Rozdzielnośćmajątkowa-wyprzedaż rzeczy przez męża.

1 Data: Lipiec 27 2009 09:43:26
Autor: Anna
Rozdzielnośćmajątkowa-wyprzedaż rzeczy przez męża.
Mąż wyrzucił mnie z domu z rzeczami osobistymi. Zabrał klucze,
zmienił zamki, Wniosłam o rozdzielność majątkową i Sad orzekł ją z data wsteczna.
Jak wniosłam o rozdzielność mąż sprzedał samochód bez mojej zgody,
wyprzedaje wszystkie ruchomości z domu (obrazy). Co można zrobić. Jak wrócić do
mieszkania. Jak zabronić wyprzedaży majątku. Czy w takiej sytuacji mogę
wnieść pozew o stwierdzenie nieważność tej umowy? Proszę bardzo o pomoc.

--

2 Data: Lipiec 27 2009 09:49:51
Autor: gacek
Re: Rozdzielnośćmajątkowa-wyprzedaż rzeczy przez męża.
Anna wrote:
[...]

myślę, że całkiem niezłym pomysłem byłoby skontaktowanie się z prawnikiem od tego typu spraw.

gacek

3 Data: Lipiec 27 2009 11:41:36
Autor: Paweł
Użytkownik "Anna" <michalgorski7@go2.pl> napisał w wiadomości news:0560.0000051c.4a6d5a9enewsgate.onet.pl...
[...]

Zaraz, zaraz.
A co owa rozdzielność ma wspólnego z całą resztą wzruszającej historii?
O ile dobrze rozumiem to rozdzielność znaczy jedynie tyle, że od momentu jej ustalenia dochody małżonków należą do ich majątku odrębnego.

--
Paweł

4 Data: Lipiec 27 2009 11:40:05
Autor: Jan Kowalski
Re: Rozdzielnośćmajątkowa-wyprzedaż rzeczy przez męża.
Rozdzielność majątkowa z datą wsteczną? A cóż to za konstrukcja? Jak to
praktycznie ma działać.

--

5 Data: Lipiec 27 2009 13:57:52
Autor: Paweł
Użytkownik "Jan Kowalski" <cloclo80@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h4k3ml$lh9$1inews.gazeta.pl...
Rozdzielność majątkowa z datą wsteczną? A cóż to za konstrukcja? Jak to
praktycznie ma działać.

Tez nie mam pojęcia.
Zresztą autor tematu i tak myli w jednym przynajmniej dwa zupełnie odrębne zagadnienia. --
Paweł

6 Data: Lipiec 28 2009 11:14:01
Autor: kuba
Jan Kowalski pisze:
Rozdzielność majątkowa z datą wsteczną? A cóż to za konstrukcja? Jak to
praktycznie ma działać.

Art. 52 par. 3 KRO.

--
kuba

7 Data: Lipiec 28 2009 06:35:13
Autor: GK
Anna <michalgorski7@go2.pl> napisał(a):

Mąż wyrzucił mnie z domu z rzeczami osobistymi. Zabrał klucze (...)

Praktycznie w każdym mieście wojewódzkim istnieją centra pomocy kobietom w
sytuacjach kryzysowych, w których za darmo otrzymasz pomoc prawną od
człowieka, któremu będziesz w stanie wytłumaczyć stan sprawy (czytelnicy tej
grupy chyba nie zrozumieli, o co dokładnie Tobie chodzi). Do tego dochodzą
MOPSy (GOPS), powiatowe i gminne centra pomocy rodzinom, a czasem prawnik
jest też przy gminnej komisji antyalkoholowej.

GK

--

8 Data: Lipiec 28 2009 11:22:18
Autor: kuba
Anna pisze:
[...]

Na podstawie daty ustanowienia rozdzielności majątkowej i innych przepisów powinnaś ustalić, co wchodzi do majątku wspólnego, a co do waszych majątków osobistych.

Jeśli mąż wyprzedaje składniki majątku wspólnego, to powinnaś niezwłocznie się temu sprzeciwić i byłoby najlepiej, gdyby potencjalnym nabywcom taki sprzeciw był wiadomy, bo inaczej transakcje będą skuteczne, a ty będziesz się potem rozliczać z mężem.

Jeśli wyprzedaje składniki twojego majątku osobistego, to w grę wchodzi nawet przestępstwo przywłaszczenia. Jednak, jeżeli nabywcy nie będą wiedzieli, że to jest twój majątek, to i tak skutecznie nabędą te przedmioty. Możesz próbować wytoczyć powództwo z art. 59 KC przeciwko mężowi i nabywcy.

Proponuję konsultację z prawnikiem, bo problem jest tego typu, że trzeba wiedzieć co i jak i znać okoliczności konkretnych przypadków.

--
kuba

Rozdzielnośćmajątkowa-wyprzedaż rzeczy przez męża.