Rowerzystka skasowana przez faceta z deską

Data: 2013-08-30 20:33:40
Autor: Karol Misiukiewicz
Rowerzystka skasowana przez faceta z deską
Tak, widziałem dzisiaj, szedł facet z deską i chciał skręcić więc obrócił
się i jadąca obok niego rowerzystka została uderzona tą deską, ze wywróciła
się i nieźle poturbowała.
Wszystko działo sie na chodniku dla pieszych.
kto jest winien ?
Gdyby tam był policjant kto by dostał mandat ? i z jakich artykułów ?

Data: 2013-08-30 14:30:32
Autor: witek
Karol Misiukiewicz wrote:
[...]

rowerzystka dostanie mandat za jazde po chodniku.

a odszkodowanie za dostanie deską bedzie sobie mogla od faceta dochodzic juz cywilnie.

tak wiem, zaraz bedzie wielki flejm.

Data: 2013-08-30 21:41:48
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 30.08.2013 21:30, witek pisze:

a odszkodowanie za dostanie deską bedzie sobie mogla od faceta dochodzic
juz cywilnie.

Dochodzić może. Pytanie czy skutecznie.

Diabeł tkwi w szczegółach - jeśli facet skręcał należycie ostrożnie tak, że pieszego by nie trafił, a ona padła tylko dlatego że nie zdążyła wyhamować bo on nie przewidział, że ktoś tak szybko i cicho może dostać się w zasięg jego ruchu, to dlaczego miałby być odpowiedzialny?

Przykład: idę sobie chodnikiem i nagle robię krok w bok. A za  mną jechał rozpędzony rowerzysta i nie wyhamował. Powiedzmy że miałem szczęście i nic mi się nie stało, ale on tak pechowo poleciał, że się uszkodził.

Uważasz, że może mnie pozywać za wymuszenie pierwszeństwa? ;->

Data: 2013-08-30 23:29:05
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 30 Aug 2013, Andrzej Lawa wrote:

[...]

  IMVHO to jest bez znaczenia.
  Jak dojdzie do kolizji na jezdni, to też nie sprawdza się czy "nie
trafiłby również jadącego bez pierwszeństwa" ale tylko stwierdza, że
pierwszeństwa nie miał a wymusił.
  Na upartego można usiłować szukać analogii w przypadku kiedy w tym
samym miejscu jedzie inny pojazd z innymi 'uprawnieniami', dajmy na to
po torowisku położonym na pasie ruchu raz samochód raz tramwaj (i to
jeszcze w układzie w którym jest "inne pierwszeństwo").
  W przypadku relacji pieszy-rowerzysta na chodniku i DDR regulacje
są wyraźne, nie poprzestaje się na czymś tak ograniczonym jak
ustąpienie pierwszeństwa ;)

a ona padła tylko dlatego że nie zdążyła wyhamować bo on nie przewidział, że ktoś tak szybko i cicho może dostać się w zasięg jego ruchu, to dlaczego miałby być odpowiedzialny?

  IMO nie ma najmniejszych podstaw.
  W poście obok zapisałem to co IMO stanowi clue programu: w omawianym
przypadku przepisy przewidują coś, co jest szersze niż "gołe"
pierwszeństwo, konkretnie obowiązek ustąpienia miejsca.
  Pieszy nie miał miejsca, tyle.
  Deska nie była niewidzialna, odpada więc "niemożliwość" tłumacząca
rowerzystkę.
  O umyślności pieszego mowy nie ma.
  Innych wyjątków nie kojarzę.
  Krótko mówiąc, jak ktoś płaci, to rowerzystka.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-09-01 08:40:14
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 30.08.2013 21:41, Andrzej Lawa pisze:

[...]

A jak to był wrotkarz?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-09-01 09:09:00
Autor: Andrzej Lawa
[...]

Tak samo. Chodnik to miejsce dla pieszych i należy się spodziewać, że ktoś może nagle rozłożyć ręce, zatrzymać się "w miejscu" czy dać gwałtownie krok w bok.

Data: 2013-09-01 09:15:22
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-09-01 09:09, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Rolkarz to też pieszy, więc facet z deską "powinien się spodziewać, że ktoś będzie jechał na rolkach" (że sobie tak pozwolę sparafrazować).

Ponadto pieszy musi też się spodziewać, że będzie ktoś jechał na rowerze, bo jest to możliwe na każdym chodniku.

"Deskacz" nie może zatem twierdzić "nie mogłem się tam spodziewać roweru".

--
Liwiusz

Data: 2013-09-01 19:33:40
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 01.09.2013 09:09, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Jakie samo?  Wrotkarz jest legalny na chodniku.

Chodnik to miejsce dla pieszych

No. I gość na wrotkach, rolkach, wózku inwalidzkim, o kulach itp. są legalni na chodniku.

i należy się spodziewać, że
ktoś może nagle rozłożyć ręce, zatrzymać się "w miejscu" czy dać
gwałtownie krok w bok.

Czyli jak jest inwalida o kulach to nie ma prawa na chodniku, bo jak nie umie odpowiednio szybko uskoczyć to jego wina, że dostał deską przez łeb?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-09-01 19:57:40
Autor: hikikomorisan
On 01.09.2013 19:33, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
[...]

Ale zrozum, ze

Rower na chodniku moze pojawic sie legalnie w wielu przypadkach

Przypadkowe skasowanie deską "nielegalnego" rowerzysty jest takie samo jak przypadkowe "wybicie szyby w zle zaparkowanym samochodzie"

Chodnik to miejsce dla pieszych

No. I gość na wrotkach, rolkach, wózku inwalidzkim, o kulach itp. są
legalni na chodniku.

I rower czesto tez.

UMOWA SMIECIOWA TO ETAT! Dostajesz śmieci!  Gdy ty ciężko pracując

   http://www.pracuj.pl/kalkulatory/kalkulator-wynagrodzen.aspx

Data: 2013-09-01 20:03:09
Autor: RadoslawF
Dnia 2013-09-01 19:57, Użytkownik hikikomorisan napisał:

[...]

Nie tak dawno na tej grupie wytłumaczono mi że jak w czasie cofania
przywaliłem w nielegalnie zaparkowany pojazd to była wina przywalającego.
Jak przywali przechodzień deską to już wina nielegalnie zaparkowanego
samochodu lub nielegalnie jadącej rowerzystki.
Fajna jest ta zmienna interpretacja.

Pozdrawiam

Data: 2013-09-01 20:10:32
Autor: hikikomorisan
On 01.09.2013 20:03, RadoslawF wrote:
[...]

jak przypadkowe "wybicie szyby w zle zaparkowanym samochodzie"ani

[...]

No to jest proste. NAsze prawo jest proste i jasne. Dlatego interpretacje zdarzenia są... jakie są. Raz z lewa, raz z prawa. Wygrywa glośniej krzyczaca papuga.

Poszkodowany zwykle jest stawiany w gorszej sytuacji. Sprawca ma ochrone prawna. Widac na grupie

- koles co pobil dziadka nr 1 /na oczach monitoringu/ smieje sie z izraela

- koles co pobil dziadka nr 2 "szczesliwie" zatrzymany, ale nie za ... pobicie dziadka nr 2

- rowerzystka, ktorej ktos przyjebal decha - moze sie modlic, zeby ja jakas papuga nie pozwala o odszkodowanie za "najechanie pieszej dechy"

Data: 2013-09-02 08:50:45
Autor: noname
hikikomorisan wrote:

- rowerzystka, ktorej ktos przyjebal decha - moze sie modlic, zeby ja

Używacie zbyt dużo wulgaryzmów. To dobrze nie świadczy o poziomie. Zwracam tylko uwagę pod rozwagę. Mnie uwagę zwraca żona i chwała jej za to.
pozdrawiam

Data: 2013-09-02 10:37:10
Autor: RadoslawF
Dnia 2013-09-02 08:50, Użytkownik noname napisał:

[...]

To jeszcze ją poproś żeby zwracała ci uwagę jak zwracasz się
do kogoś w liczbie mnogiej.

Pozdrawiam

Data: 2013-08-30 22:51:36
Autor: hikikomorisan
On 30.08.2013 21:30, witek wrote:
Karol Misiukiewicz wrote:
[...]

To ze cos wyglada jak chodnik nie znaczy, ze nie moze tam jechac rower.

Reszte sobie sprawdz.

Data: 2013-08-30 23:06:23
Autor: Robert Tomasik
Karol Misiukiewicz wrote:
[...]

Tu ni ma co sprawdzać. Nawet, jeśli tam była dozwolona jazda na rowerze, to rowerzystka nie może wjeżdżać w pieszych. To jest normalne, zwykłe potrącenie pieszego, a to, czy on niesie deskę,c zy nie nie ma żadnego znaczenia prawnego.

Data: 2013-08-30 16:17:46
Autor: witek
Robert Tomasik wrote:

[...]

jedziesz sobie na rowerze a tu cie jakis gosciu przez leb z deski.
to jest wjechanie w pieszego?

Data: 2013-08-30 23:28:27
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:kvr25q$bd2$3dont-email.me...
Robert Tomasik wrote:

[...]

Cóż, jeśli nie udowodnisz, ze pieszy celowo to zrobił, to tak.

Data: 2013-08-30 16:57:33
Autor: witek
Robert Tomasik wrote:

[...]

a ja cie walnie przez nieuwagę to nie?

Data: 2013-08-31 16:10:25
Autor: hikikomorisan
Robert Tomasik wrote:

[...]

Sorry, ale to juz sa jakies brenie, celowosc lub niecelowosc dzialania nie zmiania faktu kto w kogo wjechal lub kto kogo uderzyl.

Uderzenie deska jest faktem.

Deską, ktora nie powinna sie znajdowac na drodze poruszajacego sie pojazdu.

Ba, nie znajdowala sie, pojawila sie nagle bo tak zadecydowal pieszy z deska.

Data: 2013-08-31 19:47:13
Autor: Robert Tomasik
Robert Tomasik wrote:

> [...]

> Ba, nie znajdowala sie, pojawila sie nagle bo tak zadecydowal pieszy z

Znasz przepis zabraniający chodzenia z deską po chodniku? Bo ja zakazujący jeżdżenie rowerem tak.

Data: 2013-08-31 20:08:04
Autor: hikikomorisan
Robert Tomasik wrote:

> [...]

deska.

Znasz przepis zabraniający chodzenia z deską po chodniku? Bo ja

Znam przepis zabraniajacy atakowania deskami innych ludzi.

Data: 2013-08-31 22:03:31
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 31 Aug 2013, hikikomorisan wrote:

On 31.08.2013 19:47, Robert Tomasik wrote:
Znasz przepis zabraniający chodzenia z deską po chodniku? Bo ja
zakazujący jeżdżenie rowerem tak.

Znam przepis zabraniajacy atakowania deskami innych ludzi.

  To nie był "atak".
  A w zakresie nieumyślnego zachowania to nie on a rowerzystka
była obowiązana do przewidywania kolizji.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-30 23:12:37
Autor: m
Karol Misiukiewicz wrote:
[...]

A skąd Ci się wzięło wjeżdżanie w pieszych?

p. m.

Data: 2013-08-30 23:15:56
Autor: Robert Tomasik
Karol Misiukiewicz wrote:
[...]

Z opisu. Pieszy z deską, to nadal jednak pieszy i nic tego nie zmieni.

Data: 2013-08-31 01:19:36
Autor: RadoslawF
Dnia 2013-08-30 23:15, Użytkownik Robert Tomasik napisał:

[...]

A deska niesiona przez pieszego to jeszcze deska czy już pieszy ?

Pozdrawiam

Data: 2013-08-31 10:42:58
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości news:kvr9ac$1s5$2node2.news.atman.pl...
[...]

Z punktu widzenia PoRD to część pieszego. Tak, jak ładunek wieziony na pojeździe w wypadku kolizji jest nadal pojazdem, a nie ładunkiem.

Data: 2013-08-31 13:04:50
Autor: RadoslawF
Dnia 2013-08-31 10:42, Użytkownik Robert Tomasik napisał:

[...]

Bardzo dobrze, jak kierowca cofając z wystającą deską zahaczy nią
o coś i zniszczy lub poturbuje to wina kierowcy a jak to zrobi
pieszy to wina poturbowanego ? Ciekawą interpretację wprowadzacie.

Pozdrawia

Data: 2013-08-31 13:21:00
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości news:kvsikj$6l8$1node2.news.atman.pl...

[...]

Bo to rowerzysta najechał na pieszegio z deską. Jeśli w samochód z wystającym drzewem uderzy inny pojazd na skrzyżowaniu, to uznasz, ze to kolizja z samochodem przewożącym drzewo, czy kolizja z leżącym na jezdni drzewem?

O ile nie zostanie udowodnione, że pieszy celowo uderzył rowerzystkę deską, to wina rowerzystki jest oczywista i niezaprzeczalna. Po prostu potrąciła przechodnia idącego z deską chodnikiem i tyle. Sam często jeżdżę rowerem po chodnikach, bo tak bezpieczniej. Ale tam, gdzie w terenach po miejskich chodniki są praktycznie puste i nie powoduje to jakiegokolwiek zagrożenia. Nigdy nie jeżdżę po chodnikach, po których chodzą piesi, bo po prostu oni są nieprzewidywalni i trzeba bardzo uważać. Już nie chodzi o spacerowiczów z deskami (bo to po prostu przypadek), ale choćby o wychodzących z Bram czy furtek. Dzieci. Ale i nawet dorosłych, którzy na chodniku czują się bezpiecznie i mogą zrobić krok w bok bez kierunkowskaza :-)

Data: 2013-08-31 13:57:54
Autor: m
Rowerzystka skasowana przez faceta z deskďż˝

Nawet jak np. dostała w plecy?

p. m.

Data: 2013-08-31 14:04:25
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "m" <mvoicem@gmail.com> napisał w wiadomości news:5221da42$0$1453$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nawet, jak dostanie w piętę.

Data: 2013-08-31 16:05:49
Autor: hikikomorisan
On 31.08.2013 14:04, Robert Tomasik wrote:
[...]

