Rozdzielczoci monitorw LCD

Data: 2011-04-26 11:28:54
Autor: Gejzero SQ3OGX
Rozdzielczoci monitorw LCD
Witam.
Czy rozdzielczoci popularnych monitorw LCD wikszych ni 21" zatrzymay si na magicznym 1920 x 1080 ?
Ktrego bym nie sprawdza to 1920 x 1080 jest max co moe wycign. A moe wysze rozdzielczoci s dostpne tylko w profesjonalnym sprzcie dla grafikw ?

Gejzero.

Data: 2011-04-26 12:37:58
Autor: eFTe
Rozdzielczoci monitorw LCD
Uytkownik "Gejzero SQ3OGX" <gejzer_@poczta.onet.pl> napisa w wiadomoci news:ip63o9$2m0$1mx1.internetia.pl...

Czy rozdzielczoci popularnych monitorw LCD wikszych ni 21" zatrzymay si na magicznym 1920 x 1080 ?
Ktrego bym nie sprawdza to 1920 x 1080 jest max co moe wycign.

Jeli wolisz praktyczniejszy uniwersalny monitor (a nie tylko do filmw i gier), to idz bardziej w strone kwadratu, sa jeszcze na rynku 1600x1200.
S te rzadziej spotykane 2560 x 1600 i 2560 x 1440.

pzdr
eFTe

Data: 2011-04-26 12:54:17
Autor: Gejzero SQ3OGX
Rozdzielczoci monitorw LCD

Uytkownik "eFTe" <jakub.moczymorda@wp.pl> napisa w wiadomoci news:4db6a0a7$0$2448$65785112news.neostrada.pl...

Jeli wolisz praktyczniejszy uniwersalny monitor (a nie tylko do filmw i gier), to idz bardziej w strone kwadratu, sa jeszcze na rynku 1600x1200.
S te rzadziej spotykane 2560 x 1600 i 2560 x 1440.

W sumie to nie szukam narazie monitora bo mam samsunga 215TW kupionego kiedy za "grube" pienidze
Tylko zastanawiam si czy co w tej klasie bym teraz dosta ale wiksze i z wiksz rozdzielczoci.
Monitora uywam "napewno nie do grania" :)
Bardziej patrz pod ktem programw typu CAD i ewentualnie TV z karty telewizyjnej i jakies filmy. W ogle myl o duym pulpicie no i kty patrzenia takie jak w tym, ktry posiadam ;)

Gejzero

Data: 2011-04-26 14:06:17
Autor: Radosaw Sok
W dniu 26.04.2011 12:54, Gejzero SQ3OGX pisze:
Bardziej patrz pod ktem programw typu CAD i ewentualnie TV z karty telewizyjnej i jakies filmy. W ogle myl o duym pulpicie no i kty patrzenia takie jak w tym, ktry posiadam ;)

No i wanie z racji tego, e (niestety) bardzo duo uyt-
kownikw komputerw oglda filmy, rozdzielczo typowych,
popularnych monitorw jest zgodna ze standardem telewizyj-
nym i nie bdzie raczej rosa.

| Radosaw Sok  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika lska                   |

Data: 2011-04-26 13:24:22
Autor: Grzegorz Prędki
Rozdzielczości monitorów LCD
W dniu 2011-04-26 11:28, Gejzero SQ3OGX pisze:
Witam.
Czy rozdzielczości popularnych monitorów LCD większych niż 21"
zatrzymały się na magicznym 1920 x 1080 ?
Którego bym nie sprawdzał to 1920 x 1080 jest max co może wyciągnąć. A
może wyższe rozdzielczości są dostępne tylko w profesjonalnym sprzęcie
dla grafików ?

A po co wieksza rodzielczosc? Chcesz wiekszy puplit to dokupujesz drugi monitor.

