Rozbieralna kaset 8 rz阣owa-mtb

Data: 2012-01-05 09:57:05
Autor: piecia aka dracorp
Rozbieralna kaset 8 rz阣owa-mtb
Witam
S膮 czasem w sprzeda偶y rozbieralne kasety 8 rz臋dowe? Pewnie musz膮 jeszcze pasowa膰 do shimanowskiego b臋benka. Kiedy艣 mia艂em w szos贸wce kaset臋 Miche i ta by艂a rozbieralna ale mia艂a inne naci臋cia i nie pasowa艂a do p贸藕niejszego b臋benka.
Zawsze pozostaje wybicie nit贸w ale czy to potem si臋 b臋dzie trzyma艂o?

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-01-05 11:13:30
Autor: PeJot
Rozbieralna kaset 8 rz臋dowa-mtb
W dniu 2012-01-05 10:57, piecia aka dracorp pisze:

S膮 czasem w sprzeda偶y rozbieralne kasety 8 rz臋dowe?

Z takimi skr臋conymi 3 艣rubami ci臋偶ko b臋dzie w dzisiejszych czasach.

Zawsze pozostaje wybicie nit贸w ale czy to potem si臋 b臋dzie trzyma艂o?

Oczywi艣cie. Nity maj膮 trzyma膰 kaset臋 w kupie w SR, 偶eby 艂adniej wygl膮da艂a.

--
P. Jankisz
"Dop贸ki nie skorzysta艂em z Internetu, nie wiedzia艂em, 偶e na 艣wiecie jest

Data: 2012-01-05 03:30:44
Autor: Kuba Abuk
On Jan 5, 11:13燼m, PeJot <Pe...@o2.pl> wrote:
W dniu 2012-01-05 10:57, piecia aka dracorp pisze:

> S czasem w sprzeda縴 rozbieralne kasety 8 rz阣owe?

Z takimi skr阠onymi 3 秗ubami ci昕ko b阣zie w dzisiejszych czasach.

Na znanym portalu aukcyjnym mo縩a znale兼 np. 8-rz阣owego LXa HG70.
Kaseta jest skr阠ana wspomnianymi trzema 秗ubo-nitami. Wsz阣obylska
SRAM PG-850 (PG = Plasteline Glide) OIDP te jest rozbieralna.

Zdravim,
Kuba

Data: 2012-01-05 11:42:39
Autor: piecia aka dracorp
Rozbieralna kaset 8 rz阣owa-mtb
Dnia Thu, 05 Jan 2012 03:30:44 -0800, Kuba Abuk napisa艂(a):

Na znanym portalu aukcyjnym mo偶na znale藕膰 np. 8-rz臋dowego LXa HG70.
Kaseta jest skr臋cana wspomnianymi trzema 艣rubo-nitami. Wsz臋dobylska SRAM
PG-850 (PG = Plasteline Glide) OIDP te偶 jest rozbieralna.

Ze SRAMem nie mia艂em nigdy do czynienia, b臋dzie pasowa膰 do b臋benka typu shimano?

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-01-05 05:15:13
Autor: Kuba Abuk
Rozbieralna kaset 8 rz阣owa-mtb
On Jan 5, 12:42爌m, piecia aka dracorp <imie.nazwi...@wp.eu> wrote:

Ze SRAMem nie mia砮m nigdy do czynienia, b阣zie pasowa do b阞enka typu
shimano?

Tak. Mam nawet w kt髍ym rowerze kaset posk砤dan z koronek obu firm,
ale ju nie pami阾am co dok砤dnie przeszczepione od Sh, a co od SRAMa..

SRAM chyba nie robi kaset pod inny system ni Shimano.

Zdravim,
Kuba

Data: 2012-01-05 13:45:01
Autor: piecia aka dracorp
Rozbieralna kaset 8 rz阣owa-mtb
Dnia Thu, 05 Jan 2012 05:15:13 -0800, Kuba Abuk napisa艂(a):

SRAM chyba nie robi kaset pod inny system ni偶 Shimano.

Dzi臋ki wielkie, wi臋c trzeba b臋dzie przej艣膰 na SRAMa, z 艂a艅cuchami ju偶 dawno przeszed艂em z powodu spinek.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-01-05 15:01:30
Autor: Alfer_z_pracy
Rozbieralna kaset 8 rz臋dowa-mtb
piecia aka dracorp napisa艂:
Dzi臋ki wielkie, wi臋c trzeba b臋dzie przej艣膰 na SRAMa, z 艂a艅cuchami ju偶 dawno przeszed艂em z powodu spinek.

