Rozdzielczo艣ci monitor贸w LCD

Data: 2011-04-26 13:24:22
Autor: Grzegorz Pr臋dki
Rozdzielczo艣ci monitor贸w LCD
W dniu 2011-04-26 11:28, Gejzero SQ3OGX pisze:
Witam.
Czy rozdzielczo艣ci popularnych monitor贸w LCD wi臋kszych ni偶 21"
zatrzyma艂y si臋 na magicznym 1920 x 1080 ?
Kt贸rego bym nie sprawdza艂 to 1920 x 1080 jest max co mo偶e wyci膮gn膮膰. A
mo偶e wy偶sze rozdzielczo艣ci s膮 dost臋pne tylko w profesjonalnym sprz臋cie
dla grafik贸w ?

A po co wieksza rodzielczosc? Chcesz wiekszy puplit to dokupujesz drugi monitor.

Data: 2011-04-26 13:40:36
Autor: Gejzero SQ3OGX
Rozdzielczo艣ci monitor贸w LCD

U偶ytkownik "Grzegorz Pr臋dki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:4db6ab67$0$2504$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Wola艂 bym w jednym kawa艂ku, ale dokopa艂em si臋 do monitor贸w o wi臋kszych rozdzielczo艣ciach i teraz mnie nie dziwi tendencja do kupowania drugiego monitora. Cena wi臋kszych idzie lawinowo w g贸r臋, wr臋cz bym powiedzia艂 si臋ga nieba :P Za cene takiego mo偶na kupi膰 z 4 albo i wi臋cej mniejszych ;)

Gejzero.

Data: 2011-04-26 14:07:25
Autor: Mrzafka
Rozdzielczo艣ci monitor贸w LCD
U偶ytkownik "Gejzero SQ3OGX" <gejzer_@poczta.onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:ip6bf7$fvk$1mx1.internetia.pl...

[...]

Ale te dodatkowe musisz do czego艣 podpi膮膰.
Dochodzi wi臋c zakup dodatkowych kart graficznych
i ewentualnie p艂yty g艂贸wnej w kilkoma PCI-E.
--
Mrzafka
mrzafka@deszcz.com.pl

Data: 2011-04-27 09:28:37
Autor: Mrzafka
Rozdzielczo艣ci monitor贸w LCD
U偶ytkownik "Grzegorz Pr臋dki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:4db6b8f6$0$2452$65785112news.neostrada.pl...

Ale te dodatkowe musisz do czego艣 podpi膮膰.
Dochodzi wi臋c zakup dodatkowych kart graficznych
i ewentualnie p艂yty g艂贸wnej w kilkoma PCI-E.

Eeeee, ze co?

Czego tu nie pojmujesz?
--
Mrzafka
mrzafka@deszcz.com.pl

Data: 2011-04-27 10:09:14
Autor: Grzegorz Pr臋dki
Rozdzielczo艣ci monitor贸w LCD

Czego tu nie pojmujesz?

Widziales jakas wspolczesna karte graficzna?

Data: 2011-04-26 16:58:18
Autor: Maru
W dniu 2011-04-26 14:07, Mrzafka pisze:
[...]

Nie do ko艅ca tak jest... W tej chwili karta z 2 wyj艣ciami to raczej standard, wi臋c 2 monitory podpinasz do pierwszej lepszej karty.

Data: 2011-04-27 09:29:40
Autor: Mrzafka
Rozdzielczo艣ci monitor贸w LCD
U偶ytkownik "Maru" <maru@nospam.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:4db6dd89$0$2490$65785112news.neostrada.pl...
[...]

A nast臋pne 2 monitory, to gdzie? Do drugiej grafy...
--
Mrzafka
mrzafka@deszcz.com.pl

Data: 2011-04-27 10:14:08
Autor: Grzegorz Pr臋dki

Do kart z AMD. Pierwsza z brzegu: http://allegro.pl/gigabyte-hd5750-1gb-ddr5-740-4800mhz-fv-sklep-wwa-i1575177145.html

Data: 2011-04-27 12:08:32
Autor: pravus
Rozdzielczo艣ci monitor贸w LCD
On Wed, 27 Apr 2011 10:14:08 +0200, Grzegorz Pr阣ki wrote:

A nast阷ne 2 monitory, to gdzie? Do drugiej grafy...

