[Film] Rowerowy listopad

Data: 2011-11-09 06:39:49
Autor: biodarek
[Film] Rowerowy listopad
Maj±c na uwadze... uwagi do mojego pierwszego filmu, skleiłem film drugi. Ale nie wiem czy da się go obejrzeć do końca. Wprawdzie krótko ci±łem, ale jest jeszcze dłuższy niż tamten: 15 minut. Za to więcej się dzieje ;) Jestem po obu stronach obiektywu jak Woody Allen. Jestem ¶cigany jak Harrison Ford w "¦ciganym". Jak ta Arwena opędzam się przed Nazgulami. Nie jest tylko płasko. Powiem więcej - s± góry. Dokładnie dwie góry: ¶w.Wawrzyńca i Zamkowa :)
Tyle reklamowania, zapraszam do ogl±dania:

"Rowerowy listopad" czyli Dolina zDolnej Wisły:
http://www.youtube.com/watch?v=A0aGu0f9dZ0

--
biodarek

Data: 2011-11-09 12:15:12
Autor: Poldek
[Film] Rowerowy listopad
biodarek wrote:

"Rowerowy listopad" czyli Dolina zDolnej Wisły:
http://www.youtube.com/watch?v=A0aGu0f9dZ0

Ciekawi mnie jak stabilizujesz kamerę na rowerze. Masz jaki¶ uchwyt, stabilizator, czy po prostu kręcisz z ręki?

Data: 2011-11-09 16:22:25
Autor: biodarek
[Film] Rowerowy listopad
W dniu 2011-11-09 12:15, Poldek pisze:
biodarek wrote:

"Rowerowy listopad" czyli Dolina zDolnej Wisły:
http://www.youtube.com/watch?v=A0aGu0f9dZ0

Ciekawi mnie jak stabilizujesz kamerę na rowerze. Masz jaki¶ uchwyt,
stabilizator, czy po prostu kręcisz z ręki?

Wła¶ciwie, to nie mam kamery. Wszystko kręcone aparatem cyfrowym. Oryginał ma 50 kl/s., bitrate ~28M  i wygl±da to o wiele lepiej niż z Youtube. A sceny w czasie jazdy kręcone tylko z ręki.

--
biodarek

Data: 2011-11-09 15:49:54
Autor: piecia aka dracorp
[Film] Rowerowy listopad
Dnia Wed, 09 Nov 2011 16:22:25 +0100, biodarek napisał(a):

Właściwie, to nie mam kamery. Wszystko kręcone aparatem cyfrowym.
OryginaĹ‚ ma 50 kl/s., bitrate ~28M  i wyglÄ…da to o wiele lepiej niĹĽ z
Youtube. A sceny w czasie jazdy kręcone tylko z ręki.
Widać po cieniu. Chyba najlepsza stabilizacja.
Ale psy to ciÄ™ nie lubiÄ… :)

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-11-09 17:12:08
Autor: biodarek
[Film] Rowerowy listopad
W dniu 2011-11-09 16:49, piecia aka dracorp pisze:
[...]

Jak teraz patrzę, to drażnią mnie też cienie od statywu, ale cóż - listopad, to i słońce nisko.

Ale psy to ciÄ™ nie lubiÄ… :)

Zwłaszcza jak się przejeżdża komuś przez podwórko ;)

Gdybym miał wrzucić wszystkie psiaki, to wyszedłby osobny film. Albo sceny z miasta typu zajeżdżanie drogi. Ale nie taki miał być temat przewodni :)

Ale chyba jesienią więcej biega spuszczonych psów niż latem.

--
biodarek

Data: 2011-11-10 09:30:34
Autor: Alfer_z_pracy
[Film] Rowerowy listopad
biodarek napisał:
Gdybym miał wrzucić wszystkie psiaki, to wyszedłby osobny film.

