[CROSS-POST] Rozdaj¹ Corela X3 - czy mogê odkupiæ do firmy?

Data: 2010-10-24 17:37:40
Autor: Kozio³ek
[CROSS-POST] Rozdaj¹ Corela X3 - czy mogê odkupiæ do firmy?
Przegl¹daj¹c ostatnio Allegro zauwa¿y³em, ¿e pojawi³y siê og³oszenia
sprzeda¿y tanich, nowych Coreli X3, dok³adanych jakoby do laptopów. Tutaj
np. koleœ napisa³:
"DO SPRZEDANIA COREL DRAW GRAPHICS SUITE X3 PL.
PROGRAM FABRYCZNIE NOWY, ZAFOLIOWANY, NIEZAREJESTROWANY.
LICENCJA DO U¯YTKU KOMERCYJNEGO ORAZ DOMOWEGO."
http://allegro.pl/corel-draw-graphics-suite-x3-pl-komercyjny-bcm-i1284207449.html

Na kilometr œmierdzi mi to oeemem, ale mo¿e siê mylê i coœ takiego mo¿na
legalnie u¿ywaæ w firmie? Niestety nikt nie pochwali³ siê licencj¹ ;)

Z harcerskim pozdrowieniem,

Kozio³ek

--
www.przepraszamzacrossposta.blox.pl

Data: 2010-10-25 02:19:40
Autor: gadacz
W dniu 2010-10-24 17:37, Kozio³ek pisze:
[...]

hmm...
nie wiem, czy sa rozne plyty, do box i oem, ale;
ja mam wersje pudelkowa wlasnie X3 - cd wyglada buracko identycznie ;]
oczywiscie moja wersja jest do uzytku komercyjnego...

Gadacz
| http://www.psmade.pl - kurs photoshop, tutoriale, darmowe grafiki |
| http://www.vectorized.pl - darmowe wektory, ai., eps., cdr. |

Data: 2010-10-25 02:26:16
Autor: gadacz
W dniu 2010-10-25 02:19, gadacz pisze:
[...]

z tym buractwem, to mam na mysli to, ze nadruk na plycie...
a raczej "design" jest raczej mierny ;)
ale jak wiadomo, nie powinno sie po opakowaniu oceniac... chyba nie tylko ludzi ;P

Data: 2010-10-25 20:58:44
Autor: Kozio³ek
[CROSS-POST] Rozdaj¹ Corela X3 - czy mogê odkupiæ do firmy?
gadacz napisa³:
(CIACH)

http://allegro.pl/coreldraw-graphics-suite-x3-i1290417835.html

http://www.przepraszamzacrossposta.blox.pl

Data: 2010-10-25 07:17:14
Autor: : jaro
[CROSS-POST] Rozdaj¹ Corela X3 - czy mogê odkupiæ do firmy?

U¿ytkownik "Kozio³ek" <dareczki@xxxxinteria.pl> napisa³ w wiadomoœci news:ia1k2u$ejj$1inews.gazeta.pl...
[...]

Z tego co widzê, to z programem/p³yt¹ wszystko w porz¹dku i jesli pisze, ¿e do u¿ytku komercyjnego, to tak jest.
Natomiast nie wiem, jak to jest w przypadku dolo¿enia do laptopa - IMO powinien byc zapis w licencji o NIEODSPRZEDAWANIU gratisu dodanego do laptopa - to pasuje sprawdziæ u Sprzedawcy.
Ale sam program powinien byc komercyjny - ja ostatnio kupilem w³asnie wersjê tzw. SE - tylko p³ytka instalacyjna bez pude³ka, fontów, clipartów itp - wersja komercyjna za ok. 700 z³ :P
--
jaro.

