Rozbił sie Tu-154 Pułku Specjalnego z Prezydentem na pokladzie!!

Data: 2010-04-10 09:35:09
Autor: FD
Rozbił sie Tu-154 Pułku Specjalnego z Prezydentem na pokladzie!!
Data: 2010-04-10 09:56:05
Autor: FD
Rozbił sie Tu-154 Pułku Specjalne go z Prezydentem na pokladzie!!
Data: 2010-04-10 13:47:56
Autor: Inead
Rozbił sie Tu-154 Pułku Specjalnego z Prezydentem na pokladzie!!

"FD" <fakedetector@o2.pl> wrote in message news:hppb3u$g2m$1atlantis.news.neostrada.pl...
FD pisze:
http://wiadomosci.onet.pl/2153156,11,rozbil_sie_samolot_z_prezydentem_lechem_kaczynskim,item.html

Ktoś zna nazwiska załogi?

Data: 2010-04-10 16:34:48
Autor: szomiz
Rozbił sie Tu-154 Pułku Specjalnego z Prezydentem na pokladzie!!
"Inead" <a.frost@gazeta.pl> wrote in message news:hppohf$qc9$1inews.gazeta.pl...

Ktoś zna nazwiska załogi?

<http://www.mswia.gov.pl/portal/pl/2/8365/Lista_pasazerow_i_zalogi_samolotu_TU154.html>

sz.

Data: 2010-04-10 09:56:31
Autor: Szuwaks
Rozbił sie Tu-154 Pułku Specjalnego z Prezydentem na pokladzie!!
Witam,

Użytkownik "FD" <fakedetector@o2.pl> napisał w wiadomości news:hppado$2a$1nemesis.news.neostrada.pl...
http://wiadomosci.onet.pl/2153156,11,rozbil_sie_samolot_z_prezydentem_lechem_kaczynskim,item.html

Tylko tego nam brakowało :((((
PAP i Reuters podają za rosyjskim MSZ informację o 97/90 zabitych.
:((((

Szuwaks

Data: 2010-04-10 10:01:07
Autor: Czarek
W dniu 2010-04-10 09:56, Szuwaks napisał/a:
PAP i Reuters podają za rosyjskim MSZ informację o 97/90 zabitych.
:((((

87/90

--
Cz.

Data: 2010-04-10 10:14:03
Autor: Szuwaks

Użytkownik "Czarek" <czarek1@nospampoczta.fm> napisał w wiadomości news:hppbbm$4fe$1news.mm.pl...
W dniu 2010-04-10 09:56, Szuwaks napisał/a:
PAP i Reuters podają za rosyjskim MSZ informację o 97/90 zabitych.
:((((
87/90

No tak, przepraszam, ale to straszna tragedia.
I to podało ministerstwo ds nadzwyczajnych.

Szuwaks

Data: 2010-04-10 10:17:18
Autor: Delfino Delphis
FD wrote:

http://wiadomosci.onet.pl/2153156,11,rozbil_sie_samolot_z_prezydentem_lechem_kaczynskim,item.html

Na Onecie piszą, że podejście we mgle i go around. Prawdopodobnie podchodzili poniżej minimów.

Data: 2010-04-10 10:31:17
Autor: Roman

Użytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał w wiadomości news:hppc65$jp5$3news.onet.pl...
FD wrote:

http://wiadomosci.onet.pl/2153156,11,rozbil_sie_samolot_z_prezydentem_lechem_kaczynskim,item.html

Na Onecie piszą, że podejście we mgle i go around. Prawdopodobnie
podchodzili poniżej minimów.

Komorowski bez wyborów zostaje prezydentem.
Podobno samolot z prezydentem rozbił się 2 km przed pasem.
Czy szedł po rosyjskiej ścieżce bo tylko ta może być w Smoleńsku czy wg ILS?
Roman

Data: 2010-04-10 11:51:10
Autor: Czarek

Chyba "przejmuje obowiązki Prezydenta.http://www.tvn24.pl/-1,1651574,0,1,komorowski-na-czele-panstwa,wiadomosc.html Przedterminowe wybory za 60 dni.

--
Cz.