Psiaki super. PolubiĹ‚em te maĹ‚e kundle biegajÄ…ce za rowerami. DodajÄ… uroku wycieczce, jest do kogo gÄ™bÄ™ otworzyć  :)

A filmik fajny. Kranked to nie jest, rzecz jasna. W paru miejscach aż prosiło się żebyś dokręcił lub zeskoczył, tego mi zabrakło. Ale sam klimat jesiennych terenów rewelacyjny, szkoda że taka złota jesień trwa tak krótko. Mnie ten filmik zachęcił do odwiedzenia Twoich stron.

Pzdr
A.

Data: 2011-11-10 16:02:22
Autor: biodarek
[Film] Rowerowy listopad
W dniu 2011-11-10 09:30, Alfer_z_pracy pisze:
A filmik fajny. Kranked to nie jest, rzecz jasna. W paru miejscach aĹĽ
prosiło się żebyś dokręcił lub zeskoczył, tego mi zabrakło. Ale sam
klimat jesiennych terenów rewelacyjny, szkoda że taka złota jesień trwa
tak krótko. Mnie ten filmik zachęcił do odwiedzenia Twoich stron.

Miało być właśnie takie jesienne buraczenie czy tam roztrenowanie.
Tereny te znają Ci, którzy jeździli dawniej w Lidze BikeBoardu. Był kiedyś taki maraton na trasie 200km. Kibicowaliśmy wtedy Leeloo, Trapezowi i Zbychowi Bikeriderowi.

A skarpa nad pradoliną Wisły ciągnie się od samego Torunia, przez Fordon do Chełmna prawym brzegiem Wisły. Na brzegu lewym od Fordonu prawie do Świecia też są fajne miejsca, ale bardziej asfaltowe. No i odcinek Świecie - Nowe Marzy lewym brzegiem. Różnice wysokości dochodzą do 70-80m. Można sobie ułożyć kilka wariantów i trochę nazbierać przewyższeń. Najbardziej stromo, to na tym singielku pomiędzy Górą św.Wawrzyńca i Chełmnem. Jest chwilowo 30%. To jest żółty szlak pieszy. Ciekawy w obie strony.

Tak widać Zbocza z lotu ptaka:
http://www.dolnawisla.pl/foto.php?id=4
Jadąc główną drogą nie widać nic. Dopiero teraz postawiono tablice informacyjne, że warto zjechać z asfaltu.

Najpiękniej jesienią, ale na wiosnę można spotkać miłka wiosennego:
http://www.mp.umk.pl/?p=569

--
biodarek

Data: 2011-11-10 10:15:39
Autor: JohnDoe
Rowerowy listopad
Fajne te filmiki, szczególnie listopadowy spod Chełmna. Kilka
znajomych terenów.
No to teraz pozostaje czekać na "Making of..."
Tak swoj± drog± to już trochę czasu minęło jak jechali¶my tam razem:
http://johndoe.ovh.org/Wiosna_2007/Chelmno/index.html
:)

JohnDoe   jarek.wroblewski[na]interia.pl
GG#129767

Data: 2011-11-10 20:55:48
Autor: biodarek
Rowerowy listopad
W dniu 2011-11-10 19:15, JohnDoe pisze:
[...]

Już tęsknię za mleczn± ł±k±... zwłaszcza, że nadeszły dzisiaj ujemne temperatury.

PS. Ci±gle przetrzymuję pożyczony od Ciebie kompas, chociaż na Harpaganie dawno nie byłem. Nie potrzebujesz go?

--
pzdr
biodarek

Data: 2011-11-10 22:23:00
Autor: JohnDoe
Rowerowy listopad

PS. Ci±gle przetrzymuję pożyczony od Ciebie kompas, chociaż na
Harpaganie dawno nie byłem. Nie potrzebujesz go?

Czasem się łapię, że by się przydał :)
Na busoli szybciej się czasem idzie połać w terenie niż z Garminem.
A reszta to na priv. Nie będziemy się tu publicznie rozliczać.
Odezwij się kiedy¶ jak będziesz w pobliżu.

JohnDoe   jarwrob[na]gmail.com
GG#129767

Data: 2011-11-09 17:55:37
Autor: Tomasso
[Film] Rowerowy listopad
Użytkownik "Poldek" napisał

Ciekawi mnie jak stabilizujesz kamerę na rowerze. Masz jaki¶ uchwyt, stabilizator, czy po prostu kręcisz z ręki?