Data: 2011-04-26 13:40:36
Autor: Gejzero SQ3OGX

Użytkownik "Grzegorz Prędki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> napisał w wiadomości news:4db6ab67$0$2504$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Wolał bym w jednym kawałku, ale dokopałem się do monitorów o większych rozdzielczościach i teraz mnie nie dziwi tendencja do kupowania drugiego monitora. Cena większych idzie lawinowo w górę, wręcz bym powiedział sięga nieba :P Za cene takiego można kupić z 4 albo i więcej mniejszych ;)

Gejzero.

Data: 2011-04-26 14:07:25
Autor: Mrzafka
Użytkownik "Gejzero SQ3OGX" <gejzer_@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ip6bf7$fvk$1mx1.internetia.pl...

[...]

Ale te dodatkowe musisz do czegoś podpiąć.
Dochodzi więc zakup dodatkowych kart graficznych
i ewentualnie płyty głównej w kilkoma PCI-E.
--
Mrzafka
mrzafka@deszcz.com.pl

Data: 2011-04-27 09:28:37
Autor: Mrzafka
Użytkownik "Grzegorz Prędki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> napisał w wiadomości news:4db6b8f6$0$2452$65785112news.neostrada.pl...

Ale te dodatkowe musisz do czegoś podpiąć.
Dochodzi więc zakup dodatkowych kart graficznych
i ewentualnie płyty głównej w kilkoma PCI-E.

Eeeee, ze co?

Czego tu nie pojmujesz?
--
Mrzafka
mrzafka@deszcz.com.pl

Data: 2011-04-27 10:09:14
Autor: Grzegorz Prędki
Rozdzielczości monitorów LCD

Czego tu nie pojmujesz?

Widziales jakas wspolczesna karte graficzna?

Data: 2011-04-26 16:58:18
Autor: Maru
W dniu 2011-04-26 14:07, Mrzafka pisze:
[...]

Nie do końca tak jest... W tej chwili karta z 2 wyjściami to raczej standard, więc 2 monitory podpinasz do pierwszej lepszej karty.

Data: 2011-04-27 09:29:40
Autor: Mrzafka
Użytkownik "Maru" <maru@nospam.pl> napisał w wiadomości news:4db6dd89$0$2490$65785112news.neostrada.pl...
[...]

A następne 2 monitory, to gdzie? Do drugiej grafy...
--
Mrzafka
mrzafka@deszcz.com.pl

Data: 2011-04-27 10:14:08
Autor: Grzegorz Prędki

Do kart z AMD. Pierwsza z brzegu: http://allegro.pl/gigabyte-hd5750-1gb-ddr5-740-4800mhz-fv-sklep-wwa-i1575177145.html

Data: 2011-04-27 12:08:32
Autor: pravus
Rozdzielczości monitorów LCD
On Wed, 27 Apr 2011 10:14:08 +0200, Grzegorz Prdki wrote:

A nastpne 2 monitory, to gdzie? Do drugiej grafy...

Do kart z AMD. Pierwsza z brzegu: http://allegro.pl/gigabyte-hd5750-1gb-ddr5-740-4800mhz-fv-sklep-wwa-i1575177145.html

Do kart AMD 57xx/58xx/68xx/69xx przy pomocy DVI/VGA/HDMI mona podczy
dwa monitory, kolejne tylko przez DisplayPort.

Data: 2011-04-28 07:10:12
Autor: Maru
W dniu 2011-04-27 09:29, Mrzafka pisze:
[...]

Jak kogoś nie zaboli kieszeń od 4 monitorów to i na dodatkową kartę wyskubie parę groszy. Problem raczej w dodatkowym porcie PCI-E lub AGP. Ale dla takich wyzwań to pewnie i inna płyta się znajdzie.

Data: 2011-04-26 14:06:49
Autor: Radosaw Sok
W dniu 26.04.2011 13:24, Grzegorz Prdki pisze:
A po co wieksza rodzielczosc? Chcesz wiekszy puplit to dokupujesz drugi monitor.

Wiksza rozdzielczo to nie zawsze "wikszy pulpit". To te
czsto moliwo zmieszczenia tej samej iloci informacji,
ale o wyszej jakoci (dokadniejsza grafika, wyraniejsze
czcionki).