Data: 2010-04-10 10:34:49
Autor: Mikolaj Machowski
Czarek napisał:
Chyba "przejmuje obowiązki Prezydenta.http://www.tvn24.pl/-1,1651574,0,1,komorowski-na-czele-panstwa,wiadomosc.html Przedterminowe wybory za 60 dni.

+14 na termin ogłoszenia. Czyli w sumie wybory najóźniej za 74 dni.

m.

Data: 2010-04-10 11:54:51
Autor: Kris

Użytkownik "Roman" <ar.wozniak@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:hppi56$407$1nemesis.news.neostrada.pl...

Komorowski bez wyborów zostaje prezydentem.

nie znasz sily narodu, jak babdzie bede wpolczuc kanczynskiemu
to zaglosuja na niego
pytanie czy on wykozysta osobista tragedie

Data: 2010-04-10 10:48:35
Autor: Waldek
FD wrote:

http://wiadomosci.onet.pl/2153156,11,rozbil_sie_samolot_z_prezydentem_lechem_kaczynskim,item.html

Na Onecie piszą, że podejście we mgle i go around. Prawdopodobnie
podchodzili poniżej minimów.

A jaką kategorię ma to lotnisko?

Data: 2010-04-10 10:52:06
Autor: Robert Tomasik

FD wrote:

[...]

Podobno - podkreślam PODOBNO, bo to któryś z dziennikarzy podał - samolot krążył dłuższy czas nad lotniskiem aż Prezydent wydał "rozkaz bojowy" wylądowania. Był już z tym problem w Gruzji, ale tam piloci rozkazu nie wykonali.

Data: 2010-04-10 11:02:45
Autor: Delfino Delphis
Rozbi? sie Tu-154 Pu?ku Specjalnego z Prezydentem na pokladzie!!
Robert Tomasik wrote:

[...]

Podobno czwarte podejście. Kto podchodzi czwarty raz jeśli za trzecim nie widział pasa? Lotnisko nie ma ILSa, pewnie jakieś podejście na dwa NDB, to jakie może mieć minima? Kilkaset metrów.

Data: 2010-04-10 11:08:44
Autor: Piotr [trzykoty]
Rozbi? sie Tu-154 Pu?ku Specjalnego z Prezydentem na pokladzie!!
"Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> wrote
Lotnisko nie ma ILSa,

Na ile to pewna informacja?

pewnie jakieś podejście na dwa NDB

A popularne są tam radiolatarnie VOR albo urządzenia DME?

Data: 2010-04-10 11:19:34
Autor: Delfino Delphis
Piotr [trzykoty] wrote:

A popularne są tam radiolatarnie VOR albo urządzenia DME?

Tyle znalazłem: http://www.fallingrain.com/icao/XUBS.html
http://ourairports.mobi/airports/XUBS/navaids.html

Niestety ani żadnych szczegółow, ani metaru, ani nic nie można znaleźć. To jakieś małe lotnisko wojskowe.

Data: 2010-04-10 02:40:15
Autor: Peak
On 10 Kwi, 11:19, Delfino Delphis <Delfi...@wytnijto.op.pl> wrote:
Piotr [trzykoty] wrote:
> [...]

Niestety ani żadnych szczegółow, ani metaru, ani nic nie można znaleźć. To

Z tego by wynikało, że najbliższe NDB i VOR są 100 km od lotniska -
tam nie było żadnych pomocy nawigacyjnych? Nie wierzę, przecież tam
regularnie lądują wojskowe Ił-y 76. Może mieli PRMG? Nie wiecie, czy
samolot był wyposażony w taki odbiornik?

Data: 2010-04-11 21:01:29
Autor: Delfino Delphis
Peak wrote:

[...]

Wyjaśniło się. Na bank na tym lotnisku jest podejście na dwa NDB, zresztą tak, jak mi się od początku wydawało.

Data: 2010-04-10 11:11:26
Autor: Delfino Delphis
Delfino Delphis wrote:

Podobno czwarte podejście. Kto podchodzi czwarty raz jeśli za trzecim nie
widział pasa? Lotnisko nie ma ILSa, pewnie jakieś podejście na dwa NDB, to
jakie może mieć minima? Kilkaset metrów.

