Rowery z silnikiem spalinowym

Data: 2011-05-19 18:06:26
Autor: staszaiwa
Rowery z silnikiem spalinowym
Co sądzicie o takich wynalazkach?
Jakie mają plusy i minusy? jaka jest żywotność takiego silnika w przeliczeniu na
kkm?

Przeniesienia napędu przez rolkę nie biorę pod uwagę, a jedynie przez łańcuch.

http://www.bimoto.pl/
http://www.telektus.com/
itp.

Data: 2011-05-19 18:50:01
Autor: Marcin Hyła
On 2011-05-19 18:06, staszaiwa@vp.pl wrote:
[...]

Zgodnie z prawem jest to _motorower_

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2011-05-19 19:07:22
Autor: staszaiwa
On 2011-05-19 18:06, staszaiwa@vp.pl wrote:

> [...]

> kkm?

> Przeniesienia napędu przez rolkę nie biorę pod uwagę, a jedynie przez łańcuch.

Ma parę plusów względem fabrycznego motoroweru; możliwość kontynuowania jazdy gdy skonczy się paliwo czy nawet w razie awarii
silnika, a także możliwość przewozu w pociągu.

Data: 2011-05-20 10:24:44
Autor: Saurus
W dniu 2011-05-19 19:07, staszaiwa@vp.pl pisze:
Zgodnie z prawem jest to _motorower_
Ma parę plusów względem fabrycznego motoroweru;
możliwość kontynuowania jazdy gdy skonczy się paliwo czy nawet w razie awarii
silnika, a także możliwość przewozu w pociągu.

To pierwsze to jak klasyczny motorower z pedałami, wszelkie Komary, Wierchowiny itp., wtedy to ważyło ze 45kg a nie 90-100 jak współczesne skutery więc na pedałach dało się jeszcze jechać.

Data: 2011-05-19 20:16:26
Autor: RadoslawF
Dnia 2011-05-19 18:50, Użytkownik Marcin Hyła napisał:

Przeniesienia napędu przez rolkę nie biorę pod uwagę, a jedynie przez łańcuch.

http://www.bimoto.pl/
http://www.telektus.com/

Zgodnie z prawem jest to _motorower_

To kup i zarejestruj w wydziale komunikacji jako motorower
skoro z taka pewnością to piszesz.

Pozdrawiam

Data: 2011-05-19 20:44:26
Autor: Marcin Hyła
On 2011-05-19 20:16, RadoslawF wrote:

To kup i zarejestruj w wydziale komunikacji jako motorower
skoro z taka pewnością to piszesz.

Pan się uprzejmie raczy zapoznać z ustawą Prawo o Ruchu Drogowym, art. 2 pkt. 46 (oraz w razie wątpliwości także 32). _Obowiązująca_ ustawą z 1997 roku (ze zmianami). Nie tą wcześniejszą.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2011-05-19 21:04:02
Autor: RadoslawF
Dnia 2011-05-19 20:44, Użytkownik Marcin Hyła napisał:

[...]

Zaproponuj to urzędnikom z wydziału komunikacji jak będziesz
chciał zarejestrować.

Pozdrawiam

Data: 2011-05-19 21:25:21
Autor: Marcin Hyła
On 2011-05-19 21:04, RadoslawF wrote:

[...]

Pan się może jednak bardzo mocno zastanowi, co pan mi chcesz powiedzieć. Bo z treści korespondencji wynika, że Pan nie masz najmniejszego pojęcia o czym Pan piszesz.

Samochodu bez hamulców też ci urzędnik najprawdopodobniej nie zarejestruje.

Za to jak motorowerem (tym o którym mowa) będziesz jechał po pasie ruchu dla rowerów, drodze rowerowej albo wjedziesz np. na krakowski rynek, to dostaniesz mandat jak złoto.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2011-05-19 22:21:54
Autor: RadoslawF
Dnia 2011-05-19 21:25, Użytkownik Marcin Hyła napisał:

[...]

Mam poważne wątpliwości czy aby na pewno dostanę.
Wielokrotnie widziałem na trasach rowerowych policję która
ostro tępiła przy pomocy mandatów ludzi na wszelakich skuterach
i innych pojazdach spalinowych to rowerów z silnikami nawet
nie zatrzymywali.

Pozdrawiam

Data: 2011-05-20 15:41:10
Autor: Coaster
On 5/19/11 9:25 PM, Marcin Hyła wrote:
On 2011-05-19 21:04, RadoslawF wrote:

[...]

Tylko wtedy, jesli _rower_ bedzie mial silnik pomocniczy _powyzej_ 50 cm3.

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-05-20 15:38:11
Autor: Coaster
On 5/19/11 8:44 PM, Marcin Hyła wrote:
On 2011-05-19 20:16, RadoslawF wrote:

[...]