Data: 2011-04-26 14:24:05
Autor: Grzegorz Prędki
W dniu 2011-04-26 14:06, Radosław Sokół pisze:
W dniu 26.04.2011 13:24, Grzegorz Prędki pisze:
A po co wieksza rodzielczosc? Chcesz wiekszy puplit to dokupujesz
drugi monitor.

Większa rozdzielczość to nie zawsze "większy pulpit". To też
często możliwość zmieszczenia tej samej ilości informacji,
ale o wyższej jakości (dokładniejsza grafika, wyraźniejsze
czcionki).

Zgadza sie, ale pewnie wiekszosc osob potrzebuje miec wiekszy pulpit. Jesli ktos potrzebuje innych ficzerow to niestety musi placic :)

Data: 2011-04-26 15:03:16
Autor: Gejzero SQ3OGX
[...]

To jeszcze spytam o opinie ludzi, którzy pracują na 2 monitorach. Jaki jest komfort pracy?
Czy nie jest męczące szukanie kursora na 2 ekranach, czy ramka monitora nie przeszkadza w pracy ?
Mi by nawet odpowiadały 2 monitory. Na jednym wszystkie przyborniki z programów a na drugim obiekt obrabiany na pełnym ekranie.

Gejzero.

Data: 2011-04-26 15:19:34
Autor: Artur\(m\)

Użytkownik "Gejzero SQ3OGX" <gejzer_@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ip6ga7$g8f$1mx1.internetia.pl...

[...]

Używam do współpracy z ProToolsem przy nagrywaniu (obróbce) audio
Dwa monitory (może nawet trzy) to jedyne wyjście. Bez tego można się
"zaklikać". Na jednym "zdarzenie" na drugim mikser (na trzecim
 ewentualnie inne narzędzia), ale dwa to wielka pomoc.
Wyszukanie myszki nie jest problemem.

Artur(m)

Data: 2011-04-26 15:33:29
Autor: Andrzej S.
W dniu 2011-04-26 15:03, Gejzero SQ3OGX pisze:

[...]

Zglasza sie entuzjasta. Pracuje na 3 monitorach, sa to tanie,
ale porzadne Delle 1280x1024. Wywalilem firmowe nogi, zastepujac
je ascetycznymi kątownikami z Leroja. Taki ogromny pulpit daje sie
lamac i nie ma problemów z patrzeniem z ukosa. To lamanie + niewielka
cena na łeb bije jakas hiperpowierzchnie za pare tys. zl (w moich
zastosowaniach rzecz jasna).

Przy pracy ramka nie ma znaczenia - po prostu sobie jest.

Mysle o 4-tym gdzies na dalszym boku, na którym byloby mailowisko.
Żona troche fuka, choc potrafi tyle wydac na fryzjera.

Podsumowujac - nie wiem jak mozna _PRACOWAC_ na 1-nym monitorze.

pozdro
--
A S

Data: 2011-07-21 16:12:30
Autor: Radosaw Sok
W dniu 26.04.2011 15:33, Andrzej S. pisze:
Podsumowujac - nie wiem jak mozna _PRACOWAC_ na 1-nym monitorze.

Mona. Wirtualne pulpity je czsto skutecznie zastpuj, ofe-
rujc wicej ni kilka monitorw nawet:

  - ukrywanie treci widocznej na pozostaych "monitorach"
    w czasie, gdy ogldamy jeden konkretny,

  - moliwo darmowej rozbudowy do kilkudziesiciu ekranw.

W zasadzie kilka monitorw jest potrzebnych tylko jeeli
faktycznie musimy operowa na tak duych zbiorach danych
*jednoczenie*. A to zaley od zawodu oraz poziomu, na kt-
rym si pracuje :)

Data: 2011-04-26 15:42:23
Autor: Przemysaw Ryk
Rozdzielczoci monitorw LCD
Dnia Tue, 26 Apr 2011 15:03:16 +0200, Gejzero SQ3OGX napisa(a):

A po co wieksza rodzielczosc? Chcesz wiekszy puplit to dokupujesz drugi monitor.