Data: 2010-10-25 14:26:48
Autor: Dariusz
[CROSS-POST] Rozdaj± Corela X3 - czy mogê odkupiæ do firmy?
W dniu 2010-10-24 17:37, Kozio³ek pisze:
Przegl±daj±c ostatnio Allegro zauwa¿y³em, ¿e pojawi³y siê og³oszenia
sprzeda¿y tanich, nowych Coreli X3, dok³adanych jakoby do laptopów. Tutaj
np. kole¶ napisa³:
[...]

po instalacji jesli bedzie belka programu zawierala
corelDraw X3 - nie do odsprzedazy/not for resale
oznacza ze jest nielegalny (drugim uzytkownikiem bedziesz),
jesli samo corelDraw X3 wszystko jest ok

--
web, print, branding & logo design
http://quaint.pl

mózgowiem i tabletem
http://blog.quaint.pl

Data: 2010-10-25 14:35:17
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 25.10.2010 14:26, Dariusz pisze:

po instalacji jesli bedzie belka programu zawierala
corelDraw X3 - nie do odsprzedazy/not for resale
oznacza ze jest nielegalny (drugim uzytkownikiem bedziesz),
jesli samo corelDraw X3 wszystko jest ok

Kopia legalna. Tylko naruszenie umowy cywilno-prawnej - ale przez
sprzedaj±cego.

Swoj± szos± takie zastrze¿enia umowne powinny trafiæ do spisu klauzul
niedozwolonych.

Data: 2010-10-25 13:03:23
Autor: Olgierd
[CROSS-POST] Rozdaj± Corela X3 - czy mogê odkupiæ do firmy?
Dnia Mon, 25 Oct 2010 14:35:17 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

Swoją szosą takie zastrzeżenia umowne powinny trafić do spisu klauzul
niedozwolonych.

Nie mogą, ponieważ uprawnienie do ustalania warunków licencji wynika z ustawy. Ergo zastosowanie ustawy nie może skutkować wpadnięciem na listę klauzul abuzywnych.

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-10-25 15:04:49
Autor: Andrzej Lawa
[CROSS-POST] Rozdają Corela X3 - czy mog ę odkupić do firmy?
W dniu 25.10.2010 15:03, Olgierd pisze:
[...]

Milczące założenie: przy okazji zmienić wiadomą ustawę, która powoduje
takie kurioza.

Data: 2010-11-02 01:51:57
Autor: Gotfryd Smolik news
[CROSS-POST] Rozdaj± Corela X3 - czy mogê odkupiæ do firmy?
On Mon, 25 Oct 2010, Olgierd wrote:

Dnia Mon, 25 Oct 2010 14:35:17 +0200, Andrzej Lawa napisa³(a):

Swoj± szos± takie zastrze¿enia umowne powinny trafiæ do spisu klauzul
niedozwolonych.

Nie mog±, poniewa¿ uprawnienie do ustalania warunków licencji wynika
z ustawy.

  Ale jest sprzeczne co najmniej z celowo¶ciowym znaczeniem art.51 tej¿e.

IMO, ³±czne zestawienie:
- art.5KC
- art.51 PA
- art.65 PA
....wskazuje, ¿e 51 PA nale¿y rozumieæ "wraz z licencj± bez rozszerzania
  jej zakresu".

  Zwa¿ - PA nie okre¶la w *¿adnym* stopniu prawa do rozporz±dznia
tre¶ci±, w tym równie¿ do korzystania z niej.
  Tym samym, nabywaj±c egzemplarz np. p³yty DVD, narusza³by¶
zakres umowy OEM poprzez samo patrzenie na ni±.
  Przecie¿ wzór smug ¶wietlnych, wynik³ych z uk³adania siê
interferencji odbiæ na pitach, to jest *tre¶æ* DVD.
  W niczym nie ró¿ni siê od "czytania" tej tre¶ci za pomoc± czytnika
DVD, oczywi¶cie pomijaj±c taki drobiazg, ¿e w tym drugim przypadku
mo¿na ekhm... "odczytaæ równie¿ inny aspekt tre¶ci" ;)

  Twierdzenie, ¿e kupuj±cy nie ma do niej ¯ADNEGO prawa, w szczególno¶ci
nie mo¿e z niej korzystaæ w zakresie w jakim móg³ korzystaæ pierwotny
kupuj±cy, prowadzi do absurdu.
  Równie dobrze mo¿na by ¿±daæ aby drukowana ksi±¿ka by³a
"nieodsprzedawalna" - znaczy ¿e po prawdzie wg 51 PA mo¿na
egzemplarz odsprzedaæ, ale odsprzedanego czytaæ ju¿ nie.
  A mo¿e tylko nie wolno by czytaæ z pomoc± lupy? ;) (to na
wypadek, jakby kto¶ siê upar³ widzeæ ró¿nicê w ogl±daniu
DVD go³ym okiem i za pomoc± lasera LED w czytniku :>).