Uderzenie w plecy i pete, sugeruje, ze nie najechala pieszego, bo wtedy dostalaby w czolo lub kolano.

Sugerujesz, ze za wolno przyspieszyla i nie uciekla przed deska i to jest potracenie pieszego z deska?

Data: 2013-08-31 16:20:40
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "hikikomorisan" <hikikomorisan@amorki.pl> napisał w wiadomości news:kvst7t$mub$3node1.news.atman.pl...
[...]

Sugeruję, ze to w tym wypadku bez większego znaczenia.

Data: 2013-08-31 17:31:45
Autor: hikikomorisan
On 31.08.2013 16:20, Robert Tomasik wrote:
[...]

No nie, najechac "w deche" to co innego niz "dostac z dechy w plery".

W drugim przypadku absolutnie nie mozna mowic o "najechaniu na pieszego".

Data: 2013-08-31 19:46:02
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "hikikomorisan" <hikikomorisan@amorki.pl> napisał w wiadomości news:kvt290$l5p$2node2.news.atman.pl...
[...]

Nawet odpowiedni fragment mojej wypowiedzi zacytowałeś, a nie przeczytałeś go. Napisałem: "O ile nie zostanie udowodnione, że pieszy celowo uderzył rowerzystkę deską, to wina rowerzystki jest oczywista i niezaprzeczalna.".

Data: 2013-08-31 21:56:08
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  Kiedy tu mamy przypadek skrajny - odpowiedzialność wynika z winy,
a wina wynika z niezachowania przepisu, który nakazuje ustąpić
MIEJSCA.
  Zakres rygoru ustępowania nie jest zapisany, ale ewidentnie nie
wystarczy "nie powodować hamowania", trzeba się teleportować :|

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-09-01 19:36:20
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 31.08.2013 16:20, Robert Tomasik pisze:
Sugerujesz, ze za wolno przyspieszyla i nie uciekla przed deska i to
jest potracenie pieszego z deska?

Sugeruję, ze to w tym wypadku bez większego znaczenia.

Znaczy jak ci star z dechami zajedzie drogę, to jesteś ty winny, bo nie uskoczyłeś ?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-09-01 19:39:41
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:52237b14$0$1268$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nie widzę związku, ze sprawą.

Data: 2013-09-02 11:51:44
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 1 Sep 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

W dniu 31.08.2013 16:20, Robert Tomasik pisze:
Sugeruję, ze to w tym wypadku bez większego znaczenia.

Znaczy jak ci star z dechami zajedzie drogę, to jesteś ty winny, bo nie uskoczyłeś ?

  Tramwaj z dechami. Inny przepis.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-31 21:54:08
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  Ale pieszy wcale nie musi zostać NAJECHANY.
  Przepis jest wyraźny - rowerzysta na chodniku ma ustąpić MIEJSCA.
  Nie tylko pierwszeństwa.

Sugerujesz, ze za wolno przyspieszyla i nie uciekla przed deska i to jest
potracenie pieszego z deska?

  To jest "nieustąpienie miejsca przedłużeniu pieszego w postaci deski" :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-31 17:48:14
Autor: witek
Gotfryd Smolik news wrote:

  To jest "nieustąpienie miejsca przedłużeniu pieszego w postaci deski" :)

paragraf poprosze :)

Data: 2013-09-02 11:27:25
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 31 Aug 2013, witek wrote:

Gotfryd Smolik news wrote:

  To jest "nieustąpienie miejsca przedłużeniu pieszego w postaci deski" :)

paragraf poprosze :)

  Nie pamiętam który tam artykuł konstytucji - nie jest zabronione
noszenie desek, więc pieszy nie przekracza dopuszczalnych
wymiarów środka transportu :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-09-01 00:19:38
Autor: hikikomorisan
[...]

  Przepis jest wyraĹşny - rowerzysta na chodniku ma ustąpić MIEJSCA.
  Nie tylko pierwszeństwa.

Ale ustepowanie miejsca moglo miec miejsce np. tak:

rowerzystka dojezdza, zwalnia, zeby ustapic miejsca, i dostaje w plery.

Czyli zachowala sie jak nalezy ale pieszy przytorbil jej z dechy.

Sugerujesz, ze za wolno przyspieszyla i nie uciekla przed deska i to jest
potracenie pieszego z deska?

  To jest "nieustąpienie miejsca przedłuĹźeniu pieszego w postaci deski" :)

Pieszy to pieszy, deska to deska.

Ma ustapic pieszemu. Nie desce. MA nie uszkodzic pieszego. Nie deski.

Data: 2013-09-02 11:31:45
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 1 Sep 2013, hikikomorisan wrote:

Ale ustepowanie miejsca moglo miec miejsce np. tak:

rowerzystka dojezdza, zwalnia, zeby ustapic miejsca, i dostaje w plery.

  To byłoby nieustąpienie pierwszeństwa.
  Po prawdzie widziałem gdzieś tezę, że kierujący samochodem który
wpakował się na tory nie ma obowiązku się teleportować, ale
IMO stoi wbrew literze przepisu i mandat się należy.

Czyli zachowala sie jak nalezy ale pieszy przytorbil jej z dechy.

  Przyznam, że jeśliby dostała w plecy, to bym się nie spierał.
  Deski są na ogół proste, założyłem że to jednak pieszy był
przed rowerzystką, przyłożenie w plecy jest trudne.

[...]

  Patrz post do "witka".
  IMO bagaż pieszego kwalifikuje się razem z pieszym.
  Inaczej zaraz ktoś zacznie twierdzić, że po prawdzie na przejeździe
rower ma obowiązek przepuścić, ale po przyczepce może już
legalnie przejechać.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-09-02 16:09:56
Autor: m4rkiz
"hikikomorisan" <hikikomorisan@amorki.pl> wrote in message news:kvtq5d$lv2$5node1.news.atman.pl...
[...]

reductio ad absurdum: pieszego a nie jego ubran, wiec w sumie moze jechac
na czolowke jezeli tylko nie rozerwie ubran i nie bedzie kontaktu z cialem

Data: 2013-08-31 16:04:40
Autor: hikikomorisan
On 31.08.2013 13:21, Robert Tomasik wrote:

[...]
A deska niesiona przez pieszego to jeszcze deska czy juĹź pieszy ?
[...]

A jak zamochod na skrzyzowaniu wjedzie w samochod z deską, dlatego, ze ten z deska a nie osnakowal b wykonal manwer (i np. deska nagle pojawila sie na drugim pasie, po ktorym jechal pojazd pierwszy) to czyja wina?

Data: 2013-08-31 16:22:30
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "hikikomorisan" <hikikomorisan@amorki.pl> napisał w wiadomości news:kvst5o$mub$2node1.news.atman.pl...
[...]

Z opisu. Pieszy z deską, to nadal jednak pieszy i nic tego nie zmieni.ytowego w samochodzie, a od pieszych nie.
[...]

Masz dwa wykroczenia. nieoznakowanie deski i kolizję. Z tym, ze przepisy wymagają oznakowania ładunku ponadgabarytowego w pojeździe, a od pieszych nie.

Data: 2013-08-31 21:57:40
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

   ^^^^^^^^^^^^^^^

  Dla kompatybilności dorzuć oznakowaną.
  Albo wręcz pojazd "zachodzi przy skręcie".

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-31 23:05:46
Autor: RadoslawF
Dnia 2013-08-31 13:21, Użytkownik Robert Tomasik napisał:

[...]

Skąd wniosek że najechał rowerzysta ?
W opisie było "szedł facet z deską i chciał skręcić więc obrócił
się i jadąca obok niego rowerzystka została uderzona tą deską"
co oznacza że mógł obracając się walnąć rowerzystkę w tył głowy.

Pozdrawiam

Data: 2013-08-31 16:02:41
Autor: hikikomorisan
On 31.08.2013 01:19, RadoslawF wrote:
[...]

I czy pieszy poruszajac sie po drodze, gdzie dozwolony jest ruch rowerowy odpowiednio oznaczyl deske, ktora macha?

Data: 2013-08-31 22:00:23
Autor: Gotfryd Smolik news
Rowerzystka skasowana przez faceta z deską
On Sat, 31 Aug 2013, hikikomorisan wrote:

I czy pieszy poruszajac sie po drodze, gdzie dozwolony jest ruch rowerowy
odpowiednio oznaczyl deske, ktora macha?

  To było o ile rozumiem NA CHODNIKU.
  Dozwoleniu ruchu rowerowego nic do tego - jeśli mamy chodnik
z dopuszczonym ruchem rowerowym (formalnie: droga dla pieszych
z tabliczką "nie dotyczy rowerów") to nadal obowiązuje
"ustępowanie miejsca".

  Jakby pieszy tą deską machnął tak zamaszyście, że skasowałby rowerzystkę
jadącą po DDR (lub jezdni), to oczywiście rozmowa byłaby inna.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-09-01 00:21:30
Autor: hikikomorisan
[...]

  Jakby pieszy tą deską machnął tak zamaszyście, Ĺźe skasowałby rowerzystkę
jadącą po DDR (lub jezdni), to oczywiście rozmowa byłaby inna.

Dlatego obcnie dochodze do premyslen, ze nalezy stac, podniesc deske i przypierdolic niechcacy (usuwajac deske, zeby nie zagrazala innym tak niefortunnie, zebyy tego pierwszego jebnac).

Data: 2013-09-02 11:32:55
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  A widzisz.
  Jak niechcący i z dobrym zamiarem, to ZUPEŁNIE inna rozmowa ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-30 23:14:04
Autor: Chocobo
W dniu 2013-08-30 23:06, Robert Tomasik pisze:

[...]

Ale ona nawet nie dotknęła pieszego. Pieszy uderzył ją deską.

Marcin

Data: 2013-08-30 23:16:31
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Chocobo" <bozupabylazaslona@poczta.fm> napisał w wiadomości news:kvr1v2$ta0$2node1.news.atman.pl...
[...]

Na pieszego składa się pieszy właściwy oraz niesienia przez niego deska.

Data: 2013-08-30 23:29:36
Autor: m
W dniu 30.08.2013 23:16, Robert Tomasik pisze:
[...]

A gdyby ta rowerzystka szła, bądź prowadziła pieszo rower i dostała deską w głowę, to nadal by była winna wejścia w pieszego z deską? Ci z deskami są jakoś specjalnie chronieni przed skutkami swojego wymachiwania deskami czy co?

p. m.

Data: 2013-08-30 23:32:41
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "m" <mvoicem@gmail.com> napisał w wiadomości news:52210ec0$0$1251$65785112news.neostrada.pl...
[...]

A jakby weszła w idącego pieszego bez deski?

Data: 2013-08-30 23:36:53
Autor: m
W dniu 30.08.2013 23:32, Robert Tomasik pisze:
[...]

Ale nie weszła w pieszego, pieszy wszedł w nią. Deską wszedł.

p. m.

Data: 2013-08-30 23:47:02
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "m" <mvoicem@gmail.com> napisał w wiadomości news:52211075$0$1267$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Jak pieszy wejdzie deską w samochód na przejściu dla pieszych, to kto jest winien?

Data: 2013-08-30 16:58:54
Autor: witek
Robert Tomasik wrote:
[...]

Ĺźadnego
[...]

zdecydowanie pieszy.
jak sie niesie deskę to trzeba uważać.

Data: 2013-08-31 16:07:16
Autor: hikikomorisan
On 30.08.2013 23:32, Robert Tomasik wrote:
[...]

Ale nie weszla.

Pomijam juz, ze mozna juz wejsc w pieszego, gdy sie idzie a pieszy nagle zrobi nagly skok w bok.

Data: 2013-09-13 03:02:23
Autor: radoslaw
W dniu piątek, 30 sierpnia 2013 23:29:36 UTC+2 użytkownik m napisał:

A gdyby ta rowerzystka szła, bądź prowadziła pieszo rower i dostała

To by była pieszym, a nie rowerzystką.

R.

Data: 2013-08-31 00:23:07
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 30.08.2013 23:14, Chocobo pisze:
[...]

A jakby nie miał deski tylko pokazywał komuś jaką wielką rybę złapał?

Data: 2013-08-31 00:34:53
Autor: Chocobo
W dniu 2013-08-31 00:23, Andrzej Lawa pisze:

A jakby nie miał deski tylko pokazywał komuś jaką wielką rybę złapał?

To by potrąciła pieszego. A tak go nie potrąciła.

Marcin

Data: 2013-09-01 01:40:49
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 31.08.2013 00:34, Chocobo pisze:
W dniu 2013-08-31 00:23, Andrzej Lawa pisze:

A jakby nie miał deski tylko pokazywał komuś jaką wielką rybę złapał?

To by potrąciła pieszego. A tak go nie potrąciła.

Potrąciła. Deska była de facto częścią pieszego - przepisy nie przewidują czegoś takiego jak "pieszy z ładunkiem wystającym poza obrys".

Data: 2013-09-01 19:34:53
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Rowerzystka skasowana przez faceta z deską
W dniu 30.08.2013 23:06, Robert Tomasik pisze:

Tu ni ma co sprawdzać. Nawet, jeśli tam była dozwolona jazda na rowerze,
to rowerzystka nie może wjeżdżać w pieszych.

Przecie nie wjechał, to pierzy przypierdolił mu deską w gwałtownym ruchu...

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-08-30 23:21:00
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 30 Aug 2013, witek wrote:

rowerzystka dostanie mandat za jazde po chodniku.

  Prawda.

a odszkodowanie za dostanie deską bedzie sobie mogla od faceta dochodzic juz cywilnie.

  IMO nie wchodzi w rachubę.

tak wiem, zaraz bedzie wielki flejm.

  Obstawiam że nie.
  Działanie pieszego nie było umyślne, nie zadziała więc wyjątek z tego tytułu.

