Rowery na dachu samochodu na niemieckich drogach

Data: 2009-06-09 04:04:22
Autor: darek ru
Rowery na dachu samochodu na niemieckich drogach
Witam,

Wybieram się samochodem osobowym z rowerkami do Niemiec. Czy są tam
jakieś ekstra wymagania dotyczące przewożenia takowych na bagażniku
dachowym? ilość sztuk albo ograniczenia prędkości np. na autostradach,
wymogi dotyczące mocowania, zabezpieczenia itd. Ktoś z Was wie coś na
ten temat?

pozdrawiam
Darek

Data: 2009-06-10 23:03:06
Autor: N1
darek_ru@go2.pl pisze:
[...]

W zeszłym roku dwukrotny przejazd przez całe Niemcy, 2 rowery na dachu, Renualt Laguna. Nikt się o nic nie pytał, nie czepiał. Jechałem zarówno autostradą, jak i innymi drogami. Co do autostrady, to zużycie paliwa znacznie wzrasta, ja jechałem max 140km/h.

Data: 2009-06-14 19:34:16
Autor: Roberto
darek_ru@go2.pl pisze:
> [...]
W zeszłym roku dwukrotny przejazd przez całe Niemcy, 2 rowery na dachu, Renualt Laguna. Nikt się o nic nie pytał, nie czepiał. Jechałem zarówno autostradą, jak i innymi drogami. Co do autostrady, to zużycie paliwa znacznie wzrasta, ja jechałem max 140km/h.

Dlatego od dawna polecam przewozenie rowerów na haku. Cały cywilizowany świat
tak robi bo tak jest wygodniej i taniej.

Data: 2009-06-15 13:33:05
Autor: cztery
[...]

Z tego co pamietam (test w jakiejs gazetce motoryzacyjnej) najwiekszy opor stawiaja wlasnie rowery wozone na tylnej klapie czyli na haku.
Najmniejszy stawiaja rowery ze zdjetym przednim kolem przewozone na dachu.

Data: 2009-06-15 04:45:02
Autor: Zbrochaty
> [...]

stawiaja wlasnie rowery wozone na tylnej klapie czyli na haku.
Najmniejszy stawiaja rowery ze zdjetym przednim kolem przewozone na dachu..

http://tinyurl.com/ngewp4

Zbrochaty

Data: 2009-06-15 13:57:10
Autor: cztery
Rowery na dachu samochodu na niemieckich drogach
http://tinyurl.com/ngewp4

To nie ten artykul.
BTW, ten ktory zlinkowales jest niespojny bo :

"Jeśli wybierzemy najmniej ekonomiczną wersję bagażnika - dwa rowery umieszczone wysoko na tylnej klapie auta, cała konstrukcja będzie działać jak żagiel. Przy 100 km/h w Focusie 1.8 spalanie wzrosło z 6,1 l/100 km do 8,6 l/100 km, czyli o ok. 40 proc! Przy 130 km/h Focus zużywał już o 60 proc. więcej paliwa niż przy tej samej prędkości bez rowerów. Przy 160 km/h spalanie było już ponad dwa razy większe z rowerami na tylnej klapie niż bez dodatkowego ładunku."

"Uchwyt dachowy
    Nie zabiera miejsca w aucie; nie zasłania świateł i tablicy rejestracyjnej; pasuje do większości aut. Zwiększa zużycie paliwa; założenie rowerów wymaga siły; uniemożliwia wjazd do garażu. "

"Uchwyt na klapę
    Nie zasłania świateł i tablicy rejestracyjnej. Powoduje najwyższe opory powietrza; pasuje tylko do wybranych aut; niemożliwe otwarcie klapy z rowerami; skomplikowany montaż. "

"Bagażnik na hak
    Łatwy i szybki montaż; dostępne odchylane modele (możliwe otwarcie klapy bez zdejmowania rowerów); małe opory powietrza. Niezbędny hak w aucie; rowery narażone na zabrudzenie."

Uchwyt na klape od bagazniku na hak niczym sie nie roznia z punktu widzenia oporow powietrza. I w tym i w drugim rozwiazaniu masz za soba "zagiel".

Data: 2009-06-15 17:33:26
Autor: Ryszard Mikke
cztery <raztrzy@dwa> napisał(a):
> [...]

Uchwyt na klape od bagazniku na hak niczym sie nie roznia z punktu widzenia oporow powietrza. I w tym i w drugim rozwiazaniu masz za soba "zagiel".

Powiedziałbym nawet, że "żaglowatość" uchwytu tylnego zależy głównie
od pozycji roweru. Wyzej-nizej i bliżej-dalej samochodu. Wyżej - więcej wystaje, większy opór.
Dalej - więcej powietrza wpada za klapę i uderza w rower - większy opór.

Ja mam bagaznik na klapę, w którym wystaje siodełko nad dachem
i kawałek tylnego koła z boku. Ale jak patrzyłem przy zakupie
na bagazniki na hak, to wszystkie dostępne w sklepie (dwa)
jechały kilometr za samochodem...

rmikke

Data: 2009-06-15 14:09:49
Autor: ąćęłńóśźż
Rowery na dachu samochodu na niemieckich drogach
Głupoty piszesz kolego.
Najmniejszy opór powietrza stawiają rowery przewożone w środku auta.
JaC

-- -- -

Najmniejszy stawiaja rowery ze zdjetym przednim kolem przewozone na dachu.

Data: 2009-06-15 21:23:55
Autor: Roberto
Rowery na dachu samochodu na niemieckich drogach
Głupoty piszesz kolego.
Najmniejszy opór powietrza stawiają rowery przewożone w środku auta.
JaC

Tia, zwłaszcza przy 4 osobach i kilkunastu sakw. To jakie to autko miałoby
być...? Autobus?

--

Rowery na dachu samochodu na niemieckich drogach