidlu w ofercie tymczasowej (nowa gazetka) -
<http://www.lidl.pl/pl/oferta.htm?id=632&gclid=CLWAz8v6-8QCFWrqcgod-okAgw>

  O, dzienks.
  SpóĽniłem się na "pomarańczowy zestaw" skarpetek :]
(stopek leży cały stos)

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-04-20 18:03:13
Autor: Piotr Rogoza
Rowerowo w Lidlu
Dnia Mon, 20 Apr 2015 13:01:51 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):
Chwyty częściowo przetestowane. Nie za dobrze się trzymają, na szczęście mam pastę antypoślizgową. Róg mógłby być trochę większy a średnica chwytów trochę mniejsza. Do małych dłoni do jazdy w terenie mogą być złe ale na ucisk nerwów może będą dobre. Po za tym są węższe od moich poprzednich, mają 135mm szerokości i dzięki temu ciut więcej miejsca na kierownicy.
Za te pieniądze nie są złe ale z czasem wszystko wyjdzie.

  SpóźniĹ‚em siÄ™ na "pomaraĹ„czowy zestaw" skarpetek :]
(stopek leży cały stos)
A czymĹĽe jest stopek?

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-04-21 07:40:26
Autor: bans
Rowerowo w Lidlu
W dniu 2015-04-20 o 20:03, Piotr Rogoza pisze:

(stopek leży cały stos)

A czymĹĽe jest stopek?

Dopełniaczem.

--
bans

Data: 2015-04-29 17:59:49
Autor: Gotfryd Smolik news
Rowerowo w Lidlu
On Mon, 20 Apr 2015, Piotr Rogoza wrote:

Dnia Mon, 20 Apr 2015 13:01:51 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):
(stopek leży cały stos)
A czymże jest stopek?

  Stos składa się z liczby mnogiej.
  "Stopki" to takie ustrzyżone skarpetki:

http://allegro.pl/listing/listing.php?limit=180&order=d&bmatch=seng-v6-p-sm-isqm-2-spt-0113&string=skarpe*%20stopki&search_scope=category-3919

  Można zakładać na wierzch, kiedy w normalnej skarpecie
pięta się przetrze ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-04-20 21:10:37
Autor: PeJot
Rowerowo w Lidlu
W dniu 2015-04-20 o 00:50, Krystek pisze:
Akcesoria rowerowe od dzisiaj dostępne w Lidlu w ofercie tymczasowej
(nowa gazetka) -
<http://www.lidl.pl/pl/oferta.htm?id=632&gclid=CLWAz8v6-8QCFWrqcgod-okAgw>

Skusiłem się na o¶wietlenie, na podstawie poprzedniej oferty. Niestety, w obecnej ofercie za mniejsze pieni±dze nie ma akumulatorów i ładowarki tylko zwykłe baterie. Dioda ma mniejszy radiator niż kiedy¶. Ma kto¶ ten stary zestaw z ładowark± i poda jej parametry ? Instrukcja mówi tylko 6V DC.

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest

Data: 2015-04-21 06:46:58
Autor: PeJot
Rowerowo w Lidlu
W dniu 2015-04-20 o 21:10, PeJot pisze:
Ma kto¶ ten
stary zestaw z ładowark± i poda jej parametry ? Instrukcja mówi tylko 6V
DC.

Wewn±trz latarki *nie ma* kompletnie żadnego kontrolera ładowania, styki baterii s± podł±czone bezpo¶rednio do gniazda ładowania. Czyli ładowarka *powinna* przynajmniej kontrolować pr±d i napięcie ładowania, żeby nie zarżn±ć akumulatorów.

--
P.Jankisz

Data: 2015-04-29 18:01:28
Autor: Gotfryd Smolik news
Rowerowo w Lidlu
On Tue, 21 Apr 2015, PeJot wrote:

[...]

  No chyba, że ładowarka jest na "pr±d dziesięciogodzinny" i grozi
gazowaniem. Wykluczyć nie można - jaki toto ma czas ładowania?
(powinien być rzędu 12-18 godzin, ze względu na sprawno¶ć).

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-04-30 07:57:41
Autor: PeJot
Rowerowo w Lidlu
W dniu 2015-04-29 o 18:01, Gotfryd Smolik news pisze:

[...]