Jako fan spinek podszepn臋 tylko, 偶e mo偶na je stosowa膰 r贸wnie偶 w nap臋dach Shimano :-) Raz lepiej raz gorzej, akurat u mnie to dzia艂a jak trzeba. By膰 mo偶e kasety i 艂a艅cuchy SRAMa osi膮gn臋艂y ju偶 spor膮 偶ywotno艣膰, jednak dobrych par臋 lat temu dla (pozornej) oszcz臋dno艣ci przesiad艂em si臋 si臋 z Shi na SRAM, po czym po b艂yskawicznym przemieleniu paru 艂a艅cuch贸w SRAMowskich wr贸ci艂em do Shi. Te 艂a艅cuchy Shi HG-93 czy nawet bodaj偶e -73 naprawd臋 sporo wytrzymuj膮 i cho膰 samego koncernu Shi zdecydowanie nie lubi臋, to IMO nap臋dy jednak maj膮 solidne. No dobra, ale to offtopic. A tak jak koledzy napisali, rozbieranie kaset 8-ek to sama przyjemno艣膰. Albo poprzez eleganckie wykr臋canie 3 艣rub na miniimbus, albo poprzez chamskie wybicie nit贸w, kt贸rych potem nie trzeba niczym zast臋powa膰 bo kaseta trzyma si臋 doskonale na b臋benku i bez nich.

Pzdr
A.

Data: 2012-01-05 15:16:40
Autor: Piecia aka dracorp
Rozbieralna kaset 8 rz阣owa-mtb
Mi spinki Shimanowskie nie podchodzi硑, a dok砤dnie ich zapinanie. Spinki sramowskie nie pasowa硑 do 砤馽uch體 shimanowskich. Chocia mo縠 mia砮m niewiele do czynienia z innymi modelami i mo縠 kt髍e lepiej by pasowa硑. Sko馽zy硂 si na przej禼iu na srama. Aczkolwiek ostatnio tak sobie my秎 coby mo縠 kupi 砤馽uch Campagniolo 8-rz阣owy do g髍ala. Bo w szos體ce sprawdza si dobrze ale tam zdeka inna jazda, nie ma tyle b硂ta itd.

Data: 2012-01-06 10:57:07
Autor: Alfer
Rozbieralna kaset 8 rz阣owa-mtb
Piecia aka dracorp napisa:
Spinki sramowskie nie pasowa硑 do 砤馽uch體 shimanowskich. Chocia mo縠 mia砮m niewiele do czynienia z innymi modelami i mo縠 kt髍e lepiej by pasowa硑.

No w砤秐ie, kwestia dobrego dobrania jednego do drugiego. Tu pozwol sobie ponownie podes砤 link do mojej produkcji filmowej w tym temacie (aktualnie mam za to 2 nominacje do Oskara, wygra砮m festiwal film體 dokumentalnych w Helsinkach i dorobi砮m si odcisku d硂ni w pasa縰 gwiazd):
http://www.youtube.com/watch?v=OJNov92NNIg

Pzdr!
A.

Data: 2012-01-06 12:13:56
Autor: Fabian
Rozbieralna kaset 8 rz阣owa-mtb
On 06.01.2012 10:57, Alfer wrote:
Piecia aka dracorp napisa:
[...]

Gdzie mo縩a kupi DVD?

Fabian.

Data: 2012-01-06 13:12:12
Autor: Alfer
Rozbieralna kaset 8 rz阣owa-mtb
Fabian napisa:
http://www.youtube.com/watch?v=OJNov92NNIg

Gdzie mo縩a kupi DVD?

Lada chwila powinno pojawi si w dobrych sklepach z multimediami. Na p硑cie opr骳z samego filmu b阣zie "making of HG 93 + spinka SRAM", dodatkowa wersja re縴serska, wywiady z tw髍cami oraz kupon na 20% zni縦i przy zakupie sequela, kt髍y powinien zago禼i na du縴m ekranie ju na wiosn 2013 roku.

Pzdr!
A.

Data: 2012-01-07 14:14:12
Autor: piecia aka dracorp
Rozbieralna kaset 8 rz阣owa-mtb
Dnia Fri, 06 Jan 2012 10:57:07 +0100, Alfer napisa艂(a):

No w艂a艣nie, kwestia dobrego dobrania jednego do drugiego. Tu pozwol臋
sobie ponownie podes艂a膰 link do mojej produkcji filmowej w tym temacie
(aktualnie mam za to 2 nominacje do Oskara, wygra艂em festiwal film贸w
dokumentalnych w Helsinkach i dorobi艂em si臋 odcisku d艂oni w pasa偶u
gwiazd): http://www.youtube.com/watch?v=OJNov92NNIg

Pzdr!
A.