Ergo zastosowanie ustawy nie mo¿e skutkowaæ wpadniêciem na listê
klauzul abuzywnych.

  Ale zakazu naruszania bezwzglêdnych regulacji ustawowych to nie
narusza? :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-10-25 14:39:00
Autor: Dariusz
[...]

Na kilometr ¶mierdzi mi to oeemem, ale mo¿e siê mylê i co¶ takiego mo¿na
legalnie u¿ywaæ w firmie? Niestety nikt nie pochwali³ siê licencj± ;)

swoja droga jakbym byl na twoim miejscu zakupilbym x4 za 674,00 z³! kup teraz:
http://allegro.pl/coreldraw-graphics-suite-x4-eng-box-komercyjny-i1282211613.html

Data: 2010-10-25 14:41:31
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 25.10.2010 14:39, Dariusz pisze:
[...]

A nie pro¶ciej zainstalowaæ np. Inkscape?

Data: 2010-10-25 14:49:21
Autor: Dariusz
W dniu 2010-10-25 14:41, Andrzej Lawa pisze:

A nie pro¶ciej zainstalowaæ np. Inkscape?

egzotyka dla wielbicieli gimpa i openoffica
nieuzyteczne w branzy

Data: 2010-10-25 12:52:52
Autor: Grzegorz Staniak
[CROSS-POST] Rozdają Corela X3 - czy mogę odkupić do firmy?
On 25.10.2010, Dariusz <dariusz@quaint.pl> wroted:

A nie prościej zainstalować np. Inkscape?

egzotyka dla wielbicieli gimpa i openoffica
nieuzyteczne w branzy

Może bez przesady. GS
--
Grzegorz Staniak   <gstaniak _at_ gmail [dot] com>
= AC Universe.:JumpTheGun:. =  85.14.221.102:27960  = Urban Terror TDM Server = no snipers, no camping,

Data: 2010-10-25 17:29:49
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 25.10.2010 14:52, Grzegorz Staniak pisze:
On 25.10.2010, Dariusz <dariusz@quaint.pl> wroted:

A nie prościej zainstalować np. Inkscape?

egzotyka dla wielbicieli gimpa i openoffica
nieuzyteczne w branzy

Może bez przesady.

Ale widziałeś kiedyś Inkscape?
Bo Corel to całkowicie inne narzędzie, a raczej pakiet narzędzi.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-10-25 15:37:26
Autor: Grzegorz Staniak
[CROSS-POST] Rozdają Corela X3 - czy mogę odkupić do firmy?
On 25.10.2010, Przemysław Adam Śmiejek <niechce@spamu.pl> wroted:

[...]

Co nie zmienia faktu, że "nieuzyteczne w branzy" to gruba przesada.

GS

Data: 2010-10-25 16:15:19
Autor: januszek
[CROSS-POST] Rozdają Corela X3 - czy mogę odkupić do firmy?
Grzegorz Staniak napisa?(a):

Co nie zmienia faktu, że "nieuzyteczne w branzy" to gruba przesada.

Fakt bo nie da sie tego w ogole uzywac...

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2010-10-25 16:22:34
Autor: Grzegorz Staniak
[CROSS-POST] Rozdają Corela X3 - czy mogę odkupić do firmy?
On 25.10.2010, januszek <januszek@polska.irc.pl> wroted:

Co nie zmienia faktu, że "nieuzyteczne w branzy" to gruba przesada.

Fakt bo nie da sie tego w ogole uzywac...

Jest takie stare przysłowie z baletnicą w roli głównej.

GS

Data: 2010-10-25 16:52:22
Autor: januszek
[CROSS-POST] Rozdają Corela X3 - czy mogę odkupić do firmy?
Grzegorz Staniak napisa?(a):

Fakt bo nie da sie tego w ogole uzywac...

