Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny

Data: 2012-09-22 22:18:11
Autor: abc
Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny
Rozdział Kościoła od państwa (chociaż czasami musi być cierpiany) jest
sprzeczny z nauką katolicką i był wielokrotnie potępiany przez papieży.

Państwo powinno czcić Boga i popierać prawdziwą religię, tj. katolicką.
Chrystus ustanowił Kościół, który jest społecznością doskonałą, od państwa
odrębną i niezależną, ale między tymi władzami musi istnieć harmonijny
związek.

Nie może prawo państwowe być sprzeczne z prawem Bożym.

Rozdział Kościoła od państwa jest zabiegiem sztucznym i szkodliwym, bo
niemożiwe jest oddzielenie prywatnych przykazań katolików od publicznych
obowiązków obywateli.

Katolik jako obywatel państwa musi być przede wszystkim wierny Chrystusowi i
nie może postępować zgodnie z prawem demokratycznego państwa jeśli jest ono
antykatolickie.

Data: 2012-09-22 15:52:35
Autor: Andromeda
On 22 Wrz, 22:19, "abc" <a...@wp.pl> wrote:
[...]

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny..

  Powinieneś mieć sprawę za obrazę uczuć religijnych, gdyż plujesz na
Chrystusa i to non stop. Gdyż powiedział On- co Cesarskie cesarzowi,
co Boskie Bogu,- gdyż religia jest prywatną sprawą osoby wierzącej i
nie wolno nikomu narzucać jej przy pomocy władzy, gdyż staje się
narzucana a ludzie prześladowani. Dlatego do Chrystusa ludzie przyjdą
sami, bo jest to religia sumienia danego człowieka. Narzucać innym to
potrafili w czasach Chrystusa faryzeusze, czyli ci przed którymi Jesus
przestrzegał, że w imie Boże urągają w swej próżności innym ludziom i
tym samym Bogu, prowadzeni przez szatana i napełnieni jego pychą.

Data: 2012-09-23 08:50:34
Autor: abc
[...]

Pan Jezus nie powiedział: Co Boskie - cesarzowi.

"Wtedy Jezus podszedł do nich i przemówił tymi słowami: Dana Mi jest WSZELKA
władza w niebie i na ziemi." (Mt 28:18)

Gdybyśmy uznali Chrystusa Pana Królem tylko naszych dusz, to tak, jakbyśmy
oddali jakiemuś ziemskiemu królowi tylko jedną z komnat w jego pałacu
stojącym w stolicy jego królestwa.

Pan Jezus ma prawo nie tylko do hołdu indywidualnych dusz, ale i do hołdu
wszelkich społeczności: rodzin, ludów, narodów, a także wszelkich instytucji
na czele z instytucją państwa.

Jeśli tylko ludzie łączą się w jakąkolwiek społeczność - a łączą się, bo
taka jest ludzka natura - winni jako społeczność uznać nad sobą panowanie
Chrystusa Króla. W Jego królewskiej władzy udział ma Kościół ze swoją
widzialną głową - Papieżem.

Uznanie królewskiej władzy Chrystusa Pana winno znaleźć odzwierciedlenie w
treści wszelkich zasadniczych aktów prawnych.

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny

Data: 2012-09-23 06:52:12
Autor: Andromeda
On 23 Wrz, 08:52, "abc" <a...@wp.pl> wrote:
> [...]

treści wszelkich zasadniczych aktów prawnych.

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny

Syn Lucyferiusa

Data: 2012-09-23 07:08:21
Autor: Andromeda
On 23 Wrz, 15:52, Andromeda <robert.pawlows...@gmail.com> wrote:

> [...]

> Nie da się oddzielić polityki od religii. Nie da się w człowieku oddzielić
> katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny

A trzeba uzasadnić, bo zło wpycha Jezusowi to czego nie powiedział,
stara stalinowska metoda, wmawiać ludziom to czego nie zrobili. Moje
królestwo jest nie z tego świata- mówi Jezus Piłatowi, czyli wbrew
oskarżeniu Jezus mówi że nie intetesuje go władza Cezara, władza
ziemska. Dlatego Piłat umywa ręce bo nie chce brać udziału w skazaniu
niewinnego. To twoje szatańakiego gadanie zmienia dzieje Jezusa i tym
samym religii.  Jezus określa żądnych władzy jako nasiesie pychy,
nasienie szatana, bo ludzie są braćmi a nie niewolnikami, tylko szatan
chce niewolników i jego słudzy, bachory szatana.

Data: 2012-09-22 23:02:22
Autor: pluton_
Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny
masz szczescie, albowiem jedyny prawdziwy bog,
latajacy potwor spaghetti, jest milosierny
i wybaczy ci, ze bladzisz.

Nullification

Data: 2012-09-23 00:33:27
Autor: A. Filip
Rozdział państwa od Kości oła jest sztuczny => prezydent Komorowski gł ową polskiego kościoła! ;-)
"abc" <abc@wp.pl> pisze:
[...]

Czyli prezydent Komorowski powinien być najwyższym zwierzchnikiem
biskupĂłw na terenie RP3? :-)

Data: 2012-09-23 08:51:01
Autor: abc
Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny => prezydent Komorowski głową polskiego kościoła! ;-)
W bulli Unam sanctam Ojciec Święty Bonifacy VIII przypomina, że władzę
świecką powinna ustanawiać i sądzić władza duchowa, a nie jakaś bezbożna
grupa trzymajaca władzę poprzez demokratyczne, wyborcze komedie:

"Sama prawda daje bowiem świadectwo, że władza duchowa winna ustanowić
władzę świecką i osądzać ją, jeśli okaże się, iż nie jest dobra. Proroctwo
Jeremiasza potwierdza to w stosunku do Kościoła i władzy kościelnej: "Patrz,
oto ustanowiłem cię dzisiaj nad narodami i królestwami, abyś wykorzeniał i
wypleniał, niszczył i burzył, budował i sadził".

Jeśli więc ziemska władza zejdzie z właściwej drogi, sądzona jest przez
władzę duchową, zaś gdy niższa władza duchowa zbłądzi, wtedy niższa władza
jest sądzona przez wyższą. Lecz jeśli najwyższa władza zbłądzi, to może być
ona sądzona jedynie przez Boga, nie zaś przez człowieka, jak poświadcza
Apostoł: "Człowiek duchowy osądza wszystko, lecz sam przez nikogo nie jest
sądzony".

Każdy katolik powinien przeczytać tę bullę. Można ją przeczytać tu:
http://www.literatura.hg.pl/unamsan.htm

Data: 2012-09-23 15:36:03
Autor: Marek Czaplicki
Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny
abc pisze na pl.soc.polityka  w dniu sobota 22 wrzesień 2012 22:18:

Chcesz więc aby to Kościół odpowiadał za stan dróg publicznych? Śpieszę poinformować parafię , że na drogach są dziury. :)

Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny