Rozbudowa RAM w VAIO FX301

Data: 2009-05-12 06:24:23
Autor: poli
Rozbudowa RAM w VAIO FX301
Witam.

Proszę Was, szczególnie tych którzy mieli do czynienia z laptopem SONY VAIO FX301.
Proszę o podpowiedź: jakie największe moduły pamięci można zainstalować w tym sprzęcie? Instrukcja producenta "mówi" : max RAM 256MB lecz nic o tym, czy to maksymalny rozmiar pamięci czy pojedynczego modułu. Niestety moja nikła znajomośc angielskiego nie pozwala mi zagłęić się w szczegóły dostępne na innych stronach i forach internetowych. A na polskich brak informacji.
Podjąłem już próbę dopasowania dwóch modułów po 256MB. BIOS zobaczył oba  razem - 512MB, lecz żaden system nie wystartował. Żaden tzn Win2K
(zainstalowany) i XP-live z Ultimate Boot CD. Po prostu, gdy już prawie się załadowały następował restart lub zwis. MemTest od razu "czerwienią rzucał", zarówno na obydwu modułach razem, jak i osobno.
Niestety nie wiem czy to ze względu na ich wadę fizyczną(ale dwa na raz?), wielkość czy też częstotliwość pracy-133MHz?  Orginalnie zainstalowana pracuje z częstotliwością 100MHz.
     Pytam, bo po prostu chciałbym wrzucić jak najwięcej pamięci i do końca nie wiem, czy problem leży w wielkośći modułu, czy częstotliwośći jego pracy, a może niestety i jedno, i drugie? Może chipset fizycznie jest ograniczony?

Z góry dziękuję za poświęconą chwilę.

pozdr00fka
  poli.

--