  Przepisy są jasne i proste: mi są znane (i to po oberwaniu od kogoś
maczugą za przeoczenie ;)) całe trzy przypadki, kiedy na drodze
(nie mylić z jezdnią) obowiązuje nie "zwykłe" ustąpienie pierwszeństwa,
lecz SZERSZE "ustąpienia miejsca".
  Są to:
- rowerzysta na chodniku pieszemu
- pieszy na DDR rowerzyście
- inne pojazdy tramwajom na torowisku

  W opisanym przypadku rowerzysta nie "ustąpił miejsca".

  Pieszy nie ma obowiązku sprawdzać czy komuś nie "zajdzie drogi",
podobnie, jak rowerzysta na DDR nie ma obowiązku sprawdzać
czy nie zajedzie drogi pieszemu (wcale nie mam na mysli przejścia
dla pieszych na DDR, do czego oczywiście jest wyjątek, ale
legalne lub nielegalne chodzenie pieszych po DDR).
  Zaznaczyłem wyżej, ale dla porządku - umyślność oraz spowodowanie
"niemożliwości" są wyjątkami nadrzędnymi, ale tu to miejsca
nie miało.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-30 23:00:30
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail smolik@stanpol.com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

  Działanie pieszego nie było umyślne

Czy to nie ty pisałes ostatnio, ze brak zamiaru czesto nie implikuje braku winy?

--
Pozdrawia... Budzik
Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."

Data: 2013-08-31 22:16:44
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 30 Aug 2013, Budzik wrote:

[...]

  Oczywiście.
  Ale tu mamy przypadek odwrotny - tylko umyślność mogłaby zmienić
odpowiedzialność wynikłą z niezachowania przepisów.

  Obowiazku USTĄPIENIA nie dochowała ROWERZYSTKA!

  I do tego mogłyby zadziałać dwa znane mi wyjątki: "niewidzialna deska",
czyli rowerzystka NIE MOGŁA jej przewidzieć bo jej nie widziała i co
równie ważne, nie wiedziała że nie widzi, co nadal nie powodowałoby
ani winy ani odpowiedzialności pieszego (ale zdejmowało z rowerzystki
odpowiedzialność mandatową o ile jazda po chodniku byłaby w tym miejscu
dopuszczona) oraz umyślność, która "przenosiłaby" winę na zamachowca.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-31 17:52:46
Autor: witek
Gotfryd Smolik news wrote:

[...]

jestes bliski rozwiązania.

Data: 2013-08-31 21:00:23
Autor: Budzik
[...]

Ta niewidzialnosc to wbrew pozorom wcale nie jest taka trudna do osiągniecia.
Wystarczy, ze rowerzysta i pieszy poruszali sie po tym samym kierunku i dodatkowo deska była niesiona równiez wzdłuznie do tego kierunku.
Wtedy widoczny przekrój jest stosunkowo niewielki i mógłby zostac niezauważony.

Moim zdaniem w całej sytuacji ważnych jest jeszcze pare innych kwestii:
- czy rowerzysta jechał za pieszym czy na przeciwko
- jezeli na przeciwko to z jaka predkoscia sie poruszał
- wreszcie (ktos tu poruszął te kwestie) czy rowerzysta wjechał w deske, czy tez deska wjechała rowerzyscie w plecy.

Czy dobrze mysle, ze niektore odpiowiedzi na te pytania mogłyby sugerować conajmniej niechec pieszego do unikniecia ryzyka?

--
Pozdrawia... Budzik
"Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.

Data: 2013-08-31 17:53:48
Autor: witek
Budzik wrote:
  i dodatkowo deska była niesiona równiez wzdłuznie do tego kierunku.

i zwykle wlasnie tak jest niesiona, bo jest po prostu wygodniej.

Data: 2013-09-01 10:29:43
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:31082013.46CD2EC6budzik61.poznan.pl...
[...]

Pieszego rónież obowiazuje zasada ograniczonego zaufania i jeśli widział nadjeżdżającą rowerzystkę (nie ważne, czy miała prawo tam jechać, czy nie), to nie powinien jej zastawiać deską drogi.

Data: 2013-09-02 11:35:03
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 31 Aug 2013, Budzik wrote:

[...]

  Oczywiście :)
  Dlatego przydałby się filmik.
  Taki jak z "wymuszenie pierwszenstwa" (już nie wiem na której grupie
było - ten na drodze z pierwszeństwem przyspieszał)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-31 00:39:40
Autor: Chocobo
Rowerzystka skasowana przez faceta z deską

  Przepisy są jasne i proste: mi są znane
- pieszy na DDR rowerzyście

A od kiedy to pieszy może poruszać się ddr?

  Pieszy nie ma obowiązku sprawdzać czy komuś nie "zajdzie drogi",

W normalnym przypadku nie, w takim imo niekoniecznie ponieważ stwarza zagrożenie nie tylko dla rowerzystów, ale też dla innych pieszych (oraz pobliskiej infrastruktury, mógł np potrącić stoisko z kryształowymi wazonami)

Marcin

Data: 2013-08-31 09:50:35
Autor: MadMan
Dnia Sat, 31 Aug 2013 00:39:40 +0200, Chocobo napisał(a):

  Przepisy są jasne i proste: mi są znane
- pieszy na DDR rowerzyście

A od kiedy to pieszy może poruszać się ddr?

Co najmniej od 16 lat. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2013-08-31 10:54:13
Autor: Chocobo
Rowerzystka skasowana przez faceta z deską
W dniu 2013-08-31 09:50, MadMan pisze:
Co najmniej od 16 lat.

Tylko w przypadku braku chodnika lub pobocza. Nie spotkałem w przyrodzie takiej sytuacji. Co oczywiście nie znaczy, że takowa nie występuje, niemniej jednak jest to sytuacji  którą raczej można pominąć w dyskusji.

Marcin

Data: 2013-08-31 21:51:47
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 31 Aug 2013, Chocobo wrote:

W dniu 2013-08-31 09:50, MadMan pisze:
Co najmniej od 16 lat.

Tylko w przypadku braku chodnika lub pobocza. Nie spotkałem w przyrodzie takiej sytuacji.

  No ja taką właśnie mam pod ręką.
  Śmieszka, z legalnymi pieszymi (choć DDR).

Co oczywiście nie znaczy, że takowa nie występuje, niemniej jednak jest to sytuacji  którą raczej można pominąć w dyskusji.

  Nie można pominąć faktu, że piszesz iż nie spotkałeś ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-09-01 02:07:47
Autor: Chocobo
Rowerzystka skasowana przez faceta z deską

  No ja taką właśnie mam pod ręką.
  Śmieszka, z legalnymi pieszymi (choć DDR).

Taka ze znakiem C-13 (bez dodatków, tzn niepodzielonym?) Można link do mapy?:)

Marcin

Data: 2013-09-02 11:25:21
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 1 Sep 2013, Chocobo wrote:

  No ja taką właśnie mam pod ręką.
  Śmieszka, z legalnymi pieszymi (choć DDR).

Taka ze znakiem C-13 (bez dodatków, tzn niepodzielonym?)
Można link do mapy?:)

  Można :)

  Zaczyna się toto tu (a kończy na ostatnim linku):
https://maps.google.pl/?ll=50.357205,18.795697&spn=0.001367,0.004045&t=m&z=19&layer=c&cbll=50.357205,18.795697&panoid=f1lhh4EuZs9mxBG0gRKeIA&cbp=12,207.03,,0,-0.61
....polecam przyjrzeć się jak wygląda wjazd od prawej - trafia się
w barierki, w razie obecności rowerów z obu stron minięcie się
jest niemożliwe.

  Samochód tu:
https://maps.google.pl/?ll=50.356203,18.795086&spn=0.001367,0.004045&t=m&z=19&layer=c&cbll=50.35612,18.795037&panoid=7q290p0KLP5ymQ5R65BkIw&cbp=12,214.98,,0,-2.73
....jest całkiem często, ale w sumie gości trochę unieszczęśliwili,
"zawsze tu parkowałem przed domem" :> (a odstęp za krótki, aby się
zatrzymać przed bramą choćby po to żeby ją otworzyć - wedle przepisów
powinien stanąć na jezdni, iść otworzyć, przejechać...)
  Zjazd z ronda:
https://maps.google.pl/?ll=50.353162,18.793142&spn=0.001367,0.004045&t=m&z=19&layer=c&cbll=50.353031,18.792927&panoid=91N46w0D4KCOXC7RzcR57Q&cbp=12,214.98,,0,-2.73>
....i parę km kostki.
  Chodziarze z obrazka to też klasyka:
https://maps.google.pl/?ll=50.346973,18.784436&spn=0.001368,0.004045&t=m&z=19&layer=c&cbll=50.346973,18.784436&panoid=vuQtQk6J17CpX23chfMUrA&cbp=12,324.98,,0,-2.73
  No i hit numeru: na tym zjeździe spokojnie jedzie się asfaltem 45km/h,
wcale nie jakoś wyczynowo:
https://maps.google.pl/?ll=50.345759,18.782683&spn=0.001368,0.004045&t=m&z=19&layer=c&cbll=50.345759,18.782683&panoid=_RhmoHIZObpAggtPPYDzDg&cbp=12,249.91,,0,3.82
....a co można zaliczyć jadąc tak "normalnie" DDRką można sobie wykoncypować:
https://maps.google.pl/?ll=50.344995,18.781548&spn=0.001368,0.004045&t=m&z=19&layer=c&cbll=50.344995,18.781548&panoid=uJar45GmVnuKb9DF-Jk18g&cbp=12,252.82,,0,3.82

  No i oznakowanie z drugiego końca:
https://maps.google.pl/?ll=50.343798,18.77972&spn=0.001368,0.004045&t=m&z=19&layer=c&cbll=50.343883,18.779787&panoid=h-KBoAOdmJfxNk-Il7JlYQ&cbp=12,30.75,,0,9.22
(zwracam uwagę na znak po prawej!)

  Jak tam wjechać?

  Zwyczajnie, to jest NAJMNIEJSZE zmartwienie.
  Większym jest jak to objechać, kiedy się spieszysz do skarbówki :>
  Bo nie powiem, spacerowicze na rowerach tam przy dobrej pogodzie
jeżdżą. Problem jest dla komunikacji, dojazdów (rowerem).

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-09-03 18:58:51
Autor: Chocobo
Rowerzystka skasowana przez faceta z deską

Taka ze znakiem C-13 (bez dodatków, tzn niepodzielonym?)
Można link do mapy?:)
  Można :)

No rzeczywiście ładne. Tylko potwierdza bezmyślność naszych władz.
Choć na upartego po drugiej stronie jest coś co można nazwać poboczem ;)

  Jak tam wjechać?

A takie coś jak najbardziej pozwala (czy wręcz nakazuje) moim zdaniem dalszą jazdę jezdnią.

Marcin

Data: 2013-09-04 21:51:50
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 3 Sep 2013, Chocobo wrote:

No rzeczywiście ładne. Tylko potwierdza bezmyślność naszych władz.
Choć na upartego po drugiej stronie jest coś co można nazwać poboczem ;)

  Nie, to coś po drugiej stronie to jest... przedwojenna ścieżka rowerowa!
  Ale wtedy ona była wysypana zmielonymi odpadami z cegielni (taki
"czerwony piasek") i niewątpliwie jej nawierzchnia wygrywała jakościowo
z ówczesną jezdnia, oczywiście wygrywała również z kostką :)
  Aktualna DDR leci po pasie który był torowiskiem tramwajowym.
  Przed miejscem gdzie jest poziomy "zygzak" tramwaj łagodnie skręcał
w stronę przeciwną do zygzaku, miał przejazd przez pole.

  Jak tam wjechać?

A takie coś jak najbardziej pozwala (czy wręcz nakazuje) moim zdaniem dalszą jazdę jezdnią.

  Problem jest przy wyjazdach z pola, jakbyś się poruszał od strony którą
zapodałem na końcu, to widać że tam są "legalne" wyjazdy, z przerwami
w linii środkowej.
  No i od strony którą zapodałem na początku wjazd jest "legalny",
choć owa poręcz z "wgięciem" to jest skrajne dzieło sztuki
(nawet jeśli z różnych przyczyn tamtedy jadę, to je omijam)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-31 22:12:31
Autor: Gotfryd Smolik news
Rowerzystka skasowana przez faceta z deską
On Sat, 31 Aug 2013, Chocobo wrote:

  Przepisy są jasne i proste: mi są znane
- pieszy na DDR rowerzyście

A od kiedy to pieszy może poruszać się ddr?

  Już wiesz :>

  I teraz hit numeru: jeśli gdzieś obowiązuje zupełny zakaz,
to na ogół nie ma przepisów szczególnych, wiążących się
z dodatkowymi obowiązkami przy takim zakazie.
  Za to jeśli występuje dopuszczenie, to "przy okazji" zazwyczaj
w przepisach dopisane są rygory.
  Przykładowo.
  Z p. widzenia spowodowania wypadku lepiej komuś "wyjechać"
samemu będąc z prawej przez znak "zakaz wjazdu" niż "ustąp pierwszeństwa".

  No i właśnie jest rygor - obustronny, w przypadku jazdy po
chodniku, i jest to rygor ogólny.
  Nieważne czy legalnie czy nielegalnie, rowerzysta jadący
po chodniku ma "ustępować miejsca", czyli również przewidywać
ruchy pieszych.

  Pieszy nie ma obowiązku sprawdzać czy komuś nie "zajdzie drogi",

W normalnym przypadku nie, w takim imo niekoniecznie ponieważ stwarza zagrożenie nie tylko dla rowerzystów, ale też dla innych pieszych

  Co nie zmienia faktu, że trafienie było w rowerzystę.
  Już pisałem - rozważ sobie przypadek skrzyżowania, na którym
jest torowisko po którym da się jechać również samochodem,
i taki układ, że tramwaj ma pierwszeństwo a samochód nie.

  Co kogo obchodzi, że JAKBY jechał tramwaj to należałoby
mu ustąpić, skoro po torowisku jechał samochód?

  JAKBY szedł drugi pieszy, to pieszy z deską mógłby być
(z wysokim prawdopodobieństwem) winien niezachowania ostrożności.
  Ale pieszy nie szedł, jechała rowerzystka która ma nakaz
"ustąpienia miejsca".

