[KRK] Rowerzy艣ci: Chcemy je藕dzi膰 legaln ie pod pr膮d

Data: 2010-04-25 22:25:35
Autor: hektoro
[KRK] Rowerzy艣ci: Chcemy je藕dzi膰 legaln ie pod pr膮d
Gazeta Wyborcza Krak贸w 2010-04-24
Barbara Suchy
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,47375,7809161,Rowerzysci__Chcemy_jezdzic_legalnie_pod_prad.html

Rowerzy艣ci: Chcemy je藕dzi膰 legalnie pod pr膮d

  - Jazda rowerem pod pr膮d jest bezpieczna i skraca drog臋. Chcemy tak je藕dzi膰 zgodnie z prawem - przekonuj膮 krakowscy rowerzy艣ci. Pomys艂 popieraj膮 niekt贸rzy radni.

Ponad tysi膮c os贸b przy艂膮czy艂o si臋 ju偶 do grupy "Rowerem legalnie pod pr膮d" na portalu spo艂eczno艣ciowym Facebook. Chc膮 walczy膰 o udost臋pnienie rowerzystom w obu kierunkach wszystkich ulic jednokierunkowych, a tak偶e tych obj臋tych zakazem ruchu. Pocz膮tkowo w centrum, w przysz艂o艣ci na terenie ca艂ego Krakowa.

- Na Zachodzie od lat rowerzy艣ci mog膮 je藕dzi膰 pod pr膮d, przy prawej kraw臋dzi jezdni, i okazuje si臋, 偶e jest to rozwi膮zanie tanie i bezpieczne - m贸wi Adam 艁aczek, za艂o偶yciel grupy.

Par臋 miesi臋cy temu zwr贸ci艂 si臋 do Zarz膮du Infrastruktury Komunalnej i Transportu z propozycj膮 zastosowania takiego rozwi膮zania na pr贸b臋. Wskaza艂 ma艂o ucz臋szczan膮 ul. Szczeci艅sk膮 w P艂aszowie. - Le偶y ona na trasie mi臋dzy Czy偶ynami a stawem Bagry. Ca艂y odcinek jest spokojny, zielony, ale ta jednokierunkowa uliczka utrudnia ruch rowerowy - t艂umaczy 艁aczek. Propozycja spotka艂a si臋 ze sprzeciwem. Urz臋dnicy zezwolili za to na tym odcinku na jazd臋 po chodniku. - Po raz kolejny tor dla rowerzyst贸w wyznacza si臋, zabieraj膮c przestrze艅 przeznaczon膮 dla pieszych, nie naruszaj膮c 艣wi臋tego pasa dla samochod贸w - oburza si臋 艁aczek.

ZIKiT t艂umaczy, 偶e nie mo偶e tworzy膰 przepis贸w sprzecznych z tymi, kt贸re ustanawia Ministerstwo Infrastruktury. - Wed艂ug ustawy o ruchu drogowym jazda pod pr膮d na rowerze jest po prostu nielegalna. Mo偶emy wi臋c tylko czeka膰 na nowelizacj臋 przepis贸w - t艂umaczy Micha艂 Pyclik z ZIKiT.

Drugim postulowanym rozwi膮zaniem jest wyznaczenie tzw. kontrapas贸w dla rower贸w (wystarczy namalowa膰 bia艂膮 lini臋 na jezdni). Takie pasy istniej膮 ju偶 na ul. Grodzkiej, Kopernika, Reymana i Warszawskiej. - Namalowanie kontrapas贸w na wi臋kszej liczbie ulic nie jest jednak takie proste. Droga musi mie膰 odpowiedni膮 szeroko艣膰 [wed艂ug przepis贸w 8,5 m - przyp. red.]. Poza tym wi膮za艂oby si臋 to z redukcj膮 miejsc parkingowych - dodaje Pyclik.

Takie rozwi膮zania wprowadzane s膮 jednak w Gda艅sku i Wroc艂awiu. - Problem tkwi w tzw. czerwonej ksi膮偶eczce, absurdalnym rozporz膮dzeniu Ministerstwa Infrastruktury. Jest tak niejasne, 偶e urz臋dnicy w r贸偶nych miastach interpretuj膮 je zupe艂nie inaczej. St膮d rozbie偶no艣ci w wymaganej szeroko艣ci jezdni czy w dopuszczaniu jazdy pod pr膮d - wyja艣nia Marcin Hy艂a, koordynator projektu "Miasta dla rower贸w", kt贸ry wraz z nieformalnym zespo艂em pracuje nad usprawnieniem przepis贸w.