Jest takie stare przysłowie z baletnicą w roli głównej.

Cały problem polega na tym, że nie możliwości importu/eksportu pomiędzy Inscape a Corelem. Nawet tych bardzo prostych prac. IMO inscape jest gdzieś na tym poziomie na którym Corel był w wersji 2 ;)

j.

Data: 2010-10-25 17:17:35
Autor: Grzegorz Staniak
[...]

Inkscape częściowo czyta CDR, Corel potrafi zapisać SVG.

IMO inscape jest gdzieś na tym poziomie na którym Corel był w wersji 2 ;)

Ponownie, przesada.

GS

Data: 2010-10-26 14:23:45
Autor: januszek
[CROSS-POST] Rozdają Corela X3 - czy mogę odkupić do firmy?
Grzegorz Staniak napisa?(a):

Inkscape częściowo czyta CDR, Corel potrafi zapisać SVG.

Taaa, tyle ze jak potem je wczytujesz to kreski sa gdzies indziej. To mniej wiecej tak jak bys w MSO zapisal w pliku doc wiersz Szymborskiej, ktory otwarty w Open Office zamienilby sie w wiersz Miłosza ;) To jest wlasnie sedno problemu braku zastosowania Inscape.

j.

Data: 2010-10-26 11:24:57
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 25.10.2010 18:52, januszek pisze:

Cały problem polega na tym, że nie możliwości importu/eksportu pomiędzy Inscape a Corelem.

Oczywiście, że jest.

Nawet tych bardzo prostych prac. IMO inscape jest gdzieś na tym poziomie na którym Corel był w wersji 2 ;)

Zważywszy powyższe, ośmielam się wątpić w twoją kompetencję/obiektywność
w tej kwestii.

Data: 2010-10-25 19:51:39
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Grzegorz Staniak" <gstaniak@gmail.com> napisał w wiadomości news:ia487m$tu7$1mx1.internetia.pl...
[...]

Zadadnienie mało prawne, ale sądzę, ze tu jest kwestia przyzwyczajenia. Używam starego pakietu COREL'a, bo po prostu go znam. Nie mam jakiegoś ogromnego zapotrzebowania. To co potrzebuję spokojnie jestem w stanie zrobić w 9-tce. Pewnie jest szereg lepszych porogramów, ale po co mam się ich uczyć?

Data: 2010-10-26 06:50:20
Autor: Grzegorz Staniak
[CROSS-POST] Rozdają Corela X3 - czy mogę odkupić do firmy?
On 25.10.2010, Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> wroted:

Co nie zmienia faktu, że "nieuzyteczne w branzy" to gruba
przesada.

Zadadnienie maÅ‚o prawne, ale sÄ…dzÄ™, ze tu jest kwestia           przyzwyczajenia. Używam starego pakietu COREL'a, bo po prostu      go znam. Nie mam jakiegoÅ› ogromnego zapotrzebowania. To co         potrzebujÄ™ spokojnie jestem w stanie zrobić w 9-tce. Pewnie jest  szereg lepszych porogramów, ale po co mam siÄ™ ich uczyć?

No to jest oczywiste, jeśli X wystarcza i jest znany, nie ma sensu
sięgać po Y.

GS

Data: 2010-10-26 23:44:32
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 25.10.2010 17:37, Grzegorz Staniak pisze:
[...]

Zależy o jakiej branży mowa. Jak o tej, gdzie zazwyczaj się wykorzystuje
Corela, to wcale nie taka gruba....

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-10-26 21:59:52
Autor: Grzegorz Staniak
[CROSS-POST] Rozdają Corela X3 - czy mogę odkupić do firmy?
On 26.10.2010, Przemysław Adam Śmiejek <niechce@spamu.pl> wroted:

Bo? GS

Data: 2010-10-27 10:32:07
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 26.10.2010 23:59, Grzegorz Staniak pisze:
> Zależy o jakiej branży mowa. Jak o tej, gdzie zazwyczaj się
> wykorzystuje Corela, to wcale nie taka gruba....
Bo?

