[Film] Rowerowy paĹşdziernik

Data: 2011-10-28 08:24:57
Autor: biodarek
[Film] Rowerowy paĹşdziernik
MĂłj debiut filmowy :)
Pierwsze ruchome obrazki:
http://www.youtube.com/watch?v=tdw9VK2yNJs

Mała wycieczka w okolicach Torunia. Lasy, pola i stawy. Niestety, musiałem zmniejszyć rozmiar wysyłając film i sam portal też go lekko "zaokrąglił". Nie umiem podkładać muzyki. Chyba wybrałem zbyt mglistą. Lepiej się ogląda z jakimś R.E.M. czy Kimbrą.

Krytykę śmiało przyjmę.
Że słaba obsada i kiepskie dialogi, to wiem :)

--
biodarek

Data: 2011-10-28 09:24:14
Autor: Wojtas
W dniu 2011-10-28 08:24, biodarek pisze:

[...]

Lepiej siÄ™ oglÄ…da z jakimĹ› R.E.M. czy KimbrÄ….

Krytykę śmiało przyjmę.
Że słaba obsada i kiepskie dialogi, to wiem :)

Pomysł fajny. Osobiście uważam, że lepiej byłoby gdyby kamera była przymocowana jakoś na sztywno do roweru (chodzi oczywiście tylko o zdjęcia z jazdy). Można by się wtedy pokusić o płynne "teledyskowe" zabawy z przyśpieszeniem niektórych partii materiału.

--
Tęskno i nudno jest na tym naszym świecie, proszę państwa.

Data: 2011-10-28 12:03:04
Autor: Fabian
On 28.10.2011 09:24, Wojtas wrote:
[...]

Nie obejrzałem dokładnie całego filmu, ale mi brakuje ujęć samego roweru i rowerzysty. Trudno się wczuć oglądając bez czegoś takiego.
Muzyka spoko, imho pasuje.

Fabian.

Data: 2011-10-28 12:10:23
Autor: Inead
[Film] Rowerowy paĹşdziernik

Nie obejrzałem dokładnie całego filmu, ale mi brakuje ujęć samego roweru i rowerzysty. Trudno się wczuć oglądając bez czegoś takiego.

A ja chciałem zapytać, jaki to rower?

Data: 2011-10-28 18:26:08
Autor: biodarek
[Film] Rowerowy paĽdziernik
W dniu 2011-10-28 12:10, Inead pisze:
A ja chciałem zapytać, jaki to rower?

Górski. Wiem, użytkowany niezgodnie z przeznaczeniem :)

Stumpjumper FSR 29

--
biodarek

Data: 2011-10-28 18:09:40
Autor: biodarek
[Film] Rowerowy paĽdziernik
W dniu 2011-10-28 12:03, Fabian pisze:
Nie obejrzałem dokładnie całego filmu, ale mi brakuje ujęć samego roweru
i rowerzysty. Trudno się wczuć ogl±daj±c bez czego¶ takiego.
Muzyka spoko, imho pasuje.

Znalazłem wła¶nie od dawna poszukiwany kawałek statywu foto, więc może spróbuję takich wstawek. Dzięki!

--
biodarek

Data: 2011-10-28 18:07:00
Autor: biodarek
[Film] Rowerowy paĽdziernik
W dniu 2011-10-28 09:24, Wojtas pisze:
Pomysł fajny. Osobi¶cie uważam, że lepiej byłoby gdyby kamera była
przymocowana jako¶ na sztywno do roweru (chodzi oczywi¶cie tylko o
zdjęcia z jazdy). Można by się wtedy pokusić o płynne "teledyskowe"
zabawy z przy¶pieszeniem niektórych partii materiału.

Dzięki. Pomy¶lę o mocowaniu. Nie wiem, czy nie lepiej byłoby na piersi. Tak, żeby było widać też kawałek kierownicy.

Na moim serwerze NNTP nie ma teraz postu Seco, a przez chwilę czytałem jego podobne zdanie. (Może rzeczywi¶cie grupy dyskusyjne się kończ±... albo dwóch takich zepsuło Internet ;-)

--
biodarek

Data: 2011-10-28 23:48:38
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
[Film] Rowerowy paĽdziernik
biodarek pisze:
[...]