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-09-03 19:20:22
Autor: Chocobo
Rowerzystka skasowana przez faceta z deską
  Z p. widzenia spowodowania wypadku lepiej komuś "wyjechać"
samemu będąc z prawej przez znak "zakaz wjazdu" niż "ustąp pierwszeństwa".

Dlaczego?

[...]

Moim zdaniem w kogo było trafienie nic nie zmienia. Ponieważ przyczyną było zachowanie osoby z deską, a nie potencjalnej ofiary.

  Już pisałem - rozważ sobie przypadek skrzyżowania, na którym
jest torowisko po którym da się jechać również samochodem,
i taki układ, że tramwaj ma pierwszeństwo a samochód nie.

Tu nie do końca chodzi o kwestię pierwszeństwa. Czy jeżeli na tym skrzyżowaniu kierowca się 'zablokuje' i zatrzyma na torach, to czy tramwajarzowi wolno bezkarnie go rozjechać, bo kierowcy tam nie powinno być? Bo sobie patrzył gdzieś tam i przecież nie spodziewał się, że jakiś debil zaparkuje na torach?:)

  JAKBY szedł drugi pieszy, to pieszy z deską mógłby być
(z wysokim prawdopodobieństwem) winien niezachowania ostrożności.
  Ale pieszy nie szedł, jechała rowerzystka która ma nakaz
"ustąpienia miejsca".

Jw, sytuacja imo zupełnie niezależna od tego kto był ofiarą.

Marcin

Data: 2013-09-04 21:59:38
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  Bo zakaz wjazdu nie implikuje utraty pierwszeństwa.
  To jest zupełnie odrębna "właściwość" i przy B-20 i A-7 nie
bez powodu jest osobno dopisana do znaczenia.
  Całkiem sporo takich efektów było omawianych przy okazji
stłuczek na nieprawidłowo oznakowanych parkingach centrów
handlowych, niektórym zdarza się być przekonanym, że
skoro ten w poprzek ma linię zatrzymania to obowiązuje
go ustąpienie pierwszeństwa.
  Gruby błąd jak "ten z poprzek" jest z prawej :>

[...]

  Oczywiście że nie.
  Ale musi go ZAWCZASU WIDZIEĆ.
  Nie ma obowiązku go wypatrywać, to raz.
  Nie ma obowiązku przewidzieć "nagłego" zachowania w postaci
wjazdu na tory i zatrzymania się na torach, to dwa.
  Dlatego wypada się zgodzić, że ma znaczenie jak "kierunkowo" do
siebie poruszali się pieszy i rowerzystka, ale założyłem,
że rowerzystka zajeżdżała pieszego od tyłu, więc mógł
jej zwyczajnie nie widzieć.

Bo sobie patrzył gdzieś tam i przecież nie spodziewał się, że jakiś debil zaparkuje na torach?:)

  Powinien patrzeć do przodu, w ramach "zwykłej ostrożności" :)

  IMO nie. Patrz tramwaj.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-31 16:13:18
Autor: hikikomorisan
Rowerzystka skasowana przez faceta z deską
On Fri, 30 Aug 2013, witek wrote:

rowerzystka dostanie mandat za jazde po chodniku.

  Prawda.

Niezupelna. Wszystko zalezy. Nie wiemy jaki to byl chodnik i czy rower tam mogl czy nie mogl byc.

Skoro byl - zakladamy, ze mogl byc w kwestii uproszczenia.

[...]

  Zaznaczyłem wyĹźej, ale dla porządku - umyślność oraz spowodowanie
"niemożliwości" są wyjątkami nadrzędnymi, ale tu to miejsca
nie miało.

Od dzis bede wozil szeoka deske na rowerze, jadac po DDR! o!

Data: 2013-08-31 19:48:06
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "hikikomorisan" <hikikomorisan@amorki.pl> napisał w wiadomości news:kvstlv$gu4$1node2.news.atman.pl...
[...]

I co to - wg Ciebie - zmieni?

Data: 2013-08-31 20:09:43
Autor: hikikomorisan
On 31.08.2013 19:48, Robert Tomasik wrote:
[...]

No bede jechal DDRem i jak zaczepie pieszego to bedzie jego wina.

Znaczy, zamiast inikac kolizji bede pierdolil to, bo przeciez nie mam obowiazku ustepowac pieszemu, nawet przypadkowemu.

To dzieki tej grupie ucze sie o obowiazkach i nie obowiazkach.

I o tym, ze zamiast postepowac z zasada "nie szkodzic" to moge szkodzic ile wlezie, byle zalapac sie na cos "nie mialem obowiazku".

Data: 2013-08-31 21:44:43
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "hikikomorisan" <hikikomorisan@amorki.pl> napisał w wiadomości news:kvtbh2$60f$4node1.news.atman.pl...
[...]

Nie, chyba, ze wtargnie nagle na tę drogę. Nawet jeśli pieszy nie powinien chodzić po drodze dla rowerów, to nei znaczy, że jak tam sie znajdzie, to można go najechać.

Znaczy, zamiast inikac kolizji bede pierdolil to, bo przeciez nie mam obowiazku ustepowac pieszemu, nawet przypadkowemu.

Poczytaj przepisy proszę, zanim siądziesz kolejny raz na rower.

Data: 2013-08-31 22:03:23
Autor: Chocobo
W dniu 2013-08-31 21:44, Robert Tomasik pisze:

Nie, chyba, ze wtargnie nagle na tę drogę. Nawet jeśli pieszy nie
powinien chodzić po drodze dla rowerów, to nei znaczy, że jak tam sie
znajdzie, to można go najechać.

Dokładnie tak samo sprawa wygląda z rowerzystą na chodniku. To, że w większości przypadków nie powinno go tam być nie oznacza, że można go bezkarnie walić deską, czy wkładać kij w szprychy

Marcin

Data: 2013-09-01 00:25:15
Autor: hikikomorisan
On 31.08.2013 21:44, Robert Tomasik wrote:
[...]

Niby nie mozna, ale rower nie zatrzymuje sie w miejscu jak pod kola wpadnie pieszy.

Po za tym nie mam obowiazku na DDR ustepowac pieszemu, ergo jak wejdzie czy wtargnie to wymusza pierwszenstwo.

Tak zrozumialem.

A skoro wymusza - to znaczy, ze to jego wina, dostaje mandacik a ja go pozywam jeszcze cywilnie za wyrzadzeni szkod mnie i rowerowi i mojej desce.

Znaczy, zamiast inikac kolizji bede pierdolil to, bo przeciez nie mam
obowiazku ustepowac pieszemu, nawet przypadkowemu.

Poczytaj przepisy proszę, zanim siądziesz kolejny raz na rower.

Czytam to co na grupie "rower na DDR nie ma obowiazku ustepowac, to pieszy ma obowiazek ustepowac".

Data: 2013-09-02 10:59:37
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  Dobrze zrozumiałeś.
  Ale jak on WIDZI pieszego, to walnięcie deską kwalifikuja się
na czyn umyślny. Nie ma "license to kill".

A skoro wymusza - to znaczy, ze to jego wina

  Czyn umyślny zmienia kwalifikację winnego!

Poczytaj przepisy proszę, zanim siądziesz kolejny raz na rower.

Czytam to co na grupie "rower na DDR nie ma obowiazku ustepowac, to pieszy ma obowiazek ustepowac".

  Słusznie.
  Ale spowodowanie wypadku jest czynem karalnym odrębnym.
  Pieszy dostanie mandat za nieustąpienie pierwszeństwa, a co najmniej
mu się on należy, nikt nie pisze że nie!
  Jednak skoro UMYŚLNIE wjedziesz, to sprawa winy ZA WYPADEK
wygląda inaczej.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-09-02 22:24:46
Autor: Gotfryd Smolik news

Użytkownik "hikikomorisan" <hikikomorisan@amorki.pl> napisał wiadomości
Po za tym nie mam obowiazku na DDR ustepowac pieszemu, ergo jak wejdzie czy wtargnie to wymusza pierwszenstwo.

Tak zrozumialem.

  Owszem, ale pisałeś o przypadku kiedy widoczny pieszy idzie
ruchem jednostajnym.

A skoro wymusza - to znaczy, ze to jego wina, dostaje mandacik

  Jeszcze raz: wykroczenie nie implikuje wprost winy za wypadek.
  I co najmniej dwie kategorie, czyli umyślność i niemożność
zapobieżenia mogą stanowić powód orzeczenia o winie wcale
nie tego, kto byłby winien jakby tych elementów nie było.
  To NIE POWODUJE uchylenia odpowiedzialności za wykroczenia
rzecz jasna, ale co innego za wypadek.

[...]

  Na własne potrzeby nazywam to "syndromem trawniczka".
  Nazwa stąd, że taki sposób rozumowania widziałem po raz pierwszy
na .samochody, z uzasadnieniem, że skoro PoRD (uprzednio KD) nie
przewiduje zakazu parkowania na trawniku, to można na trawniku
parkować bez ryzyka mandatu.
  Następnym krokiem jest teza, że można podczas jazdy zastrzelić
kogoś, też bezkarnie, bo przecież w PoRD nic nie ma na temat
strzelania ;)

  Sprawa jest prosta: obowiązek ustąpienia nie powoduje
uchylenia odpowiedzialności za czyn umyślny.
  Ten zaś "podlega" zarówno karnie (zamach na zdrowie lub
mienie) jak i cywilnie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-09-03 00:41:00
Autor: hikikomorisan
[...]

NAdinterpretacja. Niewidoczny staje sie widoczny ruchem zaskakującym :XD

A skoro wymusza - to znaczy, ze to jego wina, dostaje mandacik

  Jeszcze raz: wykroczenie nie implikuje wprost winy za wypadek.
  I co najmniej dwie kategorie, czyli umyślność i niemoĹźność
zapobieżenia mogą stanowić powód orzeczenia o winie wcale
nie tego, kto byłby winien jakby tych elementów nie było.
  To NIE POWODUJE uchylenia odpowiedzialności za wykroczenia
rzecz jasna, ale co innego za wypadek.

Rowerzysta jak i samochod nie ma jak sie teleportowac ani zatrzymac w miejscu. Jesli wykaze, ze nei moja wina bo zachowalem maksimum ostroznosci... ;)

[...]

  Nazwa stąd, Ĺźe taki sposĂłb rozumowania widziałem po raz pierwszy
na .samochody, z uzasadnieniem, Ĺźe skoro PoRD (uprzednio KD) nie
przewiduje zakazu parkowania na trawniku, to moĹźna na trawniku
parkować bez ryzyka mandatu.
  Następnym krokiem jest teza, Ĺźe moĹźna podczas jazdy zastrzelić
kogoś, też bezkarnie, bo przecież w PoRD nic nie ma na temat
strzelania ;)

A zadechować? D:

  Sprawa jest prosta: obowiązek ustąpienia nie powoduje
uchylenia odpowiedzialności za czyn umyślny.

Ale ja ciagle nieumyslnie, tak samo jak ten pieszy z decha co przypierdolil rowerzystce :)

Data: 2013-09-04 21:24:38
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 3 Sep 2013, hikikomorisan wrote:

NAdinterpretacja. Niewidoczny staje sie widoczny ruchem zaskakującym :XD

  A to przepraszam ;)

Rowerzysta jak i samochod nie ma jak sie teleportowac ani zatrzymac
w miejscu. Jesli wykaze, ze nei moja wina bo zachowalem maksimum ostroznosci... ;)

  To pozostaje zarzut "mógł z łatwością przewidzieć", niestety.

  Następnym krokiem jest teza, że można podczas jazdy zastrzelić
kogoś, też bezkarnie, bo przecież w PoRD nic nie ma na temat
strzelania ;)

A zadechować? D:

  Nie wolno umyślnie, dla nieumyślności nie znam przepisu, który
nakazywałby najpierw zapodać "uwaga machnę dechą" a później
machnąć nią ostrzegawczo ;)

  Sprawa jest prosta: obowiązek ustąpienia nie powoduje
uchylenia odpowiedzialności za czyn umyślny.

Ale ja ciagle nieumyslnie, tak samo jak ten pieszy z decha co przypierdolil rowerzystce :)

  Już pisałem - wtedy rozmowa jest inna ;>
  Gorzej, jak na monitoringu będzie widać że się czaisz :P

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-09-05 00:34:02
Autor: hikikomorisan
Rowerzystka skasowana przez faceta z deską
On Tue, 3 Sep 2013, hikikomorisan wrote:

NAdinterpretacja. Niewidoczny staje sie widoczny ruchem zaskakującym :XD

  A to przepraszam ;)

niemazaco ;)

Rowerzysta jak i samochod nie ma jak sie teleportowac ani zatrzymac
w miejscu. Jesli wykaze, ze nei moja wina bo zachowalem maksimum
ostroznosci... ;)

  To pozostaje zarzut "mĂłgł z łatwością przewidzieć", niestety.

Nie mogl. :)

Inaczej wszystkie pojazdy powinny sie zatrzymac. Bo skoro mogą z łatwością przewidzieć...

Tak jak ten, w ktĂłrego wpierdolil sie smigajacy waleska...

Kierowca terenowki nie powinien jechac, bo mogl z latwoscia przewidziec batmana na mesrszmicie...

  Następnym krokiem jest teza, Ĺźe moĹźna podczas jazdy zastrzelić
kogoś, też bezkarnie, bo przecież w PoRD nic nie ma na temat
strzelania ;)

A zadechować? D:

  Nie wolno umyślnie, dla nieumyślności nie znam przepisu, ktĂłry
nakazywałby najpierw zapodać "uwaga machnę dechą" a później
machnąć nią ostrzegawczo ;)

i utracic leb ;)

  Sprawa jest prosta: obowiązek ustąpienia nie powoduje
uchylenia odpowiedzialności za czyn umyślny.