No przecie chyba wyjaśniałem, że to inny program, o innych
zastosowaniach. Corel to pakiet narzędzi z zakresu DTP i wektorówki, ze
wsparciem dla publikacji. A Inkscape to tylko narzędzie do tworzenia SVG.

Do tego część twórców choćby pieczątek wymaga formatu Corela. Kiedyś
obdzwoniłem pół Zabrza, jak miałem pieczątkę zaprojektowaną w inkscape.
Dopiero na Allegro jakaś babka łykła w PNG wygenerowanym z Inkscape. A
lokalnie chcieli cdr i tyle.

Więc są dwa aspekty:

a) możliwości i zastosowania programu, które są po prostu różne. Nie
oceniając lepsze/gorsze, są po prostu różne.

b) przyzwyczajenia i wymagania rynku odnośnie formatów

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-10-27 08:51:46
Autor: Grzegorz Staniak
[CROSS-POST] Rozdają Corela X3 - czy mogę odkupić do firmy?
On 27.10.2010, Przemysław Adam Śmiejek <niechce@spamu.pl> wroted:

> [...]

No przecie chyba wyjaśniałem, że to inny program, o innych
zastosowaniach. Corel to pakiet narzędzi z zakresu DTP i wektorówki

W większości przypadków kiedy słyszysz "Corel", twój rozmówca mówi
o "Draw".

A Inkscape to tylko narzędzie do tworzenia SVG.

IMVHO użytkownikom Corela wyszłoby na dobre, gdyby przestali mylić
edytor wektorów z programem do składu. "Zakres DTP", powiadasz...
A możesz już w X5 wstawić automatyczne numery stron?

Do tego część twórców choćby pieczątek wymaga formatu Corela.

A część przestaje robić trudności kiedy dostaje coś czego może użyć. Mi też kiedyś jeden facet z ploterem wmawiał, że musi być
CDR, dopóki się nie okazało, że jednak PLT/HPGL nadają się równie dobrze, jeśli nie lepiej.

GS

Data: 2010-10-27 11:19:46
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 27.10.2010 10:51, Grzegorz Staniak pisze:
[...]

Ale nadal Draw nie jest porównywalny z Inkscape.

A Inkscape to tylko narzędzie do tworzenia SVG.
IMVHO użytkownikom Corela wyszłoby na dobre, gdyby przestali mylić
edytor wektorów z programem do składu. "Zakres DTP", powiadasz...

No właśnie sęk w tym, ze Corel Draw to nie tylko edytor wektorowy, ale
właśnie narzędzie z zakresu DTP. Oczywiście znów nie radzę porównywać z
LaTeXem na przykład :D DTP nierówne DTP. Z tego, co ja obserwowałem
zastosowania Corela, to było DTP typu: Ulotki, wizytówki, pieczątki,
foldery, teczki reklamy na ploterze etc.

A możesz już w X5 wstawić automatyczne numery stron?

Nie mam pojęcia, ostatnio używałem go w wersji 3 do składu gazetki
szkolnej. Tylko pamiętając opcje właśnie owej stareńkiej 3 już wiem, że
były tam takie różne elementy związane choćby z przepływem tekstu i
opływaniem zdjęć etc. których w Inkscape nie umiem i nie sądzę, żeby się
dało bez cudowania. Więc raczej nowsze wersje Corela się nie cofnęły,
więc nie widzę możliwości porównywania.

Na moje oko, są dziedziny, gdzie można te programy stosować wymiennie, a
są też takie, gdzie nie. I nie, nie mów mi, że te dziedziny można
obskoczyć jeszcze innym programem niż Corel. Bo nie o to chodzi. Chodzi
o to, że ktoś, kto używa Corela do konkretnych zastosowań i te
zastosowania są w Corelu OK, nie może sobie transparentnie podłożyć
Inkscape i powiedzieć że to mu zastąpi.

[...]

Nie znam tych formatów. Inkscape je robi?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-10-27 09:44:09
Autor: Grzegorz Staniak
[...]

Jak z tą numeracją stron? Czemu jest równe takie DTP, które nie
obejmuje paginacji?

[...]

Nawet nie ma sensu, bo ten program nie do tego służy.