A Pan niech sie uprzejmie zapozna z wyrokiem SN z dnia 25 października
2007 r., sygn. III KK 270/07 w tej nie tak oczywistej kwestii :-P

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-05-20 15:28:10
Autor: Coaster
On 5/19/11 6:50 PM, Marcin Hyła wrote:
On 2011-05-19 18:06, staszaiwa@vp.pl wrote:
[...]

Cos sie zmienilo? Jest _nowy_ wyrok SN?
IMHO na razie obowiazuje wyrok SN z dnia 25 paĹşdziernika 2007 r., sygn. III KK 270/07.

"Za pojazdy mechaniczne należy uznać pojazdy zaopatrzone w poruszający je silnik (pojazdy samochodowe, maszyny rolnicze, motocykle, lokomotywy kolejowe, samoloty, helikoptery, statki wodne i inne), jak również pojazdy szynowe zasilane z trakcji elektrycznej (tramwaje, trolejbusy). Jeżeli chodzi o inne – niemechaniczne – pojazdy, to będą nimi w szczególności zaprzęgi konne, rowery, a także statki żaglowe, szybowce. _Ponadto_nie_są_pojazdami_mechanicznymi_rowery_zaopatrzone_w_silnik_pomocniczy_o_pojemności_skokowej_nieprzekraczającej_50 cm3,_ które zachowują wszystkie normalne cechy charakterystyczne budowy, umożliwiające ich zwykłą eksploatację jako rowerów."

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-05-19 19:50:48
Autor: ToMasz
staszaiwa@vp.pl pisze:
[...]

to źle, bo sie w kasku motorowerowym trochę spocisz. jak to będzie z
rejestracją, ubezpieczeniem? olejesz? Ktoś cie "puknie" a Ty z własnej
kasy mu wyremontujesz auto?

Tak czy owak Twój wybór. jak używałem przez 2 lata silnik "zapel"
dociskany rolką. Tak tak, wiem na deszczu, szczególnie pod obciążeniem -
zrywało, rolka sie ślizgała. Po zatym zero problemów. "szarpie" to to
lepiej niż jakikolwiek akumulatorowiec (testowałem takie 250W), jest
stosunkowo lekkie, i spala coś co mozna dolać na każdej stacji.... Z
drugiej strony spala 1.5l /100km - wiec bańka 5l wystarczała na ponad
miesiąc. JEden ruch - rozłącza napęd - zero tarcia.

ToMasz

Data: 2011-05-19 20:26:49
Autor: Jaroslaw Berezowski
Dnia Thu, 19 May 2011 19:50:48 +0200, ToMasz napisał(a):

lepiej niż jakikolwiek akumulatorowiec (testowałem takie 250W), jest
Na zlocie EV z Zyrardowie testowaliśmy taki 3kW. Wątpię, żeby spaliniak lepiej szarpał :P

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-05-19 12:47:24
Autor: Lisciasty
On 19 Maj, 20:26, Jaroslaw Berezowski <prezyd...@gov.pl> wrote:
Na zlocie EV z Zyrardowie testowaliśmy taki 3kW. Wątpię, żeby spaliniak
lepiej szarpał :P

Ja za moim 550W nie nadążam z pedałowaniem, nie wyobrażam sobie
jechania z czymś co ma 3kW :P

Pzdr.
L.

Data: 2011-05-19 22:42:51
Autor: Jaroslaw Berezowski
Dnia Thu, 19 May 2011 12:47:24 -0700, Lisciasty napisał(a):

[...]

Coś pod 80km/h na torze się rozbujał :) A z obliczeń wychodzi, że ponad 100 by osiągnął.
<http://www.samochodyelektryczne.org/img/zlot_ev_zyrardow_2011/zoom/
zlot_ev_zyrardow_2011_131>

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-05-19 22:37:10
Autor: Lisciasty
On 19 Maj, 22:42, Jaroslaw Berezowski <prezyd...@gov.pl> wrote:
Coś pod 80km/h na torze się rozbujał :) A z obliczeń wychodzi, że ponad
100 by osiągnął.
<http://www.samochodyelektryczne.org/img/zlot_ev_zyrardow_2011/zoom/
zlot_ev_zyrardow_2011_131>

Jeździć czymś takim bez tarczówek zakrawa o nominację do "Darwina" ;)
U mnie jest już ciężko wyhamować a silnik z przodu, więc tarczówek nie
wsadzę...

L.

Data: 2011-05-20 09:30:52
Autor: Fabian
W dniu 20.05.2011 07:37, Lisciasty pisze:
[...]

A jeżdżenie samochodem zimą też?

Fabian.

