Rowerzysta spowodowa wypadek, kierowc cigaj...

Data: 2013-05-07 10:30:03
Autor: tᴏ
Rowerzysta spowodowa wypadek, kierowc cigaj...
Wjechał na jezdnię nie patrząc, wprost pod koła, w dodatku przecinał ją pod sporym kątem, ale jak zwykle to kierowca jest winny.

http://tiny.pl/h8ns4

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-07 07:27:40
Autor: rmikke
Rowerzysta spowodowa wypadek, kierowc ciga j...
http://www.dziennikbaltycki.pl/artykul/887248,bytow-kierowca-ktory-potracil-rowerzyste-zatrzymany-przez,id,t.html
lub krcej
http://u.42.pl/2JVd

Do zdarzenia doszo w centrum Bytowa krtko po godzinie 8. Rowerzysta zosta potrcony przez kierowc zielonej hondy civic. Sprawca uciek z miejsca wypadku. Ranny w wypadku 65-letni mczyzna zosta przetransportowany do szpitala w Supsku.

Policjantom udao si szybko ustali numer rejestracyjny pojazdu. Udostpnili rwnie film z miejskiego monitoringu mediom. W poszukiwania kierowcy zaangaowao si bardzo wielu mieszkacw Bytowa.

- Bylimy w domu tego mczyzny i przekazalimy rodzinie, e dalsze ukrywanie si tylko pogorszy jego sytuacj - relacjonuje m.asp. Micha Garwoski, oficer prasowy KPP w Bytowie. - Dzi o 3 w nocy sprawca zgosi si do komendy tumaczc, e by w szoku. W najbliszym czasie zostanie on przesuchany i postawione mu bd zarzuty - doda policjant.

Za spowodowanie wypadku i ucieczk grozi mu do 12 lat wizienia. ====================================================================
Pewnie by pijany, wytrzewia, to si zgosi...

Data: 2013-05-07 12:17:54
Autor: Ignac
Rowerzysta spowodowa wypadek, kierowc ciga j...
W dniu wtorek, 7 maja 2013 12:30:03 UTC+2 uytkownik tᴏ napisa:
Wjecha na jezdni nie patrzc, wprost pod koa, w dodatku przecina j  pod sporym ktem, ale jak zwykle to kierowca jest winny.

Tak dokadnie,bo posiadanie nawet pierwszestwa przejazdu
(ktrego kierowca auta tu nie mia),to nie jest licencja na
zabijanie.
Dzisiaj w telewizorni pokazali ten film i konsekwencj s takie
e rowrzysta jest w cikim stanie(po jakich operacjach na mzgu)
a kierowiec jest winnym kolizji i wraz z ucieczk z miejsca
zdarzenia grozi mu do 12 lat paki,za debiln niefrasobliwo/
tpot umysow.

Data: 2013-05-07 23:07:20
Autor: Jacek Maciejewski
Rowerzysta spowodowa wypadek, kierowc cigaj...
Dnia Tue, 7 May 2013 12:17:54 -0700 (PDT), Ignac napisa(a):

a kierowiec jest winnym kolizji i wraz z ucieczk z miejsca
zdarzenia grozi mu do 12 lat paki,

I si pewnie wykpi rokiem w zawiasach.
--
Jacek

Data: 2013-05-07 12:37:17
Autor: Liwiusz
Rowerzysta spowodował wypadek, kierowcę ścigają...
W dniu 2013-05-07 12:30, tᴏ pisze:
Wjechał na jezdnię nie patrząc, wprost pod koła, w dodatku przecinał ją
pod sporym kątem, ale jak zwykle to kierowca jest winny.

http://tiny.pl/h8ns4

Wjechał na jezdnię jak samochód był daleko, ustawił się w pozycji do skrętu w lewo, a kierowca zamiast zatrzymać się przed skręcającym przed nim pojazdem, to jeszcze przyspieszył i bardziej wycelował w rowerzystę.

Odebranie prawka dożywotnie.

--
Liwiusz

Data: 2013-05-07 12:54:58
Autor: johnkelly
W dniu 2013-05-07 12:37, Liwiusz pisze:
[...]

Co się dajesz podpuszczać trollowi? Jeśli to było wprost pod koła to ja jestem ciekaw kiedy NIE JEST wprost pod koła.

Pozdrawiam
Maciej Różalski

--
... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu ..
...................... blog: www.maciejrozalski.eu ......................

Data: 2013-05-07 13:01:13
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-05-07 12:54, johnkelly pisze:
[...]

Głupich trolli trzeba tępić.

Jeśli to było wprost pod koła to ja
jestem ciekaw kiedy NIE JEST wprost pod koła.

Wprost pod koła, wg "to" jest wówczas, jeśli rower po wjeździe na jezdnię, przez minutę nie będzie wyprzedzony przez żaden samochód. W przeciwnym przypadku samochód jest uprawniony do staranowania rowerzysty "bo wymusił".

--
Liwiusz

Data: 2013-05-07 13:00:39
Autor: tᴏ
Liwiusz wrote:

Głupich trolli trzeba tępić.

To stań przed lustrem i się tęp. :)

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-07 15:08:51
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 07.05.2013 12:54, johnkelly pisze:

[...]

Hmm... Może minimum dwie gminy dalej?

Kierujący samochodem musiał albo nie patrzeć albo wjechać celowo.

A że "to"-siek to idiota i żeby tego gówna z kanału nie wyciągać, to ja już dawno pisałem.

Data: 2013-05-07 13:23:53
Autor: tᴏ
Andrzej Lawa wrote:

Kierujący samochodem musiał albo nie patrzeć albo wjechać celowo.

Obaj pewnie nie patrzyli, z tym, że kierowca próbował pod koniec uniknąć wypadku (niezbyt szczęśliwie), a rowerzysta do końca trwał w nieświadomości.

A że "to"-siek to idiota i żeby tego gówna z kanału nie wyciągać, to ja
już dawno pisałem.

"Gówien" to sobie poszukaj w kubłach za supermarketem. Smacznego!

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-07 15:42:35
Autor: bartekltg
W dniu 2013-05-07 15:23, tᴏ pisze:
Andrzej Lawa wrote:

[...]

Dalej pieprzysz. ZObacz, w jakiej uliczce i w jakiej
odległości jest auto, gdy dziad wjezdza.
Jako pieszy byś wszedł, prawda?

pzdr
bartekltg

Data: 2013-05-07 15:18:44
Autor: tᴏ
bartekltg wrote:

Dalej pieprzysz. ZObacz, w jakiej uliczce i w jakiej odległości jest
auto, gdy dziad wjezdza. Jako pieszy byś wszedł, prawda?

Patrzyłbym co się wokół mnie dzieje i przechodził prostopadle.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-07 17:34:35
Autor: bartekltg
W dniu 2013-05-07 17:18, tᴏ pisze:
bartekltg wrote:

Dalej pieprzysz. ZObacz, w jakiej uliczce i w jakiej odległości jest
auto, gdy dziad wjezdza. Jako pieszy byś wszedł, prawda?

Patrzyłbym co się wokół mnie dzieje i przechodził prostopadle.

I stałoby się dokładnie to samo, bo kierowca zamiast
zatrzymać się przejechałby ci po kikutach.
Nie broń bezsensownie kretyna albo ślepca.

pzdr
bartekltg

Data: 2013-05-07 15:49:04
Autor: tᴏ
bartekltg wrote:

I stałoby się dokładnie to samo, bo kierowca zamiast zatrzymać się
przejechałby ci po kikutach. Nie broń bezsensownie kretyna albo ślepca.

Oczywiście, że by się nie stało, bo bym za wczasu widział, że auto nie hamuje.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-07 15:47:22
Autor: Roman Stachowiak
Andrzej Lawa wrote:

[...]

Poza tym wyraźnie widać, że rowerzysta spogląda w lewo, zaś kierowca blaszaka tuż przed potrąceniem przyspiesza.

--
RomanS
___________________

Data: 2013-05-07 15:19:42
Autor: tᴏ
Roman Stachowiak wrote:

Poza tym wyraźnie widać, że rowerzysta spogląda w lewo,

I widząc auto postanowił przejechać przez ulicę na ukos z prędkością żółwia? Chcesz powiedzieć, że to jeden ze złośliwych pedalarzy?

zaś kierowca
blaszaka tuż przed potrąceniem przyspiesza.

Chciał ominąć.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-07 17:24:53
Autor: Roman Stachowiak
W dniu 2013-05-07 17:19, tᴏ pisze:
Roman Stachowiak wrote:

[...]

A to rowerzysta stał nieruchomo w miejscu?

--
RomanS
___________________

Data: 2013-05-07 15:26:48
Autor: tᴏ
Roman Stachowiak wrote:

A to rowerzysta stał nieruchomo w miejscu?

http://sjp.pl/omijanie

Nie mądrz się.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-07 17:42:41
Autor: Roman Stachowiak
W dniu 2013-05-07 17:26, tᴏ pisze:
Roman Stachowiak wrote:

A to rowerzysta stał nieruchomo w miejscu?

http://sjp.pl/omijanie

Nie mądrz się.

Art. 2. pkt 32. Ustawa prawo o ruchu drogowym:

omijanie – przejeżdżanie (przechodzenie) obok nieporuszającego się pojazdu, uczestnika ruchu lub przeszkody;

--
RomanS
___________________

Data: 2013-05-07 15:48:37
Autor: tᴏ
Roman Stachowiak wrote:

[...]

Rozmawiamy tu po polsku, a nie po pordowemu.

PS. Jak zgodnie z PoRD nazwiesz omijanie gościa jadącego na rowerze w poprzek jezdni?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-07 18:24:47
Autor: MadMan
Rowerzysta spowodowa wypadek, kierowc cigaj...
Dnia 07 May 2013 15:48:37 GMT, tᴏ napisa(a):

PS. Jak zgodnie z PoRD nazwiesz omijanie gocia jadcego na rowerze

Nie da si, doczytaj w PoRD co to jest omijanie. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2013-05-07 16:48:08
Autor: tᴏ
Rowerzysta spowodowa wypadek, kierowc cigaj...

Nie da się, doczytaj w PoRD co to jest omijanie.

Data: 2013-05-07 19:30:43
Autor: Roman Stachowiak
W dniu 2013-05-07 18:48, tᴏ pisze:
MadMan wrote:

Nie da się, doczytaj w PoRD co to jest omijanie.

Rozmawiamy tu po polsku, a nie po pordowemu.

PS. Jak zgodnie z PoRD nazwiesz omijanie gościa jadącego na rowerze w
poprzek jezdni?

Przecinanie się kierunków ruchu?

--
RomanS
___________________

Data: 2013-05-07 18:31:30
Autor: tᴏ
Roman Stachowiak wrote:

Przecinanie się kierunków ruchu?

ROTFL! Lingwiści od siedmiu boleści. :)

Zrozumcie wreszcie, że w języku polskim znacznie tego słowa nie jest ograniczone do przedmiotów niebędących w ruchu.

ominąć się — omijać się
1. «przejść obok siebie, nie dotykając się»
2.  omijać się «unikać się wzajemnie»
ominąć — omijać
1. «okrążając, minąć coś, przejść, przejechać obok czegoś nie zatrzymując się»
2. «nie stać się czyimś udziałem, nie dotknąć, nie dosięgnąć kogoś»
3. «nie uwzględnić kogoś lub czegoś»
4. «opuścić coś, nie biorąc w tym udziału, nie wykorzystać czegoś»
5. «unikać kogoś lub czegoś, nie utrzymywać z kimś stosunków towarzyskich»

► omijać

1. przechodzić lub przejeżdżać obok kogoś lub czegoś;
2. unikać kogoś lub czegoś;
3. omijać się - unikać się wzajemnie

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-07 20:45:22
Autor: Roman Stachowiak
W dniu 2013-05-07 20:31, tᴏ pisze:
Roman Stachowiak wrote:

Przecinanie się kierunków ruchu?

ROTFL! Lingwiści od siedmiu boleści. :)

Zrozumcie wreszcie, że w języku polskim znacznie tego słowa nie jest
ograniczone do przedmiotów niebędących w ruchu.

Przypomnę, że twoje pytanie brzmiało:

Data: 2013-05-07 19:01:05
Autor: tᴏ
Rowerzysta spowodowa wypadek, kierowc cigaj...
Roman Stachowiak wrote:

Przypomnę, że twoje pytanie brzmiało: "Jak zgodnie z PoRD nazwiesz
omijanie gościa jadącego na rowerze w poprzek jezdni?"

Omijanie to pojęcie ortogonalne do "przecinania się kierunków ruchu", bo chodzi w nim właśnie o to, żeby te kierunki się nie przecięły.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-07 21:07:12
Autor: Roman Stachowiak
W dniu 2013-05-07 21:01, tᴏ pisze:
Roman Stachowiak wrote:

[...]

Ty czytasz czasem to co sam napiszesz?
Pytasz o ruch rowerzysty _w poprzek_ jezdni. Czyli kierunki się jak najbardziej przecinają. Nie ma tu omijania - nawet w czysto językowym znaczeniu.

--
RomanS
___________________

Data: 2013-05-07 19:09:56
Autor: tᴏ
Roman Stachowiak wrote:

Ty czytasz czasem to co sam napiszesz? Pytasz o ruch rowerzysty _w
poprzek_ jezdni. Czyli kierunki się jak najbardziej przecinają.

Nie, pytam jak nazwać zgodnie z PoRD omijanie przez samochód rowerzysty nie będącego w spoczynku, ale tez nie jadącego w tym samym kierunku (wyprzedzanie) albo w przeciwnym (wymijanie).

Wiesz jak, czy nie wiesz?

Nie ma
tu omijania - nawet w czysto językowym znaczeniu.

No tym razem się nie udało, ale gdyby w niego nie walnął, to by ominął.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-07 21:13:18
Autor: Roman Stachowiak
W dniu 2013-05-07 21:09, tᴏ pisze:
Roman Stachowiak wrote:

[...]

Skoro nie jechał w tym samym, ani nawet w przeciwnym do samochodu kierunku, to ich kierunki ruchu się krzyżowały. O to pytałeś?

--
RomanS
___________________

Data: 2013-05-07 21:43:31
Autor: tᴏ
Roman Stachowiak wrote:

Skoro nie jechał w tym samym, ani nawet w przeciwnym do samochodu
kierunku, to ich kierunki ruchu się krzyżowały.

Istotne jest to, czy pojazdy rzeczywiście znajdą się w tym samym miejscu w tym samym czasie i dojdzie do kolizji. Jeśli któryś z nich ominie skutecznie drugi, to nie.

Pomijając meritum -- Twoje stwierdzenie jest oczywiście fałszywe, bo są jeszcze inne możliwości. Poza tym samochód czy rower to nie torpeda i kierunek zmienia.

O to pytałeś?

Nie. Przypomnę:

Data: 2013-05-07 23:56:31
Autor: Roman Stachowiak
W dniu 2013-05-07 23:43, tᴏ pisze:
Roman Stachowiak wrote:

[...]