Ale to moja wina była, że pojawił się i znikn±ł :-)

A pisałem, że brakuje wła¶nie ujęć z poziomu kierownicy. A dodatkowo kamera z kasku i rozgl±danie się. Bo to pokaże urok jazdy rowerowej.
Dobry montaż i cacy :-)

Seco

--
Szukam pracy:
http://www.goldenline.pl/bartosz-suchecki

Data: 2011-10-28 23:34:09
Autor: kaczor1
Rowerowy paĽdziernik
On 28 PaĽ, 23:48, Bartosz 'Seco' Suchecki <pisz...@seco.maupa.tlen.pl>
wrote:
biodarek pisze:

> [...]

> albo dwóch takich zepsuło Internet ;-)

Ale to moja wina była, że pojawił się i znikn±ł :-)

A pisałem, że brakuje wła¶nie ujęć z poziomu
[ciach]

A tu nie brakuje ujęć z poziomu http://youtu.be/fxBQGZsR90w ;)

Data: 2011-10-29 20:39:44
Autor: biodarek
Rowerowy paĽdziernik
W dniu 2011-10-29 08:34, kaczor1 pisze:
A tu nie brakuje ujęć z poziomu http://youtu.be/fxBQGZsR90w ;)

Je¶li chodzi o dynamikę, to ze skrajno¶ci w skrajno¶ć :)

--
biodarek

Data: 2011-10-28 22:18:00
Autor: -=[zieluk]=-
[Film] Rowerowy paĹşdziernik
W dniu 2011-10-28 08:24, biodarek pisze:

Że słaba obsada i kiepskie dialogi, to wiem :)

To raz.

PĹ‚asko tam macie. To dwa.

Mało się dzieje. To trzy.

Dziurawe drogi. 4

Pełno liści w lesie, których nikt nie sprząta. 5

Czekam na więcej, bardzo mi się podobało. 6

--
pzdr zieluk

www.zieluk.pl

Data: 2011-10-28 23:08:00
Autor: galex
[Film] Rowerowy paĽdziernik
Dnia 28-10-2011 o 22:18:00 -=[zieluk]=- <uvex007@poczta.onet.pl>  napisał(a):

Płasko tam macie. To dwa.

Eee... bo operator nie mógł po pagórkowatym dzierż±c kamerę w ręku jeĽdzić  ;-)
galex

Data: 2011-10-28 23:21:31
Autor: biodarek
[Film] Rowerowy paĽdziernik
napisał(a):
Płasko tam macie. To dwa.

Eee... bo operator nie mógł po pagórkowatym dzierż±c kamerę w ręku
jeĽdzić ;-)

Dokładnie! Nakręciłem wcze¶niej kilka zjazdów w±wozami i pokazałem filmiki w domu i zagrodzie: -Dopiero co ci rękę przyszyli, a ty już tak szalejesz!
Kto zrozumie, że mój rower jak jedzie, to płynie :-)

PS. Ale się wstrzelili¶my na precla bez umawiania - posty o tej samej godzinie :)

biodarek

Data: 2011-10-28 23:08:08
Autor: biodarek
W dniu 2011-10-28 22:18, -=[zieluk]=- pisze:
W dniu 2011-10-28 08:24, biodarek pisze:

Że słaba obsada i kiepskie dialogi, to wiem :)

To raz.

Przynajmniej na czymĹ› siÄ™ znam.

PĹ‚asko tam macie. To dwa.

Kamera spłaszcza. Na polach to i płasko jak decha - fakt, ale w tym lesie to ciągle góra i dół.

Mało się dzieje. To trzy.

"Następnym razem postaram się zrobić OTB, żeby było bardziej
widowiskowo ;-). Ale wtedy film będzie płatny ;-). "
cytat z Batona :)
No chyba, ĹĽe wyjdÄ™ z tego telemarkiem jak Ptica :D

Dziurawe drogi. 4

Jake dziurawe panie? ĹšwieĹĽo podsypane gruzem! A ile znakĂłw drogowych nastawionych! No, przy stawach, to bobry panie wchodzÄ… w szkodÄ™.

Pełno liści w lesie, których nikt nie sprząta. 5

Myślałem, że znajdę tam więcej.

Czekam na więcej, bardzo mi się podobało. 6

Eh, gdyby tak udało się sfilmować cień galexa...

biodarek

Data: 2011-10-28 23:56:18
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
-=[zieluk]=- pisze:
W dniu 2011-10-28 08:24, biodarek pisze:

Że słaba obsada i kiepskie dialogi, to wiem :)

To raz.