Ale ja ciagle nieumyslnie, tak samo jak ten pieszy z decha co
przypierdolil rowerzystce :)

  JuĹź pisałem - wtedy rozmowa jest inna ;>

No ja wlasnie staram sie zeby inna byla, a ty mi nie dajesz ;)

  Gorzej, jak na monitoringu będzie widać Ĺźe się czaisz :P

Czaje sie pedzac z decha? ;) E co ty :)

Moge jeszcze uzywac sygnalow swietlno (migajaca lampka) dzwiekowych (terkoczacy dzwonek).

http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-starosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

Data: 2013-09-05 09:33:05
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 5 Sep 2013, hikikomorisan wrote:

  To pozostaje zarzut "mógł z łatwością przewidzieć", niestety.

Nie mogl. :)

Inaczej wszystkie pojazdy powinny sie zatrzymac. Bo skoro mogą z łatwością przewidzieć...

  No i w tych rzadkich przypadkach, kiedy dotyczy ich nakaz ustąpienia
miejsca, dokładnie tak powinny robić.
  Coś Cię dziwi? ;)

  W "normalnych miejskich" warunkach dotyczy to w zasadzie wyłącznie
torowiska i chodnika - widzisz torowisko, masz obowiązek ocenić
czy nie "zajmiesz miejsca" tramwajowi, skoro WIESZ że teleportować
się nie umiesz.
  Jednoślad jest uprzywilejowany, bo na ogół da rady gdzieś się
schować, szczególnie w korku ;>

Tak jak ten, w którego wpierdolil sie smigajacy waleska...

  Nie, to był przypadek najzwyczajnieszego w świecie ustąpienia
pierwszeństwa. Zwyczajnego pierwszeństwa, a nie miejsca.
  Już pisałem - znam całe trzy (z czego na jeden zwróciłem
uwagę po wytknieciu na grupie ;>) przypadki obowiązku
"ustąpienia miejsca", jak znasz jeszcze to dorzuć :)

[...]

  To już jest strzał właściwy ;) - bo to była ironia odnośnie
porównania z bronią, skoro tak porównywać, to potrzebny jest
przepis odpowiedni do "prawa użycia broni" :)

Ale ja ciagle nieumyslnie, tak samo jak ten pieszy z decha co
przypierdolil rowerzystce :)

  Już pisałem - wtedy rozmowa jest inna ;>

No ja wlasnie staram sie zeby inna byla, a ty mi nie dajesz ;)

  Sąd będzie Ci utrudniał na podobnej zasadzie ;)

  Gorzej, jak na monitoringu będzie widać że się czaisz :P

Czaje sie pedzac z decha? ;) E co ty :)

  Niedawno był taki filmik - "pierwszenstwowy" przyspieszał
i na tym polegało jego "czajenie się" :]

Moge jeszcze uzywac sygnalow swietlno (migajaca lampka) dzwiekowych (terkoczacy dzwonek).

  Skoro jest niebezpieczeństwo... kiedyś tak zgodziłem się z TIRmanem
odnośnie wyprzedzania jadących nie-po-DDR: jeśli trąbi *PRZED*
wyprzedzeniem celem ostrzeżenia, to mu się chwali, co innego
jak trąbi PODCZAS :> :P

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-09-05 15:05:08
Autor: hikikomorisan
[...]

  JuĹź pisałem - znam całe trzy (z czego na jeden zwrĂłciłem
uwagę po wytknieciu na grupie ;>) przypadki obowiązku
"ustąpienia miejsca", jak znasz jeszcze to dorzuć :)

Zartobliwie - przypadek czwarty to wlasnie waleska na smigaczu ;)

[...]

ja bede sygnalizowal caly czas "tu jade, uwaga, widzicie mnie, mam deche!!!" ;)

Data: 2013-09-06 00:36:42
Autor: Gotfryd Smolik news
Rowerzystka skasowana przez faceta z deską
On Thu, 5 Sep 2013, hikikomorisan wrote:

ja bede sygnalizowal caly czas "tu jade, uwaga, widzicie mnie, mam deche!!!" ;)

  Hm... czy to Ty zepsułeś stronę airzound.pl, nie wytrzymali
sygnalizacji? ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-09-06 01:09:52
Autor: hikikomorisan
[...]

nie to nie ja ;))

chyba

Data: 2013-08-31 22:24:14
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  Ale to by było umyślne trafienie.
  Nie masz obowiązku pilnować, ale nie wytłumaczysz się, jeśli pieszy
szedł prosto wzdłuż DDR.
  Jeśli pieszy zrobi krok w bok, to oczywiście, sam sobie zaszkodził,
"nie przewidziałem" a obowiazku ustępowania mu nie ma.
  Cały problem w tym, że rower jest szybszy i trudno doprowadzić
do układu "wysoki sądzie, nie widziałem że idzie prosto" :>

To dzieki tej grupie ucze sie o obowiazkach i nie obowiazkach.

  Słusznie.
  Szkoda że nie czytasz zastrzeżeń o wyjątkach :>

I o tym, ze zamiast postepowac z zasada "nie szkodzic" to moge szkodzic ile wlezie, byle zalapac sie na cos "nie mialem obowiazku".

  No właśnie pieszemu NIE DA SIĘ postawić zarzutu że umyślnie
zaszkodził. Powie "nie widziałem i nie słyszałem roweru",
nie udowodnisz że było inaczej, NAWET jeśliby tak było.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-09-01 00:29:17
Autor: hikikomorisan
[...]

Co jest tym niby "umyslnym trafieniem" - jazda DDR-em?

  Nie masz obowiązku pilnować, ale nie wytłumaczysz się, jeśli pieszy
szedł prosto wzdłuż DDR.

Poczekam na takiego co "wtargnie" :]

  Jeśli pieszy zrobi krok w bok, to oczywiście, sam sobie zaszkodził,
"nie przewidziałem" a obowiazku ustępowania mu nie ma.

A do tego calkiem niemozliwe bylo, zebym wyhamowal.

  Cały problem w tym, Ĺźe rower jest szybszy i trudno doprowadzić
do układu "wysoki sądzie, nie widziałem że idzie prosto" :>

Prosto pod kola nie znaczy wzdloz DDR ;P

To dzieki tej grupie ucze sie o obowiazkach i nie obowiazkach.

  Słusznie.
  Szkoda Ĺźe nie czytasz zastrzeĹźeń o wyjątkach :>

Czytam, choc nie wszystkie pojmuje. Wyglada na to, ze lepiej by wyszla dostajac z piąchy od pieszego. Bo trudno sie w sadzie tlumaczyc "ja ta piesc w pysk cyklistki przypadkiem i niechcacy".

I o tym, ze zamiast postepowac z zasada "nie szkodzic" to moge
szkodzic ile wlezie, byle zalapac sie na cos "nie mialem obowiazku".

  No właśnie pieszemu NIE DA SIĘ postawić zarzutu Ĺźe umyślnie
zaszkodził. Powie "nie widziałem i nie słyszałem roweru",
nie udowodnisz że było inaczej, NAWET jeśliby tak było.

No chyba, ze byl monitoring i jest film jak koles z deska czai sie na cyklistke :D

Data: 2013-09-02 11:38:54
Autor: Gotfryd Smolik news
Rowerzystka skasowana przez faceta z deską
On Sun, 1 Sep 2013, hikikomorisan wrote:

  Ale to by było umyślne trafienie.

Co jest tym niby "umyslnym trafieniem" - jazda DDR-em?

  Nie.
  Fakt, że widzisz iż pieszy idzie lub stoi, wiesz że
w danym miejscu się znajdzie i go trafiasz.

  Nie masz obowiązku pilnować, ale nie wytłumaczysz się, jeśli pieszy
szedł prosto wzdłuż DDR.

Poczekam na takiego co "wtargnie" :]

  Wtedy tak.

[...]

  Tos ie zgadza :)

[...]

  :)

[...]

  Zgoda :)
  Nawet świadkowie mogliby pomóc.
  Ale omawiamy konkretny "niepodejrzewany" przypadek.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-31 22:19:53
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  Zgoda.

[...]

  Ale musiałbyś dać się wyprzedzać pieszym, aby nie podpaść
pod umyślność trafienia deską :)
  Trzeba się zgodzić, że jeśliby pieszy WIDZIAŁ rower (np. jadący
naprzeciw), to mógłby odpowiadać za strzał deską.
  Ale jeśli rower był z tyłu to trudno mu zarzucić że chciać
tą deską uderzyć.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-09-01 00:32:06
Autor: hikikomorisan
[...]

Umyslne? Wioze deske, na DDR ma nie byc pieszych. Jak ktos wszedl to nie mam obowiazku ustapic, zwlaszcza, ze jadac szybko moge nie wyhamowac. Choc bardzo, bardzo wysaki sadzie sie staralem, sa nawet slady hamowania...

  Trzeba się zgodzić, Ĺźe jeśliby pieszy WIDZIAŁ rower (np. jadący
naprzeciw), to mógłby odpowiadać za strzał deską.
  Ale jeśli rower był z tyłu to trudno mu zarzucić Ĺźe chciać
tą deską uderzyć.

Czy jak wyrzucę za siebie, nie patrzac, pusta butelke. A ta butelka rozbije komus glowe, to moge sie tlumaczyc, ze przeciez nie chcialem nikomu zrobic ziaziu, a pech chcial, ze tam gdzie rzucilem, nie patrzac ktos byl i dostal w leb?

Data: 2013-09-01 10:34:04
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "hikikomorisan" <hikikomorisan@amorki.pl> napisał w wiadomości news:kvtqsp$mv8$2node1.news.atman.pl...

[...]

Rozumujący w ten sposób kierujący są przyczyną większości zdarzeń drogowych. Miałem zielone światło, więc co mnie obchodzi, że on jedzie! Mam pierwszeństwo na drodze, to co mnie obchodzi, że tam pieszy idzie. I później się dziwią, że uznawani są za winnych. Winnych z uwagi na niezastosowanie zasady ograniczonego zaufania.

[...]

Możesz się tak tłumaczyć. Tylko że powinieneś przewidzieć, że butelka może na kogoś opaść. W wypadku pieszego z deską, normalnym następstwem skręcenia nie jest trafienie rowerzystki, której teoretycznie nie powinno tam być,.

Data: 2013-09-01 09:37:45
Autor: witek
Robert Tomasik wrote:
[...]

w wypadku pieszego z deską normalnym następstwem skręcania jest pomyslenie, ze nie wszyscy spodziwaja sie, że facet koło nich ma 3.5 m szerokosci i ze trzeba trochę bardziej uwazac niz zwykle.

Data: 2013-09-01 09:52:42
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail robert.tomasik@gazeta.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

Czyli niosąc deskę mogę spokojnie obracać sie z nią na lewo i prawo nie rozgladając sie czy kogoś uderze?

--
Pozdrawia... Budzik
"Aniołom łatwo być aniołami. Nie jedzą i są bezpłciowi."

Data: 2013-09-04 15:12:36
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 01.09.2013 11:52, Budzik pisze:
[...]

Jakbyś przestał przez chwilę myśleć o molestowaniu dzieci, to byś zauważył że niosąc deskę nie da się rozejrzeć zupełnie bez obracania się.

Data: 2013-09-04 23:00:29
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

brawo, widze, ze trzymasz poziom... bruku...

to byś zauważył że niosąc deskę nie da się rozejrzeć zupełnie bez obracania
się.
Da sie.

--
Pozdrawia... Budzik
Jaki jest szczyt odwagi???

Data: 2013-09-05 08:26:36
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 05.09.2013 01:00, Budzik pisze:
[...]

Sam napisałeś, żeby tak o tobie pisać.

to byś
zauważył że niosąc deskę nie da się rozejrzeć zupełnie bez obracania
się.

Da sie.

No może twój gatunek ma możliwość obrócenia głowy o 180 bez obracania ramion, ale homo sapiens nie posiada takiego talentu.

Data: 2013-09-05 07:40:51
Autor: Budzik
[...]

Nie, napisałem, ze nie moge ci zabronic pisania co tylko chcesz.
To ze oceniam to w odpowiedni sposób to jest inna inszość.

[...]

Ale homo sapiens posiada mozliwosc podniesienia deski do pozycji pionowej, jezeli wie, ze musi sie obrócic dalej niz mozliwy obrót głowy i wie, ze obracanie sie z deska bez upewnienia sie, ze kogos uderzy jest nieporządane. Reasumuj - homo sapiens ma umiejetnosc przewidywania. Teoretycznie. --
Pozdrawia... Budzik
"Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z
książki, nie stosuj systemu Braille'a."  T. Bernard

Data: 2013-09-05 09:49:09
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 05.09.2013 09:40, Budzik pisze:

Ale homo sapiens posiada mozliwosc podniesienia deski do pozycji pionowej,

....i gwizdnięcia w głowę idącego za nim dziecka lub urwania czyjegoś szyldu.

Data: 2013-09-05 10:00:37
Autor: Budzik
[...]

Trzeba podnosic deskę do przodu, wtedy z tyłu nie ma żadnego ruchu w martwym polu.
Naprawde, nic trudnego.

--
Pozdrawia... Budzik
Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie

Data: 2013-09-05 12:06:49
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 05.09.2013 12:00, Budzik pisze:
[...]

Jakie "do przodu"??

Deskę trzymasz w połowie, więc jak podnosisz przód, to tył opada.

Data: 2013-09-05 12:00:37
Autor: Budzik
[...]

Normalnie, do przodu. A jak rozumiesz "do przodu"?

Deskę trzymasz w połowie, więc jak podnosisz przód, to tył opada.

No i? Tam też nie dosiegasz wzrokiem? Boisz sie, ze ktos ci pod deska bedzie stał w martwym polu.

Dodatkowo a propos obracania głowy i patrzenia do tyłu - wymuszony ruch deski "razem z ciałem" mozna zniwelowac ruchem reki.
dla chcącego nic trudnego.

No ale oczywiscie mozna udawać Flipa i Flapa.

--
Pozdrawia... Budzik
Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

Data: 2013-09-05 15:13:50
Autor: hikikomorisan
On 05.09.2013 14:00, Budzik wrote:
[...]