Nie ma takiego pojęcia jak skuteczne omijanie pojazdów znajdujących się na krzyżujących się kierunkach ruchu.

Pomijając meritum -- Twoje stwierdzenie jest oczywiście fałszywe, bo są
jeszcze inne możliwości. Poza tym samochód czy rower to nie torpeda i
kierunek zmienia.

I co w związku z tym? Torpeda nie może zmienić kierunku?

O to pytałeś?

Nie. Przypomnę:

Jak zgodnie z PoRD nazwiesz omijanie gościa jadącego na rowerze w
poprzek jezdni?

A ja przypomnę: nie ma takiego pojęcia jak omijanie gościa jadącego na rowerze w poprzek jezdni! Gościu na rowerze przejeżdżał _przez_ jezdnię.
Gościu w samochodzie jechał wzdłuż jezdni. Ich kierunki się krzyżowały. Gościu w samochodzie tuż przed wypadkiem zmienił swój tor jazdy w kierunku, w którym zmierzał rowerzysta cop zakończyło się jak się zakończyło. Gdyby zmienił kierunek swojej jazdy w drugą stronę, być może udałoby się wypadku uniknąć. Gdyby dojeżdżając do miejsca zdarzenia zwolnił - do wypadku nie doszłoby wcale.
Czego w tym wszystkim nie rozumiesz?

--
RomanS
___________________

Data: 2013-05-07 22:22:50
Autor: tᴏ
Roman Stachowiak wrote:

[...]

ROTFL! Piłeś coś?

[...]

Proszę o odpowiedź na proste pytanie: jak zgodnie z PoRD nazwiesz omijanie gościa jadącego na rowerze w poprzek jezdni?

Tylko tyle i aż tyle. Po co ten cały wywód nie na temat? Aha, odpowiedzi "nie ma takiego pojęcia" nie przyjmuję, bo to bełkot. :)

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-08 00:57:21
Autor: Roman Stachowiak
W dniu 2013-05-08 00:22, tᴏ pisze:
Roman Stachowiak wrote:

[...]

No ale jak ci to inaczej napisać?
Nie istnieje sytuacja _omijania_ gościa _jadącego_ na rowerze w poprzek jezdni.
Możesz ją sobie potocznie określać jak ci się żywnie podoba. Nie zmienia to jednak podstawowego faktu: zgodnie z PoRD nie można ominąć kogokolwiek _poruszającego się_ w jakąkolwiek stronę.

--
RomanS
___________________

Data: 2013-05-07 23:15:35
Autor: tᴏ
Roman Stachowiak wrote:

No ale jak ci to inaczej napisać?
Nie istnieje sytuacja _omijania_ gościa _jadącego_ na rowerze w poprzek
jezdni.

Ależ istnieje. Jest to wykonalne, przyjmując oczywiście definicję omijania ze SJP.

Nie zmienia
to jednak podstawowego faktu: zgodnie z PoRD nie można ominąć
kogokolwiek _poruszającego się_ w jakąkolwiek stronę.

I dlatego chcę, żebyś nazwał taką sytuację językiem PoRD.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-08 08:15:11
Autor: Roman Stachowiak
W dniu 2013-05-08 01:15, tᴏ pisze:
Roman Stachowiak wrote:

[...]

Ale pytasz cały czas o definicję PoRD. Zapętlasz się.

Nie zmienia
to jednak podstawowego faktu: zgodnie z PoRD nie można ominąć
kogokolwiek _poruszającego się_ w jakąkolwiek stronę.

I dlatego chcę, żebyś nazwał taką sytuację językiem PoRD.

No właśnie. Mylisz pojęcia i kategorie. Zapętlasz się.

--
RomanS
___________________

Data: 2013-05-08 08:55:58
Autor: johnkelly
Roman Stachowiak wrote:

[...]

Wymuszenie pierwszeństwa.

Ja tylko tak dla picu, nie musisz odpowiadać.

Pozdrawiam
Maciej Różalski

Data: 2013-05-07 23:35:31
Autor: lublex
Rowerzysta spowodowa wypadek, kierowc cigaj...
Uytkownik "Roman Stachowiak" <romansta@wp.pl> napisa w wiadomoci news:51895264$0$1208$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2013-05-07 21:09, t? pisze:
Roman Stachowiak wrote:
Ty czytasz czasem to co sam napiszesz? Pytasz o ruch rowerzysty _w
poprzek_ jezdni. Czyli kierunki si jak najbardziej przecinaj.
Nie, pytam jak nazwa zgodnie z PoRD omijanie przez samochd rowerzysty
nie bdcego w spoczynku, ale tez nie jadcego w tym samym kierunku
(wyprzedzanie) albo w przeciwnym (wymijanie).
Skoro nie jecha w tym samym, ani nawet w przeciwnym do samochodu kierunku, to ich kierunki ruchu si krzyoway. O to pytae?

Nie pyta, poleg.

pozdr
lublex

Data: 2013-05-07 21:44:12
Autor: tᴏ
Rowerzysta spowodowa wypadek, kierowc cigaj...
lublex wrote:

Nie pyta³, poleg³.

Skup się lepiej na konfiguracji swojego klienta news.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-11 19:41:03
Autor: lublex
Rowerzysta spowodowa³ wypadek, kierowcê ¶cigaj±...
Użytkownik "tᴏ" <tá´Ź> napisał w wiadomości news:518975ac$0$1218$65785112news.neostrada.pl...
lublex wrote:
Nie pyta³, poleg³.
Skup się lepiej na konfiguracji swojego klienta news.

U mnie działa!?

pozdr
lublex

Data: 2013-05-15 22:10:28
Autor: uzytkownik
Użytkownik "tᴏ" <tá´Ź> napisał w wiadomości news:51893048$0$26707$65785112news.neostrada.pl...

Nie da się, doczytaj w PoRD co to jest omijanie.

Rozmawiamy tu po polsku, a nie po pordowemu.

Ty to piszesz po polskiemu, a nie po polsku.
Jeżeli ktoś nie zna i nie rozróżnia podstawowych pojęć określających manewry omijania, wymijania, wyprzedzania i jeszcze do tego się wykłóca o jakieś pordy to świadczy to tylko o tym, że kompletnie nie zna Prawa o Ruchu Drogowym i nie ma Prawa Jazdy, a tym samym nie powinien nawet zabierać głosu w sprawach ruchu drogowego.

Data: 2013-05-07 16:01:52
Autor: RoMan Mandziejewicz
Rowerzysta spowodowa wypadek, kierowc cigaj...
Hello Roman,

Tuesday, May 7, 2013, 3:47:22 PM, you wrote:

Kierujcy samochodem musia albo nie patrze albo wjecha celowo.
Obaj pewnie nie patrzyli, z tym, e kierowca prbowa pod koniec unikn
wypadku (niezbyt szczliwie), a rowerzysta do koca trwa w
niewiadomoci.
Dalej pieprzysz. ZObacz, w jakiej uliczce i w jakiej
odlegoci jest auto, gdy dziad wjezdza.
Jako pieszy by wszed, prawda?
Poza tym wyranie wida, e rowerzysta spoglda w lewo, za kierowca
blaszaka tu przed potrceniem przyspiesza.

Efekt dystorsji szerokoktnego, gwnianego obiektywu uwaasz za
przyspieszanie?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-05-07 07:31:00
Autor: Iguan_007
Rowerzysta spowodowa wypadek, kierowc ciga j...
RoMan

Efekt dystorsji szerokoktnego, gwnianego obiektywu uwaasz za
przyspieszanie?  Musi byc jakas specyficzna dystorsja skoro dziala tylko na Hondy. W lewo go tez ta wybiorcza dystorsja pociagnela? Pozdrawiam,  Iguan  -
Iguan007  Sezon caly rok:  http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia  --

Data: 2013-05-15 22:04:10
Autor: uzytkownik
Użytkownik "Roman Stachowiak" <romansta@wp.pl> napisał w wiadomości news:51890601$0$26694$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Prawdopodobnie kierowca jedzie zbyt szybko.
Widać to po przejeżdzających wcześniej samochodach.
Rowerzysta przejeżdża na tyle pewnie i wolno, że kierowca powinien był zareagować.
Ponadto cała ta sprawa zakończyła się śmiercią rowerzysty i ucieczką oraz nieudzieleniem pomocy przez kierowcę. Kto wie czy nawet nie był pijany.

Tak więc kolejny raz autorowi wątku nie udało się trollowanie, bo kierowcy za ucieczkę z miejsca wypadku i nieudzielenie pomocy poszkodowanemu grozi wyrok, nawet jeżeli nie jest sprawcą wypadku.

Data: 2013-05-07 21:14:58
Autor: Jawi
[...]
to teraz dowaliłeś.
Jesteś ślepy? Może inne filmy oglądaliśmy :)
Kierowca zjechał na lewą stronę trochę. Sądząc po cieniu to miał słońce prosto w oczy.
Rowerzysta widział pojazd ale był daleko. Poza tym wszystko mogło się wydarzyć, ale kierowca burak i przestępca jednak uciekł z miejsca wypadku, dalsze usprawiedliwianie tego buca nie ma sensu.

Data: 2013-05-07 23:17:04
Autor: tᴏ
Jawi wrote:

Rowerzysta widział pojazd ale był daleko.

Wystarczająco blisko, żeby w niego walnąć. Rowerzysta powinien go przepuścić, tymczasem wyjechał na ulicę jak burak w myśl zasady "widzi mnie to się zatrzyma". No i trafił na takiego, który nie widział.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-08 15:30:27
Autor: Michoo
On 08.05.2013 01:17, tᴏ wrote:
Jawi wrote:

Rowerzysta widział pojazd ale był daleko.

Wystarczająco blisko, żeby w niego walnąć.

Kierowca minął trzy wysokie, żółte słupy, z mapy wynika, że to około 40-50 metrów. Zrobił to w niecałe 3 sekundy. Powinien (jadąc 30km/h) zrobić to w 6 sekund.

Michoo

Data: 2013-05-07 12:56:49
Autor: MadMan
Rowerzysta spowodował wypadek, kierowcę ścigają...
Dnia Tue, 07 May 2013 12:37:17 +0200, Liwiusz napisa(a):

Wjecha na jezdni nie patrzc, wprost pod koa, w dodatku przecina j
pod sporym ktem, ale jak zwykle to kierowca jest winny.

http://tiny.pl/h8ns4

Wjecha na jezdni

Jak ju na preclu udowodniono - samochd jecha po drodze dla rowerw:
http://goo.gl/maps/Le9ed

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2013-05-07 13:00:54
Autor: tᴏ
Rowerzysta spowodowa wypadek, kierowc cigaj...
MadMan wrote:

Jak już na preclu udowodniono - samochód jechał po drodze dla rowerów:
http://goo.gl/maps/Le9ed

ROTFL! Tak, po trakcie papieskim.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-07 16:01:18
Autor: MadMan
Rowerzysta spowodowa wypadek, kierowc cigaj...
Dnia 07 May 2013 13:00:54 GMT, tᴏ napisa(a):

Jak ju na preclu udowodniono - samochd jecha po drodze dla rowerw:
http://goo.gl/maps/Le9ed

ROTFL! Tak, po trakcie papieskim.

Nie wiem czy to trakt papieski, nie znam Bytowa. Za to oznakowanie jest
jednoznaczne. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2013-05-07 15:22:05
Autor: tᴏ
MadMan wrote:

Nie wiem czy to trakt papieski, nie znam Bytowa. Za to oznakowanie jest
jednoznaczne.

Jednoznaczne to może dla debili. Ulica nie może się nagle zmieniać w ścieżkę rowerową, na ścieżce nie ma też parkingów dla samochodów. Ogólnie złe oznakowanie nie ma żadnego związku z tym wypadkiem.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-07 19:52:41
Autor: J.F
Rowerzysta spowodowa wypadek, kierowc cigaj...
Uytkownik "MadMan"  napisa w wiadomoci
[...]

Jakos nie bardzo, skoro kawalek dalej jest znak parkingu dla samochodow, a jeszcze dalej nakaz skretu dla samochodow ciezarowych.

I prawde mowiac zglupialem:
a) co poeta chcial przez to powiedziec ?
b) czy po drodze dla rowerow nie wolno jezdzic samochodem ? A na jakiej podstawie ?

J.

Data: 2013-05-07 20:08:56
Autor: MadMan
Rowerzysta spowodowa wypadek, kierowc cigaj...
Dnia Tue, 7 May 2013 19:52:41 +0200, J.F napisa(a):

a) co poeta chcial przez to powiedziec ?

e nie nadaje si do wykonywanej przez siebie pracy.
b) czy po drodze dla rowerow nie wolno jezdzic samochodem ? A na jakiej podstawie ?

Oczywicie e nie mog, na takiej podstawie e mog rowery. I tylko
rowery. Podobnie jak po drodze dla pojazdw samochodowych rowery jedzi
nie mog. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2013-05-07 20:38:01
Autor: J.F
[...]

Prosze zacytowac odpowiedni przepis.

Podobnie jak po drodze dla pojazdw samochodowych rowery jedzi
nie mog.

Masz na mysli droge ekspresowa ? To akurat jawnie zapisane.

J.

Data: 2013-05-07 20:43:38
Autor: MadMan
Rowerzysta spowodowa wypadek, kierowc cigaj...
Dnia Tue, 7 May 2013 20:38:01 +0200, J.F napisa(a):

Oczywicie e nie mog, na takiej podstawie e mog rowery. I tylko
rowery.

Prosze zacytowac odpowiedni przepis.

Prosz zerkn na znak. Opis znaku C-13 jest jasny: "Oznacza drog przeznaczon dla kierujcych
rowerami jednoladowymi, ktrzy s obowizani do korzystania z tej
drogi."
Dla rowerw, i niczego wicej.
Podobnie jak po drodze dla pojazdw samochodowych rowery jedzi
nie mog.

Masz na mysli droge ekspresowa ? To akurat jawnie zapisane.

Tak, i autostrad. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2013-05-07 21:50:52
Autor: J.F
[...]

Ale slowa "tylko" nie ma.

Samochod osobowy jest przeznaczony do przewozu osob, co nie znaczy ze nie mozna nim przewiezc szafy ze sklepu. Albo roweru :-)

Podobnie jak po drodze dla pojazdw samochodowych rowery jedzi
nie mog.
Masz na mysli droge ekspresowa ? To akurat jawnie zapisane.
Tak, i autostrad.

A tym przypadku "tylko" w przepisie jest.
Przeoczenie, czy celowy brak ? :-)

Po chodniku, wzdluz, samochodem jezdzic nie wolno.
Po drodze dla rowerow ... juz takiego przepisu nie ma :-)

P.S. A co z motorowerami ? Jest sobie droga ekspresowa, obok droga dla rowerow, a motorowery gdzie ?

J.

Data: 2013-05-07 22:04:07
Autor: MadMan
Rowerzysta spowodowa wypadek, kierowc cigaj...
Dnia Tue, 7 May 2013 21:50:52 +0200, J.F napisa(a):

[...]

