[WRO] Rowery miejskie - nextbike

Data: 2011-06-07 01:25:01
Autor: Mike
[WRO] Rowery miejskie - nextbike
Witojcie :)
Temat chyba nie był podnoszony, a przecież lada dzień mają być uruchomione wypożyczalnie rowerów miejskich. Stacje dokujące (że tak się wyrażę ;) ) są już w pełni gotowe, chyba nawet dziś już LCD się paliły.
Początkowo będzie dostępne 23 stacje. Planowane jest kolejne 93 stacje (choć chyba nigdzie nie doczytałem kiedy)
Mapa stacji:
http://wewrocku.files.wordpress.com/2011/06/rowermiejskistacje.jpg
Ogólne informacje i formularz rejestracyjny znajduje się na stronie:
http://www.nextbike.pl/

No i najciekawsze- wypożyczenie do 20 minut ma być bezpłatne.

Mike
[WRO][M.T.Fuji]
[GG:1303401] mikemtb małpa o2 pl
http://mikemtb.org

Data: 2011-06-07 11:06:10
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2011-06-07 01:25, Mike pisze:
[...]

Nie zaglądałem na stronę, ale ciekawi mnie jedno - ilość miejsc w stacji dokującej. Co będzie jak będę chciał zostawić rower w jakimś konkretnym miejscu, a tam brak będzie możliwości jego "zaparkowania"?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-06-07 11:20:09
Autor: Wojciech Waga
[WRO] Rowery miejskie - nextbike
Zwykle (np. Lyon, Paryż) masz wtedy problem ;). Dlatego liczba miejsc
powinna być większa niż rowerów i stojaki nie powinny być obsadzone do
pełna.

Druga sprawa jest taka, że z tej mapki wynika, że na razie tylko w
centrum będą stacje, czyli zmniejszenie ruchu samochodowego czy
zatłoczenia w zbiorkomie raczej na razie nie wyjdzie. Bo Ci co
dojeżdżają z Lesnicy, Gądowa, Biskupina, Krzyków itp. dalej muszą wziąć
samochód lub KM.

pozdr.
w.

Data: 2011-06-07 13:05:27
Autor: Paveu
[WRO] Rowery miejskie - nextbike
W dniu 2011-06-07 11:06, Marcin "Kenickie" Mydlak:
[...]

OIMW rowery komunikują się ze stacją drogą radiową, dlatego w razie zapełnienia stojaka można oddawany rower przeprowadzić w pobliżu stacji (tej szafki z LCD), żeby się z nią "dogadał", i przypiąć gdzieś niedaleko (np. z boku stojaka).

P.

Data: 2011-06-07 12:22:51
Autor: NomaD_FH
Rowery miejskie - nextbike
To i tak lepsze rozwi±zanie (o ile tak faktycznie bêdzie) ni¿ w
Krakowie, gdzie musi byc wpiête w stojak.
Tyle - ¿e o ile nic siê nie zmieni³o - to w krakowie jest 30 min za
darmo (tak samo mo¿na wpi±æ rower w stojak i sekunde pó¼niej wzi±¶æ z
powrotem - czyli równie¿ 24h mo¿na przeje¼dziæ za darmo). Ale trzeba
mieæ wcze¶niej op³acony abonament.
I kiedy¶ by³a kaucja - co mnie skutecznie zniechêca³o (ilo¶æ op³at,
które wcze¶niej trzeba ui¶ciæ - aby na chwilê wypo¿yczyæ rower).
Choæ fakt - w zesz³ym roku trochê z tego korzysta³em - pracuj±c w
Krakowie.
Tak czy inaczej - system nextbike du¿o bardziej mi siê podoba (koszty/
rezerwacja, wiele mo¿liwo¶ci p³acenia i uproszczona rejestracja )etc.
Nie mówi±c ju¿ o tym, ¿e kolejnym plusem jest fakt, ¿e rejestruj±c siê
w jednym mie¶cie - mamy dostêp do wypo¿yczalni w pozosta³ych (co mnie
szczególnie cieszy - maj± wypo¿yczalnie w Wiedniu i we
Frankfurcie :D). Czyli - czas siê zarejestrowaæ :)

--
Grzesiek "Nomad_FH"

Data: 2011-06-07 22:53:54
Autor: Dżejm
[...]

Np. do słupka wysokiego na 50cm, a po kilku minutach od "oddania" go sobie zabrać :) ? Ciekawe jak oni będą to sprawdzać.

pozdro
Jacek

Data: 2011-06-07 22:25:09
Autor: Mike
[WRO] Rowery miejskie - nextbike
a przecież lada dzień mają być
uruchomione wypożyczalnie rowerów miejskich.

Dziś już działały i stojaki świeciły pustkami, więc chyba zainteresowanie dość duże. Inna sprawa, że stojak pod Tekami i Pwr to chyba gdyby miał nawet 100rowerów to i tak by były wykorzystywane :)
No i faktycznie szkoda że praktycznie samo centrum i nawet po uruchomieniu wszystkich planowanych miejsc postojowych będą obszary zaniedbane- np. Sępolno albo cały Gaj/Tarnogaj

Data: 2011-06-07 21:10:21
Autor: Olgierd
On Tue, 07 Jun 2011 22:25:09 +0200, Mike wrote:

Dziś już działały i stojaki świeciły pustkami, więc chyba
zainteresowanie dość duże.

Świeciły, bo system nie działał.

Nb. bym się 6 razy zastanowił zanim zapisał tam "na kartę płatniczą".

--
pozdrawiam, Olgierd
|| Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl ||

Data: 2011-06-08 15:06:51
Autor: Mike
[WRO] Rowery miejskie - nextbike
Świeciły, bo system nie działał.

Ano.
Dziś przy okazji chciałem przetestować. Przy stojaku na Peronowej rowerów kilka stało, no ale na wyświetlaczu tylko napis 'connecting' ah no i '27 maj 2011' :). Próby interakcji z panelem, zakończone niepowodzeniem- brak reakcji ;)

Data: 2011-06-08 13:52:48
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 08 Jun 2011 15:06:51 +0200, Mike napisał(a):

[...]

Bo dziś był nacisk na ten terminal, z którego RD miał skorzystać. I też się zacięło ;-)