Rowery elektryczne - żywotność akumulatorów

Data: 2011-04-11 21:23:08
Autor: SHP
Rowery elektryczne - żywotność akumulatorów
Zależy jakie akumulatory, jaki silnik, jaki styl jazdy, jak często ładowanie
itp. Żelówki podobno nie lubią dużych prądów. Dla takich akusów lepiej mieć
większe napięcie i mniejszy pobór prądu. Ja w swoim el mam żelówki. Rower
elektryczny katuję od listopada 2010 najczęściej na dojazdy do pracy (ok. 15km
w jedną stronę). Normalnie, przy nominalnej temp. pracy wystarczy raz na
ładować i mogę przejechać 30km z niewielkim wspomaganiem nożnym i prędkością
użytkową na poziomie 25km/h. (silnik 450W, napięcie 36V, prąd na poziomie
6-7A). Po 30km napięcie spada do ok. 32V i trzeba już uważać, by za głęboko
nie rozładować. Oczywiście mówię o el. "made in home". Ja swojego elektryka
ładowałem już raczej więcej, niż 50 razy. Ostatnio częściej jednak po 15km, bo
do pracy jeżdżę mnie ekonomicznie, tj. prędkość na poziomie 30km/h, a tutaj
potrafi zżerać i 10A. W każdym razie akumulatory nie wykazują jeszcze oznak
wyeksploatowania, a ja założyłem na początku, że powinno starczyć mi ich na
200 cykli ładowań (500 cykli jest przy znamionowych warunkach pracy itp.).
Biorąc pod uwagę, ile jeżdżę el, myślę, że 2 lata to będzie ten okres, po
którym będę musiał rozważyć kupno nowych akumulatorów.

--

Rowery elektryczne - żywotność akumulatorów