W inicjatyw臋 maj膮c膮 usprawni膰 ruch rowerowy w Krakowie zaanga偶owa艂 si臋 radny Pawe艂 Bystrowski. - Na najbli偶szej sesji rady miasta z艂o偶臋 interpelacj臋. Wiem, 偶e wielu radnych pomys艂 poprze. Mam nadziej臋, 偶e uda si臋 doprowadzi膰 do rozm贸w z zarz膮dem ZIKiT i wprowadzi膰 w Krakowie wi臋cej kontrapas贸w oraz otworzy膰 ulice jednokierunkowe dla rowerzyst贸w, tym bardziej 偶e pieni臋dzy na nowe 艣cie偶ki rowerowe w bud偶ecie jest niewiele. Na pewno b臋dzie to wymaga艂o zmiany 艣wiadomo艣ci kierowc贸w, ale my艣l臋, 偶e jest to u nas tak samo mo偶liwe jak w Belgii czy Holandii - podkre艣la radny. Sugeruje te偶, 偶e dobrym rozwi膮zaniem by艂oby, gdyby rowerzy艣ci sami wskazywali ulice, na kt贸rych takie rozwi膮zania mo偶na by zastosowa膰. To przyspieszy艂oby ca艂y proces.

Jakie jest Twoje zdanie na temat kontrapas贸w? Czekamy na listy: redakcja@krakow.agora.pl

Data: 2010-04-26 00:30:41
Autor: Krzysztof
Rowerzy禼i: Chcemy je糳zi legalnie pod pr眃
Rowerzy禼i: Chcemy je糳zi legalnie pod pr眃

- Jazda rowerem pod pr眃 jest bezpieczna i skraca drog. Chcemy tak
je糳zi zgodnie z prawem - przekonuj krakowscy rowerzy禼i. Pomys
popieraj niekt髍zy radni.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
A po ma硑m piwku 縠by mo縩a by硂 je糳zi ma硑m w昕ykiem.
Przecie po ma硑m piwku nic nie mo縠 si sta !
A autostrady ? Dlaczego by nie zezwoli na jazd na nich na rowerach.
Rowery wolno jad i s bezpieczne.
痚by by硂 jasne, sam jestem rowerzyst z kilkudziesi阠ioletnim sta縠m,
ale takich g硊pot bym nie wymy秎i. Prawo powinno obowi眤ywa
wszystkich,w spos骲 jednakowy bez 縜dnego relatywizmu. Dlaczego jako
rowerzysta mam czu si wyr罂niony i niby z jakiego powodu. Na ulicy
jednokierunkowej pod pr眃 - to na piechotk, obok roweru.
Piszesz, 縠 na zachodzie wolno tak je糳zi /tzn pod pr眃/ chyba na
dzikim zachodzie.
Du縪 zdrowia 縴cz

Data: 2010-04-26 00:47:44
Autor: Pr0NET
On Apr 26, 9:30燼m, Krzysztof <put.gromad...@wp.pl> wrote:
> Rowerzy禼i: Chcemy je糳zi legalnie pod pr眃

> - Jazda rowerem pod pr眃 jest bezpieczna i skraca drog. Chcemy tak
> je糳zi zgodnie z prawem - przekonuj krakowscy rowerzy禼i. Pomys
> popieraj niekt髍zy radni.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
[...]

By砮 kiedy na zachodzie czy znacz go tylko z opowie禼i :D.

Data: 2010-04-26 09:40:49
Autor: Bart硂miej Zieli駍ki
Rowerzy禼i: Chcemy je糳zi lega lnie pod pr眃
U縴tkownik Krzysztof napisa:
Na ulicy jednokierunkowej pod pr眃 - to na piechotk, obok roweru.

