Rowerzysci zrównani z pieszymi?

Data: 2009-03-29 18:58:53
Autor: J.F.
Rowerzysci zrównani z pieszymi?
On Sun, 29 Mar 2009 16:05:37 +0200,  Krzysiek Kielczewski wrote:
7 kwietnia Trybunał Konstytucyjny zbada,
czy zgodne z konstytucją jest karanie nietrzeźwego rowerzysty na tych
samych zasadach, jak pijanego kierowcy auta - a nie jak pijanego
pieszego, który stwarza zagrożenie dla ruchu drogowego.

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,6439210,Czy_pijanego_rowerzyste_karac_jak_pijanego_kierowce_.html

Moim zdaniem zrównanie pieszego i rowerzysty jest słuszne.

A ja jestem ciekaw uzasadnienia.

Bo choc z jednej strony budzi moj opor rownie surowe traktowanie
rowerzystow ... to przestepcow sie jednak karze zgodnie z konstytucja
na podstawie ustawy.

A TK w ostatnich latach potrafi jakies metne uzasadnienia wyciagnac.

J.

Data: 2009-03-29 20:30:00
Autor: spam
> [...]

_karac_jak_pijanego_kierowce_.html

>Moim zdaniem zrównanie pieszego i rowerzysty jest słuszne.

Ile było przypadków w których nietrzeźwy rowerzysta kogoś zabił lub ciężko zranił?

A ile było przypadków w których nietrzeźwy kierowca samochodu kogoś zabił lub ciężko zranił?

Data: 2009-03-29 20:50:05
Autor: J.F.
On Sun, 29 Mar 2009 20:30:00 +0200,  spam@mailinator.com wrote:
Ile było przypadków w których nietrzeźwy rowerzysta kogoś zabił lub ciężko zranił?

22 ofiary smiertelne bylo w wypadkach spowodowanych przez nietrzezwych
rowerzystow w roku 2007. Zakladam ze w wiekszosci to oni sami.

A ile było przypadków w których nietrzeźwy kierowca samochodu kogoś zabił lub ciężko zranił?

370 o.s.
Policja juz dalej nie dzieli - i w tym kierowcow-sprawcow, ile ich
pasazerow, ile osob postronnych ..

J.

Data: 2009-03-30 09:07:28
Autor: kamil

<spam@mailinator.com> wrote in message news:77d4.00000260.49cfbe28newsgate.onet.pl...
> [...]

A ja jestem ciekaw uzasadnienia.

Ile było przypadków w których nietrzeźwy rowerzysta kogoś zabił lub ciężko

A ile bylo przypadkow, kiedy kierowca omijajac takiego pijanego rowerzyste wytaczajacego sie pod maske sam skonczyl w rowie, a sprawca pojechal dalej? Cholera wie, ale pewnie niejeden.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-03-30 12:28:04
Autor: Jakub Witkowski
kamil pisze:

A ile bylo przypadkow, kiedy kierowca omijajac takiego pijanego rowerzyste wytaczajacego sie pod maske sam skonczyl w rowie, a sprawca pojechal dalej? Cholera wie, ale pewnie niejeden.

Zamień w powyższym pytaniu "rowerzystę" na "pieszego", "pojechał" na "poszedł",
i dalej będzie ono równie zasadne. Faktycznie - rowerzyście w przebiegu wypadku
zdecydowanie bliżej do pieszego niż kierowcy pojazdu.

Data: 2009-03-30 10:32:21
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 30.03.2009 Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał/a:
kamil pisze:

[...]

Rowerzysta chyba częściej pójdzie górą a pieszy pod koła - taki czarny humor ;)

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2009-03-29 22:29:51
Autor: Krzysiek Kielczewski
Rowerzysci zrĂłwnani z pieszymi?
On 2009-03-29, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

A ja jestem ciekaw uzasadnienia.

