Rozdzielczość matrycy

Data: 2015-06-13 20:15:01
Autor: Wiktor S.
Rozdzielczość matrycy
Czytam grupę od jakiegoś czasu tą grupę.
Czasami pojawia się wątki o rozdzielczości.
Do tej pory myślałem zakładałem że im lepsza typ lepiej.
Ale czytając te wątki zacząłem mieć mętlik w głowie.

Pytanie czy dla typowego użytkownika (internet+ office)
można założyć domyślnie że każda będzie równie dobra :)
Jeśli nie to czy można to wytłumaczyć po polsku?

Jak rozdzielczość jest przesadnie za wielka w stosunku do rozmiarów fizycznych ekranu (czyli dpi monitora jest bardzo duże), to wszystko jest po prostu malutkie, i jak oczy nie domagają to nic człowiek nie widzi.

Rozwiązaniem jest wtedy ustawienie wyższego dpi w systemie, ale z tym wiążą się problemy - nie wszystkie programy prawidłowo sobie radzą, zdarza się że tekst wyłazi z okienka na przykład, albo całe okno jest przeskalowane a przez to tekst jest nieostry.

--
Wiktor S.

Rozdzielczość matrycy