"Zahaczył o drzewa na końcu pasa startowego" - czyli albo awaria, albo piloci z premedytacją lecieli poniżej minimów.

Data: 2010-04-10 12:00:50
Autor: qqqqwwwWYTNIJTO
[...]

Tylko skąd ten dziennikarz mógł o tym wiedzieć?!
Czy w "czarnych" skrzynkach Tupolewa może być ślad takiej decyzji? Tzn. czy któraś z nich nagrywa rozmowy załogi samolotu?

Data: 2010-04-10 12:13:36
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik <qqqqwwwWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości news:3461.00001546.4bc04c52newsgate.onet.pl...
[...]

Nie mam zielonego pojęcia. To raczej dywagacje poparte poszlakami, że pomimo poleceń udania się na inne lotnisko cztery razy podchodzili do lądowania.

Data: 2010-04-10 12:18:37
Autor: qqqqwww
> [...]

Nie mam zielonego pojęcia. To raczej dywagacje poparte poszlakami, że pomimo poleceń udania się na inne lotnisko cztery razy podchodzili do lądowania.

Domyślam się ale nie neguję, że takie prawdopodobieństwo istnieje.

Natomiast bardziej interesuje mnie odpowiedź na drugie moje pytanie. Gdyby była pozytywna to ta sprawa mogaby zostać wyjaśniona.

Data: 2010-04-10 12:19:27
Autor: pIOTER
Rozbił sie Tu-154 Pułku Specjalnego z Prezydentem na pokladzie!!
rozmowy pilotow jak i tez ich rozmowy z wieza kontroli lotow sa nagrywane, w sumie jest miktofon w kabinie pilotow ktory rejestruje wszyskie odglosy pochodzace z tego miejsca, a wiec jezeli byl jakis prezydencki rozkaz to powinien zostac takze nagrany

pIOTER

Data: 2010-04-10 12:41:56
Autor: Grzegorz
Rozbił sie Tu-154 Pułku Specjalne go z Prezydentem na pokladzie!!
Hello Delfino Delphis !:

Prawdopodobnie podchodzili poniżej minimów.

Znalazłem:

Tupolev Tu-154M Takeoff : 2100m, Landing : 2060m

Na TVN24 podali długość pasa w Smoleńsku 1600 m .... Ale to dotyczy południowego lotniska. Wg Google Earth ma ono faktycznie 1600, ale Sieviernyj już 2400.

Tragedia niesamowita, i trudno oprzeć się wrażeniu, że po tragedii Casy jakoś wniosków nie wyciągnięto tyle, ile trzeba.

Szkoda ludzi, kim by nie byli ...

[']

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2010-04-10 04:23:45
Autor: Peak
Rozbił sie Tu-154 Pułku Specjalnego z Prezyden tem na pokladzie!!
On 10 Kwi, 12:41, Grzegorz <bzd...@tuniemamaila.pl> wrote:
Hello Delfino Delphis !:

> Prawdopodobnie podchodzili poniżej minimów.

Znalazłem:

> Tupolev Tu-154M Takeoff : 2100m, Landing : 2060m

Dla jakiego rodzaju podejścia?

Data: 2010-04-10 13:27:02
Autor: Delfino Delphis
Peak wrote:

> Tupolev Tu-154M Takeoff : 2100m, Landing : 2060m

Dla jakiego rodzaju podejścia?

To jest chyba rozbieg i dobieg.

Data: 2010-04-10 04:28:16
Autor: Peak
On 10 Kwi, 13:27, Delfino Delphis <Delfi...@wytnijto.op.pl> wrote:
Peak wrote:

> Dla jakiego rodzaju podej cia?

To jest chyba rozbieg i dobieg.

Tez mi się tak wydaje, ale ktoś wyżej podawał te dane w kontekście
minimów pogodowych.

Data: 2010-04-10 13:32:44
Autor: Grzegorz
[...]

Chyba - nie za bardzo się na tym znam.

Ale jak w TVN24 powiedzieli, że pas ma 1600, a samolot potrzebuje 2000m, to wypadało sprawdzić, czy bzdur nie gadają.

