Rozbieralna kaset 8 rzędowa-mtb

Data: 2012-01-05 11:13:30
Autor: PeJot
Rozbieralna kaset 8 rzędowa-mtb
W dniu 2012-01-05 10:57, piecia aka dracorp pisze:

Są czasem w sprzedaży rozbieralne kasety 8 rzędowe?

Z takimi skręconymi 3 śrubami ciężko będzie w dzisiejszych czasach.

Zawsze pozostaje wybicie nitów ale czy to potem się będzie trzymało?

Oczywiście. Nity mają trzymać kasetę w kupie w SR, żeby ładniej wyglądała.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-01-05 03:30:44
Autor: Kuba Abuk
Rozbieralna kaset 8 rzdowa-mtb
On Jan 5, 11:13am, PeJot <Pe...@o2.pl> wrote:
W dniu 2012-01-05 10:57, piecia aka dracorp pisze:

> S czasem w sprzeday rozbieralne kasety 8 rzdowe?

Z takimi skrconymi 3 rubami ciko bdzie w dzisiejszych czasach.

Na znanym portalu aukcyjnym mona znale np. 8-rzdowego LXa HG70.
Kaseta jest skrcana wspomnianymi trzema rubo-nitami. Wszdobylska
SRAM PG-850 (PG = Plasteline Glide) OIDP te jest rozbieralna.

Zdravim,
Kuba

Data: 2012-01-05 11:42:39
Autor: piecia aka dracorp
Rozbieralna kaset 8 rzdowa-mtb
Dnia Thu, 05 Jan 2012 03:30:44 -0800, Kuba Abuk napisał(a):

Na znanym portalu aukcyjnym można znaleźć np. 8-rzędowego LXa HG70.
Kaseta jest skręcana wspomnianymi trzema śrubo-nitami. Wszędobylska SRAM
PG-850 (PG = Plasteline Glide) OIDP też jest rozbieralna.

Ze SRAMem nie miałem nigdy do czynienia, będzie pasować do bębenka typu shimano?

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-01-05 05:15:13
Autor: Kuba Abuk
Rozbieralna kaset 8 rzdowa-mtb
On Jan 5, 12:42pm, piecia aka dracorp <imie.nazwi...@wp.eu> wrote:

Ze SRAMem nie miaem nigdy do czynienia, bdzie pasowa do bbenka typu
shimano?

Tak. Mam nawet w ktrym rowerze kaset poskadan z koronek obu firm,
ale ju nie pamitam co dokadnie przeszczepione od Sh, a co od SRAMa..

SRAM chyba nie robi kaset pod inny system ni Shimano.

Zdravim,
Kuba

Data: 2012-01-05 13:45:01
Autor: piecia aka dracorp
Rozbieralna kaset 8 rzdowa-mtb
Dnia Thu, 05 Jan 2012 05:15:13 -0800, Kuba Abuk napisał(a):

SRAM chyba nie robi kaset pod inny system niż Shimano.

Dzięki wielkie, więc trzeba będzie przejść na SRAMa, z łańcuchami już dawno przeszedłem z powodu spinek.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-01-05 15:01:30
Autor: Alfer_z_pracy
piecia aka dracorp napisał:
Dzięki wielkie, więc trzeba będzie przejść na SRAMa, z łańcuchami już dawno przeszedłem z powodu spinek.

Jako fan spinek podszepnę tylko, że można je stosować również w napędach Shimano :-) Raz lepiej raz gorzej, akurat u mnie to działa jak trzeba. Być może kasety i łańcuchy SRAMa osiągnęły już sporą żywotność, jednak dobrych parę lat temu dla (pozornej) oszczędności przesiadłem się się z Shi na SRAM, po czym po błyskawicznym przemieleniu paru łańcuchów SRAMowskich wróciłem do Shi. Te łańcuchy Shi HG-93 czy nawet bodajże -73 naprawdę sporo wytrzymują i choć samego koncernu Shi zdecydowanie nie lubię, to IMO napędy jednak mają solidne. No dobra, ale to offtopic. A tak jak koledzy napisali, rozbieranie kaset 8-ek to sama przyjemność. Albo poprzez eleganckie wykręcanie 3 śrub na miniimbus, albo poprzez chamskie wybicie nitów, których potem nie trzeba niczym zastępować bo kaseta trzyma się doskonale na bębenku i bez nich.

Pzdr
A.

Data: 2012-01-05 15:16:40
Autor: Piecia aka dracorp
Rozbieralna kaset 8 rzdowa-mtb
Mi spinki Shimanowskie nie podchodziy, a dokadnie ich zapinanie. Spinki sramowskie nie pasoway do acuchw shimanowskich. Chocia moe miaem niewiele do czynienia z innymi modelami i moe ktre lepiej by pasoway. Skoczyo si na przejciu na srama. Aczkolwiek ostatnio tak sobie myl coby moe kupi acuch Campagniolo 8-rzdowy do grala. Bo w szoswce sprawdza si dobrze ale tam zdeka inna jazda, nie ma tyle bota itd.