Bo choc z jednej strony budzi moj opor rownie surowe traktowanie
rowerzystow ... to przestepcow sie jednak karze zgodnie z konstytucja
na podstawie ustawy.

Uzasadnienie (jeśli przejdzie) to raczej będzie proste: pieszy i
rowerzysta mają podobne masy, rozwijają podobne prędkości i obaj są
równie niezabezpieczeni przed skutkami wypadku.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-03-30 08:47:22
Autor: Mamba
Rowerzysci zrównani z pieszymi?
rowerzysta mają podobne masy, rozwijają podobne prędkości i obaj są
                                                      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Tutaj się z Tobą nie zgodzę - nie widziałem zwykłego człowieka biegnącego z prędkością 20 km/h

Rafał

Data: 2009-03-30 09:13:40
Autor: szerszen

Użytkownik "Mamba" <zerolinux@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gqpqep$gc5$1nemesis.news.neostrada.pl...

Tutaj się z Tobą nie zgodzę - nie widziałem zwykłego człowieka biegnącego z prędkością 20 km/h

a pijanego rowerzyste jadacego z taka predkoscia widziales?
tez nie
wiec po co takie gadanie

Data: 2009-03-30 09:33:59
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2009-03-30, Mamba <zerolinux@poczta.onet.pl> wrote:
rowerzysta majÂą podobne masy, rozwijajÂą podobne prĂŞdkoÂści i obaj sÂą
                                                      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Tutaj siĂŞ z TobÂą nie zgodzĂŞ - nie widziaÂłem zwykÂłego czÂłowieka biegnÂącego z prĂŞdkoÂściÂą 20 km/h

Po pierwsze: 20km/h to jest 5.5m/s. Co na setkę daje czas w okolicy osiemnastu sekund; obecny rekord świata to 9,69s. Po drugie: spróbuj się
dowiedzieć jakie ma znaczenie słowo "podobny".

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-03-30 12:20:38
Autor: Jakub Witkowski
Krzysiek Kielczewski pisze:
On 2009-03-30, Mamba <zerolinux@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Spokojnie, po co ta agresja? Ot, wystarczy powiedzeć że 5 czy 15 km/h
(pijany i tak szybciej nie pojedzie) to praktycznie tyle samo - tzn. nic -
w porównaniu z prędkością pojazdów.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowaĹźne,

Data: 2009-03-30 12:52:53
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2009-03-30, Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote:

Spokojnie, po co ta agresja?

Ty mnie chyba jeszcze nie widziałeś agresywnego :)

Ot, wystarczy powiedzeć że 5 czy 15 km/h
(pijany i tak szybciej nie pojedzie) to praktycznie tyle samo - tzn. nic -
w porównaniu z prędkością pojazdów.

Dokładnie.

Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-03-30 09:13:26
Autor: kamil

"Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> wrote in message news:slrngsvmhv.5v5.krzysiek.kielczewskikrzyk.sail-ho.pl...
On 2009-03-29, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

A czy ci pijani piesi lawiruja miedzy samochodami na ruchliwej drodze, czy raczej ida spacerkiem do domu trzymajac sie kadej napotkanej sciany? Masz wiecej takich genialnych analogii?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-03-30 01:41:32
Autor: slaweks
On 30 Mar, 10:13, "kamil" <ka...@spamwon.com> wrote:
"Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczew...@gmail.com> wrote in message

> [...]

raczej ida spacerkiem do domu trzymajac sie kadej napotkanej sciany? Masz

Lawirują. Nie wszyscy. Ale tam gdzie nie ma chodzników to lawirują.
Chyba, że padną po drodzę w rowie.

Data: 2009-03-30 09:49:59
Autor: kamil

"slaweks" <slaweks@seznam.cz> wrote in message news:7f19cc05-ddd8-4625-abef-499759e5c729y13g2000yqn.googlegroups.com...
[...]

