Royalty free - wasze opinie

Data: 2009-04-22 10:38:18
Autor: przezswiat
Royalty free - wasze opinie
Witam,
Fotografuje glownie w podrozy i po kilku latach zebralo sie calkiem
sporo dobrych zdjec. Myslalem o tym, zeby je sprzedawac przez ktorys z
serwisow ze zdjeciami royalty free.
Co myslicie o tym sposobie sprzedazy? Czy moze ktos z Was tak robi?
Jaki serwis byscie polecili?
Przygladalem sie istockphoto i zwrocilem uwage na to, ze wieksze ceny
sa jesli zdjecie bedzie u nich na wylacznosc. Jezeli ktos z Was sie
tym zajmuje, to prosze o opinie na czym mozna wyjsc korzystniej - na
jednym serwisie na wylacznosc, czy na kilku rownolegle.
Wielkie dzieki za odpowiedzi
--
Pozdrowienia
Bartek

Data: 2009-04-22 22:36:58
Autor: ajt
Royalty free - wasze opinie
przezswiat@gmail.com pisze:
Witam,
Fotografuje glownie w podrozy i po kilku latach zebralo sie calkiem
sporo dobrych zdjec. Myslalem o tym, zeby je sprzedawac przez ktorys z
serwisow ze zdjeciami royalty free.

Zdjęcia podróżnicze generalnie dość kiepsko się sprzedają. Pewnie dlatego, że jest przewaga podaży nad popytem. Jeśli jednak będą się korzystnie wyróżniać, może być nieźle.
Sprzedając jako rf musisz mieć zgodę na publikację podpisaną przez każdą rozpoznawalną osobę. Do tego usunąć ze zdjęcia wszelkie ewentualne napisy i piktogtamy, które mogą wyglądać jak logo, zastrzeżona nazwa itp.
Co myslicie o tym sposobie sprzedazy? Czy moze ktos z Was tak robi?
Jaki serwis byscie polecili?
Może nie microstock tylko choćby Alamy?
Tam dla każdego zdjęcia możesz wybrać rodzaj licencji RF/RM, czyli na RM możesz wstawić wszystko to, co nie przejdzie na RF. No i ceny bardziej normalne.

Poczytaj może tu na początek:
http://stock-board.info/

[...]

Są zwolennicy obu opcji, ja wybrałem drugą :)
Andrzej
www.album.radom.pl

Data: 2009-04-23 02:05:18
Autor: przezswiat
Royalty free - wasze opinie
On 22 Kwi, 22:36, ajt <a...@usunajt.com.pl> wrote:
przezsw...@gmail.com pisze:

> [...]

Sprzedając jako rf musisz mieć zgodę na publikację podpisaną przez każdą
rozpoznawalną osobę. Do tego usunąć ze zdjęcia wszelkie ewentualne
napisy i piktogtamy, które mogą wyglądać jak logo, zastrzeżona nazwa itp.> Co myslicie o tym sposobie sprzedazy? Czy moze ktos z Was tak robi?
> [...]

> jednym serwisie na wylacznosc, czy na kilku rownolegle.

Są zwolennicy obu opcji, ja wybrałem drugą :)

Dzięki za odpowiedź. Na ilu serwisach sprzedajesz zdjęcia?
--
Pozdrowienia
Bartek

Andrzejwww.album.radom.pl