Rozumujc w ten sposb - znaki nakazu nie obowizuj. W kocu nakaz
jazdy prosto nie ma opisu e mona jecha tylko prosto.
P.S. A co z motorowerami ? Jest sobie droga ekspresowa, obok droga dla rowerow, a motorowery gdzie ?

Drog rwnoleg. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2013-05-07 20:41:12
Autor: johnkelly
W dniu 2013-05-07 19:52, J.F pisze:
Użytkownik "MadMan"  napisał w wiadomości
Dnia 07 May 2013 13:00:54 GMT, tᴏ napisał(a):
[...]

Rower to pojazd, tabliczka pod znakiem parkingu określa sposób w jaki mają być parkowane pojazdy.

a jeszcze dalej nakaz skretu dla samochodow ciezarowych.

A rower z kratką? ;)

I prawde mowiac zglupialem:
a) co poeta chcial przez to powiedziec ?

Poeta był standardowym urzędnikiem z pieczątką zamiast rozumu.

b) czy po drodze dla rowerow nie wolno jezdzic samochodem ? A na jakiej
podstawie ?

Na podstawie PORD i rozporządzeń o znakach.

J.

Pozdrawiam
Maciej Różalski

Data: 2013-05-07 23:19:14
Autor: J.F
Użytkownik "johnkelly"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kmbhsa$70e$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Nie calkiem.

2. Umieszczona pod znakiem D-18 tabliczka T-30 wskazuje sposob ustawienia pojazdu wzgl??dem kraw
??dzi jezdni oznaczonej na tabliczce barwa szara oraz  ze miejsce jest przeznaczone dla pojazdow samochodowych

o dopuszczalnej masie caΠkowitej nieprzekraczajacej 2,5 t.

A nie jakis durnych rowerow :-)

a jeszcze dalej nakaz skretu dla samochodow ciezarowych.
A rower z kratką? ;)

Problematyczne, bo to dotyczy
2) T-23b — samochod ciezarowy, pojazd specjalny, pojazd uzywany do celow specjalnych, o dopuszczalnej

masie caΠkowitej przekraczajacej 3,5 t oraz ciagnik samochodowy,

36) pojazd specjalny – pojazd samochodowy lub przyczepę przeznaczone do wykonywania specjalnej funkcji, która powoduje konieczność dostosowania nadwozia lub posiadania specjalnego wyposażenia; w pojeździe tym mogą być przewożone osoby i rzeczy związane z wykonywaniem tej funkcji;

3501kg przyczepa moglaby by byc ... tylko krotka, aby z rowerem nie przekroczyc 4m.

No i ... przyczepa ma byc homologowana, zarejestrowana, badana technicznie - bo wyjatkow dla rowerowych nie widze :-)
A moze i ubezpieczona.  co posiadaczom zwyklych przyczepek rowerowych daje pod rozwage  (przeglady ich tylko nie dotycza).

P.S. a przy okazji - pojazd uczestniczacy w ruchu powinien miec VIN lub numer ramy. Wyjatku dla rowerow nie widze :-)

I prawde mowiac zglupialem:
a) co poeta chcial przez to powiedziec ?
Poeta był standardowym urzędnikiem z pieczątką zamiast rozumu.

Raczej po prostu droga rowerowa jest za slupkami ... i nie wiadomo kto sp* ustawienie znaku.

J.

Data: 2013-05-08 08:51:53
Autor: johnkelly
W dniu 2013-05-07 23:19, J.F pisze:

Poeta był standardowym urzędnikiem z pieczątką zamiast rozumu.

Raczej po prostu droga rowerowa jest za slupkami ... i nie wiadomo kto
sp* ustawienie znaku.

Wiadomo kto - urzędnik. I wszystko racja, tylko że kierowcę samochodu, roweru, spodka obowiązuje ustawienie znaku, a nie domysły i interpretacje.

J.

Pozdrawiam
Maciej Różalski

Data: 2013-05-07 21:46:58
Autor: Dykus
Rowerzysta spowodowa wypadek, kierowc cigaj...
Witam,

W dniu 2013-05-07 16:01, MadMan pisze:

Nie wiem czy to trakt papieski, nie znam Bytowa. Za to oznakowanie jest
jednoznaczne.

Ja mimo wszystko obstawiam, e ten znak dotyczy tego szerokiego chodnika po prawej stronie jezdni. Stojak na rowery te odwrcony w kierunku tego chodnika...
Jak ju napisa "to" - nie moe by tak, e droga po ktrej poruszaj si samochody (odwr kamer w prawo) nagle zmienia si w cig pieszo-rowerowy, bez moliwoci ucieczki. :)

Ale ciekawa sytuacja. Ciekawe, czy gdybym jecha wieczorem samochodem i nie widzia innych samochodw tam jadcych to czy sam bym tam wjecha... ;)

--
Pozdrawiam,
Dykus.

Data: 2013-05-07 23:10:03
Autor: Jacek G.
Rowerzysta spowodował wypadek, kierowcę ścigają...
W dniu 2013-05-07 21:46, Dykus napisał(a)::
Ja mimo wszystko obstawiam, że ten znak dotyczy tego szerokiego chodnika
po prawej stronie jezdni. Stojak na rowery też odwrócony w kierunku tego
chodnika...
Też bym to tak interpretował - gdyby tam był krawężnik oddzielający chodnik od jezdni, byłoby to bardziej jednoznaczne. A tak, to ta ulica wygląda bardziej jak deptak.

Ale ciekawa sytuacja. Ciekawe, czy gdybym jechał wieczorem samochodem i
nie widział innych samochodów tam jadących to czy sam bym tam wjechał... ;)
Osobiście też miałbym wątpliwości. Ale znak ulicy jednokierunkowej i brak znaków zakazujących wjazdu wskazuje, że można. Tyle, że skoro nawierzchnia, brak granicy między chodnikiem, a jezdnią (prócz słupków), i brak oznakowanych przejść dla pieszych sugerują strefę gdzie piesi mogą wejść na jezdnię w dowolnym miejscu, to chyba powinno się ograniczyć prędkość do < 50. Tymczasem przy ul. Wojska Polskiego nie znalazłem znaku "strefa zamieszkania", za to od strony ul. Długiej taki znak jest - przy wjeździe na skrzyżowanie z Wojska Polskiego.
A samo zdarzenie jest dla mnie jednoznaczne. Kierowca mógł bez problemu uniknąć potrącenia rowerzysty. To nie było nagłe wtargnięcie. Jeśli był pijany, to sprawa jest oczywista, jeśli nie widział oślepiony słońcem (w co wątpię), to powinien jechać znacznie wolniej.
--
Jacek G.

Data: 2013-05-07 13:05:40
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-05-07 12:56, MadMan pisze:
[...]

Mocno nacigana argumentacja, wiadczca raczej o zym oznakowaniu, a nie o tym, e jest to DDR :)

--
Liwiusz

Data: 2013-05-07 15:49:35
Autor: tᴏ
Rowerzysta spowodowa wypadek, kierowc cigaj...
Liwiusz wrote:

Mocno naciągana argumentacja

Jak całe bredzenie pedalarzy. --
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-07 17:52:31
Autor: johnkelly
W dniu 2013-05-07 17:49, tᴏ pisze:
Liwiusz wrote:

Mocno naciągana argumentacja

Jak całe bredzenie pedalarzy.

Ty się tak nie napinaj, bo Ci guma strzeli :))).

Pozdrawiam
Maciej Różalski

Data: 2013-05-07 18:21:47
Autor: DoQ
W dniu 2013-05-07 17:52, johnkelly pisze:
Mocno naciągana argumentacja
Jak całe bredzenie pedalarzy.
Ty się tak nie napinaj, bo Ci guma strzeli :))).

Gdyby Twojemu ojcu nie strzeliła guma, to by Cię tutaj nie było i nie pisałbyś takich głupot :)))

Data: 2013-05-07 23:38:36
Autor: lublex
Rowerzysta spowodowa wypadek, kierowc cigaj...
Uytkownik "tᴏ" <tᴬ> napisa w wiadomoci news:5189228f$0$26707$65785112news.neostrada.pl...
Liwiusz wrote:
Mocno nacigana argumentacja
Jak cae bredzenie pedalarzy.

A to (nomen omen) ju prawda.

pozdr
lublex

Data: 2013-05-07 13:07:18
Autor: Jacek Maciejewski
Rowerzysta spowodował wypadek, kierowcę ścigają...
Dnia Tue, 7 May 2013 12:56:49 +0200, MadMan napisa(a):

[...]

Zgodnie z moj wiedz samochody nie powinny tam w ogle wjeda, dobrze
mwi?
--
Jacek

Data: 2013-05-07 14:53:18
Autor: RoMan Mandziejewicz
Rowerzysta spowodowa wypadek, kierowc cigaj...
Hello Jacek,

A oznaczony parking to dla kogo?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-05-07 14:58:51
Autor: johnkelly
[...]

Wedle obowizujcego oznakowania - dla rowerw.

Pozdrawiam
Maciej Ralski

Data: 2013-05-07 13:01:32
Autor: tᴏ
Rowerzysta spowodowa wypadek, kierowc cigaj...
johnkelly wrote:

Wedle obowiązującego oznakowania - dla rowerów.

Tak, dla hujajnóg.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-07 13:00:02
Autor: tᴏ
Liwiusz wrote:

Wjechał na jezdnię jak samochód był daleko, ustawił się w pozycji do
skrętu w lewo,

Jakiego skrętu w lewo? Dobrze się czujesz?

a kierowca zamiast zatrzymać się przed skręcającym przed
nim pojazdem, to jeszcze przyspieszył i bardziej wycelował w rowerzystę.

Kierowca próbował omijać.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-07 15:05:37
Autor: Liwiusz
Rowerzysta spowodował wypadek, kierowcę ścigają...
W dniu 2013-05-07 15:00, tᴏ pisze:

Kierowca próbował omijać.

Wystarczy, aby zwolnił, widząc przed sobą wolniej jadący pojazd. Miał na to aż nadto miejsca.

--
Liwiusz

Data: 2013-05-07 13:18:26
Autor: tᴏ
Liwiusz wrote:

Wystarczy, aby zwolnił, widząc przed sobą wolniej jadący pojazd. Miał na
to aż nadto miejsca.

On nie jechał przed nim, tylko najpierw sprawiał wrażenie, ze przejedzie dynamicznie na drugą stronę, a potem zaczął zwalniać i jechać pod kątem po środku jak jakiś debil. Naprawdę, nie widzisz tego?

PS. Ja bym się zatrzymał przed debilem, bo rowerzyści robią rzeczy losowe, a potem trafi się w idiotę, a odpowiada za człowieka. Co nie zmienia faktu, że rowerzysta zainicjował ten wypadek.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-08 01:40:44
Autor: hiki o!
On 07.05.2013 12:37, Liwiusz wrote:
[...]

Czyli nie tylko ja to widzialem?

Ufff...

Slepy kierowca nie powinien miec prawka. Ten byl slepy. Niw widzial co sie dzieje na drodze.

UMOWA SMIECIOWA TO ETAT! Dostajesz śmieci!  Gdy ty ciężko pracując

   http://www.pracuj.pl/kalkulatory/kalkulator-wynagrodzen.aspx

Data: 2013-05-08 11:41:57
Autor: tᴏ
hiki o! wrote:

[...]

Do jakiego skrętu, Was obu powaliło? --
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-07 13:05:40
Autor: J.F
Użytkownik "t?" napisał w wiadomości grup
Wjechał na jezdnię nie patrząc, wprost pod koła, w dodatku przecinał ją
pod sporym kątem, ale jak zwykle to kierowca jest winny.
http://tiny.pl/h8ns4

Swiatla, bez swiatel jechal !

Kierowca byl oslepiony przez slonce, a rowerzysta jechal w cieniu.
Wprowadzic obowiazek jazdy na swiatlach, w tym obowiazkowe dodatkowe swiatla swiecace w bok.

J.

Data: 2013-05-07 13:02:08
Autor: tᴏ
J.F wrote:

Kierowca byl oslepiony przez slonce, a rowerzysta jechal w cieniu.
Wprowadzic obowiazek jazdy na swiatlach, w tym obowiazkowe dodatkowe
swiatla swiecace w bok.

Wystarczyłoby, gdyby rowerzysta patrzył gdzie jedzie i nie przemierzał ulicy pod katem, tyłem do jadących aut.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-07 15:19:41
Autor: johnkelly
W dniu 2013-05-07 15:02, tᴏ pisze:
J.F wrote:

[...]

Znaczy się trzeba zawsze bezwzględnie przemierzać ulicą przodem do jadących aut?

Ty tak na poważnie, czy chcesz coś sobie udowodnić?

Pozdrawiam
Maciej Różalski

Data: 2013-05-07 13:21:43
Autor: tᴏ
johnkelly wrote:

Znaczy się trzeba zawsze bezwzględnie przemierzać ulicą przodem do
jadących aut?

Tak, przez ulicę przechodzi się i przejeżdża pod kątem prostym. Jest to, zdaje się, nawet gdzieś w kodeksie. Poza tym człowiek kierujący się mózgiem zawsze tak robi, bo wtedy widzi auta z obu stron.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-07 16:03:02
Autor: MadMan
Rowerzysta spowodowa wypadek, kierowc cigaj...
Dnia 07 May 2013 13:21:43 GMT, tᴏ napisa(a):

Znaczy si trzeba zawsze bezwzgldnie przemierza ulic przodem do
jadcych aut?

Tak, przez ulic przechodzi si i przejeda pod ktem prostym.

Podziel si informacj ktry samochd robi zwrot o 90 stopni w miejscu.
Z tych co widziaem to zasadniczo wzek widowy i chyba nic wicej. Nie projektujesz czasem drg dla rowerw? Wrd projektantw owych
mniemanie o moliwoci skrtu w miejscu pod ktem prostym jest
powszechne. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2013-05-07 15:50:10
Autor: tᴏ
MadMan wrote:

Tak, przez ulicę przechodzi się i przejeżdża pod kątem prostym.

Podziel się informacją który samochód robi zwrot o 90 stopni w miejscu.

Rozumiesz to co czytasz? Samochody nie przejeżdżają przez jezdnię, one po niej jeżdżą. --
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-07 18:26:23
Autor: MadMan
Rowerzysta spowodowa wypadek, kierowc cigaj...
Dnia 07 May 2013 15:50:10 GMT, tᴏ napisa(a):

Tak, przez ulic przechodzi si i przejeda pod ktem prostym.

Podziel si informacj ktry samochd robi zwrot o 90 stopni w miejscu.

Rozumiesz to co czytasz? Samochody nie przejedaj przez jezdni, one po niej jed.

Czasami przejedaj, ale co mi si wydaje e nie robi tego pod ktem
prostym. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2013-05-07 16:48:41
Autor: tᴏ
Rowerzysta spowodowa wypadek, kierowc cigaj...
MadMan wrote:

Czasami przejeżdżają, ale coś mi się wydaje że nie robią tego pod kątem
prostym.