Z ciekawo¶ci sprawdziłem jak ta lampka się zachowuje. ¦wieci bez zauważalnego spadku strumienia w zakresie napięć 6-4 V, przy 4 V odzywa się kontrolka o rozładowaniu. Na komplecie akumulatorów 2Ah powinna działać >10 godzin, więc jest nieĽle. W zwi±zku z tym można się po¶więcić i do ładowania wyj±ć akumulatory do jakiej¶ przyzwoitej ładowarki wielokanałowej.

--
P.Jankisz

Data: 2015-04-21 13:17:20
Autor: Liwiusz
Rowerowo w Lidlu
[...]

Również dziękuję.

Odwiedziłem Lidla w DC na Conrada, ale toreb już nie było.
W okolicach Obrońców Tobruku znalazłem dwie ostatnie, nota bene kasjer
chciał liczyć jak za 2 sztuki, a nie jak za 1 zestaw, ciekawe ile
wcześniej osób się pomyliło, zwłaszcza że torby były normalnie luzem
niepołączone.

--
Liwiusz

Data: 2015-04-24 23:54:59
Autor: marek
Rowerowo w Lidlu
On 21.04.2015 13:17, Liwiusz wrote:
[...]

wcze¶niej osób się pomyliło, zwłaszcza że torby były normalnie luzem
niepoł±czone.

Kto¶ może widział jeszcze może te sakwy w Wawie? Może się jakie¶ ostały?

marek

Data: 2015-04-22 02:51:41
Autor: Olivander
Rowerowo w Lidlu
Dzi¶ rano w drodze do pracy kupiłem z tej gazetki gadżet do czyszczenia łańcuchów.

Jeszcze go nie użyłem, tylko z ciekawo¶ci otworzyłem instrukcję i przymierzyłem na sucho do łańcucha, i usiłowałem zgadn±ć skład tego różowego  ¶rodka czyszcz±cego. Gadżet jest z przezroczystego plastiku, benzyna by go pewnie przegryzła (?), a instrukcja i rozsadek ostrzega przed używaniem wody. Jeszcze tej flaszeńci nie otworzyłem, nie rozci±łem, by to w±chać. A ma to znaczenie, bo na instrukcji jest GWARANCJA 2 lata. A płynu jest 50ml, wystarczy na jedno mycie, jednego łańcucha, i to koniecznie do roweru z napinaczem i przerzutk± zewnętrzn±, więc nie widzę go w kontek¶cie ostrego koła, torpeda, przerzutki w pia¶cie itd. A dla takich to kupiłem.

Na buteleczeńce płynu odsyła po skład do strony monz-international.de, która najpierw mi wywaliła komputer na XP (ostrzegam, padł jak Pluto, nie chce wiedzieć co tam maj±, może tylko "przeJAVIli") a potem (ostrożniej, spod pancernego Linuxa) mimo długotrwałego przeszukiwania nie znalazłem tego składu. Napisałem już do nich z pytaniem, ale mnie te mecyje wkurzaj±. Czy kto¶ z Was się już tym bawił i już do czego¶ doszedł?

Data: 2015-04-22 12:02:44
Autor: Leszek Karlik
Rowerowo w Lidlu
On Wed, 22 Apr 2015 11:51:41 +0200, Olivander <tchod@wp.eu> wrote:

[...]
A pĹ‚ynu jest 50ml, wystarczy na jedno mycie, jednego Ĺ‚aĹ„cucha, i to  koniecznie do roweru z napinaczem i przerzutkÄ… zewnÄ™trznÄ…, wiÄ™c nie  widzÄ™ go w kontekĹ›cie ostrego koĹ‚a, torpeda, przerzutki w piaĹ›cie itd.

Czemu niby z napinaczem i przerzutkÄ…?