To jeszcze spytam o opinie ludzi, ktrzy pracuj na 2 monitorach. Jaki jest komfort pracy?

Jak dla mnie - rewelacja.

Czy nie jest mczce szukanie kursora na 2 ekranach, czy ramka monitora nie przeszkadza w pracy ?

Mnie absolutnie wcale.

Mi by nawet odpowiaday 2 monitory. Na jednym wszystkie przyborniki z programw a na drugim obiekt obrabiany na penym ekranie.

I dokadnie tak si pracuje. Jak Ci potem cho na chwil kto ten dodatkowy
monitor zabierze, to czujesz si fatalnie.

--
[ Przemysaw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Romantyk czowiek, ktremu mio zdarza si czciej, ni seks.         ]

Data: 2011-04-26 15:52:19
Autor: z
Gejzero SQ3OGX pisze:

To jeszcze spytam o opinie ludzi, którzy pracują na 2 monitorach. Jaki jest komfort pracy?
Czy nie jest męczące szukanie kursora na 2 ekranach, czy ramka monitora nie przeszkadza w pracy ?

Jak już zaczniesz pracować na dwóch to potem na jednym będziesz się dusić. Szukania kursora nie zauważyłem. Programy Adobe np. mają strasznie wielkie paletki. Drugi monitor jest dla nich wymarzonym miejscem razem z Commanderem i pocztą.

Data: 2011-04-26 18:01:10
Autor: vcore
W dniu 2011-04-26 15:52, z pisze:
[...]

Jest dokładnie tak jak piszesz, aktualnie jako główny monitor służy mi 21", a obok stoi kilkuletni LCD 17" Belinea, i nie wyobrażam sobie pracy na jednym monitorze - choć te kilka godzin na laptopie czy netbooku mogę wytrzymać, na głównym ekranie zazwyczaj mam uruchomioną przeglądarkę, komunikator i okna explorera. Na drugim zaś program pocztowy, mirc, i „telewizor” czyli Winfast PVR, prócz tego uruchamiam tam filezille, foobara itd. Photoshopa natomiast rozciągam na oba ekrany, na „dużym” mam tylko obszar roboczy i paletę narzędzi a na mniejszym reszte dupereli

Data: 2011-04-27 01:52:22
Autor: Przemysaw Ryk
Dnia Tue, 26 Apr 2011 18:01:10 +0200, vcore napisał(a):

[...]

Wyjdę na wariata, ale mając 24" + 17" obszaru roboczego, to dodatkowo
klamoty mam rozrzucone na dwóch / trzech wirtualnych pulpitach...

[ Kiedy człowiek nie pragnie tego, czego i tak nie może mieć, na pewno     ]
[ łatwiej mu się żyje.                     (Clive Barker "Piąte dominium") ]

Data: 2011-04-27 03:58:27
Autor: Gil
Rozdzielczoci monitorw LCD
Wyjd na wariata, ale majc 24" + 17" obszaru roboczego, to dodatkowo
klamoty mam rozrzucone na dwch / trzech wirtualnych pulpitach...

[ Przemysaw "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ]

Rozdzielczo to jedna sprawa, ale dlaczego native DPI dalej jest 96 ?  -  to
ju sa arty. Zwaszcza wobec wprowadzania supportu dla niedosyszcych,
maowidzcych albo nic nie widzcych.
Przecie DPI - 96 to standart z monitorw 640 x480.
Dalej DPI 120 traktowane jest jako co obcego i efektem tego jest wiele le
wywietlajcych si programw. A i wicej by si przydao.

Data: 2011-04-27 07:37:41
Autor: Rafał Łukawski
On 2011-04-27 01:52, Przemysław Ryk wrote:
[...]

BTW. przy 2+ monitorach przydatne (bardzo) są narzędzia (np. dla windows) typu Multiple Monitors. w tej chwili nie wyobrażam sobie pracy na 2 ekranach bez dwóch niezależnych pasków zadań.