Id眂 dalej w tym kierunku, nale縜硂by zezwoli na jazd samochodem pod pr眃, ale z wy潮czonym silnikiem, na pych ;-)

* Bart硂miej Zieli駍ki            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *

Data: 2010-04-26 09:56:37
Autor: RadoslawF
Rowerzy禼i: Chcemy je糳zi lega lnie pod pr眃
Dnia 2010-04-26 09:40, U縴tkownik Bart硂miej Zieli駍ki napisa:

Na ulicy jednokierunkowej pod pr眃 - to na piechotk, obok roweru.

Id眂 dalej w tym kierunku, nale縜硂by zezwoli na jazd samochodem pod pr眃, ale z wy潮czonym silnikiem, na pych ;-)

Nie jestem na bie勘co ale kiedy kodeks dopuszcza cofanie na drodze
jednokierunkowej o ma硑m nat昕eniu ruchu.
Czyli zezwolenie na przepchanie samochodu traktowa bym jako
czyst z硂秎iwo舵.

Pozdrawiam

Data: 2010-04-26 10:12:34
Autor: johnkelly
RadoslawF pisze:

[...]

Wedle interpretacji KGP podczas podczas przekraczania jezdni w poprzek rower nale縴 przeprowadzi bo PORD nie m體i nic o mo縧iwo禼i jazdy w ten spos骲. Ale to na marginesie.

Pozdrawiam
Maciej R罂alski

--
gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu
................... blog: www.maciejrozalski.eu ...................

Data: 2010-04-26 11:36:39
Autor: Coaster
johnkelly wrote:
RadoslawF pisze:

[...]

A jak przekraczasz jednie _wzdluz_? ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-04-26 11:35:09
Autor: Coaster
RadoslawF wrote:
[...]

Jakby ci 'padlo' auto pod koniec krotkiej, 'slepej' drogi jednokierunkowej, to bys je tam zostawil na wieki? ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-04-28 17:36:55
Autor: Rafa Stro縠k
W dniu 2010-04-26 11:35, Coaster pisze:

Jakby ci 'padlo' auto pod koniec krotkiej, 'slepej' drogi
jednokierunkowej, to bys je tam zostawil na wieki? ;-)

Mistrzu, co b阣zie jak ju dojedziesz do ko馽a tej jednokierunkowej 秎epej ulicy, sprawnym autem? No chyba 縠 to ulica na szrot, ale w takim wypadku jak auto padnie to ju jako je dopchasz :P

--
Pozdrawiam,
Rafa

Data: 2010-04-29 08:45:18
Autor: Mariusz Kruk
Rowerzy艣ci: Chcemy je藕dzi膰 legalnie pod pr膮d
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Rafa Stro縠k"
[...]

Co mi przypomina stoj眂y kiedy w Warszawie przy ul. Kujawskiej (dla
niewtajemniczonych - ulica bez wylotu ko馽z眂a si skarp) znak.
By to D-4a (droga bez wylotu) z tabliczk "nie dotyczy mieszka馽體".

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2010-05-06 04:24:26
Autor: ku
Rowerzy禼i: Chcemy je糳zi legalnie pod pr眃
Polsat News:
http://www.youtube.com/watch?v=28IzgTd8nY4
Audycja o akcji "Rowerem Legalnie pod pr眃" autorstwa Marcina
Czarnobilskiego w Faktach RMF MAXXX, wyemitowana 27.04.2010
http://laku82.wrzuta.pl/audio/aQJUl6IJewZ/rowerem_legalnie_pod_prad_-_fakty_rmf_maxxx
oraz na:
http://wyslijto.pl/plik/181cygrimb

MMKrak體
http://www.mmkrakow.pl/8739/2010/3/29/kontrapasy-rowerowe-a-krakowscy-urzednicy?category=magazyn
http://www.mmkrakow.pl/8791/2010/4/2/krakowianie-wspieraja-zalegalizowanie-jazdy-rowerem-pod-prad-na-ulicach-jednokierunkowych?category=news
http://www.mmkrakow.pl/8815/2010/4/6/rowerem-legalnie-pod-prad?category=news
http://www.mmkrakow.pl/9073/2010/4/30/bez-kontrapasa-pod-prad?category=news
http://www.mmkrakow.pl/9098/2010/5/5/mailowo-pod-prad?category=news
http://www.mmkrakow.pl/9099/2010/5/6/plakatem-pod-prad?category=news

Mamy swoj grup na portalu facebook
http://www.facebook.com/group.php?gid=109887935702978&ref=mf
i obecnie 1676 cz硂nk體.