No i? Tam teĹź nie dosiegasz wzrokiem? Boisz sie, ze ktos ci pod deska
bedzie stał w martwym polu.

4-letnie dziecko bez problemu miesci sie pod decha pozioma niesiona przez doroslego.

4-letnie dziecko pojawiac sie lub (z nienacka:) ) w martwych strefach widzenia, niekoniecznie ruchem przewidywalnym :)

Data: 2013-09-05 15:36:22
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail hikikomorisan@amorki.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

Ty tez masz tam martwe pole?
Może chwyccie deske w reke?

--
Pozdrawia... Budzik
"Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach

Data: 2013-09-05 20:17:46
Autor: hikikomorisan
On 05.09.2013 17:36, Budzik wrote:
[...]

MoĹźe chwyccie deske w reke?

JAk bardzo długą?

Data: 2013-09-05 21:00:34
Autor: Budzik
[...]

To zalezy co chcesz udowodnic ;-P

--
Pozdrawia... Budzik
....i to by było na tyle

Data: 2013-09-05 09:49:57
Autor: Andrzej Lawa
[...]

A ja ciebie oceniam w taki równie odpowiedni sposób.

Data: 2013-09-05 10:00:37
Autor: Budzik
[...]

Jeszcze raz powtórze: gadaj sobie co chcesz.
Możesz nawet twierdzic, ze ziemia jest płaska.

--
Pozdrawia... Budzik
Nawet najdłuższa droga zaczyna się zawsze od pierwszego kroku.

Data: 2013-09-05 12:07:57
Autor: Andrzej Lawa
[...]

Ale ja tobie nie pozwalam, kłamco.

Możesz nawet twierdzic, ze ziemia jest płaska.

Cóż, ziemia (w np. ogrodzie) jak najbardziej może być płaska. Wszystko zależy, jak ją ukształtujesz.

Data: 2013-09-05 12:00:37
Autor: Budzik
[...]

Pamiętaj - jak to mówisz, to obowiązkowo musisz tupnąć nóżką.

Możesz nawet twierdzic, ze ziemia jest płaska.

Cóż, ziemia (w np. ogrodzie) jak najbardziej może być płaska. Wszystko
zależy, jak ją ukształtujesz.

Brawo. --
Pozdrawia... Budzik
"Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest
sprawienie, by ludzie wierzyli, że już ją znają."  Frank Herbert

Data: 2013-09-06 00:38:33
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 5 Sep 2013, Budzik wrote:

Możesz nawet twierdzic, ze ziemia jest płaska.

  W sprawie formalnej - strzeliłeś sobie sam do bramki ;)
  Niewąpliwie nie jest płaska Ziemia.
  Taka planeta.
  Ale już ziemia, znaczy grunt, może spokojnie być płaska :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-09-05 23:00:43
Autor: Budzik
[...]

Wiem, wiem, juz mi Andrzej wytknął tego orta.
Ale mam nadzieje, ze sens był jasny.

--
Pozdrawia... Budzik
Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

Data: 2013-09-06 09:20:03
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 06.09.2013 01:00, Budzik pisze:
[...]

Podobnie jak twoje pomówienie, kłamco.

Data: 2013-09-06 09:00:21
Autor: Budzik
[...]

To muszą byc jakieś kompleksy z dzieciństwa... :(

Data: 2013-09-06 11:06:31
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 06.09.2013 11:00, Budzik pisze:
[...]

Nie. Uraz. Do kłamców. Takich jak ty.

Data: 2013-09-06 10:00:42
Autor: Budzik
[...]

To chyba zasada samospełniającej sieprzepowiedni.
Bedziesz tak długo powtarzał az sam w to uweirzysz.

Tak czy siak - po raz kolejny EOT.

--
Pozdrawia... Budzik
Dyplomata potrafi powiedzieć "idź do diabła" w taki sposób,

Data: 2013-09-06 12:03:23
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-09-06 12:00, Budzik pisze:
[...]

Przynajmniej potwierdził, że ma kompleksy. Zapewne z dzieciństwa, choć kto wie, różne aberracje się zdarzają i czasem rzekomo dorosły facet nabawia się kompleksów jak baba.

--
Liwiusz

Data: 2013-09-06 12:10:44
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 06.09.2013 12:03, Liwiusz pisze:
[...]

Jak zwykle nie umiesz czytać.

kto wie, różne aberracje się zdarzają i czasem rzekomo dorosły facet
nabawia się kompleksów jak baba.

I jeszcze jesteś mizoginicznym dupkiem...

Data: 2013-09-06 12:11:30
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 06.09.2013 12:00, Budzik pisze:
[...]

Koncepcji samospełniającej się przepowiedni też najwyraźniej nie rozumiesz.

Data: 2013-09-05 08:40:44
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-09-05 08:26, Andrzej Lawa pisze:

No może twój gatunek ma możliwość obrócenia głowy o 180 bez obracania
ramion, ale homo sapiens nie posiada takiego talentu.

Szerokie pole widzenia umożliwia zobaczenie tego, ma się za sobą, przez samo tylko odkręcenie głowy. Uwaga - nie dotyczy osób z końskimi klapkami na oczach.

--
Liwiusz

Data: 2013-09-05 08:55:11
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 05.09.2013 08:40, Liwiusz pisze:
[...]

Ostre widzenie dla człowieka to max. 15 stopni.

Widzenie peryferyjne jest nieprecyzyjne, nie jest stereoskopowe i problem pogłębiają wady wzroku, chociażby zwykła krótkowzroczność, która przy korekcji normalnymi okularami dodatkowo zawęża pole ostrego widzenia.

Jeśli widzisz przed sobą pieszego niosącego długi ładunek powinieneś zdać sobie sprawę, że ruch tym ładunkiem będzie nieunikniony. Oraz że ludzie mają tendencję do ruszania rękami, także na boki.

Data: 2013-09-05 08:59:51
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-09-05 08:55, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Nie trzeba widzieć ostro, aby zobaczyć przeszkodę wielkości rowerzysty.

problem pogłębiają wady wzroku, chociażby zwykła krótkowzroczność, która
przy korekcji normalnymi okularami dodatkowo zawęża pole ostrego widzenia.

Nie da rady, trzeba zatem przy wykonywaniu niebezpiecznych ruchów przystawać i robić to *bardzo* ostrożnie. Nie ma zasady "nie widzę, więc mogę iść".

Jeśli widzisz przed sobą pieszego niosącego długi ładunek powinieneś
zdać sobie sprawę, że ruch tym ładunkiem będzie nieunikniony. Oraz że
ludzie mają tendencję do ruszania rękami, także na boki.

To swoją drogą, ale winnym zajścia będzie machający.

--
Liwiusz

Data: 2013-09-05 09:06:19
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 05.09.2013 08:59, Liwiusz pisze:

[...]

Tylko dlaczego promujesz zasadę "widzę, że naruszę bezpośrednie otoczenie pieszego, ale mimo tego sobie tam wjadę, może akurat ręką nie ruszy"?

[...]

Pokaż mi przepis nakazujący upewnienie się, że nikomu nie utrudnisz ruchu podnoszą rękę ;)

Data: 2013-09-05 09:13:00
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-09-05 09:06, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Nie wiem, może na wsi chodzicie i omijacie się różnymi drogami, ale w mieście naturalne jest, że ludzie chodzą w swoim bezpośrednim otoczeniu. Pojedź czasem do NY, czy choć do Warszawy, to może trochę realizmu nabierzesz.

Art. 415kc.

--
Liwiusz

Data: 2013-09-05 09:22:42
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 05.09.2013 09:13, Liwiusz pisze:

[...]

Chłopie, jak jest intensywny ruch na chodniku tak, że ludzie ciągle są obok innych ludzi, to gdzie ty jeszcze chcesz tam rowerem jeździć?!

[...]

A teraz pokaż mi orzecznictwo świadczące o tym, że wjechanie przez rowerzystę na chodniku w rękę pieszego pokazującego "taaaaaaaaaaką rybę" jest przez kogokolwiek poza tobą uznawane za winę tegoż pieszego.

Data: 2013-09-05 09:29:52
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-09-05 09:22, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Powymachuj sobie rękami, to zobaczysz. Najlepiej w Pruszkowie.

--
Liwiusz

Data: 2013-09-05 09:31:43
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 05.09.2013 09:29, Liwiusz pisze:

[...]

I znowu robisz uniki. Czyli pieprzysz głupoty i tyle.

Data: 2013-09-05 12:03:57
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 5 Sep 2013, Liwiusz wrote:

W dniu 2013-09-05 09:06, Andrzej Lawa pisze:
Tylko dlaczego promujesz zasadę "widzę, że naruszę bezpośrednie
otoczenie pieszego, ale mimo tego sobie
tam wjadę, może akurat ręką nie ruszy"?
    ^^^^^^^^^

Nie wiem, może na wsi chodzicie i omijacie się różnymi drogami, ale w mieście naturalne jest, że ludzie chodzą w swoim bezpośrednim otoczeniu.

  Ale jest nienaturalne, że w tym bezpośrednim otoczeniu jeżdżą.
  Choć prawdę mówiąc, jazda po chodniku "bo tam jest krawężnik"
w celu zaparkowania się zdarza, nie zaprzeczę.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-09-01 11:25:44
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-09-01 10:34, Robert Tomasik pisze:

[...]

W tym sęk, że teoretycznie może być. Na każdym chodniku może legalnie znaleźć się ktoś jadący na rowerze. Z tego względu wnioskowanie oparte "że pieszy mógł się nie spodziewać rowerzysty" jest z gruntu błędne.

--
Liwiusz

Data: 2013-09-02 13:27:05
Autor: J.F
Użytkownik "witek"  napisał w wiadomości
Karol Misiukiewicz wrote:
[...]

Niekoniecznie flejm. A gdyby tam pieszy byl ? albo nieprzepisowo zaparkowany samochod ?
Wiec delikwent slusznie skazany bedzie za niezachowanie ostroznosci i doprowadzenie do wypadku.

J.

Data: 2013-08-30 21:07:35
Autor: Jacek S.

http://wrower.pl/prawo/kodeks-drogowy-dla-rowerzystow,3176.html

--
Jacek S.

Data: 2013-08-30 21:25:49
Autor: Karol Misiukiewicz
Dnia Fri, 30 Aug 2013 21:07:35 +0200, Jacek S. napisał(a):

[...]

jak walczyc z rowerzystami na chodniku ?

Data: 2013-08-31 06:54:47
Autor: pepe
W dniu 2013-08-30 21:30, Andrzej Lawa pisze:
[...]

no to od razu proponuje rozciągać struny fortepianowe między drzewami

Data: 2013-08-31 22:26:23
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 31 Aug 2013, pepe wrote:

[...]

  Niestety, propozycja nie do zaakceptowania - umyślność czynu
jest ewidentna. A to zmienia odpowiedzialnosć.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-09-01 00:17:15
Autor: hikikomorisan
On Sat, 31 Aug 2013, pepe wrote:

[...]

Eeeee? JAk chcesz pograc na harfie a nie masz harfy ale wiesz, ze z drewna to rozciagasz struny miedzy drzewami ;)

Data: 2013-09-02 22:29:02
Autor: Gotfryd Smolik news

On Sat, 31 Aug 2013, pepe wrote:
[...]

  Sąd wykaże się "doświadczeniem życiowym", każe harfę przytargać
i zaproponuje zagranie lotu motyla. Albo sonaty księżycowej.
  ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-09-03 00:37:17
Autor: hikikomorisan

On Sat, 31 Aug 2013, pepe wrote:
[...]

  Sąd wykaĹźe się "doświadczeniem Ĺźyciowym", kaĹźe harfę przytargać
i zaproponuje zagranie lotu motyla. Albo sonaty księżycowej.
  ;)

ale ucze sie dopiero wysoki sącie ;)

Data: 2013-08-30 21:49:32
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-08-30 21:25, Karol Misiukiewicz pisze:

jak walczyc z rowerzystami na chodniku ?
Chodzić z deską i często skręcać?

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-08-30 22:06:37
Autor: Karol Misiukiewicz
Dnia Fri, 30 Aug 2013 21:49:32 +0200, sqlwiel napisał(a):

W dniu 2013-08-30 21:25, Karol Misiukiewicz pisze:

jak walczyc z rowerzystami na chodniku ?
Chodzić z deską i często skręcać?

koledzy prawnicy ktorzy tez z tym sie spotykają na Puławskiej, na Jana
Pawła II i chodnikach przy innych ulicach w Warszawie proponują wyłapać
rowerzystów (aż sobie zapisałem) w trybie art. 45 paragraf 2 Kodeksu
postępowania w sprawach o wykroczenia.
Troche czasu, przytrzymać jednego z drugim rowerzystów, poczekają sobie pół
godziny na Policję, zapłacą więcej za wypożyczenie roweru, zapłacą 50zł za
jazdę po chodniku, zapłacą 350 zł za kolizję z pieszym na chodniku, troche
rozgłosu w TV i skończy sie jeżdżenie po chodnku na rowerze lub
przynajmniej mocno sie ograniczy to zjawisko, ktore zagraża zdrowiu a nawet
życiu przechodniów.

Data: 2013-08-30 23:07:16
Autor: m
W dniu 30.08.2013 22:06, Karol Misiukiewicz pisze:
[...]

przynajmniej mocno sie ograniczy to zjawisko, ktore zagraĹźa zdrowiu a nawet
Ĺźyciu przechodniĂłw.

Możesz zacytować jakieś statystyki dotyczące tego życia przechodniów?

Bo o ile sobie przypominam statystyki policyjne które gdzieś tam kiedyś dorwałem w sieci, to rocznie ginie ok. 50 rowerzystów w starciu z samochodem, zaś pieszych w starciu z rowerem - 0.

p. m.

Data: 2013-08-31 15:44:22
Autor: PlaMa
W dniu 2013-08-30 23:07, m pisze:

Bo o ile sobie przypominam statystyki policyjne które gdzieś tam kiedyś
dorwałem w sieci, to rocznie ginie ok. 50 rowerzystów w starciu z
samochodem, zaś pieszych w starciu z rowerem - 0.

a o potrąceniach i ranach była w nich mowa?