PrzecieĹĽ rowery to wybitnie nudny temat.

PĹ‚asko tam macie. To dwa.

Jako krowa jesteś zmanierowany i zepsuty do szpiku wołowych kości!
Pamiętam wykresy wysokościowe z seco-krowowych weekendowych jazd jak zawitałem do KRK z Mogilan lata temu. Normalnie góry Panie. Było zacnie.

A ja to sobie robię na Mazowszu wykres wysokościowy od linijki ;-)

Mało się dzieje. To trzy.

Czadu być musi? Klasykę naśladować? Się nie da się.

Dziurawe drogi. 4

Pełno liści w lesie, których nikt nie sprząta. 5

Ogólnie te drzewa wszystko psują, nie widać miasta, autostrady i kominów.

Czekam na więcej, bardzo mi się podobało. 6

Ja teĹĽ :-)

Data: 2011-10-28 23:56:19
Autor: Marek
Rowerowy paĽdziernik
Rzeczywi¶cie, w amatorskiej rowerowej produkcji dominuje parcie na
ekstremę. Dynamiczny montaż dynamicznych ujęć, dodatkowo podkręcanych
agresywn± muzyk±. Czasem to daje zabawny efekt, bo tylko muzyka jest
ekstremalna :). A tu mamy kino niszowe. Nie dla zmanierowanego widza,
tylko dla konesera :).
Jak na pierwsz± produkcję wyszło całkiem nieĽle. Przynajmniej ten
kawałek, który byłem w stanie obejrzeć ;). Nie ma pretensji do
"ekstremalnej szkoły filmowej". Za to jest prezentacja tego, co dzieje
się obok drogi. Jest też eksperymentowanie z operowaniem kamer±.
Muzyka z grubsza pasuje do klimatu, choć nie ma synchronizacji z
pokazywanymi scenami.
Nie obejrzałem jednak cało¶ci, bo film nie był w stanie mnie
zaciekawić. Trochę z powodu banalno¶ci tematu. To się ogl±da co
wycieczkę pod miasto, ale w 4D, Fullscreen i skali 1:1 :). A trochę ze
względu na operowanie zbyt długimi ujęciami.
Autor podczas montażu jeszcze raz przeżywa wycieczkę, więc ma
"podwyższon± odporno¶ć". Ale widz się męczy. My¶lę, że gdyby¶ ogl±dał
swój film po raz dziesi±ty i efekt ponownego przeżywania już zd±żył
zanikn±ć, poczułby¶ to samo. Je¶li to nie ma być film
psychoterapeutyczny, do wyciszania, to warto bardziej ci±ć takie
ujęcia. I ograniczyć cało¶ć do kilku minut.
Na dodatek materiał do montażu jest do¶ć jednorodny. Dobrze że
wszystkiego nie kręciłe¶ z uchwytu na kierownicy i nawet na rowerze
kamera jest w ruchu. Ale film ożywiłyby nieco obrazy z zewn±trz.
Rowerzysta, rower, akcja inna niż jazda... To jednak na solowej
wycieczce, gdy poza operatorem nie ma kogo filmować, wymaga użycia
statywu i pilota, ustawiania sceny. Taka zabawa trochę komplikuje sam±
wycieczkę. Nagle robi się z tego plener filmowy, a przecież zwykle
wycieczka nie jest pretekstem do zrobienia filmu, tylko film powstaje
przy okazji odbytej wycieczki.
Mam nadzieję, że starczy Ci zapału do dalszych produkcji.
Ja też próbuję filmować swoj± turystykę, ale na razie wymiękam, mimo
ciekawszych z punktu widzenia widza miejsc po których się kręcę.
Wprawdzie zbieram klipy z wyjazdów, ale rzadko wyci±gam kamerę i
zupełnie nie mam sprężu, by to potem montować. Czasem publikuję tylko
pojedyncze ujęcia jako uzupełnienie fotorelacji. Bo fotografia jest
jednak mniej absorbuj±ca i na wycieczce i w postedycji :).

--
Marek

Data: 2011-10-29 21:01:45
Autor: biodarek
Rowerowy paĽdziernik
W dniu 2011-10-29 08:56, Marek pisze:
[...]