Data: 2011-05-19 22:52:30
Autor: spam
Rowery z silnikiem spalinowym

Na zlocie EV z Zyrardowie testowaliśmy taki 3kW. Wątpię, żeby spaliniak

lepiej szarpał :P

Palenie gumy na rowerze? ;-)

Data: 2011-05-19 23:32:43
Autor: Jaroslaw Berezowski
Dnia Thu, 19 May 2011 22:52:30 +0200, spam napisał(a):

Na zlocie EV z Zyrardowie testowaliśmy taki 3kW. Wątpię, żeby spaliniak

lepiej szarpał :P

Palenie gumy na rowerze? ;-)
No nie, bo charakterystyka momentu nie ta.
BTW na niskim przełożeniu pedałami na większości podłoży buksować się da. W śniegu norma.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-05-20 06:43:38
Autor: Fabian
W dniu 19.05.2011 23:32, Jaroslaw Berezowski pisze:
[...]

Poślizgnąć przez 1/2 obrotu korbą to nie problem, ale żeby spalić gumę
to trzeba mieć dobrą technikę pedałowania ;)

Fabian.

Data: 2011-05-20 07:16:37
Autor: Ryszard Mikke
Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał(a):
W dniu 19.05.2011 23:32, Jaroslaw Berezowski pisze:
> Dnia Thu, 19 May 2011 22:52:30 +0200, spam napisaĹ&#65533;(a):

> No nie, bo charakterystyka momentu nie ta.
> BTW na niskim przeĹ&#65533;oĹźeniu pedaĹ&#65533;ami na wiÄ&#65533;kszoĹ&#65533;ci podĹ&#65533;oĹźy buksowaÄ&#65533; siÄ
&#65533; da. > W Ĺ&#65533;niegu norma.

PoĹ&#65533;lizgnÄ&#65533;Ä&#65533; przez 1/2 obrotu korbÄ&#65533; to nie problem, ale Ĺźeby spaliÄ&#65533; gumÄ&#65533;
to trzeba mieÄ&#65533; dobrÄ&#65533; technikÄ&#65533; pedaĹ&#65533;owania ;)

Ten gosc ma: http://www.youtube.com/watch?v=Dfb3iyl0apc

(footsie widzialem, ale w tym miejscu wypadalo to przypomniec ;) )

rmikke

Data: 2011-05-20 09:14:24
Autor: Mariusz Kruk
Rowery z silnikiem spalinowym
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "ToMasz"
Przeniesienia napędu przez rolkę nie biorę pod uwagę, a jedynie przez łańcuch.
to źle, bo sie w kasku motorowerowym trochę spocisz.

Ale wiesz, że nie ma żadnych przepisów wykonawczych do PoRD w zakresie
wymogów technicznych odnośnie kasków, czy to motorowerowych, czy
motocyklowych? Teoretycznie mógłbyś jeździć i w budowlanym.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,10161961
| http://epsilon.eu.org/ |
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2011-05-20 11:51:35
Autor: Tomek

Użytkownik "Mariusz Kruk" <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał w wiadomości news:slrnitc56g.nti.Mariusz.Krukepsilon.rdc.pl...
[...]

Chyba nie masz racji - kask musi mieć homologację, jeśli chcesz się w nim poruszać po drodze publicznej pojazdem mechanicznym. Kasku rowerowego nie można używać jadąc motorowerem czy motocyklem.
Tomek

Data: 2011-05-20 12:00:33
Autor: Mariusz Kruk
Rowery z silnikiem spalinowym
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tomek"
[...]

Chyba możesz podać podstawę prawną, prawda?
Bo nie ma żadnego rozporządzenia regulującego tę kwestię.
Ba! Nie ma nawet żadnej delegacji w PoRD. (porównaj np. z Art.66 ust.5,
gdzie jest delegacja potrzebna do "Rozporządzenia w sprawie warunków
technicznych pojazdów i ich niezbędnego wyposażenia" (czy jakoś tak)).
A minister nie może sobie ot, tak wydać rozporządzenia.

Kasku rowerowego nie można używać jadąc motorowerem czy motocyklem.

Sprawdzam.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-05-20 15:16:27
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2011-05-20 12:00, Mariusz Kruk pisze:

Kasku rowerowego nie
można używać jadąc motorowerem czy motocyklem.
Sprawdzam.

ECE 22.
Sprawdzić czy jesteśmy w unii.

Naprawa skuterĂłw i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
RZÓK na miarę naszych możliwości: http://rzok.wroclaw.pl/
Wspomóż RZÓKA ! Podaruj futerko, narożnik, wersalkę lub ...

Data: 2011-05-20 15:30:12
Autor: Mariusz Kruk
Rowery z silnikiem spalinowym
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Rafał "SP" Gil"
Kasku rowerowego nie
można używać jadąc motorowerem czy motocyklem.
Sprawdzam.
ECE 22.

Ale to, o ile dobrze widzę, określa metodę standaryzowania i wspólne
kryteria standardów, ale nie _wymogi_ do poruszania się po drogach.

Sprawdzić czy jesteśmy w unii.

Bez związku. To UN, a nie UE.

--