Stawzaja wieksze zagrozenie, niz pijani piesi. Szczegolnie typowe Gienki z Kozich Dup wracajace po kilku glebszych w remizie z siasiedzkiej wioski. Zadnego oswietlenia, czesto cienmne kufajki i jazda slalomem.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-03-30 11:05:48
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2009-03-30, kamil <kamil@spamwon.com> wrote:

A czy ci pijani piesi lawiruja miedzy samochodami na ruchliwej drodze, czy raczej ida spacerkiem do domu trzymajac sie kadej napotkanej sciany?

Lawirują, dokładnie tak samo jak rowerzyści.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-03-30 11:08:04
Autor: szerszen

Użytkownik "kamil" <kamil@spamwon.com> napisał w wiadomości news:gqpuv7$oc5$1inews.gazeta.pl...

A czy ci pijani piesi lawiruja miedzy samochodami na ruchliwej drodze, czy raczej ida spacerkiem do domu trzymajac sie kadej napotkanej sciany? Masz wiecej takich genialnych analogii?

a od kiedy to samochody jezdza po sciezkach rowerowych?

Data: 2009-03-30 10:49:45
Autor: kamil

"szerszen" <szerszen@tlen.pl> wrote in message news:gqq25u$uov$1news.task.gda.pl...

[...]

Czyli rowerzysci jezdza wylacznie swoimi sciezkami?

Kamil

Data: 2009-03-30 12:20:02
Autor: Jakub Witkowski
kamil pisze:
[...]

A piesi tylko chodnikami, ew. pod ścianami?

Otóż typowy wiejski pijaczyna, czy to rowerowy, czy pieszy,
porusza się sinusoidą od pobocza do +- środka pasa. Jeden
i drugi równie nieoświatlony.
Z kolei ci miejscy są mniej groźni, bo jednak starają się unikać jezdni.
Zresztą pijanych miejskich rowerzystów jakoś nie uświadczam zbyt często
(przynajmniej - pijanych w sposób widoczny).

Data: 2009-03-30 13:05:44
Autor: szerszen

Użytkownik "kamil" <kamil@spamwon.com> napisał w wiadomości news:gqq4jr$plk$1inews.gazeta.pl...

Czyli rowerzysci jezdza wylacznie swoimi sciezkami?

w sumie odpowiedzial ci jakub, ale ja swoje dopisze

ty uogolniasz wiec ja tez, prawko zabierano kazdemu, nie wazne czy jechal srodkiem wiejskiej drogi, chodnikiem czy sciezka, czy uliczka osiedlowa, co jest paranoja

Data: 2009-03-30 12:12:20
Autor: kamil

"szerszen" <szerszen@tlen.pl> wrote in message news:gqq92h$da0$1news.task.gda.pl...

[...]

Ale ja tu nie pisze o zabieraniu czegokolwiek, tylko o stosowaniu przepisow do rowerzystow. Jedzie pijany po publicznej drodze - mandat i prawko zabieramy, tak jak motocykliscie. Jedzie na czerwonym swietle - solidny mandat (bo punktow nie ma na co przyznac, chyba ze na karte rowerowa;). A co on sobie robi na polnej drodze nie podlegajacej kodeksowi - jego sprawa.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-03-30 13:37:48
Autor: Jakub Witkowski
kamil pisze:
Ale ja tu nie pisze o zabieraniu czegokolwiek, tylko o stosowaniu przepisow do rowerzystow. Jedzie pijany po publicznej drodze - mandat i prawko zabieramy,

Ale przecież całe "clue" dyskusji w tym, *czy słusznie* rowerzysta jest
traktowany (karany) na równi z kierowcą pojazdu silnikowego, skoro pod
niemal każdym obiektywnym względem bliżej mu do pieszego.
Ty uważasz że słusznie - ok, ale czemu? Bo samo korzystanie
z publicznej drogi (podobnie jak pieszy) to IMHO trochę za mało.
Moim zdaniem powinno być tyle kary ile odpowiedzialności, i ile
potencjalnego niebezpieczeństwa dla innych.