Jednak na tej grupie jakby więcej konkretów jest .... no może trzeba uważać na "jk" itd ;-) !

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2010-04-10 04:39:30
Autor: kwiatas
Rozbił sie Tu-154 Pułku Specjalnego z Prezyden tem na pokladzie!!
Witam,
Mam pytanie:
Ile trwa lot z warszawy do smolenska??
Ile czasu moze zajmowac odejsce na drugi krag i ponowne podejscie ??
O ktorej samolot wystartowal z okecia ?

Z gory dziekuje

Data: 2010-04-10 13:57:53
Autor: Kris
Rozbil sie Tu-154 Pulku Specjalnego z Prezydentem na pokladzie!!

Uzytkownik "kwiatas" <kwiatas66@gmail.com> napisal w wiadomosci news:e7c3b2f2-6f68-44ef-9412-217cb51d7f64r27g2000yqn.googlegroups.com...
[...]

7.23 start
8.56 katastrofa 1,5km od lotniska
czas lotu? +- zalezny od warunkow pogodowych

Data: 2010-04-10 05:17:12
Autor: kwiatas
On 10 Kwi, 13:57, "Kris" <nictuni...@wp.pl> wrote:
Uzytkownik "kwiatas" <kwiata...@gmail.com> napisal w wiadomoscinews:e7c3b2f2-6f68-44ef-9412-217cb51d7f64r27g2000yqn.googlegroups.com...

> [...]

7.23 start
8.56 katastrofa 1,5km od lotniska
czas lotu? +- zalezny od warunkow pogodowych

czyli lot trwal 1,33h z warszawy do smolenska jest ok 800km w lini
prostej.
wiem ze ciezko dewagowac ale moze ktos ma wiedze ile taki lot trwal w
normalnych warunkach i czy w takim razie jesi prawda jest to ze byly 4
podejscia ?
czy czas lotu to sugeruje ??
moze jest ktos na grupie kto ma doswiadczenie ?

Data: 2010-04-10 12:32:48
Autor: Mikolaj Machowski
kwiatas napisał:
[...]

Teraz podają, że nie było 4 podejść do lądowania, ale 4 kręgi nad
lotniskiem kiedy się zastanawiali co dalej.

m.

Data: 2010-04-10 12:47:56
Autor: Delfino Delphis
Grzegorz wrote:

Znalazłem:

Tupolev Tu-154M Takeoff : 2100m, Landing : 2060m

Ale ja mówię o minimach pogodowych. Wedle różnych źródeł widoczność była rzędu 0,5-1km, a to na pewno poniżej minimów dla podejścia NDB. Jeśli był tam jakiś ILS, to odszczekam.

Data: 2010-04-10 12:52:30
Autor: Kris

Użytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał w wiadomości news:hppl0j$g1n$6news.onet.pl...
Ale ja mówię o minimach pogodowych. Wedle różnych źródeł widoczność była
rzędu 0,5-1km, a to na pewno poniżej minimów dla podejścia NDB. Jeśli był
tam jakiś ILS, to odszczekam.

ponoc mial ladowac wczesniej jakis IŁ
a że byla to ich maszyna to odesłali ją na inne lotnisko

w naszym wypadku nasi sie bardziej uparli na ladowanie

Data: 2010-04-10 04:06:37
Autor: Peak
On 10 Kwi, 12:52, "Kris" <nictuni...@wp.pl> wrote:
Użytkownik "Delfino Delphis" <Delfi...@wytnijto.op.pl> napisał w wiadomościnews:hppl0j$g1n$6news.onet.pl...

> [...]

a że byla to ich maszyna to odesłali ją na inne lotnisko

w naszym wypadku nasi sie bardziej uparli na ladowanie

Weather Underground podaje:
10:00 AM MSD
Temp:1 °C Dew:1 °C 98% 1026 hPa 0.5 kilometers SE10.8 km/h  Fog
Heavy Fog

Data: 2010-04-10 16:28:32
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "Peak" <kpodsiadlo@gmail.com> napisał w wiadomości news:463a86bc-1dff-4ceb-a109-4d8d0889627ds9g2000yqa.googlegroups.com...
> [...]