Do kart z AMD. Pierwsza z brzegu: http://allegro.pl/gigabyte-hd5750-1gb-ddr5-740-4800mhz-fv-sklep-wwa-i1575177145.html

Do kart AMD 57xx/58xx/68xx/69xx przy pomocy DVI/VGA/HDMI mo縩a pod潮czy
dwa monitory, kolejne tylko przez DisplayPort.

Data: 2011-04-28 07:10:12
Autor: Maru
W dniu 2011-04-27 09:29, Mrzafka pisze:
[...]

Jak kogo艣 nie zaboli kiesze艅 od 4 monitor贸w to i na dodatkow膮 kart臋 wyskubie par臋 groszy. Problem raczej w dodatkowym porcie PCI-E lub AGP. Ale dla takich wyzwa艅 to pewnie i inna p艂yta si臋 znajdzie.

Data: 2011-04-26 14:06:49
Autor: Rados砤w Sok蟪
Rozdzielczo禼i monitor體 LCD
W dniu 26.04.2011 13:24, Grzegorz Pr阣ki pisze:
A po co wieksza rodzielczosc? Chcesz wiekszy puplit to dokupujesz drugi monitor.

Wi阫sza rozdzielczo舵 to nie zawsze "wi阫szy pulpit". To te
cz阺to mo縧iwo舵 zmieszczenia tej samej ilo禼i informacji,
ale o wy縮zej jako禼i (dok砤dniejsza grafika, wyra糿iejsze
czcionki).

| Rados砤w Sok蟪  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika 眘ka                   |

Data: 2011-04-26 14:24:05
Autor: Grzegorz Pr臋dki
W dniu 2011-04-26 14:06, Rados艂aw Sok贸艂 pisze:
W dniu 26.04.2011 13:24, Grzegorz Pr臋dki pisze:
A po co wieksza rodzielczosc? Chcesz wiekszy puplit to dokupujesz
drugi monitor.

Wi臋ksza rozdzielczo艣膰 to nie zawsze "wi臋kszy pulpit". To te偶
cz臋sto mo偶liwo艣膰 zmieszczenia tej samej ilo艣ci informacji,
ale o wy偶szej jako艣ci (dok艂adniejsza grafika, wyra藕niejsze
czcionki).

Zgadza sie, ale pewnie wiekszosc osob potrzebuje miec wiekszy pulpit. Jesli ktos potrzebuje innych ficzerow to niestety musi placic :)

Data: 2011-04-26 15:03:16
Autor: Gejzero SQ3OGX
[...]

To jeszcze spytam o opinie ludzi, kt贸rzy pracuj膮 na 2 monitorach. Jaki jest komfort pracy?
Czy nie jest m臋cz膮ce szukanie kursora na 2 ekranach, czy ramka monitora nie przeszkadza w pracy ?
Mi by nawet odpowiada艂y 2 monitory. Na jednym wszystkie przyborniki z program贸w a na drugim obiekt obrabiany na pe艂nym ekranie.

Gejzero.

Data: 2011-04-26 15:19:34
Autor: Artur\(m\)
Rozdzielczo艣ci monitor贸w LCD

U偶ytkownik "Gejzero SQ3OGX" <gejzer_@poczta.onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:ip6ga7$g8f$1mx1.internetia.pl...

[...]

U偶ywam do wsp贸艂pracy z ProToolsem przy nagrywaniu (obr贸bce) audio
Dwa monitory (mo偶e nawet trzy) to jedyne wyj艣cie. Bez tego mo偶na si臋
"zaklika膰". Na jednym "zdarzenie" na drugim mikser (na trzecim
 ewentualnie inne narz臋dzia), ale dwa to wielka pomoc.
Wyszukanie myszki nie jest problemem.