Kiedy?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-07 19:11:19
Autor: MadMan
Rowerzysta spowodowa wypadek, kierowc cigaj...
Dnia 07 May 2013 16:48:41 GMT, tᴏ napisa(a):

Czasami przejedaj, ale co mi si wydaje e nie robi tego pod ktem
prostym.

Kiedy?

Na przykad wjedajc na miejsce parkingowe po drugiej stronie ulicy.
Jako nie wyobraam sobie eby samochd by w stanie zrobi 2 skrty pod
ktem prostym, kady ma jaki promie skrtu. No ale ja troszk
samochodami jed, czego i tobie ycz. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2013-05-07 18:32:36
Autor: tᴏ
Rowerzysta spowodowa wypadek, kierowc cigaj...
MadMan wrote:

Na przykład wjeżdżając na miejsce parkingowe po drugiej stronie ulicy.
Jakoś nie wyobrażam sobie żeby samochód był w stanie zrobić 2 skręty pod
kątem prostym, każdy ma jakiś promień skrętu. No ale ja troszkę
samochodami jeżdżę, czego i tobie życzę.

To jest jazda po ulicy, a nie przejeżdżanie przez ulicę.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-07 16:40:31
Autor: Michoo
On 07.05.2013 16:03, MadMan wrote:
[...]

Ja bardzo "lubi" to miejsce - masz samochody za plecami a dodatkowo kierowcy jako uwaaj, e maj pierwszestwo:
http://goo.gl/maps/WludP

Michoo

Data: 2013-05-07 19:24:11
Autor: bartekltg
Dnia 07 May 2013 13:21:43 GMT, tᴏ napisał(a):

[...]

Z tych co widziałem to zasadniczo wózek widłowy i chyba nic więcej.
Nie projektujesz czasem dróg dla rowerów? Wśród projektantów owych
mniemanie o możliwości skrętu w miejscu pod kątem prostym jest
powszechne.

Ja bardzo "lubię" to miejsce - masz samochody za plecami a dodatkowo
kierowcy jakoś uważają, że mają pierwszeństwo:
http://goo.gl/maps/WludP

A myślałem, że ten punkt to ewenement.
http://goo.gl/maps/MdDSj

pzdr
bartekltg

Data: 2013-05-07 14:21:53
Autor: Marek Dyjor
J.F wrote:
[...]

sa dwie opcje...

roweromaniak

przed rowerem powinien biec osobnik z flagą...

motmaniak

przed samochodem powinien biec osobnik z flagą...

Data: 2013-05-08 08:56:31
Autor: Gotfryd Smolik news
Rowerzysta spowodował wypadek, kierowcę ścigają...
On Tue, 7 May 2013, Marek Dyjor wrote:

sa dwie opcje...

....w omawianym przypadku...

roweromaniak

przed rowerem powinien biec osobnik z flag...

....zostaby rozjechany przez samochd

motmaniak

przed samochodem powinien biec osobnik z flag...

....zostaby rozjechany przez samochd, po zderzeniu
z rowerzyst.
  Straty czowiek sztuk jedna w kadym wypadku.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-05-07 14:19:48
Autor: Marek Dyjor
tᴏ wrote:
Wjechał na jezdnię nie patrząc, wprost pod koła, w dodatku przecinał
ją pod sporym kątem, ale jak zwykle to kierowca jest winny.

http://tiny.pl/h8ns4

marny trolling

wnosiłbym o próbę zabójstwa.

Kierowca nie powinien nigdy więcej mieć prawa do prowadzenia pojazdów mechanicznych. Generalnie osobą, która robi takie coś powinien sie zainteresować specjalista psychiatra, bo normalna zdrowa umysłowo osoba tak nie postępuje.

Ostatnio podobnego gnoja widziałem jak rozjechał kota, też go było widać z daleka i wystarczyło tylko odrobinę zwolnić.

ale co tam komu jakiś kot, pieszy czy rowerzysta.

Data: 2013-05-07 13:03:39
Autor: tᴏ
Marek Dyjor wrote:

[...]

A myślisz, że skąd się biorą dwa rozbite auta na poboczu? Stąd, że obaj uciekali w tą samą stronę, a nie z "próby zabójstwa". Gość chciał ominąć, możliwe, ze trąbił (na nagraniu nie słychać). Pech, że trafił nieogarnięty na nieogarniętego, ale to jednak rower wymusił i jechał dziwnie.

Ostatnio podobnego gnoja widziałem jak rozjechał kota, też go było widać
z daleka i wystarczyło tylko odrobinę zwolnić.

To zupełnie inna sprawa.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-07 15:12:16
Autor: bartekltg
W dniu 2013-05-07 15:03, tᴏ pisze:
Marek Dyjor wrote:

[...]

Chciał o ominąć, dlatego przyspieszył? Jasne.

pzdr
bartekltg

Data: 2013-05-07 13:20:39
Autor: tᴏ
bartekltg wrote:

Chciał o ominąć, dlatego przyspieszył? Jasne.

Po pierwsze to przyspieszanie słabo można ocenić po takim filmiku. Po drugie mogło tak być. Mogło tez być tak, ze liczył, że rowerzysta zrobi mu wolny pas (w sumie mógł tak zakładać -- gdyby rowerzysta przejeżdżał przez jezdnie normalnie, czyli prostopadle i w miarę dynamicznie to tak by było) i jechał normalnie, a potem spanikował i próbował omijać.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-07 15:41:04
Autor: bartekltg
W dniu 2013-05-07 15:20, tᴏ pisze:
bartekltg wrote:

[...]

Pieprzysz jak troll którym jesteś. Gość był ślepy albo
chciał 'udowodnić swoje racje'.
Jakby dziad na rowerze jechał całkiem prostopadle,
nic by mu nie pomogło.

pzdr
bartekltg

Data: 2013-05-07 15:24:30
Autor: tᴏ
bartekltg wrote:

Pieprzysz jak troll którym jesteś.

Nie oceniaj innych po sobie.

Gość był ślepy albo chciał 'udowodnić
swoje racje'.

Chciał przejechać rowerzystę w dzień, w środku miasta? W takim razie wymaga leczenia, a nie karania, ale to bardzo mało prawdopodobne.

Jakby dziad na rowerze jechał całkiem prostopadle, nic by mu nie pomogł

Widziałby auto i by przyspieszył.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-07 17:36:12
Autor: Roman Stachowiak
W dniu 2013-05-07 17:24, tᴏ pisze:
bartekltg wrote:

[...]

Przecież on to auto widział. Dokładnie w 0:11 spogląda w lewą stronę. Skoro on to auto widział w sporej przecież odległości, to liczył na to, że i kierowca widzi jego.

--
RomanS
___________________

Data: 2013-05-07 15:51:35
Autor: tᴏ
Roman Stachowiak wrote:

Widziałby auto i by przyspieszył.

Przecież on to auto widział. Dokładnie w 0:11 spogląda w lewą stronę.
Skoro on to auto widział w sporej przecież odległości, to liczył na to,
że i kierowca widzi jego.

Ale potem miał już je w dupie. Wjechał na jezdnię po torze kolizyjnym i nie obserwował w ogóle co się dzieje.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-07 18:25:19
Autor: Mario
W dniu 2013-05-07 17:51, tᴏ pisze:
Roman Stachowiak wrote:

[...]

To była jezdnia? Czy jednak droga dla rowerow?

MD

Data: 2013-05-07 16:49:09
Autor: tᴏ
Mario wrote:

Ale potem miał już je w dupie. Wjechał na jezdnię

To była jezdnia? Czy jednak droga dla rowerow?

Oczywiście, że jezdnia.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-07 19:20:30
Autor: Jacek Maciejewski
Rowerzysta spowodowa wypadek, kierowc cigaj...
Dnia 07 May 2013 16:49:09 GMT, tᴏ napisa(a):

To bya jezdnia? Czy jednak droga dla rowerow?

Oczywicie, e jezdnia.

Gdybm by obcym w tym miecie i mia wjecha w t ulic na pewno bym tego
nie zrobi widzc takie oznakowanie. Daj sobie wytumaczy e zarwno
oznakowanie jak i kolor nawierzchni sugeruj jednoznacznie drog dla
rowerw. Jeli tam maj legalnie wjeda samochody, trzeba poprawi
oznakowanie. Oczywicie, nie tumaczy to ewidentnego bdu w sztuce
rowerzysty - naruszy znane powiedzenie "jed tak jakby by niewidoczny".
Ale rwnie ewidentny jest bd kierowcy polegajcy na nieuwadze.  Na
dobitk ucieczka sugeruje stan pod wpywem. W sumie, wina jest po
wszystkich 3 stronach, zarzdcy drogi, rowerzysty i kierowcy.
--
Jacek

Data: 2013-05-07 18:34:10
Autor: tᴏ
Rowerzysta spowodowa wypadek, kierowc cigaj...
Jacek Maciejewski wrote:

Gdybm był obcym w tym mieście i miał wjechać w tą ulicę na pewno bym
tego nie zrobił widząc takie oznakowanie.

A co byś zrobił? Wracał tyłem?

Daj sobie wytłumaczyć że
zarówno oznakowanie jak i kolor nawierzchni sugerują jednoznacznie drogę
dla rowerów.

Wyznaczony parking dla samochodów na tej ulicy 10 metrów dalej także?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-07 23:05:57
Autor: Jacek Maciejewski
Rowerzysta spowodowa wypadek, kierowc cigaj...
Dnia 07 May 2013 18:34:10 GMT, tᴏ napisa(a):

Jacek Maciejewski wrote:

Gdybm by obcym w tym miecie i mia wjecha w t ulic na pewno bym
tego nie zrobi widzc takie oznakowanie.

A co by zrobi? Wraca tyem?
Mniej wicej.

Daj sobie wytumaczy e
zarwno oznakowanie jak i kolor nawierzchni sugeruj jednoznacznie drog
dla rowerw.

Wyznaczony parking dla samochodw na tej ulicy 10 metrw dalej take?
Take. Ju ci powiedziano e moe byc dla rowerw. I od kiedy znak
parkowania jest tosamy z zezwoleniem na wjazd?

--
Jacek

Data: 2013-05-07 23:11:46
Autor: tᴏ
Rowerzysta spowodowa wypadek, kierowc cigaj...
Jacek Maciejewski wrote:

Także. Już ci powiedziano że może byc dla rowerów.

Nie może.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-08 08:39:43
Autor: Jacek Maciejewski
Rowerzysta spowodowa wypadek, kierowc cigaj...
Dnia 07 May 2013 23:11:46 GMT, tᴏ napisa(a):

Jacek Maciejewski wrote:

Take. Ju ci powiedziano e moe byc dla rowerw.

Nie moe.

Co ty nie powiesz? A jakie argumenty masz?
--
Jacek

Data: 2013-05-17 14:39:18
Autor: uzytkownik
Użytkownik "tᴏ" <tá´Ź> napisał w wiadomości news:51894922$0$1269$65785112news.neostrada.pl...

Daj sobie wytłumaczyć że
zarówno oznakowanie jak i kolor nawierzchni sugerują jednoznacznie drogę
dla rowerów.

Wyznaczony parking dla samochodów na tej ulicy 10 metrów dalej także?

Nie tylko dalej, bo wzdłuż tej drogi znajdują się miejsca parkingowe.
To jest droga dla rowerów oraz pieszych tzw. deptak, na który kierowcy samochodów mogą wjechać warunkowo tzn. ograniczając prędkość do 20km/h i bezwzględnie ustępując pieszym oraz rowerzystom, choćby nawet oni na tej drodze tańczyli.

Oznakowanie jest prawidłowe, znak C16/13 który oznacza drogę dla rowerów oraz pieszych. Ponadto oznacza, że całą szerokość drogi mogą równoprawnie zajmować piesi i rowerzyści.
Poza tym znajdują się tam znaki "Parking", które informują kierowców samochodów, że mogą tu wjechać i zaparkować w wyznaczonych miejscach ustępując bezwzględnie pierwszeńśtwa pieszym i rowerzystom, które wynika ze znaku C16/13

Data: 2013-05-07 18:24:29
Autor: Mario
bartekltg wrote:

[...]

Twoim zdaniem każdy który zabił albo usiłował zabić wymaga leczenia zamiast karania?

MD

Data: 2013-05-07 18:36:01
Autor: tᴏ
Mario wrote:

Twoim zdaniem każdy który zabił albo usiłował zabić wymaga leczenia
zamiast karania?

Jeśli nie miał silnego motywu lub nie był pod wpływem środków odurzających to zazwyczaj tak. Człowiek zdrowy psychicznie nie zabija kogoś mu obcego w środku miasta.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-07 22:32:32
Autor: Mario
W dniu 2013-05-07 20:36, tᴏ pisze:
Mario wrote:

Twoim zdaniem każdy który zabił albo usiłował zabić wymaga leczenia
zamiast karania?

Jeśli nie miał silnego motywu lub nie był pod wpływem środków
odurzających to zazwyczaj tak.

Słabym motywem jest na przykład chęć uczczenia urodzin poprzez wyrzucenie pasażerki z pociągu. Innym słabym motywem jest chęć sprawdzenia czy da się zabić bezdomnego jednym uderzeniem bejsbola.
Według ciebie takich sprawców nie powinno się karać?

Człowiek zdrowy psychicznie nie zabija
kogoś mu obcego w środku miasta.

Chyba mało wiesz o ludziach. Jest mnóstwo ludzi dla których życie innych (w tym twoje) jest gówno warte. Zabili by cię dla zabawy, aby odreagować jakiś stres, aby zdobyć 20 zł na flaszkę. Jedyne co ich powstrzymuje jest świadomość, że społeczeństwo poprzez aparat represji broni się przed takimi psychopatami.

MD

Data: 2013-05-07 22:38:18
Autor: Jan

Mario wrote:

[...]

-- pozdrawiam
MD

Absolutnie się z Tobą zgadzam. Więcej. Jesli takia kreatura jednak zabije kogoś, powinno się ją eliminować. Jak śmiecia, którego sie sprząta a nie pielęgnuje. Jest bowiem niemoralne, że ktoś, kto okrutnie atakuje społeczeństwo zabijając jakiegoś jego członka, ma być przez to społeczeństwo utrzymywany za kwotę około 4700 zł miesięcznie, gdyz spora część tegoż społeczeństwa o takich dochodach nawet nie śmie marzyć.
Bandyci muszą zrozumieć, że wykonują niebezpieczny zawód. Jak saperzy. Podwinie im sięnoga i gaz, sznurek lub strzykawka.

Data: 2013-05-07 23:58:30
Autor: John Kołalsky
Rowerzysta spowodował wypadek, kierowcę ścigają...

Użytkownik "Jan" <Jan@onat.org>

[...]

To przecież on tych pieniędzy nie dostaje tylko jakieś obiboki, którzy tak się cenią.

Bandyci muszą zrozumieć, że wykonują niebezpieczny zawód. Jak saperzy. Podwinie im sięnoga i gaz, sznurek lub strzykawka.