Data: 2010-04-26 09:44:05
Autor: Tomek

http://www.zm.org.pl/?a=ghent-095

Data: 2010-04-26 10:39:02
Autor: arturbac
W dniu 2010-04-26 09:44, Tomek pisze:
Krzysztof pisze:
Piszesz, 縠 na zachodzie wolno tak je糳zi /tzn pod pr眃/ chyba na
dzikim zachodzie.

http://www.zm.org.pl/?a=ghent-095

W niemal identycznej sytuacji ( o +0.5m szerzej je秎i tam na zdj阠iu
jest 2.5m) je縟筷 notorycznie jedna z ulic pod pr眃 (i nie ja jeden), bo
alternatyw by硂 by nadrabianie km do nast阷nego przejazdu kolejowego w
Gdyni na ul Piaskowej. W przeci眊u 2 lat 縜dnemu kierowcy to nie
przeszkadza硂, nikt nigdy nie zatr眀i bo jest po prostu na to miejsce
ok 3.0m a pr阣ko舵 na tym odcinku jest mocno ograniczona a pojazdy ni
je縟勘ce to wy潮cznie osob體ki.

Data: 2010-04-27 12:03:15
Autor: robertcb
> [...]
przeszkadza硂, nikt nigdy nie zatr眀i bo jest po prostu na to miejsce
ok 3.0m a pr阣ko舵 na tym odcinku jest mocno ograniczona a pojazdy ni

A w秗骴 tych osob體ek nie trafi si nigdy radiow髗?

Data: 2010-04-27 12:12:08
Autor: arturbac
Krzysztof pisze:
[...]

Nie pami阾am ale my秎isz 縠 nie pojecha砨ym i my秎isz 縠 oni by
zareagowali ?
Ja na pewno pojecha砨ym a i oni my秎e 縠 nie zareagowali by bo to
uliczka na zadupiu i policajnci maja rozum i zdaja sobie sprawe ze
alternatywa do dodatkowe km.

Podobnie jak jecha砮m DK NR 6 秗odkiem jezdni mi阣zy pasem 1 i pasem 2
obok radiowozu stojacego w korku.
Takze nie zareagowali bo ciezko oczekiwac ze jadac rowerem bede stal w
korku samochodowym. Jeydnie ustepowalem pierwszenstwa i czekalem na to
by moc bezpiecznie zmiescic sie miedzy samochodami omijanymi.

Data: 2010-04-27 12:12:08
Autor: robertcb
[...]

Zale縴 na jakich by trafi.
Jak na normalnych zdrowo my秎眂ych ludzi to ok, ale jak by硑 by to hieny cmentarne, kt髍e nie zawahaj si komu uprzykrzy 縴cia, byle tylko podbi swoje statystyki i dosta premi, to mog硂 by by inaczej.

Data: 2010-04-28 17:40:56
Autor: Rafa Stro縠k
Krzysztof pisze:
[...]

E... wczoraj jecha砮m przez ulic, na kt髍ej prowadzony by remont, zakaz ruchu z tabliczk nie dotyczy docelowych dojazd體 gospodarczych. Akurat wyje縟縜li z komisariatu, nawet mi pierwsze駍twa ust眕ili. Z nimi nie jest tak 糽e, no mo縠 poza tym 縠 notorycznie 砤pi batman體 jad眂ych w昕ykiem.

--
Pozdrawiam,
Rafa

Data: 2010-04-26 09:55:31
Autor: Frankie
W dniu 10-04-26 09:30, Krzysztof pisze:

[...]

Kolega chyba o kontrapasach to w 縴ciu nie s硑sza? :-) Poza tym np. w niemczech pod znakiem zakazu wjazdu symbol roweru z napisem "frei" to normalka.
Co do piwka. W tych samych niemczech limit dla rowerzysty to 1,6 promila, gdzie dla kierowcy to ju "tylko" 0,5.

--
pzdr,
frankie.

Data: 2010-04-26 10:19:13
Autor: Micha Pysz
[...]
Wida za d硊go jeste ju tym rowerzyst.
To, 縠 co Ci si w g硂wie nie mie禼i lub czego nie rozumiesz nie oznacza, 縠 nie nale縴 tego wprowadza.

mp.