Weather Underground podaje:
10:00 AM MSD
Temp:1 °C Dew:1 °C 98% 1026 hPa 0.5 kilometers SE10.8 km/h  Fog

Wiem, że tu sami fachowcy, ale mógłby ktoś rozszyfrować to dla śmiertelników? Temp 1C to pewnie temperatura powietrza. Ciśnienie dla mnie nieistotne. 0,5 kilometra, to widzialność, czy podstawa chmur? 10,8 km/h, to pewnie prędkość wiatru i kierunek. FOG, to mgła, ale jak to na liczby przenieść? Ile tam było widzialności?

Data: 2010-04-11 12:13:50
Autor: Delfino Delphis
Robert Tomasik wrote:

[...]

0,5 km to najprawdopodobniej widzialność. W lotnictwie taka widzialność to totalne mleko. Już przy 5km lecąc małą Cessną jest cholernie ciężko i nic nie widać. Pół kilometra to kompletne zero - potrzebny jest precyzyjny system naprowadzania na pas typu ILS i to lepszej niż pierwsza kategorii.

Data: 2010-04-10 10:48:54
Autor: Kris
[...]

masakra, nasi piloci polecą nawet na drzwiach od stodoły? jak długo można było zwlekać z wymiana wiecznie psujących się maszyn? jak zwykle polak mądry po szkodzie... katastrofa Casy Wojskowej była ostrzeżeniem... maszyna zawiodla, czlowiek

w zadnym kraju razem nie lataja elity wladzy z przyczyn bezpieczenstwa
w polsce tak !!!

Data: 2010-04-10 10:54:41
Autor: Kris
Rozbił sie Tu-154 Pułku Specjalnego z Prezydentem na pokladzie!!
tylko dlaczego nikt nie mowi o pilotach oni nie wazni?

Data: 2010-04-10 11:05:03
Autor: Piotr [trzykoty]
Rozbił sie Tu-154 Pułku Specjalnego z Prezydentem na pokladzie!!
jak długo można było zwlekać z wymiana wiecznie psujących się maszyn? jak zwykle polak mądry po szkodzie

Wstrzymaj się może z osądami. Nie wiemy co było przyczyną katastrofy jeszcze, ale na razie nic nie wskazuje, że zawiódł ten samolot.

Data: 2010-04-10 11:11:17
Autor: Kris

Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <trzykoty_TNIJ_@o2.pl> napisał w wiadomości news:hppevr$s6c$1z-news.wcss.wroc.pl...
[...]

gdyby mili sprawniejszy sprzet lepsza maszyne to byly wieksze szanse
Tupolew ma skrzydla dosc nisko nie tak jak inne maszyny
wiec kazdy przechyl to prawie orze nimi po glebie

ludzie gadali ze silniki bylo slychac nie tak
ludzka rzecza jest spekulowac

za duzo rzeczy zawiodlo
piloci robili swoje co im kazano
te samoloty powinni juz dawno na zyletki

Data: 2010-04-10 11:17:51
Autor: Janusz Pabłocki
W dniu 2010-04-10 11:11, Kris pisze:
Tupolew ma skrzydla dosc nisko nie tak jak inne maszyny
wiec kazdy przechyl to prawie orze nimi po glebie

ludzie gadali ze silniki bylo slychac nie tak
ludzka rzecza jest spekulowac

Idź pograć w piłkę.
Kolejny expierd się znalazł.

--
Janusz

Data: 2010-04-10 11:23:07
Autor: Kris

Użytkownik "Janusz Pabłocki" <janusz.pablocki@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hppf97$for$1node1.news.atman.pl...
[...]

posluchaj tego
Tupolew byl remontowany
wczesniej do Katynia lecielismy Casami
reszte sobie dopowiedz

nie bawie sie w eksperta ale podyskutowac mozna
nie masz ochoty? trudno

Data: 2010-04-10 13:31:51
Autor: zenzen
Rozbił sie Tu-154 Pułku Specjalnego z Prezydentem na pokladzie!!
nie bawie sie w eksperta ale podyskutowac mozna
nie masz ochoty? trudno

tutaj ulubionym słowem dla ludzi którzy chcą podyskutować jest Spierdalaj....
I mówią to ludzie w obliczy NAJWIĘKSZEJ TRAGEDII

jk

Data: 2010-04-10 14:04:35
Autor: zenzen
Rozbił sie Tu-154 Pułku Specjalnego z Prezydentem na pokladzie!!
prostak

nie zrozumiałeś
to jest cytat z innych ijnterloktorów którzy (powyzej) kazdą epertyze niepasującą tak kwitujo