Więc raczej nowsze wersje Corela się nie cofnęły, więc nie
widzę możliwości porównywania.

Ale ja nie porównuję, tylko uważam, że "nieużyteczny w branży"
to przesada. Nawet w tej branży, w której używa się Corela. O wiele za często tam, gdzie powinien być użyty program do składu.

[...].
Nie znam tych formatów. Inkscape je robi?

Robi. Do wykreślania, czasem do wycinania (chociaż do wycinania
to mi ostatnio bez mrugnięcia okiem akceptują SVG).

GS

Data: 2010-10-27 13:21:54
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 27.10.2010 11:44, Grzegorz Staniak pisze:
[...]

Jak z tÄ… numeracjÄ… stron?

Nie wiem jak z tą numeracją stron, pisałem ci już, że Corela używałem w
wersji 3.

Czemu jest równe takie DTP, które nie
obejmuje paginacji?

Publikacji publikacji nie posiadających numeracji. Wizytówek, pieczątek,
gazetek, teczek, reklamówek, folderów, duperelów, srelów. DTP to nie
tylko publikacja książek z numeracją. Do książek zapewne są lepsiejsze
narzędzia. Ale przecież nie rozmawiamy o ocenie Corela ale o ew.
zastąpieniu go Inkscapem. Gdyby Inkscape miał to samo co Corel +
numeracja, to bym rozumiał twój argument. Na razie jednak mówisz ,,tak,
inkscape nie ma połowy tych rzeczy, co ma je Corel, ale jednak Corel nie
ma numeracji''. Tylko, że inkscape tego niemania nie leczy (o ile
faktycznie nie ma).

[...]

No właśnie. Więc dla kogoś, kto np. składa gazetkę szkolną w Corelu
porada ,,zainstaluj inkscape'' jest chybiona. To i tylko to chcÄ™
przekazać. Sam używam i lubię Inkscape, ale to, że lubię ferrari, nie
znaczy że zastąpi Ursusa przy oraniu pola. Więc w branży rolniczej
ferrari jest raczej nieprzydatne. Nicht wahr?

Więc raczej nowsze wersje Corela się nie cofnęły, więc nie
widzę możliwości porównywania.
Ale ja nie porównuję, tylko uważam, że "nieużyteczny w branży"
to przesada.

No zależy w jakiej branży.

Nawet w tej branży, w której używa się Corela.

No ale przecie omawiamy, że nie zastąpi Corela we wszystkich zakresach.

O wiele za często tam, gdzie powinien być użyty program do składu.

No czy powinien czy nie, to kwestia dyskusyjna. Jeżeli Corel spełnia
zadanie, to czemu go nie użyć? Bo nie ma czegoś, czego w tym zadaniu się
nie używa? Rozmawiamy zbyt ogólnie, żeby móc ocenić.

[...].
Nie znam tych formatów. Inkscape je robi?

Robi. Do wykreślania, czasem do wycinania (chociaż do wycinania
to mi ostatnio bez mrugnięcia okiem akceptują SVG).

Pewnie pracujÄ… na Adobe :D Adobe Å‚yka SVG ZTCW.

Swoją szosą, co takiego wykreślasz z Inkscape? Bo wykreślanie to mi się
bardziej z rysunkiem technicznym kojarzy, a Inkscape to chyba nie to
zastosowanie.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-11-16 22:08:28
Autor: Marek
W dniu 2010-10-27 10:51, Grzegorz Staniak pisze:
A możesz już w X5 wstawić automatyczne numery stron?

Tak dla Twojej informacji: Ctrl+P, ustawienia drukarskie, drukuj numery stron :D

Data: 2010-10-27 11:08:47
Autor: Andrzej Lawa
[...]

Resztę z pakietu Corela (bo domyślnie Corel == CorelDRAW) zastępuje się
innym oprogramowaniem.

[...]

Widać pracownicy-debile zapamiętali tylko pierwszą przykładową opcję,
jakiej się na standardowym szkoleniu nauczyli i potrafią tylko jak małpy
ją powtarzać.