Cień z jedn± ręk± uniesion± i czym¶ w niej zdaje się wskazywać, że z ręki.

Data: 2011-11-09 21:01:52
Autor: galex
[Film] Rowerowy listopad
Dnia 09-11-2011 o 06:39:49 biodarek <darkm_usunto@poczta.onet.pl>  napisał(a):

"Rowerowy listopad" czyli Dolina zDolnej Wisły:

Miło poogl±dać tak dobrze znane szlaki...

4:2x - to już nie ma ławek, stołu?
5:30 - na dół, w stronę jeziora? Niedosyt!
9:07 - brakuje kropki nad 'i", podobnie 9:2,
10:53, nie no - wyyypas!
A gdybym sobie kupił gumow± lalę, to 0:24...  i 1:13... byłyby niezłymi  stymulatorami.

BTW - mogę Ci porobić za statyw...

--
galex

Data: 2011-11-09 23:16:05
Autor: biodarek
[Film] Rowerowy listopad
napisał(a):

"Rowerowy listopad" czyli Dolina zDolnej Wisły:

Miło poogl±dać tak dobrze znane szlaki...

Któż mógłby je znać lepiej od Ciebie :)

4:2x - to już nie ma ławek, stołu?

Najpierw bujały się w ziemi, a potem już ich nie było. Kluczowe jest chyba to, że można tam wjechać samochodem. Z nowinek, to jest kolejna dziura zrobiona przez archeologów i teraz zabezpieczona foli±.
A na stole, co go nie ma, to kiedy¶ się położyłem i chyba musiał być to maj, bo ptaki mnie u¶piły :)

5:30 - na dół, w stronę jeziora? Niedosyt!

Tak, wiem. Narobiłem tylko smaku. Próbowałem jeszcze kawałek dalej nakręcić podjazd, ale to jest 30% w tym miejscu i nie mogłem ruszyć pod górkę - trzeba się dużo wcze¶niej rozpędzić, a weĽ tu biegaj do statywu po tych ¶liskich li¶ciach. I jeszcze nie za bardzo wolno mi przeci±żać rękę. To, że udało mi się skręcić w prawo uważam za sukces ;)

W tym miejscu, to jedynie kamera na kasku i drugi rower przed - czyli tak jak w górach.

9:07 - brakuje kropki nad 'i", podobnie 9:2,

W dół? No nie wiem, z jedn± ręk± na kierownicy... to odrobinę więcej niż hardcore. Byłoby niezręcznie uszkodzić się we własnym filmie ;) Poza tym mógłbym najechać miłka wiosennego, a tego wolałbym unikn±ć :)

10:53, nie no - wyyypas!

Full wypas!

A 13:00? Puste, przejezdne pole. A pamiętasz jak szli¶my kiedy¶ z rowerami przez wysok± kukurydzę? Gdyby nie gps...

BTW - mogę Ci porobić za statyw...

Już mnie zmęczyło to całe filmowanie. Uziemiłem do końca bambosze rowerowe (zwykle tyle nie chodzę, jak jeżdżę). Teraz chciałbym, tak po ludzku, tylko pojeĽdzić rowerem. Żeby skleić 15 minut filmu "musiałem" przejechać 260km - 3 dni zdjęciowe. No i po raz pierwszy spotkałem się z aparatem cyfrowym, który ma zakres temperatury pracy 0-40C. Więc chyba nie będzie "Rowerowego grudnia". Chyba, że wrzucę do sieci backstage z tym, co teraz wyci±łem. Moje bieganie między rowerem i statywem - to jest dopiero komedia! Ale chyba nie mam aż takiego dystansu do siebie ;)

W ogóle, to po raz pierwszy zobaczyłem jak jadę rowerem.

Albo... może razem co¶ nakręcimy w grudniu. Np. w pensjonacie w Zakopanem. Czarny pudel na białym ¶niegu. I zrobimy casting... a nie - było już ;)

Darek

[Film] Rowerowy listopad