Ja takiego słowa nie używam

jk

Data: 2010-04-10 14:08:34
Autor: JJR
zenzen wrote:
tutaj ulubionym słowem dla ludzi którzy chcą podyskutować jest
Spierdalaj....
I mówią to ludzie w obliczy NAJWIĘKSZEJ TRAGEDII

Zauważ , że nie każdemu to mówią. Pomyśł o tym chwilę.

Data: 2010-04-10 05:30:08
Autor: Peak
Rozbił sie Tu-154 Pułku Specjalnego z Prezyden tem na pokladzie!!
Co wiadomo do tej pory:
- trudne warunki pogodowe, widoczność rzędu 500m-1km
- prawdopodobnie kilkukrotne nieudane podejście do lądowania
- brak pomocy nawigacyjnych typu VOR i NDB w promieniu 100km od
lotniska

Nie mogę znaleźć odpowiedzi na pytania:
- jaki był system naprowadzania,a jakiś musiał być, bo w przeciwnym
razie nawet by nie próbowali w takich warunkach. Radar precyzyjny?
Jakiś rosyjski system? Sprawny?
- czy samolot miał ewentualne odbiorniki tego systemu?
- jakie są minima Tu-154 dla różnych rodzajów podejścia. Czy sa inne
dla samolotów wojskowych?
- Jak wygląda łańcuch decyzyjny w samolocie - kto podejmuje ostateczną
decyzję: pilot-dowódca? dowódca Sił Powietrznych? Prezydent?

Samolot miał te same silniki co te montowane w Ił-ach 62M - D-30KU, a
te jak pamiętamy miewały problemy przy nagłym zwiększeniu mocy.
Ostatnio w 2008 roku na Kubie. Nie wątpie, że nasze były lepiej
utrzymywane, ale jednak.
Tutaj czterokrotnie wykonywano manewr go-around co wiąże się z dużym
wzrostem mocy w krótkim czasie.

Spekulacje oczywiście, za mało danych.

Data: 2010-04-10 05:36:18
Autor: kwiatas
[...]

nie wierze zeby przez 20lat nikt nie zbadal tych walow korbowych ktore
pekly w obydu katastrofach polskich IL-wo 62
podczas zwiekszania mocy ale spekulujac wyglada bardzo podobnie.

Data: 2010-04-10 16:42:22
Autor: Jaroslaw Berezowski
Dnia Sat, 10 Apr 2010 05:36:18 -0700, kwiatas napisał(a):

nie wierze zeby przez 20lat nikt nie zbadal tych walow korbowych ktore
To nie sa waly KORBOWE, tylko wspolne waly turbiny i sprezarki osiowej.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2010-04-10 14:21:50
Autor: zenzen
Rozbił sie Tu-154 Pułku Specjalnego z Prezydentem na pokladzie!!
Zauważ , że nie każdemu to mówią. Pomyśł o tym chwilę.

wiesz, dla NORMALNYCH ludzi taka chwila jest specjalna i nie dzieli się ludzi. Widać że nie wszyscy tu są Polakami...

jk

Data: 2010-04-10 11:22:01
Autor: FD
Kris pisze:

gdyby mili sprawniejszy sprzet lepsza maszyne to byly wieksze szanse
Tupolew ma skrzydla dosc nisko nie tak jak inne maszyny
wiec kazdy przechyl to prawie orze nimi po glebie

dziecko przestan bredzic.....

Data: 2010-04-10 12:15:05
Autor: Krzysztof Wiktor
Dnia 10-04-2010 o 12:22:01 FD <fakedetector@o2.pl> napisał(a):

Kris pisze:

 gdyby mili sprawniejszy sprzet lepsza maszyne to byly wieksze szanse
Tupolew ma skrzydla dosc nisko nie tak jak inne maszyny
wiec kazdy przechyl to prawie orze nimi po glebie

dziecko przestan bredzic.....