Z ciekawostek: znajomy zamawiał tablice informacyjne i oni standardowo
chcÄ…... PDFy ;)

Data: 2010-10-27 11:21:17
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 27.10.2010 11:08, Andrzej Lawa pisze:
Resztę z pakietu Corela (bo domyślnie Corel == CorelDRAW) zastępuje się
innym oprogramowaniem.

Ale po co? Jest narzędzie, spełnia swoje zdania. A ty proponujesz
zastąpić je jakąś składanką innych rzeczy. Może się uda, może się nie
uda... Ale nawet jeśli uda, to po co? Żeby zaoszczędzić 200zł?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-10-25 23:04:02
Autor: Dariusz
[CROSS-POST] Rozdaj± Corela X3 - czy mogê odkupiæ do firmy?
W dniu 2010-10-25 14:52, Grzegorz Staniak pisze:

Mo¿e bez przesady.

a to latwo sprawdzic
podaj mi co ostatnio puszczales z lnkscape do drukarni (jesli puszczales)

Data: 2010-10-25 15:03:54
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 25.10.2010 14:49, Dariusz pisze:
W dniu 2010-10-25 14:41, Andrzej Lawa pisze:

A nie pro¶ciej zainstalowaæ np. Inkscape?

egzotyka dla wielbicieli gimpa i openoffica
nieuzyteczne w branzy

Wypowied¼ sponsorowana? ;->

Data: 2010-10-25 17:24:02
Autor: Micha³ Pysz
W dniu 2010-10-25 15:03, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Nie wiem czy sponsorowana czy nie ale jak bym mia³ wybór:
- inkscape za 0z³
- Corel za 200z³ (jak ten z allegro)
to biorê Corela :-)

Nie jestem grafikiem ale Corela lubiê i znam (pobie¿nie do¶æ) od dawna.
Teraz u¿ywam X5 (lagaln±) ale pamiêtam jeszcze wersjê 3.0 :-)

mp.

Data: 2010-10-25 15:34:43
Autor: Grzegorz Staniak
[CROSS-POST] Rozdają Corela X3 - czy mogę odkupić do firmy?
On 25.10.2010, Michał Pysz <pysz.michal@wp.pl> wroted:

A nie prościej zainstalować np. Inkscape?

egzotyka dla wielbicieli gimpa i openoffica
nieuzyteczne w branzy

Wypowiedź sponsorowana? ;->

Nie wiem czy sponsorowana czy nie ale jak bym miał wybór:
- inkscape za 0zł
- Corel za 200zł (jak ten z allegro)
to biorÄ™ Corela :-)

Nie jestem grafikiem ale Corela lubię i znam (pobieżnie dość) od dawna.
Teraz używam X5 (lagalną) ale pamiętam jeszcze wersję 3.0 :-)

Jedno i drugie to tylko narzędzie. Corel jest starszy, wyraźnie bogatszy w funkcje, znacznie lepiej znany. Ale dobry grafik zrobi dobrą grafikę Inkscapem, a knociarz wyprodukuje knota Corelem.

GS

Data: 2010-10-25 22:46:51
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 25.10.2010 17:34, Grzegorz Staniak pisze:
Jedno i drugie to tylko narzędzie. Corel jest starszy, wyraźnie bogatszy w funkcje, znacznie lepiej znany. Ale dobry grafik zrobi dobrą grafikę Inkscapem, a knociarz wyprodukuje knota Corelem.

Ale Corel to nie tylko narzędzie do rysowania grafik. W tym sęk.
Zastosowanie Corela, jakie widzę wokoło siebie, to coś bliżej DTP niż
narzędzie artysty. A Inkscape, o ile mi wiadomo, nie ma nawet obsługi
CMYKa i innych duperelek niezbÄ™dnych  w branży poligraficznej. MogÄ™ siÄ™
mylić, bo z tą branżą miałem do czynienia niewiele i to w czasach
właśnie Corela 3, ale na moje oko, to już Corel 3 miał więcej niż
Inkscape teraz w tym zakresie.

Wiadomo, że jak ktoś ma talent to i w paincie coś narysuje super, ale
też nie o to zazwyczaj chodzi, żeby się WYKAZAĆ, ale żeby szybko zrobić
dane zadanie.