Widziałeś Ty kiedy bandytę ?

Data: 2013-05-07 23:54:20
Autor: John Kołalsky
[...]

Całkiem zdygani jeżdżą po ulicach

Data: 2013-05-17 14:30:21
Autor: uzytkownik

Użytkownik "tᴏ" <tá´Ź> napisał w wiadomości news:51891cae$0$26707$65785112news.neostrada.pl...

Chciał przejechać rowerzystę w dzień, w środku miasta? W takim razie
wymaga leczenia, a nie karania, ale to bardzo mało prawdopodobne.

Zapewne zamroczony alkoholem.
Wypadek pod wpływem alkoholu traktowany jest jak przestępstwo.

Jakby dziad na rowerze jechał całkiem prostopadle, nic by mu nie pomogł

Widziałby auto i by przyspieszył.

Ależ on to auto widział, ale jego błędem było założenie, że kierowca zna przepisy ruchu drogowego i będzie się do nich stosował. Miał prawo do takiego zaufania, ponieważ PoRD tak "mówi".

Data: 2013-05-07 15:22:33
Autor: johnkelly
W dniu 2013-05-07 15:12, bartekltg pisze:

[...]

Brał rozpęd przed próbą skoku. Skok się nie udał...

bartekltg

Pozdrawiam
Maciej Różalski

Data: 2013-05-07 15:21:21
Autor: johnkelly
Marek Dyjor wrote:

[...]

No to już jest postęp :). Nieogarnięty trafił na nieogarniętego. Szkopuł w tym, że jeden z nieogarniętych powoził dwoma tonami i nie wiedział, że rzeczone tony mają pedał hamulca.

Pozdrawiam
Maciej Różalski

Data: 2013-05-07 15:30:43
Autor: RoMan Mandziejewicz
Rowerzysta spowodowa wypadek, kierowc cigaj...
Hello johnkelly,

Tuesday, May 7, 2013, 3:21:21 PM, you wrote:

Kierowca nie powinien nigdy wicej mie prawa do prowadzenia pojazdw
mechanicznych. Generalnie osob, ktra robi takie co powinien sie
zainteresowa specjalista psychiatra, bo normalna zdrowa umysowo osoba
tak nie postpuje.
A mylisz, e skd si bior dwa rozbite auta na poboczu? Std, e obaj
uciekali w t sam stron, a nie z "prby zabjstwa". Go chcia omin,
moliwe, ze trbi (na nagraniu nie sycha). Pech, e trafi
nieogarnity na nieogarnitego, ale to jednak rower wymusi i jecha
dziwnie.
No to ju jest postp :). Nieogarnity trafi na nieogarnitego. Szkopu
w tym, e jeden z nieogarnitych powozi dwoma tonami i nie wiedzia, e
rzeczone tony maj peda hamulca.

Ty naprawd uwaasz, e kierowca z premedytacj wjecha w rowerzyst?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-05-07 15:40:55
Autor: johnkelly
[...]

Nie wiem czy wjecha z premedytacj i moje uwaanie niewiele ma do rzeczy. Odpowiadam na pobredzanie swojego przedmwcy. Ktry Wanie CO Zrozumia.

Pozdrawiam
Maciej Ralski

Data: 2013-05-07 16:00:16
Autor: RoMan Mandziejewicz

Tuesday, May 7, 2013, 3:40:55 PM, you wrote:

[...]

I musisz koniecznie do poziomu pobredzania znia?

Ktry Wanie CO Zrozumia.

A co ty zrozumiae?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-05-07 16:07:59
Autor: johnkelly
[...]

A swoje przekonanie co uwaam opierasz na czym?

Ktry Wanie CO Zrozumia.

A co ty zrozumiae?

A Ty?

Pozdrawiam
Maciej Ralski

Data: 2013-05-07 15:44:11
Autor: bartekltg
[...]

Ty naprawdę uważasz, że kierowca z premedytacją wjechał w rowerzystę?

Jeśli pomylił gaz z hamulcem (albo zapomniał, gdzie ten się znajduje)
to niewiele lepiej;)

pzdr
bartekltg

Data: 2013-05-07 18:27:33
Autor: Mario
[...]

Premedytacja, alkohol, prochy, ślepota albo debilizm. Przyczyn może być wiele. Stanowczo powinien utracić uprawnienia do kierowania pojazdem.

MD

Data: 2013-05-07 22:22:57
Autor: John Kołalsky
[...]

I komórkę powinni mu zabrać

Data: 2013-05-07 22:36:48
Autor: Mario
W dniu 2013-05-07 22:22, John Kołalsky pisze:

[...]

Jeśli nie będzie prowadził to komórkę może mieć.

MD

Data: 2013-05-07 23:52:20
Autor: John Kołalsky
[...]

Ja bym mu buty zabrał by nie mógł dojść do samochodu i całkiem odebrał prawo posiadania butów. A latem laćków.

Data: 2013-05-08 12:41:50
Autor: Mario
W dniu 2013-05-07 23:52, John Kołalsky pisze:

[...]

Spokojnie da się jeździć bez butów. Trudno się jeździ w butach narciarskich. To znaczy da się jechać, tylko dużo rowerzystów by ucierpiało.

MD

Data: 2013-05-07 19:31:07
Autor: the_foe
Marek Dyjor wrote:

[...]

może ta pani dostała prawko?
http://www.youtube.com/watch?v=zVqIbiPLiLs
:)

--
@foe_pl

Data: 2013-05-17 14:26:21
Autor: uzytkownik
Użytkownik "tᴏ" <tá´Ź> napisał w wiadomości news:5188fbab$0$1220$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Po pierwsze rower nie jest w stanie niczego wymusić.
Na rowerze jechał mężczyzna (rowerzysta).
Rowerzysta nie mógł wymusić pierwszeństwa, ponieważ miał bezwzględne pierwszeństwo.
Samochód nie jechał drogą. Wejdź sobie na Street View i obejrzyj to miejsce dokładnie. To jest po prostu plac/parking i dojazd do tego placu, na którym znajdują się miejsca parkingowe dla samochodów. Dojazd do miejsc parkingowych jest drogą dla rowerów i pieszych (tzw. deptak), dlatego nie ma tu krawężników.
Poza tym rowerzysta nadjechał z prawej strony, a zatem zgodnie z PoRD miał pierwszeństwo.
Rowerzysta zapewna tam często jeździł i wiedzaił, że mu się należy bezwzględne pierwszeństwo, dlatego, kiedy zobaczył w oddali samochód, postanowił jechać dalej.
Kierowca powinien widzieć tego rowerzystę bardzio dobrze, ponieważ jest to bardzo duży plac i idoczność od strony nadjeżdżającego samochodu jest idealna, wiele dziesiątków metrów wcześniej zanim rowerzysta się nawet zbliżył do miejsca wypadku.
Poza tym kierowca jechał tam zbyt szybko. W takich miejscach nie wolno przekraczać prędkości 20km/h, bo to jest droga dla rowerów i pieszych. Widać z resztą, że jadący wczęsniej kierowcy przejeżdząją bardzo wolno, a sprawca wypadku jechał zbyt szybko.
Weź także pod uwagę, że kierowca nie udzielił pomocy potrąconemu rowerzyście i uciekł z miejsca wypadku.

Data: 2013-05-07 15:29:00
Autor: m4rkiz
"tᴏ" <tᴬ> wrote in message news:5188d7ab$0$1216$65785112news.neostrada.pl...
Wjechał na jezdnię nie patrząc, wprost pod koła, w dodatku przecinał ją
pod sporym kątem, ale jak zwykle to kierowca jest winny.

pierdolisz

kierowca mial 5 sekund od momentu (niech to nawet bedzie) wtargniecia
i wymuszenia na jakas reakcje ktorej tu nie widac, jezeli prowadzi
samochod przez srodek miasta kontrolnie rzucajac okiem co 50+ metrow
(zakladajac 35km/h a raczej mial wiecej) to imho nie powinien miec prawka

a nastepnie uciekl z miejsca wypadku

i za to go szukaja, jezeli sie nie czuje winny to czeka az mu to przed sadem
udowodnia

Data: 2013-05-07 16:37:21
Autor: RoMan Mandziejewicz
Rowerzysta spowodowa wypadek, kierowc cigaj...
Hello m4rkiz,

Tuesday, May 7, 2013, 4:29:00 PM, you wrote:

Wjecha na jezdni nie patrzc, wprost pod koa, w dodatku przecina j
pod sporym ktem, ale jak zwykle to kierowca jest winny.
pierdolisz

Masz podgld?

[...]

Ajwaj, nawet nie przyjmujesz do wiadomoci, e mg by olepiony
przez soce.

a nastepnie uciekl z miejsca wypadku

I za to powinien siedzie.

i za to go szukaja, jezeli sie nie czuje winny to czeka az mu to przed sadem
udowodnia

Si ju sam zgosi.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-05-07 16:00:54
Autor: m4rkiz
"RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> wrote in message news:1212855927.20130507163721pik-net.pl.invalid...
Ajwaj, nawet nie przyjmujesz do wiadomoci, e mg by olepiony
przez soce.

wg przepisow oslepiony kierowca nie widzacy sytuacji na drodze powinien:

a) utrzymywac niezmieniona predkosc liczac ze 'jakos to bedzie'

b) znacznie zwiekszyc predkosc aby szybciej dojechac do cienia

c) zwolnic lub zatrzymac sie i zalozyc okulary przeciwsloneczne lub uzyc
   oslony przeciwslonecznej aka slonecznika skoro nie jest w stanie zauwazyc
   ludzi przed soba

przyjmuje ze mogl byc oslepiony i wybrac punkt a, dalej uwazam ze jest
to cos co swiadczy o braku wyobazni na tyle duzym ze nie powinien
prowadzic samochodow, a jezeli do tego dodamy zachowanie po spowodowaniu
wypadku to juz nie mam jakichkolwiek watpliwosci

Data: 2013-05-07 16:54:23
Autor: Michoo
On 07.05.2013 16:37, RoMan Mandziejewicz wrote:

Ajwaj, nawet nie przyjmujesz do wiadomoci, e mg by olepiony
przez soce.

Jak na takiej uliczce olepia ci soce to si wleczesz 15km/h. Z filmu i google maps wychodzi mi, e jecha jakie 40-60km/h.

i za to go szukaja, jezeli sie nie czuje winny to czeka az mu to przed sadem
udowodnia

Si ju sam zgosi.

"Si ju sam zgosi." po tym jak policja poinformowaa rodzink, e wiedz kim jest i im pniej go zatrzymaj tym gorzej dla niego...

Michoo

Data: 2013-05-07 17:22:40
Autor: RoMan Mandziejewicz
Rowerzysta spowodowa wypadek, kierowc cigaj...
Hello Michoo,

Tuesday, May 7, 2013, 4:54:23 PM, you wrote:

Ajwaj, nawet nie przyjmujesz do wiadomoci, e mg by olepiony
przez soce.
Jak na takiej uliczce olepia ci soce to si wleczesz 15km/h.

Ja tak, Ty zapewne te tak. A on jednak nie...

Z filmu i google maps wychodzi mi, e jecha jakie 40-60km/h.

Nie bybym pewny wynikw przy tak gwnianym obiektywie - za duo
moliwych bdw z samej optyki wychodzi.

[...]

Ale to oczywiste. Odpowiadaem na twierdzenie, e go nadal szukaj.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-05-07 19:36:36
Autor: the_foe
Rowerzysta spowodowa wypadek, kierowc cigaj...
>Z filmu i google maps wychodzi mi, e jecha jakie 40-60km/h.
Nie bybym pewny wynikw przy tak gwnianym obiektywie - za duo
moliwych bdw z samej optyki wychodzi.

Wystarczy okreslic punkt A i B. Odlego z mapy, czas z wideo i optyka nie ma znaczenia.

--
@foe_pl

Data: 2013-05-08 09:21:28
Autor: Gotfryd Smolik news
Rowerzysta spowodowa wypadek, kierowc cigaj...
  A ja troch obok - obok dyskusji nad ustaleniem "udziau
w winie" obu stron:

On Tue, 7 May 2013, RoMan Mandziejewicz wrote:

[...]

  I w tym ley sedno problemu.

  IMO ten wypadek nadaje si na wzorzec - istotne jest to,
e kierowca jecha "nie widz to jad", zupenie bez
wzgldu na to, czy powodem byo pijastwo, gadanie przez
telefon czy zajmowanie si dzieckiem.

  Tyle, e wg prawa jak by pijany to by gronym przestpc.
  To samo zreszt dotyczy rowerzysty, jak po dwu piwach
to do puda.
  A jak nie, to ju nie - chyba Ty co wspominae, e
"madat i do domu" (zakadajc e ew. szkody pokryje OC).

  Pytaniem pozostaje, czy to jest dobra metoda na zapobieganie
jedzie "nie widz to jad" czy moe... nie?
  Problemem nie jest samo ciganie jadcych po pijaku - problemem
jest 'wyczyszczenie sumienia' u pozostaych :>

Z filmu i google maps wychodzi mi, e jecha jakie 40-60km/h.

Nie bybym pewny wynikw przy tak gwnianym obiektywie - za duo
moliwych bdw z samej optyki wychodzi.

  Prawda, trzeba by "w terenie" zmierzy odlego dwu punktw
i byaby jasno.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-05-07 17:11:16
Autor: elmer radi radisson
On 2013-05-07 16:37, RoMan Mandziejewicz wrote:

Ajwaj, nawet nie przyjmujesz do wiadomoci, e mg by olepiony
przez soce.

Slonce nie prosto w oczy, tylko takze z prawej strony (cien rzucany
mniej wiecej pod katem 45 stopni), i nie widzi rowerzysty ktory wjezdza
na wprost gdy honda jest dobre 50 metrow wczesniej? I do konca zero
reakcji? Bez zartow.

Poza tym jak sie nie widzi - to sie nie jedzie.

Moje wrazenie jest takie jakby jechal z zamknietymi oczami
albo patrzyl sie wszedzie, tylko nie na jezdnie. Do samego konca.

--

memento lorem ipsum

Data: 2013-05-07 15:25:36
Autor: tᴏ
elmer radi radisson wrote:

Moje wrazenie jest takie jakby jechal z zamknietymi oczami albo patrzyl
sie wszedzie, tylko nie na jezdnie. Do samego konca.

Przecież pod koniec próbował omijać, walnął go praktycznie na lewym pasie.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-07 17:37:27
Autor: Roman Stachowiak
W dniu 2013-05-07 17:25, tᴏ pisze:
elmer radi radisson wrote:

Moje wrazenie jest takie jakby jechal z zamknietymi oczami albo patrzyl
sie wszedzie, tylko nie na jezdnie. Do samego konca.

Przecież pod koniec próbował omijać, walnął go praktycznie na lewym pasie.

I dlatego sprawia to wrażenie, że celował w rowerzystę specjalnie. Gdyby nie zmieniał pasa, przejechałby obok rowerzysty w sporej odległości.