Artur(m)

Data: 2011-04-26 15:33:29
Autor: Andrzej S.
W dniu 2011-04-26 15:03, Gejzero SQ3OGX pisze:

[...]

Zglasza sie entuzjasta. Pracuje na 3 monitorach, sa to tanie,
ale porzadne Delle 1280x1024. Wywalilem firmowe nogi, zastepujac
je ascetycznymi k膮townikami z Leroja. Taki ogromny pulpit daje sie
lamac i nie ma problem贸w z patrzeniem z ukosa. To lamanie + niewielka
cena na 艂eb bije jakas hiperpowierzchnie za pare tys. zl (w moich
zastosowaniach rzecz jasna).

Przy pracy ramka nie ma znaczenia - po prostu sobie jest.

Mysle o 4-tym gdzies na dalszym boku, na kt贸rym byloby mailowisko.
呕ona troche fuka, choc potrafi tyle wydac na fryzjera.

Podsumowujac - nie wiem jak mozna _PRACOWAC_ na 1-nym monitorze.

pozdro
--
A S

Data: 2011-07-21 16:12:30
Autor: Rados砤w Sok蟪
W dniu 26.04.2011 15:33, Andrzej S. pisze:
Podsumowujac - nie wiem jak mozna _PRACOWAC_ na 1-nym monitorze.

Mo縩a. Wirtualne pulpity je cz阺to skutecznie zast阷uj, ofe-
ruj眂 wi阠ej ni kilka monitor體 nawet:

  - ukrywanie tre禼i widocznej na pozosta硑ch "monitorach"
    w czasie, gdy ogl眃amy jeden konkretny,

  - mo縧iwo舵 darmowej rozbudowy do kilkudziesi阠iu ekran體.

W zasadzie kilka monitor體 jest potrzebnych tylko je縠li
faktycznie musimy operowa na tak du縴ch zbiorach danych
*jednocze秐ie*. A to zale縴 od zawodu oraz poziomu, na kt-
rym si pracuje :)

Data: 2011-04-26 15:42:23
Autor: Przemys砤w Ryk
Rozdzielczo禼i monitor體 LCD
Dnia Tue, 26 Apr 2011 15:03:16 +0200, Gejzero SQ3OGX napisa(a):

A po co wieksza rodzielczosc? Chcesz wiekszy puplit to dokupujesz drugi monitor.

To jeszcze spytam o opinie ludzi, kt髍zy pracuj na 2 monitorach. Jaki jest komfort pracy?

Jak dla mnie - rewelacja.

Czy nie jest m阠z眂e szukanie kursora na 2 ekranach, czy ramka monitora nie przeszkadza w pracy ?

Mnie absolutnie wcale.

Mi by nawet odpowiada硑 2 monitory. Na jednym wszystkie przyborniki z program體 a na drugim obiekt obrabiany na pe硁ym ekranie.

I dok砤dnie tak si pracuje. Jak Ci potem cho na chwil kto ten dodatkowy
monitor zabierze, to czujesz si fatalnie.

--
[ Przemys砤w "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Romantyk cz硂wiek, kt髍emu mi硂舵 zdarza si cz甓ciej, ni seks.         ]

Data: 2011-04-26 15:52:19
Autor: z
Gejzero SQ3OGX pisze:

To jeszcze spytam o opinie ludzi, kt贸rzy pracuj膮 na 2 monitorach. Jaki jest komfort pracy?
Czy nie jest m臋cz膮ce szukanie kursora na 2 ekranach, czy ramka monitora nie przeszkadza w pracy ?

Jak ju偶 zaczniesz pracowa膰 na dw贸ch to potem na jednym b臋dziesz si臋 dusi膰. Szukania kursora nie zauwa偶y艂em. Programy Adobe np. maj膮 strasznie wielkie paletki. Drugi monitor jest dla nich wymarzonym miejscem razem z Commanderem i poczt膮.

