Rowery z silnikiem spalinowym

Data: 2011-05-19 18:50:01
Autor: Marcin Hyła
Rowery z silnikiem spalinowym
On 2011-05-19 18:06, staszaiwa@vp.pl wrote:
Co sądzicie o takich wynalazkach?
Jakie mają plusy i minusy? jaka jest żywotność takiego silnika w przeliczeniu na
kkm?

Przeniesienia napędu przez rolkę nie biorę pod uwagę, a jedynie przez łańcuch.

http://www.bimoto.pl/
http://www.telektus.com/

Zgodnie z prawem jest to _motorower_

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2011-05-19 19:07:22
Autor: staszaiwa
On 2011-05-19 18:06, staszaiwa@vp.pl wrote:

> [...]

> kkm?

> Przeniesienia napędu przez rolkę nie biorę pod uwagę, a jedynie przez łańcuch.

Ma parę plusów względem fabrycznego motoroweru; możliwość kontynuowania jazdy gdy skonczy się paliwo czy nawet w razie awarii
silnika, a także możliwość przewozu w pociągu.

Data: 2011-05-20 10:24:44
Autor: Saurus
W dniu 2011-05-19 19:07, staszaiwa@vp.pl pisze:
Zgodnie z prawem jest to _motorower_
Ma parę plusów względem fabrycznego motoroweru;
możliwość kontynuowania jazdy gdy skonczy się paliwo czy nawet w razie awarii
silnika, a także możliwość przewozu w pociągu.

To pierwsze to jak klasyczny motorower z pedałami, wszelkie Komary, Wierchowiny itp., wtedy to ważyło ze 45kg a nie 90-100 jak współczesne skutery więc na pedałach dało się jeszcze jechać.

Data: 2011-05-19 20:16:26
Autor: RadoslawF
Dnia 2011-05-19 18:50, Użytkownik Marcin Hyła napisał:

Przeniesienia napędu przez rolkę nie biorę pod uwagę, a jedynie przez łańcuch.

http://www.bimoto.pl/
http://www.telektus.com/

Zgodnie z prawem jest to _motorower_

To kup i zarejestruj w wydziale komunikacji jako motorower
skoro z taka pewnością to piszesz.

Pozdrawiam

Data: 2011-05-19 20:44:26
Autor: Marcin Hyła
On 2011-05-19 20:16, RadoslawF wrote:

To kup i zarejestruj w wydziale komunikacji jako motorower
skoro z taka pewnością to piszesz.

Pan się uprzejmie raczy zapoznać z ustawą Prawo o Ruchu Drogowym, art. 2 pkt. 46 (oraz w razie wątpliwości także 32). _Obowiązująca_ ustawą z 1997 roku (ze zmianami). Nie tą wcześniejszą.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2011-05-19 21:04:02
Autor: RadoslawF
Dnia 2011-05-19 20:44, Użytkownik Marcin Hyła napisał:

[...]

Zaproponuj to urzędnikom z wydziału komunikacji jak będziesz
chciał zarejestrować.

Pozdrawiam

Data: 2011-05-19 21:25:21
Autor: Marcin Hyła
On 2011-05-19 21:04, RadoslawF wrote:

[...]

Pan się może jednak bardzo mocno zastanowi, co pan mi chcesz powiedzieć. Bo z treści korespondencji wynika, że Pan nie masz najmniejszego pojęcia o czym Pan piszesz.

Samochodu bez hamulców też ci urzędnik najprawdopodobniej nie zarejestruje.

Za to jak motorowerem (tym o którym mowa) będziesz jechał po pasie ruchu dla rowerów, drodze rowerowej albo wjedziesz np. na krakowski rynek, to dostaniesz mandat jak złoto.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2011-05-19 22:21:54
Autor: RadoslawF
Dnia 2011-05-19 21:25, Użytkownik Marcin Hyła napisał:

[...]

Mam poważne wątpliwości czy aby na pewno dostanę.
Wielokrotnie widziałem na trasach rowerowych policję która
ostro tępiła przy pomocy mandatów ludzi na wszelakich skuterach
i innych pojazdach spalinowych to rowerów z silnikami nawet
nie zatrzymywali.

Pozdrawiam

Data: 2011-05-20 15:41:10
Autor: Coaster
On 5/19/11 9:25 PM, Marcin Hyła wrote:
On 2011-05-19 21:04, RadoslawF wrote:

[...]

Tylko wtedy, jesli _rower_ bedzie mial silnik pomocniczy _powyzej_ 50 cm3.

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-05-20 15:38:11
Autor: Coaster
On 5/19/11 8:44 PM, Marcin Hyła wrote:
On 2011-05-19 20:16, RadoslawF wrote:

[...]

A Pan niech sie uprzejmie zapozna z wyrokiem SN z dnia 25 października
2007 r., sygn. III KK 270/07 w tej nie tak oczywistej kwestii :-P

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-05-20 15:28:10
Autor: Coaster
On 5/19/11 6:50 PM, Marcin Hyła wrote:
On 2011-05-19 18:06, staszaiwa@vp.pl wrote:
[...]

Cos sie zmienilo? Jest _nowy_ wyrok SN?
IMHO na razie obowiazuje wyrok SN z dnia 25 paĹşdziernika 2007 r., sygn. III KK 270/07.

"Za pojazdy mechaniczne należy uznać pojazdy zaopatrzone w poruszający je silnik (pojazdy samochodowe, maszyny rolnicze, motocykle, lokomotywy kolejowe, samoloty, helikoptery, statki wodne i inne), jak również pojazdy szynowe zasilane z trakcji elektrycznej (tramwaje, trolejbusy). Jeżeli chodzi o inne – niemechaniczne – pojazdy, to będą nimi w szczególności zaprzęgi konne, rowery, a także statki żaglowe, szybowce. _Ponadto_nie_są_pojazdami_mechanicznymi_rowery_zaopatrzone_w_silnik_pomocniczy_o_pojemności_skokowej_nieprzekraczającej_50 cm3,_ które zachowują wszystkie normalne cechy charakterystyczne budowy, umożliwiające ich zwykłą eksploatację jako rowerów."

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Rowery z silnikiem spalinowym