Rowery elektryczne - żywotność akumulatoró w

Data: 2011-04-11 21:04:09
Autor: PeJot
Rowery elektryczne - żywotność akumulatoró w
Czołem.

Na ostatnich targach Electronica naliczyłem kilkanaście firm oferujących rowery elektryczne, na niektórych dało się pojeździć na miejscu. Interesowała mnie żywotność akumulatorów, ale nie uzyskałem konkretów. Więc jak to jest ? Da się na tym kilka lat pojeździć do roboty 10-15 km w jedną stronę na jednym pakiecie ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-04-11 21:23:08
Autor: SHP
Rowery elektryczne - żywotność akumulatorów
Zależy jakie akumulatory, jaki silnik, jaki styl jazdy, jak często ładowanie
itp. Żelówki podobno nie lubią dużych prądów. Dla takich akusów lepiej mieć
większe napięcie i mniejszy pobór prądu. Ja w swoim el mam żelówki. Rower
elektryczny katuję od listopada 2010 najczęściej na dojazdy do pracy (ok. 15km
w jedną stronę). Normalnie, przy nominalnej temp. pracy wystarczy raz na
ładować i mogę przejechać 30km z niewielkim wspomaganiem nożnym i prędkością
użytkową na poziomie 25km/h. (silnik 450W, napięcie 36V, prąd na poziomie
6-7A). Po 30km napięcie spada do ok. 32V i trzeba już uważać, by za głęboko
nie rozładować. Oczywiście mówię o el. "made in home". Ja swojego elektryka
ładowałem już raczej więcej, niż 50 razy. Ostatnio częściej jednak po 15km, bo
do pracy jeżdżę mnie ekonomicznie, tj. prędkość na poziomie 30km/h, a tutaj
potrafi zżerać i 10A. W każdym razie akumulatory nie wykazują jeszcze oznak
wyeksploatowania, a ja założyłem na początku, że powinno starczyć mi ich na
200 cykli ładowań (500 cykli jest przy znamionowych warunkach pracy itp.).
Biorąc pod uwagę, ile jeżdżę el, myślę, że 2 lata to będzie ten okres, po
którym będę musiał rozważyć kupno nowych akumulatorów.

Data: 2011-04-12 08:14:50
Autor: keramp z Pyrlandii
Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości news:invjbe$s8o$1news.onet.pl...
[...]

Witam
Proponowałbym zapytać inawalidów poruszających się wózkami elekktrycznymi. Szkodnikują takie sprzęty zdecydowanie dłużej od rowerowych wynalazków. I zapewne mają już jakieś wnioski.
Zdrówka

Data: 2011-04-12 10:49:28
Autor: PeJot
W dniu 2011-04-12 08:14, keramp z Pyrlandii pisze:

Proponowałbym zapytać inawalidów poruszających się wózkami elekktrycznymi.
Szkodnikują takie sprzęty zdecydowanie dłużej od rowerowych wynalazków. I
zapewne mają już jakieś wnioski.

Mimo wszystko to jednak inny reżim pracy. Jestem pesymistą co do kosztów eksploatacji roweru elektrycznego w tak postawionych warunkach ( roczny przebieg rzędu 6 - 7 tys.km ). Zbiorkom, albo co ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-04-12 08:29:56
Autor: rzymo
On 12 Kwi, 10:49, PeJot <Pe...@o2.pl> wrote:
(roczny przebieg rzędu 6 - 7 tys.km ). Zbiorkom, albo co ?

Albo silnik spalinowy, albo własne mięśnie. Niestety akumulatory mają
cały czas o rząd wielkości zbyt małą pojemność do sensownego
zastosowania - zarówno w samochodach, jak i w rowerach.

Data: 2011-04-12 16:01:23
Autor: SHP
rzymo <rzymo0@gmail.com> napisał(a):
On 12 Kwi, 10:49, PeJot <Pe...@o2.pl> wrote:
> (roczny przebieg rz=EAdu 6 - 7 tys.km ). Zbiorkom, albo co ?