Data: 2011-04-26 18:01:10
Autor: vcore
W dniu 2011-04-26 15:52, z pisze:
[...]

Jest dok艂adnie tak jak piszesz, aktualnie jako g艂贸wny monitor s艂u偶y mi 21", a obok stoi kilkuletni LCD 17" Belinea, i nie wyobra偶am sobie pracy na jednym monitorze - cho膰 te kilka godzin na laptopie czy netbooku mog臋 wytrzyma膰, na g艂贸wnym ekranie zazwyczaj mam uruchomion膮 przegl膮dark臋, komunikator i okna explorera. Na drugim za艣 program pocztowy, mirc, i 鈥瀟elewizor鈥 czyli Winfast PVR, pr贸cz tego uruchamiam tam filezille, foobara itd. Photoshopa natomiast rozci膮gam na oba ekrany, na 鈥瀌u偶ym鈥 mam tylko obszar roboczy i palet臋 narz臋dzi a na mniejszym reszte dupereli

Data: 2011-04-27 01:52:22
Autor: Przemys砤w Ryk
Rozdzielczo艣ci monitor贸w LCD
Dnia Tue, 26 Apr 2011 18:01:10 +0200, vcore napisa艂(a):

[...]

Wyjd臋 na wariata, ale maj膮c 24" + 17" obszaru roboczego, to dodatkowo
klamoty mam rozrzucone na dw贸ch / trzech wirtualnych pulpitach...

--
[ Przemys艂aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Kiedy cz艂owiek nie pragnie tego, czego i tak nie mo偶e mie膰, na pewno     ]

Data: 2011-04-27 03:58:27
Autor: Gil
Rozdzielczo禼i monitor體 LCD
Wyjd na wariata, ale maj眂 24" + 17" obszaru roboczego, to dodatkowo
klamoty mam rozrzucone na dw骳h / trzech wirtualnych pulpitach...

[ Przemys砤w "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 燝G: 2808132 ]

Rozdzielczo舵 to jedna sprawa, ale dlaczego native DPI dalej jest 96 ?  -  to
ju sa 縜rty. Zw砤szcza wobec wprowadzania supportu dla niedos硑sz眂ych,
ma硂widz眂ych albo nic nie widz眂ych.
Przecie DPI - 96 to standart z monitor體 640 x480.
Dalej DPI 120 traktowane jest jako co obcego i efektem tego jest wiele 縧e
wy秝ietlaj眂ych si program體. A i wi阠ej by si przyda硂.

Data: 2011-04-27 07:37:41
Autor: Rafa艂 艁ukawski
On 2011-04-27 01:52, Przemys艂aw Ryk wrote:
[...]

BTW. przy 2+ monitorach przydatne (bardzo) s膮 narz臋dzia (np. dla windows) typu Multiple Monitors. w tej chwili nie wyobra偶am sobie pracy na 2 ekranach bez dw贸ch niezale偶nych pask贸w zada艅.

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2011-05-01 01:18:27
Autor: Przemys砤w Ryk
Rozdzielczo艣ci monitor贸w LCD
Dnia Wed, 27 Apr 2011 07:37:41 +0200, Rafa kawski napisa(a):

Wyjd na wariata, ale maj眂 24" + 17" obszaru roboczego, to dodatkowo
klamoty mam rozrzucone na dw骳h / trzech wirtualnych pulpitach...

BTW. przy 2+ monitorach przydatne (bardzo) s narz阣zia (np. dla windows) typu Multiple Monitors. w tej chwili nie wyobra縜m sobie pracy na 2 ekranach bez dw骳h niezale縩ych pask體 zada.

Ja do tego celu stosuj VirutaWin (http://virtuawin.sourceforge.net/) -
pulpit wprawdzie ten sam na ka縟ym wirtualnym, ale pasek zada owszem -
oddzielny. :)

--
[ Przemys砤w "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ It's not how many ideas you have. It's how many you make happen.         ]

Rozdzielczo艣ci monitor贸w LCD