--
RomanS
___________________

Data: 2013-05-07 15:52:34
Autor: tᴏ
Roman Stachowiak wrote:

I dlatego sprawia to wrażenie, że celował w rowerzystę specjalnie. Gdyby
nie zmieniał pasa, przejechałby obok rowerzysty w sporej odległości.

Ja nie mam wrażenia, że celował.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-07 19:22:11
Autor: RoMan Mandziejewicz

Tuesday, May 7, 2013, 5:37:27 PM, you wrote:

Moje wrazenie jest takie jakby jechal z zamknietymi oczami albo patrzyl
sie wszedzie, tylko nie na jezdnie. Do samego konca.
Przecie pod koniec prbowa omija, waln go praktycznie na lewym pasie.
I dlatego sprawia to wraenie, e celowa w rowerzyst specjalnie. Gdyby
nie zmienia pasa, przejechaby obok rowerzysty w sporej odlegoci.

Trafiby w tylne koo.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-05-17 14:43:01
Autor: uzytkownik
Użytkownik "tᴏ" <tá´Ź> napisał w wiadomości news:51891cf0$0$26707$65785112news.neostrada.pl...

Moje wrazenie jest takie jakby jechal z zamknietymi oczami albo patrzyl
sie wszedzie, tylko nie na jezdnie. Do samego konca.

Przecież pod koniec próbował omijać, walnął go praktycznie na lewym pasie.

Raczej zjechał na lewo, bo się bał, że nie trafi.

Data: 2013-05-07 17:35:33
Autor: RoMan Mandziejewicz
Rowerzysta spowodowa wypadek, kierowc cigaj...
Hello elmer,

Tuesday, May 7, 2013, 5:11:16 PM, you wrote:

Ajwaj, nawet nie przyjmujesz do wiadomoci, e mg by olepiony
przez soce.
Slonce nie prosto w oczy, tylko takze z prawej strony (cien rzucany
mniej wiecej pod katem 45 stopni),

Ju z tymi stopniami nie przesadzaj - soce wieci z kierunku, z
ktrego nadjeda rowerzysta - najgorszy moliwy przypadek.

i nie widzi rowerzysty ktory wjezdza na wprost gdy honda jest dobre
50 metrow wczesniej?

Mona nie widzie. Mam od ulicy 80 metrw cieki do domu, pnym
popoudniem soce wali tak, e jad prawie na lepo. Ale 5km/h.

I do konca zero reakcji? Bez zartow.

Znaczy twierdzisz, ze zrobi to umylnie?

Poza tym jak sie nie widzi - to sie nie jedzie.

Jasssne. Zostawiasz samochd na rodku drogi, jak Ci soce olepi?

Moje wrazenie jest takie jakby jechal z zamknietymi oczami
albo patrzyl sie wszedzie, tylko nie na jezdnie. Do samego konca.

Jakbym mia obstawia, to jednak obstawiabym, e nie by trzewy.

ebymy si dobrze zrozumieli - oczywiste jest to, e wina kierowcy
jest bezsporna - w takich warunkach powinien zachowa zdecydowanie
wiksz ostrono.
Karygodna jest ucieczka - gdyby si zatrzyma, by trzewy a
rowerzysta nie wyldowaby w szpitalu - zahaczyby mandat za
spowodowanie kolizji i zapaci rowerzycie za szkody. Dlatego
podejrzewam, e by pijany :(

Rowerzysta te niepoprawnie oceni sytuacje i wity nie jest. Ale
przewidzie, e samochd zacznie zjeda w lewo nie mg. A bez tego
zjazdu prawdopodobnie by si zmieci i te do kolizji by nie doszo.
Podobnie, gdyby kierowca zwolni i/lub omin po prostu przeszkod.
Rowerzysta popeni powszechny bd rowerzystw i pieszych - wydaje im
si, e jak oni widz samochd, to kierowca samochodu te ich widzi. A
to niekoniecznie jest prawd. Na kadym spoczywa obowizek zadbania o
swoje bezpieczestwo i elementarna ostrono w yciu. Tak, eby swoja
nierozwaga nie narazi kogokolwiek na szkod. Ale WINY rowerzycie
przypisa nie mona.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-05-07 18:34:46
Autor: Michoo
On 07.05.2013 17:35, RoMan Mandziejewicz wrote:

Rowerzysta te niepoprawnie oceni sytuacje i wity nie jest. Ale
przewidzie, e samochd zacznie zjeda w lewo nie mg.

Myl, e uzna, e kierowca go widzi i dostosuje prdko. Przeliczy si.

[...]

Dopiero z kamery doczepionej do kasku dowiedziaem si jak bardzo i jak czsto rozgldam si w trakcie jazdy. Ale ja mam ju "dowiadczenie" - dwa wypadki za mn. I nie wiem w sumie czy w jednym z nich kto mnie nie zahaczy o tylne koo jak skrcaem.

Tak, eby swoja
nierozwaga nie narazi kogokolwiek na szkod.

2 tygodnie temu na przejedzie widziaem, e si toczy samochd na zielonej strzace, ale byem przekonany, e mnie widzi i si zatrzyma. Zatrzyma si dopiero tam gdzie chwil wczeniej bya moja noga, dobrze w sumie e nie przyspieszy, bo unik nic by nie da. Byem pewien, ze mnie widzi, bo mia gow obrcon w prawo... ale patrzy w lewo.

Nie dziwi si, e niektrzy wo AirZound.

Michoo

Data: 2013-05-07 18:45:12
Autor: Mario
Rowerzysta spowodował wypadek, kierowcę ścigają...
Hello elmer,

Tuesday, May 7, 2013, 5:11:16 PM, you wrote:

Ajwaj, nawet nie przyjmujesz do wiadomości, że mógł być oślepiony
przez słońce.
Slonce nie prosto w oczy, tylko takze z prawej strony (cien rzucany
mniej wiecej pod katem 45 stopni),

Już z tymi stopniami nie przesadzaj - słońce świeci z kierunku, z
którego nadjeżdżał rowerzysta - najgorszy możliwy przypadek.

Ale on z tego kierunku nadjeżdżał kilka sekund wcześniej. Oberwał gdy był na kierunku znacznie innym.

i nie widzi rowerzysty ktory wjezdza na wprost gdy honda jest dobre
50 metrow wczesniej?

Można nie widzieć. Mam od ulicy 80 metrów ścieżki do domu, późnym
popołudniem słońce wali tak, że jadę prawie na ślepo. Ale 5km/h.

To może nadmierna prędkość w tym przypadku?

I do konca zero reakcji? Bez zartow.

Znaczy twierdzisz, ze zrobił to umyślnie?

Wygląda jakby umyślnie. Ale może pomykał na ślepo. Jechał znacznie szybciej niż poprzednie auta. A poprzedni kierowca zwolnił mimo, że na niekorzystnym kierunku pod słońce miał pieszego.

Poza tym jak sie nie widzi - to sie nie jedzie.

Jasssne. Zostawiasz samochód na środku drogi, jak Cię słońce oślepi?

Zwalniasz i opuszczasz osłonę, lub podnosisz głowę, tak żeby oczy mieć w cieniu.

MD

Data: 2013-05-07 16:51:09
Autor: tᴏ
Mario wrote:

Ale on z tego kierunku nadjeżdżał kilka sekund wcześniej. Oberwał gdy
był na kierunku znacznie innym.

Przyjrzyj się. Słońce świeci kierowcy w oczy, co widać po cieniach. Rowerzysta przejeżdża w miejscu, gdzie zaczyna się cień. Jeśli kierowca miał słaby wzrok, to mógł rowerzysty zupełnie nie widzieć.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-07 18:59:23
Autor: DoQ
W dniu 2013-05-07 18:51, tᴏ pisze:
Przyjrzyj się. Słońce świeci kierowcy w oczy, co widać po cieniach.
Rowerzysta przejeżdża w miejscu, gdzie zaczyna się cień. Jeśli kierowca
miał słaby wzrok, to mógł rowerzysty zupełnie nie widzieć.

Poza tym ma rozłożone osłonki przeciwsłoneczne...

Pozdr.

Data: 2013-05-07 19:08:56
Autor: J.F
Mario wrote:
Ale on z tego kierunku nadjeżdżał kilka sekund wcześniej. Oberwał gdy
był na kierunku znacznie innym.

Przyjrzyj się. Słońce świeci kierowcy w oczy, co widać po cieniach.

No, jednak troche z boku i jednak troche  wysoko.

Rowerzysta przejeżdża w miejscu, gdzie zaczyna się cień. Jeśli kierowca
miał słaby wzrok, to mógł rowerzysty zupełnie nie widzieć.

Ale skoro nic nie widzial, to powinien zwolnic.

Czyzby jednak drugi gaz najbardziej zawinil ?

J.

Data: 2013-05-07 18:58:31
Autor: tᴏ
J.F wrote:

Ale skoro nic nie widzial, to powinien zwolnic.

Ale nie zawsze jest tak, ze się wie, ze się nie widzi. Mówię tu oczywiście o różnych wadach wzroku. Wręcz zazwyczaj mózg tworzy spójny obraz z tego co ma (posiłkując się także pamięcią), może być tak, ze ktoś "widzi", że nic nie ma, a potem okazuje się, że jednak było. A tutaj mamy sytuacje wręcz ekstremalnie złą z tego punktu widzenia, czyli słońce w oczy + rowerzysta na samym początki zacienionego obszaru.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-07 21:08:23
Autor: Roman Stachowiak
W dniu 2013-05-07 20:58, tᴏ pisze:
J.F wrote:

Ale skoro nic nie widzial, to powinien zwolnic.

Ale nie zawsze jest tak, ze się wie, ze się nie widzi.

Był już taki jeden, który określił to jako "pomroczność jasną". Ty z tych, którzy w to uwierzyli?

--
RomanS
___________________

Data: 2013-05-07 23:01:52
Autor: tᴏ
Roman Stachowiak wrote:

Był już taki jeden, który określił to jako "pomroczność jasną". Ty z
tych, którzy w to uwierzyli?

Naprawdę nie potrafisz pojąć, że przy wielu (pewnie większości) chorób wzroku wcale nie widać jakichś czarnych pól tylko obraz jest pozornie pełny, ale miejscami fałszywy? --
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-08 12:43:41
Autor: Mario
W dniu 2013-05-08 01:01, tᴏ pisze:
Roman Stachowiak wrote:

[...]

I z czymś takim można jeździć samochodem? Czy można też latać na F16?

MD

Data: 2013-05-08 04:21:13
Autor: rmikke
W dniu środa, 8 maja 2013 12:43:41 UTC+2 użytkownik Mario napisał:

> [...]
> pełny, ale miejscami fałszywy?

I z czymś takim można jeździć samochodem? Czy można też latać na F16?

Akurat tak, bo każdy tak ma. Parę miesięcy temu przeleciał tu
taki fajny artykuł o poradach pilota myśliwca dla rowerzystów,
gdzie bardzo dokładnie opisano i objaśniono zjawisko.

Data: 2013-05-08 13:37:08
Autor: johnkelly
W dniu 2013-05-08 13:21, rmikke pisze:

[...]

Średnio pamiętam tamten artykuł, niemniej nie przypominam sobie, by dotyczył on chorób oczu. Raczej postrzegania.

Pozdrawiam
Maciej Różalski

Data: 2013-05-08 04:43:45
Autor: rmikke
Rowerzysta spowodowa wypadek, kierowc ciga j...
W dniu roda, 8 maja 2013 13:37:08 UTC+2 uytkownik johnkelly napisa:

> Akurat tak, bo kady tak ma. Par miesicy temu przelecia tu
> taki fajny artyku o poradach pilota myliwca dla rowerzystw,
> gdzie bardzo dokadnie opisano i objaniono zjawisko.

rednio pamitam tamten artyku, niemniej nie przypominam sobie, by dotyczy on chorb oczu. Raczej postrzegania.

Dobrze sobie przypominasz. A kto by sie przejmowa,
e troll czy powszechnie wystpujce zjawisko
z jakimi tam chorobami oczu...

Data: 2013-05-07 19:29:13
Autor: RoMan Mandziejewicz
Rowerzysta spowodowa wypadek, kierowc cigaj...
Hello Mario,

Tuesday, May 7, 2013, 6:45:12 PM, you wrote:

[...]
Ale on z tego kierunku nadjeda kilka sekund wczeniej. Oberwa gdy
by na kierunku znacznie innym.

A - Twoim zdaniem - ile czasu potrzeba, eby po olepieniu socem
zobaczy co w cieniu?

[...]
To moe nadmierna prdko w tym przypadku?

Oczywicie.

I do konca zero reakcji? Bez zartow.
Znaczy twierdzisz, ze zrobi to umylnie?
Wyglda jakby umylnie. Ale moe pomyka na lepo. Jecha znacznie
szybciej ni poprzednie auta. A poprzedni kierowca zwolni mimo, e na
niekorzystnym kierunku pod soce mia pieszego.

Dlatego uwaam, e kierowca by po prostu napruty.

Poza tym jak sie nie widzi - to sie nie jedzie.
Jasssne. Zostawiasz samochd na rodku drogi, jak Ci soce olepi?
Zwalniasz i opuszczasz oson, lub podnosisz gow, tak eby oczy mie w
cieniu.

Ale jak ju olepio, to pozamiatane. Zaczynasz w miar normalnie
widzie dopiero po kilkunastu sekundach.

Szkoda, e reszt wycie - przywrc dla potomnych:

Data: 2013-05-07 10:46:33
Autor: rmikke
Rowerzysta spowodowa wypadek, kierowc ciga j...
W dniu wtorek, 7 maja 2013 19:29:13 UTC+2 uytkownik RoMan Mandziejewicz napisa:

Ale jak ju� o�lepi�o, to pozamiatane. Zaczynasz w miar� normalnie
widzie� dopiero po kilkunastu sekundach.

Eee, jakby to byo kilkanascie sekund, to miabym na sumieniu rolnika
wraz z krow. Jak byem pikny i mody (i gupi, co za tym idzie), to zdarzyo mi si lecie szos pod soce. A pobocza byy w cieniu drzew.
To ja wymyliem, e zamiast zwalnia, zjad w ten cie i bd wietnie
widzie. No i widz, chopa z krow jakie, ja wiem... 50 metrw
przed mask. Wystarczyo, eby wyjecha z powrotem na rodek, ale jakbym
potrzebowa kilkunastu sekund na adaptacj, to nastepnych pare lat
spdzibym za kratami.

Data: 2013-05-07 20:23:10
Autor: Mario
[...]

A - Twoim zdaniem - ile czasu potrzeba, żeby po oślepieniu słońcem
zobaczyć coś w cieniu?

Bez przesady nie wyszedł z piwnicy tylko jedzie trafiając na przemian na miejsca jasne i zacienione. Wystarczy 1-2 sekundy i do tego czasu nie trzeba zwolnić. On przejechał na oświetlonym odcinku od 0:11 do 0:16. Nie widać żeby starał się dostosować prędkość do kiepskiej widoczności.