Na moje oko niefachowca, Inkscape to nie jest narzędzie, które by można
porównywać z Corelem. I to w znaczeniu nieoceniającym. To po prostu INNE
narzędzia o innym polu zastosowań. Mylę się?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-10-25 18:23:59
Autor: Jacek_P
W Michał Pysz napisal:
Nie jestem grafikiem ale Corela lubię i znam (pobieżnie dość) od dawna.
Teraz używam X5 (lagalną) ale pamiętam jeszcze wersję 3.0 :-)

Przebijam :)

1.21 chodząca na AT/286 z 1 MB RAM, HDD 40 MB i Windows 3.0 odpalane na krawędzi załamania ;)

Tylko te cholerne ogonki trzeba było ręcznie dorabiać...

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-10-25 21:16:26
Autor: Tomasz Kuc
Jacek_P wrote:
Przebijam :)

1.21 chodząca na AT/286 z 1 MB RAM, HDD 40 MB i Windows 3.0 odpalane na krawędzi załamania ;)

Tylko te cholerne ogonki trzeba było ręcznie dorabiać...

i uważać na wpis na coreldrw.ini, żeby na naświetlarkę poszło
to co na ekranie, a nie fonty wbudowane w naświetlarkę ;)

T.

PS.
PasujÄ™ - Windows 3.0, Corel 2.0

Data: 2010-10-25 22:28:07
Autor: Michał Pysz
[CROSS-POST] Rozdają Corela X3 - czy mog ę odkupić do firmy?
Przebijam :)
no to masz lepsze karty :-) ja jak napisałem uczyłem się na 3.0, choć 2.0 pamiętam u rodzinki, która robiła wydruki na kalce do jakichś reklam.

1.21 chodzÄ…ca na AT/286 z 1 MB RAM, HDD 40 MB
i Windows 3.0 odpalane na krawędzi załamania ;)
pewnie dinozaury jeszcze biegały koło obudowy ;-)

mp.

Tylko te cholerne ogonki trzeba było ręcznie dorabiać...

Data: 2010-10-25 23:32:31
Autor: Jacek_P
W Michał Pysz napisal:
> 1.21 chodzÄ…ca na AT/286 z 1 MB RAM, HDD 40 MB
> i Windows 3.0 odpalane na krawędzi załamania ;)
pewnie dinozaury jeszcze biegały koło obudowy ;-)

Eee, nie :) To był mój pierwszy PRYWATNY komputer.

Wcześniej były rozmaite służbowe. Na pecetach zaczynałem
od PC/XT 4,66 MHz z HDD 10 MB i stacjÄ… 5,25 o monstrualnych rozmiarach.
Zamiast dźwigienki blokującej miała taką klapę podnoszoną od
przodu do góry. I dysk twardy, i stacja dyskietek zajmowały
- każde z osobna - dwa sloty 5,25 na wysokość.

Potem to już był wypas: PC/XT z przyciskiem Turbo, po naciśnięciu
którego zapalała się dioda i procesor przyśpieszał do 9 MHz.
Fajnie to było widoczne na Norton SI. Dla młodocianych: to był
taki benchmark System Info wchodzący w skład Norton Utilities.

A tak w ogóle początkiem był w roku 1984 ZX-81 z pamięcią rozbudowaną
do 64 KB przy pomocy takiego modułu Memopak z firmy APINA
z Zielonej Góry. Nawiasem mówiąc: ta APINA jeszcze istnieje?

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-10-26 21:39:23
Autor: Michał Pysz
[...]

Ja aż tak dokładnie szczegółów nie pamiętam - za dużo się tego sprzętu przewinęło od tamtego czasu. Corela 3.0 to instalowaliśmy na czymś w okolicy 386 DX, CD nie mieliśmy więc trzeba było mielić dyskietkami.

Ale XT i AT też się przewinęły w domu. Z XT zachowało mi się nawet ze 3-4 gry w tym dig-dug/kopacz :-)

mp.

[CROSS-POST] Rozdaj¹ Corela X3 - czy mogê odkupiæ do firmy?