--
Leszek 'Leslie' Karlik
http://leslie.hell.pl/

Data: 2015-04-22 03:18:19
Autor: Olivander
Rowerowo w Lidlu
W dniu ¶roda, 22 kwietnia 2015 12:02:45 UTC+2 użytkownik Leszek Karlik napisał:
Czemu niby z napinaczem i przerzutk±?
Bo wymaga meandrowego ugięcia łańcucha i ma tak± łapkę do zaczepienia na napinacz, gdy kręcić korb± anticlockwise. IMO na innym rowerze wymagało by to _znacznego_ poluzowania łańcucha, a z braku napinacza - dorobienia jakiego¶ mocowania do ramy. Nie widzę tego oczami mojej wyobraĽni. Zadałem im pytanie nie tylko o skład tego różowatego zalzajera, ale też jak sobie wyobrażaj± użycie tego w rowerze bez napinacza. A jak wy? Mam kilka rowerów, niektóre piszcz± i skrzypi±, jeżdżę też zim± i po plaży, taki gadżet znacznie ułatwiał by mi życie, bo zdejmowanie łańcucha to nie na moje skołatane nerwy.

Data: 2015-04-22 13:09:02
Autor: JDX
Rowerowo w Lidlu
On 2015-04-22 12:18, Olivander wrote:
[...]
Zadałem im pytanie nie tylko o skład tego różowatego zalzajera, ale też jak sobie wyobrażaj± użycie tego w rowerze bez napinacza. A jak wy?
Mam takie ustrojstwo od 4 lat (kupione na Allegro) i IMO jest gówno
warte - słabo nadaje się nawet do roweru z przerzutkami. Nie ma to jak
porz±dne szejkowanie. A i przyrz±d do szejkowania jest bardzo tani, co
może mieć istotne znaczenie dla fanów kupowania w blaszakach. :-D

bo zdejmowanie łańcucha to nie na moje skołatane nerwy.
E tam, dobra spinka i po problemie.

Data: 2015-04-22 05:16:14
Autor: Olivander
Rowerowo w Lidlu
kupiłe¶ z płynem do czyszczenia? czym capił? sama maszynka też jest od Barbieriego? jaki rozpuszczalnik te plastik wytrzyma? spinka/szejker = brudzenie r±k. i nie użyjesz w polu, w czasie postoju, zużywa też więcej benzyny. "lenistwojestmotorempostepu"

Data: 2015-04-22 05:46:12
Autor: Olivander
Rowerowo w Lidlu
Czę¶ć odpowiedzi uzyskałem z youtube. Kto¶ (slay75) użył polskiego "rozpuszczalnika ekstrakcyjnego", ale bez komentarza czy szlag cało¶ci nie trafił.

Inne podobne gadżety maj± r±czkę do użycia z rowerami bez napinacza. Tu trzeba to ustrojstwo chiba trzymać "za mięcho". Bardzo bardzo sobie chwal± podobne (w US, Park Tools Chain Scrubber) z jakim¶ komercyjnym komercyjnym Degreaserem, o tajnym składzie. S±dz±c po filmikach, nie ma w ogóle porównania z moczeniem i szejkowaniem. Je¶li spełni moje nadzieje, porz±dn± szejkownicę wywalę już dzi¶, bo to wygl±da równie sympatycznie jak dętki Gaadi.

Data: 2015-04-22 12:59:43
Autor: Olivander
Rowerowo w Lidlu
Łojerzu kolczasssty, miale¶ racę JDX, ten gadżet do łańcucha to rzadki szajs. Umordowałem się i u¶winiłem się znacznie gorzej niż przy szejkowaniu. Dobrze, że kupiłem flaszkę benzyny ekstrakcyjnej, bo do niezbyt dokładnego wyczyszczenia dwóch łańcuszków zużylem ponad pół flaszki. Łapka do napinacza nie wystarczy, by utrzymać maszynkę we wła¶ciwej pozycji, zreszt± zacz±łem mycie od ostrego kola, na pi±tek i Masę, i trzymałem tę maszynkę w ręce, mimo że obficie chlapała dookoła. Nie jestem oferm± manualn±, a zachlapałem ramę, felgi, oponę, mimo rękawic u¶winiłem ręce i spodnie. Teksańska masakra pił± przy tym to chirurgia okulistyczna. To tanie cu¶ jest i tak 3 x za drogie na oferowan± jako¶ć. Byle jakim szejkerem, nawet zwykłym słoikiem, można wyczyćcić łańcuch lepiej, mniej się ¶wini±c i niekoniecznie zużyć więcej płynu.. To co¶ (chain scrubber) co pokazuj± na yutubach z US, z boczn± r±czk±, większ± pojemno¶ci±, głębokim zbiorniczkiem, a nie takim płytkim jak tu i z g±bkami do zapobiegania chlapania, może nawet zadziałało by. Ale to co¶ z Lidla, nawet zawi±zane drutem na obu końcach (bo inaczej się skubane otwiera) to w±tpliwy pożytek. Może nadaje się do czyszczenia czystego roweru nieomal wprost ze slepu. I koniecznie trzeba dodatkowo owin±ć miękkim drutem miedzianym, albo doposażyć jakimi¶ zatrzaskami oba końce, a także wymy¶lić jaki¶ uchwyt. Mycie tego po pracy też jest niełatwe. Odradzam zakup.