Data: 2012-01-06 10:57:07
Autor: Alfer
Rozbieralna kaset 8 rzdowa-mtb
Piecia aka dracorp napisa:
Spinki sramowskie nie pasoway do acuchw shimanowskich. Chocia moe miaem niewiele do czynienia z innymi modelami i moe ktre lepiej by pasoway.

No wanie, kwestia dobrego dobrania jednego do drugiego. Tu pozwol sobie ponownie podesa link do mojej produkcji filmowej w tym temacie (aktualnie mam za to 2 nominacje do Oskara, wygraem festiwal filmw dokumentalnych w Helsinkach i dorobiem si odcisku doni w pasau gwiazd):
http://www.youtube.com/watch?v=OJNov92NNIg

Pzdr!
A.

Data: 2012-01-06 12:13:56
Autor: Fabian
Rozbieralna kaset 8 rzdowa-mtb
On 06.01.2012 10:57, Alfer wrote:
Piecia aka dracorp napisa:
[...]

Gdzie mona kupi DVD?

Fabian.

Data: 2012-01-06 13:12:12
Autor: Alfer
Rozbieralna kaset 8 rzdowa-mtb
Fabian napisa:
http://www.youtube.com/watch?v=OJNov92NNIg

Gdzie mona kupi DVD?

Lada chwila powinno pojawi si w dobrych sklepach z multimediami. Na pycie oprcz samego filmu bdzie "making of HG 93 + spinka SRAM", dodatkowa wersja reyserska, wywiady z twrcami oraz kupon na 20% zniki przy zakupie sequela, ktry powinien zagoci na duym ekranie ju na wiosn 2013 roku.

Pzdr!
A.

Data: 2012-01-07 14:14:12
Autor: piecia aka dracorp
Rozbieralna kaset 8 rzdowa-mtb
Dnia Fri, 06 Jan 2012 10:57:07 +0100, Alfer napisał(a):

No właśnie, kwestia dobrego dobrania jednego do drugiego. Tu pozwolę
sobie ponownie podesłać link do mojej produkcji filmowej w tym temacie
(aktualnie mam za to 2 nominacje do Oskara, wygrałem festiwal filmów
dokumentalnych w Helsinkach i dorobiłem się odcisku dłoni w pasażu
gwiazd): http://www.youtube.com/watch?v=OJNov92NNIg

Pzdr!
A.

Nakręć coś podobnego ze spinką Shimanowską :)

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-01-07 18:46:22
Autor: Alfer
piecia aka dracorp napisał:
http://www.youtube.com/watch?v=OJNov92NNIg

Nakręć coś podobnego ze spinką Shimanowską :)

Na YT jest już coś takiego. Ale powiem Wam że nigdy nie udało mi się spinki Shi zapiąć. Wręcz odniosłem wrażenie że ona jest skonstruowana jako swoista nierozwiązywalna zagadka logiczna bo zapiąć się nie da. Ściskałem, skręcałem, ni cholery nie poszło. I do dzisiaj leży w szufladzie i czeka na swój los :-)

Pzdr
A.

Data: 2012-01-05 15:18:20
Autor: Tomasz Minkiewicz
Rozbieralna kaset 8 rzędowa-mtb
On Thu, 5 Jan 2012 13:45:01 +0000 (UTC)
piecia aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> wrote:

> [...]

Dzięki wielkie, więc trzeba będzie przejść na SRAMa, z łańcuchami już dawno przeszedłem z powodu spinek.

Parę dni temu wyposażyłem rowerek w napęd na zimę (tak, tę której nie
ma, grrr…), żeby nie kisić w soli napędu docelowego, który sobie czeka
w szufladzie na wiosnę. Zastosowałem metodę „poproszę najtańszą kasetę,
najtańszy łańcuch i najtańszy blat, dziękuję, ile płacę?”.

Zalosowały się SRAM PC-830 i jakaś kaseta też SRAMowska (na której
oznaczenia nawet nie spojrzałem). Założyłem to wszystko, zacząłem na
tym jeździć i… ku memu zdumieniu kultura pracy napędu złożonego z tej
SRAMowej taniochy jest chyba większa, niż była na komponentach Shimano
ze średniowysokiej półki (nawet kiedy były nowe i jeszcze nie miały
rekinich zębów). Zmianę przełożenia zauważam właściwie tylko po tym,
że pedały robią się miększe/twardsze. Łańcuch troszkę hałasował na samym
początku, ale przetarł się po parudziesięciu km. Wszystko działa
jedwabiście gładziutko i jakoś tak… przyjemnie.
Zbyt daleko idących wniosków bym z tego wszystkiego nie wyciągał,
w szczególności na imponującą trwałość zestawu nie liczę, ale w każdym
razie jestem mile zaskoczony, że napęd niewysokiej klasy działa tak
dobrze. Dobra robota, SRAM. :)

PS. Oczywiście wcześniej używałem części SRAMA, ale w trzech ostatnich
rowerach mam samo Shimano i zdążyłem zapomnieć.

PS2. Ale pamiętam, że ich fabryczny smar na łańcuchach kiedyś był inny.
Ten był cały zaklajstrowany jakimś potwornie lepkim świństwem, które
wzbudziło me obrzydzenie, jednakowoż wydaje się smarować naprawdę
dobrze.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Rozbieralna kaset 8 rzędowa-mtb