Data: 2009-03-30 13:56:27
Autor: szerszen

Użytkownik "kamil" <kamil@spamwon.com> napisał w wiadomości news:gqq9em$lnk$1inews.gazeta.pl...

Ale ja tu nie pisze o zabieraniu czegokolwiek, tylko o stosowaniu przepisow do rowerzystow. Jedzie pijany po publicznej drodze - mandat i prawko zabieramy, tak jak motocykliscie.

ale to czemu sie na rowerzyscie zatrzymujesz, wszak rolkarz czy pieszy tez z niej korzystaja, jak jedzie/idzie pijany to zabrac mu prawko, wszak na publicznej drodze to czyni

Data: 2009-03-30 13:31:35
Autor: kamil

"szerszen" <szerszen@tlen.pl> wrote in message news:gqqc1k$k44$1news.task.gda.pl...

[...]

Widze, ze Tobie trzeba specjalnie napisac po raz trzeci to samo - nie mowie o odbieraniu czegokolwiek, wiec nie wpychaj mi w usta slow, ktorych nie napisalem.

Rolkarz na jezdni? Gdzie i czy w ilosciach takich, jak rowerzysci?
Idacy pijany? Jesli idzie jezdnia, tez dostanie mandat, wiec o co tobie chodzi?

Kamil

Data: 2009-03-30 14:43:24
Autor: szerszen

Użytkownik "kamil" <kamil@spamwon.com> napisał w wiadomości news:gqqe39$hc1$1inews.gazeta.pl...

[...]

a ten cytat powyzej to czego dotyczy?

Rolkarz na jezdni? Gdzie i czy w ilosciach takich, jak rowerzysci?
Idacy pijany? Jesli idzie jezdnia, tez dostanie mandat, wiec o co tobie chodzi?

mandat ok, ale prawka mu nie zabiora, a rowerzyscie tak, i niewazne czy bedzie jechal droga, czy sciezka rowerowa

Data: 2009-03-30 13:51:18
Autor: kamil

"szerszen" <szerszen@tlen.pl> wrote in message news:gqqepl$te4$1news.task.gda.pl...

mandat ok, ale prawka mu nie zabiora, a rowerzyscie tak, i niewazne czy bedzie jechal droga, czy sciezka rowerowa

Jadac pod wplywem na motocyklu tez utracisz uprawnienia na samochod, wiec dlaczego w przypadku roweru ma byc inaczej?

Swoja droga, szkoda ze minely czasy takiej karty rowerowej, bo patrzac na niektorych biednych studenciakow dralujacych pod gorke na jednosladach mozna wysnuc wniosek, ze znaja sie na przepisach jak ja na boliwijskiej operetce.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-03-30 15:02:25
Autor: szerszen

Użytkownik "kamil" <kamil@spamwon.com> napisał w wiadomości news:gqqf88$nq0$1inews.gazeta.pl...

Jadac pod wplywem na motocyklu tez utracisz uprawnienia na samochod, wiec dlaczego w przypadku roweru ma byc inaczej?

no wiec czemu ma byc inaczej jadac na rolkach, albo idac?

po drugie czemu to nie dziala w obie strony, czyli robie prawko b to automatycznie dostaje a, wszak przepisy te same, a ustawodawca i tak z gory zaklada ze umiem sie poruszac jednosladem silnikowym

Data: 2009-03-30 14:12:20
Autor: kamil

"szerszen" <szerszen@tlen.pl> wrote in message news:gqqfta$2us$1news.task.gda.pl...

[...]

Widze do czego zmierzasz, ale nie dam sie wciagnac.

Nie nabywasz niczego, bo nie udowodniles ze potrafisz poruszac sie jednosladem silnikowym zdajac stosowny test.