[...]

Oczywiście.

[...]

Dlatego uważam, że kierowca był po prostu napruty.

Pewnie tak. Pytanie kto się zgłosił? On czy ktoś inny?

[...]

Ale jak już oślepiło, to pozamiatane. Zaczynasz w miarę normalnie
widzieć dopiero po kilkunastu sekundach.

Przesadzasz. Nie wylazł z ciemnicy.
Moim zdaniem nie był oślepiony. Osłonki opuszczone i twarz w cieniu.'

Szkoda, że resztę wyciąłeś

BO nie zamierzałem się z nią spierać :)

MD

Data: 2013-05-07 22:34:52
Autor: Mario
W dniu 2013-05-07 20:23, Mario pisze:
[...]

Trzeba zwolnić. Wyraz "nie" wtargnął tu jak pijany kierowca i rozwalił sens tego zdania.

MD

Data: 2013-05-07 19:21:56
Autor: elmer radi radisson
On 2013-05-07 17:35, RoMan Mandziejewicz wrote:

Ju z tymi stopniami nie przesadzaj - soce wieci z kierunku, z
ktrego nadjeda rowerzysta - najgorszy moliwy przypadek.

Moze i z ktorego nadjezdzal - tyle ze w nastepstwie tego pojawil sie na jezdni czyli na wprost, w polu widzenia ktore kierowca powinien obserwowac przede wszystkim. Tutaj kierowca powinien go juz widziec
i zdazyc zareagowac. Tutaj nie ma jakiejs specjalnej proby hamowania.

A jak swieci slonce, to sie opuszcza taka smieszna oslone jaka jest
montowana nad glowa kierowcy i tak czy siak - bierze
poprawke na to, ze widac gorzej i trzeba jechac tak zeby zareagowac.

> Znaczy twierdzisz, ze zrobi to umylnie?

Nie, raczej ze zrobil to bezmyslnie. Taka jest odpowiedz na argument ze
przyczyna jest oslepienie przez slonce. Slonce nie jest wytlumaczeniem.

Jasssne. Zostawiasz samochd na rodku drogi, jak Ci soce olepi?

Jesli NIC nie widac, to jedziesz z predkoscia do tego proporcjonalna
czyli w razie potrzeby, owszem - zatrzymujac sie. Jesli widac cos, ale
slabo, to oczywiscie ze wolno jechac. Woooolno.

Moje wrazenie jest takie jakby jechal z zamknietymi oczami
albo patrzyl sie wszedzie, tylko nie na jezdnie. Do samego konca.

Jakbym mia obstawia, to jednak obstawiabym, e nie by trzewy.

Mozliwe ze taka byla przyczyna - w kazdym razie efekt byl taki jakby
prowadzacy w ogole nie obserwowal jezdni. ALbo nie przyjmowal tych
bodzcow do wiadomosci.

--

memento lorem ipsum

Data: 2013-05-07 17:28:21
Autor: johnkelly
[...]

Olepia ci soce = nie zap..lasz.

Pozdrawiam
Maciej Ralski

Data: 2013-05-07 17:37:18
Autor: RoMan Mandziejewicz

Tuesday, May 7, 2013, 5:28:21 PM, you wrote:

[...]

Pojcia "okoliczno agodzca" oczywicie te nie przyjmujesz do
wiadomoci.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-05-07 17:14:30
Autor: m4rkiz
"RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> wrote in message news:868196371.20130507173718pik-net.pl.invalid...
[...]

ja przyjmuje, ale zeby z niej skorzystac to trzeba sie pozniej
zatrzymac, udzielic pomocy, bo tylko wtedy sad moze dac sie przekonac
ze faktycznie byl to nieszczesliwy wypadek, ze kierujacy sam wyciagnie
z tego co sie stalo wnioski i zadziala to na niego lepiej niz jakis
surowszy wyrok

nie jestem za linczowaniem kierowcy, ale mamy tu do czynienia z ciagiem
zdarzen ktory na podstawie tego co widze i czytam nie daje sie w zadnym
momencie interpretowac na jego korzysc

Data: 2013-05-07 18:54:04
Autor: tᴏ
m4rkiz wrote:

[...]

Akurat to, czy ktoś się zatrzyma czy spanikuje i ucieknie, to kwestia indywidualnej reakcji na stres i ma niewiele albo nic wspólnego z moralnością czy winą. Pomijam oczywiście sytuacje, w której ktoś z premedytacją spierdala z miejsca wypadku, bo jest napruty albo ma kilogram koki w bagażniku.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-07 22:47:50
Autor: Mario
W dniu 2013-05-07 20:54, tᴏ pisze:
m4rkiz wrote:

[...]

Oczywiście. Kierowca ma prawo mieć zaburzenia widzenia widzenia i kogoś przez to przejechać. Potem ma prawo uciec z miejsca wypadku bo tak reaguje na stress. Nie ma w tym jego winy :)
Ty w ogóle zastanawiasz się nad tym co piszesz?

MD

Data: 2013-05-07 19:24:00
Autor: RoMan Mandziejewicz

Tuesday, May 7, 2013, 6:14:30 PM, you wrote:

[...]

Ale oczywicie - czytaj wszystkie moje wypowiedzi w tej sprawie.

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-05-07 17:51:27
Autor: johnkelly
[...]

Jaka okoliczno agodzca? Nie widz = nie jad. To jest okoliczno obciajca.

Pozdrawiam
Maciej Ralski

Data: 2013-05-08 09:28:07
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  Moment, ale "wyjanienia przyczyn wypadku" (rzeczywiscie,
olepienie przez soce mogo by skadow) bym nie utosamia
z okolicznoci... raczej obciajc, jak ju johnkelly napisa.

  Przecie (zakadajc e przyczyn rzeczywicie byo olepienie)
kierujcy widzi e nie widzi - co tu jest "agodzce"?

  To przez takie rozumowanie, w kategorii "mylaem e si zmieszcz",
mamy sporo wypadkw i zapchane w szczytach skrzyowania.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-05-08 20:37:39
Autor: John Koalsky
Rowerzysta spowodowa wypadek, kierowc cigaj...

Uytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl>

No i jeszcze widzi, e soce wieci

Data: 2013-05-07 18:29:37
Autor: Mario
[...]

Masz podgląd?

[...]

Czyli ma jechać z tą prędkością na ślepo? Powinien dostosować prędkość do widoczności.

MD

Data: 2013-05-07 18:56:16
Autor: tᴏ
Mario wrote:

Czyli ma jechać z tą prędkością na ślepo? Powinien dostosować prędkość
do widoczności.

Już tu nieraz pisałem, że są wady wzroku, które powodują coś takiego, że myślisz, ze widzisz, ale nie widzisz. I zazwyczaj objawiają się najwcześniej właśnie w sytuacji oślepienia słońcem czy dużego kontrastu. Gość mógł "widzieć", że w cieniu nic nie ma, a nie, że nie wie co tam jest.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-07 20:58:46
Autor: Roman Stachowiak
W dniu 2013-05-07 20:56, tᴏ pisze:
Mario wrote:

Czyli ma jechać z tą prędkością na ślepo? Powinien dostosować prędkość
do widoczności.

Już tu nieraz pisałem, że są wady wzroku,

Przypomnij, kiedy?

Gość mógł "widzieć", że w cieniu nic nie ma, a nie, że nie wie co tam
jest.

Jak gość miał widzenia, to musiał być na niezłych prochach.

--
RomanS
___________________

Data: 2013-05-07 19:08:04
Autor: tᴏ
Roman Stachowiak wrote:

Jak gość miał widzenia, to musiał być na niezłych prochach.

Widzę, że zamierzasz popisywać się swoją ignorancją. :> Poczytaj sobie o chorobach nerwu wzrokowego.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-07 21:10:44
Autor: Roman Stachowiak
W dniu 2013-05-07 21:08, tᴏ pisze:
Roman Stachowiak wrote:

Jak gość miał widzenia, to musiał być na niezłych prochach.

Widzę, że zamierzasz popisywać się swoją ignorancją. :> Poczytaj sobie o
chorobach nerwu wzrokowego.

Ten kierowca, to jakiś twój krewniak?

--
RomanS
___________________

Data: 2013-05-07 22:42:47
Autor: tᴏ
Roman Stachowiak wrote:

Ten kierowca, to jakiś twój krewniak?

Nie, ale wydaje mi się dalece bardziej prawdopodobne, że ma problem ze wzrokiem (na co wskazują okoliczności) niż to, że postanowił celowo zdjąć przypadkowego rowerzystę.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-07 22:40:07
Autor: Mario
Mario wrote:

[...]

Może też mieć przykurcz powodujący nadmierne wciśnięcie pedału gazu. I Parkinsona powodującego, że szarpnął kierownicę w lewo. Tylko czy w takim razie powinien prowadzić pojazd?

MD

Data: 2013-05-07 22:47:37
Autor: tᴏ
Mario wrote:

Może też mieć przykurcz powodujący nadmierne wciśnięcie pedału gazu. I
Parkinsona powodującego, że szarpnął kierownicę w lewo. Tylko czy w
takim razie powinien prowadzić pojazd?

O niektórych chorobach oczu ludzie często nie wiedzą, aż staną się bardzo zaawansowane, a nie wiedząc o czymś trudno brać to pod uwagę. Jeśli kierowca będzie wiedział, kiedy wzrok może go zawieść i będzie miał odpowiednio dobrane okulary to może sobie spokojnie radzić za kółkiem. Zakładając, ze ten gość faktycznie jest chory -- gdyby wiedział, ze może nie dostrzec obiektów w cieniu, to by zwolnił. Być może zdarzyło mu się to pierwszy raz.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-08 12:45:02
Autor: Mario
W dniu 2013-05-08 00:47, tᴏ pisze:
Mario wrote:

[...]

No kombinuj, kombinuj.

MD

Data: 2013-05-07 23:10:33
Autor: Delfino Delphis
m4rkiz wrote:

[...]

Ja myl, e to by wyznawca zasady, e skoro nie ma fotoradaru, to ograniczenie jest dla picu i bezpieczn prdkoci jest 120 km/h. I tak jecha wolniej!

Data: 2013-05-07 15:37:19
Autor: masti
Dnia pięknego Tue, 07 May 2013 10:30:03 +0000 osobnik zwany tᴏ napisał:

Wjechał na jezdnię nie patrząc, wprost pod koła, w dodatku przecinał ją
pod sporym kątem, ale jak zwykle to kierowca jest winny.

na razie to ty jesteś winny kiepskiego trollingu

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-05-07 19:13:15
Autor: masti
Dnia pięknego Tue, 07 May 2013 15:55:04 +0000 osobnik zwany tᴏ napisał:

masti wrote:

na razie to ty jesteś winny kiepskiego trollingu

Nie oceniaj innych po sobie.

zaraziłeś się mkarwanizmem?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-05-07 20:55:44
Autor: tᴏ
masti wrote:

zaraziłeś się mkarwanizmem?

To, że Ty zaraziłeś się mkarwanizmem nie oznacza, że inni także zarazili się mkarwanizmem. Nie oceniaj innych po sobie, nie każdy jest Ci podobny!

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-08 00:11:18
Autor: live_evil
On 07.05.2013 22:55, tᴏ wrote:
masti wrote:

zaraziłeś się mkarwanizmem?

To, że Ty zaraziłeś się mkarwanizmem nie oznacza, że inni także zarazili
się mkarwanizmem. Nie oceniaj innych po sobie, nie każdy jest Ci podobny!

Standardowa metoda trollowania ;-)
Wysil się bardziej.

--
live_evil

Data: 2013-05-07 22:40:31
Autor: tᴏ
live_evil wrote:

Standardowa metoda trollowania ;-)
Wysil się bardziej.

Ostrzegam Pana, że pisze Pan nieprawdę mając na celu pomówienie i
znieważenie mnie.
Zgodnie z art. 212 par. 2 i art.216 par.2 KK. są to czyny zabronione
Ostrzegam Pana, że w sposób bezprawny podszywa się Pan pode mnie, chcąc
wywołać wrażenie, że Pańskie listy zostały napisane przeze mnie.
Zgodnie z art. 212 § 1 i 2 KK jest to czyn zabroniony

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-08 00:57:11
Autor: live_evil
On 08.05.2013 00:40, tᴏ wrote:
live_evil wrote:

[...]

Kolejny troll na miarę Arnolda B. ;-)

--
live_evil

Data: 2013-05-08 01:16:27
Autor: live_evil
On 08.05.2013 01:13, tᴏ wrote:
live_evil wrote:

Kolejny troll na miarę Arnolda B. ;-)

Nie oceniaj innych po sobie, nie każdy jest Ci podobny!

ojojoj zapętliłeś się trollu ;-)

--
live_evil

Data: 2013-05-07 23:20:00
Autor: tᴏ
live_evil wrote:

ojojoj zapętliłeś się trollu ;-)

Ostrzegam Pana, że pisze Pan o mnie nieprawdę mając na celu pomówienie i

Data: 2013-05-08 01:23:57
Autor: live_evil
On 08.05.2013 01:20, tᴏ wrote:
live_evil wrote:

ojojoj zapętliłeś się trollu ;-)

Ostrzegam Pana, że pisze Pan o mnie nieprawdę mając na celu pomówienie i
znieważenie mnie.
Zgodnie z art. 212 par. 2 i art.216 par.2 KK. są to czyny zabronione.

Ile razy jeszcze wkleisz ten tekst?
Nawet zabawny wydajesz się czasami strasząc tak nieudolnie ;-)

--
live_evil

Data: 2013-05-08 12:00:54
Autor: live_evil
On 08.05.2013 01:55, tᴏ wrote:
live_evil wrote:

Ile razy jeszcze wkleisz ten tekst?
Nawet zabawny wydajesz się czasami strasząc tak nieudolnie ;-)

Nie oceniaj innych po sobie, nie każdy jest Ci podobny!

Lol, umiesz coś sam wymyślić, czy tylko ctrl+c, ctrl+v?.
Który tekst teraz wkleisz? "ostrzegam..." czy "nie oceniaj..."? :P

--
live_evil

Data: 2013-05-08 11:36:47
Autor: tᴏ
live_evil wrote:

[...]

Prawda w oczy kole?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-08 13:57:36
Autor: live_evil
On 08.05.2013 13:36, tᴏ wrote:
live_evil wrote:

[...]

Która prawda? Ta, że jesteś idiotą, czy ta, żeś troll? ;-)
Który tekst teraz wylosujesz i wkleisz?

--
live_evil

Data: 2013-05-08 14:46:21
Autor: tᴏ
live_evil wrote:

Która prawda? Ta, że jesteś idiotą, czy ta, żeś troll? ;-) Który tekst
teraz wylosujesz i wkleisz?

Jeśli Ciebie uważają za idiotę i trolla to nie musi oznaczać, że innych też uważają za idiotów i trolli. Nie oceniaj innych po sobie, nie każdy jest Ci podobny!

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-08 17:50:06
Autor: live_evil
On 08.05.2013 16:46, tᴏ wrote:
live_evil wrote:

[...]