Masz rację. Obejrzałem jeszcze raz na chłodno... i pod koniec zamykaj± mi się oczy :)  Może pod¶wiadomie chciałem jako¶ odreagować napięcia na preclu? ;)

Z ostatniego pobytu w Karkonoszach mam sporo ujęć plumkaj±cych potoków i wodospadów. Jakby tak wszystko razem skleić, to dopiero byłby ¶wietny film relaksacyjny ;)

Na dodatek materiał do montażu jest do¶ć jednorodny. Dobrze że
wszystkiego nie kręciłe¶ z uchwytu na kierownicy i nawet na rowerze
kamera jest w ruchu.

Wszystko kręcone z ręki. Nie mam uchwytu. Osobi¶cie podobaj± mi się filmy pokazuj±ce rowerzystę w działaniu na tle pejzażu. Choćby takie jak te: http://www.youtube.com/user/steiggeist
Ale tutaj potrzeba jednak działania zespołowego.

[...]

Musiałbym być jednocze¶nie twórc± i tworzywem :)
Ale zgadza się. Mam też podobnie kiedy jeżdżę z lustrzank± - albo się najeżdżę, albo wychodzi plener foto.

[...]

No wła¶nie na tej postedycji straciłem sporo czasu. Może dlatego, że to pierwszy raz. A kiedy brakuje czasu na podstawow± "działalno¶ć" czyli rowerowanie... Ale zobaczymy co z tego kręcenia wyjdzie. Dziękuję za słowa zachęty.

biodarek

Data: 2011-10-29 13:29:46
Autor: Marek
Rowerowy paĽdziernik
biodarek:

Osobi¶cie podobaj± mi się
filmy pokazuj±ce rowerzystę w działaniu na tle pejzażu.
Ale tutaj potrzeba jednak działania zespołowego.

Niekoniecznie. Przy małej odległo¶ci od kamery wystarczy statyw i
pilot. A przy większej - trzeba po¶więcić trochę pr±du i pamięci na
"jałowy film" do wycięcia w montażu. To ujęcie http://tiny.pl/h1pv6
trwało prawie dwie minuty. Musiałem po wł±czeniu kamery ustawionej na
statywie dobiec do roweru, przejechać przez plan, a potem zbiec i j±
wył±czyć. Je¶li zabawa w filmowanie jest traktowana poważnie, to można
tak kombinować. Ale je¶li to ma być przy okazji jazdy, to gra nie
warta ¶wieczki. Chyba że ma się masę czasu na zabawę, jak ja
wtedy :).

Musiałbym być jednocze¶nie twórc± i tworzywem :)

Jak Woody Allen :).

--
Marek

Data: 2011-10-29 16:24:31
Autor: Marcin Gryszkalis
[Film] Rowerowy paĽdziernik
biodarek wrote:
Lasy, pola i stawy.

Nie wiem jak inni ale ja nie jestem w stanie obejżeć tego filmu do końca, najpóżniej w 9 minucie nie wytrzymuję, wył±czam youtube'a i idę na rower :D

Marcin Gryszkalis, PGP 0x9F183FA3
jabber jid:mg@fork.pl, gg:2532994
http://the.fork.pl

Data: 2011-10-29 20:40:39
Autor: biodarek
[Film] Rowerowy paĽdziernik
W dniu 2011-10-29 16:24, Marcin Gryszkalis pisze:
biodarek wrote:
Lasy, pola i stawy.

Nie wiem jak inni ale ja nie jestem w stanie obejżeć tego filmu do końca,
najpóżniej w 9 minucie nie wytrzymuję, wył±czam youtube'a i idę na rower :D

:D

biodarek

Data: 2011-10-29 21:52:01
Autor: Krycha
[Film] Rowerowy paĹşdziernik
Hej.

W dniu 2011-10-28 08:24, biodarek pisze:
MĂłj debiut filmowy :)
Pierwsze ruchome obrazki:
http://www.youtube.com/watch?v=tdw9VK2yNJs

(...)

Krytykę śmiało przyjmę.
Że słaba obsada i kiepskie dialogi, to wiem :)

Czemu zaraz "słaba" i "kiepskie".
Obrazy fajne jak i podkład muzyczny.
Dla mnie dobry do tych sielskich obrazkĂłw.

Tylko stanowczo za długie.
Nie jestem w stanie oglądać film ponad 12 minut :-(

Pozdrawiam Krycha.
--
"...kiedy autorytet ma poglądy inne niż środowisko, środowisko nie zmienia poglądów, zmienia autorytet.."
M. DÄ…browska.

[Film] Rowerowy paĹşdziernik