Data: 2013-09-02 08:25:21
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2013-08-31 15:44, PlaMa pisze:
W dniu 2013-08-30 23:07, m pisze:

[...]

chociaż śmiertelne tez się zdarzaja :P
http://lodz.naszemiasto.pl/artykul/1872051,wypadek-na-kosciuszki-w-lodzi-3-letnia-dziewczynka,id,t.html

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2013-09-02 08:34:31
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-09-02 08:25, Tomasz Kaczanowski pisze:
a o potrąceniach i ranach była w nich mowa?

chociaż śmiertelne tez się zdarzaja :P
http://lodz.naszemiasto.pl/artykul/1872051,wypadek-na-kosciuszki-w-lodzi-3-letnia-dziewczynka,id,t.html

.... a ((P)O)sły już wpadły na "genialny" pomysł:
http://natemat.pl/73391,obowiazkowe-oc-dla-rowerzystow-taki-postulat-przedstawili-poslowie-po-na-szczescie-ministerstwo-finansow-jest-sceptyczne

.... aĹź dziwne, Ĺźe Vincent nie popiera. Wszak to kupa szmalu dla niego.
Przecież - najpierw dostanie działkę od TU zbierających składki, potem kary od niepłacących, wreszcie VAT od papug uczestniczących w egzekwowaniu plus opłaty sądowe i inne.
Myślę, że jak się z tym prześpi, to spojrzy innym okiem :)

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-08-31 15:43:49
Autor: PlaMa
W dniu 2013-08-30 22:06, Karol Misiukiewicz pisze:

przytrzymać jednego z drugim rowerzystów

Jak sobie wyobrażasz, że jakiś Nowak przytrzymuje Kowalskiego wbrew jego woli ?

Data: 2013-08-31 22:38:55
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 31 Aug 2013, PlaMa wrote:

W dniu 2013-08-30 22:06, Karol Misiukiewicz pisze:

przytrzymać jednego z drugim rowerzystów

Jak sobie wyobrażasz, że jakiś Nowak przytrzymuje Kowalskiego wbrew jego woli?

  Zwyczajnie.
  Zatrzymanie obywatelskie.
  Oczywiście jest spore ryzyko, bo jak się okaże że zarzut jest
bezpodstawny, to zatrzymujący sam musi się liczyć z zarzutem
przestępstwa pozbawienia wolności.

  Chyba nie sądzisz, że jak nieznany Ci osobnik kradł 200 zł
(lub rzecz o równie niskiej wartości) to masz obowiązek
poczekać aż ucieknie?

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-09-01 01:44:54
Autor: Andrzej Lawa
[...]

Do momentu kiedy zatrzymywany wyrazi chęć przedstawienia się dokumentem tożsamości.

Swoją droga jak zwykle popieram rowery jako środek transportu i nawet w przypadku pustych lub prawie pustych chodników i braku ścieżek zachęcam do jazdy chodnikiem, to niektórzy "pedalarze" mają w głowie nieźle nasrane - np. dziś... no ściśle wczoraj jadę sobie al. Ujazdowskimi obok Łazienek - gdzie jest piękna, równa ścieżka - a jakieś pedalarskie głąby jadą sobie jezdnią i mają pretensje za zwrócenie uwagi, że jest ścieżka.

Data: 2013-09-01 08:00:21
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail alawa.news@lechistan.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

Zgadza sie, zarówno wsród rowerzystów jak i kierowcow, jak starszych pan jak i ksiezy jak i (itd) znajdziesz przykład idiotów.

--
Pozdrawia... Budzik
Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka,

Data: 2013-09-01 12:11:48
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 01.09.2013 10:00, Budzik pisze:
[...]

Księża zawodowo sprzedają ludziom niewidzialny towar, więc jak dla mnie z definicji są to ludzie niewiarygodni - na poziomie różnego rodzaju MLM.

Co do reszty istnienie idiotów mnie nie dziwi, ale przynajmniej większość ma jakiś krótkowzroczne, pozorne uzasadnienie. Co dolegało tym idiotom? Nie mam pomysłu...

Data: 2013-09-01 12:37:40
Autor: hikikomorisan
On 01.09.2013 01:44, Andrzej Lawa wrote:

[...]

Pytanie, czy ta sciezka ma wiecej niz 300 metrow i czy jest na nia wjazd stamtad skad jechali.

Bo ja tez nie wjezdzam na takie sciezki. Zwlaszcza jak nie ma jak wjechac lub pozniej z niej zjechac.

Data: 2013-09-02 11:43:18
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 1 Sep 2013, Andrzej Lawa wrote:

[...]

  No przecież, wyraźnie napisałem "nieznany".
  Przestał być nieznany, trudno.

Swoją droga jak zwykle popieram rowery jako środek transportu i nawet w przypadku pustych lub prawie pustych chodników i braku ścieżek zachęcam do jazdy chodnikiem

  Tia...
  A jeździj sobie chodnikami do upojenia.
(żeby nie było - w skrajnie trudnych warunkach owszem, jadę chodnikiem)
  Ja tam wolę pewną DDRkę objechać nadkładając 1,5 km (no chyba żeby
zamienili DDR z jezdnią i to na jezdni porobili skoki w bok)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-09-02 14:10:34
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
[...]

No ale pytanie było:

,,
Jak sobie wyobrażasz, że jakiś Nowak przytrzymuje Kowalskiego wbrew
jego woli?
''
Czyli jak Nowak wie, że Kowalski, to już sorry, nie przetrzymuje.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-09-02 22:29:52
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 2 Sep 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

Jak sobie wyobrażasz, że jakiś Nowak przytrzymuje Kowalskiego wbrew
jego woli?
''
Czyli jak Nowak wie, że Kowalski, to już sorry, nie przetrzymuje.

  No to mnie zażyłeś, wycofuję się rakiem :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-09-01 08:39:09
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Rowerzystka skasowana przez faceta z deską
  Chyba nie sądzisz, że jak nieznany Ci osobnik kradł 200 zł
(lub rzecz o równie niskiej wartości) to masz obowiązek
poczekać aż ucieknie?

A jak znany? Rowerzysta się przedstawi/wylegitymuje i już jest znany. I go przetrzymać nie wolno. No nie?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-09-02 11:40:27
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  No to nie działa.

Rowerzysta się przedstawi/wylegitymuje i już jest znany.
I go przetrzymać nie wolno. No nie?

  Oczywiscie.
  Powszechnie stosowaną metodą jest niedoprowadzanie sprawcy
do takiego pomysłu ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-09-02 14:11:11
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
[...]

A to niedoprowadzenie jest zgodne z prawem?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-09-02 22:31:08
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  Możesz jeszcze raz przeczytać i rozważyć wniosek?

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-09-03 07:03:31
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
[...]

No mówisz, że powszechnie stosowaną metodą jest niedoprowadzenie do wylegitymowania, czego nie zrozumiałem?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-09-04 21:29:03
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 3 Sep 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

[...]

  DO CZEGO?

czego nie zrozumiałem?

  Niedoprowadzenie do ZROZUMIENIA przez sprawcę, że jak się
wylegitymuje, to zatrzymujący tracą podstawę prawną do
dalszego przetrzymywania i narażają się na zarzut bezprawnego
pozbawienia wolności.
  Obowiązku powiedzenia mu, że może pokazać dowód osobisty
i pójść sobie nie masz. To on może się w ten sposób obronić,
jego broszka.

  Najlepiej wezwać policję nim w ogóle zdąży się odezwać ;>

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-09-01 18:05:05
Autor: m4rkiz
"Karol Misiukiewicz" <k.misiukiewicz@tlen.pl> wrote in message news:q55gsecs29wx.564l31e4es27$.dlg40tude.net...
troche
rozgłosu w TV i skończy sie jeżdżenie po chodnku na rowerze lub
przynajmniej mocno sie ograniczy to zjawisko, ktore zagraża zdrowiu a nawet
życiu przechodniów.

jestem przeciw rowerzystom na chodniku, ale to ostatnie stwierdzenie jest
pwenym naciaganiem faktow - chodniki sa bezpieczne, a wiekszym zagrozeniem
na nich sa samochody

http://ibikekrakow.com/2013/05/07/pieszym-na-chodnikach-zagrazaja-nie-tylko-rowerzysci/

Data: 2013-09-01 08:34:46
Autor: WOJO
Rowerzystka skasowana przez faceta z deską
jak walczyc z rowerzystami na chodniku ?
Jak walczyć z pieszymi na jezdni ?
WOJO

Data: 2013-09-01 12:40:00
Autor: hikikomorisan
On 01.09.2013 08:34, WOJO wrote:
jak walczyc z rowerzystami na chodniku ?
Jak walczyć z pieszymi na jezdni ?
JAk walczyc z kierowcami zastawiajacymi chodniki i sciezki rowerowe "bo on musi wyladowac towar"

Data: 2013-09-02 12:00:04
Autor: WOJO
Rowerzystka skasowana przez faceta z deską
JAk walczyc z kierowcami zastawiajacymi chodniki i sciezki rowerowe "bo on musi wyladowac towar"
Tak samo? Deską? :)
WOJO

Data: 2013-09-01 08:37:29
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 30.08.2013 21:07, Jacek S. pisze:
Wszystko działo sie na chodniku dla pieszych.
kto jest winien ?

Rowerzystka.

Albowiem? To, że znajdowała się na chodniku to tylko dla niej mandat. To tak samo jak jedziesz i zmieniasz pas, a tym pasem nadciąga ktoś, kto nie miał prawa nim jechać i ci przygrzmocił. On winien wypadku czy ty? Gotfryd kiedyś mocno bojował za tym, że jednak ty, bo zmieniasz pas ruchu i g. cię obchodzi że tamten znalazł się tam nieprzepisowo. Ty mu zajechałeś drogę.

Jakby rowerzystka była na wrotkach, to by wina była chłopa z deską, a jak na rowerze, to już jej? Myślę, że wina chłopa z deską jest taka sama w obu przypadkach.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-09-02 11:49:36
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  Albowiem trzeba czytać przepisy.

To, że znajdowała się na chodniku to tylko dla niej mandat.

  To jest drugorzędne.
  Ważniejsze jest, że rowerzysta ma pieszemu na chodniku
ustąpić MIEJSCA a nie pierwszeństwa.

[...]

  Cały pic w tym, że do porównania z pojazdem na jezdni potrzebujesz
TRAMWAJU. Bo tylko w tym przypadku istnieje adekwatny przepis
o obowiązku "ustąpienia miejsca" (a nie pierwszeństwa!)

Jakby rowerzystka była na wrotkach, to by wina była chłopa z deską,

  Właśnie "nie wiadomo" :)
  Bo wrotki to chyba "pojazd nie dopuszczony do ruchu drogowego" :)

a jak na rowerze, to już jej? Myślę, że wina chłopa z deską jest taka sama w obu przypadkach.

  A ja nie.
  Oczywiście listę zastrzeżeń już wymieniono i ze sporą cześcią wypada
się zgodzić (jak np. poruszali się naprzeciw i pieszy widział
ten rower).

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-09-02 14:13:07
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Rowerzystka skasowana przez faceta z deską
Jakby rowerzystka była na wrotkach, to by wina była chłopa z deską,
  Właśnie "nie wiadomo" :)
  Bo wrotki to chyba "pojazd nie dopuszczony do ruchu drogowego" :)

A wózek inwalidzki jest dopuszczony? gdzie jest taka lista dopuszczeń?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-09-02 22:44:37
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  Wózek inwalidzki nie "przekwalifikuje" prowadzącego na kierującego.
  Poruszający się wózkiem jest pieszym, podobnie jak osoba prowadząca
rower.
  Z tym, że jest to JEDYNY wyjątek traktowania dorosłej osoby "jadącej"
jako pieszego (drugim i ostatnim jest dziecko do lat 10 na rowerze).

  Nim wyskoczysz z kolejnym pomysłem (bo coś tak czuję), to ostrzegam,
że akcie prawnym jak niżej jest wyraźne zastrzeżenie graniczne
dla pojazdu *silnikowego* (coś podobnie jak dla roweru, tylko
limit inny).

gdzie jest taka lista dopuszczeń?

  A gdzieżby miała być?
  W ustawie PoRD.
  Może byś ją kiedyś przeczytał?
  Tak na początek art.1 i art.2, "na początek" wystarczy, no powiedzmy
na potrzeby ww problemu.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-09-03 07:11:34
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
[...]

A wĂłzek inwalidzki jest dopuszczony?

  WĂłzek inwalidzki nie "przekwalifikuje" prowadzącego na kierującego.
  Poruszający się wĂłzkiem jest pieszym, podobnie jak osoba prowadząca
rower.

No ale skąd pomysł, Ĺźe  gość co ma na butach kółka i porusza się machając nogami to juĹź pojazd niedopuszczony do ruchu?

  Z tym, Ĺźe jest to JEDYNY wyjątek traktowania dorosłej osoby "jadącej"
jako pieszego (drugim i ostatnim jest dziecko do lat 10 na rowerze).

No właśnie zastanawiam się na czym się opierasz. Np. pan Dworak (wiem, wiem, to Ĺźaden autorytet, bo gość ma czasami tak szalone pomysły, Ĺźe fstyt paczyć) nieraz głosił tezę, Ĺźe rolkarz, wrotkarz itp.  to zwykły pieszy.

  Nim wyskoczysz z kolejnym pomysłem (bo coś tak czuję), to ostrzegam,
Ĺźe akcie prawnym jak niĹźej jest wyraĹşne zastrzeĹźenie graniczne
dla pojazdu *silnikowego* (coś podobnie jak dla roweru, tylko
limit inny).

Sorry, ale nie zrozumiałem tego zdania ;(

gdzie jest taka lista dopuszczeń?
  A gdzieĹźby miała być?
  W ustawie PoRD.
  MoĹźe byś ją kiedyś przeczytał?
  Tak na początek art.1 i art.2, "na początek" wystarczy, no powiedzmy
na potrzeby ww problemu.