I się trollu zapętliłeś :-)
Jesteś płytki i przewidywalny.
To jak, liczymy ile razy wkleiłeś ten sam tekst?

--
live_evil

Data: 2013-05-08 18:32:32
Autor: live_evil
On 08.05.2013 18:18, tᴏ wrote:
live_evil wrote:

I się trollu zapętliłeś :-)
Jesteś płytki i przewidywalny.
To jak, liczymy ile razy wkleiłeś ten sam tekst?

Prawda w oczy kole?

Już się pytałem, o którą prawdę ci chodzi, ale jak rasowy troll wymigałeś się od odpowiedzi, więc pytanie powtarzam"

Data: 2013-05-08 23:23:34
Autor: tᴏ
live_evil wrote:

Już się pytałem, o którą prawdę ci chodzi, ale jak rasowy troll
wymigałeś się od odpowiedzi, więc pytanie powtarzam" "Która prawda? Ta,

Data: 2013-05-09 01:50:27
Autor: live_evil
On 09.05.2013 01:23, tᴏ wrote:
live_evil wrote:
Który tekst teraz wylosujesz i wkleisz?
                                   ^^^^^^^^

Ostrzegam Pana, że pisze Pan o mnie nieprawdę mając na celu pomówienie i
znieważenie mnie.
Zgodnie z art. 212 par. 2 i art.216 par.2 KK. są to czyny zabronione.

:-)))))))))))

--
live_evil

Data: 2013-05-09 00:53:58
Autor: tᴏ
Rowerzysta spowodowa wypadek, kierowc cigaj...
live_evil wrote:

:-)))))))))))

Prawda w oczy kole?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-09 02:53:50
Autor: rmikke
W dniu czwartek, 9 maja 2013 11:43:30 UTC+2 użytkownik live_evil napisał:
On 09.05.2013 02:53, tᴏ wrote:

> Prawda w oczy kole?

Nudny jesteś.

Ale nażarty. http://u.42.pl/2JVt

Data: 2013-05-09 12:14:07
Autor: live_evil
On 09.05.2013 11:53, rmikke wrote:
W dniu czwartek, 9 maja 2013 11:43:30 UTC+2 użytkownik live_evil napisał:
On 09.05.2013 02:53, tᴏ wrote:
live_evil wrote:

:-)))))))))))

Prawda w oczy kole?

Nudny jesteś.

Ale nażarty. http://u.42.pl/2JVt

Oj tam już nawet nie można ponabijać się z trolla? ;-)

--
live_evil

Data: 2013-05-09 11:43:30
Autor: live_evil
Rowerzysta spowodował wypadek, kierowcę ścigają...
On 09.05.2013 02:53, tᴏ wrote:
live_evil wrote:

:-)))))))))))

Prawda w oczy kole?

Nudny jesteś.

--
live_evil

Data: 2013-05-09 03:59:18
Autor: rmikke
W dniu czwartek, 9 maja 2013 12:14:07 UTC+2 użytkownik live_evil napisał:

> Ale nażarty. http://u.42.pl/2JVt

Oj tam już nawet nie można ponabijać się z trolla? ;-)

Jeżeli akurat ten troll Cię bawi, to sugerowałbym, żebyś wziął karteczkę i napisał po obu stronach "Odwrócić!".
Endless fun!

Data: 2013-05-10 08:06:39
Autor: DoQ
Rowerzysta spowodował wypadek, kierowcę ścigają...
W dniu 2013-05-09 11:43, live_evil pisze:
:-)))))))))))
Prawda w oczy kole?
Nudny jesteś.

Ty z kolei musisz być jakimś idiotą, skoro spodziewając się reakcji nadal odpisujesz na to samo.

Data: 2013-05-10 11:42:12
Autor: live_evil
On 10.05.2013 08:06, DoQ wrote:
[...]

Ciągle żywię nadzieję, że się wysili i napisze coś nowego ;-)

--
live_evil

Data: 2013-05-10 08:34:15
Autor: Ghost

Użytkownik "DoQ" <pawel@doq.gmail.com> napisał w wiadomości news:kmi3an$1sv$1mx1.internetia.pl...
[...]

Takie rzeczy to tylko na pms.

Data: 2013-05-09 12:17:00
Autor: Michoo
On 09.05.2013 01:50, live_evil wrote:
On 09.05.2013 01:23, tᴏ wrote:
live_evil wrote:
[...]

Eeetam. (Dziwię się w sumie, że nikt nie zrobił tego Arnoldowi B.)

Podeślij mu swoje dane, niech cię pozwie, zapłaci tylko koszta a ty będziesz miał wyrok sądowy, że nazwanie trolla trollem nie wypełnia znamion czynu opisanego w art. 212 KK ani 216 KK - to się do oprawienia w ramkę nadaje ;).

(Nie mówiąc o tym, że "czy można pomówić pseudonim" była dość dyskusyjną kwestią.)

Istotne jest w tym paragrafie "o takie postępowanie lub właściwości, które mogą poniżyć ją w opinii publicznej lub narazić na utratę zaufania potrzebnego dla danego stanowiska, zawodu lub rodzaju działalności, podlega grzywnie, karze ograniczenia albo pozbawienia wolności do roku. ".

Ktoś trollując publicznie objawia, że posiada takie a nie inne właściwości, więc stwierdzenia "użytkownik tᴏ trolluje/zachowuje się jak troll/jest trollem" nie są pomówieniem.

Michoo

Data: 2013-05-08 12:45:59
Autor: Mario
W dniu 2013-05-08 01:55, tᴏ pisze:
live_evil wrote:

Ile razy jeszcze wkleisz ten tekst?
Nawet zabawny wydajesz się czasami strasząc tak nieudolnie ;-)

Nie oceniaj innych po sobie, nie każdy jest Ci podobny!

Ty to losujesz z puli zawierającej 3 teksty?

MD

Data: 2013-05-08 13:31:48
Autor: Artur Maśląg
live_evil wrote:

Ile razy jeszcze wkleisz ten tekst?
Nawet zabawny wydajesz się czasami strasząc tak nieudolnie ;-)

Nie oceniaj innych po sobie, nie każdy jest Ci podobny!

Ty to losujesz z puli zawierającej 3 teksty?

Najwyraźniej coś pogubił, albo generator się zepsuł - nie
widziałem jeszcze tekstu o wężu ogrodowym :)

Data: 2013-05-08 14:46:46
Autor: tᴏ
Mario wrote:

Ty to losujesz z puli zawierającej 3 teksty?

Mkarwana znasz? ;)

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-08 10:33:44
Autor: masti
Rowerzysta spowodowa wypadek, kierowc cigaj...
Dnia pięknego Wed, 08 May 2013 00:57:11 +0200 osobnik zwany live_evil
napisał:

Kolejny troll na miarę Arnolda B. ;-)

a w zyciu. Arnold mimo wszystko coś potrafił.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-05-08 11:37:20
Autor: tᴏ
masti wrote:

Arnold mimo wszystko coś potrafił.

I to Was różni. :>

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-08 13:32:32
Autor: masti
Dnia pięknego Wed, 08 May 2013 11:37:20 +0000 osobnik zwany tᴏ napisał:

masti wrote:

Arnold mimo wszystko coś potrafił.

I to Was różni. :>

skoro zamiast mózgu masz Poloneza Roya

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-05-08 14:45:14
Autor: tᴏ
masti wrote:

I to Was różni. :>

skoro zamiast mózgu masz Poloneza Roya

Piłeś coś, ginekomasti?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-09 08:53:11
Autor: masti
Dnia pięknego Wed, 08 May 2013 14:45:14 +0000 osobnik zwany tᴏ napisał:

masti wrote:

I to Was różni. :>

skoro zamiast mózgu masz Poloneza Roya

Piłeś coś, ginekomasti?

widzisz trolliku, tylko tyle potrafisz. --
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-05-07 21:48:19
Autor: Ghost

Użytkownik "tᴏ" <tá´Ź> napisał w wiadomości news:518923d8$0$26707$65785112news.neostrada.pl...
masti wrote:

na razie to ty jesteś winny kiepskiego trollingu

Nie oceniaj innych po sobie.

Gratuluje, czy jest ktos w usenecie kto nie uzna Ciebie za idiote?

Data: 2013-05-07 20:56:52
Autor: tᴏ
Ghost wrote:

Gratuluje, czy jest ktos w usenecie kto nie uzna Ciebie za idiote?

To, ze Ciebie uważają za idiotę nie oznacza, że innych tez uważają za idiotę. Nie oceniaj innych po sobie, nie każdy jest Ci podobny!

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-08 00:11:50
Autor: live_evil
On 07.05.2013 22:56, tᴏ wrote:
Nie oceniaj innych po sobie, nie każdy jest Ci podobny!

Powtarzasz się.

--
live_evil

Data: 2013-05-08 01:13:57
Autor: live_evil
Rowerzysta spowodował wypadek, kierowcę ścigają...
On 08.05.2013 00:40, tᴏ wrote:
live_evil wrote:

Powtarzasz się.

[...]

I co mi zrobisz? ;-)
Strzelanie paragrafami nie zmieni faktu, żeś troll.

--
live_evil

Data: 2013-05-08 11:59:54
Autor: Ghost

Użytkownik "tᴏ" <tá´Ź> napisał w wiadomości news:51898c13$0$1258$65785112news.neostrada.pl...
live_evil wrote:

[...]

Udawanie, ze niby zarciles mkarwanem, nic nie zmieni.

Od dawna jestes powszechnie uznawany za idiote. Trollowac tez trzeba umiec.

Data: 2013-05-08 11:32:32
Autor: tᴏ
Ghost wrote:

Od dawna jestes powszechnie uznawany za idiote.

A Ty za idiotę.

Trollowac tez trzeba
umiec.

Jestem w tym mistrzem. :)

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-09 09:00:25
Autor: Ghost

Użytkownik "tᴏ" <tá´Ź> napisał w wiadomości news:518a37d0$0$1259$65785112news.neostrada.pl...
Ghost wrote:

Od dawna jestes powszechnie uznawany za idiote.

Jestem w tym mistrzem. :)

Zgadza sie.

Data: 2013-05-07 19:26:36
Autor: the_foe
[...]

ulibiona sytuacja dla prokuratury: dwa wyroki w jednej sprawie.

--
@foe_pl

Data: 2013-05-07 22:06:38
Autor: <28cali>

Użytkownik "tᴏ" <tá´Ź> napisał w wiadomości news:5188d7ab$0$1216$65785112news.neostrada.pl...
Wjechał na jezdnię nie patrząc, wprost pod koła, w dodatku przecinał ją
pod sporym kątem, ale jak zwykle to kierowca jest winny.

http://tiny.pl/h8ns4

-- ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Taaa. I jeszcze zmusił kierowce do ucieczki z miejsca wypadku. Zabrac mu kartę rowerową. Dozywotnio.

Data: 2013-05-07 23:56:53
Autor: jerte
[...]

Tak powstają internetowe fakty.
To jest obszar deptaka dla pieszych. Oznakowany znakami "obszar zamieszkania" - piesi mają pierwszeństwo przed pojazdami.
Praktycznie w tym miejscu należy jechać z prędkością może 30 na godzinę.

j.

Data: 2013-05-07 22:41:26
Autor: tᴏ
jerte wrote:

[...]

A gdzie jest to oznakowanie?

PS. Od kiedy rowerzysta to pieszy?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-08 07:56:05
Autor: MadMan
Rowerzysta spowodowa wypadek, kierowc cigaj...
Dnia 07 May 2013 22:41:26 GMT, tᴏ napisa(a):

To jest obszar deptaka dla pieszych. Oznakowany znakami "obszar
zamieszkania" - piesi maj pierwszestwo przed pojazdami. Praktycznie w
tym miejscu naley jecha z prdkoci moe 30 na godzin.

A gdzie jest to oznakowanie?

http://goo.gl/maps/jgZ5b choby tu (omawiana droga - w lewo). --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2013-05-08 09:33:04
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 7 May 2013, tᴏ wrote:

PS. Od kiedy rowerzysta to pieszy?

  Od momentu zrzucenia z siodeka (w omawianym wypadku).
  Kierowca koczy wic wypadek z pieszym na dachu.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-05-08 09:47:33
Autor: Liwiusz
On Wed, 7 May 2013, tᴏ wrote:

PS. Od kiedy rowerzysta to pieszy?

  Od momentu zrzucenia z siodeka (w omawianym wypadku).
  Kierowca koczy wic wypadek z pieszym na dachu.

Nie zgodz si z powyszym.

--
Liwiusz

Data: 2013-05-08 10:51:29
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 8 May 2013, Liwiusz wrote:

On Wed, 7 May 2013, tᴏ wrote:

PS. Od kiedy rowerzysta to pieszy?

  Od momentu zrzucenia z siodeka (w omawianym wypadku).
  Kierowca koczy wic wypadek z pieszym na dachu.

Nie zgodz si z powyszym.

  eby nie byo, ja rwnie :>
  Ale skoro "t" si czepia... ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-05-08 13:20:20
Autor: masti
[...]

a teraz wyobraź sobie, że na miejscu rowerzysty jest 40-tonowa ciężarówka.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-05-10 10:15:35
Autor: Jan Koval

Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości news:kmdjek$tud$3dont-email.me...
[...]

raczej by już nie uciekł... tak szybko.

Data: 2013-05-10 09:28:33
Autor: masti
Rowerzysta spowodowa wypadek, kierowc cigaj...
Dnia pięknego Fri, 10 May 2013 10:15:35 +0200 osobnik zwany Jan Koval
napisał:

[...]

no jak nie. Zobacz jak szybko trollik zaniemówił i zniknął? Może trzeba poszukać pod 40 tonami? :)

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-05-08 19:46:12
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "t?" napisał w wiadomości news:5188d7ab$0$1216$65785112news.neostrada.pl...
Wjechał na jezdnię nie patrząc, wprost pod koła, w dodatku przecinał ją
pod sporym kątem, ale jak zwykle to kierowca jest winny.

http://tiny.pl/h8ns4

Ależ wina kierującego w świetle tego nagrania jest bezsprzeczna. Jeśli nawet uznać, że rowerzysta bezprawnie wjechał na jezdnię z chodnika, to stało się to na jakieś 20 metrów przed pojazdem. A keirujący zamiast hamować jedzie prosto w rowerzystę. Gdyby pojął hamowanie awaryjne, ale nie zdołał sie zatrzymać, to jeszcze możnaby przyjąć, że rowerzysta włączajac sie do ruchu (zjeżdżając z chodnika) wymusił pierwszeństwo. Z nagrania wynika, że kierujący przez 4 sekundy w ogóle nie reagował na to, że na drodze jest rowerzysta.

Data: 2013-05-09 19:41:23
Autor: John Kołalsky
Rowerzysta spowodował wypadek, kierowcę ścigają...

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl>

[...]

Powinien iść do spowiedzi

Rowerzysta spowodowa wypadek, kierowc cigaj...