Data: 2015-04-22 13:00:01
Autor: Olivander
Rowerowo w Lidlu

Data: 2015-04-22 14:33:42
Autor: JDX
Rowerowo w Lidlu
On 2015-04-22 14:16, Olivander wrote:
kupiłe¶ z płynem do czyszczenia? czym capił? sama maszynka też jest
od Barbieriego? jaki rozpuszczalnik te plastik wytrzyma?
Kupiłem bez płynu i do mycia łańcucha używam nafty "Shimano degreaser"
b±dĽ zwykłej nafty do lamp. Tak, moja maszynka też jest Barbieriego
(przynajmniej w teorii :-) ) i nafta się jej nie ima. Czyli benzyna
pewnie też nie. Ale plastik wygl±da na taki, co to go zwykły
rozcieńczalnik "nitro" powinien ruszyć.

spinka/szejker = brudzenie r±k. i nie użyjesz w polu, w czasie
postoju, zużywa też więcej benzyny. "lenistwojestmotorempostepu"
No wła¶nie, lenistwo jest motorem postępu, a mycie łańcucha "w polu"
zdecydowanie nim nie jest. :-D Sk±d taki pomysł? W polu to sobie można
dętkę wymienić gdy zajdzie taka potrzeba, ale nie czy¶cić łańcuch. :-D
Aha, myj±c t± maszynk± i tak ręce sobie pobrudzisz...

Data: 2015-04-22 20:23:27
Autor: Piotr Rogoza
Rowerowo w Lidlu
Dnia Wed, 22 Apr 2015 14:33:42 +0200, JDX napisał(a):

Kupiłem bez płynu i do mycia łańcucha używam nafty "Shimano degreaser"
bądź zwykłej nafty do lamp. Tak, moja maszynka też jest Barbieriego
(przynajmniej w teorii :-) ) i nafta siÄ™ jej nie ima. Czyli benzyna
pewnie też nie. Ale plastik wygląda na taki, co to go zwykły
rozcieńczalnik "nitro" powinien ruszyć.

Mam tą myjkę a w sumie miałem bo trochę się zużyła(szczotki) i zabrudziła. A lałem zawsze do nie benzynę ekstrakcyjną i wytrzymała kilka lat. Więc nie ma co panikować.
spinka/szejker = brudzenie rÄ…k. i nie uĹĽyjesz w polu, w czasie postoju,
zużywa też więcej benzyny. "lenistwojestmotorempostepu"
No właśnie, lenistwo jest motorem postępu, a mycie łańcucha "w polu"
zdecydowanie nim nie jest. :-D Skąd taki pomysł? W polu to sobie można
dętkę wymienić gdy zajdzie taka potrzeba, ale nie czyścić łańcuch. :-D
Aha, myjąc tą maszynką i tak ręce sobie pobrudzisz...
Ciekawe kto jedzie na łono natury żeby łańcuch czyścić?

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-04-23 09:47:56
Autor: PeJot
Rowerowo w Lidlu
W dniu 2015-04-22 o 12:18, Olivander pisze:

[...]

My też mamy kilka rowerów w rodzinie i jeszcze trochę ludzkich, ale jako¶ nerwy od zdejmowania łańcucha mamy nie skołatane.

--
P.Jankisz

Data: 2015-04-24 03:02:41
Autor: rmikke
Rowerowo w Lidlu
W dniu ¶roda, 22 kwietnia 2015 11:51:43 UTC+2 użytkownik Olivander napisał:
[...]

Mam od dwóch czy trzech lat, bez problemu działa z benzyn±.

Rowerowo w Lidlu