Albo silnik spalinowy, albo w=B3asne mi=EA=B6nie. Niestety akumulatory maj=
=B1
ca=B3y czas o rz=B1d wielko=B6ci zbyt ma=B3=B1 pojemno=B6=E6 do sensownego
zastosowania - zar=F3wno w samochodach, jak i w rowerach.

Bo ponieważ? Jaka to jest sensowna odległość dla roweru elektrycznego? 100,
czy 200km? Rower elektryczny mocno podnosi użytkowość zwykłego roweru. Można
jeździć dłużej, bez zmęczenia, w dodatku niemal bezgłośnie. Ja zwykłym rowerem
przejeżdżałem i 400km na dobę, co nie znaczy, że miałbym robić tyle codziennie
na dojazdach do pracy. Bez spocenia można w sensownym czasie zrobić rowerem
bez wspomagania kilka kilometrów. Można oczywiście i więcej, ale jadąc
zdecydowanie dłużej, a to już nie jest taką dobrą alternatywą dla samochodu,
chyba, że ktoś ma czas. Elektryk zwiększa dystans, jaki możemy pokonać bez
zmęczenia, poza tym nie trzeba się przebierać kilka razy w ciągu dnia (pralka
też prąd czerpie ;). Czy dodatkowy wydatek rzędu 400zł na dwa lata pozwalający
przejechać bez wysiłku 14000km to sporo? To już pytanie dla każdego z osobna,
z zależności od preferencji.

Data: 2011-04-12 18:26:30
Autor: ToMasz
Rowery elektryczne - żywotność akumulatorów
Czy dodatkowy wydatek rzędu 400zł na dwa lata pozwalający
przejechać bez wysiłku 14000km to sporo? To już pytanie dla każdego z osobna,
z zależności od preferencji.
Może mała korekta. Jaka jest cena takiego roweru? Ale nie totalna china
z silnikiem prawie 200W tylko takim bliżej 500W z zasiegiem 30km po
prostej bez pedałowania? Strzelam ze parę tysiecy, i bliżej do 5ciu niż
do do 2. Ciężar też robi swoje, bliższe jest to "piździkowi" niz
"góralowi". JA "pykałem" na wspomaganiu spalinowym i bardzo dobrze sie
to spisywało (7kg-500W!) Elektryka też zbudowałem na silniku z wózka
inwalidzkiego - kaszana, albo wyszła mi kaszana. Zero porównania.

ToMasz

PS Co do akumulatorów, używam w UPSach. chinskie z allegro czasami
wytrzymują  2 lata, czasami mniej. oryginalne CSB (pytanie po czym
poznać oryginał) dociągnęły do 6 lat.

Data: 2011-04-12 23:33:32
Autor: RadoslawF
Dnia 2011-04-12 18:01, Użytkownik SHP napisał:

[...]

Są różne kryteria.
Dla kogoś kto codziennie pedałuje miedzy 10 a 20 km do pracy
a potem tyle samo do domu najważniejsze będzie aby wspomógł
to pedałowanie. Ktoś kto wnosi rower codziennie na któreś
piętro najpierw spojrzy na wagę całości, ktoś kto jeździ
turystycznie po kilkaset kilometrów też najpierw zobaczy
ile kilogramów ładowności zabiorą akumulatory a potem na
ile wystarczą.
Po namyśle wygląda że sprzęt z akumulatorem będzie przydatny
dla kogoś jeżdżącego nim systematycznie do pracy i dla
osoby nie do końca sprawnej potrzebującej aku do pomocy
przy wjeżdżaniu na górki przy jeździe rekreacyjnej.
DO tego tradycyjnie dojdą gadżeciarze który będą chcieli
pokazać że ich stać.

Pozdrawiam

Data: 2011-04-12 12:58:24
Autor: Piotr Molski
Rowery elektryczne - żywotność akumulatorów
Zapytaj tutaj:
http://forum.arbiter.pl/
forum pojazdow elektrycznych. Od deskorolki po samochod ;)
Zatrzesienie rowerow-samorobek.
Sam smigam na (kupnej) deskorolce elektrycznej - snowboard  w lato :)

pozdr
Piotr

Rowery elektryczne - żywotność akumulatoró w