Tracisz, bo jadac po pijaku rowerem, motocyklem czy czymkolwiek jeszcze, udowadniasz ze jestes nieodpowiedzialnym kretynem i prowadzenie jakiegokolwiek pojazdu w wykonaniu takiego idioty jest wysoce niewskazane.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-03-30 15:18:24
Autor: szerszen

Użytkownik "kamil" <kamil@spamwon.com> napisał w wiadomości news:gqqgfo$17u$1inews.gazeta.pl...

Nie nabywasz niczego, bo nie udowodniles ze potrafisz poruszac sie jednosladem silnikowym zdajac stosowny test.

a musze udowadniac cos, co panstwo z gory zaklada ze potrafie?

Data: 2009-03-30 14:28:03
Autor: kamil

"szerszen" <szerszen@tlen.pl> wrote in message news:gqqgr9$6kp$1news.task.gda.pl...

[...]

Od kiedy to zaklada, ze potrafisz?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-03-30 15:31:57
Autor: szerszen

Użytkownik "kamil" <kamil@spamwon.com> napisał w wiadomości news:gqqhd7$6ll$1inews.gazeta.pl...

Od kiedy to zaklada, ze potrafisz?

od kiedy jazda motorowerem, ktory niejednokrotnie smiga w okolicach 100km/h, nie wymaga zdania testu praktycznego

Data: 2009-04-02 11:27:31
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 30 Mar 2009, kamil wrote:

"szerszen" <szerszen@tlen.pl> wrote
[...]
[...]

  Nie odpowiedziałeś na pytanie szerszenia u góry.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-03-30 15:56:17
Autor: robertcb
> [...]

Jadac pod wplywem na motocyklu tez utracisz uprawnienia na samochod, wiec dlaczego w przypadku roweru ma byc inaczej?

Motocykl jest mechanicznym pojazdem silnikowym, rower nie.

Na prowadzenie motocykla wymagane jest prawo jazdy, na rower nie.

Data: 2009-03-31 21:41:21
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sun, 29 Mar 2009 22:29:51 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

Uzasadnienie (jeśli przejdzie) to raczej będzie proste: pieszy i
rowerzysta mają podobne masy, rozwijają podobne prędkości i obaj są
równie niezabezpieczeni przed skutkami wypadku.

OK, podobne prędkości? To mnie dogoń. Ty pieszo, ja rowerkiem. --
     ___________ (R)

Data: 2009-03-31 21:52:49
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2009-03-31, Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote:

[...]

Pijany pieszy może pobiec z 25km/h, pijany rowerzysta 30-40km/h. A
pijany kierowca i 200km/h. Teraz już widzisz które prędkości są podobne,
a które nie?

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-04-01 00:02:41
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Tue, 31 Mar 2009 21:52:49 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

Pijany pieszy może pobiec z 25km/h, pijany rowerzysta 30-40km/h. A

Z górki?

--
     ___________ (R)

Data: 2009-04-01 08:14:35
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2009-03-31, Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote:

Pijany pieszy może pobiec z 25km/h, pijany rowerzysta 30-40km/h. A

Z górki?

I z dopalaczem rakietowym. No chyba, że zejdziemy na ziemię.

Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-04-02 11:31:13
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 1 Apr 2009, Adam Płaszczyca wrote:

Dnia Tue, 31 Mar 2009 21:52:49 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

Pijany pieszy może pobiec z 25km/h, pijany rowerzysta 30-40km/h. A

Z górki?

  Kto z górki, rowerzysta czy pieszy?
  Bo wyraźnie zmierzasz do uznania, że różnica między pieszem
w rowerzystą jest mniejsza.
  Żeby było śmieszniej - jak pod górkę to rzeczywiscie tak jest,
dysponowanie dobrą przekładnią przestaje dawać przewagę.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-04-02 21:30:55
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Thu, 2 Apr 2009 11:31:13 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

[...]

Rowerzysta. --

Rowerzysci zrównani z pieszymi?