Nakr臋膰 co艣 podobnego ze spink膮 Shimanowsk膮 :)

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-01-07 18:46:22
Autor: Alfer
Rozbieralna kaset 8 rz臋dowa-mtb
piecia aka dracorp napisa艂:
http://www.youtube.com/watch?v=OJNov92NNIg

Nakr臋膰 co艣 podobnego ze spink膮 Shimanowsk膮 :)

Na YT jest ju偶 co艣 takiego. Ale powiem Wam 偶e nigdy nie uda艂o mi si臋 spinki Shi zapi膮膰. Wr臋cz odnios艂em wra偶enie 偶e ona jest skonstruowana jako swoista nierozwi膮zywalna zagadka logiczna bo zapi膮膰 si臋 nie da. 艢ciska艂em, skr臋ca艂em, ni cholery nie posz艂o. I do dzisiaj le偶y w szufladzie i czeka na sw贸j los :-)

Pzdr
A.

Data: 2012-01-05 15:18:20
Autor: Tomasz Minkiewicz
Rozbieralna kaset 8 rz臋dowa-mtb
On Thu, 5 Jan 2012 13:45:01 +0000 (UTC)
piecia aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> wrote:

> [...]

Dzi臋ki wielkie, wi臋c trzeba b臋dzie przej艣膰 na SRAMa, z 艂a艅cuchami ju偶 dawno przeszed艂em z powodu spinek.

Par臋 dni temu wyposa偶y艂em rowerek w nap臋d na zim臋 (tak, t臋 kt贸rej nie
ma, grrr鈥), 偶eby nie kisi膰 w soli nap臋du docelowego, kt贸ry sobie czeka
w szufladzie na wiosn臋. Zastosowa艂em metod臋 鈥瀙oprosz臋 najta艅sz膮 kaset臋,
najta艅szy 艂a艅cuch i najta艅szy blat, dzi臋kuj臋, ile p艂ac臋?鈥.

Zalosowa艂y si臋 SRAM PC-830 i jaka艣 kaseta te偶 SRAMowska (na kt贸rej
oznaczenia nawet nie spojrza艂em). Za艂o偶y艂em to wszystko, zacz膮艂em na
tym je藕dzi膰 i鈥 ku memu zdumieniu kultura pracy nap臋du z艂o偶onego z tej
SRAMowej taniochy jest chyba wi臋ksza, ni偶 by艂a na komponentach Shimano
ze 艣redniowysokiej p贸艂ki (nawet kiedy by艂y nowe i jeszcze nie mia艂y
rekinich z臋b贸w). Zmian臋 prze艂o偶enia zauwa偶am w艂a艣ciwie tylko po tym,
偶e peda艂y robi膮 si臋 mi臋ksze/twardsze. 艁a艅cuch troszk臋 ha艂asowa艂 na samym
pocz膮tku, ale przetar艂 si臋 po parudziesi臋ciu km. Wszystko dzia艂a
jedwabi艣cie g艂adziutko i jako艣 tak鈥 przyjemnie.
Zbyt daleko id膮cych wniosk贸w bym z tego wszystkiego nie wyci膮ga艂,
w szczeg贸lno艣ci na imponuj膮c膮 trwa艂o艣膰 zestawu nie licz臋, ale w ka偶dym
razie jestem mile zaskoczony, 偶e nap臋d niewysokiej klasy dzia艂a tak
dobrze. Dobra robota, SRAM. :)

PS. Oczywi艣cie wcze艣niej u偶ywa艂em cz臋艣ci SRAMA, ale w trzech ostatnich
rowerach mam samo Shimano i zd膮偶y艂em zapomnie膰.

PS2. Ale pami臋tam, 偶e ich fabryczny smar na 艂a艅cuchach kiedy艣 by艂 inny.
Ten by艂 ca艂y zaklajstrowany jakim艣 potwornie lepkim 艣wi艅stwem, kt贸re
wzbudzi艂o me obrzydzenie, jednakowo偶 wydaje si臋 smarowa膰 naprawd臋
dobrze.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2012-01-10 09:47:03
Autor: PeJot
[...]

ATSD, czy s膮 kasety *MTB* w innym standardzie mocowania jak Shimano ?