Data: 2010-04-26 11:30:04
Autor: Coaster
Krzysztof wrote:
[...]

Trzeba chyba miec wzrost siedzacego psa, zeby po malym piwie miec jakiekolwiek problemy. W normalnym homo sapiens dodatku jedno piwo nie jest w stanie podniesc poziomu alkoholu w oraniznmie powyzej dopuszczalnego 0,2 promila.

[...]

A kierowca samochodu - po chodniku - dlaczego pieszy ma byc wylozniony LOL W swietle pORD pieszym jest tez rowerzysta jadacy na rowerze i opiekujacy sie osoba do lat 10-ciu kierujaca rowerem.

Piszesz, 縠 na zachodzie wolno tak je糳zi /tzn pod pr眃/ chyba na
dzikim zachodzie.

U nas tez wolno jezdzic/chodzic pod prad:
Art. 33. 7.
Kierujacy rowerem moze jechac lewa strona jezdni na zasadach okreslonych dla ruchu pieszych w przepisach art. 11 ust. 1-3, jezeli opiekuje sie on osoba kierujaca rowerem w wieku do lat 10.

To jak - prawo jest 'sprawiedliwe'? ;-P

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-04-26 15:59:38
Autor: Pawel Ratajczak
W dniu 2010-04-26 09:30, Krzysztof pisze:
Piszesz, 縠 na zachodzie wolno tak je糳zi /tzn pod pr眃/ chyba na
dzikim zachodzie.

Mia砮m czyst przyjemno舵 je糳zi przez 2 tygodnie popo硊dniami w
okolicach miejscowo禼i Zaltbommel oraz w jej okolicach tak do 30km
(Holandia, miejscowo舵 jakie 35km od Utrechtu) i standardem by硂 tam,
ze przy wielu znakach zakazu pojawia砤 si tabliczka z napisem cos w
stylu "UNINTENDED" (nie znam Holenderskiego i z pamieci pisze) oraz
znakiem roweru pod nim.

Nadmieni te, 縠 ludno舵 miejscowa nie wygl眃a砤 na dzikus體. Ba powiem
nawet, 縠 lokalni kierowcy aut respektowali w pe硁i pierwsze駍two i
przywileje rower體 praktycznie w ka縟ym miejscu, gdzie
zbiega硑/krzy縪wa硑 si ich drogi i jako nie byli z tego powodu
nadpobudliwi, agresywni czy co w ten dese.

Moim zdaniem je秎i ju chcemy m體i o zdziczeniu to niestety ale
chamstwo i olew dla przepis體 w naszym kochanym kraju pasuje do dziczy
jak ula.

Pozdrawiam serdecznie,
Pawe

Data: 2010-04-26 20:52:45
Autor: tms
On 2010-04-26 15:59, Pawel Ratajczak wrote:
[ciach]
[...]

Ech no bez generalizowania. Ostatnio jestem w ci昕kim szoku bo naprawd do舵 cz阺to na przeje糳zie rowerowym go禼ie si zatrzymuj jak przeje縟縜m jeszcze przeciwbie縩 jezdni (jezdnie rozdzielone sporym pasem zieleni). Cho oczywi禼ie zdarza si 縠 skr阠aj sobie bez zastanowienia ale dzieje si to g丑wnie na wje糳zie do hipermarketu (tu Airzound pomaga nieco). Nie wiem wizja zakup體 tak za秎epia? Czy te m髗g prze砤dowany jest funkcj zapami阾ywania listy zakup體? :-B

Podsumowuj眂 - widz wyra糿 r罂nic w por體naniu z poprzednim rokiem. Nie mam poj阠ia z czego to wynika - mo縠 to wiosenny optymizm ;-)

Pozdrawiam,
TS

Data: 2010-04-26 23:53:16
Autor: jurek b.
Rowerzy禼i: Chcemy je糳zi legalnie pod pr眃
Eeee... o co wam wlasciwie chodzi, to dziala bezkonfliktowo :)
Ja tak we Wroclawiu codzien mam w drodze do pracy i z... : Drobnera, Szewska i Odrzanska, Kuznicza...
J.

Data: 2010-04-26 20:54:44
Autor: robertcb
[...]