No dobrze, ale jeĹźeli pijesz do

18) pieszy – osobę znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na
niej robót lub czynności przewidzianych odrębnymi przepisami; za pieszego
uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, moto-
rower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poru-
szającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą
rowerem pod opieką osoby dorosłej;

gdzie owszem, wĂłzek inwalidzki jest, to zwaĹź, Ĺźe pierwsze to jest: ,,najdującą się poza pojazdem''. Czy wrotki są pojazdem, skoro to buty z kółkami.   Ślizgi teĹź są pojazdem? BiegĂłwki teĹź?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-09-04 21:42:30
Autor: Gotfryd Smolik news
Rowerzystka skasowana przez faceta z deską
On Tue, 3 Sep 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

No ale skąd pomysł, że  gość co ma na butach kółka i porusza się machając nogami to już pojazd niedopuszczony do ruchu?

  Bo jedzie.
  A nie ma podstawy prawnej do traktowania jako pojazd dopuszczony.
  Postaw sprawę inaczej: kółka robimy coraz większe, tak po 1 cm
średnicy. W którym miejscu uznasz że to "pojazd" i na podstawie
czego uznasz, że niżej to "niepojazd"?

No właśnie zastanawiam się na czym się opierasz. Np. pan Dworak (wiem, wiem, to żaden autorytet, bo gość ma czasami tak szalone pomysły, że fstyt paczyć) nieraz głosił tezę, że rolkarz, wrotkarz itp.  to zwykły pieszy.

  Cóż, prawo jest nieścisłe i mamy zgryz :)

[...]

  Wózek Z SILNIKIEM pozwala na traktowanie jadącego jako pieszego
WYŁĄCZNIE wtedy, kiedy technologicznie jest ograniczony do
"prędkości pieszego".
  W innych przypadkach jest to pojazd, jadący bierze prawo jazdy
i zasuwa "na zasadach ogólnych".

[...]

No dobrze, ale jeżeli pijesz do

[...]

gdzie owszem, wózek inwalidzki jest, to zważ, że pierwsze to jest: ,,najdującą się poza pojazdem''. Czy wrotki są pojazdem,

  Tak zapodałem wcześniej i tej wersji będę się trzymał ;>

Ślizgi też są pojazdem? Biegówki też?

  Też.
  Używający może wstrzymać swoje ruchy i w "stosownych" warunkach
(zgodnie z przeznaczeniem tego urządzenia) będzie *zgodnie
z przeznaczeniem* tego urządzenia się poruszał.
  Ślizganie na butach do rozważenia, czy nie stanowi aby
naruszenia homologacji na używanie na drodze publicznej ;)
  Maszerowanie w biegówkach w dzisiejszych warunkach w Zabrzu
uznałbym za "bycie pieszym", w roli osoby pchającej pojazd
niesilnikowy :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-09-04 22:09:40
Autor: Liwiusz
[...]

Ale skąd pomysł, że to pojazd. Bo orzeczenia są, że wrotki to nie pojazd.

[...]

To już zadanie dla sądów :)

  Cóż, prawo jest nieścisłe i mamy zgryz :)

Zgryz mają tylko grupowi teoretycy :)

--
Liwiusz

Data: 2013-09-04 23:13:41
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 4 Sep 2013, Liwiusz wrote:

Ale skąd pomysł, że to pojazd. Bo orzeczenia są, że wrotki to nie pojazd.

  Jakbyś miał jakiś link, to poproszę.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-09-04 23:30:28
Autor: Liwiusz
Rowerzystka skasowana przez faceta z deską
On Wed, 4 Sep 2013, Liwiusz wrote:

Ale skąd pomysł, że to pojazd. Bo orzeczenia są, że wrotki to nie pojazd.

  Jakbyś miał jakiś link, to poproszę.

google: "nie posiadają cech konstytutywnych pojazdu"

--
Liwiusz

Data: 2013-09-05 09:24:09
Autor: Gotfryd Smolik news
Rowerzystka skasowana przez faceta z deską
On Wed, 4 Sep 2013, Liwiusz wrote:

google: "nie posiadają cech konstytutywnych pojazdu"

  Thx.
  IMVHO ustawodawca mógłby te cechy ująć w listę i już, oraz
ewentualnie zdecydować co zrobić z "urządzeniami nie będącymi
pojazdami".

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-30 23:08:45
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Karol Misiukiewicz" <k.misiukiewicz@tlen.pl> napisał w wiadomości news:14i5sxyzysqi3.6x18owgvpnuk.dlg40tude.net...
[...]

Potrącenie pieszego. To, że z desk nie ma znaczenia. Jeśli rowerzystka dozna obrażeń powyżej 7 dni, to będzie to wypadek statystycznie, ale ona zostanie ukarana, jak za kolizję :-)

Data: 2013-09-01 07:39:07
Autor: Liwiusz
[...]

Ciekawa sprawa. Nawet zakładając, że rowerzystka nie mogła jechać po chodniku, to winnym może być pieszy, jeśli to on nie zachował uwagi przy noszeniu dużego przedmiotu i to na nim ciąży obowiązek takie nim manewrowanie, aby nie wyrządzić nikomu szkody.

Gdyby dziecko wybiło piłą szybę w samochodzie, to też dziecko byłoby winne, nawet jeśli samochód byłby zaparkowany w miejscu niedozwolonym.

--
Liwiusz

Data: 2013-09-02 11:45:00
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 1 Sep 2013, Liwiusz wrote:

Gdyby dziecko wybiło piłą szybę w samochodzie, to też dziecko byłoby winne, nawet jeśli samochód byłby zaparkowany w miejscu niedozwolonym.

  Ale jakby samochód był w ruchu, utrzymać tę wersję byłoby
trudniej, prawda?

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-09-02 12:15:48
Autor: Liwiusz
[...]

Tylko przy założeniu, że grający w piłkę rzeczywiście mógł nie przewidywać obecności samochodu tamże.

A, jak już zostało ustalone ;), pieszy ma obowiązek spodziewać się roweru na każdym chodniku.

--
Liwiusz

Data: 2013-09-02 22:33:10
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 2 Sep 2013, Liwiusz wrote:

[...]

  Na przykład na chodniku.

A, jak już zostało ustalone ;), pieszy ma obowiązek spodziewać się roweru na każdym chodniku.

  Kiedy nie ma znaczenia, bo przecież ten rower mu miejsca ustąpi ;>

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-09-02 22:45:30
Autor: Liwiusz
Rowerzystka skasowana przez faceta z deską

A, jak już zostało ustalone ;), pieszy ma obowiązek spodziewać się
roweru na każdym chodniku.

  Kiedy nie ma znaczenia, bo przecież ten rower mu miejsca ustąpi ;>

5-latek też? :)

--
Liwiusz

Data: 2013-09-03 00:42:11
Autor: hikikomorisan
On 02.09.2013 22:45, Liwiusz wrote:

A, jak już zostało ustalone ;), pieszy ma obowiązek spodziewać się
roweru na kaĹźdym chodniku.

  Kiedy nie ma znaczenia, bo przecieĹź ten rower mu miejsca ustąpi ;>

5-latek teĹź? :)

Pieciolatek na rowerze to pieszy :D

Data: 2013-09-03 06:24:36
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-09-03 00:42, hikikomorisan pisze:
[...]

Ja to wiem. Gotfryd tylko sugeruje, że pieszy nie musi przewidywać obecności 5-letniego rowerzysty na chodniku.

--
Liwiusz

Data: 2013-09-04 20:41:03
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "hikikomorisan" <hikikomorisan@amorki.pl> napisał w wiadomości news:l03483$3m7$2node1.news.atman.pl...

[...]

A z czego to wynika? Pytam po prostu.

Data: 2013-09-04 20:57:36
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-09-04 20:41, Robert Tomasik pisze:
[...]

Z definicji pieszego w PoRD.

--
Liwiusz

Data: 2013-09-06 03:51:49
Autor: Matt
On Wednesday, September 4, 2013 8:41:03 PM UTC+2, Robert Tomasik wrote:
> Pieciolatek na rowerze to pieszy :D
A z czego to wynika? Pytam po prostu.

Z definicji pieszego w PoRD:

[...]
Regards
Matt

Data: 2013-09-04 20:58:25
Autor: Liwiusz
[...]

Więc "nie ustąpi" więc "ma znaczenie", a nie "nie ma znaczenia" :)

--
Liwiusz

Data: 2013-09-04 21:33:46
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  No dobra, 5-latek tylko ustąpi pierwszeństwa wchodzącemu z prawej ;)

  Błąd w pytaniu leży w innym miejscu - puszczenie samopas 5-latka
na drogę publiczną IMVHO stanowi "brak opieki", nawet jeśli to
nieruchliwa "tylko dla mieszkańców".

  Zgadza się?

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-09-04 22:14:04
Autor: Liwiusz
[...]

Skąd założenie, że "bez opieki"?

  Zgadza się?

Wygląda że tak, z definicji pieszego wynika, że 5-latek rowerzysta musi być pod opieką osoby dorosłej.

--
Liwiusz

Data: 2013-09-04 23:13:05
Autor: Gotfryd Smolik news
Rowerzystka skasowana przez faceta z deską
On Wed, 4 Sep 2013, Liwiusz wrote:

Skąd założenie, że "bez opieki"?

  Z faktu, że opiekun nie zareagował!

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-09-04 23:31:28
Autor: Liwiusz
Rowerzystka skasowana przez faceta z deską
On Wed, 4 Sep 2013, Liwiusz wrote:

Skąd założenie, że "bez opieki"?

  Z faktu, że opiekun nie zareagował!

Na młynek deską? Jak?

--
Liwiusz

Data: 2013-09-04 23:32:05
Autor: Liwiusz
Rowerzystka skasowana przez faceta z deską
On Wed, 4 Sep 2013, Liwiusz wrote:

Skąd założenie, że "bez opieki"?

  Z faktu, że opiekun nie zareagował!

Czegoś nie rozumiem - gość przenosi deskę chodnikiem i potrąca dziecko, a Ty twierdzisz, że winny opiekun?

--
Liwiusz

Data: 2013-09-05 00:35:35
Autor: hikikomorisan
On 04.09.2013 23:32, Liwiusz wrote:
On Wed, 4 Sep 2013, Liwiusz wrote:

Skąd założenie, że "bez opieki"?

  Z faktu, Ĺźe opiekun nie zareagował!

Czegoś nie rozumiem - gość przenosi deskę chodnikiem i potrąca dziecko,
a Ty twierdzisz, Ĺźe winny opiekun?

no!

;)

Data: 2013-09-05 07:28:06
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 04.09.2013 23:32, Liwiusz pisze:
On Wed, 4 Sep 2013, Liwiusz wrote:

Skąd założenie, że "bez opieki"?

  Z faktu, że opiekun nie zareagował!

Czegoś nie rozumiem - gość przenosi deskę chodnikiem i potrąca dziecko,
a Ty twierdzisz, że winny opiekun?

Bo nie wiesz, że podstawowe pytanie to ,,no gdzie byli rodzice, no gdzie''. Jakby to był onet, to jeszcze by był komentarz jakiegoś anonima ,,to wszystko przez tych czarnych pedofili w sukienkach''

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-09-05 09:16:56
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  Dobrze, tu rzeczywiście mamy akcję pieszy-pieszy.
  Pieszy opiekun nie ma obowiązku przewidzenia "zostawienia miejsca"
(dla innego pieszego), więc i dziecko nie ma, pas.
  Wracam do roweru ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-09-05 00:35:16
Autor: hikikomorisan
Rowerzystka skasowana przez faceta z deską
On Wed, 4 Sep 2013, Liwiusz wrote:

Skąd założenie, że "bez opieki"?

  Z faktu, Ĺźe opiekun nie zareagował!

Opiekun nie ma zdolnosci teleportacji!

Data: 2013-09-05 09:15:10
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  Na mój rozum, sprawa sprowadza się do postrzegania
tego co robi dziecko "tak jakby robił to opiekun".
  Przyznaję, że fakt zaliczenia dziecka do pieszych
komplikuje sprawę - pieszy nie ma obowiązku przewidzenia
konieczności "zostawienia miejsca".
  Muszę odstąpić kawałek pola i wycofać się rakiem
na pozycje rowerzysty :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-09-05 07:26:36
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Rowerzystka skasowana przez faceta z deską
On Wed, 4 Sep 2013, Liwiusz wrote:

Skąd założenie, że "bez opieki"?

  Z faktu, że opiekun nie zareagował!

na nadlatującą z nienacka deskę?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-09-05 00:34:48
Autor: hikikomorisan
[...]

  Błąd w pytaniu leĹźy w innym miejscu - puszczenie samopas 5-latka
na drogę publiczną IMVHO stanowi "brak opieki", nawet jeśli to
nieruchliwa "tylko dla mieszkańców".

  Zgadza się?

No ale za 5-latkiem porusza sie opiekun, na rowerze, bo moze, albo pieszo, bo i tak nadaza...

Data: 2013-09-05 09:34:41
Autor: Gotfryd Smolik news
Rowerzystka skasowana przez faceta z deską
On Thu, 5 Sep 2013, hikikomorisan wrote:

No ale za 5-latkiem porusza sie opiekun, na rowerze, bo moze, albo pieszo, bo i tak nadaza...

  Jeszcze dla porządku (sekwencyjnie czytam i dopiero dotarłem),
o ile zgoda że dziecko to pieszy i obowiązku "ustąpienia miejsca"
nie ma, to opiekun na rowerze już ma (bo pieszym nie jest,
lecz legalnie jadącym rowerzystą).

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-09-05 15:11:39
Autor: hikikomorisan
[...]

nie ma, to opiekun na rowerze juĹź ma (bo pieszym nie jest,
lecz legalnie jadącym rowerzystą).

No ale to dziecko zerwalo decha, nie opiekun, co komplikuje sprawe, n zwlaszcza, w momencie gdzie pisales (ty?) ze "dziecko robi to tak jakby opiekun to robil" ;) Ogolnie zamotaliśmy... ;)