Rozdzielczość matrycy a zużycie prądu w laptopie?

Data: 2009-06-30 10:27:32
Autor: Kot Prezydenta
Rozdzielczość matrycy a zużycie prądu w laptopie?

Użytkownik "Alojzy Zakalec" <alojzy.zakalec@gmail.com> napisał w wiadomości news:58efeb7f-3b84-4cdf-b427-7d6c6c5fc723x3g2000yqa.googlegroups.com...
Czy matryca (w laptopie) o większej rodzielczości będzie potrzebować
więcej energii? Jeśli tak o ile % np. porównując XGA z SXGA?  (Gdyby
mieć wybór.)

Domyślam się, że może nie tyle sama matryca co karta graficzna, im
większa rozdzielczość tym więcej musi się napracować... Proszę o
oszacowanie jakby to wyglądało w wielkościach (%) no i co za tym idzie
w użyciu baterii.

może tak, może nie. model modelowi nierówny ale można założyć że czas pracy na bateriach skróci się o 0,5% a jak zciemnisz podświetlenie matrycy to wydłuzy o 20% - mam nadzieję że rozumiesz skalę zjawiska

Data: 2009-06-30 10:04:02
Autor: Alojzy Zakalec
On Jun 30, 10:27 am, "Kot Prezydenta" <cic...@gazeta.pl> wrote:
Użytkownik "Alojzy Zakalec" <alojzy.zaka...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:58efeb7f-3b84-4cdf-b427-7d6c6c5fc723x3g2000yqa.googlegroups.com...

> [...]

na bateriach skróci się o 0,5% a jak zciemnisz podświetlenie matrycy to
wydłuzy o 20% - mam nadzieję że rozumiesz skalę zjawiska

no nie wiem bo jak zmieniłem w swym desktopie monitor na większy (o
większej rozdzielczości) to pasywne chłodzenie w karcie graficznej
przestało wystarczać.

Data: 2009-06-30 19:16:56
Autor: tg

"Alojzy Zakalec" <alojzy.zakalec@gmail.com> wrote in message news:0cc3e254-8530-4145-b4f6-cf68719294cbh11g2000yqb.googlegroups.com...
no nie wiem bo jak zmieniłem w swym desktopie monitor na większy (o
większej rozdzielczości) to pasywne chłodzenie w karcie graficznej
przestało wystarczać.

co do zasady to bardziej prawdopodobne ze lato przyszlo

Data: 2009-07-01 09:09:37
Autor: Kot Prezydenta

Użytkownik "Alojzy Zakalec" <alojzy.zakalec@gmail.com> napisał w wiadomości news:0cc3e254-8530-4145-b4f6-cf68719294cbh11g2000yqb.googlegroups.com...

no nie wiem bo jak zmieniłem w swym desktopie monitor na większy (o
większej rozdzielczości) to pasywne chłodzenie w karcie graficznej
przestało wystarczać.

no jak masz inne zdanie to po co pytasz ?  imo przykład bez sesnu

Data: 2009-07-01 08:41:22
Autor: Xian Mi Mao
On Jul 1, 9:09 am, "Kot Prezydenta" <cic...@gazeta.pl> wrote:
U ytkownik "Alojzy Zakalec" <alojzy.zaka...@gmail.com> napisa w wiadomo cinews:0cc3e254-8530-4145-b4f6-cf68719294cbh11g2000yqb.googlegroups.com...

>no nie wiem bo jak zmieni em w swym desktopie monitor na wi kszy (o
>wi kszej rozdzielczo ci) to pasywne ch odzenie w karcie graficznej
>przesta o wystarcza .

no jak masz inne zdanie to po co pytasz ?  imo przyk ad bez sesnu

Dlaczego? Czy nie możecie porozmawiać nieco bardziej merytorycznie o
tym jak bardzo zwiększenie rozdzielczości obrazu zwiększa obciążenie
GPU (albo innego chpsetu) karty graficznej?  Czy nie ma w sieci
jakichś godnych polecenia testów?

Data: 2009-07-18 19:11:28
Autor: tg
"Xian Mi Mao" <xian.mi.mao@gmail.com> wrote in message news:971f636d-73fa-4871-82fb-86ad293f5536o6g2000yqj.googlegroups.com...
[...]

w 2d?  niemierzalnie
nie ma testow - dlaczego? patrz powyzej

w 3d w sposob (zazwyczaj) niewielki i nieokreslony, zalezny od karty, sterownikow, ustawien, gry, pozostalych komponentow itd. ogolnie - nie ma testow - zbyt duzo zmiennych,

Rozdzielczość matrycy a zużycie prądu w laptopie?