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2011-05-01 01:18:27
Autor: Przemysaw Ryk
Rozdzielczości monitorów LCD
Dnia Wed, 27 Apr 2011 07:37:41 +0200, Rafa ukawski napisa(a):

Wyjd na wariata, ale majc 24" + 17" obszaru roboczego, to dodatkowo
klamoty mam rozrzucone na dwch / trzech wirtualnych pulpitach...

BTW. przy 2+ monitorach przydatne (bardzo) s narzdzia (np. dla windows) typu Multiple Monitors. w tej chwili nie wyobraam sobie pracy na 2 ekranach bez dwch niezalenych paskw zada.

Ja do tego celu stosuj VirutaWin (http://virtuawin.sourceforge.net/) -
pulpit wprawdzie ten sam na kadym wirtualnym, ale pasek zada owszem -
oddzielny. :)

--
[ Przemysaw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ It's not how many ideas you have. It's how many you make happen.         ]

Data: 2011-04-26 17:04:39
Autor: the_foe
[...]

zacznijmy czy masz karte ktora pociagnie bez zajakniecia taka wyzsza rozdzialke w grach z detalami itd... no i zrodlo, typu filmy w tej rozdzialce. Moze sie okazac ze i tak bedziesz 99% czasu, poza okienkami, pracowal w rozdzialce interpolowanej.

--
the_foe

Data: 2011-04-26 17:50:41
Autor: Gejzero SQ3OGX
Rozdzielczoci monitorw LCD

Uytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisa w wiadomoci news:ip6mu6$dbe$1news.dialog.net.pl...
[...]

Tu odpowiem e mnie gry nie interesuj w ogle !!!
Swoje wygraem na Commodore 64 ;) Teraz nie ma na to czasu
Teraz taki bajer przyda by si do Protela eby dobrze byo wida co si robi.
A swoj drog jako mi si opatrzya ta panorama 21" ;)

Gejzero.

Data: 2011-04-27 14:39:18
Autor: Norbert
Dnia Tue, 26 Apr 2011 11:28:54 +0200, Gejzero SQ3OGX napisał(a):

[...]

Sa jeszcze monitory 16:10 o rozdzialce 1920×1200, to juz jest spora roznica
wzgledem 1920×1080. --
pozdrawiam
Norbert

Data: 2011-04-27 15:41:32
Autor: miab
W dniu 2011-04-27 14:39, Norbert pisze:
[...]

Fakt używam obu.
Rozdielczość Full HD jest zdecydowanie tańsza bo produkowana jest na dużo większą skalę.

miab

Data: 2011-04-27 17:04:56
Autor: Przemek
Rozdzielczoci monitorw LCD
Gejzero SQ3OGX nam wczesniej objawi(a), a ja odpowiadam:
Ktrego bym nie sprawdza to 1920 x 1080 jest max co moe wycign. A
moe  wysze rozdzielczoci s dostpne tylko w profesjonalnym sprzcie
dla  grafikw ?

S jeszcze 1920x1200, np:
http://allegro.pl/listing.php/search?category=4312&sg=0&order=t&string=1920x1200
Przem

Data: 2011-05-01 14:35:28
Autor: Andrzej Zbierzchowski
Rozdzielczoci monitorw LCD
W dniu 2011-04-26 11:28, Gejzero SQ3OGX pisze:
Witam.
Czy rozdzielczoci popularnych monitorw LCD wikszych ni 21"
zatrzymay si na magicznym 1920 x 1080 ?

Bo taka jest rozdzielczo telewizyjna HD i tak (lub HD Ready, 1360x768) oferuje si masowemu nabywcy.

--
Strzecie si kwasu faryzeuszy. Nie ma bowiem nic ukrytego, co by nie wyszo na jaw, ani nic tajemnego, co by si nie stao wiadome. Dlatego wszystko, co powiedzielicie w mroku, w wietle bdzie syszane, a cocie w izbie szeptali do ucha, gosi bd na dachach (k 12,1-3).

Rozdzielczoci monitorw LCD