Na ile wiarygodny jest ten artykuł nie wiem.
http://alfaomega.webnode.com/news/czy-tu-154m-wroci-z-samary-/

--
Pozdrawiam serdecznie,

Krzysztof Wiktor

Data: 2010-04-10 11:22:01
Autor: Delfino Delphis
Kris wrote:

te samoloty powinni juz dawno na zyletki

A razem z nimi starsze LOTowskie 767 tak? Ja jakoś nie bałem się nimi latać.

Data: 2010-04-10 13:29:28
Autor: FD
Rozbił sie Tu-154 Pułku Specjalne go z Prezydentem na pokladzie!!
Lotnisko w google maps

http://tinyurl.com/y7ptgmj

Data: 2010-04-10 13:43:57
Autor: Kris
Rozbił sie Tu-154 Pułku Specjalnego z Prezydentem na pokladzie!!

Użytkownik "FD" <fakedetector@o2.pl> napisał w wiadomości news:hppo52$79i$1nemesis.news.neostrada.pl...
Lotnisko w google maps

http://tinyurl.com/y7ptgmj

trcohe tam amszyn maja, patrzac na drzewa to nie ma tego tam sporo
w zasadzie kilka krzaczorow
musieli ostro sie pomylic i tak bylo 1,5 km

Data: 2010-04-10 13:46:54
Autor: Grzegorz
Rozbił sie Tu-154 Pułku Specjalne go z Prezydentem na pokladzie!!
Hello Kris !:

http://tinyurl.com/y7ptgmj

trcohe tam amszyn maja, patrzac na drzewa to nie ma tego tam sporo
w zasadzie kilka krzaczorow
musieli ostro sie pomylic i tak bylo 1,5 km

Jeśli te zdjęcia są tak samo aktualne, jak okolice Pyrzowic, to raczej historia .... Na moje oko 5-6 lat mają.

BTW, Google Earth szybciej działa.

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2010-04-10 16:33:23
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "Grzegorz" <bzdura@tuniemamaila.pl> napisał w wiadomości news:hppofd$v0i$1news.onet.pl...
[...]

Obok pasa w lesie jest taka wielka czarna plama. Czyżby tam coś wcześniej już spadło i byłby to ślad po pożarze? Reszta zielona, więc nie wygląda to na resztki śniegu. Plama jest mniej więcej w połowie pasa na północ między drzewami.

Data: 2010-04-10 13:53:17
Autor: FD
Odnaleziono pierwsza "czarna skrzynke"
za agencja interfax (?)

nie ma informacji czy to FDR czy CVR

Data: 2010-04-10 15:11:46
Autor: Grzegorz
Rozbił sie Tu-154 Pułku Specjalne go z Prezydentem na pokladzie!!
Właśnie do mnie dotarło - jednego z tragicznie zmarłych znałem osobiście, ks. prałat Bronisław Gostomski. Bliski przyjaciel mojego ś.p. Stryja, mieszkał ostatnio w Anglii.

[']

Oby ta tragedia pomogła innym, oby nigdy więcej takich jak ta dzisiejsza .....
--
Grzegorz

Data: 2010-04-10 16:33:40
Autor: gobo
Rozbił sie Tu-154 Pułku Specjalne go z Prezydentem na pokladzie!!
Za wp.pl:
załoga Tu-154, która zginęła:
"Na liście znaleźli się: dowódca załogi kpt. Arkadiusz Protasiuk, drugi pilot mjr Robert Grzywna, nawigator por. Artur Ziętek, technik chor. Andrzej Michalak oraz trzy stewardesy: Barbara Maciejczyk, Natalia Januszko i Justyna Moniuszko."

Niech spoczywają w pokoju.

link: http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Siedmiu-czlonkow-zalogi-- -to-takze-ofiary-katastrofy,wid,12160002,wiadomosc.html

Rozbił sie Tu-154 Pułku Specjalnego z Prezydentem na pokladzie!!