Tu sam sobie przeczysz, bo skoro jednakowo, to rowerzy禼i powinni mie dok砤dnie te same prawa jak kierowcy samochod體, z jazd po drogach szybkiego ruchu i autostradach w潮cznie.

Data: 2010-04-27 00:11:10
Autor: schliesky
robertcb@poczta.onet.pl wrote:

Tu sam sobie przeczysz, bo skoro jednakowo, to rowerzy禼i powinni mie dok砤dnie te same prawa jak kierowcy samochod體, z jazd po drogach szybkiego ruchu i autostradach w潮cznie.

http://www.policja.pl/portal/pol/167/4373/

"Zgodnie z definicj autostrady, jest to droga przeznaczona tylko do ruchu pojazd體 samochodowych, kt髍e na r體nej, poziomej jezdni mog rozwin辨 pr阣ko舵 co najmniej 40 km/h, w tym r體nie w razie ci眊ni阠ia przyczep. Nie oznacza to jednak, 縠 40 km/h jest pr阣ko禼i minimaln jaka obowi眤uje na autostradzie. Wym骻 40 km/h dotyczy jedynie spe硁ienia okre秎onych parametr體 pojazd體 samochodowych, kt髍e zamierzaj porusza si autostrad."

Ja 40 na r體nej poziomej drodze osi眊am bez wi阫szych problem體 :-) Mo縠 nie utrzymam jej zbyt d硊go, ale jak wida nie trzeba.

Data: 2010-04-27 06:49:33
Autor: MadMan
Rowerzy禼i: Chcemy je糳zi lega lnie pod pr眃
Dnia Tue, 27 Apr 2010 00:11:10 +0200, schliesky napisa(a):

Ja 40 na r體nej poziomej drodze osi眊am bez wi阫szych problem體 :-)

Niestety pojazdem samochodowym raczej nie jeste... :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-04-27 09:43:12
Autor: arturbac
W dniu 2010-04-27 06:49, MadMan pisze:
Dnia Tue, 27 Apr 2010 00:11:10 +0200, schliesky napisa(a):

Ja 40 na r體nej poziomej drodze osi眊am bez wi阫szych problem體 :-)

Niestety pojazdem samochodowym raczej nie jeste... :)

A rower poziomy z obudow rozwijajacy na prostej 120km/h ?

Data: 2010-04-27 09:49:38
Autor: MadMan
Rowerzy禼i: Chcemy je糳zi lega lnie pod pr眃
Dnia Tue, 27 Apr 2010 09:43:12 +0200, arturbac napisa(a):

Ja 40 na r體nej poziomej drodze osi眊am bez wi阫szych problem體 :-)

Niestety pojazdem samochodowym raczej nie jeste... :)

A rower poziomy z obudow rozwijajacy na prostej 120km/h ?

Te nie. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-04-27 21:26:28
Autor: schliesky
MadMan wrote:
Dnia Tue, 27 Apr 2010 00:11:10 +0200, schliesky napisa(a):

Ja 40 na r體nej poziomej drodze osi眊am bez wi阫szych problem體 :-)

Niestety pojazdem samochodowym raczej nie jeste... :)

eee, nie dzielmy tak w硂sa na czworo :-)

Data: 2010-04-27 09:08:41
Autor: Miko砤j \"Miki\" Menke
Rowerzy禼i: Chcemy je糳zi lega lnie pod pr眃
Dnia 26.04.2010 09:30 u縴tkownik Krzysztof napisa :
A autostrady ? Dlaczego by nie zezwoli na jazd na nich na rowerach.
(...)
Prawo powinno obowi眤ywa wszystkich,w spos骲 jednakowy bez 縜dnego
relatywizmu.

Czyli postulujesz zezwoli m.in. na jazd rowerem po autostradzie.

Piszesz, 縠 na zachodzie wolno tak je糳zi /tzn pod pr眃/ chyba na dzikim zachodzie.

To, 縠 nie widzia砮 tego, to nie znaczy, 縠 tak nie jest. Ca砮
szcz甓cie w dzisiejszych czasach mamy Internet. Poszukaj troch,
poczytaj, poogl眃aj, powinno Ci si nieco rozja秐i.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

[KRK] Rowerzy艣ci: Chcemy je藕dzi膰 legaln ie pod pr膮d